Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2006, 11:33
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bron?
Advertentie
Oud 24-03-2006, 12:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-03-2006 @ 12:33 :
Bron?
IPS zo te zien
Oud 24-03-2006, 12:18
Verwijderd
Ik heb het uit m'n duim gezogen ja.
Oud 24-03-2006, 12:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Hier is het hele rapport te downen.

Maar ik zie niet in wat er verkeerd is aan "lobbyen". De plaatsing van dat artikel door Firdaus zou je ook een vorm van lobbyen kunnen noemen. En wat is daar mis mee? Je plaatst alleen maar jouw mening onder de aandacht van een ander. Blijkbaar zijn Joodse Amerikanen daar goed in. Daardoor verdienen niet Joden een verwijt, maar hun tegenpartijen die niet kunnen lobbyen.

Wel grappig trouwens dat er nu niet wordt gereageerd door niet nader bij naam te noemen typos met JODEN!!! oid.

Laatst gewijzigd op 24-03-2006 om 12:29.
Oud 24-03-2006, 13:23
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-03-2006 @ 13:26 :
Hier is het hele rapport te downen.

Maar ik zie niet in wat er verkeerd is aan "lobbyen". De plaatsing van dat artikel door Firdaus zou je ook een vorm van lobbyen kunnen noemen. En wat is daar mis mee? Je plaatst alleen maar jouw mening onder de aandacht van een ander. Blijkbaar zijn Joodse Amerikanen daar goed in. Daardoor verdienen niet Joden een verwijt, maar hun tegenpartijen die niet kunnen lobbyen.

Wel grappig trouwens dat er nu niet wordt gereageerd door niet nader bij naam te noemen typos met JODEN!!! oid.
Zionisme is veroordeeld als een racistische tendens
Ik bedoel maar kon de KKK maar ook zo goed lobbyen dan hadden we nog negerslaven
Oud 24-03-2006, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Dat is omdat het dit keer waar is, dan is het niet leuk dat te roepen.
Oud 24-03-2006, 13:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 24-03-2006 @ 13:18 :
Nee, maar het is doorgaans wel gebruikelijk de bron te vermelden.
Citaat:
Blijkbaar zijn Joodse Amerikanen daar goed in. Daardoor verdienen niet Joden een verwijt, maar hun tegenpartijen die niet kunnen lobbyen.

Nou ja, aangezien je erover begint, die lobbygroepen bestaan zeker niet uit louter joden.
Oud 24-03-2006, 13:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Afgezien van de enigzins tendentieuze titel die iemand anders erbij geplakt heeft zal ik eens kijken of het rapport wat is. Lijkt me wel interessant. In het abstract wordt echter niet duidelijk hoe (überhaupt of) de pro-Israëlische daadwerkelijk het beleid beïnvloed hebben. Dat er niet eens andere factoren genoemd worden is nogal vreemd.
Oud 24-03-2006, 18:27
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-03-2006 @ 12:20 :

Niet dat ik anders had verwacht...
Die homo's mogen wel verloren hebben maar misschien hadden ze een ander doel voor ogen. Ik denk dat hun tactiek aanvallend verdedigen was. Met aanvallend verdedigen wordt bedoeld dat je de tegenstander opjaagt en de tegenstander tot een fout probeert te dwingen. De homo's hebben dit kennelijk anders geinterpreteerd maar dat onderdrukte de pret niet. Veel van achterin erin beuken en telkens de bal verspelen. Dat was de tactiek.
Oud 24-03-2006, 20:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Aeries schreef op 24-03-2006 @ 19:27 :
Die homo's mogen wel verloren hebben maar misschien hadden ze een ander doel voor ogen. Ik denk dat hun tactiek aanvallend verdedigen was. Met aanvallend verdedigen wordt bedoeld dat je de tegenstander opjaagt en de tegenstander tot een fout probeert te dwingen. De homo's hebben dit kennelijk anders geinterpreteerd maar dat onderdrukte de pret niet. Veel van achterin erin beuken en telkens de bal verspelen. Dat was de tactiek.
hurr
Oud 24-03-2006, 20:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 24-03-2006 @ 14:23 :
Zionisme is veroordeeld als een racistische tendens
Door wie?

Citaat:
Ik bedoel maar kon de KKK maar ook zo goed lobbyen dan hadden we nog negerslaven
Ja de KKK heeft de slavernij gebracht
Oud 24-03-2006, 20:09
professor2
professor2 is offline
als zon moslim tijdens de wedstrijd uit de kast kwam mocht hij dan ineens van team wisselen ?
Oud 24-03-2006, 20:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 24-03-2006 @ 13:18 :
Heb ik dat beweerd, o schone vrouwe?
Oud 25-03-2006, 08:57
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-03-2006 @ 21:01 :
Door wie?
Resolutie 3379 de terugtrekking daarvan was zoals Annan zei een van de dieptepunten van de VN waarin ze een spagaat voor de VS maakten. Het is toch ook pure discrimantie om een staat alleen voor bepaalde mensen te willen maar dat ze geen geweld schuwen om het te bereiken maakt het nog erger

Citaat:
Ja de KKK heeft de slavernij gebracht
Waar zeg ik dat precies? Jammer dat je het hele punt mist.
Oud 25-03-2006, 16:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-03-2006 @ 09:57 :
Resolutie 3379 de terugtrekking daarvan was zoals Annan zei een van de dieptepunten van de VN waarin ze een spagaat voor de VS maakten. Het is toch ook pure discrimantie om een staat alleen voor bepaalde mensen te willen maar dat ze geen geweld schuwen om het te bereiken maakt het nog erger
Nou ik neem VN-resoluties üerhaupt niet als morele richtlijn aan, maar stel dat ik dat zou doen, dan is het wel wat overtuigender als je met een aan kunt komen zetten die ook echt is aangenomen
Oud 25-03-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Aeries schreef op 24-03-2006 @ 19:27 :
Het homo team had de tegenstanders heel slim kapotkunnen spelen door 1 op 1 mandekking te spelen.
Oud 25-03-2006, 21:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 25-03-2006 @ 17:55 :
Het homo team had de tegenstanders heel slim kapotkunnen spelen door 1 op 1 mandekking te spelen.

Het moslim-team had nog makkelijker kunnen winnen door de scheids onder dwang met een bommenriem te laten rondlopen, hahahaha.
Oud 25-03-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 22:36 :
Het moslim-team had nog makkelijker kunnen winnen door de scheids onder dwang met een bommenriem te laten rondlopen, hahahaha.
Hahaha....not. Dit slaat toch nergens op??
Oud 25-03-2006, 22:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 25-03-2006 @ 22:39 :
Alsof jouw grappig bedoelde opmerking wél ergens op sloeg.
Oud 25-03-2006, 23:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 25-03-2006 @ 22:39 :
je laat jezelf wel erg kennen he
Oud 25-03-2006, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 23:01 :
Alsof jouw grappig bedoelde opmerking wél ergens op sloeg.
Ja, want het kan ook serieus opgevat worden. De tegenstander zou namelijk heel zenuwachtig worden en zijn concentratie op het spel verliezen als er een homo dicht achter hem zou staan (mandekking). Dit bedoelde ik met name met die grap en niet dekking in de zin van sex.
Oud 26-03-2006, 15:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Schotten nemen afscheid van café-roken

In Schotland geldt vanaf vanochtend 06:00 uur lokale tijd een algeheel rookverbod in openbare gelegenheden. Veel Schotten hebben gisteravond dan ook in café's en restaurants op plechtige wijze de sigaret vaarwel gezegd. Volgens een peiling van de BBC zou een vijfde van de rokende Schotten er nu mee stoppen.

In de rest van Groot-Brittannië wordt goed gekeken naar Schotland. Daar wordt namelijk binnenkort ook een rookverbod van kracht. Overtreding van het verbod levert een boete van 50 pond (72 euro) op.

Professor Alex Markham van het Britse kankerinstituut is blij met het verbod. Volgens hem is het een "historische wet" die duizenden levens zal redden. In andere Europese landen zoals Ierland is al langer een rookverbod van kracht.
bron

Oud 26-03-2006, 15:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Paus stuurt Karzai brief over Afghaanse bekeerling
Uitgegeven op zaterdag 25 maart 2006 om 20:52:32

(Novum/AP) - Paus Benedictus XVI heeft de Afghaanse president Hamid Karzai een boodschap gestuurd naar aanleiding van de doodstraf die de Afghaan Abdul Rahman boven het hoofd hangt omdat hij zich zestien jaar geleden tot het christendom heeft bekeerd. Dat heeft het Vaticaan zaterdag bekendgemaakt.

Karzai staat onder grote internationale druk. Westerse landen hebben de vrijlating van de 41-jarige bekeerling geëist, maar Afghaanse moslimgeestelijken zeggen dat Rahman gedood moet worden en hebben met een opstand gedreigd als Karzai hem laat gaan. Volgens diplomaten is Karzai naarstig op zoek naar een manier om Rahman vrij te laten zonder de islamitische geestelijkheid tegen de haren in te strijken.

De Afghaanse wet is gebaseerd op de sharia, de islamitische wetgeving. Daarin wordt gesteld dat moslims die hun geloof afvallen ter dood moeten worden gebracht, zegt Ahmad Fahim Hakim, vice-voorzitter van de onafhankelijke Afghaanse mensenrechtencommissie. In de Afghaanse wet staat volgens Hakim echter ook een artikel waarin staat dat Afghanistan de universele verklaring van de rechten van de mens respecteert. Daarin wordt de vrijheid van geloofsbelijdenis gegarandeerd, alsmede de vrijheid om van geloofsovertuiging te veranderen.

http://www.nieuws.nl/201443/Paus_stu...nse_bekeerling

Afghaanse geestelijken hebben ook gedreigd de man te doden bij vrijspraak. Wat een achterlijke lui daar
Oud 26-03-2006, 15:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind dit echt heel jammer en schaam me er ook voor.
Oud 26-03-2006, 15:57
Verwijderd
Waarom schaam jij je ervoor? Ik vind dit alleen maar achterlijk daar het erg on-Islamitisch is. Daarnet zag ik op tv (arabische zender) een Egyptische geestelijke (wereldwijd gerespecteerde en erkende man) zich hier tegen uitspreken. Hij was erg verbaasd en riep op tot verdraagzaamheid en orde, zoals het hoort in de Islam. Hij haalde enkele voorbeelden aan uit de tijd van de profeet Mohammed saws. Wat die Afghanen doen is duidelijk in tegenspraak met wat de Islam in zijn zuivere vorm verkondigt. [/mijn interpretatie]
Oud 26-03-2006, 15:59
Verwijderd
Inmiddels:

Afghaanse rechter wijst zaak rond christen terug

Uitgegeven: 26 maart 2006 15:11
Laatst gewijzigd: 26 maart 2006 15:44

KABUL - Een Afghaanse rechter die de internationaal omstreden aanklacht tegen een bekeerde christen behandelt, heeft de zaak zondag terugverwezen naar het openbaar ministerie. De aanklagers, die aansturen op een doodstraf voor Abdur Rahman wegens het afstand nemen van de islam, hebben vormfouten gemaakt. Rechter Mawlavizada repte van "juridische en technische" tekortkomingen.

De rechterlijke ingreep volgde op een golf van internationaal protest tegen een mogelijke doodstraf voor Rahman. Paus Benedictus XVI vroeg de Afghaanse president Karzai zaterdag nog het leven van de bekeerde Afghaan te sparen, aldus het Italiaanse persbureau ANSA.

Vrijlating

Vrijdagavond liet een hooggeplaatste Afghaanse regeringsfunctionaris doorschemeren dat de man wellicht spoedig vrijkomt. Ook in Afghanistan zelf groeit het verzet tegen een vrijlating. Geestelijken in de grote moskeeën van Kabul hebben evenwel gezegd dat als de autoriteiten de man niet straffen, zij hem zelf zullen doden.

Verstand

De aanklager in zijn zaak zei zondag dat de geestelijke vermogens van de verdachte maandag zullen worden onderzocht. Een verklaring van ontoerekeningsvatbaarheid zou Afghanistan een uitweg kunnen bieden uit de internationale rel. Afvalligen kunnen namelijk op grond van de islamitische wetgeving alleen worden veroordeeld als ze bij hun volle verstand zijn.

Geloof

Rahmanzelf zei zondag in een interview met de Italiaanse krant La Repubblica dat hij zal vasthouden aan zijn geloof. Hij nam ook afstand van kennelijke pogingen die er zouden zijn om zijn rechtszaak te staken omdat hij niet toerekeningsvatbaar zou zijn.

"Ik ben niet gek en ik ben ook geen held!" Rahman kon niet persoonlijk worden geïnterviewd. Hij kreeg vragen van de Italiaanse krant toegespeeld via een medewerker van een hulporganisatie die wel toegang kreeg tot de 40-jarige gedetineerde christen.

http://www.nu.nl/news/700503/60/Afgh...ten_terug.html
Oud 26-03-2006, 18:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja er wordt getracht om hem via allerlei omwegen toch vrij te krijgen om zo van alle internationale druk af te komen, maar dat is alleen het probleem verschuiven naar de toekomst. Het verlaten van het geloof schijnt een unicum te zijn (1e keer dat het voorkomt in Afghanistan), maar toch, in de toekomst zullen dit soort gevallen ongetwijfeld weer voorkomen. En dan? Gaan ze zeker weer proberen om de verdachte voor gestoord en daarmee ontoerekeningsvatbaar te verklaren ofzo. Echt schijnheiligheid ten top.

Ik schaam me ervoor omdat Moslims dit gedraag tentoon stellen. Wanneer een door een Moslim bestuurde auto met bom naast een Amerikaans konvooi ontploft oid kan ik er absoluut geen traan om laten, maar wat hier gebeurd is wel onrechtvaardig.
En dan moet je je voorstellen dat ik ben opgevoed in een cultuur waarin Islamitische waarden en normen domineren.
Oud 26-03-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 26-03-2006 @ 00:51 :
Ja, want het kan ook serieus opgevat worden. De tegenstander zou namelijk heel zenuwachtig worden en zijn concentratie op het spel verliezen als er een homo dicht achter hem zou staan (mandekking). Dit bedoelde ik met name met die grap en niet dekking in de zin van sex.
Ja, met een knipoog kun je je er wel weer vanaf maken. Dat homofobe gepruttel kennen we nu onderhand wel.
Oud 26-03-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-03-2006 @ 19:27 :

Ik schaam me ervoor omdat Moslims dit gedraag tentoon stellen. Wanneer een door een Moslim bestuurde auto met bom naast een Amerikaans konvooi ontploft oid kan ik er absoluut geen traan om laten, maar wat hier gebeurd is wel onrechtvaardig.
En dan moet je je voorstellen dat ik ben opgevoed in een cultuur waarin Islamitische waarden en normen domineren.
Nou nou, beste L&P. Ik vind het echt onterecht dat jij je schaamt voor het Afghaanse Recht. Afghaanse Recht =/= Islamitisch Recht. Wanneer zij luidkeels roepen dat zij zich beroepen op het Islamitisch Recht horen wij, en andere moslims, hen erop te wijzen dat ze verkeerd bezig zijn. Door bijv. met bewijs te komen. Citaten uit Koran en Sunnah.
Oud 26-03-2006, 20:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2006 @ 19:51 :
Ja, met een knipoog kun je je er wel weer vanaf maken. Dat homofobe gepruttel kennen we nu onderhand wel.
Relax, dat was maar een grap, toch? Tenminste, dat leek mij wel. Dat is nauwelijks beledigend te noemen.
Oud 26-03-2006, 20:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-03-2006 @ 21:01 :
Relax, dat was maar een grap, toch? Tenminste, dat leek mij wel. Dat is nauwelijks beledigend te noemen.
het gaat natuurlijk om haar eigen reactie op Dinalfos
Oud 26-03-2006, 20:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-03-2006 @ 20:49 :
Nou nou, beste L&P. Ik vind het echt onterecht dat jij je schaamt voor het Afghaanse Recht. Afghaanse Recht =/= Islamitisch Recht. Wanneer zij luidkeels roepen dat zij zich beroepen op het Islamitisch Recht horen wij, en andere moslims, hen erop te wijzen dat ze verkeerd bezig zijn. Door bijv. met bewijs te komen. Citaten uit Koran en Sunnah.
laller
Oud 26-03-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 26-03-2006 @ 21:01 :
Kijk, jij snapt het tenminste

@Nare: Kijk eens naar jezelf Islamofoob
Oud 26-03-2006, 20:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 26-03-2006 @ 21:48 :
Kijk, jij snapt het tenminste

@Nare: Kijk eens naar jezelf Islamofoob
nare man is wat dat betreft vaak tot o het cultuur relativistische af
Oud 26-03-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 26-03-2006 @ 21:47 :
laller
In je broek?

@Hudaifa: Nare is geen Islamofoob, joh.
Oud 26-03-2006, 21:05
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-03-2006 @ 21:52 :
In je broek?

nog net niet

wanneer stop je es met onteknennd at er oo minder leuke dingen in de koran staan ik ind het vrij ongelovelijk eerlijk gezegd
ik ken geen 1 christen die ontkent dat er ook wat vervelende dingen inde bijbel staan (als hangen die er an een heel verhaal achteraan mar goed)
Oud 26-03-2006, 22:46
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
professor2 schreef op 26-03-2006 @ 21:47 :
het gaat natuurlijk om haar eigen reactie op Dinalfos
Ja dat onze Koranjugend zich altijd laat trollen, dát wisten we al
Oud 26-03-2006, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 26-03-2006 @ 21:52 :
In je broek?

@Hudaifa: Nare is geen Islamofoob, joh.
Weet ik. Ik loop hem gewoon een beetje te sarren
Oud 26-03-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 26-03-2006 @ 22:05 :
nog net niet

wanneer stop je es met onteknennd at er oo minder leuke dingen in de koran staan ik ind het vrij ongelovelijk eerlijk gezegd
ik ken geen 1 christen die ontkent dat er ook wat vervelende dingen inde bijbel staan (als hangen die er an een heel verhaal achteraan mar goed)
Firdaus heeft gelijk. men schuift nogal makkelijk zaken op de Islam af, terwijl dat totaal niet klopt. Zie bijv De Bommenriem post eerder in dit topic.
Oud 26-03-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-03-2006 @ 19:27 :
Ja er wordt getracht om hem via allerlei omwegen toch vrij te krijgen om zo van alle internationale druk af te komen, maar dat is alleen het probleem verschuiven naar de toekomst. Het verlaten van het geloof schijnt een unicum te zijn (1e keer dat het voorkomt in Afghanistan), maar toch, in de toekomst zullen dit soort gevallen ongetwijfeld weer voorkomen. En dan? Gaan ze zeker weer proberen om de verdachte voor gestoord en daarmee ontoerekeningsvatbaar te verklaren ofzo. Echt schijnheiligheid ten top.

Je moest eens weten hoe bekeerlingen in de tijd van de Profeet van Mohammed behandeld werden.
Oud 27-03-2006, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 27-03-2006 @ 00:22 :
Firdaus heeft gelijk. men schuift nogal makkelijk zaken op de Islam af, terwijl dat totaal niet klopt. Zie bijv De Bommenriem post eerder in dit topic.
Dude dat was een grapje..
Oud 27-03-2006, 08:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 27-03-2006 @ 00:24 :
Je moest eens weten hoe bekeerlingen in de tijd van de Profeet van Mohammed behandeld werden.
Nou? Hoe?
Oud 27-03-2006, 09:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
professor2 schreef op 26-03-2006 @ 22:05 :
nog net niet

Wanneer stop je nou eens met te ontkennen dat er ook minder leuke dingen in de Koran staan, ik vind het vrij ongelovelijk, eerlijk gezegd.
Ik ken geen 1 Christen die ontkent dat er ook wat vervelende dingen in de bijbel staan (al hangen zij er dan een heel verhaal achteraan maar goed)
Misschien is het een ideetje om dan die "vervelende dingen" uit de Koran te quoten, opdat je Moslims (die geen vervelende quotes zien in de Kuran, daarom zijn het ook Moslims( )) kunt overtuigen van je gelijk.

Ik begin, zodat ik je misschien kan overtuigen dat er tenminste met betrekking tot geloofsvrijheid géén vervelende dingen staan in de Koran:

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

"Als jouw Heer het had gewild, had Hij de mensen tot één gemeenschap gemaakt, maar zij bleven het oneens..." (Koran 11:118)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

"En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er hier op de aarde zijn allen geloofd. Wil jij dan de mensen dwingen gelovigen te worden?" (Koran 10:99)

"... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:42-47)

overtuigd?
Oud 27-03-2006, 09:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-03-2006 @ 20:49 :

Ik bedoelde wat anders, maar kan dat niet zo goed onder woorden brengen. Laat maar zitten.
Oud 27-03-2006, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-03-2006 @ 10:34 :
Misschien is het een ideetje om dan die "vervelende dingen" uit de Koran te quoten, opdat je Moslims (die geen vervelende quotes zien in de Kuran, daarom zijn het ook Moslims( )) kunt overtuigen van je gelijk.

Ik begin, zodat ik je misschien kan overtuigen dat er tenminste met betrekking tot geloofsvrijheid géén vervelende dingen staan in de Koran:

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

"Als jouw Heer het had gewild, had Hij de mensen tot één gemeenschap gemaakt, maar zij bleven het oneens..." (Koran 11:118)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

"En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er hier op de aarde zijn allen geloofd. Wil jij dan de mensen dwingen gelovigen te worden?" (Koran 10:99)

"... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:42-47)

overtuigd?
Aanvulling. En nog een.

@L&P. Ok, ik denk dat ik je wel begrijp. Je schaamt je ervoor omdat de onwetende mens, een verband gaat zien tussen de Islam en hoe Afghanen hierop reageren. Achja, dat soort mensen zullen er altijd zijn.
Oud 27-03-2006, 10:53
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-03-2006 @ 10:34 :

overtuigd?
De niet zo leuke dingen worden toch alleen uit de mawdoe hadiths gehaald, door mensen die willen overtuigen dat de Islam slecht is? Ik ben iig geen haatzaaiende passages in de koran tegengekomen en ik weet meestal ook niet waar die mensen het over hebben. Maar goed, mensen kunnen natuurlijk twee verschillende dingen uit een tekst halen
Oud 27-03-2006, 10:55
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2006 @ 17:49 :
Nou ik neem VN-resoluties üerhaupt niet als morele richtlijn aan, maar stel dat ik dat zou doen, dan is het wel wat overtuigender als je met een aan kunt komen zetten die ook echt is aangenomen
Hij is toch aangenomen?
Tja als je een oordeel wil vellen zul je naar de inhoud moeten kijken en die liegt er sowieso niet om. Een staat voor een volk, alleen de siegheil ontbreekt nog
Oud 27-03-2006, 11:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 27-03-2006 @ 11:53 :
De niet zo leuke dingen worden toch alleen uit de mawdoe hadiths gehaald, door mensen die willen overtuigen dat de Islam slecht is? Ik ben iig geen haatzaaiende passages in de koran tegengekomen en ik weet meestal ook niet waar die mensen het over hebben. Maar goed, mensen kunnen natuurlijk twee verschillende dingen uit een tekst halen
Dit soort passages wellicht. Natuurlijk zijn de meeste uit hun context gerukt en worden er verschillende interpretaties gebruikt. Maar iemand die onzorgvuldig leest of passages zoekt bij zijn eigen overtuigingen zal ze wel gebruiken.
Oud 27-03-2006, 12:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Nederlanders en Duitsers zijn slimste Europeanen

Als we de gemiddelde intelligentie van Europese inwoners met elkaar vergelijken, komt Nederland samen met Duitsland als beste uit de bus. Met een gemiddeld IQ van maar liefst 107 verslaan we ruimschoots Groot-Brittannië (100) en Frankrijk, dat slechts een IQ van 94 heeft.

Onze gedeelde eerste plek met Duitsland wordt direct gevolgd door Polen (106) en Zweden (104). Het blijkt wel degelijk geoorloofd te zijn grapjes over onze zuiderburen te maken, want zij hebben slechts een score van 99.

Oost-Europa heeft over het algemeen een IQ van onder de honderd, met als dieptepunt Servië wiens gemiddelde 89 is. Het onderzoek werd uitgevoerd door de Britse universiteit Ulster, met dezelfde professor Richard Lynn die vorig jaar grote commotie veroorzaakte door te beweren dat mannen een vijf punten hoger IQ hebben dan vrouwen.

bron
Oud 27-03-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-03-2006 @ 07:07 :
Dude dat was een grapje..
Al goed
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten