![]() |
|
![]() @topicstarter : er zijn een paar verbeteringen mogelijk. Bijv een shake direct na het trainen met : 0.8gram dextrose per kg vetvrije massa + 0.4 gram (whey)proteine per kg vetvrije massa. Evenwel is de maaltijd voor het trainen ( 2 glazen water en fruit ) niet echt bruikbaar. Een mix van complexe en matig opneembare koolhydraten en casseďne is beter. Ook lijkt het nog een beetje weinig ( zeker in koolhydraten ) maar daar post ik nog wel een berekening voor. ![]() Kom je toevallig van dbb ? Anders denk ik dat je daar beter op je plek bent met zulke vragen dan hier. Ik en Frenkpie zijn de enigen hier die daar antwoord op weten. ![]() http://www.dutchbodybuilding.com Verder : http://members.home.nl/petcho/EB.doc Dit moet je doen. Je schema ziet er oke uit maar dat weet je pas zeker als je de voedingswaarden hebt geteld en afgestemd op deze berekeningen. ![]() Maar, good work, dat heet nou zelf-studie ![]() ![]() Bovendien maak je waarschijnlijk de beginners fout --> té lang hard trainen. Ik weet niet of je een schema uit Muscle & Fitness of Flex volgt, ( waar bijna iedereen in het begin in trapt ) maar beter hou je je training rond maximaal een uur en niet teveel sets en oefeningen. De prof schema's uit de bladen zijn nutteloos, hou maar in je achterhoofd dat professionals voor aardig wat dollars aan steroiden nemen. ![]()
Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 11:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oke, wanneer een normaal mens met een "normale mensen eetpatroon" die hoeveelheid wegwerkt ben je in minder dan een jaar een 150kg wegende ton met vet. Wanneer je het goed doet, zoals hij bezig is, dan krijg je dat best op en kweek je tenminste flink spiermassa. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Zo, het dient er dus meer zo uit te zien, voor de belangstellenden :
http://members.home.nl/petcho/schema.xls ![]()
||
Citaat:
![]() Wat betreft dat hij 4 eieren verdeeld over de dag eet, dat vond ik op dat moment het makkelijkst in te delen zodat de maaltijden wel een beetje in balans waren. En roggebrood is een van de stabielste koolhydraatbronnen. Het moet wel te doen zijn hij kan moeilijk rijst mee naar school nemen ( wat hoger in de GI staat overigens ! ). Dat ik dat doe en jij misschien tja, maar hij begint net. Oke, mogelijk zal hij door het brood wat vocht vasthouden maar wtf hij bulkt toch. Groenten zitten bij zn avond eten inbegrepen.
Laatst gewijzigd op 13-09-2004 om 15:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ach, brood is niet eens zo slecht, tis niet ideaal uiteraard maar het is niet beter of slechter dan bijv brinta of quaker havermout qua GI. Eet zelf met bulken ook normaal brood dat vind ik veel lekkerder en zolang ik niet te vet word, wie ben ik dan om het onnodig lastig te maken. ![]()
|
volgens mij is het ook altijd nog beter om je trainingsschema en voedingsschema geleidelijk te intensiveren, je lichaam kan het vast waarderen als het de tijd krijgt de verbranding op orde te krijgen....
en verder zou ik er wel zeker 1 rustdag inbouwen, je moet wel onthouden dat rust zeker even belangrijk is als voedsel en trainen... dus ![]() |
![]() |
|
Hij hééft nu toch ook 2 rustdagen ?
Staat hier mss niet op, hij traint nu enkel ma-wo-vrij Wat betreft zn vreet schema, eerst 5 dagen elk uur eten zodat idd de stofwisseling versneld, dan kan hij daarna dit schema makkelijk aan. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
omg ![]() Jij bent geen die-hard massamonster dus! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niemand komt op 3% met een redelijke massa zonder strak regime, alleen hongerstakers en die zijn voor de rest ook uber mager. ![]()
||
![]() |
Citaat:
3% vet, voldoende sporten. In je dromen!!!!!! Echt lache met jou. |
![]() |
|
WHAHA ja idd, zoals ik al zei, als je zonder een fatsoenlijk dieet op 3% wil komen, dan ben je een anorexia patient of een hongerstaker en ben je dus echt door en door mager. Heb je wel enig idee hoe ontzettend hard 3% is ?
2,5% : ![]()
Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 17:51. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij elke dag enorm veel cardio doet word je ook wel dun. Wedden!? |
![]() |
||
Citaat:
En laat dan fotos zien dat jullie met jullie geweldige dieet op 3% zitten he |
![]() |
||
Citaat:
En zn dieet schema er bij ! Vertel dan maar eens hoe je wel droog zou worden en hoe je dan zou moeten eten... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Maarten, zou je alsjeblieft op willen houden? Tenzij je 't met bronnen aan kan tonen, is 't nogal 'onzin' wat je hier post.
Ik heb er geen verstand van, maar wat ik uit jouw posts op kan maken jij ook niet. Of je moet een WO m.b.t. voedsel doen, dan hou ik m'n mond, maar dat betwijfel ik. Zoals je je nu gedraagt is nogal vervelend. |
![]() |
||
Citaat:
Het is vooral belangrijk dat je de juiste hoeveelheid vitaminen binnenkrijgt omdat dat stoffen zijn die je lichaam niet zelf kan maken / omzetten. Als ik naar dit schema kijk, zou ik graag willen weten waarom je een appel kiest en niet een peer. Waarom een bord cruesli en pap ongeveer hetzelfde zijn. Het is volgens mij bullshit. Jij kent de ingredienten niet exact. Of is het enige wat belangrijk is de verhouding vet / koolhydraten (ook rekening houdend met de verschillende soorten vetten uiteraard). In de toekomst worden voedingsschemas pas echt interessant, omdat ze dan veel meer weten over wat de eiwtten in je lichaam doen en hoe ze met elkaar in verband staan en ook over de hormonen in je lichaam. Ik weet weinig over voedingsschemas, maar ik geloof er geen zak van dat wat je eet je dunner maakt. Hoeveel je eet (qua calorieen) wel en hoeveel je sport ook. Het is gewoon een kwestie van wat je binnen krijgt en wat er weer uitkomt en dit heeft met je eigen stofwisseling te maken en hoeveel je uitspookt. . Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 18:11. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil alleen ff wat kritiek geven, want ik ben benieuwd in hoeverre jullie mij kunnen duidelijk maken wat aan mijn manier van denken niet klopt. Dat is het enige. Ik zeg niet dat wat jullie doen fout is, ik zeg alleen dat ik graag zou willen weten wat de gedachte er dan achter is want op sommige punten vat ik het niet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik sport gewoon heel veel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind 'Oh please bemoei jij je er helemaal niet mee' wel een érg kinderachtige reactie, vooral omdat je met je gedrag juist reacties uit zit te lokken. Als jij nou eerder een goede uitleg had gegeven van wat je bedoelt ok, maar je reacties waren volkomen nutteloos. "Alleen cardio word je ook wel dun" maar verder geen uitleg van waarom dat volgens jou zo is. Dat is vrij nutteloos. Je post dat we jou dan maar netjes moeten uitleggen waar jou manier van denken verkeerd is, maar zoals ik al eerder zei zijn je eigen posts om te janken zo slecht. |
![]() |
||
Citaat:
En dat is dan ook meteen het enige dat waar is. Kom op man je studeer biologie je weet toch wel wat voor effecten de samenstelling van een suiker al dan niet heeft op de bloedsuiker spiegel, je weet vast ook hoe belangrijk dat is voor een anabole toestand, je weet hoe je leptine en ASP manipuleerd. Je weet hoe je je insuline gevoeligheid kan beinvloeden of kan pieken. Je weet hoe je koolhydraten laad, hoe je vocht afdrijft, hoe je een supercompensatie maakt en hoe hard en vasculair je dan word ? Natuurlijk, we weten nog lang niet alles. Daarom is het voor de meeste mensen ook een kwestie van experimenteren met de kleine dingen. Maar jij, met je "van alleen cardio word je ook wel droog" je lult echt uit je nek. Als je echt zoveel van dit soort dingen wist dan wist je hoe snel je je opgebouwde massa verliest als je een kut dieet hebt. Wat jij roept doen ze in elk sport centrum, en ik heb nog nooit iemand gezien die ook maar een beetje de omvang en hardheid had van een wedstrijd atleet. Heb je ooit gehoord van Peter van Mol ? Begeleid momenteel top amateur bodybuilders mbt voeding en ondersteuning. Waar denk je dat ik dat soort dingen vandaan heb ? Hij praat zeker ook onzin ? Raad es wat ie gestudeerd heeft... http://www.dutchbodybuilding.com meld je daar maar aan, betaal een elite account, lees de publicaties, en ga dan maar je praatjes verkondigen. Amen.
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk, als je veel sport verbrand je calorieen en kweek je spieren. En spieren zijn zwaarder dan vet. Dus als jij vet hebt verbrand en spieren gekweekt hebt dan ben je inderdaad zwaarder, maar ook strakker. Maar het is gewoon zo dat het beter (en sneller) kan gaan als je op een goede manier eet. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nope... |
![]() |
||
Citaat:
En uiteraard ik kan toevallig veel eten dat overeenkotm met zo een schema. Tuurlijk gaat het beter als je op een goede manier eet, maar ik vind de miniscule details waar op die schemas uitgewerkt zijn echt zo apart. Ik zou graag een toelichting willen. Ik geloof er echt niet in maar als iemand mij haarfijn kan uitleggen waarom je een appel eet en niet een peer of whatever wil ik het best voor waar aannemen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Gespierder worden / breder worden Verwijderd | 37 | 27-01-2012 11:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #24 Balance | 500 | 16-02-2010 11:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #23 Mobius | 500 | 10-08-2009 15:28 | |