Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 17:44
HenkMul
HenkMul is offline
Ik luister naar IDM en warempel, ik ben een pseudo-intellectueel. De these klopt, hoera!

Wat denken jullie, is er een verband?

Men neme de stereotypes;

Hardcore, hardstyle en trance; Pillenslikkende, door scooters geobsedeerde hangjeugd. Fletse persoonlijkheden, niet snel gemotiveerd voor zaken - op welk gebied dan ook. Toekomstvisies hebben ze niet en het ogenblik is het meest waardevolle wat er is. Over het algemeen weinig mentale strubbelingen; lang leve de vrijheid, blijheid-mentaliteit.
Emo; Verlegen, quasi-artistiek en nog altijd naarstig op zoek naar een eigen identiteit. Een mistroostige visie op de maatschappij, maar op een dusdanige wijze dat het pathetisch aandoet.
Gothic; De dood.
IDM; De pseudo-intellectueel, de typische VPRO-artistiekeling met veelal kritische kijk op zaken. Gefascineerd door technologie, kunst, fotografie, literatuur of andere zogenaamd intrigerende bezigheden - plakt zodoende veelal een elitistisch predikaat op zichzelf, terwijl het in feite vaak misplaatste arrogantie is. Overwegend nihilisten.
Metal en aanverwante herrie; Zeker van zichzelf, leeft eveneens bij het moment, anarchistische blik op de wereld en redelijk extravert. Kan goed met andere mensen opschieten.
De commerciekut; Voor een goed beeld, vgl.; Love_fulfilled.
Klassiek; Levensgenieter, timide en tevreden met weinig; veelal asceten.

Nu ja, etcetera, etcetera. Vul gerust het lijstje zelf aan en vermeld ook even of het klopt.

(o ja, natuurlijk hangt dit topic aaneen van generalisaties, stereotyperingen etcetera.)

Henk Mul !

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 17:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 17:44
Verwijderd
Ik heb een identiteitscrisis door dit topic.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:45
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Mensen die Primus luisteren zijn het slimst
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Dan zzal ik wel heel schizofreen zijn he
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:46
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:46
matt trakker
matt trakker is offline
henk wat ken je me toch goed
Oud 27-02-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 27-02-2005 @ 18:44 :
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:57
waves
waves is offline
en ska dan?
Oud 27-02-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Metal en aanverwante herrie; Zeker van zichzelf, leeft eveneens bij het moment, anarchistische blik op de wereld en redelijk extravert. Kan goed met andere mensen opschieten.
Uhm, nou dat is niet echt op mij van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:00
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Ik luister naar IDM en warempel, ik ben een pseudo-intellectueel. De these klopt, hoera!

Men neme de stereotypes;
...
heb je die these zelf opgesteld of op wetenschappelijk werk gebaseerd?

Je probeert te onderbouwen dat je pseudo-intellectueel bent op basis van je muzieksmaak... nuja euhm best wel vreemd maar kom...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:01
Verwijderd
Ik ben het wel eens met de stelling, al zijn er natuurlijk miljoenen mensen die een uitzondering op de regel zijn.

Ik zou eens wat meer IDM moeten luisteren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:03
Verwijderd
Progmetal is trouwens ook wel typisch iets voor de pseudo-intellectueel.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:03
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Hiphop: All about gangbangs, bitches, pimps, money, yeah hell yeah nigga..
Oud 27-02-2005, 18:04
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Ufke schreef op 27-02-2005 @ 19:01 :
Ik ben het wel eens met de stelling, al zijn er natuurlijk miljoenen mensen die een uitzondering op de regel zijn.

Ik zou eens wat meer IDM moeten luisteren.
Ik kan me er ook wel in vinden maar toch blijft het een beetje vreemd verrast te doen dat je pseudo-intellectueel bent op basis van iets wat jezelf opgesteld hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 27-02-2005 @ 18:45 :
Mensen die Primus luisteren zijn het slimst
Ja, van alle mensen die geboren werden uit het zaad van iemand als André Hazes.
Oud 27-02-2005, 18:05
CharismaticBass
guttegut wat een humorischtische post hoor
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:07
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 27-02-2005 @ 19:04 :
Ik kan me er ook wel in vinden maar toch blijft het een beetje vreemd verrast te doen dat je pseudo-intellectueel bent op basis van iets wat jezelf opgesteld hebt.
Ik pretendeer ook nergens de wetenschappelijke lul uit te hangen; ik opper slechts wat stereotype suggesties, naar eigen interpretatie.

Bruce geeft het goede voorbeeld, post die correlaties! Anders ben ik erg teleurgesteld en eindig ik bij korrelatie.nl. .

Henk Mul !
Oud 27-02-2005, 18:08
Carn
Carn is offline
dus een combinatie tussen metal en idm luisteren betekend gewoon dat je een ontzettende topgozer bent
Oud 27-02-2005, 18:10
Kkowboy
Kkowboy is offline
Ook de correlatie tussen leeftijd en muziekvoorkeur mag niet vergeten worden!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 27-02-2005 @ 19:08 :
dus een combinatie tussen metal en idm luisteren betekend gewoon dat je een ontzettende topgozer bent

Overigens ben ik van mening dat de goffiks er wel bekaaid van af komen in je relaas, Henk. En nee, ik voel me niet geroepen een betere definitie te geven, ik zou niet durven
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:30
Custom
Custom is offline
Dat metaltypes goed met mensen overweg kunnen, klopt wel redelijk idd!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:35
battlestar
battlestar is offline
ik zou het niet beter kunnen omschrijven!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:45
Tsasil
Tsasil is offline
Ik ga voor de extra optie
de Bleckies: Pseudo-intellectuelen met een diep gevoel voor cynisme, en een veelal sarcastische manier van posten. Hebben een fascinatie voor practisch onluisterbare muziek die zich naast Black Metal ook in veelal elke andere muzieksoort tentoon spreidt.

Maar eigenlijk ben ik gewoon een hippie
Oud 27-02-2005, 18:52
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik had duidelijk emo moeten worden. Jammer dat die muziek zo mongolide op me overkomt
Oud 27-02-2005, 18:57
HenkMul
HenkMul is offline
Ik zou het ook niet durven, Dobermann.

-

De smartlap; leeghoofdig, laat zich in het leven louter leiden tot instincten. Zal nooit doen aan introspectie; "vin ut allemaal wel best zo. Tevreden in het leven - ook al verrichten ze vaak vermoeiend werk, in fabrieken bijvoorbeeld. Tevens sociaal, zeker onder het genot van een biertje en de meezingers.

Hiphop; zie De analyse van Bruce.
Continue op zoek naar uitdagingen, agressief aan de buitenkant, maar knuffelig van binnen. Het typische geval van ruwe bolster, blanke pit. Heeft veel ambities in het leven, maar weet ze vaak niet waar te maken. Of dit te wijten is aan de overmatige cannabisconsumptie, zal een wetenschappelijk onderzoek uit moeten laten blijken.

Goatrance; Heeft net als de hiphopper veel ambities in het leven, maar dan meer toegespitst op het nooit te bereiken utopische vlak. Sociaal in de omgang, maar tegelijkertijd wereldvreemd en gedrogeerd. Metafysisch aangelegd, waardoor de rest van de bevolking ze al snel het etiket 'zweefteef' opplakt. Alhoewel idealistisch, is deze lamlendig van aard en daarom weinig productief.

Ska; Vrolijk, sociaal, gedrogeerd, "het leven, dat is een groot feest". Net als de reeds eerder genoemde commerciekut wordt ook deze muziek gerepresenteerd door één Idee in de vorm van een persoon; THC..

Henk Mul !

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 18:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 18:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het eerste en laatste klopt wel, verder valt het wel mee.

Naast metal luister ik veel jazz, waar ook wel een elitaire pseudo-intellectuele uitstraling bij past die ik ergens wel heb. Ergens op de voorgrond.
Oud 27-02-2005, 19:28
little nemo
little nemo is offline
dit topic hangt aaneen van generalisaties, stereotyperingen etcetera

t is ook wel een beetje lastig als je een hoop stijlen luistert
Oud 27-02-2005, 19:38
Verwijderd
Ik ben een pillenslikkende quasi-artistieke verlegen nihilist met een anarchistische blik op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:43
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik had ook geen indie van je verwacht, Henk

indie: thee en allmusic.com
de loner. gesloten, geisoleerd in een eigen wereld, echter gedreven door onverwezenlijke ambities. het stereotype indie is te vinden in de hoek van een quasi hippe kroeg, verlegen naar de grond starend, indie-verantwoorde hersenspinsels broeiende. maar het stereotype indiekid gaat niet vaak uit, want dan kan hij/zij niet dagenlang in zijn/haar kamer zitten. verder is het erg indie om tegen je tv te praten, meerdere muziekinstrumenten te hebben, langer haar te hebben (kort haar is absoluut niet indie), weinig te drinken, en je zal het stereotype indie nooit in een mooie, glanzende outfit zien maar eerder in afgetrapte schoenen en versleten kleren in donkere tinten. een relatie hebben is absoluut niet indie. af en toe gepimpt worden en dan hard wegrennen wel.

post-punk: arrogant, betweter, contactgestoord maar stiekem op zoek naar een passievolle romance met intellectuele diepgang. een volwaardige dialoog kan hij/zij niet voeren omdat desinteresse hoog tij viert. monologen daarentegen vallen zeer in de smaak. de post-punker gaat altijd uit met gelijkgestemden omdat het daadwerkelijke begrijpen van muziek zoals joy division cruciaal is om een band te scheppen. bands beginnen doen ze zelden, en als ze het doen bestaat de band hoogstens een paar jaar omdat ze tot de wrede conclusie komen dat post-punk dood en niet te immiteren is. overige aspecten: vinyl, veel zwart, gescheurde shirts, warrig haar, zwarte koffie, laag inkomen, de neiging om creatief bezig te zijn, veel roken, dode helden immiteren qua uiterlijk

ik val onder IDM, indie en post-punk

en Goa hippies denken ook dat ze ultieme vrijheid hebben door naar vieze festivals te gaan met veel drugs en kampvuurtjes en zweterige mensen bij gebrek aan douches. ondertussen (nee, intussen of onderwijl) volgen ze allemaal wel braaf een opleiding aan de kunstacademie waar ze creaties moeten maken die voldoen aan de smaak van hun docenten. verder gaan ze naar illegale feestjes waar ze wel open moeten staan voor toekomstloos schorem want dat is wat daar ook op af komt.

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:46
2B!
2B! is offline
Citaat:
waves schreef op 27-02-2005 @ 18:57 :
en ska dan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:50
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-02-2005 @ 20:43 :
ik had ook geen indie van je verwacht, Henk

indie: thee en allmusic.com
de loner. gesloten, geisoleerd in een eigen wereld, echter gedreven door onverwezenlijke ambities. het stereotype indie is te vinden in de hoek van een quasi hippe kroeg, verlegen naar de grond starend, indie-verantwoorde hersenspinsels broeiende. maar het stereotype indiekid gaat niet vaak uit, want dan kan hij/zij niet dagenlang in zijn/haar kamer zitten. verder is het erg indie om tegen je tv te praten, meerdere muziekinstrumenten te hebben, langer haar te hebben (kort haar is absoluut niet indie), weinig te drinken, en je zal het stereotype indie nooit in een mooie, glanzende outfit zien maar eerder in afgetrapte schoenen en versleten kleren in donkere tinten. een relatie hebben is absoluut niet indie. af en toe gepimpt worden en dan hard wegrennen wel.

post-punk: arrogant, betweter, contactgestoord maar stiekem op zoek naar een passievolle romance voor diepgang. een volwaardige dialoog kan hij/zij niet voeren omdat desinteresse hoog tij viert. monologen daarentegen vallen zeer in de smaak. de post-punker gaat altijd uit met gelijkgestemden omdat het daadwerkelijke begrijpen van muziek zoals joy division cruciaal is om een band te scheppen. bands beginnen doen ze zelden, en als ze het doen bestaat de band hoogstens een paar jaar omdat ze tot de wrede conclusie komen dat post-punk dood en niet te immiteren is. overige aspecten: vinyl, veel zwart, gescheurde shirts, warrig haar, zwarte koffie, laag inkomen, de neiging om creatief bezig te zijn, veel roken, dode helden immiteren qua uiterlijk

ik val onder IDM, indie en post-punk
Aan een beschrijving van indie durf ik me, net als gothic, niet te wagen. .

-

Een voortreffelijke analyse, Tom!

Henk Mul !
Oud 27-02-2005, 19:56
deadpassenger
deadpassenger is offline
gadver ik ben indie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:58
CharismaticBass
dood aan goa hippies met dreadlocks
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 20:00
Tom Violence
Tom Violence is offline
henk; volgens mij ben je hartstikke indie, diep van binnen
dat wil ik zo graag
Oud 27-02-2005, 20:11
Vandal
Vandal is offline
ik ben vooral smartlap en n beetje indie
gezellig
Oud 27-02-2005, 20:12
pipimädchen
pipimädchen is offline
omg ik krijg tranen in mijn ogen van postpunk, het wordt een moeilijke keus.
Oud 27-02-2005, 22:03
FAC51
FAC51 is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-02-2005 @ 20:43 :

indie:
langer haar te hebben (kort haar is absoluut niet indie),
en mijn kekke do' dan

scenester <3
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
strutter schreef op 27-02-2005 @ 23:03 :
en mijn kekke do' dan

scenester <3
er is helemaal geen indie scene
posers
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:12
DeadNation
DeadNation is offline
Al die stijlen vallen toch in het "hippeflikker" genre?
Oud 27-02-2005, 22:17
FAC51
FAC51 is offline
Citaat:
cut_off schreef op 27-02-2005 @ 23:11 :
er is helemaal geen indie scene
posers
zoals ik al zei: ik ben mn eigen scene

nou opbokken
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:20
Metal
Metal is offline
Citaat:

Men neme de stereotypes;

Hardcore, hardstyle en trance; Pillenslikkende, door scooters geobsedeerde hangjeugd. Fletse persoonlijkheden, niet snel gemotiveerd voor zaken - op welk gebied dan ook. Toekomstvisies hebben ze niet en het ogenblik is het meest waardevolle wat er is. Over het algemeen weinig mentale strubbelingen; lang leve de vrijheid, blijheid-mentaliteit.
Emo; Verlegen, quasi-artistiek en nog altijd naarstig op zoek naar een eigen identiteit. Een mistroostige visie op de maatschappij, maar op een dusdanige wijze dat het pathetisch aandoet.
Gothic; De dood.
IDM; De pseudo-intellectueel, de typische VPRO-artistiekeling met veelal kritische kijk op zaken. Gefascineerd door technologie, kunst, fotografie, literatuur of andere zogenaamd intrigerende bezigheden - plakt zodoende veelal een elitistisch predikaat op zichzelf, terwijl het in feite vaak misplaatste arrogantie is. Overwegend nihilisten.
Klassiek; Levensgenieter, timide en tevreden met weinig; veelal asceten.

Nu ja, etcetera, etcetera. Vul gerust het lijstje zelf aan en vermeld ook even of het klopt.

(o ja, natuurlijk hangt dit topic aaneen van generalisaties, stereotyperingen etcetera.)

Henk Mul !

Ik wilde laatst een soortgelijk topic openen, maar dan met de vraagstelling 'verband IQ en muzieksmaak/voorkeur?', maar ik vond het toch een beetje ongegrond hehe.

Dit komt wel een klein beetje op hetzelfde neer, en ik kan me hier wel in vinden, globaal dan

way to go henk
Oud 27-02-2005, 22:23
snoodaard
snoodaard is offline
Ik luister geen muziek.

Snood aard

!
Oud 27-02-2005, 22:23
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-02-2005 @ 21:00 :
henk; volgens mij ben je hartstikke indie, diep van binnen
dat wil ik zo graag
Bijna alle punten komen overeen, maar de muziek doet me over het algemeen niet zoveel. Ontkracht ik hierbij meteen m'n eigen stelling, .

Henk Mul !
Oud 27-02-2005, 22:30
Rhinus
Rhinus is offline
Over het algemeen hebben mensen die van melodische muziek houden minder fantasie als mensen die van dom gedruin houden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik luister metal en ik kan me er best goed in vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
strutter schreef op 27-02-2005 @ 23:17 :
zoals ik al zei: ik ben mn eigen scene
wauw wat alternatief!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:34
FAC51
FAC51 is offline
zo 80's zo core