|
|
Bekijk resultaten poll: God bestaat niet want anders had Hij wel wat gedaan alle alle oorlogen e.d. | |||
Ja, helemaal mee eens |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 17.14% |
Ja, maar om een andere reden |
18 | 25.71% |
Weet ik niet ![]() |
5 | 7.14% |
Nee |
35 | 50.00% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
voor jou heb ik ook een leuke vraag: wie of wat heeft god gemaakt? hij kan immers niet zomaar ontstaan zijn.
||
Citaat:
![]() je kunt zeggen: God is eeuwig. wij zijn van de tijd. oftewel: eeuwigheid, een tijd tussendoor en daarna weer voor altijd eeuwigheid. maar het niet weten waar hij van daan komt, zie ik niet als bewijs tegen een hogere macht. zijn er eigenlijk wel bewijzen tegen gods bestaan en dan niet zozeer de christelijke god, maar gewoon een godheid? oerknal is onverklaarbaar, god ook in de zin van waar komt hij vandaan. ik denk dat je op dat punt toch redelijk tegenover elkaar staat. en voor mij is het andersom: ik vind een hogere macht toch echt heel wat waarschijnlijker als een oerknal ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
[QUOTE]T_ID schreef op 17-10-2004 @ 14:18 :
[B]antwoord: Dat weten we nog niet. Citaat:
Citaat:
Jij gelooft wat jij gelooft en ik geloof wat ik geloof ik zal niet geloven wat jij gelooft en jij gelooft niet wat ik geloof simpel he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zit inderdaad een bepaalde orde/inteligentie achter de chaos (chaostheorie) en god is gewoon een personificatie van dit verschijnsel. edit: natuurlijk vertegenwoordigd de term god helemaal niet meer hetgeen waarvoor hij ooit in het leven is geroepen natuurlijk, tegenwoordig is het niets meer dan een excuus om oorlogen te starten en mensen bang te maken, onderdrukken, geld afhandig te maken, persoonlijke status te verhogen etc. (tegenwoordig is hier een heel ruim begrip) Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 13:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen is daar nog enig bewijs voor. En idd, iedereen gelooft wat hij of zij gelooft. Maar dat betekend niet dat er geen discussies over kunnen zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]Leonoor schreef op 17-10-2004 @ 14:36 :
Dat geldt dan dus ook voor de oerknal mbt jou. Alleen is daar nog enig bewijs voor. Ja natuurlijk wetenschappelijk ondersteund bewijs dat aan alle kanten rammeld En het is voor mensen die niet geloven maar moeilijk te verkroppen maar er is nog steeds geen bewijs dat god niet bestaat dat is op zich eigelijk al bewijs ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat zegt deze uitlating over de stelling?
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: ja jij zget dat, ok maar ik bedoel dat is dus ook helemaal niet zeker |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is gewoon met dit soort dingen dat je nooit volledig 1 kant kunt bewijzen en het dus een beetje nutteloos is om te discusieren (zelf weet ik niet of er nou wel of niet iets is na je lichamelijke dood) |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat na het leven nog een eeuwig leven komt, dan vind ik dit leven nog steeds niet erg zinvol, misschien zelfs nog zinlozer. Maar ik neem aan dat jij het daar ook niet mee eens bent dus kijk dan maar alleen naar de kern van mijn boodschap: discussies over het geloof kunnen leuk tijdverdrijf zijn ook als er niemand wordt overtuigd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn (kort gezegt) twee theorieen over het ontstaan van de aarde. 1.God schiep de aarde 2. oerknal In geval van theorie 1 is er niet bekend hoe God er kwam. In geval van theorie 2 is er niet bekend hoe het in gang is gezet. Hoewel er meer bewijs is voor een oerknal wil dit niet zeggen dat er niet een God is geweest die de oerknal in gang heeft gezet. Daarmee wil ik niet direct wijzen op een christelijke God. Vast staat echter dat er in de singulariteit van de oerknal een gigantische hoop energie aanwezig was. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @gespleten geest: jah ok het blijft een leuk tijdverdrijf (verder geloof ik zelf ook niet echt in leven na de dood maar ik ben ook niet overtuigd dat het er niet is) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat ik compleet achter de oerknal theorie sta, maar het is wel vrij ondoordacht om dan maar meteen bij een god toevlucht te zoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat vraag ik me ook af: waarom leef ik nog? als het goed is zal hij ook wel een nieuwe aarde maken. hij heeft de mens goed geschapen. |
![]() |
||
Citaat:
een behoorlijk gat in het geloof, aangezien niets wordt gezegds over de origine van god, maar het feit dat alles een oorzaak moet hebben is nodig om de leer overeind te houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en aangezien we weer op de afzeiktour schijnen te gaan: maar dat is geen optie aangezien jullie (ongespecificeerd, etc) alleen geilen op mythes.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar dat komt ook gewoon omdat jij bijv. denkt uit het beeld dat een geestenverschijning een psychose is. kijk, als je van zulke zaken uit gaat, dat er eigenlijk niets onverklaarbaar is/kan zijn, heb je natuurlijk wel gelijk. totdat je het van een andere kant bekijkt. en,is een psychose verklaarbaar? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alles dat niet waarneembaar is, is irrelevant. (en bestaat niet volgens de quantummechanica) |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, ik probeer hier een punt te maken. Ik denk dat mensen af moeten van het idee dat alles wetenschappelijk aantoonbaar moet zijn. Er is iets dat daar bovenuit gaat. Zoals God. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
aanname's daarover hebben altijd een bepaalde fundering nodig, moeten tenminste aannemelijk zijn. theorien opstellen over een onmogelijk te bewijzen wezen is nutteloos, aangezien duidelijk is dat dit wezen geen enkel doel dient, het is niet waarneembaar, heeft geen invloed, en is daarom niet relevant.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |