Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 16:11
Rioto
The island - 8/10
Manthing - omfg -1/10
Deuce bigalow 2 of hoe dit wanproduct heet - 1/10
Advertentie
Oud 26-02-2006, 19:01
Nijn*
Nijn* is offline
Saw - heel vet, super goed bedacht vooral het einde.
Deuce Bigalow the European Gigolo - erg flauw.
Oud 27-02-2006, 01:52
Cesar
Cesar is offline
Seven Samurai
Mooie film. Lang niet meer een zwart-wit film gezien. Leek wel ERG op the Magnificent Seven en duidelijk beter. Ik vraag me alleen af of The Magnificent Seven nou een remake moet voorstellen of dat het gewoon goedkoop gejat is. Dat laatste lijkt me wel sterk.
Oud 27-02-2006, 07:33
DanielC
DanielC is offline
Spaceballs - Leuk, toffe spoofmovie. Had 'm al eens gezien, ook een tweede keer nog steeds lachen. John Candy <3. 7/10

Down by Law - Hip, stijlvol, tof, makkelijk wegkijken, en dat 20 jaar na dato. Geweldig. 8/10

Gegen die Wand - Gewoon heel, heel erg goed. Nee, niet gewoon, hij is gewoon bijzonder heel, heel erg goed. Een aanrader. 8.5/10
Oud 27-02-2006, 10:28
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Thir13en Ghosts, op zich wel een grappig idee maar een beetje simpele uitvoering. Profileert zich als horrorfilm maar is absoluut niet eng.
Oud 27-02-2006, 12:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
The Whole Nine Yards, Amanda Peet naakt<3 maar the Whole Ten Yards was grappiger
Oud 27-02-2006, 13:34
ook hallo
ook hallo is offline
The peacemaker
Je hebt een bom, de timer staat op 3 min. De twee hoofdrolspelers moeten hem op een of andere manier onschadelijk maken Hoe zal dit nou aflopen
Verder wel een vermakelijke film voor als je geen zin hebt om na te denken
Oud 27-02-2006, 13:41
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
ook Thir13en Ghosts
deed me erg denken aan The Haunting, khad 'm al een keer gezien maar dat wist ik pas weer bij de videoboodschap van de rijke kerel
Oud 27-02-2006, 13:55
Floris_22
Floris_22 is offline
Police Academy

De eerste wel te verstaan. Het een Duits nagesynchroniseerde versie dus daar was ik al niet erg over te spreken. Verder was het ook zo flauw maar daar werd het eigenlijk ook wel weer grappig door dat ik hem toch maar heb uitgekeken.
Oud 27-02-2006, 14:21
Verwijderd
Me and You and Everyone We Know (2005)

Geweldige droogheid.

4/5

A Tale of Two Sisters (2003)

Koreaans drama over twee zussen die bij hun stiefmoeder en vader inwonen. Wel mooi gefilmd, maar de plot twist wordt iets te duidelijk uitgelegd voor de kijker.

3.5/5

Lord of War (2005)

Mooie film met humor en drama. Goeie rol van Nicolas Cage.

4/5

Dead Leaves (2004)

Geweldige animatie en humor Compleet gestoord en heerlijk over the top.

5/5

Stealth (2005)

Crap van de bovenste plank. Domme rol van Jamie Foxx en nergens op slaand verhaaltje dat een slappe combi is van 2001: A Space Odyssey en Top Gun.

1/5

Dear Wendy (2005)

Over een groepje jongeren dat met behulp van eigen pistolen de buurt wil beschermen.
Begint goed, maar wordt daarna een beetje onzin.

2.5/5

Bin-jip (2004)

Mooi, subtiel Koreaans drama.

4/5

Trois Couleurs: Blanc (1994)

Minder sterk dan Bleu, maar toch nog wel boeiend genoeg.

3.5/5

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 14:34.
Oud 27-02-2006, 16:09
.Pure
.Pure is offline
Before Sunset, hm toch wel zwaar tegenvallend . Of het kwam omdat ik heel moe was en ze maar bleven ratelen tegen elkaar. Gelukkig duurde de film maar een uur en een kwartier ofzo.
Oud 27-02-2006, 16:47
hasseltboy
hasseltboy is offline
N00dles, tijd over?
Oud 27-02-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Cesar schreef op 27-02-2006 @ 02:52 :
Seven Samurai
Mooie film. Lang niet meer een zwart-wit film gezien. Leek wel ERG op the Magnificent Seven en duidelijk beter. Ik vraag me alleen af of The Magnificent Seven nou een remake moet voorstellen of dat het gewoon goedkoop gejat is. Dat laatste lijkt me wel sterk.
The Magnificent Seven is een remake. Sterker nog, in de begintitels staat Kurosawa genoemd.
Oud 27-02-2006, 16:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Night of the living dead(de échte versie) - 10/10

Ik vind hem nog steeds geweldig. Klassieke B-movie fun.
Oud 27-02-2006, 17:02
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
hppa schreef op 27-02-2006 @ 17:49 :
The Magnificent Seven is een remake. Sterker nog, in de begintitels staat Kurosawa genoemd.
Aaah okiedo. Ik twijfelde even omdat Kurosawa als "uncredited" bij de credits van Magnficent Seven op IDMB stond. Het leek me ook sterk want anders zou het de grootse rip-off ooit zijn.

La Vita e Bella
Het blijft een prachtfilm met een prachteinde.
Oud 27-02-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 27-02-2006 @ 17:09 :
Before Sunset, hm toch wel zwaar tegenvallend . Of het kwam omdat ik heel moe was en ze maar bleven ratelen tegen elkaar. Gelukkig duurde de film maar een uur en een kwartier ofzo.
Oud 27-02-2006, 17:59
Envy
Envy is offline
Abel (L).
Oud 27-02-2006, 19:36
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
escape from LA
grappig, verhaal best te doen voor een actiefilm al1 TE NEP gewoon de decors enzo
Oud 28-02-2006, 09:42
DanielC
DanielC is offline
We wilde naar March of the Penguins, komen we bij dat kleine kuttheater ( ) is het uitverkocht, sinds mijn kameraad een passepartout (wat een kutwoord) had voor de bioscoop hoopte we dat het de moeite waard was om een half uur door de regen te fietsen naar Vlissingen voor: de Sneak. Ik was nog nooit naar de Sneak geweest, dus ik vond het heel spannend, toen een oude vriendin die ik daar tegenkwam zei dat Hostel kwam werd ik helemaal blij! En toen zaten we in de bioscoop:

Scherm: Millenium films
Wij: ...
Scherm: VIP3 Medienfonds
Wij: ....
Scherm: Morgan Freeman
Wij: ....Nee toch?
Scherm: ....Kevin Spacey
Wij: ....Het zal toch niet echt?
Scherm: Justin Timberlake
Wij: ...NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!

Edison - Wat een ongelofelijke rommel, zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld! Hoe halen ze het in hun kop zoiets te maken! Gelukkig was onze voorstelling gratis, maar voor andere mensen die wel moeten betalen: DOE HET NIET! 2/10

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 09:45.
Oud 28-02-2006, 10:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 28-02-2006 @ 10:42 :
We wilde naar March of the Penguins, komen we bij dat kleine kuttheater ( ) is het uitverkocht, sinds mijn kameraad een passepartout (wat een kutwoord) had voor de bioscoop hoopte we dat het de moeite waard was om een half uur door de regen te fietsen naar Vlissingen voor: de Sneak. Ik was nog nooit naar de Sneak geweest, dus ik vond het heel spannend, toen een oude vriendin die ik daar tegenkwam zei dat Hostel kwam werd ik helemaal blij! En toen zaten we in de bioscoop:

Scherm: Millenium films
Wij: ...
Scherm: VIP3 Medienfonds
Wij: ....
Scherm: Morgan Freeman
Wij: ....Nee toch?
Scherm: ....Kevin Spacey
Wij: ....Het zal toch niet echt?
Scherm: Justin Timberlake
Wij: ...NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!

Edison - Wat een ongelofelijke rommel, zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld! Hoe halen ze het in hun kop zoiets te maken! Gelukkig was onze voorstelling gratis, maar voor andere mensen die wel moeten betalen: DOE HET NIET! 2/10
Oh noes!!!!!!!!!
Oud 28-02-2006, 10:15
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-02-2006 @ 11:06 :
Oh noes!!!!!!!!!
Erg he?
Oud 28-02-2006, 10:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 28-02-2006 @ 11:15 :
Erg he?
Nou inderdaadjes!!!

Teh drama!1!! Teh drama!!1!
Oud 28-02-2006, 10:18
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-02-2006 @ 11:17 :
Nou inderdaadjes!!!

Teh drama!1!! Teh drama!!1!
Waarom maak je me nu belachelijk.
Oud 28-02-2006, 13:23
Welgemeend
Welgemeend is offline
Dawn of the dead (1978)
Mijn eerste Romero film, ik vond hem geweldig, alleen ontgingen mij de sociaal-kritische elementen waar iedereen het over heeft. Maar dat kan ook aan mij gelegen hebben.

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 13:27.
Oud 28-02-2006, 14:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 28-02-2006 @ 10:42 :

''van de ratten besnuffeld''
Oud 28-02-2006, 15:36
ook hallo
ook hallo is offline
Lost in translation
Leuk Leuk sfeertje. Dat een film waarin niet zoveel in gebeurt blijft boeien

murder of crows
Wel ok
Oud 28-02-2006, 16:46
DanielC
DanielC is offline
Das Kabinett des Dokter Caligari - Goed, maar dat was oud nieuws. 8/10

Bin-jip - Mijn God, wat een geweldige film. Veel beter wordt het niet. Kim . 9/10

straks Tsotsi!
Oud 28-02-2006, 16:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 28-02-2006 @ 17:46 :
Das Kabinett des Dokter Caligari - Goed, maar dat was oud nieuws. 8/10
De versie met Duitse of Engelse tekstvlakken?
Oud 28-02-2006, 16:53
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 28-02-2006 @ 17:50 :
De versie met Duitse of Engelse tekstvlakken?
Engelse. Nog nooit een Duitse gezien. Wat is het verschil, behalve de taal?
Oud 28-02-2006, 16:58
hasseltboy
hasseltboy is offline
Straks maar eens Sideways kijken.
Oud 28-02-2006, 17:17
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik ga vanavond Escape from New York kijken, na zondag Escape from LA gezien te hebben.

John Carpenter
Oud 28-02-2006, 18:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 28-02-2006 @ 17:53 :
Engelse. Nog nooit een Duitse gezien. Wat is het verschil, behalve de taal?
De Duitse zijn expressionistische kunstwerken. Ik zit helaas ook met die saaie Engelse opgescheept.
Oud 28-02-2006, 18:02
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
The Day After Tomorrow - Haha, wat een clichematige kutfilm
Oud 28-02-2006, 23:45
Floris_22
Floris_22 is offline
To Catch A Thief

Blijft een genot om naar te kijken, door de acteurs en zeker de actrices. En natuurlijk door de mooie beelden opgenomen aan de Franse kust. En zelfs het verhaal mag er zijn, een klassieker.
Oud 01-03-2006, 00:18
Menahem
Menahem is offline
Syriana: Klotefilm!
Veel te veel losse scenes, traag. Wat een waardeloze film, het leek wel een saaie Neterk docu.
En de camera was om misselijk van te worden.
Een dikke 1
Oud 01-03-2006, 09:58
DanielC
DanielC is offline
Tsotsi - Viel een beetje tegen. Vooral de Townships had ik meer van verwacht, er waren uiteindelijk maar vier locaties, die niet echt veel indruk op me maakte. Er waren ook een aantal scènes die voor mij voledig mislukt waren, waar toch voor de makkelijke manier was gekozen, en de film daardoor toch dat bijzondere mist dat 'm van andere onderscheidt. Het was natuurlijk niet allemaal slecht, Presley <moeilijkeachternaamhier> deed het heel erg goed als Tsotsi en er zaten een aantal indrukwekkende scènes (Tsotsi en de invalide man) in. Al met al niet helemaal tevreden, maar het was zeker niet slecht. 6.5/10

Gallipoli - Goed, alleen al vanwege het laatste shot. Maar niet geweldig. 7.5/10
Oud 01-03-2006, 12:33
Verwijderd
A fish called Wanda

Mijn vader voorspelde dat ik me kapot zou lachen. Hmm, hij moet geen waarzegger worden, maar ik heb in elk geval wel een béétje moeten lachen. Aardig wel.
Oud 01-03-2006, 13:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
^

Ik kon dus echt niet lachen om die film?
Oud 01-03-2006, 13:41
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-03-2006 @ 14:39 :
^

Dat kan.

Ik ook minder dan ik zelf had verwacht.
Oud 01-03-2006, 13:57
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik dus helemaal niet, hoewel ik meestal zulke films wel kan waarderen.
Oud 01-03-2006, 14:40
°Marlou,,
°Marlou,, is offline
Man on fire

Echt een gave film, met een mooi verhaal vind ik zelf

Wel een beetje hard hoe Denzel de mensen aanpakt, maar dat hadden ze dan ook wel verdiend!!
Oud 01-03-2006, 16:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-03-2006 @ 14:39 :
^

Opmerkelijk. Daar zou ik toch eens iets aan doen.
Oud 01-03-2006, 17:19
little_devotion
little_devotion is offline
gister een poging gedaan tot het kijken naar red dust , maar de eerste 30 min. konden me totaal niet boeien dus heb ik em maar uitgezet.
Oud 01-03-2006, 19:09
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-03-2006 @ 17:06 :
Opmerkelijk. Daar zou ik toch eens iets aan doen.
Vertel me maar waar ik om zou moeten lachen.
Oud 01-03-2006, 19:47
niña
niña is offline
Good night, and good luck. Van/met George Clooney en Gypsy uit Gilmore Girls

Leuke film, onderwerp wat wel een steek onder water kan geven naar hedendaagse situatie, aparte sfeer omdat het in zwartwit gefilmd is.
Oud 01-03-2006, 19:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-03-2006 @ 20:09 :
Vertel me maar waar ik om zou moeten lachen.
De geniale rollen van Cleese, Palin en Kline, van wie de meeste uitspraken op zijn minst een beetje grappig zijn. Hoogtepunten qua humor: naakt dansen en Russisch praten, proberen een oud vrouwtje te vermoorden, denken een inbreker te vangen, vissen eten, wraak nemen.
Maar sowieso is die film een aaneenschakeling van geslaagde grappen. 'Don't touch his dick!' 'Don't call me stupid!' etc.
Oud 01-03-2006, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 01-03-2006 @ 20:48 :
De geniale rollen van Cleese, Palin en Kline, van wie de meeste uitspraken op zijn minst een beetje grappig zijn. Hoogtepunten qua humor: naakt dansen en Russisch praten, proberen een oud vrouwtje te vermoorden, denken een inbreker te vangen, vissen eten, wraak nemen.
Maar sowieso is die film een aaneenschakeling van geslaagde grappen. 'Don't touch his dick!' 'Don't call me stupid!' etc.
Eigenlijk heb je wel gelijk.
Ik moest grinniken bij alle momenten die je opnoemde
Oud 02-03-2006, 09:09
DanielC
DanielC is offline
The Magnificent Seven - Wel een toffe wegkijker, verder eigenlijk niet zo heel erg bijzonder. 7/10
Oud 02-03-2006, 18:51
In Your Room
In Your Room is offline
Caterina va in città. (letterlijk dus: Caterina gaat naar de stad.)

Fijne film. <3 Had 'em al eerder gehuurd, maar nu had van Leest 'em voor 10 euro liggen, dus toen maar gekocht. Italiaanse film over een meisje dat van een provinciedorpje naar de grote stad Rome verhuist, omdat haar vader - die gedeillusioneerd is over z'n leven en heel graag belangrijk wil zijn en bij de belangrijke kliek wil horen, maar die tegelijkertijd ook haat - daar eindelijk naar is overgeplaatst. Ze komt terecht in een klas waar allemaal kinderen uit belangrijke families zitten, die zegmaar opgedeeld is in 2 helften: rechtse, 'fascistische', rijke kinderen van belangrijke politici ed en de linkse, communistische, 'alto'-groep, kinderen van intellectuelen en schrijvers (er zijn ook regelmatig allerlei heftige politieke discussies in de klas). Eerst wordt ze vrienden met Margherita, de 'leidster' van de linkse groep, later wordt ze door Daniela, van de rechtse groep, meegesleurd in haar wereld, maar het past allebei niet echt bij haar. En nja, hoe het allemaal afloopt zal ik 't verder niet over hebben, maar het is een leuke film om te zien, met humor, supermooie beelden van Rome (Rome! Rome! <3) en interessant om te zien hoe de maatschappij in Italië in elkaar zit en hoe jongeren daar in Rome zijn en doen.

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 19:04.
Oud 02-03-2006, 18:58
kiek
kiek is offline
Apocalypse Now redux: ik vond m beter dan de 'normale'! Kan trouwens ook zijn omdat het te lang geleden is of niet goed oplette toen ik de normale versie zag . Maar voor zover ik kan vergelijken met de normale versie, gewoon veel meer achtergrond en uitdieping van de karakters enz. Superfilm. Helaas wel t eind gemist maar ik koop m ooit wel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten