Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2004, 12:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-11-2004 @ 13:08 :
Jaja, Israëli's zien iederéén voor Palestijnse militanten aan. Zoals die ene generaal die zijn pistool leegschoot op dat schoolgaand meisje, omdat hij 'dacht' dat het een zelfmoordterroriste was.
En wat bazel je nou de hele tijd: met 'de' Palestijnen? Zijn ze met de gemiddelde Palestijnse boer in oorlog ofzo? Ik dacht dat ze alleen 'in oorlog' in gevecht waren met Palestijnse 'militanten'.
ja met de militanten ja

maar Palestijnse militanten is te lang om op te schrijven
Oud 18-11-2004, 12:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-11-2004 @ 13:11 :
verkeerde stuk gepost

Citaat:
Nou opeens weer wel.

Je kunt toch wel stellen dat de kans dat die Egyptenaren echt schoten verwaarloosbaar is. En zelfs al stónden ze in schiethouding,w at dan nog? is dat ook al verboden? Nee, Israël moetw eer meteen schieten.

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 12:23.
Oud 18-11-2004, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-11-2004 @ 13:19 :
verkeerde stuk gepost
Ik snap er nog steeds de ballen van wat je nou eigenlijk wilt zeggen/vragen.

Kan er aan liggen dat het kwart voor 12 's avonds is, ik hoofdpijn heb en me ziek voel.
Oud 18-11-2004, 23:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-11-2004 @ 13:08 :
Jaja, Israëli's zien iederéén voor Palestijnse militanten aan. Zoals die ene generaal die zijn pistool leegschoot op dat schoolgaand meisje, omdat hij 'dacht' dat het een zelfmoordterroriste was.
het feit dat je het over een generaal hebt geeft al jouw inlichtingsniveau aan.

kun je het de mensen trouwens kwalijk nemen? een beetje paranoia na 25 jaar lang te zijn opgeblazen door extremisten die ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden word door andere landen?
Oud 18-11-2004, 23:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 00:43 :
het feit dat je het over een generaal hebt geeft al jouw inlichtingsniveau aan.

kun je het de mensen trouwens kwalijk nemen? een beetje paranoia na 25 jaar lang te zijn opgeblazen door extremisten die ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden word door andere landen?
Verklaar je nader? Was het een generaal? Of was het nou een kolonel? Hé, lekker belangrijk ook, de precieze term. Hij had iig een hoge functie in het Israëkische leger.

En ja, als je tegen alle waarschuwingen van lagere soldaten in, je pistool leegt op een onschuldig schoolgaand meisje, ja, dan neem ik het je kwalijk. Raar he?
Oud 18-11-2004, 23:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Ik vind het wel knap, dat je voor de gruwelijke moord op een naar schoolgaan meisje een legitimatie weet te vinden.
Oud 19-11-2004, 00:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 00:52 :
Verklaar je nader? Was het een generaal? Of was het nou een kolonel? Hé, lekker belangrijk ook, de precieze term. Hij had iig een hoge functie in het Israëkische leger.

En ja, als je tegen alle waarschuwingen van lagere soldaten in, je pistool leegt op een onschuldig schoolgaand meisje, ja, dan neem ik het je kwalijk. Raar he?
ow over die malloot heb je t
Oud 19-11-2004, 00:01
T_ID
T_ID is offline
als je kijkt naar de grootte van zo'n grenspost staat mijn geld op een luitenant of een kapitein op z'n best.

dat je dit als voorbeeld neemt geeft ook al aan dat je generaliseert, de officier in kwestie is gearresteerd en zal terechtstaan voor de moord die hij pleegde.

de generalisatie dat 'alle Joden dit doen' is onzin, als dat zo was kreeg de man een medaille in plaats van celstraf (en zouden er onderhand geen Palestijnen meer leven).

Als ik zou bewerend dat alle Palestijnen vuile extremisten zijn die alleen maar bloed willen zien zou je waarschijnlijk een van de eersten zijn om dat tegen te spreken, terwijl je zelf ook zulke ideeen hebt..
Oud 19-11-2004, 00:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 00:59 :

Ik vind het wel knap, dat je voor de gruwelijke moord op een naar schoolgaan meisje een legitimatie weet te vinden.
waarom zeg je er "naar schoolgaand" bij? was ze op dat moment onderweg naar school?

anders boeit die extra info niet echt aangezien iha kinderen gewoon schoolgaand zijn
Oud 19-11-2004, 00:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 01:01 :
als je kijkt naar de grootte van zo'n grenspost staat mijn geld op een luitenant of een kapitein op z'n best.

dat je dit als voorbeeld neemt geeft ook al aan dat je generaliseert, de officier in kwestie is gearresteerd en zal terechtstaan voor de moord die hij pleegde.

de generalisatie dat 'alle Joden dit doen' is onzin, als dat zo was kreeg de man een medaille in plaats van celstraf (en zouden er onderhand geen Palestijnen meer leven).

Als ik zou bewerend dat alle Palestijnen vuile extremisten zijn die alleen maar bloed willen zien zou je waarschijnlijk een van de eersten zijn om dat tegen te spreken, terwijl je zelf ook zulke ideeen hebt..
Ik zeg niet dat 'alle Joden' dit doen, ik zeg alleen dat er wéér een soortgelijk geval van 'vergissing' zich heeft voorgedaan en dat dat door jullie allemaalw eer goedgepraat kan worden.
Oud 19-11-2004, 00:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 01:01 :

dat je dit als voorbeeld neemt geeft ook al aan dat je generaliseert
Als hij van een lagere officier een generaal maakt doet hij dat zeker
Oud 19-11-2004, 00:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:03 :
Ik zeg niet dat 'alle Joden' dit doen, ik zeg alleen dat er wéér een soortgelijk geval van 'vergissing' zich heeft voorgedaan en dat dat door jullie allemaalw eer goedgepraat kan worden.
wie is jullie?
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:01 :
waarom zeg je er "naar schoolgaand" bij? was ze op dat moment onderweg naar school?

anders boeit die extra info niet echt aangezien iha kinderen gewoon schoolgaand zijn
Ja, ze was op weg. Eén of andere kolerelijer zag haar rugzakje met boeken aan voor een tas explosieven.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:04 :
wie is jullie?
Jij en TI_D duh. Alleen Staafmixer ontbreekt er nog aan. En Machia, maar die is gebanned.
Oud 19-11-2004, 00:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ze had een schooltas op, toen de commandant begon te schieten, liet ze die achter en begon te rennen. Dus neem ik aan dat ze of naar school ging op dat moment, of van school kwam.
Oud 19-11-2004, 00:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:04 :
Ja, ze was op weg. Eén of andere kolerelijer zag haar rugzakje met boeken aan voor een tas explosieven.
een tas kan natuurlijk nooit explosieven bevatten.

De reden waarom er door andere soldaten werd geroepen dat men niet moest schieten was omdat de betreffende persoon een jong meisje was, waaruit mocht blijken dat ze geen explosieven in die tas had.

njah, komt op hetzelfde neer, maar is beredeneerd vanuit de positie waarop op dat moment geredeneerd wordt.
Oud 19-11-2004, 00:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jij en TI_D duh. Alleen Staafmixer ontbreekt er nog aan. En Machia, maar die is gebanned.
en malloot is natuurlijk een positief woord

je bent bevooroordeeld over tenminste enkele forummers
Oud 19-11-2004, 00:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:06 :

De reden waarom er door andere soldaten werd geroepen dat men niet moest schieten was omdat de betreffende persoon een jong meisje was, waaruit mocht blijken dat ze geen explosieven in die tas had.

njah, komt op hetzelfde neer, maar is beredeneerd vanuit de positie waarop op dat moment geredeneerd wordt.
Een tas kán wel explosieven bevatten, maar om dat dan ook maar klakkeloos aan te nemen, anderen te negeren en je pistool erop te legen...
Oud 19-11-2004, 00:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:07 :
en malloot is natuurlijk een positief woord

je bent bevooroordeeld over tenminste enkele forummers
Komt misschien door hun manier van posten.
Oud 19-11-2004, 00:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Vind dan ook maar een rede voor waarom die ene kankerisraelier
zijn hele magazijn op haar leegde, ondanks dat ze op de grond lag, zonder tas.
Oud 19-11-2004, 00:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:07 :
Een tas kán wel explosieven bevatten, maar om dat dan ook maar klakkeloos aan te nemen, anderen te negeren en je pistool erop te legen...
dat ene is niet vreemd
dat tweede is dom
en dat derde is achterlijk
Oud 19-11-2004, 00:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:09 :
dat ene is niet vreemd
dat tweede is dom
Ow toch.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:09 :
Vind dan ook maar een rede voor waarom die ene kankerisraelier
zijn hele magazijn op haar leegde, ondanks dat ze op de grond lag, zonder tas.
niet schelden met ziektes
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wat op zich ook al een fout is aangezien ik meer anti-Israel ben dan je zou willen geloven,.

alleen ben ik pro-vrede, en dat betekent nou eenmaal dat er meer kritiek op de palestijnen dan op de israeli's te leveren is, met als resultaat dat je al snel in het hoekje 'pro-israel' geduwd wordt.

ik praat trouwens niets goed. waar deed ik dat dan volgen jou?

het enige dat ik zeg is dat er een oorzaak voor is. een oorzaak, geen excuus, wat ook de reden is dat deze man veroordeeld zal worden.

maar ja, sommige mensen schijnen ook te vergeten dat de Palestijnen tot nu toe ook verre van vredig zijn geweest, met als resultaat dat er in Israel ultra-orthodox gestemt wordt, die op hun beurt keihard tegen de Palestijnen zijn, wat weer radicaliseert, etc etc.

de enige manier is ergens in die spiraal een van de factoren tegen houden.

ik ben van mening dat die te stoppen factor de Palestijnse terreurorganisaties zijn.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:10 :
Ow toch.
ik heb nooit anders beweerd
Oud 19-11-2004, 00:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 01:10 :
de enige manier is ergens in die spiraal een van de factoren tegen houden.

ik ben van mening dat die te stoppen factor de Palestijnse terreurorganisaties zijn.
Klopt, maar dat zou best in combinatie kunnen met wat minder Israëlisch geweld. Dus niet: met je helikoptertje met een raket een man uit z'n rolstoel schieten, maar 'm gewoon oppakken met een enorme troepenmacht en hem berechten, bijv.
Oud 19-11-2004, 00:13
Love & Peace
Love & Peace is offline
Gatara:
Citaat:
dat ene is niet vreemd
dat tweede is dom
Je hebt zojuist een Israelier voor dom en achterlijk uitgemaakt!!!
Oud 19-11-2004, 00:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:13 :
Gatara:

Je hebt zojuist een Israelier voor dom en achterlijk uitgemaakt!!!
dat dat kan!

Oud 19-11-2004, 00:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:12 :
Klopt, maar dat zou best in combinatie kunnen met wat minder Israëlisch geweld. Dus niet: met je helikoptertje met een raket een man uit z'n rolstoel schieten, maar 'm gewoon oppakken met een enorme troepenmacht en hem berechten, bijv.
ik geloof niet dat dat mogelijk was.
Oud 19-11-2004, 00:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Je kan wel rolleyen, maar voor zover ik weet is dit de eerste keer dat je dat doet.
Oud 19-11-2004, 00:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:14 :
ik geloof niet dat dat mogelijk was.
Volgens mij is het vrij irrelevant wat jij gelooft.
Oud 19-11-2004, 00:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:15 :
Maar wat jij gelooft is dan natuurlijk weer het toppunt van relevantie.
Oud 19-11-2004, 00:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Citaat:
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:12 :
de voltallige lijfwacht van Yassin omver schieten zonder de man in kwestie te raken, hem daarna arresteren en uit een vijandige stad exfilteren?

hoeveel slachtoffers zou dat maken aan beide zijden?

mijn geld staat op minstens enkele tientallen.

Yassin was niet geinteresseerd in eigen staten of vrede, hij wilde alle Joden dood zien, dat heeft hij door de jaren heen wel laten zien.

Dan zijn mensen niet meer bereid risico's te nemen voor zo iemand, ik ben zeker geen voorstander van constante liquidaties, maar in de zaak van Yassin was het meer dan verdient, en waarschijnlijk nog de 'schoonste' methode ook.

nadeel is uiteraard dat er weer een martelaar bij is, maar ja, er waren toch al genoeg martelaren.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:15 :
Je kan wel rolleyen, maar voor zover ik weet is dit de eerste keer dat je dat doet.
nee hoor
Oud 19-11-2004, 00:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 01:18 :

nadeel is uiteraard dat er weer een martelaar bij is, maar ja, er waren toch al genoeg martelaren.
Hij zou ook martelaar zijn geworden als ie in de bak zat (zo was ie eerder al opgehemeld)
Oud 19-11-2004, 00:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:19 :
Hij zou ook martelaar zijn geworden als ie in de bak zat (zo was ie eerder al opgehemeld)
helaas wel.
Oud 19-11-2004, 00:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
de voltallige lijfwacht van Yassin omver schieten zonder de man in kwestie te raken, hem daarna arresteren en uit een vijandige stad exfilteren?
Dat ze Yassin hebben vermoord begrijp ik wel. Ik begrijp eerder de commotie die er toendertijd werd gemaakt niet.
Die commotie hadden ze veel beter kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld waarom barghouti vast zit, of waarom er na onschuldige Palestijnse slachtoffers er geen ambulance mag komen.
Oud 19-11-2004, 00:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:22 :
Dat ze Yassin hebben vermoord begrijp ik wel. Ik begrijp eerder de commotie die er toendertijd werd gemaakt niet.
Die commotie hadden ze veel beter kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld waarom barghouti vast zit,

hij wilt zich misschien verkiesbaar stellen, he.

Citaat:

of waarom er na onschuldige Palestijnse slachtoffers er geen ambulance mag komen.
omdat ambulances vaak genoeg gebruikt zijn geworden voor militantenvervoer en wapensmokkel.
Oud 19-11-2004, 00:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
hij wilt zich misschien verkiesbaar stellen, he.
Ja hij is tenminste beter als die gluiperd Abbas.
Citaat:
omdat ambulances vaak genoeg gebruikt zijn geworden voor militantenvervoer en wapensmokkel.
Als de Israeliers ergens "hun klusje hebben geklaard" zetten ze het hele gebied af. Als er dan een ambulance komt, weren ze die. Ze hebben er volledige controle. Ze kunnen, als ze zouden willen, die ambulances kunnen controlren, en dan doorlaten.
Oud 19-11-2004, 00:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:29 :
Ja hij is tenminste beter als die gluiperd Abbas.

hoezo?
ik was net blij met abbas

Citaat:

Als de Israeliers ergens "hun klusje hebben geklaard" zetten ze het hele gebied af. Als er dan een ambulance komt, weren ze die. Ze hebben er volledige controle. Ze kunnen, als ze zouden willen, die ambulances kunnen controlren, en dan doorlaten.
ik had t over t verleden, maar ja, controleren en dan doorlaten zou moeten gebeuren, ja.
Oud 19-11-2004, 00:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-11-2004 @ 01:17 :
Kijk, jij hebt het door.
Oud 19-11-2004, 00:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 01:18 :

hoeveel slachtoffers zou dat maken aan beide zijden?

mijn geld staat op minstens enkele tientallen.

Yassin was niet geinteresseerd in eigen staten of vrede, hij wilde alle Joden dood zien, dat heeft hij door de jaren heen wel laten zien.

Dan zijn mensen niet meer bereid risico's te nemen voor zo iemand, ik ben zeker geen voorstander van constante liquidaties, maar in de zaak van Yassin was het meer dan verdient, en waarschijnlijk nog de 'schoonste' methode ook.

Israël noemt zich een rechtstaat, laat ze zich dan ook zo gedragen.
Oud 19-11-2004, 00:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:32 :
Israël noemt zich een rechtstaat, laat ze zich dan ook zo gedragen.
Gaat nogal lastig als je je moet concentreren op de wet terwijl iemand de hele tijd je tegen de schenen schopt
Oud 19-11-2004, 00:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ik was net blij met abbas
Tot nu toe heb ik niets fouts van hem gezien. Maar hij is door Amerika naar voren geschoven, kan nooit iets goeds zijn.

Citaat:
ik had t over t verleden, maar ja, controleren en dan doorlaten zou moeten gebeuren, ja.
Dit is al de 2e keer vandaag, straks word je opgepakt voor landverraad ( aannemende dat je Israelisch bent)
Oud 19-11-2004, 00:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:33 :
Gaat nogal lastig als je je moet concentreren op de wet terwijl iemand de hele tijd je tegen de schenen schopt
Jaja, verzin maar weer uitvluchten. Terrorisme veroordelen, maar je zelf als staat tot hetzelfde niveau verlagen...
Oud 19-11-2004, 00:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 01:37 :
Jaja, verzin maar weer uitvluchten. Terrorisme veroordelen, maar je zelf als staat tot hetzelfde niveau verlagen...
Het is geen excuus om jezelf te verlagen, nee, maar wel begrijpelijk. En verdedigen mag.
Oud 19-11-2004, 00:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:36 :
Tot nu toe heb ik niets fouts van hem gezien. Maar hij is door Amerika naar voren geschoven, kan nooit iets goeds zijn.
Oh jee, Abbas is vast onderdeel van het Amerikaans-Zionistische Complot Om De Wereld Te Overheersen!

Citaat:
Dit is al de 2e keer vandaag, straks word je opgepakt voor landverraad ( aannemende dat je Israelisch bent)
LOL
Oud 19-11-2004, 00:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:36 :

hij heeft tijdelijk naast Arafat gestaan joh! toen werd ie aan de kant gezet en kwam qurei voor m in de plaats.

Citaat:

mijn paspoort is nog steeds Nederlands
Oud 19-11-2004, 00:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:38 :
Het is geen excuus om jezelf te verlagen, nee, maar wel begrijpelijk. En verdedigen mag.
Ja, maar Israël neemt het begrip 'verdedigen' wel heel ruim.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten