Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 15:26
Destralak
Destralak is offline
Ik heb C&C Generals geïnstalleerd op m'n laptop, die als 3d-kaart een ATI Radeon 9000 IGP heeft. Maar Generals draait op elk graphicslevel en resolutielevel behoorlijk langzaam, terwijl mijn kaartje toch de laatste updates doorstaan heeft.

Hoe kan ik dit oplossen of is mijn 3d-kaart zo slecht dat hij dit nog niet eens meer aankan?
Een nieuwe patch ofzo?
Oud 02-02-2005, 15:30
maximeus
maximeus is offline
toch maar een betere laptop kopen??? hahaha
Oud 02-02-2005, 15:37
Koning
Koning is offline
Omdat dat een kaart die (als desktop en mobile ) model gewoon erg matig is, en niet eens echt bedoelt is voor spellen (net als Geforce MX series)

Wat zit er nog meer in de laptop?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:41
Destralak
Destralak is offline
Matig voor spellen? ik dacht het niet, anders zou HL2 er toch ook niet op full draaien

De verdere specificaties:
Processor: Intel x86 Celeron 2.8 gHz
Geheugen: 640 MB RAM
Directx: 9.0c
Windows: XP Home
Oud 02-02-2005, 17:08
Koning
Koning is offline
Citaat:
Destralak schreef op 02-02-2005 @ 16:41 :
Matig voor spellen? ik dacht het niet, anders zou HL2 er toch ook niet op full draaien

De verdere specificaties:
Processor: Intel x86 Celeron 2.8 gHz
Geheugen: 640 MB RAM
Directx: 9.0c
Windows: XP Home
Wel matig, zeer matig, half-life 2 op full? zeker 5 frames per seconde, dat draai ik niet eens op mijn desktop pc.

Het feit dat je een budget cpu hebt deelt daar ook aan mee trouwens.

http://graphics.tomshardware.com/gra...s/image029.gif

Benchmark met generals;

Bron: http://graphics.tomshardware.com/gra...charts-08.html
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:13
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik heb ook een ATI Radeon 9000 (64MB) op mijn desktop en ik kan alles op maximaal spelen. Het gaat pas fout als ik met de uitbreiding (Zero Hour) een aantal spelers op Hard zet.
Oud 02-02-2005, 17:25
Koning
Koning is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 02-02-2005 @ 18:13 :
Ik heb ook een ATI Radeon 9000 (64MB) op mijn desktop en ik kan alles op maximaal spelen. Het gaat pas fout als ik met de uitbreiding (Zero Hour) een aantal spelers op Hard zet.
Volgens mij ook weer met 5 fps maargoed, wat voro cpu staat daar tegenover? en hoevveel ram?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:28
dutch gamer
dutch gamer is offline
Nee het is absoluut geen 5 fps...

Overige specs:
512MB ram
Pentium IV 2,53 Ghz

dus waarom ie het bij mij wel goed doet, weet ik niet.
Oud 02-02-2005, 17:29
Koning
Koning is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 02-02-2005 @ 18:28 :
Nee het is absoluut geen 5 fps...

Overige specs:
512MB ram
Pentium IV 2,53 Ghz

dus waarom ie het bij mij wel goed doet, weet ik niet.
Een sneller processor, denk dat het niet echt driver afhankelijk is o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:11
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ik zou ook zeggen dat het aan de kaart ligt maar als het waar is dat HL2 draait en dezelfde kaart geen problemen geeft bij een ander (ookal ligt zijn CPU capiciteit wat hoger) zet ik er ook vraagtekens bij
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:10
Destralak
Destralak is offline
Misschien maakt het dan zoveel verschil dat mijn ATI een 9000 IGP is en die van jullie niet?
Het menu draait zelfs al but, heeft het zin om patch 1.7 te installeren?
En btw, ik heb ook nog een originele versie... Dus dan klopt er idd helemaal niets meer van

Oh ja, nog een toevoeging (als het nuttig is), de laptop waar de kaart in zit is het model Compaq Presario R3000 met resolutie 1280x800.

Begint dit topic msgien meer te passen bij Software & Multimedia???

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:49
Jolt
Jolt is offline
Ik had generals ook op een 866 met een TNT 2. Liep voor geen hol. Alles heel langzaam, je was gewoon 2 uur bezig met een potje.
Toen nieuwe pc gekocht, in 30 minuten klaar.

Omdat je een langzaam systeem hebt gaat dan tenkoste van je performance.
Celeron en een 9000 IGP is niet echt je van het.
En dat je Half Life 2 misschien full open speelt...zeker niet met DX 9 effecten . Je hebt immers een DX 8 kaartje .
En dan nog natuurlijk Half Life 2 is een beetje pro Ati.
Generals niet.
Oud 03-02-2005, 09:16
Destralak
Destralak is offline
Die systeemsnelheid zou niet zo'n probleem zijn... je ziet (bijna) nooit IDE-hddlampje branden
En de min. syseisen voor Generals zijn anders toch nog wel als 3d-kaart een ATI Radeon 7200, waar ik op zich wel ruim overheen zit
En het is wel een 2800 mhz-processor en Generals kan op veeeel lager al draaien, dus dat zou ook geen probleem moeten vormen.
Maar mijn kaartje kan idd die pixel shading niet aan, hoe ik het ook aanzette, hij zette het steeds terug.

--Edit:--
dit vond ik op google:
Citaat:
Voor de mensen die problemen ondervonden met de demo van C&C Generals is er nu een update verkrijgbaar. De update zorgt ervoor dat het spel niet meer crasht bij gebruikers die hoofdzakelijk een ATI Radeon 9000 grafische kaart hebben. Ook waren er problemen bij het scrollen in dual monitor configuraties. Ook zou er verbetering zijn in het afspelen van de films tijdens het spel.
Maar geldt dit enkel voor de demo??

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:43
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Destralak schreef op 03-02-2005 @ 10:16 :
Die systeemsnelheid zou niet zo'n probleem zijn... je ziet (bijna) nooit IDE-hddlampje branden
En de min. syseisen voor Generals zijn anders toch nog wel als 3d-kaart een ATI Radeon 7200, waar ik op zich wel ruim overheen zit
En het is wel een 2800 mhz-processor en Generals kan op veeeel lager al draaien, dus dat zou ook geen probleem moeten vormen.
Maar mijn kaartje kan idd die pixel shading niet aan, hoe ik het ook aanzette, hij zette het steeds terug.

--Edit:--
dit vond ik op google:

Maar geldt dit enkel voor de demo??
Mhz zeggen niks meer. Jij hebt een Celeron, presteert helemaal niet zo goed in games. Vooral door maar 256 cache te hebben, inplaats van 512 of 1mb als zijn grotere broer.
Logisch dat je kaartje geen DX 9 effecten kan toveren . Het is immers een DX 8 kaartje.

Maar het ligt gewoon aan je systeem. Als je een snellere cpu/mem al had ging het stukken beter.

En probeer gewoon die patch te installeren .
Oud 03-02-2005, 17:24
Destralak
Destralak is offline
Nou, er is nog een probleempje
Doom 3 draait er echt SUPER-schokkerig op terwijl het dat ECHT niet zou moeten, een flippo van ID Software zelf zegt het zelfs dat dit spel de specificaties aan zou moeten kunnen op high-graphics niveau. Hij heeft er zelfs een filmpje van gemaakt!!
EN het staat op de ATI-site zelf!

Nou als DIT niet fout is dan weet ik het ook niet meer!

(Van http://www.ati.com/products/mobility...timonials.html)
---
Citaat:
John Carmack
The (MOBILITY™ RADEON™ 9000) laptop part allows state of the art high end game development to be accomplished on a laptop platform for the first time really since we've moved to hardware acceleration, and it enables the current generation of games to be run at their absolute highest fidelity settings and it's capable of running the coming generation of games."

"Laptop parts have conventionally lagged behind their desktop counterparts by quite a ways. First we wouldn't have graphics acceleration at all, then we would be missing key features like geometry acceleration and most recently we have been missing the vertex shader functionality that we have on the desktops. The (MOBILITY™ RADEON™ 9000) part is the first part that we have that can actually do all of the high-end features necessary for optimal performance from DOOM III™. We have the vertex shaders. We have the six texture units that can do seven texture accesses, and everything that we need to do a minimal effort implementation that gets the best efficiency out of the available bandwidth. "

"You know, on our current work at Id right now, we're still pushing really hard to make DOOM III™ run well on various high end desk top cards. So it's pretty startling to be able to fire (DOOM III™) up on a laptop and see (DOOM III™) run at a really pretty startling good pace."
Oud 03-02-2005, 17:33
Koning
Koning is offline
Citaat:
Destralak schreef op 03-02-2005 @ 18:24 :
Nou, er is nog een probleempje
Doom 3 draait er echt SUPER-schokkerig op terwijl het dat ECHT niet zou moeten, een flippo van ID Software zelf zegt het zelfs dat dit spel de specificaties aan zou moeten kunnen op high-graphics niveau. Hij heeft er zelfs een filmpje van gemaakt!!
EN het staat op de ATI-site zelf!

Nou als DIT niet fout is dan weet ik het ook niet meer!

(Van http://www.ati.com/products/mobility...timonials.html)
---
Dat ligt ook aan je Cpu, maar het is een verkoop praatje, vergeet dat niet..

Op welke resoluties speel je Generals en Doom?

En heb je anti-aliasing aan staan toevallig?

Filmpje is best wel onzin, draai op mijn laptop (PM 1,5 ghz 512ddr333 en R9700) nog steeds slecht op medium, in het filmpje zie je ook geen echte ingame beelden, alleen filmpjes... de framerate is dus moeilijker te zien...

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:29
Destralak
Destralak is offline
Dan heb ik idd een butkaart en PC
Is het dan een niet al te dure grap om er een nieuwe kaart in te plaatsen? Of kan ik dan net zo goed een nieuwe laptop kopen?
Oud 03-02-2005, 19:33
Jolt
Jolt is offline
Dat kan niet, bij de oude laptops zit namelijk de GPU in het moederbord gebakken. Of je moet goede soldeer kunsten hebben.

Bij de nieuwere laptops met PCI- Express interface, kan je wel je kaart upgraden. Zeer handig voor mobile gamers.
Oud 03-02-2005, 19:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Destralak schreef op 03-02-2005 @ 19:29 :
Dan heb ik idd een butkaart en PC
Is het dan een niet al te dure grap om er een nieuwe kaart in te plaatsen? Of kan ik dan net zo goed een nieuwe laptop kopen?
Een nieuwe kaart in een laptop plaatsen gaat voor zover ik weet niet. Verder kan je zowiezo beter een nieuwe kopen dan want een celeron procesor is zoals al eerder is gepost niet echt geschikt voor games. En al helemaal niet voor de nieuwste die over het algemeen een wat meer prestatiegerichte procesor vragen. Verder is zoals ook al gepost je grafische chip niet dx9 compatible en zal ie er dus alleen nog maar meer moeite mee gaan krijgen als dat ie nu al heeft.
Oud 03-02-2005, 19:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-02-2005 @ 20:37 :
En al helemaal niet voor de nieuwste die over het algemeen een wat meer prestatiegerichte procesor vragen. Verder is zoals ook al gepost je grafische chip niet dx9 compatible en zal ie er dus alleen nog maar meer moeite mee gaan krijgen als dat ie nu al heeft.
Mwah dat denk ik niet schakelt terug naar DX 8. (Half Life 2)
Waar door de performance iets beter wordt, maar de beeldkwaliteit aanzienelijk verlaagd.
Oud 04-02-2005, 08:47
Destralak
Destralak is offline
Maar is het op zich wel mogelijk? Want ik ken een computerexpert die vast wel iemand kent die het voor weinig geld erin kan zetten.
Oud 04-02-2005, 10:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Destralak schreef op 04-02-2005 @ 09:47 :
Maar is het op zich wel mogelijk? Want ik ken een computerexpert die vast wel iemand kent die het voor weinig geld erin kan zetten.
net zo'n 'expert' als jou zeker ?
Oud 04-02-2005, 11:31
Koning
Koning is offline
Citaat:
Destralak schreef op 04-02-2005 @ 09:47 :
Nee het kan niet, punt uit.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 11:31
Destralak
Destralak is offline
waar the hell slaat dat nou weer op? ik bedoel een professional (duh)
Oud 04-02-2005, 12:37
Koning
Koning is offline
Citaat:
Destralak schreef op 04-02-2005 @ 12:31 :
waar the hell slaat dat nou weer op? ik bedoel een professional (duh)
Omdat het niet mogelijk is, alle aansluitingen zitten vast op het moederbord.. niet mogelijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 14:57
Droyd
Droyd is offline
Ik zou toch de patch proberen als je dat nog niet hebt gedaan, en als dat niet helpt, niets aan te doen.
Oud 04-02-2005, 15:12
Jolt
Jolt is offline
Bij jou kan het niet, jij hebt niet een losse gpu maar vast gesoldeerd aan je moederbord.

En waarom 2 topics?2x het zelfde antwoord, 2x dezelfde vraag?
Reageren

Regels voor berichten