Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 12:39
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ja het lukt hem zelfs een hematocriet van 60 te halen
Oud 28-05-2005, 12:41
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 28-05-2005 @ 13:39 :
Ja het lukt hem zelfs een hematocriet van 60 te halen
godlike
Oud 28-05-2005, 15:05
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Nou ik zit te kijken ... 8km over steenslag bergop. Ik heb nog geen lekke banden gezien na 2km.
Als je nu een lekke band krijgt heb je grote kans dat je veel plaatsen in het klassement zakt, de volgwagens zijn ver weg.
Oud 28-05-2005, 17:09
geen punt.
geen punt. is offline
En wel dat Basso dus spijt krijgt... vandaag kon ie het niet waarmaken. Dat geeft toch weinig vertrouwen voor de tour. Jammer.

Wel een prachtige rit vandaag werkelijk Echt één der mooisten sinds tijden. Zeer spannend met die tijden, het hing er telkens om, maar gelukkig heeft de Davitamon ploeg met Adilla en v. Huffel heer Salvoldelli prima geholpen Zónder hen had hij het nooit gehaald, maar mooi hoor! En hoe knap hoe Di Luca die berg op reed

Armstrong krijgt 'm als knecht bij de Tour... ben benieuwd hoe hij daar gaat rijden.
Oud 28-05-2005, 17:23
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Wat een

G
E
W
E
L
D
I
G
E

etappe !!!

Ik had Lugano de roze trui wel gegunt
Oud 28-05-2005, 17:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 28-05-2005 @ 18:23 :
Ik had Lugano de roze trui wel gegunt
Rujano. Ze lijken het wel bijna uit te spreken als Lugano, maar het is Rujano.
Ik had al van tevoren gedacht dat Rujano ging winnen. Jongens wat een etappe zeg! Acht kilometer over onverharde weg na kilometers klimmen op een verharde weg, het bleef maar duren! Misschien wel de zwaarste berg van heel Italië. Savoldelli in de problemen, maar hij houdt toch net een halve minuut over op Simoni. Deze etappe beschrijft in het kort de hele Giro: Knotsgek.
Jammer voor Niermann, maar hij heeft het geprobeerd en even naar onze zuiderburen: die Van Huffel is een leuke coureur hoor! Hij was sterk vandaag.
Basso inderdaad he-le-maal niet gezien.
Oud 28-05-2005, 19:26
JH
JH is offline
Een absoluut GEWELDIGE etappe, Een prachtige strijd op de flanken van de Finestere en uiteindelijk slechts 28 seconden die resten, hoe krijg je het voor elkaar.
Het is de afsluiting van een zeldzaam mooie ronde en ik hoop dat morgen Simoni en eventueel Rujano en Di Luca nog één keer ten aanval trekken met hun ploegen en in een vernietigend tempo naar Milaan koersen. Zodanig dat de borden nog niet klaar staan, wegen nog niet zijn afgezet, renners die verkeerd fietsen en uiteindelijk een koers die 2 uur voor op schema eindigt met de roze trui voor Simoni.
Dat zou een waardige en passende manier zijn om deze Giro af te sluiten waar ik volop van genoten heb.
Oud 28-05-2005, 19:45
McDuck
McDuck is offline
Ik vrees dat Savodelli gewoon wint. Jammer, ik had het Simoni wel gegund.
Maar inderdaad, een heel erg leuke Giro dit jaar!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 28-05-2005 @ 20:45 :
Ik vrees dat Savodelli gewoon wint. Jammer, ik had het Simoni wel gegund.
Maar inderdaad, een heel erg leuke Giro dit jaar!
Die voorspelling zou inderdaad weleens kunnen uitkomen
Verder: Superetappe uiteraard, sterk vooral van Savoldelli hoe hij gewoon op zijn eigen tempo bleef gaan.
Simoni had wel héél veel geluk dat hij Di Luca meehad, ongelofelijk hoe snel hij reed op dat kiezelpad!
Van Huffel inderdaad, schitterend wat die in de Giro heeft laten zien. België heeft een potentiële klassementsrijder en dat is lang geleden!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:59
McDuck
McDuck is offline
Ohja ook erg jammer dat DiLuca kramp kreeg, want daardoor was Simoni waarschijnlijk iets eerder 'op'.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:25
Verwijderd
Vond ik niet, het was echt alle favorieten tegen Savoldelli.
Als Simoni wou winnen moest hij het zelf maar doen, hij had ervoor al genoeg hulp gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:59
geen punt.
geen punt. is offline
Ja Di Luca was goed gek toen hij die twee de berg op trok. Dan weet je dat je je eigen graf graaft, aangezien je die energie beter aan het eind kunt gebruiken... Ik ben benieuwd naar z'n beweegredenen om dat zo te doen.
Oud 29-05-2005, 11:00
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mag er door klassementsrenners eigenlijk aangevallen worden in de afsluitende rit? Ik zie Simoni al weg in een vroege ontsnapping en de roze trui overnemen door middel van bonificaties
Oud 29-05-2005, 11:01
geen punt.
geen punt. is offline
Hehe tja waarom niet, maar dan krijgt ie wel de Fassa trein op z'n hielen.
Oud 29-05-2005, 11:21
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Iedereen al weer vergeten dat Savoldelli gister toch een flink stuk geduwd werd op dat geitenpad? Schande dat Di Luca daar een paar dagen terug straftijd voor kreeg en Savoldelli nu niet. Ik stem voor 30 strafseconden.
Oud 29-05-2005, 11:46
vreselijke fout
Ardila
Oud 29-05-2005, 12:28
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 29-05-2005 @ 12:21 :
Iedereen al weer vergeten dat Savoldelli gister toch een flink stuk geduwd werd op dat geitenpad? Schande dat Di Luca daar een paar dagen terug straftijd voor kreeg en Savoldelli nu niet. Ik stem voor 30 strafseconden.
gewoon 10 strafseconden zoals Di Luca zou ik wel eerlijk gevonden hebben ja...

Hebben mensen trouwens de etappe van de Ronde van België
gezien gister?

Scheunemann goed gereden en Vastaranta ook...
jammer dat het uiteindelijk een halve massasprint werd
Oud 29-05-2005, 14:52
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 29-05-2005 @ 12:21 :
Tja en dan... dan wint Simoni, nou nou wat een mooie overwinning dan

Tja 10 seconden zou inderdaad zeker terecht zijn, maar hoe je het ook keert of went, Savoldelli wint de Giro en wat mij betreft terecht. Ik vind 'm een goede renner, rekening ermee houdend dat hij een team van prutsers mee had deze ronde.
Oud 29-05-2005, 15:03
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 29-05-2005 @ 15:52 :
Tja en dan... dan wint Simoni, nou nou wat een mooie overwinning dan

Tja 10 seconden zou inderdaad zeker terecht zijn, maar hoe je het ook keert of went, Savoldelli wint de Giro en wat mij betreft terecht. Ik vind 'm een goede renner, rekening ermee houdend dat hij een team van prutsers mee had deze ronde.
zeker, maar in dat opzicht heeft een zege meer glans. Híj doet het tenminste zelf, Armstrong die zit in de koninginnerit in de tour in een kopgroep van 8 met 3 teamgenoten om zich heen ofzo

Stefan van Dijck wint in Belgie, mooie overwinning voor Mr Bookmaker, 1 en 2
Oud 29-05-2005, 16:55
JH
JH is offline
Het is definitief over nu.

Pettachi heeft zijn vierde overwinning binnengehaald, de roze trui was volgens traditie niet meer in gevaar en mocht voorop de ronde uitrijden met zijn team.
Maar wat een geweldige ronde is het geweest! Ik heb er in ieder geval van genoten en ik betwijfel het ten zeerste of de Tour of Vuelta dit jaar nog spannender kunnen worden.
De Rabo's hebben ook mooi hun ervaring opgedaan, Eltink 29e geworden en Dekker werd 75e , toch mooi gedaan.
Oud 29-05-2005, 18:13
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik kijk erg uit naar de tour!
Allemaal meedoen met Rondemaster?
kunnen we wel in een pouletje..
alleen zal ik vast wel weer op vakantie zijn
ofzo op 1 of andere manier altijd tijdens de tour..
Oud 29-05-2005, 18:15
McDuck
McDuck is offline
Da's jammer.
De Tour is een van de mooiste wedstrijden van het hele jaar. Je kunt makkelijk elke etappe kijken zonder dat het saai word. Net als met de Giro trouwens, maar toch heb ik een paar etappes gemist, terwijl ik wel thuis was. Bij de Tour zal dit zeker niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:18
vreselijke fout
De tour is helemaal niet leuker dat wordt alleen gevonden omdat het de belangrijkste wedstrijd van het jaar is en er veel meer aandacht voor is. De ritten en het klassement zijn over het algemeen niet leuker dan ergens anders.
Oud 29-05-2005, 18:21
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 29-05-2005 @ 19:18 :
De tour is helemaal niet leuker dat wordt alleen gevonden omdat het de belangrijkste wedstrijd van het jaar is en er veel meer aandacht voor is. De ritten en het klassement zijn over het algemeen niet leuker dan ergens anders.
Attractiever dan deze Giro zal het zeker niet worden

btw succes met 1e wedstrijd van het seizoen vanavond
Oud 29-05-2005, 18:22
vreselijke fout
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 29-05-2005 @ 19:21 :

btw succes met 1e wedstrijd van het seizoen vanavond
Oud 29-05-2005, 18:26
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 29-05-2005 @ 19:22 :
Het is geen sport raad maar...
Oud 29-05-2005, 18:28
vreselijke fout
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 29-05-2005 @ 19:26 :
Het is geen sport raad maar...
argh komt dat topic ook weer bovenaan te staan elke keer
Oud 29-05-2005, 18:31
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 29-05-2005 @ 19:28 :
argh komt dat topic ook weer bovenaan te staan elke keer
geen leuk spel meer?
Oud 29-05-2005, 18:56
geen punt.
geen punt. is offline
Ach de Tour heeft wat meer sfeer en wordt uitgebreider gebracht. Qua spel en tactiek zal het deze Giro niet overschrijden nee, maar wel qua 'alles er omheen' denk ik.

Wat betreft de Rondemaster: goed idee, maar we kunnen bovendien op http://www.wielerpools.com gratis meedoen. Je selecteert 15 renners (waarbij je niet zomaar de 15 beste kunt pakken) en daar doe je het de rest van de Tour mee. Handig als je op vakantie bent. Je kunt daar een subleague bij opstellen.
Oud 29-05-2005, 19:00
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Elke deelnemer heeft de beschikking over 15 renners (13 'gewone' renners, 1 secret weapon en 1 kluns

Oud 29-05-2005, 20:04
geen punt.
geen punt. is offline
Ja leuk joh! Hoe beter je kluns het doet, hoe meer minpunten je krijgt. Of als je kluns uitvalt, dan krijg je gelijk -100. Is echt leuk.

Vorige tour had ik Moreau als kluns, dat ging wel aardig op zich. Deze Giro echter had ik Simoni als kluns (met als resultaat dat ik 24 ipv 20 punten mocht bekleden met mijn andere 13, maar ik ongelofelijk veel minpunten aan m'n broekie kreeg )
Oud 29-05-2005, 20:09
JH
JH is offline
Tja, ik heb weinig hoge verwachtingen van de tour, het parcour is weinig uitdagend en ik vrees dat Armstrong weer een zeer sterk team meeneemt. Maakt niet uit ben toch op vakantie dus krijg amper iets mee.
Oud 29-05-2005, 20:33
geen punt.
geen punt. is offline
't Gaat niet alleen om het klassement. Ook om de prachtige massaspurts met McEwen, Petacchi en Boonen . Ik ben benieuwd wie kan vlammen en welke sprinters van de tweede en derde rang we terug gaan zien.
Oud 30-05-2005, 19:19
vreselijke fout
Petacchi rijdt waarschijnlijk geen tour.
Oud 30-05-2005, 20:57
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 30-05-2005 @ 20:19 :
Petacchi rijdt waarschijnlijk geen tour.
bron?
Oud 30-05-2005, 21:00
vreselijke fout
20-01-05 Allessandro Petacchi zal niet deelnemen aan de komende Tour de France. De Fassa Bortolo renner wilt zich volledig richten op het WK in Madrid. Volgens de Franse krant l'Equipe zal Petacchi wel de Ronde van Spanje rijden, dit als voorbereiding op het WK.

Afgelopen jaar werd er veel van Petacchi verwacht. Hij kon deze verwachtingen niet waar maken en stapte zonder etappezege, geblesseerd geraakt bij een valpartij, voortijdig af..

Van http://members.home.nl/alan.smeets/ niet echt een geweldige bron he

maar ik hoorde het al meer

edit:

Ook gevonden op de site van sporza:

http://www.vrtnieuws.net/sport_maste...onak_petacchi/
Oud 30-05-2005, 21:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 30-05-2005 @ 22:00 :
20-01-05 Allessandro Petacchi zal niet deelnemen aan de komende Tour de France. De Fassa Bortolo renner wilt zich volledig richten op het WK in Madrid. Volgens de Franse krant l'Equipe zal Petacchi wel de Ronde van Spanje rijden, dit als voorbereiding op het WK.

Afgelopen jaar werd er veel van Petacchi verwacht. Hij kon deze verwachtingen niet waar maken en stapte zonder etappezege, geblesseerd geraakt bij een valpartij, voortijdig af..
Oh nee he, is dat wereldkampioenschap zoiets als dat van Zolder dan toen Mario won? Goed dat ik dat weet, dan hoef ik niet per se te kijken, want dan wordt het toch een saaie wedstrijd.

Maja het voordeel is dat in de Tour waarschijnlijk nu meer renners kansmaken om te winnen, want als Petacchi zou meedoen, dan was de kans groot dat je in de eerste week steeds dezelfde winnaar kreeg.

Laatste etappe in de Giro voor de heer Petacchi. Goh, wat een verrassing...
Oud 30-05-2005, 23:06
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 30-05-2005 @ 22:00 :

Van http://members.home.nl/alan.smeets/ niet echt een geweldige bron he

maar ik hoorde het al meer

edit:

Ook gevonden op de site van sporza:

http://www.vrtnieuws.net/sport_maste...onak_petacchi/
goede bronnen

heb wel zin in de tour!!
Oud 31-05-2005, 12:26
vreselijke fout
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-05-2005 @ 22:56 :
Oh nee he, is dat wereldkampioenschap zoiets als dat van Zolder dan toen Mario won? Goed dat ik dat weet, dan hoef ik niet per se te kijken, want dan wordt het toch een saaie wedstrijd.

Maja het voordeel is dat in de Tour waarschijnlijk nu meer renners kansmaken om te winnen, want als Petacchi zou meedoen, dan was de kans groot dat je in de eerste week steeds dezelfde winnaar kreeg.

Laatste etappe in de Giro voor de heer Petacchi. Goh, wat een verrassing...

Inderdaad vlakke wk's zijn niks
Oud 31-05-2005, 13:46
peaceflower
peaceflower is offline
Dat Petacchi niet meedoet aan de Tour was al een tijdje bekend. Echter, sommige renners die afzeggen krijgen vlak voor de Tour toch de kriebels en doen alsnog mee. Petacchi dus niet... dat is goed nieuws voor Rabobank, Quick Step en Lotto.
Oud 31-05-2005, 14:00
peaceflower
peaceflower is offline
Ik heb trouwens het laatste weekend van de Giro gemist, en daar mag ik wel van balen aan de reacties te zien.
Savoldelli wint uiteindelijk, met slechts 28 seconden

Savoldelli gaat met Lance mee naar de Tour. Hij zal moeten knechten om The Boss aan zijn zevende Tourzege te helpen.
Oud 31-05-2005, 22:40
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 31-05-2005 @ 14:46 :
Dat Petacchi niet meedoet aan de Tour was al een tijdje bekend. Echter, sommige renners die afzeggen krijgen vlak voor de Tour toch de kriebels en doen alsnog mee. Petacchi dus niet... dat is goed nieuws voor Rabobank, Quick Step en Lotto.
Laten we hopen dat Freire zijn zitvlak er zin in heeft
Oud 01-06-2005, 13:17
geen punt.
geen punt. is offline
Op zich wel een hele verbetering dat Petacchi niet meedoet. Ik bedoel, vorig jaar deed ie het heel slecht en toen zag je ook dat al die Fassa renners voor eigen kansen mochten gaan. Fleccha en Tossato zullen we zeker terug zien en ook Kirchen voor de sprint is een goede, of zit die niet meer bij Fassa? In ieder geval zit Pozzato nu bij Quick Step, helaas...
Oud 01-06-2005, 15:02
Sandersss
Sandersss is offline
Marc Lotz bekent gebruik van epo

"Marco Lotz is met onmiddelijke ingang ontslagen door zijn ploeg Quick Step. De 31-jarige Nederlander is betrapt op het gebruik van epo. Lotz heeft bekend het middel te hebben gebruikt."

Aldus NOS. Verder heb ik het nog nergens kunnen lezen.

Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 01-06-2005 @ 16:02 :
Marc Lotz bekent gebruik van epo

"Marco Lotz is met onmiddelijke ingang ontslagen door zijn ploeg Quick Step. De 31-jarige Nederlander is betrapt op het gebruik van epo. Lotz heeft bekend het middel te hebben gebruikt."

Dit had ik nooit van een jongen als Lotz verwacht...
Oud 01-06-2005, 15:14
Sandersss
Sandersss is offline
BRUSSEL - De Limburgse wielrenner Marc Lotz is woensdag met onmiddellijke ingang ontslagen door zijn Belgische werkgever Quick Step. De 31-jarige coureur is betrapt op het gebruik van epo. Lotz heeft bekend het middel te hebben gebruikt. Wanneer hij positief is bevonden, is niet bekendgemaakt.

Lotz was bezig aan zijn eerste seizoen bij Quick Step. Daarvoor reed hij jarenlang voor Rabobank. In een fax aan het Belgische persbureau Belga verklaart de wielrenner dat hij alle verantwoordelijkheid op zich neemt:

"Op 30 mei 2005 heb ik in het kader van een gerechtelijk onderzoek het bezit en gebruik van het verboden middel epo toegegeven. De drang om de ploeg en mijn omgeving niet teleur te stellen was zo groot dat ik mijn toevlucht heb genomen tot deze handelwijze, waarvan ook ik besef dat ze onaanvaardbaar is. Ik betreur dan ook dat ik het vertrouwen en steun van mijn ploeg, supporters en familie geschaad heb door deze misstap."
(www.nu.nl)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:16
Verwijderd
Marc Lotz (QuickStep) geeft gebruik epo toe (update)
Neemt ontslag

BRUSSEL - De Nederlandse wielrenner Marc Lotz (31) neemt ontslag als lid van de Belgische wielerploeg Quick.Step-Innergetic wegens dopinggebruik. In een fax die zijn managementbureau SEM aan persagentschap Belga stuurde, schrijft Lotz dat hij met het oog op de komende Tour de France epo heeft genomen. Wanneer of hoe hij betrapt werd, geeft hij niet mee. Lotz was na acht seizoenen bij Rabobank aan zijn eerste jaar bij Quick.Step bezig.

Quick.Step-manager Patrick Lefevere reageerde aangeslagen. ,,Ik kon niets anders doen dan zijn ontslag aan te nemen, zoniet hadden wij hem moeten ontslaan. Wij hebben immers een charter lopen waarin wij een nultolerantie voeren tegen dopinggebruik.''
,,Het enige pluspunt in heel deze affaire is dat Marc Lotz eerlijk handelde en openlijk toegaf dat hij epo nam. Voor de rest is er enkel en alleen maar afkeuring.''

Ook sportdirecteur Wilfried Peeters voelt zich bij de neus genomen. ,,Het is een zeer spijtige zaak waar wij geen enkele schuld aan treffen. Lotz stond in de voorselectie van onze ploeg voor de Tour de France. We zullen hem missen, maar wij kunnen zijn wijze van handelen zeker niet tolereren.''

De integrale tekst van Lotz' communiqué:

,,Op 30 mei 2005 heb ik in het kader van een gerechtelijk onderzoek het bezit en gebruik van het verboden middel epo met het oog op de Tour van dit jaar toegegeven.''

,,De drang om de ploeg en mijn omgeving niet teleur te stellen was zo groot dat ik mijn toevlucht heb genomen tot deze handelwijze, waarvan ook ik besef dat ze onaanvaardbaar is. Ik betreur dan ook dat ik het vertrouwen en steun van mijn ploeg, supporters en familie geschaad heb door deze misstap. Ik wens mijn verantwoordelijkheid in deze niet te ontlopen en heb dan ook met onmiddellijke ingang mijn ontslag aangeboden aan de wielerploeg waarvan ik deel uitmaak. Ik hoop dat deze handelwijze uiteindelijk mijn ploeg geen schade zal berokkenen. Ik verzoek de pers om mijn familie en mezelf de tijd en de rust te gunnen om dit alles te verwerken. Ik dank u."

Bron: sportwereld.be

Hij heeft dus zelf ontslag genomen, maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:56
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Dat had ik nooit van hem verwacht..
wel eerlijk dat hij het gewoon toegeeft, maar dat praat natuurlijk uiteindelijk niets goed
Oud 01-06-2005, 17:08
Sandersss
Sandersss is offline
Nee idd, maar het geeft wel de druk weer waar de hedendaagse wielrenner mee te maken heeft. (al is dat niet alleen van de afgelopen jaren)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 19:16
Tobe
Tobe is offline
Jammer van Lots, het is nu wel gedaan met z'n carrière denk ik. Het is sowiezo voor een Nederlandse renner moeilijk om aan een ploeg te komen, maar ik ben bang dat ie het nu helemaal vergeten kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten