Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 10:46
Nijn*
Nijn* is offline
AAH! Ben zenuwachtig voor het vliegen vanmiddag! De hele week alleen met mijn moeder, hoop wel dat dat goed gaat. Hoop ook dat ik me gewoon de hele tijd goed/redelijk kan voelen zodat een keertje weer echt kan genieten. Nu verder met inpakken, ben de helft alweer vergeten.. Dus, ik ga lekker genieten en me nergens zorgen om maken! Klaar, punt uit.
Oud 16-10-2005, 11:03
Verwijderd
Ik zie echt de meest geweldige vakanties voor komende zomer!!
Ik heb er echt zoveel zin in!
Oud 16-10-2005, 11:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend heeft heel erg gemeen tegen me gedaan vannacht
Oud 16-10-2005, 11:29
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik heb zoo leuk en lief met hem gepraat. Eindelijk weer! Komt alles toch weer goed Eindelijk kunnen we gewoon weer gezellig doen, in plaats van elkaar te herinneren aan wat er afgelopen zomer is gebeurd. Jeeh!
Oud 16-10-2005, 12:02
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-10-2005 @ 22:58 :
What finally looked like the sun was a prayer for the gun
(Hm, volgens mij zingen ze dat niet maar ik hoor dat steeds.
What followed looked like the sun, was a prayer for the gun. Solo, bandje van mijn oom.

Ontopic: Bluh. Gisterenavond kon ik weer schrijven, maar mijn verhaal is (nog) niet af en ik durf niet verder te gaan, want ik ben bang dat ik het weer helemaal verpest en er bang van word. Ik kon gisteren helemaal niets, m'n verhaal had me verdoofd. Eng.
Oud 16-10-2005, 12:29
Nijn*
Nijn* is offline
Zo. Ik ben er klaar voor! Fijne vakantie allemaal! En een dikke knuffel voor de mensen die het gebruiken kunnen!
Oud 16-10-2005, 12:48
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-10-2005 @ 13:29 :
Zo. Ik ben er klaar voor! Fijne vakantie allemaal! En een dikke knuffel voor de mensen die het gebruiken kunnen!
Veel plezier!
Oud 16-10-2005, 13:13
Halflight
Halflight is offline
Uh ik ben goed bezig maar voel me nog steeds niet echt kiplekker. Voel me een beetje een zombie en ja dat is wel minder. Vandaag wel verder een nuttige dag, woensdag thuisblijven en dan volgende week eindelijk vakantie. Wow, hoe hard ben ik daar aan toe.
Oud 16-10-2005, 13:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bah.
Oud 16-10-2005, 13:53
Minami
Minami is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 01:52 :
M'n ouders zijn veilig geland
Erg opgelucht dus

En oh, wat was het leuk vanavond! Een jongen (knap én aardig én vrijgezel ) vroeg me mee uit. Toen we half op weg waren naar een cafeetje in de buurt vroeg ie of ik zin had mee te gaan naar Scheveningen. Was echt super leuk, zo mooi en gezellig en... nou ja, echt zo onwijs leuk!

volgens mij begin ik een beetje kriebels te krijgen..
Ik was gisteravond ook in Scheveningen Lekker gemountainbiked door de duinen naar Kijkduin, heeeeerlijk. En `savonds naar t strand en naar de film in Pathé geweest, Wallice & Grommit = Humor
Oud 16-10-2005, 14:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Minami schreef op 16-10-2005 @ 14:53 :
Ik was gisteravond ook in Scheveningen

En ik heb zin in over 6 dagen.. dan zie ik 'm weer
Oud 16-10-2005, 14:09
ilse
ilse is offline
en nu is het uit.. heb et zelf gedaan, en ben er trots op. heb veeeeel minder pijn dan ik gedacht had. het in onzekerheid zxitten en me de hele tijd in de steek gelaten voelen was veel erger.. was alleen beetje moeilijk dat de oma van me moeder ook gister overleden is.. lekker daggie dus maar goed, ik kan me gedachten er wel redelijk vanaf houden.

okee, dit is de positieve manier van bekijken. wat ook kan is dat ik het nu mooi aan het wegdrukken ben en het er nog wel uitkomt.. (zoals sociotherapie mooi zou zeggen)

maar ik denk echt dat dat van me vriend niet zo hard aangekomen is.. ik dacht er al zo lang over en wist dat het zo beter is.. nu kan ie me geen pijn meer doen.. naja, hij kan het wle maar minder...

zou wel willen weten hoe hij zich nu voelt..

moet er alleen niet aan denken dat ik nu weer van alles met anderen kan doen want word er echt misselijk van ...
Oud 16-10-2005, 14:13
lithuania
lithuania is offline
k wou dat ik nooit flieft was... als ik het al ben eigenlijk... verwarrend
Oud 16-10-2005, 14:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb het gevoel alsof vandaag een nieuw begin is. Ik voel me raar.

Het is een doodnormale zondag, mijn vader kijkt formule 1, mijn moeder zit buiten (wanneer wordt het nu verdomme eens winter?) en mijn zusje leest een boek. Ik leer en lees en computer. En toch... Dit is een nieuw begin. Let maar eens op.
Oud 16-10-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Minami schreef op 16-10-2005 @ 14:53 :
Ik was gisteravond ook in Scheveningen Lekker gemountainbiked door de duinen naar Kijkduin, heeeeerlijk. En `savonds naar t strand en naar de film in Pathé geweest, Wallice & Grommit = Humor
Ik wil ook naar die film!

ot: Heerlijk weer <3
Oud 16-10-2005, 14:37
Miracle
Miracle is offline
De grote test.
Oud 16-10-2005, 15:36
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
waarom overkomt mij dit nou weer...met de fiets keihard gevallen...pols gebroken, rechts...(schrijarm ja)...
ben ik gestopt met school, vanwege 'onzekerheid en alles', verveel me dagelijks...het enige wat k nog had was et autorijden en werk...rijden wordt dus cker 6 weken niet...werken (bij hema) gaat ook nogal lastig, als ik op een rij zet wat ik daar allemaal niet meer kan nu...verder kon k mn emoties e.d. op papier kwijt...nu dus niet meer...baaldag...had k maar extra gecontrolleerd of mn tas goed vast zat op de fiets...weer es mn eigen domme schuld...
srry als et allemaal wat kortaf is, maar typen met 1 hand werkt ook niet echt...

ok...dat moest k even kwijt...
Oud 16-10-2005, 16:32
Roosje
Roosje is offline
Laatste lucifer, laatste roze kaarsje.

Toeval?
Oud 16-10-2005, 18:11
Verwijderd
Naturlijk zijn we niet in de kroeg gestrand, maar op bed met een slechte film en 2 flessen rosé. maar het was heel gezellig Mushu, dank daarvoor. morgen niet naar Amsterdam, mam moet onverwacht werken. dr duopartner is over dr eigen voet heen geschaatst. hoe krijgt ze t voor elkaar maar goed. dan kan ik dus aan het werk gaan. misschien
m'n oogjes willen dicht
Oud 16-10-2005, 18:14
WolterB
WolterB is offline
Nog even een verslagje schrijven en dan klaar

En t is wel handig als ik nog een mailtje krijg hoe ik er morgen moet komen, fo waar ik heen moet
Oud 16-10-2005, 18:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
Repelsteeltjuh schreef op 15-10-2005 @ 22:06 :
en ik wil iets te eten maar krijg t niet. en heb geen geld om iets te kopen. en weet niet of dit nou normaal is. en.......
Tenzij het is van: "we gaan over een uurtje eten, wacht maar even", nee dat is niet normaal denk ik.

Hmmm, zin in vrijdag, waarom moet het nou zo lang duren? Twee weken lang je vriendje niet zien is echt bagger. Ik wil hem elke week zien, of nog beter: elke dag. Maar goed, dat laatste zit er gewoon even niet in. Daarom: toekomst.
Oud 16-10-2005, 18:59
Mariekje*
Mariekje* is offline
Gisteren de hele dag bij hem geweest, vervolgens ook bij hem blijven slapen. Eigelijk zou ik dit best elke dag willen.. Samen slapen, samen wakker worden. *zucht*
Oud 16-10-2005, 19:01
Verwijderd
Argh, ik ben bezig verliefd te worden en over een week ga ik op wereldreis. Timing.
Oud 16-10-2005, 20:11
TommY_
TommY_ is offline
We zullen je missen Sabine
je was een lieve en vrolijke Mentor en Juf!

Sabine van Salinge
1977-2005
Oud 16-10-2005, 20:50
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
Tom vercetti schreef op 16-10-2005 @ 21:11 :
We zullen je missen Sabine
je was een lieve en vrolijke Mentor en Juf!

Sabine van Salinge
1977-2005
veel sterkte!

waaraan is ze overleden?
Oud 16-10-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Olafant schreef op 16-10-2005 @ 20:01 :
Argh, ik ben bezig verliefd te worden en over een week ga ik op wereldreis. Timing.
Oh ja. Nou heb ik net een hele tijd met d'r gepraat (over msn messenger weliswaar, heerlijk medium), over een vriend van ons beiden die zij wel zag zitten en ze wilde van mij eerlijk weten of ze een kans maakt.
Nee dus, en dat is eerlijk. Maar op een of andere manier klinkt het wel heel lullig met mijn opkomende (en volkomen kansloze) verliefdheid erbij.
Zoiets doet je gevoel weer goed op zondagavond.
Oud 16-10-2005, 21:58
Roosje
Roosje is offline
Achttien november toneelweekend. Als ik me goed voelde zou ik het geweldig gevonden hebben, maar ik ben bang dat het nu alleen maar herinneringen opwekt en teveel in me los gaat maken. Toch ga ik, ik moet van mezelf, net zoals ik zaterdag erheen moet van mezelf. Het kan goed zijn om met dingen geconfronteerd te worden, maar ik heb het gevoel dat het allemaal fout gaat gaan. Ik heb beloofd dat ik ga, dus ga ik. Zo simpel is het of lijkt het. Ik moet.
En wat dat toneelweekend betreft - zolang Marije er maar ook is, en Jan en alles. Toneelweekend roeleert eigenlijk natuurlijk gewoon, maar nu vind ik het eng. Weer allemaal nieuwe mensen die ik niet ken maar wel leer kennen, weer een heel weekend bij hem in de buurt. Right, dat gaat nog leuk worden.
Nou jaaa, niet miepen, het kan best.
Oud 16-10-2005, 22:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kan me maar niet zetten tot de teksten die ik moet lezen... Loop gruwelijk achter voor één cursus.
Oud 16-10-2005, 23:44
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Eindelijk kan ik het achter me laten. Heb er gewoon maanden mee gezeten en kon het maar niet uit mn gedachten wissen. Het was het totaal niet waard maar toch ging het maar niet weg. Maar nu, vreemd genoeg door iemand die mij helemaal niet kent kan ik het laten rusten en is het oké. Ik ben superblij.
Oké, dat heeft ook wel te maken met vanavond. Hij is zo'n schat en mn mama mag hem nu al Nee, moet niet weer te hard van stapel lopen. Hij is gewoon aardig, meer niet
Oud 17-10-2005, 00:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Invisible tears inmy eyes
Incredible pain in my heart
Oud 17-10-2005, 07:27
Verwijderd
Moe, down, gezinsgesprek, geen zin, eerst school, lang, morgen vakantie, alweer, wel leuk, opzich, ook niet, maja, vannacht.., en een knuffel voor rare kwast en aragnabite.
Oud 17-10-2005, 07:37
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ik wil gewoon een keer eens wat meer zijn dan het kleine verlegen meisje dat mensen wel aardig vinden, maar verder ook geen moeite willen doen om me beter te leren kennen.
Oud 17-10-2005, 08:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Heerlijk, vakantie. Daar was ik hard aan toe. Ik heb alleen niet erg lang geslapen vandaag en heb nu hoofdpijn. Maar goed, hard aan de slag aan mijn schoolwerk, dan kan ik daarna ontspannen.
Oud 17-10-2005, 10:32
Minami
Minami is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 16-10-2005 @ 15:20 :
Ik wil ook naar die film!

ot: Heerlijk weer <3
Hij is echt heel leuk Alleen ik vond het voorfilmpje (met de pinquins van Madagascar) 10x beter

Morgen naar Belgie
Waarom smaakt eetpapier zo lekker, en vult het zo weinig, zodat je er nog meer van gaat eten, en het resultaat is dat je misselijk bent?
Oud 17-10-2005, 10:37
farai
farai is offline
Citaat:
Minami schreef op 17-10-2005 @ 11:32 :

Waarom smaakt eetpapier zo lekker, en vult het zo weinig, zodat je er nog meer van gaat eten, en het resultaat is dat je misselijk bent?
eetpapier is verslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavend. Wel lang geleden dat ik dat nog heb gehad though. Maarja ik mag uberhaupt al blij zijn als ik uberhaupt weer voor mijn doen "normaal" zal kunnen eten.

when is the misery gonna stop?
Oud 17-10-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Minami schreef op 17-10-2005 @ 11:32 :
Hij is echt heel leuk Alleen ik vond het voorfilmpje (met de pinquins van Madagascar) 10x beter

Morgen naar Belgie
Dat voorfilmpje lijkt me eerlijk gezegd ook het leukste
Oud 17-10-2005, 11:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou nu eigenlijk bezig moeten zijn met de ict-cursus, maar 't gaat over Paint en dat interesseert me nou eens geen ene f*ck. Maar 't komt wel opd e toets. Stel je voor; eent oets over het spelen met plaatjes. Is dat nou universitair niveau?
Oud 17-10-2005, 11:07
rare kwast
rare kwast is offline
was ik weer ff...
nu op school op de pc.. net feedback gekregen en dat is me toch een lading ben hier voorlopig dus niet weg denk ik.. en ik denken dat ik een rustige dag zou hebben vandaag

verder gaat t niet echt goed, voel me down en leeg.
heb besloten S niet meer te smsen en haar naar mij te laten komen.. kijken hoe ze over onze vriendschap denkt wat dit kan ik zo niet aan...
wees gewoon eerlijk...

*doet iedereen een reuze knuf geven* (zag dat jullie die via sonho al ontvangen hadden )

*doet er een xtra grote bij voor sonho*
ik ga me weer vermaken met de opdracht.. ik bak echt niets van dat hele hbo zooitje hier
Oud 17-10-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 17-10-2005 @ 12:07 :
ik bak echt niets van dat hele hbo zooitje hier
Zeggen anderen (= docenten) dat of denk/vind je dat zelf?
Oud 17-10-2005, 11:21
rare kwast
rare kwast is offline
anderen (= NIET docenten maar mn begeleider) zeggen niet echt dat ik er niets van bak maar aan de lading feesback te zien...

ik weet dat ik het kan... ik wil het ook kunnen
het is nu al wel zo dat ik meestal wel positief tegen de opleiding kijk enzo.. maar ik ben dan toch nog regelmatig bang om gigantisch onderuit te gaan en te falen
Oud 17-10-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 17-10-2005 @ 12:21 :
anderen (= NIET docenten maar mn begeleider) zeggen niet echt dat ik er niets van bak maar aan de lading feesback te zien...
Feedback is om van te leren, het is geen echte beoordeling, daarom komt het vaak ook tussendoor, dan kan je er wat mee doen. Ik zit in het vierde jaar, als wij feedback geven is dat ook wel eens een hele waslijst, terwijl het geheel gewoon voldoende is. Niets is perfect, er is altijd en overal wel iets op aan te merken.

Het helpt om je gedachten (en daarmee je uitspraken) te nuanceren. Je zegt "ik bak echt niets van dat hele hbo zooitje hier", terwijl dat, volgens mij, niet zo is. Je twijfelt er aan of je het goed doet en je hebt nu een hoop feedback gehad, maar dat betekent niet meteen "dat je van dat hele hbo zooitje niets bakt". Als je dat dan toch zo formuleert lijkt het veel negatiever dan het in werkelijkheid is en dat zal je niet helpen om er positiever/minder negatief tegen over te staan, denk ik.

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:29.
Oud 17-10-2005, 11:29
rare kwast
rare kwast is offline
klopt maar feedback komt anders over als je het via de feedback regels doet..
hamburger model enzo..
dit is alleen negatief en echt een bak van hier tot tokio...
daar wordt iedereen onzeker van (denk ik)
maar dit is pas 1 deel.. deel 2 heb ik nog even niet durven openen

maar afgezien van de feedback gaat het wel goed op school
en ja feedback is om te leren!! ik weet t

en dat hbo zooitje hier is niet alleen de feedback nu... tis gewoon moeilijk om die overstap van mbo naar hbo beetje vlot te nemen...
alles is zo anders hier en wennen dus NU bak ik er nog even niets van.. maar dat gaat zeker goed komen
ik kan ook heel positief zijn
maar ik moet het ff door krijgen hbo competenties.. snap dr niets van

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:31.
Oud 17-10-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 17-10-2005 @ 12:29 :
klopt maar feedback komt anders over als je het via de feedback regels doet..
hamburger model enzo..
dit is alleen negatief en echt een bak van hier tot tokio...
Ligt het dan aan jou of aan die anderen?

Als iemand bij ons op een dergelijke manier feedback geeft dan wordt daar eigenlijk altijd wel wat over gezegd, omdat dat idd niet de bedoeling is. (Vorig jaar een hele 'rel' over geweest mbt een docent...die deed het ook zo negatief en ik werd daar pissig door... )

Misschien kun je de andere wijzen op de manier waarop feedback gegeven dient te worden? Daar kunnen zij ook alleen maar van leren.
Oud 17-10-2005, 11:32
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 12:31 :
Ligt het dan aan jou of aan die anderen?

Als iemand bij ons op een dergelijke manier feedback geeft dan wordt daar eigenlijk altijd wel wat over gezegd, omdat dat idd niet de bedoeling is. (Vorig jaar een hele 'rel' over geweest mbt een docent...die deed het ook zo negatief en ik werd daar pissig door... )
aan beide... of ik bak er echt niets van of zij moet ff een cursus feedback nemen
maar opzich is het melden van iets positiefs niet moeilijk toch? en dat geeft toch weer even zo iets van je doet het goed maaaaar...
Oud 17-10-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 17-10-2005 @ 12:32 :

maar opzich is het melden van iets positiefs niet moeilijk toch? en dat geeft toch weer even zo iets van je doet het goed maaaaar...
Voor veel mensen is het dat wel.

(Het is anders, maar je ziet het ook hier in het topic. )
Oud 17-10-2005, 11:38
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 12:36 :
Voor veel mensen is het dat wel.

(Het is anders, maar je ziet het ook hier in het topic. )
hehe ik meld ook weinig positiefs over mezelf maar als ik feedback geef aan iemand hanteer ik braaf het hamburger model
Oud 17-10-2005, 11:43
Verwijderd
Ik heb echt alleen maar zin in vreselijke sense-en-sensebility-highschoolfilms-benditlikebeckhammetjonathanrhysmeyersfilms te kijken. Ik heb geloof ik een ernstig tekort aan romantiek...
Oud 17-10-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 17-10-2005 @ 12:38 :
hehe ik meld ook weinig positiefs over mezelf maar als ik feedback geef aan iemand hanteer ik braaf het hamburger model
Doe dat dan ook eens als je iets over je zelf moet zeggen.
Oud 17-10-2005, 11:54
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 12:47 :
Doe dat dan ook eens als je iets over je zelf moet zeggen.
hej ik deed mn best net oke het was geen hamburger model maar er stond zeker positieve zooi in

alles is zo anders hier en wennen dus NU bak ik er nog even niets van.. maar dat gaat zeker goed komen

valt onder positief toch
Oud 17-10-2005, 12:09
Redhair
Redhair is offline
Ben best trots op mezelf. T. heeft me vannacht een half uur lang gemasseerd. Ik had mn broek en bh aan. Zat voor hem. Zijn handen een half uur lang in mijn nek, op mijn rug, op mijn schouders. Hij had alleen nog maar een broek aan. En ik genoot, ik genoot echt. Er was geen angst, geen paniekaanvallen, geen drang voor am, geen flashbacks. Ik vond het geweldig. Moet alleen wel onthouden dat we niet meer dan goede vrienden zijn. Gister leek het zo anders. Toch is het goed zo, vrienden zijn is goed. Hij weet nog steeds nouwelijks iets, behalve dat er vroeger iets is gebeurd. Het is goed zo.

Zat laatst met een vriendin in de kroeg, we hadden het over hoe het met ons ging. Toen ik vertelde dat ik nog steeds boulimia had schrok ze, ze dacht dat het allang over was. Was dat maar zo.

Regels voor berichten