Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 18:13
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Nope, mij IQ is net iets hoger dan 3 .
Of lager.
Of je bent errug fantasieloos.
Of je gelooft er gewoon niet in, maar waarom zouden mensen die dat wel doen meteen niet al te snugger zijn? Dat is erg gemeen van je. Niet weer doen?
Advertentie
Oud 01-08-2002, 19:55
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Nospheratou schreef:
Of je bent errug fantasieloos.
Ik bedank je voor deze zin .
Oud 02-08-2002, 18:06
Amuwébee
Amuwébee is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:
gothics gelove (duh)

en gewone mensen niej klaar

weer zo een stomme opmerking, ik geloof er in en ik ben geen Goth, dus...
Oud 02-08-2002, 20:16
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Ik bedank je voor deze zin .
Ik hou ook van jou.
Oud 02-08-2002, 21:03
Joostje
Joostje is offline
het is vanuit darwinistisch oogpunt gezien zeer onwaarschijnlijk dat vampiers (in de klassieke, bram stoker zin) bestaan
verder zijn er ook nooit bewijzen van het bestaan van vampiers gevonden.

maarja de vraag was: GELOOF je in vamiers...
Oud 02-08-2002, 22:51
Yule
Yule is offline
Citaat:
verder zijn er ook nooit bewijzen van het bestaan van vampiers gevonden.
bekijk et van 2 kanten, geen bewijs van et bestaan, geen bewijs van et Niet bestaan van de vampiers. Ik bedoel, om te bewijzen zou je iedere persoon op deze aardbol aan een test moeten onderwerpen, en ieder nog niet ontdekt stukkie aarde moeten onderzoeken op leven, dat is nog niet gedaan voor zover ik weet. er zijn nog steeds plekken in jungle`s, op toppen van bergketens, op de ijskappen, etc etc, waar nog nooit iemand is geweest....

(btw, hiermee zeg ik niet dat ze bestaan, ik sluit et alleen niet uit... en ikzelf ? of ik geloof ? hmm....ik wil wel heel graag dat ze bestaan, maar heb zo et gevoel dat et helaas maar een verzinsel is. althans, de vampier zoals we ze nu kennen. Maar iedereen kent wel de uitspraak "Een fantasy verhaal bestaat meestal niet 100% uit fantasy"...hieruit maak ik op dat er in de vampier van nu een deel van waarheid schuilt...kortom, zo zie ik et )
Oud 03-08-2002, 02:30
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Nospheratou schreef:
Ik hou ook van jou.
Neuken?
Oud 03-08-2002, 13:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Yule schreef:

bekijk et van 2 kanten, geen bewijs van et bestaan, geen bewijs van et Niet bestaan van de vampiers. Ik bedoel, om te bewijzen zou je iedere persoon op deze aardbol aan een test moeten onderwerpen, en ieder nog niet ontdekt stukkie aarde moeten onderzoeken op leven, dat is nog niet gedaan voor zover ik weet. er zijn nog steeds plekken in jungle`s, op toppen van bergketens, op de ijskappen, etc etc, waar nog nooit iemand is geweest....
Pas maar op, straks zijn er echt buitenaardse wezens op aarde! Ik bedoel, de fantasie van de schrijvers van The X-filez moet toch ergens vandaan komen?

Om dit te bewijzen heb je geen massale test nodig. Heb je enig idee hoe achterlijk duur dat is en hoeveel mensen vertikken mee te werken (omdat ze toch al weten dat ze niet bestaan). Dus kun je beter hoogstens een handje vol vrijwilligers testen. Je kunt beter dmv. logisch nadenken een theorie ontwikkelen die gebasseerd is op feiten. Dan vind ik die van Joostje toch behoorlijk goed.

Leer fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden. Warhammer, Dune en al die verhalen zijn ook prachtig vind ik. Het zijn echter wel fantasien. Als ik me niet vergis kan door het gebrek van deelwerelden uit elkaar houden (dromen, fantasie en werkelijkheid) schizofrenie ontstaan.
Oud 03-08-2002, 19:11
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Neuken?
Eh...

Laten we ons bij het onderwerp houden.
Oud 03-08-2002, 20:18
Amuwébee
Amuwébee is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Dus kun je beter hoogstens een handje vol vrijwilligers testen.
Vrijwilligers, oja misschien is er een vampier die vrijwillig zal komen?
Oud 03-08-2002, 20:43
Yule
Yule is offline
Citaat:
Pas maar op, straks zijn er echt buitenaardse wezens op aarde! Ik bedoel, de fantasie van de schrijvers van The X-filez moet toch ergens vandaan komen?

Om dit te bewijzen heb je geen massale test nodig. Heb je enig idee hoe achterlijk duur dat is en hoeveel mensen vertikken mee te werken (omdat ze toch al weten dat ze niet bestaan). Dus kun je beter hoogstens een handje vol vrijwilligers testen. Je kunt beter dmv. logisch nadenken een theorie ontwikkelen die gebasseerd is op feiten. Dan vind ik die van Joostje toch behoorlijk goed.

Leer fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden. Warhammer, Dune en al die verhalen zijn ook prachtig vind ik. Het zijn echter wel fantasien. Als ik me niet vergis kan door het gebrek van deelwerelden uit elkaar houden (dromen, fantasie en werkelijkheid) schizofrenie ontstaan.
Hmm...vast wel, maar weet jij zo 100% zeker dat alles wat jij fantasy VIND ook fantasy is, en wat je werkelijkheid VIND ook werkelijkheid is ??? weet jij alles van deze wereld al ? heb jij al alle geheimen gevonden die er zijn ? goh...jij zal wel wijs zijn dan

Citaat:
Mee eens, een vampier komt niet zomaar vrijwillig naar zo`n test. Dit hebben we ook al eens besproken over paranormaal begaafde. As je et egt kan, en je komt naar zo`n test, en bewijst et, word je nooit meer met rust gelaten...niemand die dat doet. En dan nog, een groepjuh testpersonen wil nix zegguh. As ik 10 mensen uitkies en onderzoek op kanker, en geen van allen heeft et, dan heeft volgens mijn test niemand op deze wereld kanker...goh, da zou makkelijk zijn....
Oud 04-08-2002, 01:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Yule schreef:

bekijk et van 2 kanten, geen bewijs van et bestaan, geen bewijs van et Niet bestaan van de vampiers.
en ik geloof er ook dat er wezen bestaan met 18 poten, 7 vleugels, drie koppen, 43 tenen, 15 oren, en een oog. verder hebben ze vijf hoorns op hun jop en zien ze eruitals een paard dat de verkeerde shampoo heeft gebruikt. het vijlt elke dag zijn nagels en zingt tulpen uit amsterdam. bewijs maar eens dat ze niet bestaan!
Oud 04-08-2002, 12:19
Yule
Yule is offline
en ik geloof er ook dat er wezen bestaan met 18 poten, 7 vleugels, drie koppen, 43 tenen, 15 oren, en een oog. verder hebben ze vijf hoorns op hun jop en zien ze eruitals een paard dat de verkeerde shampoo heeft gebruikt. het vijlt elke dag zijn nagels en zingt tulpen uit amsterdam. bewijs maar eens dat ze niet bestaan!

ik kan nie bewijzen dat ze nie bestaan, net zo min as jij kan bewijzen dat ze wel bestaan. Geloven is een keuze, geen feit... Als jij hierin wil geloven, go ahead, niemand kan et tegendeel bewijzen...dus hoe klein de kans ook is, er is een milliscule kans dattie bestaat...
Oud 04-08-2002, 13:03
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Yule schreef:

ik kan nie bewijzen dat ze nie bestaan, net zo min as jij kan bewijzen dat ze wel bestaan. Geloven is een keuze, geen feit... Als jij hierin wil geloven, go ahead, niemand kan et tegendeel bewijzen...dus hoe klein de kans ook is, er is een milliscule kans dattie bestaat...

Yule, laten we er eens van uit gaan dat vampieren bestaan, hoe zit dat dan volgens jou in elkaar? Werkt het precies zoals in griezelverhalen: Man of vrouw met hoektanden, leeft op bloed, blijft eeuwig jong etcetera? In sommige griezelverhalen is het besmettelijk, als je gebeten wordt door een vampier wordt je er zelf ook één, in andere verhalen moet je eerst een paar keer gebeten zijn, en in weer andere verhalen heeft het weinig effect, maar in weer andere versies laat het slachtoffer het leven. Hoe zit het volgens jou? Kun je je tegen vampiers beschermen met knoflook en een kruisbeeld, of heb je toch echt een revolver nodig?
Oud 04-08-2002, 13:13
Yule
Yule is offline
Goeie vraag.... ik weet niet of ze bestaan en als ze bestaan, hoe ze bestaan...alles is mogelijk, hoe onzinnig et ook lijkt... maar as ik moet beoordelen op wat ik "denk" dat zou bestaan as ze bestonden...dan denk ik dat de psi-vampiers meer kans hebben op bestaan dan de echte. En as ze echte wel bestonden, dan denk ik dat knoflook en een kruis geen effect hebben. Een beet niet besmettelijk is, en ze niet kunnen vliegen. Maar dit is allemaal mijn idee, en mijn gok...misschien kunnen ze wel vliegen, of bestaat geen enkele vorm van vampieren...alles is mogelijk...alles tussen de twee uitersten (het niet bestaan van de vampieren in enige soort-het bestaan van alle denkbare soorten vampiers met de hele mikmak erop en eraan)
Oud 04-08-2002, 20:32
Amuwébee
Amuwébee is offline
Ik geloof in vampieren, maar ik blijf met een vraag zitten waar blijven de slachtoffers? Ookal moesten ze er ook vampieren van maken dan zou het verdwijnen van mensen toch ook opvallen in die streek
Oud 04-08-2002, 22:58
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
Amuwébee schreef:
Ik geloof in vampieren, maar ik blijf met een vraag zitten waar blijven de slachtoffers? Ookal moesten ze er ook vampieren van maken dan zou het verdwijnen van mensen toch ook opvallen in die streek
Ze blijven nog wel thuis of waar ze dan ook mogen wonen, maar als ze dan niet tegen het licht kunnen en sociale contacten hebben moeten ze alleen 's avonds afspreken als je dat niet eerder deed valt dat wel op ja. Je hoort mensen er niks over zeggen DUS vampiers bestaan niet ? *vraag* (ff beetje in het kort, zeg maar)

Zelf geloof ik niet dat "echte" vampiers bestaan, ik weet dat er mensen zijn die bloed drinken en dat soort dingen die dan roepen dat ze "opeens" niet tegen fel licht en dat soort dingen kunnen. Maar dan kunnen ze nog steeds niet vliegen en hebben geen langere scherpe hoektanden
Oud 04-08-2002, 22:59
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:

Yule, laten we er eens van uit gaan dat vampieren bestaan, hoe zit dat dan volgens jou in elkaar? Werkt het precies zoals in griezelverhalen: Man of vrouw met hoektanden, leeft op bloed, blijft eeuwig jong etcetera? In sommige griezelverhalen is het besmettelijk, als je gebeten wordt door een vampier wordt je er zelf ook één, in andere verhalen moet je eerst een paar keer gebeten zijn, en in weer andere verhalen heeft het weinig effect, maar in weer andere versies laat het slachtoffer het leven. Hoe zit het volgens jou? Kun je je tegen vampiers beschermen met knoflook en een kruisbeeld, of heb je toch echt een revolver nodig?
Revolver ;o
Oud 04-08-2002, 23:41
Joostje
Joostje is offline
in vampire the masquerade (roleplay) zitten wel enigzins geloofwaardige vampiers
niet dat ik erin geloof maja...
Oud 05-08-2002, 03:38
LM
LM is offline
Citaat:
Nospheratou schreef:
Ik wel
Tuurlijk Wie niet

*Neemt nog een pilsje*
Oud 05-08-2002, 13:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk joh!
Vampiers zijn een bepaalde soort vleermuizen, zo'n 6 cm groot, 12 cm met de vleugers uitgespreid. Deze beesten komen 's nachts te voorschijn en maken wondjes in koeien, schapen en ander vee. De wondjes zijn ongeveer 4 cm breed en niet giftig, alleen een beetje pijnlijk voor het slachtoffer.

Maar de annericevampiers en de draculavamps: HAHA! Nee dus.

PS
Het is Nosferatu
Oud 08-08-2002, 11:53
KiPracticer
KiPracticer is offline
Citaat:
Yule schreef:
Goeie vraag.... ik weet niet of ze bestaan en als ze bestaan, hoe ze bestaan...alles is mogelijk, hoe onzinnig et ook lijkt... maar as ik moet beoordelen op wat ik "denk" dat zou bestaan as ze bestonden...dan denk ik dat de psi-vampiers meer kans hebben op bestaan dan de echte. En as ze echte wel bestonden, dan denk ik dat knoflook en een kruis geen effect hebben. Een beet niet besmettelijk is, en ze niet kunnen vliegen. Maar dit is allemaal mijn idee, en mijn gok...misschien kunnen ze wel vliegen, of bestaat geen enkele vorm van vampieren...alles is mogelijk...alles tussen de twee uitersten (het niet bestaan van de vampieren in enige soort-het bestaan van alle denkbare soorten vampiers met de hele mikmak erop en eraan)
Goeie gok, hele goeie gok mag ik wel zeggen. Van de informatie die ik over "echte" vampieren (bloedzuigers en psivamps) heb kunnen vinden klopt zo een beetje alles wat yule zegt. En dan heb je natuurlijk ook nog mn eigen ervaringen, en nee ik kan niet vliegen, bijt geen mensen, vindt knoflook lekker, en lach om kruizen. Wat "ons" wel verzwakt is zilver. (mensen die een discussie aan willen gaan: i_vex_angelus@hotmail.com , vermaak jezelf ermee
Oud 08-08-2002, 16:05
Stephanus
Stephanus is offline
jah, dur zit er een naast me..... help
Oud 09-08-2002, 19:33
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Vampiers zijn een bepaalde soort vleermuizen, zo'n 6 cm groot, 12 cm met de vleugers uitgespreid. Deze beesten komen 's nachts te voorschijn en maken wondjes in koeien, schapen en ander vee. De wondjes zijn ongeveer 4 cm breed en niet giftig, alleen een beetje pijnlijk voor het slachtoffer.

PS
Het is Nosferatu
nou eigenlijk, van de beet voel je niks, ik zou me meer zorgen maken over de hondsdolheid die die beestje dragen enne 4 cm breed? volgens mij toch echt niet, maar ach, ik ben dan ook geen expert op het gebied van vleermuizen...
Oud 09-08-2002, 19:34
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
scimmia schreef:

PS
Het is Nosferatu
Doe niet zo flauw. Ik bedoel dus niet de vleermuisjes en een antwoord op je PS. : ik vind het leuk om dingen mooier te maken dan ze zijn. Dus geen Nosferatu, maar Nospheratou. Ik houd ook helemaan niet van f-en. Oke? Dank je.
Oud 09-08-2002, 22:34
Severus
Severus is offline
Waarom zouden ze niet kunnen bestaan? Het kan in realiteit best zo zijn zoals het wordt geïllustreerd in "Buffy": de gewone mens weet er van niet hun bestaan af, terwijl ze er wel zijn, dichterbij dan je denkt.

Welke vampier vinden jullie trouwens leuker:

- Dracula
- Lestat
- Angel(us)
- Spike

?

Geef mij dan maar Spike, die is stoer en heeft tenminste nog goeie humor!

Ripper
Oud 10-08-2002, 11:11
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Waarom zouden ze niet kunnen bestaan? Het kan in realiteit best zo zijn zoals het wordt geïllustreerd in "Buffy": de gewone mens weet er van niet hun bestaan af, terwijl ze er wel zijn, dichterbij dan je denkt.

- Dracula
- Lestat
- Angel(us)
- Spike

?

Geef mij dan maar Spike, die is stoer en heeft tenminste nog goeie humor!

Ripper
nou Dracula staat bovenaan hoor, (voorál in Dracula 2000, hijs zów lekker) tja in die volgorde van jouwn lijstje wel jah, ik vind spike dus echt niks, veel te modern, geef mij maar zo'n lekkere "klassieke"(of je dat ook wilt noemen) gozer, lestat is dus ook wel ok...maar dis trouwens wel een beetje offtopic hein?
Oud 11-08-2002, 16:50
Firefly182
Firefly182 is offline
uhm.... het is heel simpel te verklaren. Vroeger in de 13e eeuw ofzo werden heel veel mensen 'ziek', ze waren schijndood.Geen hart/polsslag, maar ze leefden wel. Naja, de technologie was nog niet zo ver en de dokters verklaarden die mensen dood. Werden dus begraven, en toen ze weer uit die schijndood wakker werden, zaten ze opgesloten en begonnen te schreeuwen te bonsen, weet ik veel. Dat zijn de geluiden die de mensen hoorden op het kerkhof, mensen die tot leven waren gekomen.(Is echt op tv geweest een hele tijd geleden, op Discovery channel, geen verzinsel dus)

Stel nou he, iemand komt er idd uit(hele kleine kans, maar toch, stel), dan is die iemand bleek van de schrik en compleet in shock, vast gewond in het gezicht en nagels enzo. Duuuuuuus, die wordt aangezien voor een bloedzuiger, vanwege al dat bloed en dat bleke koppie.

Het neemt niet weg dat de mystiek rond vampiers erg leuk is, vin ik zelf ook, maar ze bestaan echt niet, een misverstand van de mens en zoals het altijd gaat met verhalen, word het lekker aangedikt en bijverzonnen.
Oud 11-08-2002, 20:06
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Het is spijtig te lezen dat mensen op bepaalde onderwerpen ook nog grappig (wat het niet is) te moeten doen. Voor de mensen die het wel wilden weten, hieronder mijn visie:

Vampirisme, onder mensen die ermee bekend zijn vaak Sangroisme genoemd, bestaat. Het is niet eng, raar of vreemd. Als je kijkt in de geschiedenis vind je overal offers waarbij bloed gedronken wordt. Priesters die uit gewijde bekers laten drinken, of bloed aanbieden. De beker is hier belangrijk, het is een visueel aspect. Onder Sangroisten worden wonden meestal niet met de mond veroorzaakt, toch ken ik hier zeker wel voorbeelden van. Ook mensen die beweren met hun tanden bloed geboord te hebben, en het zijn wel in die mate serieuse en bekende mensen dat ik het van ze aanneem. Ik wil hier niet kijken naar verklaringen op het gebied van shape-shifting door geloof en wil, ik neem het alleen even in gedachten mee.

Er zijn veel mensen die zichzelf snijden. Het is vaak innerlijke pijn die men probeert te uiten door het zichzelf visueel aan te richten. Als ze fysieke pijn hebben, vergeten ze even de mentale. Het is vaak verslavend. Ik wil deze mensen echter geen vampiers noemen. Ze drinken het bloed niet uit de wond. Dit wil niet wegnemen dat sommige vampiers het doen om diezelfde innerlijke pijn te uiten. Of terwijl, een koe is een zoogdier, maar niet elk zoogdier is een koe.

Vele Sangroisten beweren dat bloed het levenssymbool is. En daarom denk ik dat ze soms ook zoeken naar een teken van zichzelf, een soort reflectie.

Sangroisten zijn in mijn ogen geen zieke idioten. Sommigen kunnen niet zonder bloed. Dat levert problemen op omdat de aderen zich verder terugtrekken in het vlees en een oppervlakkige wond geeft dan geen bloed meer. Daarom worden er dan vaak andere manieren gezocht om aan bloed te komen, wat niet betekent dat ze andere mensen elke nacht vermoorden door binnen te vliegen door een raam. In hoeverre die verhalen tot stand zijn gekomen: ik denk zeker wel dat er dus een kern van waarheid in zit. Ook als je kijkt naar heamatomanie, dat is vanuit een medische blik. Het is opvallend dat de vampiers opmerkelijke klachten en uitingen hebben.

Dit is in elk geval hoe ik het zie vanuit wat ik gelezen en ook gehoord heb. Ik ken Sangroisten, waarvan een persoonlijk, een persoonlijk en meerdere via het net, en ik moet zeggen dat het hele lieve mensen zijn en als je hun verhalen in een ander daglicht wil plaatsen dan zal je dat ook zeker lukken. Op het moment dat je er open voor staat kan je echter een goed, diepgaand gesprek aanknopen, wat enkel nut heeft als je het WIL begrijpen...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 11-08-2002, 21:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef:
uhm.... het is heel simpel te verklaren. Vroeger in de 13e eeuw ofzo werden heel veel mensen 'ziek', ze waren schijndood.Geen hart/polsslag, maar ze leefden wel. Naja, de technologie was nog niet zo ver en de dokters verklaarden die mensen dood. Werden dus begraven, en toen ze weer uit die schijndood wakker werden, zaten ze opgesloten en begonnen te schreeuwen te bonsen, weet ik veel. Dat zijn de geluiden die de mensen hoorden op het kerkhof, mensen die tot leven waren gekomen.(Is echt op tv geweest een hele tijd geleden, op Discovery channel, geen verzinsel dus)

Stel nou he, iemand komt er idd uit(hele kleine kans, maar toch, stel), dan is die iemand bleek van de schrik en compleet in shock, vast gewond in het gezicht en nagels enzo. Duuuuuuus, die wordt aangezien voor een bloedzuiger, vanwege al dat bloed en dat bleke koppie.

Het neemt niet weg dat de mystiek rond vampiers erg leuk is, vin ik zelf ook, maar ze bestaan echt niet, een misverstand van de mens en zoals het altijd gaat met verhalen, word het lekker aangedikt en bijverzonnen.
Ja zoiets komt wel vaker op discovery, had ik ook gezien. Maar dat waren meer zombies. Gewoon mensen die gestorven waren en door de één of andere voodoo-man weer tot leven gewekt om als slaaf te dienen. Dit was op zo'n eilandje erg serieus genomen en de gemeente had zelfs betonnen graven gemaakt zodat de gestorven mensen niet uit de graven konden klimmen. Ze hadden ook een interview gemaakt met zo'n zombie, hij kon zich herrinneren dat hij door zijn kist naar boven graavde en uiteindelijk daglicht zag. Dit was eerst voordat hij dood was een gezellige man, maar nadat hij gestorven was en weer terugwas was het een zielose man geworden. Ik weet zelf niet wat ik er van moet denken maar ze nemen het wel heel serieus zelfs de gemeente en de burgemeester hebben schrik. Kijk zelf maar wat je er mee doet.
Oud 12-08-2002, 00:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Yule schreef:

Juist, nou sla je de spijker op z'n kop. Omdat die kans zoooooooo klein is nemen mensen aan dat het niet zo is. Dat heet een vooroordeel. Vooroordelen zijn heel normaal en nemen twijfel weg. Het woord vooroordeel is met name bekend van discriminatie en racisme dat ik niet goedkeur maar dat staat hier even buiten beschouwing.

PS: pas op morgen als je verkeer morgen aan het verkeer deel gaat nemen het zou wel eens mogelijk kunnen zijn dat er een vrachtwagen uit de bocht vliegt. Pas ook op voor de bliksem want er is een kans dat hij je raakt! (onzin dus, die kansen zijn zo miniem en bepaalde risico's zijn er om te nemen)

Citaat:
Joostje schreef:
in vampire the masquerade (roleplay) zitten wel enigzins geloofwaardige vampiers
niet dat ik erin geloof maja...
Doe mij maar engeltjes. Serra Angel ipv. Sengir Vampire

Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 00:11.
Oud 12-08-2002, 15:11
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja zoiets komt wel vaker op discovery, had ik ook gezien. Maar dat waren meer zombies. Gewoon mensen die gestorven waren en door de één of andere voodoo-man weer tot leven gewekt om als slaaf te dienen. Dit was op zo'n eilandje erg serieus genomen en de gemeente had zelfs betonnen graven gemaakt zodat de gestorven mensen niet uit de graven konden klimmen. Ze hadden ook een interview gemaakt met zo'n zombie, hij kon zich herrinneren dat hij door zijn kist naar boven graavde en uiteindelijk daglicht zag. Dit was eerst voordat hij dood was een gezellige man, maar nadat hij gestorven was en weer terugwas was het een zielose man geworden. Ik weet zelf niet wat ik er van moet denken maar ze nemen het wel heel serieus zelfs de gemeente en de burgemeester hebben schrik. Kijk zelf maar wat je er mee doet.
nee nee, da's weer wat anders, dit ging echt alleen over het fenomeen vampiers en of het bijgeloof was van de mensen. Ik heb wel gezien over die zombies ja, maar dat bedoelde ik niet.
Oud 14-08-2002, 21:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Doe mij maar engeltjes. Serra Angel ipv. Sengir Vampire
speel zelf liever ook wit weenie dan zwart
*dwaalt af*
Oud 18-08-2002, 20:11
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Ripper schreef:

- Dracula
- Lestat
- Angel(us)
- Spike

?
Angelus is echt geweldig, wreed (als in gemeen, niet als in superleuk) en nog lekker ook. Angel is nogal saaaaaaaaaai. Spike is een schatje als ie gemeen is, maar met die chip in z'n hoofd beetje een watje. Lestat is ook helemaal goed, maar bovenaan mijn lijstje staat toch wel Dracula. In Dracula 2000 is het gewoon een superlekkere, gemene bloedzuiger, die zijn tandjes wel in mijn halsje mocht zetten, eventueel.

Hebben jullie trouwens de boeken van De wereld van Darren Shan gelezen (de grote freakshow, de vampiersleerling, tunnels van bloed, de vampiersberg)? Daarin staat ook hoe het komt dat er nooit echt slachtoffers zijn gevonden. T is allemaal best geloofwaardig. Het boek gaat trouwens over een jongen die naar een freakshow gaat, de spin van een vampier steelt en dan de leerling van de vampier wordt. Aanradertje.
Oud 19-08-2002, 10:00
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Nospheratou schreef:

Angelus is echt geweldig, wreed (als in gemeen, niet als in superleuk) en nog lekker ook. Angel is nogal saaaaaaaaaai. Spike is een schatje als ie gemeen is, maar met die chip in z'n hoofd beetje een watje. Lestat is ook helemaal goed, maar bovenaan mijn lijstje staat toch wel Dracula. In Dracula 2000 is het gewoon een superlekkere, gemene bloedzuiger, die zijn tandjes wel in mijn halsje mocht zetten, eventueel.

Hebben jullie trouwens de boeken van De wereld van Darren Shan gelezen (de grote freakshow, de vampiersleerling, tunnels van bloed, de vampiersberg)? Daarin staat ook hoe het komt dat er nooit echt slachtoffers zijn gevonden. T is allemaal best geloofwaardig. Het boek gaat trouwens over een jongen die naar een freakshow gaat, de spin van een vampier steelt en dan de leerling van de vampier wordt. Aanradertje.
Lestat....
En ook Armand....maar die staat nie int rijtje
Oud 19-08-2002, 19:54
maryana
maryana is offline
ik denk dat ze heel vroeger wel hebben bestaan, maar ik denk nu niet meer. maar ik vind het niet eng ofzo, meer gaaaaaaf
Oud 21-08-2002, 21:33
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik geloof niet in vampires
maar ALs ze zouden bestaan dan denk ik eerder dat het van die soort vampieren uit spiderman zijn dan de dracula-versie

die vampier uit spiderman (tekenfilm) was eerst een normale mannetje en toen werd hij door zo'n straal bestraald (dezelfde straal die de spin bestraalde die peter parker beet) met vleermuis DNA en toen werd hij heel wit en hoektanden. Hij moest via zijn handen bloedplasma van mensen zuigen en die mensen raakten dan een paar dagen in het ziekenhuis.
Oud 21-08-2002, 22:47
Yule
Yule is offline
weet nie of et bij mystiek hoort, eiguluk nie denk ik, maar gooi et er lekker wel bij

Ik heb wel gehoord dat je bij de tandarts je hoektanden kan laten slijpen en verlengen, waardoor je vampier-hoektanden krijgt, weet iemand hier mee van ? mij is nogal nieuwsgierig

ook vraag ik me af, voor de mensen die "Complicated" van "Avril L." de clip hebbuh gesien...heb je ooit es op haar hoektanden gelet ? as vampiers bestaan, is zij er een van
Oud 21-08-2002, 23:10
Yule
Yule is offline
Citaat:
Darknezzz schreef:
Hoi,
Het is spijtig te lezen dat mensen op bepaalde onderwerpen ook nog grappig (wat het niet is) te moeten doen. Voor de mensen die het wel wilden weten, hieronder mijn visie:

Vampirisme, onder mensen die ermee bekend zijn vaak Sangroisme genoemd, bestaat. Het is niet eng, raar of vreemd. Als je kijkt in de geschiedenis vind je overal offers waarbij bloed gedronken wordt. Priesters die uit gewijde bekers laten drinken, of bloed aanbieden. De beker is hier belangrijk, het is een visueel aspect. Onder Sangroisten worden wonden meestal niet met de mond veroorzaakt, toch ken ik hier zeker wel voorbeelden van. Ook mensen die beweren met hun tanden bloed geboord te hebben, en het zijn wel in die mate serieuse en bekende mensen dat ik het van ze aanneem. Ik wil hier niet kijken naar verklaringen op het gebied van shape-shifting door geloof en wil, ik neem het alleen even in gedachten mee.

Er zijn veel mensen die zichzelf snijden. Het is vaak innerlijke pijn die men probeert te uiten door het zichzelf visueel aan te richten. Als ze fysieke pijn hebben, vergeten ze even de mentale. Het is vaak verslavend. Ik wil deze mensen echter geen vampiers noemen. Ze drinken het bloed niet uit de wond. Dit wil niet wegnemen dat sommige vampiers het doen om diezelfde innerlijke pijn te uiten. Of terwijl, een koe is een zoogdier, maar niet elk zoogdier is een koe.

Vele Sangroisten beweren dat bloed het levenssymbool is. En daarom denk ik dat ze soms ook zoeken naar een teken van zichzelf, een soort reflectie.

Sangroisten zijn in mijn ogen geen zieke idioten. Sommigen kunnen niet zonder bloed. Dat levert problemen op omdat de aderen zich verder terugtrekken in het vlees en een oppervlakkige wond geeft dan geen bloed meer. Daarom worden er dan vaak andere manieren gezocht om aan bloed te komen, wat niet betekent dat ze andere mensen elke nacht vermoorden door binnen te vliegen door een raam. In hoeverre die verhalen tot stand zijn gekomen: ik denk zeker wel dat er dus een kern van waarheid in zit. Ook als je kijkt naar heamatomanie, dat is vanuit een medische blik. Het is opvallend dat de vampiers opmerkelijke klachten en uitingen hebben.

Dit is in elk geval hoe ik het zie vanuit wat ik gelezen en ook gehoord heb. Ik ken Sangroisten, waarvan een persoonlijk, een persoonlijk en meerdere via het net, en ik moet zeggen dat het hele lieve mensen zijn en als je hun verhalen in een ander daglicht wil plaatsen dan zal je dat ook zeker lukken. Op het moment dat je er open voor staat kan je echter een goed, diepgaand gesprek aanknopen, wat enkel nut heeft als je het WIL begrijpen...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Hier zie`k eiguhuluk wel een waarheid in...dis wel interessant, Darknezzz, was jouw MSN-emailadressie ? mijnuh : devilsscorpion@hotmail.com....please add me, wil meer info...

(sorry voor de offtopic bericht, maar de stomme mailadressies in de profz zijn onleesbaar...staat alleen "Figuur" daar hebbik wa aan )
Oud 22-08-2002, 08:51
shaya
shaya is offline
Citaat:
Amuwébee schreef:

jazeker. een vriend van mij zal het wel vrijwillig doen. hij is een vampire. hij leeft ook zo. tenminste hij is geen bloodvampire, hij zuigt geen bloed uit je lijf. hij haalt een deel van je energie uit je lijf en hij kan dan van die energie leven.
Oud 22-08-2002, 09:02
shaya
shaya is offline
Citaat:
Nospheratou schreef:

Angelus is echt geweldig, wreed (als in gemeen, niet als in superleuk) en nog lekker ook. Angel is nogal saaaaaaaaaai. Spike is een schatje als ie gemeen is, maar met die chip in z'n hoofd beetje een watje.
angelus is cool, hij heeft nog gewoon geen geweten endoet waarie zin in heeft. angel zit met zijn geweten in de knoop en daarom doettie soms zo zielig.
spike daarintegen heeft wel een geweten, maar trekt zich er niet echt zoveel van aan. hij is veeeel cooler dan angel en angelus, want hij is meer punk en heb veel coolere humor.
ook in het echt is James(spike) een erge coole gast.
lestat vind ik ook echt cool. ik bedoel wat hij allemaal wel niet in zijn even als vampire doet is gewoon geweldig (soms ook best grappig)
Oud 23-08-2002, 11:53
vempire
vempire is offline
Er bestaan wel een soort van vampiers.
Er is een beest in Mexico dat bloed drinkt. En heeft grote slagtanden.
Maar verwacht niet zulke dingen zoals buffy voorkomen, dan heb je echt teveel tv gekeken.
Oud 23-08-2002, 12:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
vempire schreef:
Er bestaan wel een soort van vampiers.
Er is een beest in Mexico dat bloed drinkt. En heeft grote slagtanden.
Maar verwacht niet zulke dingen zoals buffy voorkomen, dan heb je echt teveel tv gekeken.
Ja dat beest noemen ze de "El Chupacabra", of tewel de geitenzuiger. Bij rare beesjes staat er volgens mij ook iets over.
Oud 24-08-2002, 10:44
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
Yule schreef:
weet nie of et bij mystiek hoort, eiguluk nie denk ik, maar gooi et er lekker wel bij

Ik heb wel gehoord dat je bij de tandarts je hoektanden kan laten slijpen en verlengen, waardoor je vampier-hoektanden krijgt, weet iemand hier mee van ? mij is nogal nieuwsgierig

ook vraag ik me af, voor de mensen die "Complicated" van "Avril L." de clip hebbuh gesien...heb je ooit es op haar hoektanden gelet ? as vampiers bestaan, is zij er een van
Ja, heb dat ook gezien. Ken je inderdaad laten doen, maar is vrij maf. De mensjes die dat doen zijn ook een beetje doorgedraaid . Die zitten de hele nacht op het kerkhof en slapen in een doodskist . (Was wel gave docu......)
(Haha, ja dat meisje van "Complicated". Heeft inderdaad lange hoektanden, heb je die gast gezien van Lipton ice t, die heeft nog langere.......... )
Owja, Spike rulez
Oud 27-08-2002, 19:54
vempire
vempire is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja dat beest noemen ze de "El Chupacabra", of tewel de geitenzuiger. Bij rare beesjes staat er volgens mij ook iets over.
Wat bedoel je met rare beestjes?

Ik zal maar effe gaan googlen vraag me af of er nog een verhaal hierachter zit.
Oud 27-08-2002, 21:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
vempire schreef:
Wat bedoel je met rare beestjes?

Ik zal maar effe gaan googlen vraag me af of er nog een verhaal hierachter zit.
De Topic Rare Beesjes van men. Heeft 4 bladen dus kan nie missen.
Oud 28-08-2002, 06:13
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
{WUHAHAHAHAHA} - Nu kom ik hier ook - niet boos worden KF

Grootste stuk bij rare beesjes is discussie hoor... - ik heb volgens mij niks gelezen over geitenzuiger. - Maar gooi hem ermaar bij. Niet dat het uitdaging zal zijn...
Oud 28-08-2002, 19:28
Amuwébee
Amuwébee is offline
Angelus ja, ooit wow ik hem achter doen,
ik dronk toen nog bloed van men vriendin
maarja nu haat ik mezelf omdat ik dat gedaan heb ik heb zelf ook littekens van de plaatsen waar ik mij gesneden heb zodat zij zou kunnen drinken.
Vampiers het blijft toch een passie, maja ik was geen vampier ik was gewoon een freak
Oud 28-08-2002, 19:33
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
{WUHAHAHAHAHA} - Nu kom ik hier ook - niet boos worden KF

Grootste stuk bij rare beesjes is discussie hoor... - ik heb volgens mij niks gelezen over geitenzuiger. - Maar gooi hem ermaar bij. Niet dat het uitdaging zal zijn...
Stond in het begin, in het lijstje. Is wel een grotere uitdaging dan Bigfoot. Je ken hem overal terug vinden, docu's die erover gaan, krantenartikelen enz. Wat vast staat is dat er een of andere beessie andere beesjes leegt zuigt. Mensen daar zijn er doodsbang van. Nou, kan je gaan spectaculeren wat het is. Kan ook wel leuk zijn. Er bij gooien, bij de discussie rare beestjes?
Oud 29-08-2002, 19:27
A little gift
A little gift is offline
Ik vind het niet erg als mensen geloven in vampiers. Maar het moet toch niet zo zijn dat ze moorden plegen omdat ze denken dat ze dan vampier zijn/worden. Voorbeeld hiervan: Ene Mathew ergens in Groot-Brittanie vermoordt oud dametje om het hart er uit te snijden en te eten en snijdt de benen open om het bloed te drinken. Geloven (of hopen) is goed, maar als je dan een moord pleegt, is het toch wel erg. (Toch?) Zelf geloof ik niet in vampiers (alleen die beesies dan), hoewel ik het niet erg zou vinden als ze echt bestonden. (Eigenlijk hoop ik toch dat ze bestaan)

Regels voor berichten