Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 16:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 17:26 :
Sauzen heb ik volledig geschrapt, ook jus. Maar dat komt voornamelijk doordat ik ook geen vlees meer eet (al een jaar of 10). M'n moeder heeft gelukkig altijd rekening met me gehouden, en als m'n ouders bv patat eten, dan eet ik niet mee maar maak een boterham.
Ik gebruik ook geen jus meer, tot grote ergenis van mijn ouders. Ik eet nog wel vlees, voornamelijk mager.

Als we patat eten probeer ik altijd wat anders te nemen, lukt 8/10 keer. Wel loopt het standaard uit op een knallende ruzie met m'n vader.
Oud 11-02-2005, 17:04
Mara
Mara is offline
Trouwens, ik zei laatst als opmerking iets over een lijntopic meeting. Toen meer als opmerking, maar is er misschien animo om dit écht een keer te doen?
Oud 11-02-2005, 17:59
-(L)-
Ik ben best bereid 't te doen ja. Als er meerdere geinteresseerden zijn...
Oud 11-02-2005, 18:24
Verwijderd
Zo.. het ging best goed vandaag!
Vanavond alleen van de "gezellige hapjes" (toastjes en stokbrood met knoflook, brie etc) afblijven

Vandaag het volgende gehad

10.00
8 el muesli + melk
1 sinaasappel

12.30
2 boterhammen sandwichspread
1 bakje sla
1 appel

15.00
1 krentenbol

17.30
1 groot bord ovenschotel
1 schaaltje banaanvla
Oud 11-02-2005, 18:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 18:59 :
Ik ben best bereid 't te doen ja. Als er meerdere geinteresseerden zijn...
Jaah. Leuk! Alleen van het lijntopic dan?
Oud 11-02-2005, 18:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Volkoren Toastjes met gerookte zalm en kruiden als verse dille en basilicum en zilveruitjes, met verse citroensap zijn lekker. En gezonde hapjes.
Oud 11-02-2005, 18:57
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-02-2005 @ 19:55 :
Jaah. Leuk! Alleen van het lijntopic dan?
Lijkt me wel, anders kunnen we net zo goed met 't hele forum meeten
Maar waar doen we dat? 'n beetje in 't midden van 't land?
Oud 11-02-2005, 19:04
droppiej
droppiej is offline
hello-tjes

Ik ben de vakantie goed doorgekomen. Ik heb echt verschrikkelijk gegeten (niet dat ik daaar schuldgevoel van had, ik had mee zoiets van hmm das lekker)...nl. pizza (halve large hawai..mac donald..shoarma..en shit..veel normale cola. ) en alsnog ben k afgevallen/stabiel gebleven..Ik kon het niet zo goed zien. Ik dacht echt van. Dat zit er ook echt meteen weer aan.

Heeft iemand hier van die pillen geprobeerd dat je minder trek heb naar zoetige dingen. Ik zit te twijfelen of ik zoiets ga doen. Aan de ene kant (nadeel)..denk ik zoiets van, goh het werkt, val sneller af(wie weet) en dan hou ik ermee op..en dan krijg k weer zin in zoetigheid, en dan zit het er ook meteen aan.
En voordeel is..minder trek..misschien sneller afvallen. Ik heb dit truowens heel erg als ik ongesteld ben. zucht...
Oud 11-02-2005, 19:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 19:57 :
Lijkt me wel, anders kunnen we net zo goed met 't hele forum meeten
Maar waar doen we dat? 'n beetje in 't midden van 't land?
Noord-Brabant. Lekker makkelijk voor ons.
Oud 11-02-2005, 19:10
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-02-2005 @ 20:04 :
hello-tjes

Ik ben de vakantie goed doorgekomen. Ik heb echt verschrikkelijk gegeten (niet dat ik daaar schuldgevoel van had, ik had mee zoiets van hmm das lekker)...nl. pizza (halve large hawai..mac donald..shoarma..en shit..veel normale cola. ) en alsnog ben k afgevallen/stabiel gebleven..Ik kon het niet zo goed zien. Ik dacht echt van. Dat zit er ook echt meteen weer aan.

Heeft iemand hier van die pillen geprobeerd dat je minder trek heb naar zoetige dingen. Ik zit te twijfelen of ik zoiets ga doen. Aan de ene kant (nadeel)..denk ik zoiets van, goh het werkt, val sneller af(wie weet) en dan hou ik ermee op..en dan krijg k weer zin in zoetigheid, en dan zit het er ook meteen aan.
En voordeel is..minder trek..misschien sneller afvallen. Ik heb dit truowens heel erg als ik ongesteld ben. zucht...
Ik heb er geen ervaringen mee, maar waarom zou je? Ik kan me niet voorstellen dat 't echt goed werkt, maar dat is mijn mening. Is 't trouwens homeopatisch? En weet je ook iets over bijwerkingen?
Oud 11-02-2005, 19:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-02-2005 @ 20:04 :

Niet doen!!! Die dingen zijn niet gezond voor je. En als ze echt zo goed waren en gezond zouden er geen dikke mensen op de wereld meer zijn. Het is echt een no-no. Blijf van de pillen af meis, met een beetje discipline moet het te doen zijn.
Oud 11-02-2005, 19:18
droppiej
droppiej is offline
jah..eigenlijk zou ik het zelf ook moeten kunne. Oke thnx voor de tips, zet het idee meteen uit me hoofd
Oud 11-02-2005, 19:19
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-02-2005 @ 20:18 :
jah..eigenlijk zou ik het zelf ook moeten kunne. Oke thnx voor de tips, zet het idee meteen uit me hoofd
Hoeveel moest je ook weer afvallen?
Pff.. ik haal iedereen door elkaar
Oud 11-02-2005, 19:31
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 12:19 :
Hoeveel moest je ook weer afvallen?
Pff.. ik haal iedereen door elkaar
rond de 15 a 20 kg..
Ik weeg nu 89/90 ofzo..En toen ik begon woog ik 93 en dat is nu 3 a 4 weken geleden. Dus het gaat goed..
Mijn dietiste is al vrolijk genoeg als ik 77 kilo weeg. Ik ben btw. 1.71 en mijn BMI is rond de 30+..
30. nogwat..
Oud 11-02-2005, 19:36
droppiej
droppiej is offline
ff wat ik vandaag gegeten heb +gedaan.

in the morning:

2 x volkoren brood + kaas. (vetvrij ofzo staat er op amerikaanse gedoe ofzo smaakt wel lkkr)+ melk (staat ook al vetvrij op ).tis tenminste geen halfvol..ook geen volle....lekker duidelijk he..

tussendoor

1 x volkoren brood + lkaas

lunch

2 x volkoren broodjes (met raad es) kaas..

tussendoor (dat is nu

15.34 2 x sinaasappel..

en strx krijg ik een shoarmarol...en dan maak ik daarbij nog diepvries groente bij (weet je hoe lekker)..

en ik ben vandaag naar de gym geweest.

30 min. fietsen
20 min. lopen..
20 min. beenspieroefeningen(heb hele vette benen, en k heb met zo'n chick daar bepaalde dingen afgesproken hoe ik dat ga o[bouwen..en ik zie al verschill..broeken zitten lekkerder)..en dan volgende week ga ik buikspieren doen..en dan armen..

en toen ben ik in de sauna gegaan..
Oud 11-02-2005, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 18:04 :
Trouwens, ik zei laatst als opmerking iets over een lijntopic meeting. Toen meer als opmerking, maar is er misschien animo om dit écht een keer te doen?
Het lijkt me best leuk een keer maar aangezien ik uit Belgie moet komen is alles voor mij ver en peperduur aangezien ik geen OV heb
Oud 11-02-2005, 19:38
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-02-2005 @ 20:31 :
rond de 15 a 20 kg..
Ik weeg nu 89/90 ofzo..En toen ik begon woog ik 93 en dat is nu 3 a 4 weken geleden. Dus het gaat goed..
Mijn dietiste is al vrolijk genoeg als ik 77 kilo weeg. Ik ben btw. 1.71 en mijn BMI is rond de 30+..
30. nogwat..
Nee, dan had ik toch de goede in gedachten. Inderdaad een goed begin, ik denk inderdaad dat je 't zonder die pilletjes ook wel kan. Gewoon blijven volhouden
Oud 11-02-2005, 19:39
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2005 @ 20:37 :
Het lijkt me best leuk een keer maar aangezien ik uit Belgie moet komen is alles voor mij ver en peperduur aangezien ik geen OV heb
Ik kom uit zuid limburg, en heb ook geen OV... 't hangt er idd een beetje vanaf waar jullie willen afspreken.
Oud 11-02-2005, 20:49
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 12:38 :
Nee, dan had ik toch de goede in gedachten. Inderdaad een goed begin, ik denk inderdaad dat je 't zonder die pilletjes ook wel kan. Gewoon blijven volhouden

Oud 12-02-2005, 12:35
kellytje
kellytje is offline
Vanaf vandaag weer braaf zijn
11.00 : 1 boterham met 2 sneden 19% kaas en een appel
12.00 : omelet van 2 eieren , koffielepel margarine en 100gram champignons en courgette en 20 gram cracottes
13.30 : 125 ml vitalinea yoghurt

Best goed tot nu toe denk ik
Oud 12-02-2005, 12:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2005 @ 20:37 :
Daarom is Noord-Brabant wel geschikt.

Aangezien dit een belgie, maar vooral nederlandforum is... beetje in het midden.

Alhoewel...girl*korsou moet helemaal uit curacao komen. En sweetsterretje uit canada. haha aaach
Oud 12-02-2005, 17:29
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-02-2005 @ 13:37 :
Daarom is Noord-Brabant wel geschikt.

Aangezien dit een belgie, maar vooral nederlandforum is... beetje in het midden.

Alhoewel...girl*korsou moet helemaal uit curacao komen. En sweetsterretje uit canada. haha aaach
Ik heb de oplossing, we gaan met z'n allen op vakantie in curacao!

Vandaag lekker gewinkeld, en alleen een broodje zonder beleg in de stad gekocht De rest van de dag ook gezond gegeten.
Oud 12-02-2005, 18:08
Mara
Mara is offline
Ik heb ook geen OV, ook vrij prijzig. Ik woon helemaal in 't noorden van 't land
Oud 12-02-2005, 18:11
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
kellytje schreef op 12-02-2005 @ 13:35 :
Vanaf vandaag weer braaf zijn
11.00 : 1 boterham met 2 sneden 19% kaas en een appel
12.00 : omelet van 2 eieren , koffielepel margarine en 100gram champignons en courgette en 20 gram cracottes
13.30 : 125 ml vitalinea yoghurt

Best goed tot nu toe denk ik
verder nog 175 gram vis , champignons , tomaat , veldsla , 1 koffielepel margarine en 100 gram aardappel en straks wsl nog een snoepje of een koekje
Oud 12-02-2005, 18:15
Mara
Mara is offline
Heb trouwens besloten op zaterdag niet (teveel) op m'n dieet te letten. Ik moet zaterdags werken, en het is dan vrij onmogelijk om goed te eten. Dit betekent niet dat ik ongezond ga eten, maar gewoon méér. Want als ik érgens een hekel aan heb, is het aan met een knorrende maag achter de kassa zitten.

Het komt er dus op neer dat ik dan bijv. 8 boterhammen ofzo eet + avondeten. Ook mag ik van mezelf op zaterdagavond wat 'snacken' , beetje popcorn ofzo.
Oud 12-02-2005, 18:23
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 19:15 :
Heb trouwens besloten op zaterdag niet (teveel) op m'n dieet te letten. Ik moet zaterdags werken, en het is dan vrij onmogelijk om goed te eten. Dit betekent niet dat ik ongezond ga eten, maar gewoon méér. Want als ik érgens een hekel aan heb, is het aan met een knorrende maag achter de kassa zitten.

Het komt er dus op neer dat ik dan bijv. 8 boterhammen ofzo eet + avondeten. Ook mag ik van mezelf op zaterdagavond wat 'snacken' , beetje popcorn ofzo.
Momenteel werk ik niet, maar doen ik vakantiewerk deed (op kantoor bij de gemeente) had ik ook altijd honger Terwijl er niet echt lichamelijke inspanning was, maarja. En dan staan er ook nog van die kofieautomaten met chocomel enzo Maar ik heb me er afgelopen zomer gelukkig goed doorheen geslagen, hopelijk dit jaar weer!

Neem je altijd boterhammen mee? Misschien kun je ook wat fruit meenemen, dat is altijd wel lekker om tussendoor te eten. Zelf at ik trouwens ook uit verveling als ik moest werken, want er was nooit iets te doen. Soms hoefde ik maar 2 uur van de 8 iets te doen, en de rest van de tijd zat ik achter de pc te internetten En als ik 't zat was, dan ging ik maar iets eten, puur uit verveling
Oud 12-02-2005, 18:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Popcorn is niet zo slecht.
Oud 12-02-2005, 18:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-02-2005 @ 19:23 :
Momenteel werk ik niet, maar doen ik vakantiewerk deed (op kantoor bij de gemeente) had ik ook altijd honger Terwijl er niet echt lichamelijke inspanning was, maarja. En dan staan er ook nog van die kofieautomaten met chocomel enzo Maar ik heb me er afgelopen zomer gelukkig goed doorheen geslagen, hopelijk dit jaar weer!

Neem je altijd boterhammen mee? Misschien kun je ook wat fruit meenemen, dat is altijd wel lekker om tussendoor te eten. Zelf at ik trouwens ook uit verveling als ik moest werken, want er was nooit iets te doen. Soms hoefde ik maar 2 uur van de 8 iets te doen, en de rest van de tijd zat ik achter de pc te internetten En als ik 't zat was, dan ging ik maar iets eten, puur uit verveling
Als ik de hele dag (8/9 - 18u) moet werken neem ik niks mee, dan koop ik daar gewoon een half brood + beleg. Stukken makkelijker, aangezien ik in een supermarkt werk
Meestal neem ik dan donker brood (waldkorn, oerbrood) want dat vind ik érg lekker, plus een bakje zalmsalade. Niet heel goed, maar ook niet superslecht. Ook neem ik bij elke pauze (3 in totaal) een stuk fruit. Ik drink water/thee.
Oud 12-02-2005, 18:34
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 19:26 :
Als ik de hele dag (8/9 - 18u) moet werken neem ik niks mee, dan koop ik daar gewoon een half brood + beleg. Stukken makkelijker, aangezien ik in een supermarkt werk
Meestal neem ik dan donker brood (waldkorn, oerbrood) want dat vind ik érg lekker, plus een bakje zalmsalade. Niet heel goed, maar ook niet superslecht. Ook neem ik bij elke pauze (3 in totaal) een stuk fruit. Ik drink water/thee.
Is wel relaxed als je in een supermarkt werkt ja, maar als je je niet in kan houden heb je 'n probleempje...
Oud 12-02-2005, 18:35
blurred
blurred is offline
Uit een interview met de "mental coach" Patty Harpenau:

"Volgens een recent onderzoek van TNO doet maar liefst 80% van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar in meer of mindere mate aan de lijn, ook als ze perfect op gewicht zijn. Die meiden zien er prachtig uit, maar ze hebben het van zichzelf niet in de gaten. Wat ze eigenlijk zeggen is: Ik accepteer mezelf niet, want ik wil liever dat graatmagere meisje van MTV zijn. We gaan in de westerse wereld vaak zo hysterisch met ons uiterlijk om. De maat van onze broek vertelt ons wie we zijn"

Wie is het hier mee eens?
Oud 12-02-2005, 18:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 12-02-2005 @ 19:35 :
Uit een interview met de "mental coach" Patty Harpenau:

"Volgens een recent onderzoek van TNO doet maar liefst 80% van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar in meer of mindere mate aan de lijn, ook als ze perfect op gewicht zijn. Die meiden zien er prachtig uit, maar ze hebben het van zichzelf niet in de gaten. Wat ze eigenlijk zeggen is: Ik accepteer mezelf niet, want ik wil liever dat graatmagere meisje van MTV zijn. We gaan in de westerse wereld vaak zo hysterisch met ons uiterlijk om. De maat van onze broek vertelt ons wie we zijn"

Wie is het hier mee eens?
Ik.
Oud 12-02-2005, 18:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-02-2005 @ 19:34 :
Is wel relaxed als je in een supermarkt werkt ja, maar als je je niet in kan houden heb je 'n probleempje...
Ik heb geen problemen met mezelf inhouden in de winkel. Ik kan mezelf altijd inhouden om iets niet te kopen, probleem is bij mij als het er al is zeg maar

Maar dan nog eet ik in de kantine op 't werk. En rondom andere mensen kan ik me énorm goed inhouden, 't probleem is bij mij als ik (alleen) thuis ben.
Oud 12-02-2005, 18:43
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 19:36 :
Ik.
En ik ook.
Betere vraag; wie is 't er niet mee-eens? Ik denk niemand.
Oud 12-02-2005, 18:44
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 19:37 :
Ik heb geen problemen met mezelf inhouden in de winkel. Ik kan mezelf altijd inhouden om iets niet te kopen, probleem is bij mij als het er al is zeg maar

Maar dan nog eet ik in de kantine op 't werk. En rondom andere mensen kan ik me énorm goed inhouden, 't probleem is bij mij als ik (alleen) thuis ben.
Dat is 't bij mij ook ja. En in de stad heb ik ook altijd trek in vanalles, maar ik neem 't dan toch niet.

Mijn belangrijkste motto is nu gewoon gezond eten en op gewicht blijven.
Oud 12-02-2005, 18:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-02-2005 @ 19:43 :
En ik ook.
Betere vraag; wie is 't er niet mee-eens? Ik denk niemand.
90% vd meisjes die lijnen. Want 90% vd meisjes die lijnen is zoals beschreven in dat stukje, jammer genoeg. Op deze manier worden de meiden die echt serieus 'moeten' lijnen niet meer serieus genomen omdat men tegenwoordig denkt 'ach alle tienermeiden lijnen dus 't is niet serieus'
Oud 12-02-2005, 19:22
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 19:49 :
Op deze manier worden de meiden die echt serieus 'moeten' lijnen niet meer serieus genomen omdat men tegenwoordig denkt 'ach alle tienermeiden lijnen dus 't is niet serieus'
Hm, dat weet ik nog niet zo zeker. Als jij namelijk echt overgewicht hebt en je lijnt daarom, zien mensen heus wel aan je dat het lijnen echt nodig is, en niet alleen maar overdreven omdat je aan een bepaald ideaalbeeld wilt voldoen. Als het echt nodig is dan nemen mensen je wel serieus denk ik.

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 19:36.
Oud 12-02-2005, 19:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 12-02-2005 @ 20:22 :
Hm, dat weet ik nog niet zo zeker. Als jij namelijk echt overgewicht hebt en je lijnt daarom, zien mensen heus wel aan je dat het lijnen echt nodig is, en niet alleen maar overdreven odmat je aan een bepaald ideaalbeeld wilt voldoen. Als het echt nodig is dan nemen mensen je wel serieus denk ik.
Ik heb overgewicht, en ik word niet serieus genomen.
Oud 12-02-2005, 19:36
blurred
blurred is offline
Hoeveel overgewicht heb je dan?
Wat is je BMI?
Oud 12-02-2005, 19:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 12-02-2005 @ 20:36 :
Hoeveel overgewicht heb je dan?
Wat is je BMI?
26/27, al een tijdje niet meer uitgerekend.
Daar komt bij dat ik vrij klein ben (1,66) dus je ziet er dan nog sneller uit als een 'propje'
Oud 12-02-2005, 19:45
blurred
blurred is offline
Ik denk ook dat veel mensen zeggen dat ze lijnen voor iemand anders niet nodig vinden, omdat ze diegene niet willen kwetsen. Het is immers veel makkelijker om te zeggen "Welnee, je bent helemaal niet dik, jij afvallen? Echt onzin" dan te zeggen "Je hebt gelijk, er moet minstens 5 kilo vanaf" Ze willen dan gewoon niet beledigend zijn.... meestal.
Oud 12-02-2005, 19:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 12-02-2005 @ 20:45 :
Ik denk ook dat veel mensen zeggen dat ze lijnen voor iemand anders niet nodig vinden, omdat ze diegene niet willen kwetsen. Het is immers veel makkelijker om te zeggen "Welnee, je bent helemaal niet dik, jij afvallen? Echt onzin" dan te zeggen "Je hebt gelijk, er moet minstens 5 kilo vanaf" Ze willen dan gewoon niet beledigend zijn.... meestal.
Heb je gelijk in

Beetje jammer effect geeft 't wel, zo zijn mijn ervaringen. In je gezicht is 't van "je hoeft niet te lijnen, je bent niet dik" maar achter je rug om..

Kijk, ik ga veel met jongens om. Loopt er een meid langs, ik ben stukken dikker dan haar. "Jezus wat heeft die een dikke reet". Nou zijn 't jongens, en jongens zijn ondoordacht over 't algemeen, maar ze kwetsen me wel. Indirect, maar dan weet ik ook hoe ze over mij denken.

Ik heb tegen mijn vrienden gezegd dat ik aan de lijn ben, dat ik nu serieus af wil vallen. Als ik dan iets weiger wat erg ongezond is doen (vooral de jongens) van 'stel je niet zo aan' omdat ze niet weten hoe het is om niet alles te kunnen eten. Hun gedachtegang is 'ik kan me gewoon volproppen' omdat dat over 't algemeen voor jongens ook geldt.

Maar goed, ik draaf door.
Oud 12-02-2005, 20:23
Verwijderd
En ik ben er weer! Ik ben van 5 feb. t/m 12 feb. in Oostenrijk op wintersport geweest. Heerlijk, een weekje er uit! Ik heb een hele gezellige tijd gehad met mijn familie en lekker gesnowboard.

Een minpunt echter: Ik heb veel en veel te veel gegeten. Op het moment zelf was het allemaal wel leuk en lekker, en ik heb er ook wel van genoten, maar nu achteraf ben ik er diep ongelukkig door. Ik ging net in bad, en ik zag mezelf in de spiegel. En ik schrok! Ik schrok echt! Ik voelde me zo dik, lelijk en opgeblazen.

En zoveel kan ik toch niet aangekomen zijn in een week? Ik schat op een kilo of 2. En aangezien ik een paar weken voor de vakantie zo rond de 57/58 woog, zal het nu ongeveer 60 zijn. Zucht, weer een deuk voor mijn zelfbeeld! En het ging zo goed nét voor de vakantie, wat betreft mijn zelfbeeld en mijn eetgedrag.

Ik baal hier echt van, en ik zit momenteel echt in een dip.
Oud 12-02-2005, 20:47
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2005 @ 20:51 :
Ik heb tegen mijn vrienden gezegd dat ik aan de lijn ben, dat ik nu serieus af wil vallen. Als ik dan iets weiger wat erg ongezond is doen (vooral de jongens) van 'stel je niet zo aan' omdat ze niet weten hoe het is om niet alles te kunnen eten. Hun gedachtegang is 'ik kan me gewoon volproppen' omdat dat over 't algemeen voor jongens ook geldt.

Maar goed, ik draaf door.
Goed dat je dat hebt gezegd, daar zal je echt ontzettend veel steun aan hebben.
Oud 12-02-2005, 22:43
Balance
Balance is offline
Woei, de zaterdag doorgekomen.
Dat is altijd mijn moeilijkste punt als ik begin te lijnen. Dan denk ik vaak: ach, die zaterdag, dan mag ik weer even toegeven.
Maar 't gaat nu 'al' 3 dagen goed: geen slechte tussendoortjes op. En alle drie de dagen (buiten) gefietst.

Wat ik me af vroeg: normaal moet je toch zo'n 2000 calorieën binnen krijgen. Hoeveel (weinig) moeten dat er zijn als je wil afvallen?
Oud 12-02-2005, 22:47
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2005 @ 23:43 :
Dat is altijd mijn moeilijkste punt als ik begin te lijnen. Dan denk ik vaak: ach, die zaterdag, dan mag ik weer even toegeven.
Maar 't gaat nu 'al' 3 dagen goed: geen slechte tussendoortjes op. En alle drie de dagen (buiten) gefietst.

Wat ik me af vroeg: normaal moet je toch zo'n 2000 calorieën binnen krijgen. Hoeveel (weinig) moeten dat er zijn als je wil afvallen?
Ik vroeg hier laatst ook zoiets, en werd doorverwezen naar de openingspost Best handig als je je vetpercentage weet!
Oud 12-02-2005, 23:32
Bloem
Bloem is offline
Wat was die andere site ook alweer om bij te houden wat je eet op een dag, die niet alleen het aantal calorieën bij houdt maar ook de vitamines enzo? Ik zal er wel overheen lezen, maar ik kan het niet terug vinden
Oud 12-02-2005, 23:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-02-2005 @ 00:32 :
Wat was die andere site ook alweer om bij te houden wat je eet op een dag, die niet alleen het aantal calorieën bij houdt maar ook de vitamines enzo? Ik zal er wel overheen lezen, maar ik kan het niet terug vinden
Hij is in het engels... www.fitday.com

Anderen hebben hier ook een Nederlandse site gegeven namelijk overgewicht.nl maar ik weet niet of die ook vitaminen bijhoudt.
Oud 12-02-2005, 23:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-02-2005 @ 23:47 :
Ik vroeg hier laatst ook zoiets, en werd doorverwezen naar de openingspost Best handig als je je vetpercentage weet!
Oh, niet op gelet, wat stom
Maar hoe zeer iemand ook z'n best heeft gedaan op die pagina: ik snap er bar weinig van. Ik weet ook m'n vetpercentage niet (maar misschien heb ik die nog ergens. Ga ik morgen terug zoeken).
D'r is dus niks algemeens over te zeggen?

Ik volg trouwens m'n voeding via www.caloriechecker.nl maar die meet ook enkel de calorieën.
Oud 13-02-2005, 00:07
droppiej
droppiej is offline
hola

Ik was vandaag gaan varen, en werd voor het eerst in mijn leven zeeziek. Ik heb 3 uur over de reling gehangen en zitten kotsen. En omdat het begon rond een uur of 10a 11 had ik nog maar 3 broodjes gegeten, en op een gegeven moment zat ik gal??? uit te kotsen ofzo..(lekkere informatie he, wou het ffkes delen met jullie) en rond een uur of 3 ging ik weer eten
en ik had zoiets van, dikke schijt, ik heb alles eruit gekotst wat ik kon kotsen dus vandaag niks geen dieet:
dus wat ik gegeten heb

2 kippepootjes op de boot en 1 flesje normale cola

s'avonds

een shoarmarol met pika, ik heb gesnoept van mijn vader's sate, en ik heb een small strawberry milkshake op

en weet je
ik heb er vangegenoten:en ik heb ook geen schuldgeveol, en misschien neem ik zo nog een schaaltje chips, en morgen ga ik er weer tegen aan
Oud 13-02-2005, 09:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2005 @ 23:43 :

Je krijgt nooit 2000 cal binnen, dat is ontzettend moeilijk om daaraan te komen. Dus je krijgt al te weinig binnen in principe. Als je 20 kilo moet afvallen, ligt de ondergrens ongeveer bij 1500. Dus iets erboven is goed. Als je 2 kilo oid eraf wil, kun je beter jezelf een gezond eetpatroon aanmeten wat je altijd kunt blijven volgen. Dan val je langzaam af tot je lichaam niets meer kwijt 'wil'.

Regels voor berichten