Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 20:38
Verwijderd
Nou, gefeliciteerd dan met je niet-zwangerschap
Oud 09-02-2006, 10:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 08-02-2006 @ 21:36 :
vals alarm, as usual...ben 3dgn later ongesteld geworden.
en goed ook! alsof mijn lichaam wat aantal daagjes had in te halen, hehe
Het is sowieso niet echt verstandig om een kalender bij te houden en dan op bepaalde dagen onveilig te vrijen.
Oud 09-02-2006, 13:18
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-02-2006 @ 11:01 :
Het is sowieso niet echt verstandig om een kalender bij te houden en dan op bepaalde dagen onveilig te vrijen.
nee maar het is beter dan nix als je niet aan de pil bent
Oud 09-02-2006, 17:49
Verwijderd
Condooms, spiraal, nuvaring, pessarium, prikpil, hormoonpleister, implanon?
Oud 09-02-2006, 18:12
Iduna
Iduna is offline
Net alsof de pil de enige oplossing is:
Citaat:
Katje schreef op 09-02-2006 @ 18:49 :
Condooms, spiraal, nuvaring, pessarium, prikpil, hormoonpleister, implanon?
Tja, zonder voorbehoedsmiddelen is de kans groter dat het een keer mis gaat dan met.
Oud 09-02-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 09-02-2006 @ 14:18 :
nee maar het is beter dan nix als je niet aan de pil bent
Waarom slik je de pil dan niet? Of gebruik je geen ander voorbehoedsmiddel? Lijkt me wel zo handig als je niet zwanger wilt worden.
Oud 13-02-2006, 16:04
Flip!
Flip! is offline
Oke mensen ik moet echt even een grooooot probleem kwijt, en dit is de juiste plek.

Ik heb een keer seks gehad met m'n vriend, zonder condoom. Erg stom natuurlijk, maar we waren er allebei best zeker van dat er geen voorvocht was, en hij ging voor het zingen de kerk uit.
Pas geleden hebben we weer seks gehad, maar zat het condoom niet helemaal goed, en er zat sperma naast het condoom. De dag daarna heb ik de morning after pil gehaald, heb deze 2 pillen tegelijkertijd ingenomen.

Het kan voorkomen dat je menstruatie een paar dagen eerder of later plaatsvind, maar ik wacht nou al een week. Normaal hou ik het bij wanneer ik ongesteld moet worden, maar het stond nergens op m'n kalender, maar ik dacht dat ik vorige week ongesteld moest worden.

Ik ben nu nog steeds niet ongesteld, heb last van koppijn en misselijkheid, en ik maak mezelf helemaal gek ermee met het feit dat die eerste keer harstikke fout is gegaan, en dat ik nu zwanger ben.

M'n vriend heeft een zwangerschapstest gehaald, en waarschijnlijk ga ik die morgen doen...
Maar kan iemand van jullie me zeggen dat ik me nergens zorgen om hoef te maken en dat ik nog gewoon even moet wachten tot mn menstruatie?

Of is het echt goed fout en..
Oud 13-02-2006, 16:14
Verwijderd
Het kan zijn dat er toch iets fout is gegaan... maar het kan ook goed zo zijn dat je menstruatie nu even wegblijft doordat je zo gestresst bent over of je misschien zwanger bent. Testuitslag afwachten maar...
Sterkte ermee
Oud 13-02-2006, 16:15
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Flip! schreef op 13-02-2006 @ 17:04 :
*knip*
Ter informatie:
Met 'voor het zingen de kerk uit' wordt bedoeld dat de man zijn penis terugtrekt voor dat hij klaarkomt (ejaculeert). Daarvoor kan dus voorvocht in jou komen.

Verder weet ik niet hoe je een MAP in moet nemen, maar als je deze zo snel mogelijk (binnen 72 uur) hebt ingenomen, dan is het prima. Maar dat is voor die laatste keer seks. Van de voorgaande keren kun je best zwanger zijn geraakt.

Door de stress e.d. kun je ook flink misselijk en ziek worden. Doe die zwangerschaptest zo snel mogelijk en dan maar hopen dat je niet zwanger bent!

En om het af te leren: aan de pil (of een ander voorbehoedsmiddel) gaan? Elke keer de MAP slikken is niet bepaald gezond.
Oud 15-02-2006, 11:03
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een probleempje. Ik ben elke keer bang dat ik zwanger ben. Ik ben al ruim 5 jaar aan de pil (Diane 35) en slik m heel vaak door zonder stopweek. Meestal 3 tot 6 strips achter elkaar. Het lijkt mij dat ik dus echt niet zwanger kan worden dan. Maar ik vergeet m heel vaak in te nemen (zie grote piltopic), maakt dit de kans groter dat ik zwanger word?

Ik heb nu een stopweek, zondag de laatste ingenomen, hoelang zou t moeten duren voor ik ongesteld word? Ik ben t namelijk al een tijd niet meer geweest dus weet niet meer precies hoelang t bij mij duurde.. Ik ben nu nog niet ongesteld maar is dit een reden om me zorgen te maken? Of moet ik nog even wachten met in paniek raken?
Oud 15-02-2006, 16:34
Onbekend
Onbekend is offline
Hoelang duurt het voordat je uitslag krijgt van een zwangerschapstest bij de dokter?
Oud 15-02-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 15-02-2006 @ 12:03 :
Maar ik vergeet m heel vaak in te nemen (zie grote piltopic), maakt dit de kans groter dat ik zwanger word?
Ja, natuurlijk de pil beschermt alleen als je 'm ook daadwerkelijk SLIKT.

En bij mij duurt het ook altijd rond de 4 dagen voordat ik ongesteld word (vrijdag laatste pil, dinsdag/woensdag ongesteld), dus ik zou gewoon even afwachten.
Oud 16-02-2006, 09:29
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Katje schreef op 15-02-2006 @ 18:15 :
Ja, natuurlijk de pil beschermt alleen als je 'm ook daadwerkelijk SLIKT.

En bij mij duurt het ook altijd rond de 4 dagen voordat ik ongesteld word (vrijdag laatste pil, dinsdag/woensdag ongesteld), dus ik zou gewoon even afwachten.
Tja maar k wacht nu nog steeds.. Al 4 dagen dus.. Little bit worried...
Oud 16-02-2006, 13:23
Verwijderd
Dan doe je een test?
Oud 16-02-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 13-02-2006 @ 17:04 :
Oke mensen ik moet echt even een grooooot probleem kwijt, en dit is de juiste plek.

Ik heb een keer seks gehad met m'n vriend, zonder condoom. Erg stom natuurlijk, maar we waren er allebei best zeker van dat er geen voorvocht was, en hij ging voor het zingen de kerk uit.
Pas geleden hebben we weer seks gehad, maar zat het condoom niet helemaal goed, en er zat sperma naast het condoom. De dag daarna heb ik de morning after pil gehaald, heb deze 2 pillen tegelijkertijd ingenomen.

Het kan voorkomen dat je menstruatie een paar dagen eerder of later plaatsvind, maar ik wacht nou al een week. Normaal hou ik het bij wanneer ik ongesteld moet worden, maar het stond nergens op m'n kalender, maar ik dacht dat ik vorige week ongesteld moest worden.

Ik ben nu nog steeds niet ongesteld, heb last van koppijn en misselijkheid, en ik maak mezelf helemaal gek ermee met het feit dat die eerste keer harstikke fout is gegaan, en dat ik nu zwanger ben.

M'n vriend heeft een zwangerschapstest gehaald, en waarschijnlijk ga ik die morgen doen...
Maar kan iemand van jullie me zeggen dat ik me nergens zorgen om hoef te maken en dat ik nog gewoon even moet wachten tot mn menstruatie?

Of is het echt goed fout en..
OMG hoe dom kan je zijn.
En ik bedoel t nie verkeerd, maar van voorvocht kan je ook zwanger raken en zonder condoom is al helemaal nie slim in verband met SOA's. En voorvocht is er (bijna) altijd. En volgens mij moet je die morningafter pil nie tegelijk innemen, maar moet er 12 uur tussen zitten, maar dit weet ik niet zeker.

Ik hoop voor jou da je ondertussen aan de rooie bent en anders ben je mooi stom geweest en is t je eigen schuld.
Oud 16-02-2006, 17:27
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-02-2006 @ 14:23 :
Dan doe je een test?
Tja ik weet niet wat normaal is, het is nu ruim 4 dagen geleden dat ik de laatste pil heb genomen maar hoop echt zo dat t morgen gewoon komt snap je.. Want ik zie t niet zo zitten om aan mn moeder te vertellen dat ik niet ongesteld ben geworden.. Moet morgen de dokter sowieso bellen voor herhalingsrecept van de pil, dan vraag ik het telefonisch in ieder geval. Waarschijnlijk zegt ze dat ik dan maandag maar een test moet komen doen ofzo..
En wat als ik zwanger blijk te zijn? Abortus plegen natuurlijk, maar heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat, hoelang t duurt enz..
Oud 16-02-2006, 17:30
Verwijderd
Je hoeft het toch ook niet aan je moeder te vertellen?
Testen kun je bij de dokter laten doen, je kunt er zelf een kopen bij de drogist, en (mijn persoonlijke favoriet) voor weinig (en in blanco envelop thuisgestuurd!) bestellen op http://www.zwangerschapstest.nu Ik zou eerst maar even afwachten op die ongesteldheid of de uitslag van een eventuele test voordat je je zorgen gaat maken over abortus, straks heb je je ontzettend druk gemaakt om niets
Oud 16-02-2006, 17:32
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-02-2006 @ 18:30 :
Je hoeft het toch ook niet aan je moeder te vertellen?
Testen kun je bij de dokter laten doen, je kunt er zelf een kopen bij de drogist, en (mijn persoonlijke favoriet) voor weinig (en in blanco envelop thuisgestuurd!) bestellen op http://www.zwangerschapstest.nu Ik zou eerst maar even afwachten op die ongesteldheid of de uitslag van een eventuele test voordat je je zorgen gaat maken over abortus, straks heb je je ontzettend druk gemaakt om niets
Je persoonlijke favoriet? Dat klinkt alsof je het al meerdere keren hebt gedaan..
Ik wacht nog even af, maar als t inderdaad zo is vertel ik t wel, anders komt ze er toch wel achter..

Maar misschien maak ik me druk om niks en blijft de menstruatie uit door de stress.. (Hoop ik )
Oud 17-02-2006, 08:39
KiMZz
KiMZz is offline
Nog steeds niet!
Kan er gewoon niet van slapen.. Wat moet ik doen.. Voor t zelfde geld ben ik al maanden zwanger ofzo Ik weet niet eens wanneer ik voor t laatst ongesteld ben geweest
Oud 17-02-2006, 08:45
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 17-02-2006 @ 09:39 :
Nog steeds niet!
Kan er gewoon niet van slapen.. Wat moet ik doen.. Voor t zelfde geld ben ik al maanden zwanger ofzo Ik weet niet eens wanneer ik voor t laatst ongesteld ben geweest
Ik heb vrijdagavond mn laatste pil ingenomen en ben gister ongesteld geworden. Ik ben ook wel een pas ongesteld geworden op de dag dat ik alweer een nieuwe pil in moest nemen. Als je de pil langere tijd doorslikt kan het gewoon wat langer duren.

Maar, je mag niet beginnen aan een nieuwe pilstrip zonder dat je ongesteld bent geworden, dus daar moet je even op letten.
Oud 17-02-2006, 08:49
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Ave schreef op 17-02-2006 @ 09:45 :
Ik heb vrijdagavond mn laatste pil ingenomen en ben gister ongesteld geworden. Ik ben ook wel een pas ongesteld geworden op de dag dat ik alweer een nieuwe pil in moest nemen. Als je de pil langere tijd doorslikt kan het gewoon wat langer duren.

Maar, je mag niet beginnen aan een nieuwe pilstrip zonder dat je ongesteld bent geworden, dus daar moet je even op letten.
Pff dankje wel.. In ieder geval weer wat hoop.. Ik hoop echt dat het daaraan ligt.. Heb wel last van buikpijn in mn onderbuik enzo nu maar dat kan ook door de zenuwen komen..
Oud 17-02-2006, 08:57
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 17-02-2006 @ 09:49 :
Pff dankje wel.. In ieder geval weer wat hoop.. Ik hoop echt dat het daaraan ligt.. Heb wel last van buikpijn in mn onderbuik enzo nu maar dat kan ook door de zenuwen komen..
Ik zou je wel aanraden om de pil in het vervolg gewoon normaal te slikken. Doe anders een reservestrip in je tas, leg er 1 bij je vriend, zorg dat je altijd de pil kan slikken.

Dan zit je de volgende keer ook niet zo in de stress
Oud 17-02-2006, 09:09
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Ave schreef op 17-02-2006 @ 09:57 :
Ik zou je wel aanraden om de pil in het vervolg gewoon normaal te slikken. Doe anders een reservestrip in je tas, leg er 1 bij je vriend, zorg dat je altijd de pil kan slikken.

Dan zit je de volgende keer ook niet zo in de stress
Ik vergat m steeds 's avonds in te nemen dus werd t de volgende dag, 's middags. En de avond daarop vergat ik t weer dus werd t weer de volgende dag enz.. Op zich nog vrij regelmatig maar idd, 2 of 3 dagen achter elkaar vergeten is wel stom... Maar ik wacht nu nog even af, hoop dat ik gewoon ongesteld word straks..
Oud 17-02-2006, 12:50
KiMZz
KiMZz is offline
Jaah finally!! En hoe.. zwaar buikpijn enzo.. Maar k ben nog nooit zo blij geweest dat k ongesteld werd!

(Forumbaas, mijn posts hierboven mogen in principe verwijderd worden!)
Oud 17-02-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 17-02-2006 @ 13:50 :

(Forumbaas, mijn posts hierboven mogen in principe verwijderd worden!)
Tis toch niet nodig dat ze verwijderd zijn? Nu weten andere mensen ook dat ze zich niet altijd direct zorgen hoeven te maken, maar dat het handig is om de pil goed in te maken om stress te voorkomen
Oud 17-02-2006, 13:15
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Ave schreef op 17-02-2006 @ 13:56 :
Tis toch niet nodig dat ze verwijderd zijn? Nu weten andere mensen ook dat ze zich niet altijd direct zorgen hoeven te maken, maar dat het handig is om de pil goed in te maken om stress te voorkomen
Jah das waar.. Ik ga vanaf nu dus echt wel elke dag de pil braaf slikken! Vanaf maandag dan
Oud 21-02-2006, 18:49
ekki
ekki is offline
Citaat:
Ave schreef op 17-02-2006 @ 09:45 :
Wat is dat nou weer voor onzin? Je moet juist wel dan aan de pil beginnen. Moet echt regelmatig! Dus maximaal 7 dagen geen pil slikken, daarna weer wel. Ook al ben je niet ongesteld geworden. Anders is de pil niet veilig.
Oud 21-02-2006, 20:48
Muchacha
Muchacha is offline
Als je zwanger bent mag je de pil niet verder innemen.
Oud 21-02-2006, 22:21
Maura
Maura is offline
Ik zit met een probleem, en weet niet hoe serieus ik het moet nemen.

De feiten: Ik slik de pil (microgynon) en heb zeer regelmatig sex met mijn vriend, zonder condoom. De dag voordat ik ongesteld werd hadden we sex, dit was de tweede dag van mijn stopweek. Vervolgens vergat ik de eerste pil van mijn nieuwe strip (dus vijf dagen later). Ik slik de pil altijd 's morgens na het opstaan, en ik kwam er rond 20u 's avonds achter dat ik hem vergeten was. Ik heb hem meteen ingenomen, en er verder niet zo erg bij stil gestaan. Inmiddels heb ik nog 1 pil te gaan van mijn strip en het spookt al de hele tijd door mijn hoofd. Mijn lichaam voelt vreemd (heb veel ergere pijn in mijn borsten dan anders voordat ik ongesteld moet worden) en ik loop de hele dag te piekeren. Is er een kans dat ik echt zwanger ben?

Het klinkt misschien heel stom, maar ik durf eigenlijk geen test te doen. Het lijkt alsof ik het niet wil weten mocht ik werkelijk zwanger zijn, al schiet ik daar natuurlijk helemaal niet mee op.

In principe zou ik aanstaande zaterdag ongesteld moeten worden, maar ik wil de komende strip doorslikken ivm skivakantie.

Ik zou heel blij zijn met wat advies... Dankjewel alvast!
Oud 22-02-2006, 06:39
Kali
Kali is offline
Volgens mij haal je het in je hoofd...
Het was de eerste pil, en dan maakt het ochtend of avond niet zoveel uit denk ik ...
Doe binnen een week een test als je nog steeds twijfelt
Oud 22-02-2006, 09:59
Roos
Roos is offline
In de eerste week een pil vergeten is juist gevaarlijk.

Maar je vergat die pil pas 5 dagen nadat je sex hebt gehad. Volgens mij zijn die zaadcellen dan alllang dood & verdwenen.

Volgens mij hoef je je dus geen zorgen te maken.
Oud 22-02-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 21-02-2006 @ 19:49 :
Wat is dat nou weer voor onzin? Je moet juist wel dan aan de pil beginnen. Moet echt regelmatig! Dus maximaal 7 dagen geen pil slikken, daarna weer wel. Ook al ben je niet ongesteld geworden. Anders is de pil niet veilig.
Staat in mijn bijsluiter, dat je niet verder mag met de pil als je neit ongesteld bent geworden.

Edit:Ik bedoelde trouwens niet dat je niet meerdere pilstrippen mag slikken, maar als je een stopweek hebt en je bent nog niet ongesteld geworden als je met de pil moet beginnen, mag je neit beginnen en meot je contact opnemen met de dokter.

Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 10:24.
Oud 22-02-2006, 11:46
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-02-2006 @ 10:59 :
In de eerste week een pil vergeten is juist gevaarlijk.
Dat klopt. Maar die eerste dag na je mensturatie maakt het volgens mij echt niet uit of je 's ochtends of 's avonds met een nieuwe strip begint. Ik slik de pil altijd 's avonds, dus begin na mijn stopweek ook pas weer op de avond van de dag dat ik weer met een nieuwe strip begin.

Tusssen de pillen zelf moet niet te veel tijd zitten, dus als je begint met 's avonds slikken, blijf je in dat partoon zitten. Maar die eerste dag van een nieuwe strip maakt niet uit.

Ik zou me dus geen zorgen maken, je bent i.p. gewoon op tijd weer begonnen
Oud 22-02-2006, 18:53
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ave schreef op 22-02-2006 @ 11:06 :
Staat in mijn bijsluiter, dat je niet verder mag met de pil als je neit ongesteld bent geworden.

Edit:Ik bedoelde trouwens niet dat je niet meerdere pilstrippen mag slikken, maar als je een stopweek hebt en je bent nog niet ongesteld geworden als je met de pil moet beginnen, mag je neit beginnen en meot je contact opnemen met de dokter.
Welke pil slik jij dan?
Het kan wel eens voorkomen dat je een maand niet 'ongesteld' wordt. Je stopweek mag hoe dan ook maximaal 7 dagen duren, hoor.
Oud 22-02-2006, 19:35
Verwijderd
Ik heb iets heel vreemds meegemaakt

Ben de derde pil van mn strip vergeten, had twee dagen daarvoor nog seks gehad met mn vriend niet handig dus. Ik de dokter gebeld, die verwees me door naar de gynaecoloog, want die zou een spiraaltje plaatsen, wat een evt. zwangerschap zou tegengaan. Maar die gynaecoloog lachte me zowat uit toen ik vertelde wat er was gebeurd. Hij achtte de kans nihil als ik daardoor zwanger zou zijn en heeft me dus naar huis gestuurd met de woorden 'als je mijn dochter was, zou ik hetzelfde gedaan hebben' en 'als iedereen daarvan zwanger werd liepen ze hier af en aan'.

Ik vind het maar een vreemde zaak, maar hij zal het wel weten, dacht ik toen.

Toch raar dat de huisarts iets anders vindt dan de gynaecoloog
Oud 22-02-2006, 20:13
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-02-2006 @ 20:35 :
Ben de derde pil van mn strip vergeten, had twee dagen daarvoor nog seks gehad met mn vriend niet handig dus. Ik de dokter gebeld, die verwees me door naar de gynaecoloog, want die zou een spiraaltje plaatsen, wat een evt. zwangerschap zou tegengaan. Maar die gynaecoloog lachte me zowat uit toen ik vertelde wat er was gebeurd. Hij achtte de kans nihil als ik daardoor zwanger zou zijn en heeft me dus naar huis gestuurd met de woorden 'als je mijn dochter was, zou ik hetzelfde gedaan hebben' en 'als iedereen daarvan zwanger werd liepen ze hier af en aan'.
Een spiraaltje plaatsen om zwangerschap tegen te gaan Ja, als voorbehoedsmiddel, maar toch niet als een soort MAP?
Oud 22-02-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-02-2006 @ 21:13 :
Een spiraaltje plaatsen om zwangerschap tegen te gaan Ja, als voorbehoedsmiddel, maar toch niet als een soort MAP?
Binnen vijf dagen, dan kan dat. Morning After Spiraaltje heet dat ding.
Oud 22-02-2006, 20:53
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-02-2006 @ 21:20 :
Binnen vijf dagen, dan kan dat. Morning After Spiraaltje heet dat ding.
Oh zo. Maar een pil vergeten in de eerste week is 'gevaarlijker' dan in week 2 of 3.
Oud 22-02-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-02-2006 @ 21:53 :
Oh zo. Maar een pil vergeten in de eerste week is 'gevaarlijker' dan in week 2 of 3.
Ja, daar ben ik mij ook heel bewust van! Maar de gynaecoloog zei zo stellig dat de kans heel klein was (omdat ik de pil ook al langer dan een jaar slik ofzo) dat ik zoiets had van 'nouja, jij zal het wel weten.'
Oud 22-02-2006, 21:26
Maura
Maura is offline
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb me heel erg voorgenomen om me er niet meer druk over te maken, en lekker te gaan skien.

Mocht ik het daarna nog steeds in m'n hoofd hebben zitten doe ik dan wel een test.

stom is dat, zodra het over jezelf gaat kun je er niet meer rationeel naar kijken!
Oud 22-02-2006, 22:02
ekki
ekki is offline
Citaat:
Ave schreef op 22-02-2006 @ 11:06 :

Het kan gewoon gebeuren dat je een keer niet ongesteld wordt. Je stopweek moet niet langer dan 7 dagen duren. In mijn bijsluiter (Microgynon 30) staat dat als je een keer niet ongesteld bent, je gewoon na 7 dagen stopweek weer verder moet met de pil. Als je die keer daarna nog niet ongesteld bent, dan een zwangerschapstest doen. Iig niet zomaar leuk uit jezelf wachten tot je ongesteld wordt en daardoor je stopweek langer laten duren. Hoogstens idd op tijd contact opnemen met de huisarts.
Oud 28-02-2006, 16:29
Chantal_d17x
Chantal_d17x is offline
Haay ik ben chantal 17 jaar en op dit moment ongeveer 9 weken zwanger.
Het is dus alleen ongepland, en ik kies dus voor een abortus.
Die gaat gebeuren op 3 maart in Leiden (CASA)
Graag wil ik met meiden in contact komen die ervaringen hiermee hebben...

Mijn email is chantal_d17v@hotmail.com
Oud 28-02-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Maura schreef op 22-02-2006 @ 22:26 :
stom is dat, zodra het over jezelf gaat kun je er niet meer rationeel naar kijken!
Hehe, dat ken ik
Oud 28-02-2006, 16:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chantal_d17x schreef op 28-02-2006 @ 17:29 :

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte toe wensen.
Oud 28-02-2006, 16:38
Chantal_d17x
Chantal_d17x is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-02-2006 @ 17:36 :
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte toe wensen.
Bedankt ik ga dat denk ik wel nodig hebben...
Oud 28-02-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-02-2006 @ 21:13 :
een spiraaltje voorkomt geen eisprong maar het innestelen van een bevruchte eicel. Dat innestelen gebeurt pas een paar dagen na het bevruchten. Vandaar
Oud 01-03-2006, 16:42
Fever
Fever is offline
Even een vraagje (ter informatie ik ben aan de pil, maar heb hem niet altijd even nauwkeurig geslikt)...Hoe groot is de kans dat je zwanger bent als je in je stopweek seks hebt gehad? Ik heb de avond voordat ik ongesteld werd seks gehad zonder condoom, de dag erna werd ik gewoon ongesteld, ook ben ik een maand later weer ongesteld geworden. Maar toch maak ik me zorgen dat ik zwanger ben, ik heb last gehad van misselijkheid, hoofdpijn en ik voel me gewoon vreemd. Ook heb ik de laatste paar dagen last van kortademigheid. Kan me niet echt goed inspannen of me hart raast als een gek, terwijl ik me vorige week nog prima voelde (ik sport namelijk best wel intensief, minimaal 4x per week). Ook heb ik het idee dat me buik wat dikker is geworden (maar misschien verbeeld ik me dat wel omdat ik me zo zorgen maak)
Misschien als je dit leest denk je gelijk van nee je bent niet zwanger, maar ik hoor altijd van die verhalen over meiden die aan de pil zijn en altijd gewoon ongesteld worden, maar toch zwanger zijn. Ik hoop dat iemand me advies kan geven. Mijn eigen plan is gewoon naar de dokter gaan en via de arts een zwangerschapstest doen door middel van bloedonderzoek. Zou dat nauwkeuriger zijn? Vaag verhaal, maar alvast bedankt.
Oud 01-03-2006, 17:22
ekki
ekki is offline
Als je de pil gewoon goed geslikt hebt is er niets aan de hand. Maar dat heb je niet zeg je? Normaal kun je gewoon vrijen in de stopweek, maar als je niet netjes bent met je pil...

Verder vermoed ik dat het wel meevalt.
Oud 01-03-2006, 22:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Tja, ik weet natuurlijk niet hóe onnauwkeurig je bent geweest met de pil, maar de pil is natuurlijk het meest effectief als je hem gewoon netjes slikt... Maar goed, dat zul je zelf ook wel weten en als je slim bent slik je hem voortaan gewoon netjes op tijd

Verder denk ik ook dat je al snel geneigd bent om je zorgen te maken om niks en allerlei valse signalen op gaat vangen. En dat je dan opeens ook allemaal van die verhalen hoort/leest, terwijl het veel vaker niet dan wel zo voorkomt. Maar goed, als je gewoon twijfels hebt en zekerheid wil, doe dan gewoon een testje of ga idd even langs de huisarts
Oud 02-03-2006, 13:56
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Chantal_d17x schreef op 28-02-2006 @ 17:29 :

ik heb je toegevoegd op msn
Topic gesloten

Regels voor berichten