![]() |
|
Ik luister naar IDM en warempel, ik ben een pseudo-intellectueel. De these klopt, hoera!
Wat denken jullie, is er een verband? Men neme de stereotypes; Hardcore, hardstyle en trance; Pillenslikkende, door scooters geobsedeerde hangjeugd. Fletse persoonlijkheden, niet snel gemotiveerd voor zaken - op welk gebied dan ook. Toekomstvisies hebben ze niet en het ogenblik is het meest waardevolle wat er is. Over het algemeen weinig mentale strubbelingen; lang leve de vrijheid, blijheid-mentaliteit. Emo; Verlegen, quasi-artistiek en nog altijd naarstig op zoek naar een eigen identiteit. Een mistroostige visie op de maatschappij, maar op een dusdanige wijze dat het pathetisch aandoet. Gothic; De dood. IDM; De pseudo-intellectueel, de typische VPRO-artistiekeling met veelal kritische kijk op zaken. Gefascineerd door technologie, kunst, fotografie, literatuur of andere zogenaamd intrigerende bezigheden - plakt zodoende veelal een elitistisch predikaat op zichzelf, terwijl het in feite vaak misplaatste arrogantie is. Overwegend nihilisten. Metal en aanverwante herrie; Zeker van zichzelf, leeft eveneens bij het moment, anarchistische blik op de wereld en redelijk extravert. Kan goed met andere mensen opschieten. De commerciekut; Voor een goed beeld, vgl.; Love_fulfilled. Klassiek; Levensgenieter, timide en tevreden met weinig; veelal asceten. Nu ja, etcetera, etcetera. Vul gerust het lijstje zelf aan en vermeld ook even of het klopt. (o ja, natuurlijk hangt dit topic aaneen van generalisaties, stereotyperingen etcetera.) Henk Mul !
Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 17:46. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je probeert te onderbouwen dat je pseudo-intellectueel bent op basis van je muzieksmaak... nuja euhm best wel vreemd maar kom... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bruce geeft het goede voorbeeld, post die correlaties! Anders ben ik erg teleurgesteld en eindig ik bij korrelatie.nl. ![]() Henk Mul !
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens ben ik van mening dat de goffiks er wel bekaaid van af komen in je relaas, Henk. En nee, ik voel me niet geroepen een betere definitie te geven, ik zou niet durven ![]() |
![]() |
|
Ik zou het ook niet durven, Dobermann.
- De smartlap; leeghoofdig, laat zich in het leven louter leiden tot instincten. Zal nooit doen aan introspectie; "vin ut allemaal wel best zo. Tevreden in het leven - ook al verrichten ze vaak vermoeiend werk, in fabrieken bijvoorbeeld. Tevens sociaal, zeker onder het genot van een biertje en de meezingers. Hiphop; zie De analyse van Bruce. Continue op zoek naar uitdagingen, agressief aan de buitenkant, maar knuffelig van binnen. Het typische geval van ruwe bolster, blanke pit. Heeft veel ambities in het leven, maar weet ze vaak niet waar te maken. Of dit te wijten is aan de overmatige cannabisconsumptie, zal een wetenschappelijk onderzoek uit moeten laten blijken. Goatrance; Heeft net als de hiphopper veel ambities in het leven, maar dan meer toegespitst op het nooit te bereiken utopische vlak. Sociaal in de omgang, maar tegelijkertijd wereldvreemd en gedrogeerd. Metafysisch aangelegd, waardoor de rest van de bevolking ze al snel het etiket 'zweefteef' opplakt. Alhoewel idealistisch, is deze lamlendig van aard en daarom weinig productief. Ska; Vrolijk, sociaal, gedrogeerd, "het leven, dat is een groot feest". Net als de reeds eerder genoemde commerciekut wordt ook deze muziek gerepresenteerd door één Idee in de vorm van een persoon; THC.. Henk Mul !
Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 18:59. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Naast metal luister ik veel jazz, waar ook wel een elitaire pseudo-intellectuele uitstraling bij past die ik ergens wel heb. Ergens op de voorgrond.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() - Een voortreffelijke analyse, Tom! Henk Mul !
||
Citaat:
scenester <3 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
posers |
![]() |
||
Citaat:
nou opbokken |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wilde laatst een soortgelijk topic openen, maar dan met de vraagstelling 'verband IQ en muzieksmaak/voorkeur?', maar ik vond het toch een beetje ongegrond hehe. Dit komt wel een klein beetje op hetzelfde neer, en ik kan me hier wel in vinden, globaal dan ![]() way to go henk ![]()
||
Citaat:
![]() Henk Mul !
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|