Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 15:45
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-09-2005 @ 15:54 :
Dus...je kan er wel wat 'aan doen' mocht het staan te gebeuren. Focussen op iets leuks/positiefs dus?

En ja, meeste ervaring uit bad trips, dat zal, maar ik ga toch liever voor een wat leukere variant hoor.
Tijdens je trip kun je er niets meer aan doen, maar je moet van te voren gewoon zorgen dat je je gemakkelijk voelt. De standaard voorzorgsmaatregelen gelden bij Salvia nog meer dan bij Paddo's in mijn ervaring.

Daarnaast is muziek HEEL erg invloedrijk in mijn Salvia-trips. Met de muziekkeuze kan ik bijna de setting van mijn trip bepalen. Dus zorg voor prettige muziek. Ik zou niets beat-georienteerd nemen, meer atmospherische soundscapes ofzo. Verder nog een lekker meditatief geurtje en al het kunstmatige licht uit (kaarsen aan). Daarna is het een beetje 'hope for the best, prepare for the worst'.

Om te beginnen met je keel voor te bereiden (ik heb er nooit last van gehad, zeker niet de ranzige smaak waar DNMB het over heeft. ) zou ik eens Calea roken. Het is hell voor je keel en zo bitter als de tering, maar na een paar keer die troep te hebben gerookt kan je keel alles aan. En je gaat er nog leuk van dromen ook.

For the record: Ik rook nooit sigaretten.

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 16:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-09-2005 @ 15:53 :
Naar zover ik heb begrepen heb je na een goede salviatrip lang geen behoefte aan salvia, dus als je het eens in de zoveel tijd doet, en misschien doe ik het maar 1x valt er weinig te schaden. Roken doen mensen de hele dag door, daar is dit niks bij.
joh alles is relatief, keertje pilletje of lijntje kan dan ook echt geen kwaad

En psychosegevoelig? Ik heb nog nergens gelezen over psychosegevaarlijkheid van salvia, dus. Bovendien, al is dat zo, dan is dat een risico dat je kunt nemen. Ik neem 'm, want ik denk dat ik stabiel genoeg ben voor zo'n actie.
als je aanleg hebt voor psychoses kun je dat altijd krijgen na een trip (maakt niet uit van welk middel lijkt me). en met aanleg wordt niet bedoeld dat het in de familie moet zitten ofzo. nou ik ben benieuwd of zo'n hypocriet antidrugskutje wel een leuke trip krijgt
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik ook.

Citaat:
wann schreef op 11-09-2005 @ 16:06 :
Je kunt passiebloem roken bijvoorbeeld. Dat smaakt lekker en is niet verslavend, en vast ook niet al te slecht (maar dat kun je zelf wel uitzoeken als je dat nodig acht...) en doet verder in principe niet veel met je. En het is heel goedkoop. Hoe vergelijkbaar het is met roken of salvia? Hmmm.... het is niet zo heel zwaar op de longen... maar het geeft je wel een idee en een begin...
Te koop bij de smartshop trouwens.
Of van die zooi wat je in coffeeshops wel eens krijgt om nicotineloze joints mee te roken, ik weet niet hoe dat heet.
Oud 11-09-2005, 16:16
Mir-idiotA
Citaat:
Oma schreef op 11-09-2005 @ 16:45 :
aanleg --> ook erfelijk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 11-09-2005 @ 17:16 :
aanleg --> ook erfelijk
juh, maar in dit geval hoeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 17:32
DvoorA
DvoorA is offline
Tsalil, hoe kun jij salvia lekker vinden smaken? Ik moet zowat kotsen als ik aan die smaak denk...hoe rookte jij het dan? ik rookte het uit een wietpijpje zonder tabak. Misschien deed ik het verkeerd?
Oud 11-09-2005, 17:40
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
DNMB schreef op 11-09-2005 @ 18:32 :
Tsalil, hoe kun jij salvia lekker vinden smaken? Ik moet zowat kotsen als ik aan die smaak denk...hoe rookte jij het dan? ik rookte het uit een wietpijpje zonder tabak. Misschien deed ik het verkeerd?
Ik vind het in alle opzichten lekkerder als tabak. Ik zeg niet dat ik het lekker vind, maar naar stront vind ik het geenzins smaken.

Puur via een pijpje is de enige way to go, voor zover ik weet.
Oud 11-09-2005, 17:41
wann
wann is offline
Ik zou Salvia niet voor de smaak roken, maar de smaak is voor mij zo dense en heet en bij de eerste hijs begin ik eigenlijk al zo snel en sterk de effecten te merken dat die zintuigen dat aardig overheersen.

Ik heb het zowel op jouw manier gerookt als uit mijn bong.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 17:44
DvoorA
DvoorA is offline
hm, bong is misschien ook een x een idee ja
Oud 11-09-2005, 19:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-09-2005 @ 16:45 :
Pilletjes of lijntjes zijn wel verslavend, dus niks relatief.
En nou aub opzouten als je verder toch alleen maar kunt schelden. Dat deed ik tenminste niet.
Oud 11-09-2005, 20:01
wann
wann is offline
XTC is niet verslavend (nouja, psychologisch dan maar dat kan in principe vrijwel alles zijn).

En daarnaast is het onmogelijk om na 1x gebruik verslaafd te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:03
zeehond23
zeehond23 is offline
wat een gezeik om niks zeg
Oud 11-09-2005, 20:06
Verwijderd
doe je mond open dan plas ik erin
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 11-09-2005 @ 21:06 :
doe je mond open dan plas ik erin
mijn mond?
Oud 11-09-2005, 21:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 11-09-2005 @ 21:03 :
wat een gezeik om niks zeg
Ik dacht het toch niet. Moet toch weten waar ik aan begin of niet?
Oud 11-09-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-09-2005 @ 22:09 :
mijn mond?
nee dit keer niet
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:36
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-09-2005 @ 22:10 :
Ik dacht het toch niet. Moet toch weten waar ik aan begin of niet?
Ik dacht het wel! Of het zou moeten zijn dat ik me vreselijk vergiiiiis! (van wie is dat nummer ook al weer?)
Oud 13-09-2005, 18:23
hmmmm
hmmmm is offline
Salvia is echt heeel raar spul. Ik vind de trips niet echt negatief of positief, maar dat komt doordat ze helemaal niks weg hebben van deze wereld. Sommige mensen zeggen dat het de drug van de duivel is, maar dat is alleen maar omdat ze bang waren doordat ze in een andere wereld verkeerden.
De kunst van het niet bad trippen is jezelf overgeven aan de dingen die je ervaart. Je moet niet denken van 'Ik wil dat het ophoudt'. Dan was je er duidelijk niet klaar voor...

En alle drugs kunnen psychisch verslavend zijn, Salvia dus ook. Cocaine is net zo verslavend als Salvia, alleen zijn Cocaine gebruikers vaak mensen die vluchten van hun emoties, daarom moeten ze dat blijven doen.
Salvia is een ervaring die niet vergelijkbaar is met deze wereld en daarom zou je er niet snel naar terug willen.
Naja, ik vond Salvia erg leerzaam, dus als je zelf weet dat je er klaar voor bent, moet je het nemen...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:43
De Veroorzaker
Citaat:
zeehond23 schreef op 11-09-2005 @ 22:36 :
Ik dacht het wel! Of het zou moeten zijn dat ik me vreselijk vergiiiiis! (van wie is dat nummer ook al weer?)
Ik heb al 2 dagen geen flauw idee.
Oud 13-09-2005, 18:50
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 13-09-2005 @ 19:23 :
Salvia is echt heeel raar spul. Ik vind de trips niet echt negatief of positief, maar dat komt doordat ze helemaal niks weg hebben van deze wereld. Sommige mensen zeggen dat het de drug van de duivel is, maar dat is alleen maar omdat ze bang waren doordat ze in een andere wereld verkeerden.
De kunst van het niet bad trippen is jezelf overgeven aan de dingen die je ervaart. Je moet niet denken van 'Ik wil dat het ophoudt'. Dan was je er duidelijk niet klaar voor...

En alle drugs kunnen psychisch verslavend zijn, Salvia dus ook. Cocaine is net zo verslavend als Salvia, alleen zijn Cocaine gebruikers vaak mensen die vluchten van hun emoties, daarom moeten ze dat blijven doen.
Salvia is een ervaring die niet vergelijkbaar is met deze wereld en daarom zou je er niet snel naar terug willen.
Naja, ik vond Salvia erg leerzaam, dus als je zelf weet dat je er klaar voor bent, moet je het nemen...
Hoe de hell wil je het voor elkaar krijgen psychisch verslaafd eraan te worden als het niet meer werkt na een paar keer? Hoe wil je uberhaupt aan zoiets psychisch verslaafd raken? Ik geloof niet dat er iemand is die na een Salvia 'breakthrough' behoefte heeft aan een tweede
Oud 13-09-2005, 19:21
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-09-2005 @ 20:24 :
Pilletjes of lijntjes zijn wel verslavend, dus niks relatief.
En nou aub opzouten als je verder toch alleen maar kunt schelden. Dat deed ik tenminste niet.
Verslaving zit meer in jou hoofd dan in het middel. Als jij zo bang bent voor verslaving raad ik je aan niets te gebruiken, aangezien je jezelf klaarblijkelijk niet vertrouwd.

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:41
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
De mate van geestelijke verslavendheid is af te meten aan de heftigheid van de ervaring en de plaats die deze ervaring in het leven van de gebruiker inneemt.

Dit is dus voornamelijk afhankelijk van de gesteldheid van de gebruiker en hoe sterk iemand in zijn schoenen staat (is de gebruiker escapistisch? onverschrokken? een vrolijk doch nieuwsgierig manneke?).

Lichamelijke verslaving omvat de ontwikkeling van tolerantie(men heeft steeds meer van het middel nodig om hetzelfde effect te verkrijgen) en onthoudingssymptomen die optreden wanneer de gebruiker het middel niet meer inneemt, en verdwijnen wanneer meer van het middel wordt ingenomen.

Bij drugs als salvia is het de ontwikkeling van tolerantie die juist de mogelijkheid tot geestelijke verslaving wegneemt. Afgezien daarvan is het geen eigenschap van salvia gebruikers lichamelijk verslaafd te laten raken (zoals wel bij bijv de genoemde coke het geval is) en ontwenningsversch. te laten krijgen.

Mijn idee is dat dit eigenlijk de enige duidelijke scheidingslijn die er te trekken valt in de Wereld Der Verdovingen, en kies ik ervoor het bij het ene soort te houden.
Misschien maak ik er een denkfout mee, maar ik heb het idee sterk in mijn schoenen te staan, een sociaal prettig mens te wezen, succes te boeken op school & werk en niet te hoeven stelen voor mijn geld.
Ik concludeer dan ook dat ik tot nu toe prima in staat ben geestelijke verslaving te onderkennen en te controleren.
Verslaving van het lichaam, of erger, de impulsen die dat geeft tot drugsgebruik lijkt me echter niet onderhevig te zijn aan rationeel denken of wilskracht, en daarom niet geschikt voor mijn wereld.

edit \ maar salvia dus wel

edit² \ en ohja, voor er mensen mij hypocrisie beginnen toe te dichten: inderdaad, tussen mijn mdma zit wel eens wat verdwaalde meth ofzo denk ik, en dat ik nicotine gebruik gaat ook tegen mijn redenatie in, maar punt is ook dat dat juist mijn redenatie sterkt

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:26
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 13-09-2005 @ 20:21 :
Verslaving zit meer in jou hoofd dan in het middel. Als jij zo bang bent voor verslaving raad ik je aan niets te gebruiken, aangezien je jezelf klaarblijkelijk niet vertrouwd.
Verslaving kan lichamelijk zijn en geestelijk, en als het lichamelijk is hoef ik het per definitie al niet te proberen. Of ik een evt. geestelijke verslaving wil riskeren hangt van het effect van de drug af en de schadelijkheid.
Salvia schijnt weinig/niet geestelijk en niet lichamelijk verslavend te zijn en over schade lees ik ook niet veel dus dat valt in dat opzicht best te proberen.

En ik vertrouw mezelf idd. niet met alle middelen. Ik gebruik principieel geen valium b.v., want ik weet zeker dat zoiets een verslaving in de hand zou werken bij mij, omdat ik daar gewoon gevoelig voor ben. Dat is geen zwakte, omdat ik het dus niet doe en weet waarom.
Oud 13-09-2005, 20:28
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat is al een stuk beter beargumenteerd dan "ik wil geen joint omdat het drugs is".

Keep up the zinnige posts girl!
Oud 13-09-2005, 20:34
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Overigens, for the record, we hebben maandag geen salvia gedaan want we zaten allebei niet lekker in ons vel, dus maar geblowd voor 't eerst. Was wel leuk.
Oud 13-09-2005, 21:18
Verwijderd
je komt nu al over als een crackhoer
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 21:21
Mir-idiotA
jhahahah ik enm niet relaxed in mne vel zitten en dan blkowen is not done juist... beeeetje doelloos om dan te gaanblowen? mja je had fun dus nja tzal allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:16
Verwijderd
ey mirthe tis dinsdag...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:03
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 13-09-2005 @ 22:18 :

Zou ook n vette sig zijn
Oud 14-09-2005, 06:23
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 13-09-2005 @ 22:18 :
Najaaaaah.
Oud 14-09-2005, 06:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 13-09-2005 @ 22:21 :
jhahahah ik enm niet relaxed in mne vel zitten en dan blkowen is not done juist... beeeetje doelloos om dan te gaanblowen? mja je had fun dus nja tzal allemaal wel
Hoezo doelloos om te gaan blowen?
Oud 14-09-2005, 09:18
Mir-idiotA
Citaat:
Oma schreef op 13-09-2005 @ 23:16 :
ey mirthe tis dinsdag...
ja? ik was strontnuchter hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:19
Mir-idiotA
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-09-2005 @ 07:24 :
doelloos als je niet lekker in je vel zit
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:35
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Ze bedoelt waarschijnlijk dat je een grote kans op een bad trip had. Maar aangezien je waarschijnlijk met tabak geblowt hebt gaat dat ook niet op. Daar wordt je toch alleen maar stoned en gaar van...
Ik ken zo veel mensen die dan eens een keer pure joints roken of hele sterke, gaan bad trippen en dan stoppen met blowen omdat ze denken dat ze mentaal gevoelig er voor zijn...

Ik ben trouwens nog steeds van mening dat coke niet lichamelijk verslavend is. Mensen met een coke probleempje kunnen niet met hun eigen emoties en problemen omgaan. Als er iets vervelends gebeurd moeten ze gelijk weer snuiven. Dit is echter psychisch. Nicotine en speed hebben ook die eigenschappen. 'Geestvernauwende middelen' worden het ook wel genoemd.
Daarom gaat blowen niet met tabak samen, het zijn elkaar tegenwerkende stoffen...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 10:30
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 14-09-2005 @ 10:35 :
Ze bedoelt waarschijnlijk dat je een grote kans op een bad trip had. Maar aangezien je waarschijnlijk met tabak geblowt hebt gaat dat ook niet op. Daar wordt je toch alleen maar stoned en gaar van...
Ik ken zo veel mensen die dan eens een keer pure joints roken of hele sterke, gaan bad trippen en dan stoppen met blowen omdat ze denken dat ze mentaal gevoelig er voor zijn...
Puur blowen

Citaat:
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat coke niet lichamelijk verslavend is. Mensen met een coke probleempje kunnen niet met hun eigen emoties en problemen omgaan. Als er iets vervelends gebeurd moeten ze gelijk weer snuiven. Dit is echter psychisch. Nicotine en speed hebben ook die eigenschappen. 'Geestvernauwende middelen' worden het ook wel genoemd.
Daarom gaat blowen niet met tabak samen, het zijn elkaar tegenwerkende stoffen...
Test-resultaten spreken elkaar op dit gebied ontzettend tegen. Van de ene kant hoor ik dat Heroine practisch de enige drug is die naast alcohol en nicotine lichamelijk verslavend is, maar van de andere kant hoor ik dat je wel degelijk lichamelijke afkickverschijnselen krijgt van Coke.

In ieder geval vind ik het irrelevant. De hel zit hem toch in de geestelijke verslaving; Een nicotineverslaving ben je binnen 2 weken volledig van af, terwijl mensen na maanden of zelfs jaren vrolijk beginnen te roken. Met als uitzondering misschien de lichamelijke verslaving van Heroine als ik de verhalen mag geloven.
Oud 14-09-2005, 14:03
De Veroorzaker
Citaat:
Oud 14-09-2005, 16:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 14-09-2005 @ 10:19 :
doelloos als je niet lekker in je vel zit
Uhm, ja maar ik voelde me er niet slechter door?
Oud 14-09-2005, 16:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 14-09-2005 @ 10:35 :

Was pure joint geloof ik (zal eens vragen voor de zekerheid), maarja, ben er dus niet van gaan bad trippen hoor.

Nicotine niet lichamelijk verslavend??
Oud 14-09-2005, 16:31
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-09-2005 @ 17:10 :
Was pure joint geloof ik (zal eens vragen voor de zekerheid), maarja, ben er dus niet van gaan bad trippen hoor.

Nicotine niet lichamelijk verslavend??
Nee, het behoort ook tot de categorie 'geestvernauwende' drugs. Nicotine schakelt bepaalde emoties uit.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:42
Wammus
Wammus is offline
Waar ik eigenlijk ook wel in geïntereseerd ben is of je het leuk vond en wat je ervan voelde. Verder is het inderdaad niet verstandig om te gaan blowen als je niet helemaal lekker in je vel zit omdat dat inderdaad goed fout kan gaan. Een bad trip wil ik het niet noemen omdat je van wiet simpelweg niet gaat trippen maar er kunnen nare dingen gebeuren.
Oud 14-09-2005, 23:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
wammus schreef op 14-09-2005 @ 20:42 :
Waar ik eigenlijk ook wel in geïntereseerd ben is of je het leuk vond en wat je ervan voelde. Verder is het inderdaad niet verstandig om te gaan blowen als je niet helemaal lekker in je vel zit omdat dat inderdaad goed fout kan gaan. Een bad trip wil ik het niet noemen omdat je van wiet simpelweg niet gaat trippen maar er kunnen nare dingen gebeuren.
Hmm. Ik vond het leuk/lekker en ik werd stoned en lacherig en mijn gedachten gingen beetje van de hak op de tak en beetje wiebelig (dat je zegt maar niet helemaal evenwichtig op je benen staat als je opstaat/loopt). Maar ik vond het effect niet heel erg indrukwekkend.
Oud 14-09-2005, 23:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 14-09-2005 @ 17:31 :
Nee, het behoort ook tot de categorie 'geestvernauwende' drugs. Nicotine schakelt bepaalde emoties uit.
Maar wat heeft dat met al dan niet lichamelijk verslavend van doen?
Oud 15-09-2005, 10:57
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-09-2005 @ 00:21 :
Maar wat heeft dat met al dan niet lichamelijk verslavend van doen?
Jij zei dat je ging blowen toen je niet lekker in je vel zat. Toen zei iemand dat dat doelloos was. Toen zei ik dat het niet zo veel uitmaakte, omdat je niet echt gaat trippen als je blowt met tabak (wat veel mensen doen). Je wordt er gewoon gaar van. Dus weinig kans op een bad trip als je THC (werkende stof in wiet) met nicotine combineert, alleen is het veel leuker als je puur rookt...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 14-09-2005 @ 20:42 :
Wat voor dingen dan ?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 23:34
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 15-09-2005 @ 11:57 :
alleen is het veel leuker als je puur rookt...
alleen is het veel leuker als je lekker in je vel zit...
Oud 18-09-2005, 15:58
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-09-2005 @ 21:34 :
Overigens, for the record, we hebben maandag geen salvia gedaan want we zaten allebei niet lekker in ons vel, dus maar geblowd voor 't eerst. Was wel leuk.
wanneer gaan we wel salvia doen??? en even tussendoor, t was niet mijn eerste keer he
Oud 18-09-2005, 15:59
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 15-09-2005 @ 11:57 :
Jij zei dat je ging blowen toen je niet lekker in je vel zat. Toen zei iemand dat dat doelloos was. Toen zei ik dat het niet zo veel uitmaakte, omdat je niet echt gaat trippen als je blowt met tabak (wat veel mensen doen). Je wordt er gewoon gaar van. Dus weinig kans op een bad trip als je THC (werkende stof in wiet) met nicotine combineert, alleen is het veel leuker als je puur rookt...
onze joint was vrij puur....
Oud 18-09-2005, 21:27
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 18-09-2005 @ 16:58 :
wanneer gaan we wel salvia doen??? en even tussendoor, t was niet mijn eerste keer he
jaa dat weet ik toch, ik bedoelde: mijn 1e keer.
We gaan salvia doen als we allebei in de stemming zijn he.
Nu ben ik trouwens ziek. Griepje.
Oud 18-09-2005, 21:32
De Veroorzaker
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-09-2005 @ 22:27 :
Zucht.
Oud 18-09-2005, 21:39
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-09-2005 @ 22:27 :
*aait*volgendeweek?? ik bel wel n keertje
Reageren

Regels voor berichten