Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ken Antwerpen niet heel goed. Alleen het centrum een beetje. De dierentuin (ZOO) is op loop afstand van de Meir (winkelstraat), want daar vertok vroeger de bus voor mij en daar is ook een groooote bioscoop (het Metropolis). Je kunt eens kijken op forum.scholieren.be. Daar kunnen ze je vast beter helpen. Ik weet wel de OV-site van Belgie: www.nmbs.be (de belgse NS). Veel plezier! Antwerpen is echt een toffe stad!
|
![]() |
Buiten www.nmbs.be (trein) heb je ook www.delijn.be (voor bus/tram). Voor telefoonnummers heb je : www.1207.be en www.goudengids.be en verder raadt ik je nog www.mappy.be en natuurlijk www.antwerpen.be aan. Ooh ja, nog het belangrijkste: dit is een zeer leuke site om alle goede gelegenheden in Antwerpen te leren kennen: http://www.use-it.be/antwerpen/nl/
De Zoo bevindt zich naast het Centraal Station, dus waarschijnlijk wel dicht bij het hotel waar jij gaat werken? ![]() Het Zuid is de meest hippe plaats van het Stad in ieder geval. Ooh ja, bioscopen zocht je ook. Er zijn 3 grote cinema's: www.cartoons-cinema.be (die is dicht bij de Grote Markt, niet zo groot maar wel altijd alternatieve films); je hebt UGC (die is dicht bij Centraal Station, veel zalen, www.ugc.be) en je het Metropolis (daar moet je normaal wel het OV voor nemen, maar ook heel veel zalen, www.kinepolis.be). Verder heb je ook nog het filmmuseum maar eigenlijk staat alles op die www.use-it.be site. Succes! Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 09:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ga vooral niet met de auto buiten en naar Antwerpen want nu met de werken aan de ring is het gewoon uitermate gekkenwerk.
Voor de trein: Je bent nog geen 25, dus ik raad je een go pass aan, als je door de week nergens voor 9u naar toe wilt. Een go pass kost iets van 45 euro en daarmee kun je alle ritten maken zonder dat je overstappen moet opschrijven. Gewoon begin en eindbestemming. Wat buurten betreft, ben ik er niet meer thuis, ik zou wel als ik jou was eens bij de Kaaiman gaan kijken qua uitgaan. Speciale gelegenheid, je kon er (indertijd) blowen, het is (was) een omgebouwd pakhuis. Het MuHKA is ook aan te raden (Museum voor Hedendaagse Kunst Antwerpen). De pelgrom voor een hapje en een drankje en wat geschiedenis. Verder weet ik er een van de beste ijsmakers ever zitten, maar daar kan ik alleen naartoe lopen als ik er ben ^^, hebben ze in achterafstraatjes heerlijke jazzcafeetjes, loop je Tom Barman zomaar tegen het lijf, moet je een Bolleke gedronken hebben, rijden de trams wel voor je neus weg (ook als je met stapels werken van de academie afkomt en niet sneller vooruit kan komen), zijn er ook nogal vervelenden opdringerige kinderen en oudere broers als je duidelijk toeristisch bent.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: ik hoor van veel mensen dat het een heel gemoedelijke stad is, en uit het feit dat er hier nog geen mensen massaal reageren met 'daar en daar moet je absoluut niet gaan wonen!!!' (iets wat je met Utrecht wel hebt) kan je wel concluderen dat er niet echt veel buurten slecht zijn ofzo, denk ik. Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 10:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Eindelijk eens een topic waar ik veel over weet
![]() Dit lijkt mij ook wel handig: http://www.virtuelecampus.be/main.aspx?c=.STUDTIP (cultuur, eten, sport,...) Uitgaan: aanraders zijn Petrol (www.5voor12.be/petrol) en decinema (ww.decinema.be) Goedkoop eten: zie die site, en naast de universiteit is er ook zoiets. Citaat:
En ik weet ook heerlijke ijs zitten maar de straatnaam.. helaas Helaas heb ik nog niet veel bekende mensjes gezien int stad. Alleen kaat van kaat en co op een fiets ![]() Wat Krummeltje zegt is ook waar geloof ik. Utrecht ken ik niet dus echt vergelijken kan ik niet maar toch ![]() Antwerpen is een aanrader ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder veel BV's: Tom uit het geslacht de Pauw, Robbe De Hert, die DJ van Discobar Galaxie, Sammy van het Eiland en nog wel wat meer BV's. ![]() Antwerpen is zeker een aanrader. |
![]() |
||
Citaat:
Ik stap alleen bijna nooit uit in Antwerpen, dus verder kan ik dat niet echt beoordelen. Centrum is wel gezellig, hehe, daar lopen allemaal gekke mannetjes, ideaal om daar op een terrasje mensen te gaan kijken.
|
Dit is helemaal super mensen! Dank jullie wel....hier kan ik tenminste wat mee. Ga zo door!
![]() Ik heb een leuk appartement op het oog. Het is echt heel goed verzorgd en het is in een gebouw waar ook andere studenten, stagaires etc een woning huren. Dus dat is erg gezellig natuurlijk. Hier is een link naar het stadsplan om te zien waar het ligt. Deze buurt is wel ok toch? De Pretstraat ---------------------------- Of ga even naar: http://stadsplan.antwerpen.be/ Dan kan je zelf "De Pretstraat" invullen en dan kan je de kaart tenminste inzoomen en uitzoomen ----------------------------
Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 08:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal ook even wat leuke geschiedenisinfo geven ^^ Aan veel huizen in Antwerpen zitten Mariabeeldjes, dat was om de simpele reden dat er vroeger geen straatverlichting was, maar bij van die gevelbeeldjes werd wel een lamp geplaatst. Dus zowat iedereen plaatste zo'n beeldje. Is niet alleen in Antwerpen, maar ik vind het een leuk weetje ![]() |
Advertentie |
|
|
|