Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2004, 00:35
beckham1990
beckham1990 is offline
Volgens mij geven meisje bij speciale gelegenheden (verjaardag, 1jaar samen..) kadootjes die ze zelf graag zouden krijgen.

Dingen die typisch zijn voor hun "eigen" relatie (cassette met liedjes die verwijzen naar bepaalde momenten, foto van hun twee, weekendje uit, concert, zelfgemaakte tekeningen en het liefst op een onverwacht moment )

Maar wat hebben "Jullie" jongens nu uiteindelijk het liefst? ook al zeg je dat je het lief vind en vind je het ook effectief tof, heb je uiteindelijk niet liever "echte" kadootjes (die dvd dat je al zolang wou, die nieuwe gsm, boxershort , die grappige sokken, nieuwe coole trui).

Ikzelf (meisje) zou blij zijn met die gsm( Is duidelijk dat hij die kocht omdat hij weet dat ik die graag wou,daarentegen is het duur en is het alsof het door de prijs een speciaal kado is ), maar ik kan maanden aan een stuk, steeds weer opnieuw me gelukkig voelen als ik terug denk aan dat ene concert of die speciale tekening zie.. Waardoor dit mijn voorkeur krijgt

Wat heeft voor jongens nu uiteindelijk de voorkeur? Ik denk dat ze het wel lief vinden, maar bij echte gelegenheden ze liever iets "waardevols" krijgen in plaats van sentimenteel gedoe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2004, 00:43
Verwijderd
Ik hoef geen cadeautjes, maar een paaldans kan ik moeilijk weigeren.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 00:50
Ruudje
Ruudje is offline
Geef mij anders maar wat sentimenteel gedoe
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 00:59
Verwijderd
Ik houd wel van dergelijke dingen waarnaar je later terug kan kijken en herinneringen aan kan ophalen.

Kijk, die telefoon of die dvd koop ik waarschijnlijk toch wel als ik die dan wil hebben. En daar heb je dan even plezier van.

Een foto waar je allebei opstaat, een leuke kaart of een videoverhaaltje is veel leuker, omdat je je later weer met plezier herinnert hoe het was.

Maar er zijn ook combinaties mogelijk natuurlijk.
Ik heb laatst bijvoorbeeld een heel erg gaaf glazen schaakbord met shotglaasjes gehad van mijn beste vriendin voor mijn verjaardag.
Daar gaan we samen veel gebruik van maken en van genieten, en daar gaan we natuurlijk ook foto's bij maken.
Maar veel leuker eigenlijk vond ik de kaart de ze er bij gaf, omdat die kaart zo verschrikkelijk grappig is, kenmerkend is voor hoe wij met elkaar omgaan en ook nog heel lief is.

Nee, geef mij maar dergelijke 'sentimentele' dingen, dat is veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 01:13
TopDrop
TopDrop is offline
geef mij ook maar iets sentimenteels. je kunt wel een dure gsm geven aan iemand, en dat de geldprijs het dan speciaal maakt. maar een simpel kadootje met veel emotionele waarde vind ik onbetaalbaar. iets leuks wat je kan bewaren of aan kan terug denken. bijvoorbeeld een kettinkje of een foto(lijstje), een beeldje etc.
Oud 25-12-2004, 02:22
masterdj
masterdj is offline
iets vaag/liefs/grappigs etc. is leuker dan een gsm bijv die andere dingen zijn echt van jullie 2 en is persoonlijk. dus doe mij maar iets sentimenteels
Oud 25-12-2004, 02:52
probeer
probeer is offline
iets waarvan ik weet dat ze er (veel) moeite voor heeft gedaan, en waar ze echt van denkt dat ik het leuk vind (en dat ik dat ook echt vind dan)
Oud 25-12-2004, 08:30
WolterB
WolterB is offline
Je kan mij net zo blij (ws wel blijer) maken met een leuk, klein eits waar veel gevoel en liefde achter zit, dan met iets groots.
Zolang het maar met liefde gekocht is en niet 'omdat er een cadeautjes gekocht moest worden'.
Oud 25-12-2004, 10:50
Verwijderd
Ik vond dat idd wel moeilijk met cadeautjes kopen voor mn ex. Dan dacht ik: ik kan dat wel leuk vinden, maar ik ben hem niet en ik ben een meisje.
Ik wisselde t dan ook wel af.
Stuurde hem regelmatig kaartjes (reactie: o, ja. Dank je, maar hij hing ze allemaal aan zn muur en scheen ze regelmatig terug te lezen), zijn verjaardag was toen we nog niet zo heel lang hadden, dus had een basketbal gekocht (hij basketbalt) en had daar dingen op geschreven, hij ging twee weken op vakantie toen we bijna een half jaar samen waren en toen had ik een heel boekwerk gemaakt van al onze mailtjes heen en weer (voor zover ik mijn mailtjes terug kon vinden), toen we een half jaar samen waren gingen we naar sixflags, maar de avond daarvoor verrasste ik hem met een 'romantische' leuke avond (een spoor van kaarsjes vanuit de tuin naar binnen, de trappen op, naar zolder, daar een bed met rozenblaadjes en had eetbare bodypaint gekocht). Tussendoor kocht ik wel eens een dvd ofzo die hij graag wou hebben en toen we een jaar samen waren heb ik een gedicht voor hem gemaakt (reactie: leuk ja.. maar hij zei meer 'stommerd' omdat we hadden gezegd dat we niets zouden doen qua cadeautjes (we gingen nl schaatsen en naar de film die dag) en omdat ik toch wat had gedaan ) en heb hem de Indiana Jones-box gegeven omdat hij dat zo graag wou hebben.
Voor zn verjaardag heb ik toen een motorzweefvlieginstructie gegeven..

Dus ik probeerde het zeg maar een beetje af te wisselen...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 11:55
Verwijderd
Loontjuh ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken om de dingen die je koopt, want ik zou meteen tekenen als jij mijn vriendin werd.

Zelf hecht ik veel meer waarde aan de kleine dingen des leven. Een leuke lieve kaart, een foto. Of gewoon iets wat precies bij ons past. Een dvd of weet ik veel wat is leuk, maar die kan ik ook van vrienden krijgen. Ik ga toch ook geen seks met vrienden hebben, voor sommige dingen heb je het meisje waar je gek op bent.

Voor materiaal heb je vrienden/ouders enz. En voor de liefde en lieve dingen heb je dat speciale meisje.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:31
Soullar
Soullar is offline
Ik doe aan zoetsappigheid.
Oud 25-12-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 25-12-2004 @ 13:31 :
Ik doe aan zoetsappigheid.
maar is dat ook wat je wilt krijgen?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Haar verjaardag: neuken.
Mijn verjaardag: ook neuken.

Niet meer niet minder aubsvp.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:34
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-12-2004 @ 14:31 :
Haar verjaardag: neuken.
Mijn verjaardag: ook neuken.

Niet meer niet minder aubsvp.
Klinkt als een goeie relatie.
Oud 25-12-2004, 13:36
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-12-2004 @ 14:34 :
Klinkt als een goeie relatie.
Laatst stond ze me op te wachten bij m'n werk met een roos en een gedicht, ff om het idee recht te zetten
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:38
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-12-2004 @ 14:36 :
Laatst stond ze me op te wachten bij m'n werk met een roos en een gedicht, ff om het idee recht te zetten
En jij durft nog wat over mijn 2 Cradle cd's te zeggen.
Oud 25-12-2004, 13:40
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-12-2004 @ 14:38 :
En jij durft nog wat over mijn 2 Cradle cd's te zeggen.
Het waren geen goffikgedichtjes hoor, het was trouwens meer een verhaal, maargoed, ik dig het wel

Btw ze haat cradle.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:44
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-12-2004 @ 14:40 :
Het waren geen goffikgedichtjes hoor, het was trouwens meer een verhaal, maargoed, ik dig het wel

Btw ze haat cradle.
Now isn't that cute.
Oud 25-12-2004, 13:45
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-12-2004 @ 14:44 :
Now isn't that cute.
Sst, dalijk begin ik over jouw Fries
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:46
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-12-2004 @ 14:45 :
Sst, dalijk begin ik over jouw Fries
Laat dat maar liever (het is wel een FriezIN).
Oud 25-12-2004, 13:54
Verwijderd
lief zijn.. nu helemaal t is kerst ontopic weer?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:59
Verwijderd
Sentimentele cadeautjes kan ook meteen iets waardevols zijn hoor, bijv. armbandje, ring
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 14:29
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Loontjuh schreef:
maar is dat ook wat je wilt krijgen?
Ja waarom niet? Tuurlijk zijn praktische dingetjes altijd wel leuk. Maar ik heb liever een kaart of een gedicht of een foto. Iets waar ik emotionele waarde aan kan hangen. Staat namenlijk een beetje raar als ik mijn TV ga liefkozen omdat ze die toevallig zou hebben gegegeven omdat ze zoveel van me houdt.

Nee, en haar overladen met tonnen cadeau's doe ik ook niet. Je moet zoiets ook niet té vaak doen hè?

De truuk is het gewoon góed te doen.
Ga op vakantie, trek door europa met je vrienden, en neem vanuit elk land iets liefs mee voor je vriendin; een heerlijke badbal uit Praag, een mooi lingerie setje uit Verona en een prachtige ketting uit Venetië. Dat alles mooi ingepakt in 1 klein tasje met daarop een kaart uit Wenen met een gedicht waarvan je smelt.

Oud 27-12-2004, 15:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Sentimenteel gedoe', zoals jij het noemt: absoluut! Vind ik het leukst om te krijgen. Een zelfgevlochten vriendschapsbandje (16e verjaardag; gedragen totdat het na een jaar uit mekaar viel), een das die ze zelf al een paar jaar gedragen had, die ik zo mooi vond (examenfeest)... dat soort dingen. Sentimentele shit vind ik veel leuker om te krijgen dan iets onpersoonlijks als een boek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 15:45
juno
juno is offline
Een met zorg uitgekozen boek, waarvan hij weet dat ik het mooi zal vinden, wordt zeer op prijs gesteld. Ik weet van alle boeken precies nog van wie en bij welke gelegenheid ik ze gekregen heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2004, 23:52
probeer
probeer is offline
heb voor dr verjaardag een sjaal van 2 meter gebreid omdat dr ouwe gejat was op school. (moest eerst leren breien, wat is dat een pokkewerk!)

uhm tjsa.. iets waar een lieve gedachte achter zit is prima
Oud 28-12-2004, 00:50
miro
miro is offline
Sorry hoor, maar ik geef mijn vriend echt niet allemaal van die onoriginele romantische shit. Dat zou ik zelf ook niet willen krijgen. Mijn vriend krijgt meestal wel iets naar zijn eigen smaak. Boxer shorts van Bjorn borg, spel wat ie graag wou hebben, oordopjes voor zijn ipod, playstation 2 enz. O ja en een romantisch weekendje heeft ie ook wel gekregen, das dan ook t enige, ik ga geen tekeningen voor hem maken...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 01:47
Verwijderd
wat is er nou mis met tekeningen maken voor je partner?

juist die dingen zijn heel persoonlijk? (niet dat t persé moet ofzo )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 08:33
woezel
woezel is offline
Citaat:
miro schreef op 28-12-2004 @ 01:50 :
Sorry hoor, maar ik geef mijn vriend echt niet allemaal van die onoriginele romantische shit. Dat zou ik zelf ook niet willen krijgen. Mijn vriend krijgt meestal wel iets naar zijn eigen smaak. Boxer shorts van Bjorn borg, spel wat ie graag wou hebben, oordopjes voor zijn ipod, playstation 2 enz. O ja en een romantisch weekendje heeft ie ook wel gekregen, das dan ook t enige, ik ga geen tekeningen voor hem maken...

schijt je geld ofzo
ik geef mn vriend bijna nooit cadeautjes en ik krijg van hem soms een boek (oud)
Oud 28-12-2004, 09:58
juno
juno is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 28-12-2004 @ 00:52 :
heb voor dr verjaardag een sjaal van 2 meter gebreid omdat dr ouwe gejat was op school. (moest eerst leren breien, wat is dat een pokkewerk!)

uhm tjsa.. iets waar een lieve gedachte achter zit is prima
De mijne heeft een half jaar voor schut gelopen met een volkomen mislukt wangedrocht van een door mij gehaakt mutsje. Maar ja, uit liefde he. (Arme jongen)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:24
miro
miro is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-12-2004 @ 02:47 :
wat is er nou mis met tekeningen maken voor je partner?

Ik denk niet dat ie mijn tekeningen zo mooi zou vinden:

Bovendien vind ik het veel leuker om iets te geven wat hij écht leuk vindt. Tekeningen vind ik maar zoetsappig...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:29
Verwijderd
Die tekening 0wnt anders wel
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:00
Al Murphy
Al Murphy is offline
Leukste cadeaus...

flesje wijn
concertticket -> liefst voor iets dat ik nog niet ken, wat niet te ver weg is, en wat wel goed is)
theaterticket -> valt me vaak ook wel mee
leuk t-shirt
cd'tje wordt vaak ook door beiden geapprecieerd (ook al krijg ik die al genoeg op mijn werk)
Een luchtdoop heb ik ook al eens cadeau gedaan (omdat ik daar toevallig nog een ticketje voor had) en dat viel ontzettend in de smaak. Een etentje waarvoor ik zowat de rest van de dag achter het fornuis had gestaan werd ook met veel plezier en smaak ontvangen.

Met een GSM of zo moet ze me echt niet afkomen. Die zal ik me wel zelf kopen, als ik er een zou moeten hebben. Een DVD-speler heb ik niet, maar video's ga ik liever huren.

Aan de (economische) waarde van een cadeau hecht ik weinig belang. Het is puur toeval wat ik leuker zou vinden. En van die emotioneel belangrijke cadeaus krijg ik liefst gewoon, tussendoor, zonder aanleiding.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 22:49
Communist
Communist is offline
hmm, ik zou gewoon blij zijn dat ik een ontsettend lieve vriendin heb waarvan ik mag houden verder, tja, sentimenteel, iets duurs, mijn nichtje gaf me gisteren een tekening, lelijk ding, maar iedere keer als ik dat ding zie, word ik blij omdat ik weet dat ze om me geeft, alsof ik haar vader ben, dus sentimentele waarde is geweldig, en iets duurs, boh, ik zou me schuldig voelen dat ik zoiets heb gevraagt/door heb laten schemeren
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:11
Communist
Communist is offline
btw, ben ik nu een mietje? -.-
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:20
EggeD
EggeD is offline
Je bent lief hoor.
Oud 30-12-2004, 14:48
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-12-2004 @ 12:20 :
Je bent lief hoor.
Oud 30-12-2004, 16:36
Communist
Communist is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-12-2004 @ 12:20 :
Je bent lief hoor.
ik? ^^
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 00:15
probeer
probeer is offline
Citaat:
Communist schreef op 30-12-2004 @ 12:11 :
btw, ben ik nu een mietje? -.-
wat wil je dat ik zeg?
Oud 31-12-2004, 07:29
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
fiieke schreef op 25-12-2004 @ 01:35 :
Volgens mij geven meisje bij speciale gelegenheden (verjaardag, 1jaar samen..) kadootjes die ze zelf graag zouden krijgen.

Dingen die typisch zijn voor hun "eigen" relatie (cassette met liedjes die verwijzen naar bepaalde momenten, foto van hun twee, weekendje uit, concert, zelfgemaakte tekeningen en het liefst op een onverwacht moment )

Maar wat hebben "Jullie" jongens nu uiteindelijk het liefst? ook al zeg je dat je het lief vind en vind je het ook effectief tof, heb je uiteindelijk niet liever "echte" kadootjes (die dvd dat je al zolang wou, die nieuwe gsm, boxershort , die grappige sokken, nieuwe coole trui).

Ikzelf (meisje) zou blij zijn met die gsm( Is duidelijk dat hij die kocht omdat hij weet dat ik die graag wou,daarentegen is het duur en is het alsof het door de prijs een speciaal kado is ), maar ik kan maanden aan een stuk, steeds weer opnieuw me gelukkig voelen als ik terug denk aan dat ene concert of die speciale tekening zie.. Waardoor dit mijn voorkeur krijgt

Wat heeft voor jongens nu uiteindelijk de voorkeur? Ik denk dat ze het wel lief vinden, maar bij echte gelegenheden ze liever iets "waardevols" krijgen in plaats van sentimenteel gedoe
omg in welke tijd leef jij?
Oud 31-12-2004, 12:00
hotrid
hotrid is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 31-12-2004 @ 08:29 :
omg in welke tijd leef jij?
In het stenentijdperk

sentimentele dingen geven inderdaad veel meer waarde bij de mens dan prutdingen, ook al zijn die prutdingen exclusief en prijzig.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:04
Communist
Communist is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 31-12-2004 @ 01:15 :
wat wil je dat ik zeg?
je mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten