Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-08-2005 @ 15:11 :
Zo mag ik het horen
Hehe, ik vond Alien ook niet echt zo geweldig als dat ik verwachtte.
Advertentie
Oud 29-08-2005, 18:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2005 @ 18:24 :
Hehe, ik vond Alien ook niet echt zo geweldig als dat ik verwachtte.
Ooooh you people....

Oud 29-08-2005, 18:46
Metal
Metal is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2005 @ 00:49 :
Die Hard II: Die Harder

Ja, geweldig gewoon! Prima actie, spannend verhaal en heerlijk ongeloofwaardig hoe John McClane in z'n eentje een team van rond de 30 topterroristen weet tegen te houden. Bruce Willis is geknipt voor deze rol. Ze hadden het bij deze twee films moeten houden.

Weet iemand wie de ondertitel 'Die Harder' heeft bedacht? Op de begintitels van de film duikt-ie nl. niet op.
mark lieverd

'with a vengeance' wordt gezien door recensenten als de beste diehard. nou ben ik het daar niet helemaal mee eens, maar toch was deel 3 niet overdone. integendeel, maargoed meningen verschillen.

Blow

fijne film, eigenlijk alleen maar dankzij johnny depp, wat een fucking charisma, ongelooflijk. hij is echt de nieuwe james dean.
verhaal is verder wel oke, en verveelt niet, maar het is depp die de film maakt<3
Oud 29-08-2005, 18:49
Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
Metal schreef op 29-08-2005 @ 19:46 :

Blow

fijne film, eigenlijk alleen maar dankzij johnny depp, wat een fucking charisma, ongelooflijk. hij is echt de nieuwe james dean.
verhaal is verder wel oke, en verveelt niet, maar het is depp die de film maakt<3
klopt helemaal! met een andere acteur was de film misschien echt een stuk saaier geweest.

mijn laatste film was the first wives club. al eens gezien en ach wel leuk als je nix te doen hebt.
Oud 29-08-2005, 21:27
Verwijderd
What the #$*! Do We (K)now!? (2004)

Walgelijke, pseudo-intellectuele 'docu' met een hoog New Age-tintje.
Zinloos, vaag gezwets van nep-kwantumfysica-experts wordt afgewisseld met lelijke, schreeuwerige computer graphics en een goedkoop, slecht geacteerd verhaal over een dove/slechthorende fotografe.

Zit ook vol rare aannemingen, 'weetjes' en andere ongefundeerde 'feiten'.

Irritant en strontvervelend dus

Oh, één van die "experts" vertelde nog dat ze geloofde in het volgende verhaal: Toen Columbus met zijn schepen naar Amerika kwam, konden de indianen de schepen niet zien, omdat ze geen kennis of ervaring hadden dat schepen bestonden. De sjamaan zag wel de golven, en keek iedere dag naar de horizon. En toen zag hij de schepen opeens wel. Hij vertelde dit zijn stamleden, en plots konden zij de schepen ook zien. ( ... )
Oud 29-08-2005, 21:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2005 @ 22:27 :
What the #$*! Do We (K)now!? (2004)

Walgelijke, pseudo-intellectuele 'docu' met een hoog New Age-tintje.
Zinloos, vaag gezwets van nep-kwantumfysica-experts wordt afgewisseld met lelijke, schreeuwerige computer graphics en een goedkoop, slecht geacteerd verhaal over een dove/slechthorende fotografe.

Zit ook vol rare aannemingen, 'weetjes' en andere ongefundeerde 'feiten'.

Irritant en strontvervelend dus

Oh, één van die "experts" vertelde nog dat ze geloofde in het volgende verhaal: Toen Columbus met zijn schepen naar Amerika kwam, konden de indianen de schepen niet zien, omdat ze geen kennis of ervaring hadden dat schepen bestonden. De sjamaan zag wel de golven, en keek iedere dag naar de horizon. En toen zag hij de schepen opeens wel. Hij vertelde dit zijn stamleden, en plots konden zij de schepen ook zien. ( ... )
Whoa whoa whoa!

Ben jij soms het jaloerse ex-vriendje van de regisseuse?
Oud 29-08-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-08-2005 @ 22:33 :
Whoa whoa whoa!

Ben jij soms het jaloerse ex-vriendje van de regisseuse?
Ik mag hopen dat ik die regisseuse nooit hoef tegen te komen Ze is lid van de Ramtha's School of Enlightenment, die 'sekte'
Oud 29-08-2005, 23:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2005 @ 23:37 :
Ik mag hopen dat ik die regisseuse nooit hoef tegen te komen Ze is lid van de Ramtha's School of Enlightenment, die 'sekte'
Nooit van gehoord, eigenlijk

*Googlet*

Edit: Alleen al de loading screen van de officiele site is angstaanjagend
Oud 29-08-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-08-2005 @ 00:16 :

*Googlet*

Precies En die enge JZ Knight (opr(l)ichtster van Ramtha's School) was dus één van de zogenaamde experts in de film.
Oud 30-08-2005, 06:37
WolterB
WolterB is offline
Memento.
Had de film nog nooit eerder gezien (ja, best slecht van me), maar hij valt zeker onder de beste films die ik gezien heb
Oud 30-08-2005, 08:53
Yoni
Yoni is offline
"It" op tv.. en ik vond het 2e deel erg tegenvallen Erg nep en langdradig en zo.
Oud 30-08-2005, 09:03
the tourist
the tourist is offline
Lilja-4-ever. Erg goede en indrukwekkende film, vond ik.
Oud 30-08-2005, 12:29
Emoboy
Emoboy is offline
The Life Aquatic with Steve Zissou
bill murray speelt briljant als een oceanograaf die op zoek is naar een jaguarhaai die zijn beste vriend heeft opgegeten.
rare comedy vol met geweldige acteurs. vond je de royal tenenbaums goed? dan vind je deze ook goed! ik vond hem zelf beter.
Imdb link
Oud 30-08-2005, 13:20
Verwijderd
Chocolat.

Ik vond het wel een leuke film
Oud 30-08-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Emoboy schreef op 30-08-2005 @ 13:29 :
The Life Aquatic with Steve Zissou
bill murray speelt briljant als een oceanograaf die op zoek is naar een jaguarhaai die zijn beste vriend heeft opgegeten.
rare comedy vol met geweldige acteurs. vond je de royal tenenbaums goed? dan vind je deze ook goed! ik vond hem zelf beter.
Imdb link
Grotendeels zelfde cast, dus ik hoopte dat dat wel een leuke film zou opleveren. The Royal Tenenbaums sprak me alleen veel meer aan dan The Life Aquatic.
Oud 30-08-2005, 15:21
fractuur
fractuur is offline
Miss Congeniality - Erg leuke film. Sandra Bullock speelt leuk, en het op de hak nemen van de miss-wereld bevalt me wel. Jammer genoeg hadden ze de types net even wat overdreven uitgetekent. Zo is Sandra Bullock in het begin net een soort mannelijke junk, en is ze aan het eind misschien iets té gezwicht voor het wereldje. Maar goed, wel erg leuk. Hollywoodfilms met humor kom je niet zo vaak tegen.
Oud 30-08-2005, 16:48
T!ne
T!ne is offline
Mr & Mrs Smith
leuke film Humor is .. Heb ervan genoten of was dat eerder vh gezelschap ..?
Oud 30-08-2005, 17:09
Verwijderd
Ed Wood

Cool! Goede sfeer en een geniale Johnny Depp.
Oud 30-08-2005, 17:20
Verwijderd
Miss Congeniality - Wel aardig voor een keertje, beetje overdreven en heel erg cliche af en toe, maar hij is wel aardig te doen.
Oud 30-08-2005, 19:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hard Boiled

Subliem. Een van de betere Hong Kong actie-melodrama's.

Paths of Glory

Verouderde, vaak oninteressante film, hoewel het spel sterk is. De film ontbeert de diepgang die ik wél verwachtte.
Oud 30-08-2005, 22:36
Saarah
Saarah is offline
Se7en
Net voor de tweede keer gezien. Ik vind het echt een geweldige film
Oud 31-08-2005, 03:46
Verwijderd
North by Northwest

Aardige Hitchcock-film met spanning, avontuur, en humor, maar aangezien ik niet echt een fan ben van dit soort thrillers, was het een lange zit (ruim 2 uur). Soms matig geacteerd en af en toe saaie scenes.
Oud 31-08-2005, 05:32
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-08-2005 @ 00:16 :

*Googlet*

Optop: Clockwork Orange, weer eens. Hij's nog altijd briljant.
Oud 31-08-2005, 11:12
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Natural Born Killers

Viel me wat tegen, maar was opzich best vermakelijk. Het tweede deel van de film vond ik eenstuk beter dan het eerste. Dat alternatieve einde had ik wel aardig gevonden en een minder lange terugblik op de ontmoeting tussen Mickey en Mallory had ook wel gemogen.
Oud 31-08-2005, 14:28
Floris_22
Floris_22 is offline
The Towering Inferno

Vette rampenfilm met Steve MCQueen en Paul Newman

The Hunter

Steve McQueen in zijn laatste dagen toen hij al ziek was. Tis te zien maar de film blijft erg goed.

The Caine Mutiny

Humphrey Bogart in een fenomenale rol als paranoide kapitein op een Amerikaanse onderzeeer.

Looney Tunes: Back In Action

Eigenlijk alleen de grappen van de Looney Tunes figuren waren erg leuk, de rest vooral erg flauw.
Oud 31-08-2005, 19:30
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oceans Twelve
Kon er geen touw aan vastknopen, behalve dat ze een bank gingen roven. En dat Brad Pitt, george clooney enzovoort erin speelden.

Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 19:32.
Oud 31-08-2005, 19:55
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 31-08-2005 @ 12:12 :
Natural Born Killers

Viel me wat tegen, maar was opzich best vermakelijk. Het tweede deel van de film vond ik eenstuk beter dan het eerste. Dat alternatieve einde had ik wel aardig gevonden en een minder lange terugblik op de ontmoeting tussen Mickey en Mallory had ook wel gemogen.
ben eens beginnen kijken naar die film.. Ik heb het een half uur volgehouden
Oud 01-09-2005, 00:42
Verwijderd
Sunset Boulevard

Best een boeiende film, met goede voice-over en verhaalstructuur, over een uitgerangeerde filmdiva, die hoopt op een comeback. Door het plot krijgt de film een tragisch tintje, en dat is een positief iets.

Soms was het acteerwerk van Gloria Swanson wat overdreven hysterisch en nep, maar William Holden maakte veel goed.
Het einde was iets te langdradig, ook.
Oud 01-09-2005, 02:09
p-chez
p-chez is offline
Flight of the Phoenix:
Wel aardige film, maar aangezien je van de beschrijving op de hoes e.d. al weet wat er met het vliegtuig staat te gebeuren, zit je in het begin van de film als het ware te wachten tot het eindelijk gebeurt. Daarna is 't wel aardig, maffe personages, maar wel typisch happy end.

The Manchurian Candidate:
Mja is alweer wat ouder, maar ik ga niet vaak naar de bios, ik huur/download wel eens wat zo nu en dan.
Ik vind Denzel Washington persoonlijk wel een goede acteur, vooral wanneer ie speelt in films waar sprake is van een complot of doofpotaffaires. Dan is ie echt in z'n element (alhoewel ie in Training Day ook wel ok was als dikke SOB-politie-agent).

En voor de Anime-liefhebberd.... Ghost In The Shell 2, alhoewel die volgens mij anders heet, weet titel niet
Heb 'm nog niet helemaal gezien, maar het gedeelte wat ik gezien heb was weer dope. Vooral qua animaties e.d. natuurlijk, want op zich is het verhaal in het tweede deel niet zo bijzonder.
Moet die nieuwe Appleseed ook nog kijken...
Oud 01-09-2005, 09:14
Verwijderd
Jeux d'enfants

Heerlijke film
Oud 01-09-2005, 13:35
Drez
Drez is offline
1984
Gaf het boek goed weer, vette film.

Blue Velvet
Ja hij blijft extreem raar maar ergens vind ik hem echt geweldig.
Oud 01-09-2005, 17:37
geriber
geriber is offline
the wedding crashers.. wel leuk! zelfs geen irritante voorspelbare amerikaanse cliche's!
Oud 01-09-2005, 19:41
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Simon
Goeie en mooie film, dat zeker, vooral het 2e deel. Maar ik vond hem eigenlijk verder niet echt bijzonder. Ik zou hem niet snel een 2e keer kijken. Wel toevallig dat na de film gisteravond gezien te hebben, Cees Geel vanmiddag in hetzelfde restaurant als mij zat te eten.
Oud 01-09-2005, 19:49
Verwijderd
The Aviator

Duurde wel erg lang, en soms een beetje saai..
Oud 01-09-2005, 22:14
Verwijderd
Catch me if you can - Saai en langdradig.
Oud 02-09-2005, 00:02
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-09-2005 @ 23:14 :
Catch me if you can ; 't ging wel, beetje saai..
Oud 02-09-2005, 11:14
Saskia89
Saskia89 is offline
The spongebob squarepants movie
Laatst samen met mn broer gekeken toen we erg melig waren en ontzettend gelachen erg leuke film

Alexander
K vond m best wel slecht, nouja de eerste helft dan, de tweede helft ging wel en was ook naar mijn idee iets duidelijker Maar heb samen met nog iemand tijdens de film steeds commentaar gegeven was erg leuk
Oud 02-09-2005, 11:39
Anaïs
Anaïs is offline
Contact met Jodie Foster... Het eerste deel vond ik best wel goed, riep heel veel vragen op en zo. Maar de uiteindelijke ontknoping viel me wat tegen...
Oud 02-09-2005, 12:15
Verwijderd
He loves me He loves me not / À la folie... pas du tout met Audrey Tatou (Ja, die van Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain).
Raare film, maar wel heel erg gaaf.
Dat meisje is echt ziek, maar wel creatief, met die pillen op de muur etc
Absolute aanrader

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 12:18.
Oud 02-09-2005, 12:17
Drez
Drez is offline
The Yes Men
Geweldige docu .

The Terminal
Tja. Het hád een goede film kunnen zijn. Opzich. :/
Oud 02-09-2005, 12:57
Verwijderd
Catch me if you can. Had 'm een aantal jaren geleden al gezien toen hij net uit was, maar hij blijft leuk, leuke jaren zestig sfeer vooral. Mooie decors en kostuums.
Oud 02-09-2005, 13:45
Rohit
Rohit is offline
dil chahta hai-

aparte bollywood film, wel heel leuk
Oud 02-09-2005, 14:44
Verwijderd
The Machinist

Aanrader! Lekker naargeestige, duistere film met een uitgemergelde Christian Bale. I loved it!

Don't Come Knocking

Vreselijk saai en onboeiend, ik snap niet waarom iemand het in zijn hoofd heeft gehaald dit te maken. Ik ben weggelopen, en dat zegt nogal wat (aangezien ik Raise your voice wel uitgezeten heb...). Geld- en tijdverspilling!
Oud 02-09-2005, 15:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
The hood of the living dead 2/10

Day of the dead 2: contagium 1/10

Wel 2 van de slechtse zombie films die er zijn.
Zonde van me tijd.
Oud 02-09-2005, 17:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Street Fighter Alpha/Zero

Na een rustig opbouwend en geconcentreerd begin(nou ja, voor Street Fighter begrippen dan ), verandert de film in één gi-gan-tische veldslag. Daarbij wordt de geloofwaardigheid, samenhang en interne logica van het verhaal uiteraard weer compleet overboord geflikkerd. As usual. Hartstikke leuk allemaal, maar het maakt het geheel niet echt aantrekkelijk voor de gemiddelde kijker. Integendeel.

De hardcore Street Fighter fanaat(zoals ik) zal er echter van genieten, hoewel hij niet zo leuk is als Street Fighter The Animated Movie .
Oud 02-09-2005, 17:15
Verwijderd
De 6-delige FLCL serie (Furi Kuri)

Geweldig
Oud 02-09-2005, 17:29
Floris_22
Floris_22 is offline
The Magnificent Seven

Beter dan gemiddelde western. De vaart zit er lekker in dus je verveelt je geen moment. Yul Brynner en Horst Buchholz zijn een beetje raar gecast maar alleen Yul Brynner valt soms echt uit de boot. Steve McQueen is erg goed. Verder had ik Robert Vaughn in een wat grotere rol gezien. Verder niet echt wat te klagen over deze film.
Oud 02-09-2005, 18:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Pets Samutrary van Stephen King. En jaa, ik vond hem doodeng!
Oud 02-09-2005, 18:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
De terminale fase van deze thread is bereikt. De wedergeboorte staat voor de deur. I'm so excited!
Oud 02-09-2005, 22:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vol....

Regels voor berichten