![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wel taalspelletjes, want jij zegt dat nu is de mens aan ons gelijk geworden hetzelfde betekent als laat ons mensen maken naar ons beeld; naar onze gelijkenis. Dat is niet waar. Iets dat ergens op líjkt, is niet hetzelfde. Maar iets dat gelíjk is, is dat wel. Bovendien zegt hij het na het eten van de vrucht - alsof de mens eerst op hem leek, maar nu hij van die vrucht gegeten heeft, ook werkelijk gelijk is geworden. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*zoekt op naam* Ah, Dániël. Daar moet je natuurlijk wel bij zeggen dat Nebukadnessar dat zegt. En Nebukadnessar gelooft in andere goden, meerdere goden, goden die zonen hebben omdat hun religie meer op het Griekse met hun pantheon lijkt dan op het monotheïstische joodse godsbeeld. Als ik Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden moet lezen terwijl het alleen betrekking heeft op nu heeft hij kennis van goed en kwaad., dan moet jij je evengoed realiseren dat deze godenzoon uit Danië;l niet Jezus kan zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
26 En God zeide: Laat Ons41) mensen42) maken, naar Ons43) beeld,44) naar Onze gelijkenis; 41) Laat ons God spreekt in het getal van velen (meervoud) gelijk Hij ook terstond en verder doet, zeggende: (naar ons beeld, naar onze gelijkenis); en als zich beradende [menselijker wijze gesproken] om ons aan te wijzen de Goddelijke Drieënheid, en de waardigheid van dit laatste schepsel des mensen. 42) mensen Dat is, man en vrouw, gelijk blijkt uit het volgende: dat zij heerschappij hebben, en uit vs. 27, en hoofdstGen. 5:2. 43) naar ons Hebreeuws: in ons beeld. 44) beeld, Deze twee woorden schijnen ééne en dezelfde betekenis te hebben, omdat in deze materie somtijds een van beiden in de plaats van beiden gesteld wordt; zie het volgende vs. 27, en hfdst.Gen. 5:1. Door beeld en gelijkenis is voornamelijk te verstaan de ware kennis van God, Col. 3:10, ware gerechtigheid en heiligheid, Ef. 4:24. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als jij niet gelooft dan is dat jouw keuze God gaat heus niet hemel en aarde laten bewegen om jou te overtuigen wat een kinderlogica ![]() @morgan die tekst is op vele manieren te interpreteren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() grondtekst is namelijk hebreeuws, maar die heb ik. Zal em even uittypen voor je: wajÒMER haSJÊM ELOHIEM: haADAM HAJAH keACHAD MIMMÊNNOE laDA'AT TOV waRA'; we'ATTAH PEN jiSJLACH JADO weLAQACH GHAM mê'ÊTS haCHAJJIEM weAKHAL waCHAJ le'OLAM! Ben ik even blij dat ze er ook de vertaling achter zetten: Hierna zei God de Paraatbijkende:,,Zie de mens is geworden als één van ons wat het kennen van goed en kwaad betreft; en nu dat hij niet uitstrekke zijn hand en ook neemt van de boom des levens en eet en tot in het oneindige leeft. De betekenis van het woord waCHAJ (hier vertaald met 'leven') is het tegenovergestelde van het woord taMOET dat 'in ellende zijn ten gevolge van ballingschap' betekend.(zoals ook in ezechiël 37), maar vertaald wordt met 'sterven' in genesis2:17. Het woord waCHAJ is dus beter vertaald als: 'ongestoord in vertrouwde sfeer verkeren' (als je het anders vertaalt krijgen andere teksten een onmogelijke betekenis) God schopt Adam en Eva dus uit de vertrouwde sfeer van de tuin van eden. Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 18:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Was dat een test van God?
||
Citaat:
Elke emotie draagt bij aan de overleving van de soort.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"Alles was vredig, behalve die ene boom. Die ene boom was verleiding + de slang die Eva kon overtuigen. De duivel !" ik haalde eruit: ![]() "Alles was vredig. De ene boom was niet vredig, de ene boom was verleiding. Eva overtuigde de slang. De duivel!" @LN Was dat een test van God?: God had de mens geschapen als vrij wezen met keuzes. Het was God's grote tuin met daarin 2 mensen die waren als hij, behalve dat ze geen kennis hadden van het kwade en dus volkomen gelukkig waren. (maar dat zelf niet ten volle beseften) Toen kwam de slang, verleidde de vrouw, vrouw roept man, man volgt, God boos, slang gestraft, mensen uit het paradijs. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als A en E waren zoals God... is God ook te verleiden?
||
Citaat:
Het had een hoop ongelukken gescheeld als ie dat gewoon niet gedaan had.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() stukje biologie gecombineerd met creationisme.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar de mens was geschapen met een vrije wil, vandaar ook die boom, want wat is anders een vrije wil. De mens was te verleiden al vanaf dat hij geschapen was. Maar is God dan ook te verleiden? En zo ja, door wie dan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, eigenlijk niet. Dat zit helemaal niet in mij. Ik ben juist vrij kalm enzo. En ik wil er even bij zeggen dat noch ik noch mijn eerste graads familie Christelijk is. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als wij die apocriefe boeken mogen geloven, dan is Satan een Engel die viel voor "the Dark Side". Maar als God zo über perfect en Goed is, waarom schiep hij dan een Engel die toch de verleiding niet aankon? Back at you met die roloog. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
tegenargumenten retorische oefening filosofie Bladerendans | 29 | 15-03-2004 07:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De leider van de goden Ieke | 0 | 08-12-2003 20:12 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |