Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie zou je NU stemmen bij Landelijke Verkiezingen?
CDA 9 5.11%
VVD 23 13.07%
D66 12 6.82%
PvdA 29 16.48%
Groenlinks 42 23.86%
SP 24 13.64%
LPF 3 1.70%
Leefbaar Nederland 0 0%
Christen Unie 1 0.57%
SGP 1 0.57%
Partij v/d Dieren 8 4.55%
Eenmans fractie Lazrak (ex-SP) 0 0%
Eenmans fractie Wilders (ex-VVD) 13 7.39%
Overig (post je keuze+argumentatie) 2 1.14%
Blanco 2 1.14%
Ik ga niet stemmen 7 3.98%
Aantal stemmers: 176. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 14:29
Odin
Odin is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 14:55 :
Voorlopig heb jij nog helemaal geen keuze aangezien je minderjarig bent.
Maar hij kan op de volgende verkiezingen wel stemmen.
Advertentie
Oud 07-09-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Foegel schreef op 07-09-2004 @ 15:29 :
Maar hij kan op de volgende verkiezingen wel stemmen.
Tegen die tijd zijn Wilders en zijn 'groep' al volledig uit het zicht verdwenen.
Oud 07-09-2004, 15:22
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 15:34 :
Tegen die tijd zijn Wilders en zijn 'groep' al volledig uit het zicht verdwenen.
Wilders zit tot de komende verkiezingen nog gewoon in de Kamer, dus hij hoeft alleen maar om de paar maanden iets radicaals te roepen om in the picture te blijven. Als hij dan wat sponsors weet op te snorren kan hij vervolgens campagne gaan voeren.

Maar voor hetzelfde geld verandert hij in een (nog grotere) karikatuur, zodat niemand hem meer serieus neemt, ook goed mogelijk.
Oud 07-09-2004, 15:49
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Quincy schreef op 05-09-2004 @ 23:07 :
Als het aan mij lag Gooiden ze die ljken gewoon op de vuiverbranding! Kunnen we er nog wat stroom uit halen!
Euhm... ADMINS?

1. Je mag hier geen antisemitische uitspraken doen dan wordt je geband

2. Mensen uitmaken voor Nazi's mag ook niet want dan wordt je geband

3. Maar de Buitenlander-Nazi uithangen? Dat mag wel?

Zoja: wil je me alsjeblieft even een lijstje geven met welke nationaliteiten, rassen en geloven wel mogen worden gediscrimineerd, voordat ik onbedoeld per ongeluk weer iets fouts zeg over de 'door Sforum.com gewenschte rassen'?
Oud 07-09-2004, 15:54
Verwijderd
Allemachtig vent, zeur toch niet zo.
Oud 07-09-2004, 16:18
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 07-09-2004 @ 16:49 :
Euhm... ADMINS?

1. Je mag hier geen antisemitische uitspraken doen dan wordt je geband

2. Mensen uitmaken voor Nazi's mag ook niet want dan wordt je geband

3. Maar de Buitenlander-Nazi uithangen? Dat mag wel?

Zoja: wil je me alsjeblieft even een lijstje geven met welke nationaliteiten, rassen en geloven wel mogen worden gediscrimineerd, voordat ik onbedoeld per ongeluk weer iets fouts zeg over de 'door Sforum.com gewenschte rassen'?
Oud 07-09-2004, 16:21
Verwijderd
Ik weet niet wie ik toffer vind, Fleet Admiral of Skyrise
Oud 07-09-2004, 16:25
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 17:21 :
Ik weet niet wie ik toffer vind, Fleet Admiral of Skyrise
mwah ligt aan of je van kernwapens houdt en of je liever alle racisten ziet worden opgesloten of liever het palestijnse volk wil laten volkerenmoorden.
Oud 07-09-2004, 16:26
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 07-09-2004 @ 17:25 :
mwah ligt aan of je van kernwapens houdt en of je liever alle racisten ziet worden opgesloten of liever het palestijnse volk wil laten volkerenmoorden.
help ik word steeds dommer! Ik begrijp het gewoon niet meer!
Oud 07-09-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Sorry, dat is boven mijn denkniveau. Ik ga nu even met mijn dropout Lonsdalevriendjes op scooters in de buurt rondrijden en Marokkanen uitschelden.
Oud 07-09-2004, 16:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Wat een domme vraag. Natuurlijk zien we hier op dit forum alle moslims graag uitgeroeid door kernwapens.
Oud 07-09-2004, 16:46
Skyrise
Skyrise is offline
ah je vrienden zijn ook komen opdagen zie ik naar mannetje
Oud 07-09-2004, 16:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
~

ATTENTIE: IEDEREEN DIE NA DEZE POST NOG FLAMED OF TROLLT WORDT GEBAND!

EDIT: geldt ook voor al te off-topic geneuzel.

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 16:53.
Oud 07-09-2004, 17:01
Skyrise
Skyrise is offline
Ik zie dat er tot nu toe 6,61% op de Groep Wilders (zo heten ze inmiddels officieel) gestemd heeft. Dat zou resulteren in 9 a 10 zetels in het parlement.

In de Nederlandse peilingen komt de Groep Wilders nu op 4 zetels (ik vermoed dat vooral de VVD hier zetels aan is kwijtgeraakt).

Nou vraag ik me af: Iedereen die op de Groep Wilders heeft gestemd is dat specifiek doordat Wilders tegen de toetreding van Turkije is? Reacties please.

(en waarom ben jij tegen de toetreding van Turkije?)
Oud 07-09-2004, 18:18
T_ID
T_ID is offline
(omg, alweer een flamewar, goed dat de forumbazen er nu eens bovenop zitten)

Wilders heeft meer punten dan alleen dat, en mensen stemmen ook op hem vanwege zijn algemene ideeen, niet alleen om wat hij op dit moment roept.
Oud 07-09-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-09-2004 @ 19:18 :
Wilders heeft meer punten dan alleen dat, en mensen stemmen ook op hem vanwege zijn algemene ideeen, niet alleen om wat hij op dit moment roept.
Behalve op het punt van Turkije heeft Wilders verschilt Wilders niet zoveel van de VVD. Het grootste verschil is, zoals ik het zie, zijn taalgebruik en debatteerstijl. Wilders 'lust hoofddoekjes rauw', wil radicale imams 'terugsturen naar hun hol in Saoedi-Arabië' en vindt dat zich in de VVD voornamelijk 'mastodonten' bevinden.

Zoiets is natuurlijk leuk als je alleen wilt schoppen en geen inhoudelijke discussie aan wilt gaan, maar helaas - voor Wilders - is dat wel waar het in de politiek om draait. Als hij mij enkele concrete redenen kan noemen waarom Turkije niet zou moeten toetreden zou hij stijgen in mijn achting, maar vooralsnog heeft zijn geschreeuw nog weinig wol opgeleverd.
Oud 07-09-2004, 18:54
T_ID
T_ID is offline
ik zou het nog steeds promotie noemen, je kan niet zeggen dat Fortuyn een zinnig argument gebruikte toen hij antwoordde regelmatig met marrokanen te slapen toen hem werd gevraagt of hij allochtonen kende.

het kan heel goed dat Wilders hiermee bezig is zich te profileren om daarmee duidelijk te maken wat voor standpunten hij heeft.

debat is trouwens niet noodzakelijk waar het om draait in de politiek, net als dat het geen kwestie is van gelijk hebben, maar van gelijk krijgen.
Oud 07-09-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-09-2004 @ 19:54 :
ik zou het nog steeds promotie noemen, je kan niet zeggen dat Fortuyn een zinnig argument gebruikte toen hij antwoordde regelmatig met marrokanen te slapen toen hem werd gevraagt of hij allochtonen kende.

het kan heel goed dat Wilders hiermee bezig is zich te profileren om daarmee duidelijk te maken wat voor standpunten hij heeft.

debat is trouwens niet noodzakelijk waar het om draait in de politiek, net als dat het geen kwestie is van gelijk hebben, maar van gelijk krijgen.
Ik zie niet hoe dit een weerlegging is van de stelling dat zowel Wilders als Fortuyn windbuilen zijn.
Oud 07-09-2004, 18:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 19:56 :
Ik zie niet hoe dit een weerlegging is van de stelling dat zowel Wilders als Fortuyn windbuilen zijn.
nou ja, niemand heeft ooit gezegd dat een windbuil geen stemmen mag krijgen.
Oud 08-09-2004, 08:57
NN
NN is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-09-2004 @ 19:54 :

Je kunt je ook op serieuze wijze profileren. Welk weldenkend mens stemt nou op een figuur die zegt mensen in holen te willen stoppen of kerken in brand te willen steken?
Oud 08-09-2004, 09:01
NN
NN is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 07-09-2004 @ 14:26 :
Wilders, mischien de LPF als ze in peilingen groter zijn.

Ik ben in ieder geval blij dat ik de keuze heb om niet op shit als groen links en pvda te stemmen
Kun je eens uitleggen waarom je GL en PvdA als "shit" ziet?
Oud 08-09-2004, 11:01
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 10:01 :
Kun je eens uitleggen waarom je GL en PvdA als "shit" ziet?
mening.
Oud 08-09-2004, 12:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 12:01 :
mening.
Die onderbouw je met argumenten. Wil je serieus genomen worden, natuurlijk.
Oud 08-09-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-09-2004 @ 13:23 :
Ach, dat is in dit geval dweilen met de kraan open.
Oud 08-09-2004, 18:11
Pierreke
Pierreke is offline
Heel eerlijk vind ik dat Turkije niet bij de EU hoort. We kunnen ook heel noord-Afrika er dan wel bij betrekken. Qua gewoontes, religie (maar dat mag geen argument zijn) etc, vind ik ze er niet bijhoren. Daarnaast hebben ze natuurlijk een hoop zaken met betrekking tot de mensenrechten niet op orde.
Oud 08-09-2004, 18:51
NN
NN is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-09-2004 @ 13:23 :
Jij hebt het door.
Oud 08-09-2004, 19:52
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
Foegel schreef op 03-09-2004 @ 16:38 :
VVD

*Houd een groot anti-flame shield voor zich*
Mag ik er ook bij?
Oud 08-09-2004, 20:06
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 08-09-2004 @ 20:52 :
Mag ik er ook bij?
nee met jou willen we wel discussieren
Oud 10-09-2004, 09:51
LB06
LB06 is offline
D66. Pragmatisch, net als ik.
Oud 10-09-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 08-09-2004 @ 19:11 :
Heel eerlijk vind ik dat Turkije niet bij de EU hoort. We kunnen ook heel noord-Afrika er dan wel bij betrekken.

(...)
Als je de recente geschiedenis van Turkije (pak 'm beet vanaf de jaren twintig) een beetje had gekend, had je zo'n domme uitspraak niet gedaan. Er zijn legio grote verschillen tussen noord-afrika en Turkije.
Oud 10-09-2004, 10:28
NN
NN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 10-09-2004 @ 10:51 :
D66. Pragmatisch, net als ik.
D66 is een partij die niet haar rug recht kan houden. Eerst stoer in de campagne roepen dat je meer geld wil voor onderwijs, tijdens de kabinetsformatie roepen dat je niet wil meewerken aan een afbraakkabinet en vervolgens doen ze het toch.
Oud 10-09-2004, 10:30
Verwijderd
Precies. Smerige principeloze hufters.

Het ergste vind ik nog wel dat D'66 doet alsof zij de partij is van het onderwijs, van de kenniseconomie, van het 'liberalisme met een sociaal gevoel', terwijl D'66 eigenlijk een one-issue-partij is. Sinds de oprichting is er maar één doel geweest: het frustreren en opblazen van het huidige kiesstelsel en het erdoor rammen van een districtenstelsel.
Oud 10-09-2004, 10:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-09-2004 @ 11:30 :
Precies. Smerige principeloze hufters.

Het ergste vind ik nog wel dat D'66 doet alsof zij de partij is van het onderwijs, van de kenniseconomie, van het 'liberalisme met een sociaal gevoel', terwijl D'66 eigenlijk een one-issue-partij is. Sinds de oprichting is er maar één doel geweest: het frustreren en opblazen van het huidige kiesstelsel en het erdoor rammen van een districtenstelsel.
En straks krijgen we een referendum voor elke boom die weg moet of kermis die georganiseerd wordt.
Oud 11-09-2004, 10:22
Atje85
Atje85 is offline
PvdA
Oud 11-09-2004, 13:44
T_ID
T_ID is offline
het punt van gekozen burgermeesterschap van D66 is trouwens in mijn idee geen goede.

niemand die gaat stemmen zal enige kennis hebben vn de competentie als bestuurder van de candidaten, resultaat: er wordt gestemd op degene met de mooiste smoel en wie het hardste schreeuwt.

geen goede ontwikkeling lijkt me.

dan krijg je hetzelfde als bij de waterschappen, er valt een foldertje in de bus met de foto's van 4 vreemden erin, even de vraag erbij welke van deze onbekenden je het liefst gekozen ziet worden.
Oud 11-09-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-09-2004 @ 11:33 :
En straks krijgen we een referendum voor elke boom die weg moet of kermis die georganiseerd wordt.
Denken dat alles wel goed komt als je alles maar 'democratischer' maakt, of als je 'de politiek maar dichter bij de burger' brengt, is gewoon bewijs van de toestand van hersendood.
Oud 11-09-2004, 19:06
paradiso
paradiso is offline
stemmen zal moeilijk worden. mijn hart ligt bij groenlinks, maar hun economische en financieel beleid vind ik minder. de vvd lijkt mij veel beter op economische gebied.
mischien moet ik maar iemand zoeken die daar ook zo over denkt en dan afspreken dat de ene gl stemt en de ander vvd
Oud 11-09-2004, 19:55
Big M
Big M is offline
1e keus vvd
2e keus cda
3e keus lpf

ik zou nooit op een linkse partij stemmen. En nee, ik ben ABSOLUUT geen nazi
Oud 11-09-2004, 19:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 20:55 :
1e keus vvd
2e keus cda
3e keus lpf

ik zou nooit op een linkse partij stemmen. En nee, ik ben ABSOLUUT geen nazi
Dat beweert toch ook niemand?
Oud 11-09-2004, 19:59
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-09-2004 @ 20:56 :
nee, nee, gelukkig niet maar er zijn wel een paar mensen die denken dat alle licht rechtse stemmers voor extremisten aan zien (niet dat ik iemand hier persoonlijk bedoel, integendeel) ik heb zelfs een goeie marokkaanse vriend maar toch kon ik het niet helemaal oneens zijn met fortuyn.
Oud 11-09-2004, 20:00
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-09-2004 @ 20:56 :
Nee dat ben je alleen als je nieuwrechts stemt zeker En de stand punten van NR zijn bijna het zelfde al de LPF.
Oud 11-09-2004, 20:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 11-09-2004 @ 21:00 :
Nee dat ben je alleen als je nieuwrechts stemt zeker
Inderdaad. Maar die discussie hebben we hier al eens gevoerd en ik ben niet bereid die dus een tweede keer te voeren. En NR verschilt toch wel van LPF, hoor. Niet dat LPF een slimme keuze is, maar toch nog altijd beter dan NR. (IMO)
Oud 11-09-2004, 20:04
Big M
Big M is offline
als europa transparant ertussen had gestaan had ik daar op gestemd
Oud 11-09-2004, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 21:04 :
als europa transparant ertussen had gestaan had ik daar op gestemd
Het schijnt dat een Nederlandse afdeling daarvan 'in de maak' is. Waar moet ik die plaatsen in het politieke spectrum (links, rechts)?
Oud 11-09-2004, 20:21
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-09-2004 @ 21:03 :
Inderdaad. Maar die discussie hebben we hier al eens gevoerd en ik ben niet bereid die dus een tweede keer te voeren. En NR verschilt toch wel van LPF, hoor. Niet dat LPF een slimme keuze is, maar toch nog altijd beter dan NR. (IMO)
En groenllinks zijn gewoon groene communisten, en het was Rossenmuller zelfs die zei dat Pim Fortuyn niet rechts was maar extreem-rechts. Nee groenlinks is een geweldige keuze.
Oud 11-09-2004, 20:26
Big M
Big M is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 11-09-2004 @ 21:21 :
En groenllinks zijn gewoon groene communisten, en het was Rossenmuller zelfs die zei dat Pim Fortuyn niet rechts was maar extreem-rechts. Nee groenlinks is een geweldige keuze.
ik hou ook niet van links. Niet dat het communisten zijn he maar oke
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 11-09-2004 @ 21:21 :
Ik ben heel erg teleurgesteld in Paul Rosemüller toen hij dat riep. Ik had gedacht dat hij toch wel beter zou weten. Inderdaad sloeg het nergens op dat hij Fortuyn extreem-rechts noemde. Ik had altijd veel bewondering voor Rosemüller, maar toen is hij wel in mijn achting gedaald. Niet lang daarna nam Halsema het -gelukkig- van hem over.
Bij communisten denk ik toch meer aan de NCPN.
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-09-2004 @ 21:08 :
Het schijnt dat een Nederlandse afdeling daarvan 'in de maak' is. Waar moet ik die plaatsen in het politieke spectrum (links, rechts)?
goeie vraag
Oud 11-09-2004, 20:34
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-09-2004 @ 21:26 :
Ik ben heel erg teleurgesteld in Paul Rosemüller toen hij dat riep. Ik had gedacht dat hij toch wel beter zou weten. Inderdaad sloeg het nergens op dat hij Fortuyn extreem-rechts noemde. Ik had altijd veel bewondering voor Rosemüller, maar toen is hij wel in mijn achting gedaald. Niet lang daarna nam Halsema het -gelukkig- van hem over.
Bij communisten denk ik toch meer aan de NCPN.
Volgens mij is de cpn vroeger overgegaan met een paar andere partijen in groenlinks.
Ik vond rosemuller altijd een irritant ventje.
Oud 11-09-2004, 20:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 11-09-2004 @ 21:34 :
Volgens mij is de cpn vroeger overgegaan met een paar andere partijen in groenlinks.
Ik vond rosemuller altijd een irritant ventje.
Maar nu hebben we het over de Niéuwe Communistische Partij Nederland, dus de N-CPN.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten