Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 10:45
Verwijderd
http://www.nu.nl/news/626622/11/Hirs...egen_imam.html

Hirsi Ali doet aangifte tegen imam

Uitgegeven: 16 november 2005 09:26

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft bij de politie aangifte wegens bedreiging gedaan door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee. Een VVD-woordvoerster heeft dat woensdag gezegd.

Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden "weggeblazen door de wind van de veranderende tijden" en dat haar "de vervloeking van Allah" te wachten staat. Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.

-----------

Nota bene de onderstreepte stukken. Dat soort metaforen kun je toch niet serieus nemen? Voor iemand die naar Nederland is gekomen met (in haar ogen) de missie om vrijheid te brengen, loopt ze wel godsgruwelijk te mekkeren en begrijpt ze weinig van vrijheid van meningsuiting. Doos.
Advertentie
Oud 16-11-2005, 10:50
Replicator
Replicator is offline
Dat mens ziet overal wel een bedreiging in. Kunnen we haar niet misschien gewoon het land uit zetten?!
Oud 16-11-2005, 10:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-11-2005 @ 11:45 :

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) heeft bij de politie aangifte wegens bedreiging gedaan door imam Sheich Fawaz van de Haagse As Soennah-moskee. Een VVD-woordvoerster heeft dat woensdag gezegd.

Fawaz had op internet aangekondigd dat Hirsi Ali zal worden "weggeblazen door de wind van de veranderende tijden" en dat haar "de vervloeking van Allah" te wachten staat. Fawaz kwam in 2002 in het nieuws, toen het tv-programma NOVA delen van preken van hem uitzond. Daarin riep hij op tot het vernietigen van de vijanden van de islam.

-----------

Nota bene de onderstreepte stukken. Dat soort metaforen kun je toch niet serieus nemen? Voor iemand die naar Nederland is gekomen met (in haar ogen) de missie om vrijheid te brengen, loopt ze wel godsgruwelijk te mekkeren en begrijpt ze weinig van vrijheid van meningsuiting. Doos.
Weten jullie toevallig hoe dit soort dingen in het nieuws komen?
Stel dat ik een of andere aangifte doe, kan dat dan ook nieuws worden? Of moet ik nieuwsagenten gaan bellen ofzo?
Oud 16-11-2005, 11:20
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-11-2005 @ 11:56 :
Stel dat ik een of andere aangifte doe, kan dat dan ook nieuws worden? Of moet ik nieuwsagenten gaan bellen ofzo?
'Een VVD-woordvoerster heeft dat woensdag gezegd.'

Politiek activist doodgeschoten in Nijmegen

Uitgegeven: 15 november 2005 23:51
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 07:13
NIJMEGEN - In Nijmegen is dinsdagavond de plaatselijk bekende politieke activist Louis Seveke doodgeschoten. Dat hebben bekenden van het slachtoffer en de politie in de nacht van dinsdag op woensdag bevestigd.

Seveke werd in de Van Welderenstraat in het centrum met twee schoten om het leven gebracht. Over de toedracht van de schietpartij is nog niets bekend.

Onderzoek

Hij liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat. Een woordvoerster van de politie wilde of kon daar nog niets over zeggen. Technisch onderzoek moet nog meer duidelijkheid geven over de toedracht van de schietpartij. Voor zover bekend is er nog niemand aangehouden. De politie doet woensdag buurtonderzoek.

Activist

Het 41-jarige slachtoffer was een linkse activist die al geruime tijd bekendheid genoot in Nijmegen als strijder tegen onrecht dat met name door de politie zou zijn aangedaan. Hij richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.

Onder meer door inspanningen van SIP Nijmegen hebben in de jaren negentig veel mensen inzage gekregen in gegevens die de BVD over hen had bijgehouden en die hen parten speelden bij sollicitaties.

Werkgroep

Seveke leidde ook de Werkgroep Klachten Politieoptreden (WKP). Deze werkgroep bestreed de wettelijk onjuiste behandeling van arrestanten. De werkgroep kwam onlangs nog in het landelijke nieuws door een klacht over het tijdens protestacties aanhouden van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden.

Het slachtoffer onderhield veel contacten met andere activisten in Nijmegen. Hij kwam geregeld in woonwerkpand De Grote Broek. De politie viel de afgelopen dagen meerdere keren bij dit gebouw en andere actiepanden in Nijmegen binnen wegens het tonen van posters tegen het beleid van minister Verdonk (Integratie).

Vrienden van het slachtoffer hebben geschokt gereageerd op de gebeurtenis. Zij zijn volgens zegslieden kort na de schietpartij bijeen gekomen op drie verschillende plaatsen in Nijmegen waar de man vaak kwam, onder andere bij Sevekes woning in de Nijmeegse wijk Bottendaal.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=626538&c=12
Oud 16-11-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-11-2005 @ 11:56 :

Dan moet je eerst BN'er worden mijn beste
Oud 16-11-2005, 12:55
Verwijderd
Organen Palestijns jongetje gaan naar joden

De ouders van een Palestijnse 13-jarige jongen, Ahmad al-Khatib, die door Israëlische soldaten in Jenin op de Westelijke Jordaanoever werd doodgeschoten tijdens een raid op Palestijnse militanten, hebben de organen van hun zoon geschonken zodat ze in Israël voor transplantatie konden worden gebruikt. De soldaten dachten dat Ahmads speelgoedpistool een echt wapen was.

Bron: www.standaard.be
Oud 16-11-2005, 14:09
Verwijderd
Nou dit geeft weer een deuk in het imago van Nijmegen als suffe provinciestad, ook wij hebben afrekeningen.
Oud 16-11-2005, 14:12
T_ID
T_ID is offline
Vreemd, was die Seveke misschien geweldadig tegen wat hij als 'onrecht' zag dat iemand een reden kreeg om hem zo om te leggen?
Oud 16-11-2005, 14:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Louis Sévèke ken ik wel. Of tenminste, ik weet wie het is, vooral nog uit de tijd dat we wekelijks de straat opgingen tegen de oorlog in Irak. Ik heb nooit echt met hem gepraat ofzo, maar hij was wel eens in de Grote Broek, de Onderbroek en het Politiek kafe.

Hij was totaal geen onruststoker, heel sterk met tekst en hij schreef hier en daar dan ook wel eens een artikeltje. Ook voor het Nijmeegs Platform, volgens mij.
Oud 16-11-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:

Dat.
En ik vraag me af waarom ze enige waarde hecht aan dergelijke verwensingen, daar zij niet in een God, of Allah gelooft.

Dit bewijst maar weer dat mevrouw mediageil is en nu de mediaberichten eens niet over haar gaan, ze weer een stunt nodig had om te laten zien dat ze nog in leven is. Yes!
Oud 16-11-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:

-----------

Zielig mens. Wat ze nodig heeft is een enkeltje naar Somalie. Dan kan ze daar eens problemen oplossen.
Oud 16-11-2005, 14:39
Verwijderd
Wilders: 10.000 euro voor tip gewurgd hondje

Uitgegeven: 16 november 2005 14:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 14:15

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Wilders looft 10.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de daders die een 49-jarige vrouw in Spijkenisse hebben mishandeld en haar hondje aan zijn eigen riem hebben opgehangen. Wilders roept premier Balkenende op zijn beloning voor de gouden tip te vertienvoudigen.

De gehandicapte vrouw liet afgelopen maandag in Spijkenisse met haar scootmobiel haar hondje uit, toen ze werd aangevallen door twee jongens op een scooter. De jongens schopten en sloegen de vrouw toen zij in een greppel was beland en haar scootmobiel over zich heen had gekregen. Toen de vrouw geen geld bleek te hebben, hingen de jongens haar hondje aan zijn riem op aan een hek. De vrouw werd pas geruime tijd later bevrijd.

Wilders is woensdag naar eigen zeggen overstelpt met e-mailtjes van woedende burgers. Hij besloot daarop 10.000 euro uit te loven en premier Balkenende en minister Donner (Justitie) schriftelijke vragen te stellen over de zaak: "Zijn de daders al gearresteerd? Vindt u ook niet dat zij eigenlijk eenzelfde behandeling verdienen danwel op zijn minst langdurig achter de tralies moeten verdwijnen?"

Ook de Dierenbescherming Voorne-Putten/Goeree Overflakkee heeft een beloning uitgeloofd. De lokale afdeling van de Dierenbescherming geeft 500 euro voor de tip die leidt tot aanhouding van de daders.

De politie is druk bezig met het onderzoek. "We benutten alle mogelijkheden die we hebben", aldus een woordvoerder. Momenteel bekijkt de politie de resultaten van het passantenonderzoek. Over de actie van Wilders wil de politie niet veel kwijt. "Dat is ieders persoonlijke keuze. We krijgen ook veel reacties van medeleven van het publiek. We zullen ze doorgeven aan het slachtoffer en haar familie", aldus de woordvoerder.
Bron: http://www.nu.nl/news/626924/13/Wild...gd_hondje.html
------------------------------------------
Ja, en ik loof 100.000 euro uit voor degene die me kan leiden naar de kelder waar meneer zelf verstopt zit.
Oud 16-11-2005, 14:43
Gimme more beer
Wat een sukkel, hij als politicus moet toch weten dat je je niet kunt richten op specifieke situaties.
Oud 16-11-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 16-11-2005 @ 15:39 :

Uitgegeven: 16 november 2005 14:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 14:15

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Wilders looft 10.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de daders die een 49-jarige vrouw in Spijkenisse hebben mishandeld en haar hondje aan zijn eigen riem hebben opgehangen. Wilders roept premier Balkenende op zijn beloning voor de gouden tip te vertienvoudigen.

De gehandicapte vrouw liet afgelopen maandag in Spijkenisse met haar scootmobiel haar hondje uit, toen ze werd aangevallen door twee jongens op een scooter. De jongens schopten en sloegen de vrouw toen zij in een greppel was beland en haar scootmobiel over zich heen had gekregen. Toen de vrouw geen geld bleek te hebben, hingen de jongens haar hondje aan zijn riem op aan een hek. De vrouw werd pas geruime tijd later bevrijd.

Wilders is woensdag naar eigen zeggen overstelpt met e-mailtjes van woedende burgers. Hij besloot daarop 10.000 euro uit te loven en premier Balkenende en minister Donner (Justitie) schriftelijke vragen te stellen over de zaak: "Zijn de daders al gearresteerd? Vindt u ook niet dat zij eigenlijk eenzelfde behandeling verdienen danwel op zijn minst langdurig achter de tralies moeten verdwijnen?"

Ook de Dierenbescherming Voorne-Putten/Goeree Overflakkee heeft een beloning uitgeloofd. De lokale afdeling van de Dierenbescherming geeft 500 euro voor de tip die leidt tot aanhouding van de daders.

De politie is druk bezig met het onderzoek. "We benutten alle mogelijkheden die we hebben", aldus een woordvoerder. Momenteel bekijkt de politie de resultaten van het passantenonderzoek. Over de actie van Wilders wil de politie niet veel kwijt. "Dat is ieders persoonlijke keuze. We krijgen ook veel reacties van medeleven van het publiek. We zullen ze doorgeven aan het slachtoffer en haar familie", aldus de woordvoerder.
Bron: http://www.nu.nl/news/626924/13/Wild...gd_hondje.html
------------------------------------------
Ja, en ik loof 100.000 euro uit voor degene die me kan leiden naar de kelder waar meneer zelf verstopt zit.
Die 10000 euro kan hij beter gebruiken voor een bezoekje aan de kapper
Oud 16-11-2005, 15:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 15:43 :
Wat een sukkel, hij als politicus moet toch weten dat je je niet kunt richten op specifieke situaties.
Huh? Wat bedoel je daarmee?
Oud 16-11-2005, 15:22
DG
DG is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-11-2005 @ 15:47 :
Die 10000 euro kan hij beter gebruiken voor een bezoekje aan de kapper

Ik denk dat hij voor die 10.000 liever erachter komt welke allochtonen deze daad op hun geweten hebben.

(en ja, ik zeg allochtonen omdat ik er 99% zeker van ben dat het allochtonen waren. Als tegenprestatie ben ik 1 week niet actief op het forum als het geen allochtonen blijken te zijn)
Oud 16-11-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 16-11-2005 @ 16:22 :
Ik denk dat hij voor die 10.000 liever erachter komt welke allochtonen deze daad op hun geweten hebben.

(en ja, ik zeg allochtonen omdat ik er 99% zeker van ben dat het allochtonen waren. Als tegenprestatie ben ik 1 week niet actief op het forum als het geen allochtonen blijken te zijn)
Je moet niet te voorbarig zijn met je uitspraken. Het warem geen allochtonen die dat musje afgeschoten hebben omwille van een paar domino stenen.
Oud 16-11-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:

Dit soort zaken hoort hij, als politicus, over te laten aan hen die wel bevoegd zijn om dit op te sporen en te onderzoeken, namelijk de plaatselijke opsporingsambtenaren.

En wat dan nog, of het nu allochtonen of autochtonen blijken te zijn. Veranderd dat wat aan de ernst van deze zaak? Of aan de straf die hier boven hangt? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Oud 16-11-2005, 15:46
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 16-11-2005 @ 16:27 :
Dit soort zaken hoort hij, als politicus, over te laten aan hen die wel bevoegd zijn om dit op te sporen en te onderzoeken, namelijk de plaatselijke opsporingsambtenaren.
Dat doet hij toch ook? Hij gaat niet Peter R. de Vries lopen spelen voor zover ik weet.
Oud 16-11-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 16-11-2005 @ 16:46 :
Dat doet hij toch ook? Hij gaat niet Peter R. de Vries lopen spelen voor zover ik weet.
Hij bemoeit zich er wel mee, en zet anderen aan om 'actie te ondernemen', iets wat aan de politie overgelaten moet worden?
Oud 16-11-2005, 15:53
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 16-11-2005 @ 16:13 :
Huh? Wat bedoel je daarmee?
Dat hij zoiets moet aangrijpen om 'het beleid' aan te pakken in plaats van situatiespecifiek wat zaakjes gaan oplossen. Daar hebben we andere mensen voor.

Hij looft 10.000 euro uit. Waarom doet hij dat de volgende keer dat zoiets gebeurt niet dan?
Oud 16-11-2005, 17:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 16-11-2005 @ 15:39 :
Die Wilders denkt echt dat hij dé sherif van het Wilde Westen in Nederland is.
Oud 16-11-2005, 17:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
persoonlijk vind ik nog steeds dat we de daders gewoon aan hun ballen op moeten hangen...
ik hoef ook geen geld van Wilders
Oud 16-11-2005, 18:36
Verwijderd
'Moord op Van Gogh leeft ontzettend in Marokko'
Uitgegeven: 16 november 2005 17:46
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 17:56

MARRAKECH - De moord op Theo van Gogh leeft ontzettend in Marokko. Dat heeft prins Willem-Alexander gemerkt tijdens zijn driedaagse reis door het land, in het kader van de 400-jarige betrekkingen met Nederland. Hij en zijn vrouw sloten het bezoek woensdagmiddag af.

De woede over de moord kwam vooral aan de orde tijdens een gesprek met leerlingen van een lyceum in Marrakech, een soort 'school met de Koran'.

Excuses

Daar bood een jongen zijn excuses aan. "Ik zei dat hij dat niet moest doen, hij kon er toch niets aan doen. Het was wel een goede kans om het onderwerp aan te snijden en te weten te komen hoe het hier leeft. Ze zitten er erg mee, dat was wel hartverwarmend", aldus de prins. Volgens hem ervaren jonge islamieten een daad als deze als "veel erger dan een belediging van het geloof".

Contacten

Contacten met jongeren waren aan de orde van de dag tijdens de reis. Twaalf van hen kwamen uit Nederland mee, zes van Marokkaanse en zes van Nederlandse origine. Alexander: "Het was een wild idee, afgelopen zomer geboren, en nu heel positief uitgepakt."

De jongeren ontmoetten Marokkaanse leeftijdgenoten en leerden van de prins en prinses over waterbeheer en microkredieten, leningen voor kleine zelfstandigen in de Derde Wereld. Máxima: "Wij hebben ook veel profijt van hén gehad. Ze waren vertalers, we hoorden wat hun issues zijn en wat gemeenschappelijk is met de jongeren hier."

In alle gevallen praten ze over misschien trouwen en over toekomstperspectieven, merkte de prinses. Volgens Alexander zijn de overeenkomsten in aantal groter dan de verschillen. Willem-Alexander vond de reis een "mooi weerzien" met Marrakech. Hij was er met Máxima al eens privé geweest. Alexander was er ook al in 2000 voor een officieel bezoek. Toen nodigde hij Mohammed VI uit voor een reis naar Nederland. Die zei toen "ja", maar is nog niet geweest. "Hij wil nog steeds", aldus Alexander nu.

Marrakech

Het prinselijk bezoek speelde zich vooral af in Marrakech, omdat daar juist nu het een en ander op het terrein van waterbeheer en microkrediet te doen was. Toen het plan werd opgevat om daar mede in het kader van de betrekkingen heen te gaan, leek het het paar leuk de jongeren mee te nemen, de jeugd met wie ze samen de toekomst tegemoet gaan.

Of ze het vaker zullen doen, is niet duidelijk. "Het was deze keer zo vanzelfsprekend, met al die Marokkaanse Nederlanders in huis", aldus Máxima. Een herhaling is niet helemaal uitgesloten, maar dan moet zo'n jongerenmissie wel echt bij de reis passen. De prinses zet zich nu nog in voor het microkrediet, maar niet meer voor lang. Ook haar werk voor het participatieteam van de commissie PaVEM heeft ze afgesloten. "Ik wil me meer richten op jongeren, integratie en identiteitsvorming." Ze weet alleen nog niet hoe een en ander precies gestalte zal gaan krijgen.

Populair

Bij de meegereisde jongeren zijn de prins en prinses in elk geval razend populair. Malika: "Ik dacht dat hij een stijve hark was, maar hij is spontaan en stelt je meteen op je gemak. Ik heb veel van hem opgestoken over het waterbeheer en over Marokko. Over Marokko weet hij meer dan ik", aldus het meisje van Marokkaanse origine.

"De prinses is ook heel open." Als Malika al geen Oranjeklant was geweest, dan was ze het nu wel geworden. Het prinselijk paar heeft er in het twaalftal fans voor het leven bijgekregen. Nawal, Maurice, Tarek, Mohsin en de anderen, ze zijn allemaal even enthousiast over het paar en over de hele reis. Malika: "Ik heb zoveel geleerd, ik moet het nog laten bezinken." Dat geldt voor de meesten.

Wat ze in elk geval allemaal weten, is dat de leeftijdsgenoten die ze in Marokko hebben ontmoet, in de islam ruimte zien voor dialoog. Ze gaan hoopvol naar huis. "Máxima zei ook: je moet altijd hoop blijven houden."

Bron: http://nu.nl/news/627053/25/%27Moord...arokko%27.html
Oud 16-11-2005, 18:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat overbodig weer van die jongen.
Oud 16-11-2005, 18:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Dat bericht van S. valt niet onder 'tiswah', maar onder compleet niet boeiend
Oud 16-11-2005, 18:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:

Zo, Ayaantje laat wel veel scheten op het politiebureau de laatste tijd.
Oud 16-11-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-11-2005 @ 18:00 :
Die Wilders denkt echt dat hij dé sherif van het Wilde Westen in Nederland is.
Dat denkt michiel Smit te willen zijn met zijn voorstel om iedereen een wapen te laten hebben. Dan krijgen we hier geheid Amerikaanse toestanden met die 14 miljoen angstkippen.
Oud 16-11-2005, 19:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 16:53 :
Hij looft 10.000 euro uit. Waarom doet hij dat de volgende keer dat zoiets gebeurt niet dan?
Dat is toch zijn zaak? Lekker belangrijk.
Oud 16-11-2005, 20:23
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 16-11-2005 @ 20:54 :
Dat is toch zijn zaak? Lekker belangrijk.
Nou ja, het zegt wel wat als hij dáár z'n tijd aan verspilt.
Oud 16-11-2005, 20:42
DG
DG is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-11-2005 @ 19:54 :
Het was dan ook als afleiding bedoeld, om de aandacht even weg te trekken van het andere onderwerp lijkt me.
Of zo haalt graag haar post gemiddelde omhoog.
Oud 16-11-2005, 21:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 15:26 :
Louis Sévèke ken ik wel. Of tenminste, ik weet wie het is, vooral nog uit de tijd dat we wekelijks de straat opgingen tegen de oorlog in Irak. Ik heb nooit echt met hem gepraat ofzo, maar hij was wel eens in de Grote Broek, de Onderbroek en het Politiek kafe.

Hij was totaal geen onruststoker, heel sterk met tekst en hij schreef hier en daar dan ook wel eens een artikeltje. Ook voor het Nijmeegs Platform, volgens mij.
Buiten dat nam hij het op voor gedupeerden van politiegeweld en andere ingrepen van ons 'rechtssysteem' die volgens hem niet door de beugel konden. Ik wil niet zeggen dat ik het altijd met die man eens ben geweest, maar het was een van de weinige die nog voor bepaalde belangen werkte zonder eigenbelang.
Oud 16-11-2005, 21:47
Gimme more beer
Citaat:
Blenderhead schreef op 16-11-2005 @ 22:19 :
Buiten dat nam hij het op voor gedupeerden van politiegeweld en andere ingrepen van ons 'rechtssysteem' die volgens hem niet door de beugel konden. Ik wil niet zeggen dat ik het altijd met die man eens ben geweest, maar het was een van de weinige die nog voor bepaalde belangen werkte zonder eigenbelang.
Ja, ik kan me nog wel herinneren dat er bij een demo/manifestatie een rel uitbrak doordat een aantal jongens die tot de kraakgroep behoorden en eigenlijk de binnenstad niet inmochten, maar daar een ontheffing voor hadden of iets in die richting werden opgepakt door de politie. Daar heeft hij uiteindelijk ook nog iets mee gedaan, meen ik me te herinneren. Hij was in ieder geval betrokken in het "staartje".
Oud 16-11-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-11-2005 @ 19:54 :
Is dat niet iets subjectiefs en verschilt dat niet per individu?

Ik vind het namelijk een mooi en leuk gebaar van onze prins dat hij de excuses van die jongen niet als iets vanzelfsprekends vind.
Oud 16-11-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 16-11-2005 @ 21:42 :
Het was dan ook als afleiding bedoeld, om de aandacht even weg te trekken van het andere onderwerp lijkt me.
Of zo haalt graag haar post gemiddelde omhoog.
Euh? Van welke onderwerp probeer ik de aandacht weg te trekken? Je bent trouwens nog niet ingegaan op mijn vragen, wat dat betreft ben jij degene hier die een discussie loopt te vermijden.

En spreek ajb voortaan niet voor mij.
Oud 16-11-2005, 22:47
DG
DG is offline
Welke vragen?
Daar ben ik waarschijnlijk overheen gelezen, stel ze maar even opnieuw.
Oud 16-11-2005, 22:54
Verwijderd
Vooruit, omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Citaat:

Citaat:

En wat dan nog, of het nu allochtonen of autochtonen blijken te zijn. Veranderd dat wat aan de ernst van deze zaak? Of aan de straf die hier boven hangt? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Oud 16-11-2005, 22:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En wat dan nog, of het nu allochtonen of autochtonen blijken te zijn. Veranderd dat wat aan de ernst van deze zaak? Of aan de straf die hier boven hangt?
Voor Wilders erg veel, hij is er namelijk van afhankelijk voor het krijgen van stemmen.
Oud 16-11-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-11-2005 @ 23:56 :
Voor Wilders erg veel, hij is er namelijk van afhankelijk voor het krijgen van stemmen.
Het zou me iig niets verbazen.
Oud 17-11-2005, 09:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Israël: Akkoord over nieuwe verkiezingen

Israël gaat mogelijk al in februari naar de stembus. De Israëlische premier Ariel Sharon heeft donderdag overlegd met de nieuwe leider van de Arbeidspartij, Amir Peretz, over vervroegde verkiezingen.

Amir Peretz
Amir Peretz Sharon en Peretz hebben afgesproken dat de Israëlische kiezers tussen eind februari en eind maart naar de stembus gaan.

In de grootste krant van Israël, Yedioth Ahronoth, zegt Sharon donderdag dat de nieuwe verkiezingen 'zo snel mogelijk' worden gehouden.

Peretz
De verkiezingen stonden gepland voor november 2006, maar Amir Peretz, die vorige week verrassend het leiderschap van de Arbeidspartij overnam van Shimon Peres, wil de coalitie met de Likud-partij van Sharon verbreken.

Sharon zou nu snelle verkiezingen willen omdat hij geen tijd wil verliezen met een lange campagne. Hij ligt binnen zijn eigen Likud-partij onder vuur vanwege de omstreden terugtrekking van joodse kolonisten uit de Gazastrook.

De Arbeiderspartij steunde Sharon bij zijn plannen voor terugtrekking uit de Gazastrook. De premier had die zonder de steun van de partij van Peres niet kunnen uitvoeren.

Bron
Oud 17-11-2005, 09:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Commandant vrijgesproken na doodschieten Palestijns meisje

Ondanks dat hij zijn volledige magazijn op een Palestijns meisje had leeggeschoten, werd een Israëlische commandant van alle aanklachten vrijgesproken. In totaal heeft hij zeventien kogels op het meisje afgevuurd, toen zij met haar schooltas in de buurt van de Israëlische wachtpost liep, dat nabij het Rafah vluchtelingkamp ligt.

Volgens getuigen bevond het kind zich nog ruim negentig meter van de wachtpost toen het vuur werd geopend, waarop het meisje haar schooltas liet vallen. De Israëlische soldaten vuurden op de schooltas, om vast te stellen of het om explosieven ging. Vervolgens schoten ze op het wegrennende kind, aldus de getuigen.

De commandant zou vervolgens naar het meisje gelopen zijn om de "kill" te bevestigen. Hij zou dat hebben gedaan met twee schoten in haar hoofd, waarna hij wegliep, zich weer omdraaide, en vervolgens zijn magazijn leegschoot in haar lichaam. Geluidsopnames onthulden dat de commandant van te voren was gewaarschuwd dat het om een doodsbang kind ging.

Over de radio verklaarde de vrijgesproken man dat alles wat beweegt in de veiligheidszone gedood moet worden, al is het drie jaar oud. In eerste instantie concludeerde een militair onderzoek dat de commandant niet onethisch had gehandeld. Pas nadat ondergeschikte soldaten naar de media gingen, werd er een nieuw onderzoek ingesteld.

De commandant is vrijgesproken van wangedrag en illegaal wapen gebruik, evenals het ondermijnen van de rechtspraak door soldaten onder zijn bevel op te dragen hun verklaringen te veranderen.
bron

Oud 17-11-2005, 10:09
dingokoning
dingokoning is offline
Mensenrechtenschendingen iemand?
Oud 17-11-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 17-11-2005 @ 11:09 :
Mensenrechtenschendingen iemand?
Wat insinueer jij hiermee? Anti-semiet!
Oud 17-11-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:

Ze doet btw aangifte vanwege onderstaande column.

De keuze voor verlies

Het is op zich niet vreemd dat een aantal met afgunst vervulde mensen zich schandelijk uitlaat over de Islam en de Koran, want rancuneuze scheldsonnetten zijn de enige wapens waarover dit waardeloze schorem beschikt. Ook bevreemdt het ons niet dit soort uitspraken te horen uit de mond van een man die dik bevriend was met wijlen Theo Van Gogh. Soort zoekt immers soort.

Theodor Holman is kennelijk een man die zijn eigenwaarde niet kent en die zich nog verder heeft weten te verlagen door de heilige Koran te beledigen. Een dergelijke schandelijke misdraging had ik, toegegeven, wel verwacht van een luizige kerel van het kaliber Holman.

Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.

Desondanks is haar gedrag begrijpelijk gezien haar ontoereikende kennisniveau en de daarbij horende beperkte intellectuele ontwikkeling, haar levenservaringen die vormgegeven zijn in abnormale maatschappelijke omstandigheden en natuurlijk haar slachtofferrol in de Afrikaanse besnijdeniscultuur.

Dit resulteert zich in een blijvende traumatische stoornis waarvan zij nog dagelijks hinder ondervindt, en die zich vooral uit in een afwijkend denkpatroon en een gevoel van wantrouwen jegens alle moslims. Daarnaast is er ook nog het algemeen bekende besnijdenistrauma dat zij in de Tweede Kamer heeft weten te bombarderen tot een landelijk en politiek issue. Terwijl de vrouwenbesnijdenis in werkelijkheid niet meer is dan een traditie die in sommige delen van Afrika gepraktiseerd wordt, en die bijna niet voorkomt onder de moslims.

Hirsi Ali waant zich de Verlosser van de Nederlandse politiek in de strijd tegen het Islamitische extremisme en zij denkt door zich te verlagen tot kinderlijke praktijken het verloop van de geschiedenis te kunnen beïnvloeden. Zo heeft zij getracht door middel van een door haar uitgebrachte film die op bedrog en leugens gebaseerd is (Submission), die bovenal artistieke kwaliteiten mist, een compleet geloof uit te roeien. Een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het product is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.

Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica. Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.

Hirsi Ali is, door de confrontatie aan te gaan met de Islam, een moeilijke en doodlopende weg ingeslagen. Dit kan alleen uitmonden in een pijnlijke nederlaag voor haar. Binnenkort, als zij door de wind van ?veranderende tijden? buiten de muren van de Tweede Kamer wordt weggeblazen en zij zichzelf ziet wegzinken in de poel der vergetelheid, zal zij pas haar echte waarde ontdekken, wanneer zij gebukt zal moeten gaan onder de vervloeking van Allah, de Engelen en de algehele mensheid.

Sheikh Fawaz Jneid
11 november 2005
Oud 17-11-2005, 12:16
j.casablancas
j.casablancas is offline
Ook een mooie:

Storm Katrina kwam van de Russen

Zie http://www.weatherwars.info/katrina.htm
voor het lange engelstalige artikel.

Zitten behoorlijke geinige theoriën in
Oud 17-11-2005, 12:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 17-11-2005 @ 12:05 :
[B]Ze doet btw aangifte vanwege onderstaande column.

column
Jakkes, wat een ongelovelijk trieste op de man (vrouw) speel actie zeg. Maar afgezien van de totale waardeloze argumentatie lijkt me de column best kunnen (hoewel ik niet kan begrijpen dat emand het zou willen publiceren).
Oud 17-11-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-11-2005 @ 13:44 :
Jakkes, wat een ongelovelijk trieste op de man (vrouw) speel actie zeg. Maar afgezien van de totale waardeloze argumentatie lijkt me de column best kunnen (hoewel ik niet kan begrijpen dat emand het zou willen publiceren).
Afgezien van de argumentatie, want daar draait het hier niet om, heeft hij m.i niets wat bij wet verboden is geschreven.
Oud 17-11-2005, 14:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 17-11-2005 @ 15:01 :
Afgezien van de argumentatie, want daar draait het hier niet om, heeft hij m.i niets wat bij wet verboden is geschreven.
Dat zeg ik toh ook
Oud 17-11-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-11-2005 @ 15:38 :
Dat zeg ik toh ook
Oke.

Je bent wel lang afwezig geweest!
Oud 17-11-2005, 14:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat: