Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 14:25
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2005 @ 15:19 :
waarom is dat dan?
Tussen kerst en oud en nieuw is de kans dat iemand niet werkt groter dan in de rest van het jaar.
Oud 18-12-2005, 15:16
Balance
Balance is offline
Maar uit de post van MightyMarcel maak ik op dat het wel redelijk standaard is dat de examinators dan vrij hebben.

Maar 27 t/m 30 december zijn gewone werkdagen. En op 31 december wordt overdag vaak ook nog gewoon gewerkt.
Kijk, vakantie nemen kan natuurlijk altijd en is wel waarschijnlijker in die periode, maar dan lijkt het me geen algemene regels dat er tussen kerst en oud&nieuw niet afgereden wordt?
Oud 18-12-2005, 15:48
Man16
Man16 is offline
eey
Bij ons op school kan je nou een cursus autotheorie volgen.
Maar hoe zit het precies met de leeftijd van autotheorie examen??
Oud 18-12-2005, 15:56
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Man16 schreef op 18-12-2005 @ 16:48 :
eey
Bij ons op school kan je nou een cursus autotheorie volgen.
Maar hoe zit het precies met de leeftijd van autotheorie examen??
Je moet 18 zijn voordat je examen mag doen.

Maare, vergeet ook niet dat je binnen een jaar je examen moet halen, anders moet je weer opnieuw theorieexamen doen.
Oud 18-12-2005, 18:37
Flowtje
Flowtje is offline
Gisterochtend les gehad, ging erg goed. Hij had niks op of aan te merken! Ik ga voor mijn gevoel echt langzaam, dus ik was echt verbaasd toen hij plotseling zei dat ik wel mooi op schema lig (van een gemiddelde student).

2 weken niet rijden, want dan is de rijschool dicht, maar ik vind het niet zo heel erg eigenlijk.
Oud 18-12-2005, 18:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-12-2005 @ 16:56 :
Je moet 18 zijn voordat je examen mag doen.

Maare, vergeet ook niet dat je binnen een jaar je examen moet halen, anders moet je weer opnieuw theorieexamen doen.
niet waar. theorie mag vanaf je 17e al. praktijk pas vanaf je 18e.
Oud 18-12-2005, 19:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-12-2005 @ 19:59 :
niet waar. theorie mag vanaf je 17e al. praktijk pas vanaf je 18e.
Citaat:
theorie-examen

Voordat je praktijkexamen kunt doen, moet je geslaagd zijn voor het theorie-examen. Als je daarvoor slaagt ontvang je een theoriecertificaat.

Dat certificaat overhandig je bij het begin van het praktijkexamen, samen met enkele andere documenten.

Je mag alleen theorie-examen doen als je achttien jaar of ouder bent.

De links hiernaast bieden je meer informatie over verschillende aspecten van het theorie-examen.
Bron
Moet ik een rij-instructeur nou wat leren?

Je mag natuurlijk wel leren voor je theorieexamen, maar dat mag zelfs een kleuter.
Oud 19-12-2005, 09:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-12-2005 @ 20:04 :
Bron
Moet ik een rij-instructeur nou wat leren?

Je mag natuurlijk wel leren voor je theorieexamen, maar dat mag zelfs een kleuter.
vroeger mocht t wel, geloof ik. ach, wat geeft t, ik hoef t tenslotte niet meer te doen, en theorie-examens moeten leerlingen sowieso zelf regelen.
Oud 19-12-2005, 10:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2005 @ 20:16 :
Nee joh, niet iedereen die volgende week lest, gaat op voor z'n examen.
Ow, ik had je verkeerd begrepen

Maar het is toch op zich wel logisch dat iedereen voor de kerst dan nog rijles wil nemen? Ik heb sowieso elke week twee keer les?
Oud 19-12-2005, 12:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-12-2005 @ 11:05 :
Ow, ik had je verkeerd begrepen

Maar het is toch op zich wel logisch dat iedereen voor de kerst dan nog rijles wil nemen? Ik heb sowieso elke week twee keer les?
Nou ja, ik vind het wel vreemd. Waarom zit hij op een donderdag al de hele week daarna vol? Dat is normaal nooit.
Oud 19-12-2005, 12:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-12-2005 @ 10:32 :
vroeger mocht t wel, geloof ik. ach, wat geeft t, ik hoef t tenslotte niet meer te doen, en theorie-examens moeten leerlingen sowieso zelf regelen.
Lekker betrokken. De regels veranderen inderdaad nogal vaak. Ik hoop dat ze binnenkort alles naar beneden gaan bijstellen.
Theorie halen vanaf 17 en lessen vanaf 17. Examen vanaf 18 zou wel oke zijn.
Oud 19-12-2005, 13:22
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-12-2005 @ 13:24 :
Lekker betrokken. De regels veranderen inderdaad nogal vaak. Ik hoop dat ze binnenkort alles naar beneden gaan bijstellen.
wat dacht je van examen doen op je 20e, ik weet dat heel veel mensen die niet leuk zullen vinden maar het zal heel wat ongelukken schelen.
Oud 19-12-2005, 13:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
BBEM schreef op 19-12-2005 @ 14:22 :
wat dacht je van examen doen op je 20e, ik weet dat heel veel mensen die niet leuk zullen vinden maar het zal heel wat ongelukken schelen.
Tuurlijk en als je op je 25ste pas examen mag doen, ben je ook over de kritieke periode heen. Zo kunnen we wel bezig blijven. Waarom hebben we uberhaupt een auto's? Met het OV is toch veel veiliger en beter voor het milieu?
Oud 19-12-2005, 14:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-12-2005 @ 13:24 :
mwa, ik leer ze de regels wel goed hoor, leerlingen die theorieles volgen halen t de 1e of 2e x, vrijwel allemaal.

wie beweert dat het OV beter voor het milieu is : dat is onzin. Een oude stinkende vervelende dieselbus die donkerbruine roetwalmen over ons land uitbraakt, terwijl er tien mensen in zitten, vervuilt een stuk meer dan iemand die in zn vw polo diesel met roetfilter van en naar huis rijdt.

en het OV veiliger ? mijn auto heeft gordels, airbags, tractie controle, abs, en nog meer van dat soort nonsens. In een bus zit je zonder gordel in een metalen doodskist, lekker veilig.

later examen doen helpt denk ik weinig, je hebt ook mensen van 30 die idioot rijden. Strengere / betere examens zijn een beter idee.
Oud 19-12-2005, 18:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-12-2005 @ 15:32 :
mwa, ik leer ze de regels wel goed hoor, leerlingen die theorieles volgen halen t de 1e of 2e x, vrijwel allemaal.
Ik vraag me af of dat een maatstaaf is. Het ligt er maar net aan wat voor leerlingen je hebt en hoe gedisciplineerd ze zijn. Je kunt ze wel motiveren, maar niet alles hangt van jou af.

Citaat:
wie beweert dat het OV beter voor het milieu is : dat is onzin. Een oude stinkende vervelende dieselbus die donkerbruine roetwalmen over ons land uitbraakt, terwijl er tien mensen in zitten, vervuilt een stuk meer dan iemand die in zn vw polo diesel met roetfilter van en naar huis rijdt.
Als er geen auto's meer rijden, is er veel meer geld beschikbaar voor het OV en hoeven er dus geen oude bussen meer te rijden.

Citaat:
en het OV veiliger ? mijn auto heeft gordels, airbags, tractie controle, abs, en nog meer van dat soort nonsens. In een bus zit je zonder gordel in een metalen doodskist, lekker veilig.
Je noemt het zelf al nonsens. Met de bus heb me een kleinere kans op een ongeluk dan met een auto hoor. Ik heb een paar keer een ongeluk met een bus gezien, maar toen gebeurde er vrijwel niks met de inzittenden. Trein is nog veiliger en vliegtuigen ook.

Ik zeg niet dat auto's afgeschaft moeten worden, maar ik vind je argumenten nogal slap.

Citaat:
later examen doen helpt denk ik weinig, je hebt ook mensen van 30 die idioot rijden. Strengere / betere examens zijn een beter idee.
Hoezo strenger? Heb je het idee dat ze aso rijders laten slagen? Bovendien denk ik dat de meeste leerlingen nog niet echt aso rijden. Ik de lesauto rijd ik ook nooit te hard, omdat ik toch de tijd vol moet/mag maken. Dan heeft te hard rijden geen zin. Als ik m'n rijbewijs heb en ik heb haast, dan is de verleiding om te hard te rijden veel groter.
Oud 20-12-2005, 08:55
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik ben helaas gezakt!

Op een gegeven moment was er een kruispunt waarbij er van links en rechts auto's kwamen en ik naar de overkant wilde. Ik had de afstand verkeerd ingeschat, waardoor we onnodig lang moesten wachten.

Op een ander erg druk kruispunt binnen de bebouwde kom waar ik naar links moest, waarbij er eerst een fietspad +auto's uit 2 richtingen kwamen, zag ik geen gelegenheid om te gaan. Vervolgens kwam er nog een auto rechts naast me staan waardoor ik geen zicht had op de rechterbaan en het fietspad extra werd geblokkeerd (fietsers konden er niet meer langs). Aan de linkerkant zaten allemaal geparkeerde auto's, dus nog slechter zicht op de doorgaande rijbaan. Op een gegeven moment toen er een auto ging afbuigen had ik de gok maar genomen en heb toen afgeslagen, maar ik zag niet goed dat er een auto met hevige snelheid van links kwam. En die examinator zei: gas geven! Dat ging toen maar net goed.

Nog een moment: Er zaten soms fietsers voor me, waarbij ik erg ging twijfelen of ik ze in moest halen. En of dat veilig kon. Ook ging het fileparkeren, normaal enorm simpel, niet foutloos(wachtte te lang met voorrang verlenen+kwam niet precies in het vak terecht).

Fijne feestdagen zo
Oud 20-12-2005, 09:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-12-2005 @ 19:07 :
Ik vraag me af of dat een maatstaaf is. Het ligt er maar net aan wat voor leerlingen je hebt en hoe gedisciplineerd ze zijn. Je kunt ze wel motiveren, maar niet alles hangt van jou af.
dat beweer ik ook niet.

Citaat:

Als er geen auto's meer rijden, is er veel meer geld beschikbaar voor het OV en hoeven er dus geen oude bussen meer te rijden.

als er geen auto's meer zouden rijden, mist onze staat nogal wat inkomsten. Minder auto's levert echt niet meer geld op, eerder minder.
Sterker nog, als er minder auto's zouden rijden, zou de vraag naar het OV toenemen - en dat levert uiteindelijk een beetje geld op - terwijl er niet ineens meer geld is, en er wel meer bussen en treinen nodig zouden zijn.

Citaat:

Je noemt het zelf al nonsens. Met de bus heb me een kleinere kans op een ongeluk dan met een auto hoor. Ik heb een paar keer een ongeluk met een bus gezien, maar toen gebeurde er vrijwel niks met de inzittenden. Trein is nog veiliger en vliegtuigen ook.

Vliegtuigen zijn veiliger, zolang ze vliegen. Auto's zijn net zo veilig, totdat er iets misgaat. Maar als er iets misgaat, zit ik toch echt liever in een auto dan in een vliegtuig. Of een bus, wat dat betreft. Die ongelukken die jij gezien hebt, sorry hoor, maar dat heeft dan niet echt veel voorgesteld. Bussen rijden tenslotte ook niet zo hard.

Citaat:

Ik zeg niet dat auto's afgeschaft moeten worden, maar ik vind je argumenten nogal slap.

en ik de jouwe.

Citaat:

Hoezo strenger? Heb je het idee dat ze aso rijders laten slagen? Bovendien denk ik dat de meeste leerlingen nog niet echt aso rijden. Ik de lesauto rijd ik ook nooit te hard, omdat ik toch de tijd vol moet/mag maken. Dan heeft te hard rijden geen zin. Als ik m'n rijbewijs heb en ik heb haast, dan is de verleiding om te hard te rijden veel groter.
je hebt hardrijders en mensen die gevaarlijk rijden, dat is echt niet hetzelfde. Ja, strengere examens en examens die op andere punten letten, leveren veiligere chauffeurs op. Dat kun je met me oneens zijn, ik ben niet de enige die er zo over denkt, aangezien rij-examens binnen vrij korte termijn anders worden.
Over dat leerlingen niet te hard rijden tijdens de les - niet dat je coureurs moet opleiden - zo'n slecht idee zou het niet zijn om je leerlingen eens wat harder te laten rijden. Vrijwel niemand zoekt tijdens de lessen de grens op, zodat je die na je lessen nog eens moet vinden.
Daarnaast, de meeste ongelukken zijn het gevolg van verkeerd inschatten van de situatie, twijfelachtig gedrag en simpelweg niet goed genoeg uitkijken. Tuurlijk zijn de gevolgen van een ongeluk met 100kmh minder ernstig dan bij 200kmh, maar dat wil nog niet zeggen dat de snelheid dan per se de oorzaak zou moeten zijn. (dat is het namelijk niet.)
Mensen die ontzettend netjes rijden, en toch de meeste rare dingen doen, zijn gevaarlijker dan iemand die heel voorspelbaar te hard rijdt.
Oud 20-12-2005, 09:26
Rachel
Rachel is offline
Nou, vandaag vrijstelling gehaald
Het ging echt super lekker, dus dat was wel fijn
Vanmiddag ga ik een slipcursus doen
Oud 20-12-2005, 13:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 20-12-2005 @ 10:26 :
Bet0rrz
Oud 20-12-2005, 13:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rachel schreef op 20-12-2005 @ 10:26 :
Gefeliciteerd
Oud 20-12-2005, 13:39
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-12-2005 @ 14:04 :
Bet0rrz
Jij moest toch ook vandaag?
Oud 20-12-2005, 18:19
Rachel
Rachel is offline
Ik heb net een slipcursus gehad, kei tof joh!
Al moet ik zeggen dat ik het alleen al een geweldig gevoel vond om alleen (zonder instructeur) in de auto te zitten
Oud 20-12-2005, 19:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 20-12-2005 @ 14:39 :
Jij moest toch ook vandaag?
Ik moet morgenochtend afrijden
Oud 20-12-2005, 21:47
Jolt
Jolt is offline
Succes!
Oud 21-12-2005, 11:17
JessieL
JessieL is offline
Zou iemand mij mss tips kunnen geven, aangezien het vooruitkijken bij mij nog niet erg lukt. Wat hielp jou om beter vooruit te kijken?
Oud 21-12-2005, 11:50
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb 'm ik heb gewoon mijn rijbewijs Ik ben zooooooo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♥
Oud 21-12-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 21-12-2005 @ 12:50 :
Ik heb 'm ik heb gewoon mijn rijbewijs Ik ben zooooooo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♥
Oud 21-12-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Chachacha schreef op 21-12-2005 @ 12:17 :
Zou iemand mij mss tips kunnen geven, aangezien het vooruitkijken bij mij nog niet erg lukt. Wat hielp jou om beter vooruit te kijken?
Snelweg ritten afgewisseld met ritten door wegwerkzaamheden, dan moet je namelijk wel ver vooruitkijken anders loop je achter de feiten aan.
Oud 21-12-2005, 12:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
regelmatig je aandachtspunt verschuiven. dus niet gaan staren.
Oud 21-12-2005, 12:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar proberen om ook naar de rest te kijken. En kijken of je borden of lantaarnpalen kan zien, dan weet je bijv. dat er een zijstraat komt of de bebouwde kom.

Niet dat ik er zo goed in ben

Coopergirl: gefeli!
Oud 21-12-2005, 13:17
Miracle
Miracle is offline
Citaat:

♥
Goed zo!!! Gefeliciteerd!
Oud 21-12-2005, 13:36
zeehond23
zeehond23 is offline
gefeli coop! Wanneer rij je hier heen?
Oud 21-12-2005, 13:49
Balance
Balance is offline
Citaat:

♥
feest
Oud 21-12-2005, 17:04
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
afstand bewaren, overal op letten, en jezelf erop wijzen als je ergens bij staat of naar een kruispunt komt, de borden, waar je heen moet, voetpaden, fietspaden, etc
Oud 21-12-2005, 17:21
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-12-2005 @ 13:37 :
regelmatig je aandachtspunt verschuiven. dus niet gaan staren.

hehhe dat doe ik idd nog te vaak, gaan staren.
thanx voor de tips iedereen. morgen weer les, we zouden eraan werken, ga jullie tips zeker gebruiken
Oud 21-12-2005, 17:57
Rachel
Rachel is offline
GefeliciteeeeÉrd!
Oud 21-12-2005, 18:16
In Your Room
In Your Room is offline
Nieuwe examendatum! Tweede keer dus.
11 januari al, 14.55. Ik ben blijjjjj, want eerst dacht m'n instructeur dat heel januari al vol zat. En als ik deze lijn erin houd, ziet hij het wel zitten.
Oud 21-12-2005, 22:58
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:

♥
Gefeliciteerd!
Oud 21-12-2005, 23:40
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

♥
Grtz.
Oud 22-12-2005, 10:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 21-12-2005 @ 19:16 :
Nieuwe examendatum! Tweede keer dus.
11 januari al, 14.55. Ik ben blijjjjj, want eerst dacht m'n instructeur dat heel januari al vol zat. En als ik deze lijn erin houd, ziet hij het wel zitten.
Da's wel beter zeg! Hier zit het CBR tot 9 maart al helemaal vol Succes hon'!!!!
Oud 22-12-2005, 11:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:

♥
Oud 22-12-2005, 12:36
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-12-2005 @ 11:06 :
Da's wel beter zeg! Hier zit het CBR tot 9 maart al helemaal vol Succes hon'!!!!
Zozo, dat is lang
Ik ben blij dat ik, wanneer ik zak, verplicht binnen 6 weken op moet
Oud 22-12-2005, 13:32
Flowtje
Flowtje is offline
Per 1 januari worden mijn rijlessen met €1,50 verhoogd naar €37,50!!
Oud 22-12-2005, 16:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 22-12-2005 @ 14:32 :
Per 1 januari worden mijn rijlessen met €1,50 verhoogd naar €37,50!!
terwijl je er al lest ?

hmm, het mag vast, maar hierzo blijven de prijzen voor leerlingen die al rijden gelijk tijdens hun lessen. hogere prijzen gelden dan alleen voor nieuwe leerlingen.
Oud 22-12-2005, 18:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-12-2005 @ 17:31 :
terwijl je er al lest ?

hmm, het mag vast, maar hierzo blijven de prijzen voor leerlingen die al rijden gelijk tijdens hun lessen. hogere prijzen gelden dan alleen voor nieuwe leerlingen.
Dat is wel erg luxe. Zeker als je lang bezig bent.

Mijn rijschool rekent het voor iedereen.
Oud 22-12-2005, 21:24
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
terwijl je er al lest ?

Ja, de prijzen stijgen voor iedereen.

Hoe duur zijn de lessen bij jou dan?
Oud 23-12-2005, 09:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-12-2005 @ 19:18 :
Dat is wel erg luxe. Zeker als je lang bezig bent.

Mijn rijschool rekent het voor iedereen.
maar leerlingen die lang bezig zijn, zijn een uitzondering. (ik weet t, dat klinkt arrogant, maar tis wel zo.)

overigens zijn er wel meer rijscholen die hetzelfde systeem hanteren als ons, dus zo raar is dat niet. Sowieso, 1 op de 2 leerlingen koopt toch een pakket.

lessen zijn momenteel 35e. per les. (pakketprijzen weet ik zo niet uit mn hoofd).
Oud 23-12-2005, 10:31
black pear!
black pear! is offline
Ik heb eindelijk mijn rijbewijs!!!!!!!!!! Na een paar keer zakken.
Oud 23-12-2005, 12:07
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
black pear! schreef op 23-12-2005 @ 11:31 :
Ik heb eindelijk mijn rijbewijs!!!!!!!!!! Na een paar keer zakken.
Gefeliciteerd!
Hoeveel lessen heb je gehad?
Oud 23-12-2005, 12:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
terwijl je er al lest ?

Toen ik begon met lessen in mei waren de prijzen net opgeschroeft naar 37,00 euro per uur.. Mensen die destijds al een het lessen waren kregen geen verhoging Per 1 januari gaan de prijzen hier weer omhoog (evenals de prijzen voor tussentijdse toets en praktijkexamen.. Praktijkexamen wordt nu 195,00 euro )

Regels voor berichten