Advertentie | |
|
![]() |
|
mooi
![]() ![]() ik ben zegmaar helemaal nieuw op dit deel vant forum, maargoed. soms rare zins-afbrekingen, maar verder vind ik weer goed dat je vertelt wat iemand (kan) voelen. als ik dit lees, denk ik wel aan sommige delen van mijn korte leven, en dat vindt ik toch wel knap gedaan
|
Verwijderd
|
Ik vind hem mooi. Ik geloof dat ik wel betere van je heb gelezen, maar hij raakt wel, zoals meestal. Ik ben wel benieuwd naar een optimistisch en positief gedicht van jou, maar dat zal er wel niet inzitten?
Ik vind vooral de eerste vier regels en de laatste strofe erg mooi. Dingen die ik minder vind zijn bijvoorbeeld het beeld van uitgezaaide lijken en trucjes als onder op een aparte regel. Niet dat het verkeerd is, maar je doet het wel vaker en dus gaat het bijzondere er voor mij nogal van af. |
![]() |
|
Zie je, ik wou zo graag,
maar de vogels doofden Dit vind ik echt het beste van het hele gedicht. Het 'Zie je,' staat leuk geschreven, en het lijkt alsof er na 'ik wou zo graag' een 'dat je..' komt (=meestal cliché), maar dat is niet zo. En 'de vogels doofden' maakt het. Het einde vind ik minder, maar niet slecht. Het gedicht sterft af, dat heeft wel wat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier valt niets meer te rapen is de normale zin, of tenminste niets meer te halen. Normaal gezien. Dat zat ook in mijn hoofd. Het is ook zo, het is voorbij, rapen of halen kan niet meer. Maar de leegte die er staat geeft de mogelijkheid om je eigen interpretatie neer te zetten: wat zul je missen? Dansen, lachen, schrijven, huilen, als de wereld vergaat is het gewoon voorbij... En daar zit ook mijn 1e zin. Zie je, ik wou zo graag, maar ik spreek niet uit wat ik graag wou, het is deels alleen van mij, niemand heeft er een flikker mee te maken, maar deels maakt het ook niet uit, want wat ik ook graag wou, het is toch te laat. Ook het laatste woord. Ten eerste verdwijnt het woord op zich en ten tweede is het inspelen op de geest die iets verwacht wat er stiekem toch niet staat, zo ook met het niet meer. Dank voor de complimenten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
(KortVerhaal) Zonder Titel. Miyumi | 6 | 12-02-2012 15:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |