Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 08:34
JJ13
JJ13 is offline
ok, ik heb een vraag: afgelopen vrijdag werd ik ziek, ik heb vrijdagavond en zaterdagavond flink overgegeven (mijn verhaal staat ergens een aantal posts terug). Vrijdag was de 1e pil van week 3. Ik ben toen gestopt met de strip (ik heb dus 14 pillen geslikt) , omdat ik niks binnenhield. De pillen van vrijdag en zaterdag zijn er ook niet in gebleven, dus reken ik mijn stopweek vanaf vrijdag (vr-za-zo-ma-di-woe-do). Morgen, vrijdag dus, bein ik met mn nieuwe strip. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Ik wilde weten of de nieuwe strip waar ik morgen mee begin meteen veilig is, daarom ben ik naar de apotheek gegaan. Daar zeiden ze dat ik voor de zekerheid een maand een condoom erbij moet gebruiken. Maar nu mijn vraag: is de pil na een maand slikken dan weer veilig? (ik dacht dat dat alleen zo was als je voor het eerst begon)
Oud 16-02-2006, 08:46
JJ13
JJ13 is offline
ik heb de dokter gebeld, en die zei ook dat ik een maand onveilig was en dat de pil na een maand weer veilig is, balen

Begin je pas na je menstruatie met slikken, dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar, welk merk je ook slikt. Het is dan pas betrouwbaar vanaf de tweede strip.

Ik las dit op internet en hou dit ook maar aan. Hoewel ik vandaag ongesteld ben geworden is alles toch een beetje door elkaar, omdat ik normaal op maandag ongesteld wordt. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 08:53.
Oud 16-02-2006, 09:28
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.. Maar merk verder ook niks aan mijn lichaam, geen buikpijn of iets dergelijks.. Wanneer vinden jullie het tijd om naar de huisarts te gaan?
Oud 16-02-2006, 10:20
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
heej allemaal,

ik was zeg maar 2 jaar ongeveer niet ongesteld geworden. nu heb ik 3 weken geleden eindelijk de knoop doorgehakt en ben ik aan de pil begonnen om mijn ongesteldheid weer op gang te brengen. nu ben ik dus na 3 weken pilgebruik weer ongesteld, maar denken jullie dat als ik nu een stop met de pil, de ongesteldheid weer in regelmaat terugkomt?
Oud 16-02-2006, 10:50
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 16-02-2006 @ 11:20 :
heej allemaal,

ik was zeg maar 2 jaar ongeveer niet ongesteld geworden. nu heb ik 3 weken geleden eindelijk de knoop doorgehakt en ben ik aan de pil begonnen om mijn ongesteldheid weer op gang te brengen. nu ben ik dus na 3 weken pilgebruik weer ongesteld, maar denken jullie dat als ik nu een stop met de pil, de ongesteldheid weer in regelmaat terugkomt?
Als je zo onregelmatig ongesteld was zou ik toch eerst een aantal maanden/jaren de pil gebruiken om het weer te reguleren, 1 maandje zal hiervoor niet genoeg zijn hoor..
Als ik jou was zou ik gewoon de pil blijven slikken voorlopig.
Oud 16-02-2006, 11:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 16-02-2006 @ 11:20 :
heej allemaal,

Als je aan de pil bent word je niet ongesteld; je hebt maandelijks een onttrekkingsbloeding
Oud 16-02-2006, 11:27
Havik
Havik is offline
Hoi, ik heb een vraagje waar ik eigenlijk het antwoord al een beetje op weet, maar ik wil graag nog verzekering van jullie.

Ik ben al langere tijd aan de pil, maar was (domdom) op maandag van mijn 1e week de pil vergeten te slikken op een avond waarop ik ook nog eens sex hab gehad.
De volgende dag besefte ik het en ben meteen naar de apotheek gegaan heb mijn pil rond 5 uur op dinsdag geslikt. nu heb ik dus de morning after pil genomen en de 7 dagen hierna (tot en met dinsdag week erop) met condoom gevreeen. De woensdag hierna wel weer onveilige sex gehad (met vaste partner die geen soa's heeft!) (mercilon roze is mijn pilmerk)

Vraagje heb ik nu juist gehandeld of kan er toc iets mis zijn gegaan.
Oud 16-02-2006, 11:27
Havik
Havik is offline
Hoi, ik heb een vraagje waar ik eigenlijk het antwoord al een beetje op weet, maar ik wil graag nog verzekering van jullie.

Ik ben al langere tijd aan de pil, maar was (domdom) op maandag van mijn 1e week de pil vergeten te slikken op een avond waarop ik ook nog eens sex hab gehad.
De volgende dag besefte ik het en ben meteen naar de apotheek gegaan heb mijn pil rond 5 uur op dinsdag geslikt. nu heb ik dus de morning after pil genomen en de 7 dagen hierna (tot en met dinsdag week erop) met condoom gevreeen. De woensdag hierna wel weer onveilige sex gehad (met vaste partner die geen soa's heeft!) (mercilon roze is mijn pilmerk)

Oud 16-02-2006, 11:43
Lente
Lente is offline
hoe slecht is het eigenlijk om steeds 2 strippen achter elkaar door te slikken en dan pas een stopweek?
Oud 16-02-2006, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 16-02-2006 @ 12:43 :
hoe slecht is het eigenlijk om steeds 2 strippen achter elkaar door te slikken en dan pas een stopweek?
Kan geen kwaad . Veel mensen krijgen dan last van bijwerkingen die ze anders niet zouden hebben, maar als jij daar geen last van hebt is er niets aan de hand.
Oud 16-02-2006, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Havik schreef op 16-02-2006 @ 12:27 :

Volgens mij heb je nu juist gehandeld

Wel is het zo dat de morning after pil niet 100 % werkt en dat dat dus verkeerd kan gaan. Maar je was er erg snel bij met de MAP dus dat zal wel goed zijn
Oud 16-02-2006, 15:40
catootje
catootje is offline
Net aan de pil gegaan. Op de eerste dag van ongesteldheid mijn eerste pil geslikt. Dan ben ik de volgende keer dus een week eerder ongesteld? Want ik moet toch gewoon stoppen na deze strip?
Is ook niet erg voor een keer.
Als het voor een keer was, want ik was juist zo onregelmatig als wat, om de 2 à 3 weken..
Nouja, daarna gaat het toch wel gewoon om de weken?

Voel me best n00b op gebied van de pil, maar goed, dat ben ik ook en ik moet er nog erg aan wennen.
Oud 16-02-2006, 16:05
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Misschien is het handig om de bijsluiter te lezen dan

Maar je bent nu direct veilig omdat je op de eerste dag van je menstuatie bent begonnen en zodra je deze strip op hebt word je na een paar dagen ongesteld en als je bijvoorbeeld de laatste pil op een donderdag hebt geslikt begin je die week erna weer op een vrijdag met een nieuwe strip.
Oud 16-02-2006, 17:14
catootje
catootje is offline
Ja, die heb ik gelezen Maar alles lijkt zo op elkaar

Ok, dankjewel!
Oud 19-02-2006, 07:06
Maresha
Maresha is offline
ik had een vraagje, kun je aan de pil als je boulimia hebt? vanwege t overgeven
Oud 19-02-2006, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 19-02-2006 @ 08:06 :
Je kan er wel aan gaan, maar ik denk dat ie dan (te) onbetrouwbaar is als anticonceptiemiddel.
Oud 19-02-2006, 10:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-02-2006 @ 08:36 :
Je kan er wel aan gaan, maar ik denk dat ie dan (te) onbetrouwbaar is als anticonceptiemiddel.
M.a.w. lijkt het me dan nutteloos om aan de pil te gaan. Je slikt een pil, maar je geeft ook over, dan is de werking van de pil (sterk) verminderd.
Maar kun je dan wel je menstruatie regelen?
Oud 19-02-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-02-2006 @ 11:00 :
M.a.w. lijkt het me dan nutteloos om aan de pil te gaan. Je slikt een pil, maar je geeft ook over, dan is de werking van de pil (sterk) verminderd.
Maar kun je dan wel je menstruatie regelen?
Ik denk dat het zolang je niet meteen na het innemen van de pil overgeeft best gedeeltelijk werkt, maar niet voldoende als anticonceptiemiddel. Maar dat is behalve op nadenken niet echt ergens op gebaseerd, dus misschien zit ik er wel volledig naast.
Oud 19-02-2006, 10:08
JJ13
JJ13 is offline
misschien een domme vraag, maar hoe lang kan sperma blijven leven buiten het lichaam?
Oud 19-02-2006, 10:16
Verwijderd
Sperma kan nauwelijks buiten het lichaam leven, dus dat is binnen enkele seconden dood.
Bron: www.nvsh.nl
Oud 19-02-2006, 10:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik denk dat je dan beter kunt overwegen de NuVa ring of Depo provera (prikpil) of de Implanon of een spiraaltje of pleisters.. In ieder geval geen orale anticonceptie..
Oud 19-02-2006, 12:53
niene
niene is offline
Citaat:
Als je overgeeft binnen 3-4 uur na het innemen van de pil, dan is ie niet betrouwbaar. Moet je langer daarna overgeven, dan is er voldoende tijd geweest om de stoffen van de pil in je bloed op te nemen.
Oud 19-02-2006, 12:57
niene
niene is offline
Ik ben vrijdag voor het eerst begonnen met het innemen van de pil (microgynon 30 )
Sinds zaterdag voel ik me naar, erge hoofdpijn, duizelig en heb opeens een zeer plekje in mn rechter kuit. Moet ik nu stoppen met de pil?? Mischien dat ik ook zo'n hoofdpijn heb omdat ik vlak voor mijn (normale) ongesteldheid zit, zou het namelijk ongeveer dinsdag moeten worden, maar dat is nooit zo precies te zeggen bij mij....
Oud 19-02-2006, 18:07
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
niene schreef op 19-02-2006 @ 13:57 :
Ik ben vrijdag voor het eerst begonnen met het innemen van de pil (microgynon 30 )
Sinds zaterdag voel ik me naar, erge hoofdpijn, duizelig en heb opeens een zeer plekje in mn rechter kuit. Moet ik nu stoppen met de pil?? Mischien dat ik ook zo'n hoofdpijn heb omdat ik vlak voor mijn (normale) ongesteldheid zit, zou het namelijk ongeveer dinsdag moeten worden, maar dat is nooit zo precies te zeggen bij mij....
Je moet je eerste pil innemen op de eerste dag van je menstruatie.. Niet eerder of later. Zo ben je sowieso de rest van de maand niet 'veilig' met vrijen..
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar het kunnen dat het met de stoot hormonen te maken heeft die je net hebt gekregen terwijl je al vlak voor je menstruatie zit.
Dat plekje op je kuit zal hier niks mee te maken hebben denk ik..
Oud 19-02-2006, 19:04
raarmeisje
raarmeisje is offline
heej iedereen,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want k zit met een dringende vraag.
paar maanden trug had ik penicilline gekregen en toen zei de dokter dat de pil niet betrouwbaar was een maand lang. dus die maand hebben mijn vriend en k het wel met condoom gedaan.
maar nu 2 wkn geleden was k naar t ziekenhuis gegaan dokterswacht omdat ik heeel erg buikpijn, rugpijn en misselijk was. toen had ik dus blijkbaar urineweg ontsteking maar daar kreeg ik weer 'penicilline' voor. maar die vrouw heeft er niet bij gezegd dat de pil onbetrouwbaar kon zijn.
nou ben k wel in die 2 weken wel vaak met mijn vriend naar bed geweest.. maar nu vroeg k me af is de pil nu ook onbetrouwbaar? want dan meot dat toch bij elke 'penicilline' zijn?

xxx

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 19:07.
Oud 19-02-2006, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 19-02-2006 @ 20:04 :
heej iedereen,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want k zit met een dringende vraag.
paar maanden trug had ik peneseline gekregen( schrijf het niet goed maar weet niet hoe k het anders moet schrijven) en toen zei de dokter dat de pil niet betrouwbaar was een maand lang. dus die maand hebben mijn vriend en k het wel met condoom gedaan.
maar nu 2 wkn geleden was k naar t ziekenhuis gegaan dokterswacht omdat ik heeel erg buikpijn, rugpijn en misselijk was. toen had ik dus blijkbaar urineweg ontsteking maar daar kreeg ik weer 'peneseline' voor. maar die vrouw heeft er niet bij gezegd dat de pil onbetrouwbaar kon zijn.
nou ben k wel in die 2 weken wel vaak met mijn vriend naar bed geweest.. maar nu vroeg k me af is de pil nu ook onbetrouwbaar? want dan meot dat toch bij elke 'peneseline' zijn?

xxx
Penicilline ( ) maakt de pil altijd onveilig. Slordig dat die arts dat toen niet tegen je gezegd heeft maar de laatste keren dat je seks hebt gehad met je vriend waren wel onveilig.
Oud 19-02-2006, 19:12
raarmeisje
raarmeisje is offline
meen je niet, ik heb nog in de bijsluiter gekeken.. maar daar kon ik het neit in vinden. dan is dus de hele strip onbetrouwbaar?

ik zat ook nog in de eerste week van m'n strip, dus er is nu kans dat ik zwanger ben.. hoeveel kans is dat dan ongeveer?
Oud 19-02-2006, 19:13
catootje
catootje is offline
Citaat:
niene schreef op 19-02-2006 @ 13:57 :
Dat plekje heeft er dan waarschijnlijk niks mee te maken. Maar in de gebruiksaanwijzing (ja, ik heb m weer een keer gelezen, 4e keer nu ) staat hoofdpijn, duizeligheid en je naar voelen bij de bijwerkingen. Kan dus inderdaad door de pil komen, maar is niks ernstigs volgens mij.

wat Kimzz zegt is niet helemaal waar. Je mag beginnen met de pil wanneer jij wilt, maar je bent dan inderdaad de eerste maand nog niet veilig.
Oud 20-02-2006, 14:34
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
catoolyntje schreef op 19-02-2006 @ 20:13 :

wat Kimzz zegt is niet helemaal waar. Je mag beginnen met de pil wanneer jij wilt, maar je bent dan inderdaad de eerste maand nog niet veilig.
Daar heb je gelijk in ja, maar de reden waarom de meeste meiden aan de pil gaan is vanwege veilige seks.. En als je m eerder of later inneemt dan moet je toch de rest van de maand een condoom gebruiken. Ik ging ervan uit dat Niene ook daarom aan de pil wilde..
Oud 20-02-2006, 14:39
catootje
catootje is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-02-2006 @ 15:34 :
Daar heb je gelijk in ja, maar de reden waarom de meeste meiden aan de pil gaan is vanwege veilige seks.. En als je m eerder of later inneemt dan moet je toch de rest van de maand een condoom gebruiken. Ik ging ervan uit dat Niene ook daarom aan de pil wilde..
Ja, dat is ook wel zo. Maar straks denkt ze het helemaal verkeerd gedaan heeft is ook zoiets
Oud 20-02-2006, 16:48
Maija
Maija is offline
Effe vraagje voor mijn lieve zusje , En ik weet alweer zelf t antwoord niet.

-Als je nu net een maand bezig bent met de pil, kan je die dan ook al meteen doorslikken, of is dat niet zo handig, omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen en dat je dan bijna zeker een doorbraak bloeding krijgt.
De dokter zei zowieso dat ze al eerder ongesteld kon worden omdat je lichaam nog moet wennen..
Ook is ze de eerste 2 weken ongesteld geweest.
Want ze wil met carnaval niet dat 'gedoe' van ongesteld zijn
Oud 20-02-2006, 16:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
Maija schreef op 20-02-2006 @ 17:48 :
Effe vraagje voor mijn lieve zusje , En ik weet alweer zelf t antwoord niet.

-Als je nu net een maand bezig bent met de pil, kan je die dan ook al meteen doorslikken, of is dat niet zo handig, omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen en dat je dan bijna zeker een doorbraak bloeding krijgt.
De dokter zei zowieso dat ze al eerder ongesteld kon worden omdat je lichaam nog moet wennen..
Ook is ze de eerste 2 weken ongesteld geweest.
Want ze wil met carnaval niet dat 'gedoe' van ongesteld zijn
Dat kan prima hoor, de kans is alleen wel aanwezig dat je zusje dan een doorbraakbloeding krijgt. Het verschilt per persoon, dus je kunt eigenlijk niet voorspellen of je zusje dat zal krijgen.
Het vervelende van die bloedingen is, dat ze onverwacht komen, dat kan helemaal irritant zijn tijdens het carnaval.
Als je een stopweek houdt, weet je dat je ongesteld wordt, en kan je er rekening mee houden.

Dus tja, wat is wijsheid Ze kan het proberen, misschien krijgt ze geen doorbraakbloeding, en als dat wel gebeurt, kan je of doorslikken of een stopweek inlassen.
Oud 20-02-2006, 17:58
JJ13
JJ13 is offline
ik ben nu panisch en dat zal komende maand wel zo blijven. het zit namelijk zo: doordat ik afgelopen strip maar 14 pillen heb geslikt (de 2 dagen erna moest ik steeds overgeven, en omdat het toch net de 3e week was (de 15e heb ik niet meer gepakt) ben ik helemaal gestopt), ik ben ongesteld geworden en inmiddels begonnen met een nieuwe strip. de dokter heeft gezegd dat deze strip een maand niet veilig is en nu ben ik panisch dat ik in deze tijd zwanger word mn vriend en ik zitten wel gewoon aan elkaar en we hebben gisteren sex gehad met condoom, maar nu ben ik als de dood dat er per ongeluk een beetje sperma aan zn hand komt, dat hij aan mij komt en dat ik daardoor zwanger raak we letten heel goed op en mn vriend zegt ook dat we voorzichtig zijn en dat er niks kan gebeuren, maar toch...
Oud 20-02-2006, 18:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik las afgelopen dagen in dit of het zwangerschapstopic een keer dat sperma buiten het lichaam binnen een paar seconde dood is. Misschien is dat een geruststelling?
Oud 20-02-2006, 19:12
niene
niene is offline
Citaat:
catoolyntje schreef op 20-02-2006 @ 15:39 :
Ja, dat is ook wel zo. Maar straks denkt ze het helemaal verkeerd gedaan heeft is ook zoiets
nee hoor dat denk ik niet, ben namelijk eerder begonnen aangezien ik deze week niet ongesteld wil worden omdat het niet goed uitkomt zegmaar (tja wanneer komt het wel goed uit ) plekje op mn been is gewoon een blauwe plek, alleen dacht ik gelijk aan trombose ofzo . Ik word een beetje zenuwachtig van die enge bijsluiter!!!
Oud 20-02-2006, 19:48
Verwijderd
De kans op trombose als je jong en gezond bent is normaal iets van 0,1 %. De pil maakt die kans dan 0,12 %, maar dat is nog steeds niets.
Oud 21-02-2006, 10:19
justlikeme!
justlikeme! is offline
hooi..

ik ben al een hele tijd aan de pil maar ben laatst één nacht de pil vergeten. Ik heb juist die avond ervoor wel seks gehad (nouja, niet echt seks, ik heb hem afgetrokken maar er is kans dat er wel sperma van hem bij mijn vagina is gekomen..) Verder daarvoor een hele tijd geen seks gehad, is er een kans dat zwanger ben? De pil heb ik namelijk pas de volgende ochtend (ik denk wel meer dan 12 uur na het gebruikelijke tijdstip) in genomen....
Oud 21-02-2006, 10:26
Verwijderd
In welke week van de strip zat je?

1e t/m 7e pil: mócht er vers sperma in je vagina zijn gekomen, dan kan je zwanger zijn. Sperma gaat in de buitenlucht echter binnen een paar minuten dood en als het aan het begin van je vagina komt weet het niet welke kant het op moet zwemmen, dus die kans is niet groot. Als je ergens in de komende 7 dagen seks hebt, gebruik dan een condoom. Als je je echt zorgen maakt kun je een zwangerschapstest doen, maar nu is die nog niet betrouwbaar, dus daar moet je dan mee wachten tot je stopweek.
8e t/m 14e pil: niets aan de hand, op voorwaarde dat je de rest van deze strip geen enkele pil vergeet of meer dan 12 uur verlaat.
15e t/m 21e pil: niets aan de hand, op voorwaarde dat je na deze strip géén stopweek houdt, meteen begint met een nieuwe strip en die af maakt zonder een pil te vergeten of meer dan 12 uur te verlaten.
Oud 21-02-2006, 10:29
justlikeme!
justlikeme! is offline
ik was op zaterdag weer begonnen met de pil, en ben hem toen op de vrijdagavond erna vergeten. Ik heb die vrijdag avond 'seks' gehad, en heb de volgende ochtend om een uur of 11 a 12 de pil ingenomen.. Verder heb ik die week geen seks gehad, maar ben die pil dus wel vergeten in de eerste week ...
Oud 21-02-2006, 10:35
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-02-2006 @ 11:26 :
In welke week van de strip zat je?

1e t/m 7e pil: mócht er vers sperma in je vagina zijn gekomen, dan kan je zwanger zijn. Sperma gaat in de buitenlucht echter binnen een paar minuten dood en als het aan het begin van je vagina komt weet het niet welke kant het op moet zwemmen, dus die kans is niet groot. Als je ergens in de komende 7 dagen seks hebt, gebruik dan een condoom. Als je je echt zorgen maakt kun je een zwangerschapstest doen, maar nu is die nog niet betrouwbaar, dus daar moet je dan mee wachten tot je stopweek.
8e t/m 14e pil: niets aan de hand, op voorwaarde dat je de rest van deze strip geen enkele pil vergeet of meer dan 12 uur verlaat.
15e t/m 21e pil: niets aan de hand, op voorwaarde dat je na deze strip géén stopweek houdt, meteen begint met een nieuwe strip en die af maakt zonder een pil te vergeten of meer dan 12 uur te verlaten.
Is dat zo al die regeltjes?
Ik vergeet m echt zo regelmatig, de eerste van de strip bijvoorbeeld, dan weer 3 achter elkaar enzovoort maar wist niet dat je daar zó voorzichtig mee moest zijn..
Of ligt dit ook aan de soort pil? Hoe zwaar die is enzo?

By the way: stond vandaag in de krant dat vrouwen helemaal niet dikker worden van het gebruik van de pil!
Oud 21-02-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 21-02-2006 @ 11:35 :
Ik vergeet m echt zo regelmatig, de eerste van de strip bijvoorbeeld, dan weer 3 achter elkaar enzovoort maar wist niet dat je daar zó voorzichtig mee moest zijn..

By the way: stond vandaag in de krant dat vrouwen helemaal niet dikker worden van het gebruik van de pil!
Ja, staat ook in de bijsluiter
Oud 21-02-2006, 12:17
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-02-2006 @ 19:35 :
Ik las afgelopen dagen in dit of het zwangerschapstopic een keer dat sperma buiten het lichaam binnen een paar seconde dood is. Misschien is dat een geruststelling?
ja, ik heb t ook gelezen, bedankt ach ja, ik moet me maar niet te druk maken maar is het altijd zo dat de volgende strip niet veilig is als je aan het begin van de derde week stopt (in mijn geval de eerste pil van week 3)?
Oud 21-02-2006, 12:46
justlikeme!
justlikeme! is offline
leeft voorvocht eigenlijk even langs als echt sperma? En dus maar een paar minuten zeg maar?
Oud 21-02-2006, 12:50
Verwijderd
Ja

Nouja het vocht leeft uberhaupt niet maar de zaadcellen die erin zitten gaan inderdaad ook gauw dood.
Oud 21-02-2006, 14:40
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 21-02-2006 @ 11:35 :
Jij kunt volgens mij beter een ander soort voorbehoedsmiddel gebruiken. De pil is goed betrouwbaar als je de pil goed slikt. Als je de pil regelmatig blijft vergeten, dan wordt de kans dat je zwanger wordt groter.

Bedenk eens dingen waardoor je de pil niet vergeet. Je kunt bijv. een alarm op je telefoon zetten, elke dag op een vast tijdstip. Of leg 'm bij je tandenborstel of weet ik veel wat.
Oud 21-02-2006, 16:42
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-02-2006 @ 11:35 :
Ik denk dat je dan beter kunt overwegen de NuVa ring of Depo provera (prikpil) of de Implanon of een spiraaltje of pleisters.. In ieder geval geen orale anticonceptie..

wat houd de nuva ring in??
en..pleisters??huh

ik denk dat ik maar even ga googlen
Oud 21-02-2006, 16:53
Maresha
Maresha is offline
hmm.. k heb gelezen dat je de prikpil niet mag als je hebt geleden aan leverbeschadiging en dat heb ik een jaar geleden gehad
Oud 21-02-2006, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 21-02-2006 @ 17:42 :
wat houd de nuva ring in??
en..pleisters??huh

ik denk dat ik maar even ga googlen
De nuvaring is een flexibele kunststof ring die je diep in je vagina aanbrengt, om de baarmoedermond heen, en die je dan drie weken laat zitten; de ring geeft geleidelijk een progestageen-achtig hormoon af dat een eisprong voorkomt. Na die drie weken haal je de ring eruit en ben je een week zonder, in die week krijg je een onttrekkingsbloeding. Je kunt ook meteen na het eruithalen van de ring een nieuwe erin doen, om de onttrekkingsbloeding uit te stellen.
De pleisters werken ongeveer hetzelfde, behalve dan dat je die niet inbrengt maar ergens op een niet al te behaard stukje huid plakt. Ze zijn watervast en hebben geen opzichtige kleur.
Voordeel van allebei is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken. Voordeel van de nuvaring is dat er minder hormonen in zitten dan in de pil, waardoor je minder kans op bijwerkingen hebt. Ik weet niet of dit ook zo is bij de pleisters.

Er zijn 2 soorten spiraaltjes: het hormoonspiraaltje en het koperspiraaltje. Het hormoonspiraaltje zit 2 jaar in je baarmoeder en geeft hormonen af die een eisprong voorkomen. De meeste vrouwen die er een hebben worden na een tijdje niet of nauwelijks meer ongesteld. Het koperspiraaltje zit 3 tot 4 jaar in je baarmoeder en zorgt met het koper ervoor dat een eicel niet kan innestelen. Vaak wordt de menstruatie heviger en pijnlijker door een koperspiraaltje, maar een voordeel ervan is dat het geen hormonen bevat, wat veel mensen een prettig idee vinden.
Een spiraaltje wordt gezet door een gyneacoloog, dat doet wel even pijn (maar daarna hoef je een hele tijd nergens aan te denken).
Net zoals bij de nuvaring bevat een hormoonspiraaltje minder hormonen dan de pil, waardoor je minder kans op bijwerkingen hebt.

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 18:15.
Oud 21-02-2006, 19:23
Noir
Noir is offline
Ben deze maand 2 keer de pil vergeten (vandaag was de 2e keer). Heb um toen nog voor 6 uur savonds ingenomen (neem um altijd smorgens rond een uur of 10). Hoe betrouwbaar is ie nog? Moet alleen deze week nog afmaken en dan begint mn stopweek weer.
Oud 21-02-2006, 20:37
Maija
Maija is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-02-2006 @ 17:59 :
Dat kan prima hoor, de kans is alleen wel aanwezig dat je zusje dan een doorbraakbloeding krijgt. Het verschilt per persoon, dus je kunt eigenlijk niet voorspellen of je zusje dat zal krijgen.
Het vervelende van die bloedingen is, dat ze onverwacht komen, dat kan helemaal irritant zijn tijdens het carnaval.
Als je een stopweek houdt, weet je dat je ongesteld wordt, en kan je er rekening mee houden.

Dus tja, wat is wijsheid Ze kan het proberen, misschien krijgt ze geen doorbraakbloeding, en als dat wel gebeurt, kan je of doorslikken of een stopweek inlassen.
Zijn die doorbraakbloedingen erg?, en voel je ze echt niet aankomen (buikkrampen enz.)
En zou je als je nie al 2 weken ongesteld bent geweest, nogsteeds zoo hevig ongesteld worden de keer erna?

Regels voor berichten