![]() |
|
Naar Gods gelijkenis
Naar Gods gelijkenis, als pachters van Zijn aarde, zijn wij de meesters, van vogel, dier en vis. Maar met al ons verstand hebben wij er voor gekozen om dingen te vernielen, die komen uit Gods hand. Wij zijn nu niet meer, als de beesten van het veld, maar wij vertikken het, om te knielen voor De Heer. Naar: "En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt." - Genesis 1 vers 26 (Staten vertaling) - - - - - - - - - - - - Ik was van plan om gedichten te schrijfen over God en de Bijbel, en dit is de eerste ^^, kvind het zelf niet zo super mooi qua dichten maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat moois hebben Om het een beetje ordelijk te houden heb ik er voor gekozen om deze gedichten op 2 plaatsen te zetten, eentje op DoP voor beoordeling van de dicht'kunst' en op de Religie afdeling van Mystiek & Religie voor de inhoud, geliefden dus commentaar op de daarvoor bestemde plaatsen te posten ![]() Link naar gedicht op Religie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=982177
Toch? Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 10:37. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
khad in de DoP regels gelezen dat het hier de bedoeling is dat je op de taal e.d. let en niet op de inhoud, maar ik schrijf deze gedichten ook om de inhoud, dus dacht ik 'laat ik ze maar op religie plaatsen'... moet ik dan eerst wachten totdat deze van DoP is verdwenen en dan pas op religie zetten ? dat is dan volgens mij geen crossposting meer ![]() ![]() kheb alS gelijk verandert in al ![]()
Toch? Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 10:54. |
![]() |
||
Citaat:
wat vind jij van mijn gedicht ? (om maar weer is on-topic te worden ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik kijk het wel even aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de rijm vind ik mooi ![]() ![]() en in de eerste strove zou "vogel, dier en vis" mooier zijn in meervoud dus, "vogels, dieren en vissen"(maar dan raak ja idd je rijm weer kwijt ![]() en voor de rest vind ik het wel een redenlijk gedichtje, ik heb beter gezien (maar ook zeker slechter ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom is God een man? siese | 57 | 04-09-2005 16:49 | |
De mens gelijk aan God Verwijderd | 155 | 14-03-2005 19:27 | |