Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 10:41
Rodion
Rodion is offline
Amadeus.
Advertentie
Oud 26-10-2005, 22:10
HereIAm
HereIAm is offline
Gisteravond Ilse in Vredenburg (geweldige zaal!)..
Oud 29-10-2005, 22:40
Verwijderd
'Verknipt' van Eboman/Huis aan de Werf.

'Digitale samplekunst' van Eboman in een muziektheatervoorstelling. Heel creatief, ontzettend tof bedacht wat hij doet en erg knap, maar dat dit in een theater (waar toch voornamelijk elitair theaterpubliek komt kijken) te zien is, snap ik niet zo.
Het was daarnaast ook niet zo mijn ding, maar ik vond het wel erg creatief en knap dus (zoals ik al zei). Maar ik was wel blij toen het afgelopen was.
Oud 30-10-2005, 12:21
niche
niche is offline
Festen
Oud 01-11-2005, 12:47
SanneBelle.
SanneBelle. is offline
Wende Snijders. Wat een heldin. Echt gaaf.
& Conny Janssen danst.
Oud 03-11-2005, 21:59
Verwijderd
'Macbeth' van Noord Nederlands Toneel.

Erg creatieve uitvoering van een tragedie van Shakespeare. Zeker zeer vermakelijk, maar toch niet echt mijn ding.
Ik ergerde me (net als de vorige keer dat ik een stuk van deze groep zag) nogal aan het 'grappig willen zijn' en de strijd tussen de acteurs over 'wie dan wel de grappigste was'. Daardoor was het af en toe echt tevéél over de top. (en het was al zo over de top, wat natuurlijk ook heel tof was enzo en erbij hoorde etc., maar toch..)
Er werden wel ontzettend mooie beelden gemaakt. De keuze om het zo in een poppenkastvorm te spelen, vond ik erg leuk. En alle vormen en dingetjes uit het 'poppenkast' waren erin te herkennen, erg leuk.
Het verschil tussen de acteurs vond ik wel erg groot. Lady Macbeth vond ik subliem. Macbeth zelf was zeker ook niet slecht, maar de acteur die Koning Duncan en Macduff speelde.. die vond ik echt stukken minder. Beetje jammer.
Er werd meteen trots door de schouwburg omgeroepen dat de voorstelling was genomineerd voor de Toneelpublieksprijs, maar in mijn ogen hoeft dat nog niet zoveel te betekenen. Het was inderdaad een typische voorstelling voor zo'n prijs; vermakelijk en vooral niet te moeilijk. En als het maar grappig is.

Maar ik heb me dus ook wel vermaakt.
Mijn god, wat een verhaal
Oud 04-11-2005, 12:09
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
SanneBelle. schreef op 01-11-2005 @ 13:47 :
Wende Snijders. Wat een heldin. Echt gaaf.
& Conny Janssen danst.
Ik vond Conny Janssen danst "Rebound" geweldig! echt een aanrader
Oud 04-11-2005, 22:09
Verwijderd
'Recht van overpad' van Productiehuis Brabant.

Kwam nogal moeilijk op gang, ik had er veel van verwacht, maar vond het begin enorm tegenvallen. Vanaf het midden begon het gelukkig interessanter en spannender te worden en uiteindelijk vond ik het toch wel een goede voorstelling. Het spel vond ik aardig (niet van iedereen, van Fokka Deelen over het algemeen wel )
Nouja, ik heb vorig jaar absoluut een betere voorstelling van deze regisseuze gezien, maar ik heb me wel vermaakt.
Oud 05-11-2005, 12:17
Dís
Dís is offline
'Niets'(geschreven door Nic Balthazar-belgie)
over autisme
Oud 05-11-2005, 22:55
Verwijderd
'Don Carlos' van Toneelgroep Amsterdam/Theatercompagnie.

Verdorie, het was voor mij niet de goede avond om deze voorstelling te zien, omdat ik echt heel erg moe was en nog halfziek enzo. 3,5 uur is dan echt te lang. En ik heb zo het verhaal niet goed genoeg kunnen volgen, wat ik erg jammer vindt.
Het spel vond ik erg uiteenlopend. Als een van de weinigen vond ik Fedja wél erg goed (prettige acteur gewoon) en Jacob Derwig was natuurlijk ook fenomenaal. Ook Hans Croiset en Hadewych Minis vond ik goed. Maar een aantal van de kleinere rollen vond ik niet goed vertolkt, en daar ergerde ik me aan.
Jammer, want ik had me wel enorm verheugd op deze toneelavond.
Oh ja, het decor en licht vond ik super
Oud 06-11-2005, 03:13
Gawk
Gawk is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 22-10-2005 @ 16:24 :
Oh, ik las laatst dat hij ook het decor van 'Bezonken rood' van Ro-theater heeft ontworpen (een voorstelling die ik overigens heel graag wil zien, maar ik zou niet weten waar..)
Hij speelde een paar weken terug, als onderdeel van het theaterfestival in Amsterdam.

Ik vond hem zelf niet zo super.
Oud 06-11-2005, 10:33
kalinho
kalinho is offline
youp van 't hek - het zelfmoordcommando

goede show
Oud 06-11-2005, 10:59
HereIAm
HereIAm is offline
Lonely 2 - Ruud Hermans en Dick van Altena in Nieuwland. Ik vond het heel erg mooi. Ze speelden eigen werk maar ook werk van o.a. Merle Haggard, Bob Dylan en John Prine. Ik vind dat geweldig, maar uh, tja, je moet er wel van houden
Oud 06-11-2005, 21:15
WolterB
WolterB is offline
Jan Jaap van der Wal - BSUR

Leuke show, best diepgaand en erg actueel
Beetje jammer van sommige mensen in t publiek die blijkbaar iets totaal anders verwacht hadden en duidelijk lieten merken dat ze niet vaak in het theater komen
Oud 09-11-2005, 17:54
Rodion
Rodion is offline
Amadeus.

Al weer een paar weken terug meen ik.
Oud 09-11-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 09-11-2005 @ 18:54 :
Amadeus.

Al weer een paar weken terug meen ik.
Nóg een keer?

Citaat:
kwibus schreef op 24-10-2005 @ 11:41 :
Amadeus.
Oud 10-11-2005, 22:19
Gawk
Gawk is offline
Het temmen van de Feeks, Toneelgroep Amsterdam.

Leuk, maar flauw af en toe. En het decor was op het derde balkon mooier dan gelijkvloers en dat is minder.
Oud 11-11-2005, 09:01
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 09-11-2005 @ 19:03 :
Nóg een keer?
Scherp hoor Ik dacht dat ik het nog niet had gepost, maar het tegendeel blijkt waar te zijn.
Oud 11-11-2005, 09:32
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 11-11-2005 @ 10:01 :
Scherp hoor Ik dacht dat ik het nog niet had gepost, maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

Is niet erg
Oud 11-11-2005, 23:28
Kinky
Kinky is offline
het Nationale Toneel - Een bruid in de Morgen

Een redelijk verhaal, mooi decor best goed spel. Duurt redelijk lang (20.15 tot 23.30 met pauze)
Stuk is goed te volgen maar soms wat veel van het zelfde/langdradig...
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 14-11-2005, 13:07
Verwijderd
Klaas van de Eerde - Schaap in Odeon te Zwolle.

Leuk, heb gelachen en bewonderd.
Oud 14-11-2005, 18:18
Gawk
Gawk is offline
Citaat:
Kinky schreef op 12-11-2005 @ 00:28 :
het Nationale Toneel - Een bruid in de Morgen

Een redelijk verhaal, mooi decor best goed spel. Duurt redelijk lang (20.15 tot 23.30 met pauze)
Stuk is goed te volgen maar soms wat veel van het zelfde/langdradig...
ja, maar wel noâkte wiev'n!
Oud 18-11-2005, 11:21
WolterB
WolterB is offline
Youp van 't Hek - Het zelfmoordcommando

Geniaal, één van de beste cabaretvoorstellingen die ik tot nu toe in het theater gezien heb.
Oud 18-11-2005, 12:20
Envy
Envy is offline
Barreland - De President.

Knap gespeeld. Twee monologen, beide van meer dan een uur. Af en toe een beetje langdradig, maar over het algemeen boeiend. En alle vijf de spelers hebben naakt op het toneel gestaan, haha.
Oud 18-11-2005, 13:34
Verwijderd
'Tilburg Tigers'
Improvisatietheater, theatersport.
Gewoon leuk. Verstand op nul en aan één stuk door lachen.
Oud 18-11-2005, 23:21
Verwijderd
'Biest' van de Wetten van Kepler.

Erg mooi. Goed spel, mooie sfeer en die muziek (live zang van een countertenor -zo heet dat toch?- die rondloopt over het toneel). Een mooi verhaal ook. Goede dialogen, met hier en daar ook wat humor. Ik was van het begin tot het eind geboeid.
Oud 20-11-2005, 21:34
Tuinkers
Tuinkers is offline
Het Temmen van de Feeks vond ik tegenvallen. Maar ik heb geen zin uit te leggen waarom, gezien mijn bezoek aan de voorstelling deel uitmaakte van een cursusweekend van Toneelgroep A'dam, en ik zodoende twee dagen over het stuk gediscussieer heb.
Oud 20-11-2005, 22:08
HereIAm
HereIAm is offline
Ilse DeLange in Haarlem
Oud 01-12-2005, 12:18
Verwijderd
'Showroom Survival' van Boogaerdt & Van der Schoot.

In het begin van de voorstelling dacht ik steeds 'Ja, leuk, leuke beelden, leuke grappen.. maar ik kan er niks mee.' Na een tijdje begon me dat echt de keel uit te hangen. Ik zag hun bedoeling niet. Maar uiteindelijk viel het allemaal meer op z'n plaats en ergens tegen het einde was er bij mij ineens een omslag van 'Hé, dit is eigenlijk best een hele goede voorstelling'.
En dat ze die omslag bij me hebben kunnen maken vind ik knap Ben dus wel positief.
Oud 02-12-2005, 16:43
battlestar
battlestar is offline
vorige week: Lines 2 van het Nationaal Ballet @ de Stopera, A'dam.

ik was wel onder de indruk, leuk ook dat ze de voorstelling in vier onderdelen (4 typen dansen) hadden opgesplitst waardoor het niet langdradig of saai werd. prachtig ondersteund ook door het orkest

vanavond the Ashton Brothers
Oud 04-12-2005, 14:40
merels
merels is offline
ik ben afgelopen donderdag naar mama mia geweest, ik vond het vermakelijk maar ik het wel iets meer verwacht voor die prijs.
Oud 07-12-2005, 17:25
Verwijderd
Ik ben gisteravond naar de kerstshow van Karin Bloemen geweest. Zij had Astrid Joosten, Edsilia Rombley, Angela Groothuizen en Sara Kroos uitgenodigd om mee te doen. Het was een try-out dus er gingen nog al wat dingetjes mis, maar dat maakte dat het eigenlijk juist zo leuk was.

Er werden stukjes cabaret gedaan, liedjes gezongen ( beautiful, kerstliederen, window of hope, van alles wat), twee voor twaalf gespeeld en Angela Groothuizen vertelde een kerstverhaal. Alles stond natuurlijk in het teken van kerst. een beetje een multi-culti kerst. Gepimpte burka's, een zweedse taart, kerstliedjes met een sambabeat eronder, etc. Op het eind, toen we een staande ovatie gaven aan de vrouwen gingen we nog a capella met de hele zaal een kerstmedley zingen. En dat was echt super fantastisch.

Het was erg leuk, duurde lekker lang, en een heerlijke sfeer.
Oud 11-12-2005, 02:54
Verwijderd
'Millernin' van De Koe.

Geniaal, net als het stuk dat ik vorig jaar van hen gezien heb (De miserie van de jonge Werthers). Erg mooie sfeer, goede acteurs, komisch... maar ook genoeg 'AU'-momenten. Echt goed

Laatst gewijzigd op 11-12-2005 om 02:57.
Oud 11-12-2005, 10:00
Guenevery
Guenevery is offline
Ik ben vorige week dinsdag naar de Lama's on Tour geweest. 't Was top!
Oud 11-12-2005, 12:22
Verwijderd
Frank Groothof - Orpheus en de Hellehond van Hades.

Ik vond het geweldig, wij gaan nu al jaren naar zijn voorstellingen ondanks dat we allemaal hier thuis eigenlijk al te oud zijn. Ik vind het geweldig elke keer om naar te kijken. Het was erg leuk, er zaten ook leuke 'volwassenen' grapjes in. dus
Oud 11-12-2005, 15:20
Verwijderd
Ik was met Mushu mee vrijdag. dus
Oud 13-12-2005, 14:32
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
Gawk schreef op 10-11-2005 @ 23:19 :
Het temmen van de Feeks, Toneelgroep Amsterdam.

Leuk, maar flauw af en toe. En het decor was op het derde balkon mooier dan gelijkvloers en dat is minder.
ik mag vanavond
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 13-12-2005, 17:48
kalinho
kalinho is offline
Lebbis& Jansen- Oudjaars 2005

In ieder geval beter dan2004 (dat is ook niet zo heel moeilijk), en beter dan 2003 ook denk ik
Oud 14-12-2005, 13:37
Miroir
Miroir is offline
Oh goed om te horen, ik ga vanaaf naar Lebbis en Jansen
Oud 14-12-2005, 22:27
Verwijderd
'Tirannie van de tijd' van het Zuidelijk Toneel.

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Het begin, met het rondlopen langs allerlei mensen die iets over 'de tijd' te vertellen hebben, vond ik erg leuk, zinvol voor de voorstelling niet zo. De voorstelling zelf was een lange zit, en toch echt teveel intellectueel gebabbel voor mij. Er zaten wel een aantal hele mooie beelden in, op momenten dat er eventjes niet werd gesproken (héérlijk). Goede acteurs ook, maar met het geheel kon ik weinig.
Oud 22-12-2005, 10:34
Verwijderd
'Tape' met Tygo Gernandt en Cas Jansen en Medina Schuurman.

Ik had echt iets heel slechts verwacht, dus wat dat betreft viel het me mee. Ik vond zelfs Tygo Gernandt goed (ik erger me doorgaans dood aan die arrogante trukendoos)! De vormgeving was ook wel interessant, sommige stukken waren alleen op film te zien, maar werden wel live gespeeld.
Maar verder waren Cas Jansen en vooral Medina Schuurman erg slecht en was het superzonde van het goede verhaal om het gewoon puur als komedie te spelen. Het had veel schrijnender gekund, maar helaasch... En tegen het einde zakte de voorstelling ook echt enorm in.
Oud 22-12-2005, 10:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bart Chabot, Ronald Giphart en Martin Bril

Ik ben vergeten hoe de voorstelling heette, maar het was wel erg leuk.
Oud 23-12-2005, 16:27
Verwijderd
'Lieve dikke kont' van het Veemtheater.

Nee
Hoewel soms mooie of grappige dingen en beelden, het was echt een slecht bijeengeraapt zooitje zonder enige samenhang.
Oud 23-12-2005, 21:06
stado
stado is offline
ben dinsdag met mijn klas naar bruid in de morgen geweest van het nationaal toneel. Mooi stuk je moet er wel van houden.
Oud 23-12-2005, 22:47
Verwijderd
'Bezonken rood' van Het Toneelhuis.

Ik vond het prachtig. Vrolijk word je er natuurlijk niet van, maar wow, wat een acteur en wat een mooie beelden!
Oud 12-01-2006, 21:38
Verwijderd
'Alleman' van Mondo Leone.

Stond aangekondigd als toneel, maar was muziek en film. Eén persoon (Leon Giesen) op het podium, met vier gitaren.
Het duurde even voordat ik het goed vond. In het begin dacht ik alleen maar: Wat moet ik hiermee? Ik ging naar een toneelvoorstelling!
Maar het was eigenlijk wel heel erg mooi Beetje te lang, dat wel.
Oud 13-01-2006, 13:51
Muze
Muze is offline
Ernst van der Pasch met 'scherp blijven'

het was zeker de moeite waard
Oud 13-01-2006, 18:46
Tink*
Tink* is offline
Annie, het was vrij matig.
Oud 14-01-2006, 23:04
Chaucus
Chaucus is offline
Mamma Mia!

En het beviel me erg goed
Oud 16-01-2006, 21:33
Verwijderd
'Phèdre' van het Nationale Toneel.

En ik vond het erg mooi. Klassiek, 'zoals het hoort' gespeeld. En ik houd wel van de taal van Racine, is bij het zien dit stuk weer gebleken. Goed spel, vooral van Jaap Spijkers en Ariane Schlüter. Die opkomst van Theseus (Jaap Spijkers) was echt grandioos mooi.
Advertentie

Regels voor berichten