Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 19:52
ziglietje
ziglietje is offline
Ik ben een 21jarig knap meisje... en voel me eenzaam, ik heb niet veel goei vrienden, véél kenissen, maar weinig goeie vrienden, en ik mis een lief... ik kan wel jongens genoeg krijgen... sommige spreken mij innerlijk en soms uiterlijk wel aan... maar die klik om een relatie te beginnen is er nog niet .... hoe komt dit?! ligt dat aan het feit dat het de verkeerde is... en wanneer weet je dit?

Desperate
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 19:55
Qimm
Qimm is offline
Niet wanhopig gaan zoeken, want dat werkt niet. Wanneer er iemand leuk is en die jou ook leuk vind dan merk je het vanzelf.
Oud 10-02-2006, 19:58
ziglietje
ziglietje is offline
ja maar soms vind ik wel kerels leuk, maar er is geen sprake van verliefdheid of kriebels ofzo, ook al zijn ze innerlijk en uiterlijk goed... en de ware kom je vanzelf tegen, daar ben ik nog niet zo zeker van, ik werk héél veel, heb niet echt een extreem sociaal leven, dus ik ga hem niet eender waar tegenkomen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 19:59
Verwijderd
Je moet inderdaad niet wanhopig gaan zoeken. En ook niet bij elke leuke jongen die je ziet gelijk denken "oh zou het meer kunnen worden?". Neem gewoon een iets relaxtere houding aan, dan overkomt het je vanzelf
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:00
Qimm
Qimm is offline
chatboxen

Ik kan nu wel met alle clichés gaan gooien die ik (en jij) ken, maar dat schiet niet op.
Oud 10-02-2006, 20:05
ziglietje
ziglietje is offline
tja maar bij mij gaat het er gewoon om: wanneer WEET je dat je de juiste voor je hebt.....
Want ik kom met enkele gasten goed overeen maar daar blijft het precies bij... hoe goed het ook klikt....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:06
Qimm
Qimm is offline
het gekke is, dat wéét je gewoon, dan voelt alles alsof het klikt, alsof het gewoon klopt.
Oud 10-02-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 10-02-2006 @ 21:06 :
het gekke is, dat wéét je gewoon, dan voelt alles alsof het klikt, alsof het gewoon klopt.
Agree
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:43
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je kan ook zorgen dat je meer omgaat met de leukste kennissen. Als je een paar lui hebt waar je altijd wel een biertje mee kan drinken hoef je niet per se een 'lief'.
Oud 10-02-2006, 22:13
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Zo iemand loop je niet zo 123 tegen het lijf. Vaak gebeurt het zelfs als je het het minst verwacht. Natuurlijk kan je het wel een beetje sturen, door zelf wat initiatief te nemen en dingen te gaan doen waar je andere mensen ontmoet. En je hoeft niet bang te zijn of het wel de juiste is. Als het goed voelt is het gewoon goed. Dat weet je dan gewoon. Maar ga gewoon niet té hard op zoek. En als je goede vrienden hebt voel je je ook niet zo eenzaam en heb je zo'n lief niet zo hard nodig. Dus richt je vooral op het maken van goede vrienden.
Oud 10-02-2006, 22:16
Jolt
Jolt is offline
Ik ben ook eenzaam maar heb me er maar bij neergelegd!
Oud 10-02-2006, 23:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-02-2006 @ 23:16 :
Ik ben ook eenzaam maar heb me er maar bij neergelegd!
Je moet je gewoon de 'rol' van de loner aanwennen. En het voor jezelf leuk maken, ook. Zoek een hobby, een interesse, iets waar je lekker mee bezig kan zijn. En als je je iets minder voelt, is er nog altijd bier en 'zielige' muziek.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 23:19
Verwijderd
Nou, wie mij een middel geeft om uit de eenzaamheid te komen ben ik voor eeuwig dankbaar.

En bier, gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 23:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 00:19 :
En bier, gadverdamme.
Wat ben jij nou voor schande voor het mannelijk geslacht.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 23:29
Verwijderd
Sorry, ik ben erg anti-alcohol. Ik drink liever thee, is dat fout?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 00:02
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-02-2006 @ 00:11 :
Je moet je gewoon de 'rol' van de loner aanwennen. En het voor jezelf leuk maken, ook. Zoek een hobby, een interesse, iets waar je lekker mee bezig kan zijn. En als je je iets minder voelt, is er nog altijd bier en 'zielige' muziek.
Waarom zou ik zeuren dat ik eenzaam ben, plezier maak ik toch alleen of niet. Daarnaast heb ik sowieso hobby's maar weinig tijd om dat ook echt te doen, maar ach het kan altijd erger.

En bier is zoooo boers, wijn only for me
Oud 11-02-2006, 00:25
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-02-2006 @ 01:02 :

Goede wijn is nog steeds geen bier

OT: Zoek een leuke afleiding en blijf open voor nieuwe mensen en geef dingen de tijd om te groeien.
Oud 11-02-2006, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Nee, wijn is juist voor omhooggevallen culinario's. Bier is voor mannen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 10:09
WolterB
WolterB is offline
Je weet het pas als je voelt dat het die keer wél anders is en tot dan, geduld hebben.
Oud 11-02-2006, 13:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 01:40 :
Ik ben geen man, maar een kerel

Dus.

Trouwens omhooggevallen culinario's is wel een gaaf word
Oud 11-02-2006, 14:10
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 10-02-2006 @ 21:05 :
tja maar bij mij gaat het er gewoon om: wanneer WEET je dat je de juiste voor je hebt.....
Want ik kom met enkele gasten goed overeen maar daar blijft het precies bij... hoe goed het ook klikt....
Het is belangrijk dat je lekker gewoon jezelf blijft
Al is het moeilijk... ik heb namelijk hetzelfde, ik kan ook
niet zeggen dat ik erg lelijk ben en ben ook zwaar opzoek
naar een leuke, lieve vriendin... maar die komen niet zomaar
aanvliegen.. je komt genoeg tegen (studentenvereniging, sportvereninging, band, uitgaan enz.)
maar dat blijken dan vaak óf sletten die gewoon lekker
één keer willen óf het zijn in jou ogen perfecte meiden die zich alleen maar zo voor doen voor jou en na bv. een week zich alweer anders gedragen...
soms heb ik ook zoiets van.. hmm misschien moet ik gewoon net zo hard gaan sletten of iets dergelijks... maar dat weiger ik..
ik blijf gewoon mezelf.. hoop dat het je een beetje een hart onder de riem steekt dat er meer mensen zoals jij rondlopen
Oud 11-02-2006, 14:24
I C U
I C U is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 00:29 :
Sorry, ik ben erg anti-alcohol. Ik drink liever thee, is dat fout?
Zullen we trouwen? Thee! <3

OT: Wat eigenlijk al gezegd is: ga niet zo wanhopig op zoek! Werkt echt niet, plus het feit dat je daar pas echt wanhopig van wordt. Tenminste, ik wel. Zorg dat je het naar je zin hebt, hou je ogen open en blijf glimlachen...
Oud 11-02-2006, 14:57
Papillonne
Papillonne is offline
Offtopic: wat zijn hier veel verstandige, aardige vrijgezelle mensen met opmerkingen waarin ik me volledig herken (die van de thee was wel het toppunt, ik ben thee-verslaafd)

OT: hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer je dat uitstraalt. Wees jezelf, doe leuke dingen met vrienden en intussen wordt je heus wel opgemerkt door deze of gene. Als hij je ziet lachen en plezier ziet hebben, zal hij eerder op je vallen dan wanneer hij een wanhopig op zoek eenzaam meisje ziet dat geen vreugde in het leven ziet zonder vriendje...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 15:16
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 11-02-2006 @ 15:57 :

OT: hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer je dat uitstraalt. Wees jezelf, doe leuke dingen met vrienden en intussen wordt je heus wel opgemerkt door deze of gene. Als hij je ziet lachen en plezier ziet hebben, zal hij eerder op je vallen dan wanneer hij een wanhopig op zoek eenzaam meisje ziet dat geen vreugde in het leven ziet zonder vriendje... [/B]
precies
Oud 11-02-2006, 15:20
Papillonne
Papillonne is offline
Waarom weten we het allemaal zo ontzettend goed en zijn we toch nog vrijgezel vraag ik me dan af....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 16:46
Optima
Optima is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 11-02-2006 @ 16:20 :
Waarom weten we het allemaal zo ontzettend goed en zijn we toch nog vrijgezel vraag ik me dan af....
drempelvrees?
Oud 11-02-2006, 18:09
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
En jij komt uit een gat in zuid limburg?

lol
Oud 11-02-2006, 19:23
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Doe waar je goed in bent, en maak gewoon veel contacten die niet in eerste instantie bedoeld zijn om een relatie uit te krijgen, op die manier kan je makkelijk vriendschappen opbouwen en daar profijt van hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 20:26
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 11-02-2006 @ 16:20 :
We zitten allemaal nog op z'on leeftijd waar we allemaal van denken dat we snel iemand moeten hebben voor het telaat is?
Oud 11-02-2006, 20:42
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 01:40 :
En vrouwen.
Oud 12-02-2006, 00:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 11-02-2006 @ 21:26 :
We zitten allemaal nog op z'on leeftijd waar we allemaal van denken dat we snel iemand moeten hebben voor het telaat is?
Het is gewoon zo dat je verhalen van andere hoort, en andere stelletjes ziet die het leuk hebben en dan zelf ook zoiets wilt. En als je eenmaal het gevoel van echte verliefdheid/liefde daadwerkelijk hebt gevoeld... dan wil je steeds weer, t werkt verslavend.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 01:56
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 11-02-2006 @ 19:09 :
En jij komt uit een gat in zuid limburg?

lol
LOL

Fucking boeren!

Anyway, alleen kwaliteits bier gaat er natuurlijk ook wel in. Maar sommige zijn gewoon niet echt te nassen.

Trouwens sowieso zit eenzaamheid tussen je oren.
Oud 12-02-2006, 02:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-02-2006 @ 02:56 :
Trouwens sowieso zit eenzaamheid tussen je oren.
Ja, iedereen moet gewoon meerdere persoonlijkheden hebben!
Oud 12-02-2006, 11:01
Jolt
Jolt is offline
Ja!

Je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt!

Als jij steeds gaat zeggen dat je eenzaam en zielig bent, tja daar word je niet echt happy van.
Oud 12-02-2006, 12:37
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-02-2006 @ 12:01 :
Ja!

Je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt!

Als jij steeds gaat zeggen dat je eenzaam en zielig bent, tja daar word je niet echt happy van.
Klopt op zich wel, maar is het negeren van je verdrietige gevoelens dan een oplossing? Don't think so.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 12:48
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 12-02-2006 @ 12:37 :
Klopt op zich wel, maar is het negeren van je verdrietige gevoelens dan een oplossing? Don't think so.
Je moet leren dat je niet zielig BENT en dan voel je je niet zielig en dan ben je het dus ook niet meer
Oud 12-02-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 12-02-2006 @ 13:48 :
Je moet leren dat je niet zielig BENT en dan voel je je niet zielig en dan ben je het dus ook niet meer
Precies. Dat is niet het negeren van een probleem, maar leren relativeren. Zolang je blijft denken dat je zo zielig bent, dan gaan mensen je ook zo zien, zie jij jezelf zo en kom je niet van die gedachte af.

Je bent niet zielig, je denkt het alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 19:44
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 12-02-2006 @ 13:37 :
Precies... je hebt genoeg mensen in je naaste omgeving waar je het leuk mee kan hebben, toch?
Oud 12-02-2006, 20:37
Jolt
Jolt is offline
Owjee, ik heb eens een keer wat goeds gezegd
Oud 12-02-2006, 21:20
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Qimm schreef op 10-02-2006 @ 21:00 :
chatboxen

Ik kan nu wel met alle clichés gaan gooien die ik (en jij) ken, maar dat schiet niet op.
www.chat.nl ?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 13:20
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
I C U schreef op 11-02-2006 @ 15:24 :
Zorg dat je het naar je zin hebt, hou je ogen open en blijf glimlachen...
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Ga de deur uit, begin met een cursus ofzo, ga eens wat vaker de deur uit met die paar goede vrienden die je WEL hebt OP een of andere manier zeggen mensen vaak: ik heb weinig vrienden. Het geldt nog altijd, hoe cliché ook: Beter een paar goede vrienden, dan een heleboel oppervlakkige!

Komt wel goed, sta er voor open, maar niet te wanhopig want dan vind je het niet!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 14:26
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Qimm schreef op 12-02-2006 @ 13:48 :
Iets wat je voelt of niet voelt, wil niet direct te stellen dat je het ook niet meer bent.
Oud 20-02-2006, 14:59
Verwijderd
"Ik ben zielig" is zo'n fatalistische gedachte. Tja, ik ben zielig, niets aan te doen, zo ben ik nu eenmaal. Dan kun je beter denken "ik voel me zielig". Dan kun je er tenminste wat aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
CoveredEyes schreef op 20-02-2006 @ 15:26 :
Iets wat je voelt of niet voelt, wil niet direct te stellen dat je het ook niet meer bent.
Nee, maar het gaat erom de negatieve instelling om te zetten naar een positieve instelling en dat begint allemaal in je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 10-02-2006 @ 20:52 :
Ik ben een 21jarig knap meisje... en voel me eenzaam, ik heb niet veel goei vrienden, véél kenissen, maar weinig goeie vrienden, en ik mis een lief... ik kan wel jongens genoeg krijgen... sommige spreken mij innerlijk en soms uiterlijk wel aan... maar die klik om een relatie te beginnen is er nog niet .... hoe komt dit?! ligt dat aan het feit dat het de verkeerde is... en wanneer weet je dit?

Desperate
Ik herken het wel. Alleen voel ik me niet eenzaam en ben ik niet desperate. Ik voel alleen niet bij mensen dat het de ware is. Maar waarom zou je je daar druk om maken? Ben je bang dat je de rest van je leven alleen blijft? En ook al zou dat zo zijn, wat maakt dat dan uit? Mij in ieder geval niet, dan ben ik de ware niet tegengekomen... so what? Heb genoeg vrienden en heb genoeg te doen. Misschien moet je net zoals ik een paar jaar geleden gedaan heb ook wat afleiding zoeken. In een nieuwe hobby ofzo.
Oud 27-02-2006, 13:21
Orpheo
Orpheo is offline
dat verhaal van de topicstarter herken ik. (op knap meisje na dan... knappe jongen eigenlijk ook niet, ghehe, althans; is my humble opinion ). ik ken veel mensen/meiden, met allemaal goeie vrienden, maar echt vlotten wil t niet aangaande 'verkering' of 'relatie'. ik heb het geaccepteerd. ik doe ook geen moeite meer (bv in de zin van met valentijn iets sturen, denken aan verjaardag, behalve soms ff iets op msn zeggen oid) ik ben mijn tijd gewoon nuttig(er) gaan besteden.

nadeel: ik heb nu zoveel dingen te doen, dat ik eigenlijk geen tijd heb voor een vriendin annex relatie. maar boeie, muziek is toch veel constructiever dan een relatie.
Oud 27-02-2006, 13:47
Barones
Barones is offline
ik ben ook nog gewoon single. Ik ben ook nog niet echt verliefd geweest, maar ik het heeft geloof ik ook geen zin om er naar te zoeken dus lekker boeiend...

daarbij, we zijn nog jong. Nu kan je nog lekker vrijgezel zijn. Als ik oud ben zien we wel verder
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:36
Sade
Sade is offline
Je moet wat maken van wat je hebt. Vriendjes, vrienden, werk enz. is geen garantie op een leven zonder eenzaamheid.
Oud 28-02-2006, 10:39
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Sade schreef op 28-02-2006 @ 11:36 :
Je moet wat maken van wat je hebt. Vriendjes, vrienden, werk enz. is geen garantie op een leven zonder eenzaamheid.
so true so true.

doet me denken aan een song die ik ooit gemaakt heb.... (wat je net postte)
Oud 28-02-2006, 11:27
Verwijderd
Ik heb toen ik 15 was ooit eens een goede raad gehad van een gozer (niet direct tegen mij): 'Als een jongen aardig tegen je doet, betekent dat niet meteen dat hij je leuk vindt.' En dat geldt net zo goed andersom. Ik denk idd dat het helpt als je erop uit bent gewoon vrienden te maken. Toen ik een beetje over mijn relatie heen was, ben ik gewoon gezellig gaan doen tegen iedereen. Veel mensen leren kennen en gezellig biertjes/wijntjes/theetjes mee gaan doen. Ik heb het nog nooit zo druk gehad!

Vergeet niet dat het nadeel van een relatie is dat het heel veel tijd kost. Het is wel leuk (en idd verslavend), maar de tijd die je nu overhebt, kun je ook gebruiken om mensen beter te leren kennen en vrienden te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten