Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2006, 15:53
grandmommy
grandmommy is offline
tsja, en ik nu eenmaal niet. 't was dan ook mijn hoop en dat hoeft natuurlijk niet iedereen te vinden.
Oud 08-07-2006, 19:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
Erg volhardend zijn ze dan niet.

Laatst gewijzigd op 08-07-2006 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:11
Metal
Metal is offline
Alweer een nieuwe?

Ik weet niet of ik dit wel zo leuk vind, het kan ook te ver gaan. Deloused zullen ze toch niet overtreffen, wat stampt die plaat, oei oei. Een plaat met ook daadwerkelijk nummers, en niet zomaar wat gefreak (wat bij vlagen wel erg leuk was, maar te langdradig om lang te kunnen boeien)
Oud 11-07-2006, 22:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-07-2006 @ 23:11 :
Alweer een nieuwe?

Ik weet niet of ik dit wel zo leuk vind, het kan ook te ver gaan. Deloused zullen ze toch niet overtreffen, wat stampt die plaat, oei oei. Een plaat met ook daadwerkelijk nummers, en niet zomaar wat gefreak (wat bij vlagen wel erg leuk was, maar te langdradig om lang te kunnen boeien)
die nieuwe is ook weer meer 'nummers'
Oud 11-07-2006, 22:17
botulismf
botulismf is offline
Het is een beetje naief om te zeggen dat ze deloused nooit zullen overtreffen, vind ik. Deze plaat vind ik tot nu toe niet beter dan deloused, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze ooit wel een betere zullen maken.

En ik ben godverdomme verliefd op 'asilos magdalena'.
Oud 11-07-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 11-07-2006 @ 23:17 :

zeg dat!

alleen het stoort me dat ik hem niet kan verstaan........jorge?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:41
botulismf
botulismf is offline
Ik heb geen zin om alles te vertalen, sommige dingen zijn lastig i.v.m. dubbele betekenissen van woorden en/of uitdrukkingen die ik zelf soms ook niet ken.

Het refrein:
'In mijn leven, houdt het donker mij in stand. Toen ik je zag in de regen, beloofde je mij je bloed. Ik blijf niet in mijn leven, houdt het donker mij in stand. Toen ik je zag in de regen, beloofde je mij je bloed. Ik blijf niet.'

En de herhaalde zin aan het eind: 'Ster van de ochtend, Ismael jij bent het die ik volg, en als ik zonder vleugels geraak, sterf ik zelfs voor jou'.
Oud 11-07-2006, 22:50
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 11-07-2006 @ 23:41 :
Ik heb geen zin om alles te vertalen, sommige dingen zijn lastig i.v.m. dubbele betekenissen van woorden en/of uitdrukkingen die ik zelf soms ook niet ken.

Het refrein:
'In mijn leven, houdt het donker mij in stand. Toen ik je zag in de regen, beloofde je mij je bloed. Ik blijf niet in mijn leven, houdt het donker mij in stand. Toen ik je zag in de regen, beloofde je mij je bloed. Ik blijf niet.'

En de herhaalde zin aan het eind: 'Ster van de ochtend, Ismael jij bent het die ik volg, en als ik zonder vleugels geraak, sterf ik zelfs voor jou'.
Botulism zegt:
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post22255755 asjeblieft.
zea zegt:
wow!
zea zegt:
cool dankjewel
zea zegt:
zelfs in het nederlands is het een mooie text
zea zegt:
Ster van de ochtend, Ismael jij bent het die ik volg, en als ik zonder vleugels geraak, sterf ik zelfs voor jou'.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 23:26
Metal
Metal is offline
Citaat:
botulismf schreef op 11-07-2006 @ 23:17 :
Het is een beetje naief om te zeggen dat ze deloused nooit zullen overtreffen, vind ik. Deze plaat vind ik tot nu toe niet beter dan deloused, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze ooit wel een betere zullen maken.

Deloused was een concept plaat, dus in de zin van, ze blijven zich ontwikkelen (deloused/francess=dag/nacht) zou het wel kunnen kloppen ja. Maar ik bedoel, deloused, hoe mega fucking briljant. Dat die gasten iets als ATDI deden, het daarna opdoekten omdat ze het gewoon beu waren om als soundtrack te dienen voor moshende kids met backpacks (cedrics exacte verwoording) en daarna de 180 graden draai maken, en er mee weg komen, tsja.... Helden

Anyway ik wacht even af wat de s.com critici te melden hebben.
Oud 11-07-2006, 23:41
botulismf
botulismf is offline
Frances was ook een conceptplaat?
Oud 11-07-2006, 23:44
Metal
Metal is offline
Ja maar dan op de foute manier. Veel geschreeuw, weinig wol, etcetera. Anyway je kunt het ook opvatten in de zin van, zo briljant omdat het hun eerste plaat was.
Oud 12-07-2006, 11:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
Heb je Amputhecture al eens geluisterd?
Oud 12-07-2006, 11:52
Metal
Metal is offline
kom online dan!
Oud 12-07-2006, 12:09
Escapism
Escapism is offline
ik vind frances echt een fucking geweldige plaat hoor. trek t beter dan deloused. van deloused vind ik maar 2, 3 tracks echt heel goed. frances vind ik in z'n geheel overdonderend.
Oud 12-07-2006, 12:39
Verwijderd
heb m pas een keer in zn geheel beluisterd,maar mn eerste oordeel is
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 13:40
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
Viscera Eyes
Oud 12-07-2006, 13:41
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-07-2006 @ 23:11 :
Alweer een nieuwe?

ah, dat bedoelde ik nou precies
ik kan er tijdens het huiswerk maken goed naar luisteren, maar normaliter luister ik toch liever naar nummers als the widow.

vreemd genoeg kan asilos magdalena me echt totaal niet boeien, maar misschien moet ik er nog wat vaker naar luisteren. de rest trekt me tot nu toe wel, weet nog niet of ik hem beter vind dan de andere platen. maar asilos magdalena, ik had door de lofuitingen kippenvel verwacht maar het was voor mij tamelijk nietszeggend.
Oud 12-07-2006, 14:18
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Metal schreef op 12-07-2006 @ 00:26 :
Deloused was een concept plaat, dus in de zin van, ze blijven zich ontwikkelen (deloused/francess=dag/nacht) zou het wel kunnen kloppen ja. Maar ik bedoel, deloused, hoe mega fucking briljant. Dat die gasten iets als ATDI deden, het daarna opdoekten omdat ze het gewoon beu waren om als soundtrack te dienen voor moshende kids met backpacks (cedrics exacte verwoording) en daarna de 180 graden draai maken, en er mee weg komen, tsja.... Helden

Anyway ik wacht even af wat de s.com critici te melden hebben.
ATDI is iniedergeval wel een keer of 100 gaver dan deze pretentieuze band. En deloused vond ik best gaaf op de wankerige momenten na. Live een absoluut drama.

Het leek op een cursus "Hoe verveel ik m'n publiek dood met ellenlange pretentieuze jams die met tandflos aan elkaar hangen"
Oud 12-07-2006, 15:08
grandmommy
grandmommy is offline
ASILOS MAGDALENA

I arrived sick
and to alleviate myself I become lazy
don't give me your obedience
because I teach you my wolf body
and where the skin was weak
with a hunger that won't let me sing

(Cedric describes the narrator as a wolf. Wolves are carnivores. Before I go further, I'd like to tell you that Ced is against religion, any religion but it is mainly aimed towards Christianity because that is how he was raised. On his solo album, Alavaz Relxib Cirdec, he had a story in his lyrics about traveling back in time to kill Jesus so that there would be no Christianity today.)

(Wolves kill deer. The animal often related to Jesus is in fact, a deer. You know the expression, "Oh dear," that's the same as saying, "Oh Jesus." He arrived sick... And to lessen the pain of this sickness, he has decided not to commence in spiritual worship. Sloth, a deadly sin. A wolf will eat the deer, thus, the narrator will eradicate and masticate Jesus. The hunger must be the sickness, the problem causing the narrator to not be in complete bliss, or sing.)

in my life
darkness keeps me
when I saw you
in the rain you promised me your blood
I won't stay
In my life
darkness keeps me
when I saw you
in the rain you promised me your blood
I won't stay

(The absence or lack of light... a lack of grace, faith. A lack of faith consoles him. Promised blood could lead to sacrificing, someone promised their blood to the person telling the story. Looking at the next verse, I'm guessing this other identity is God, but in human form, Jesus. So he said that Jesus promised his blood, (take this wine) and now he says that he won't be faithful anymore. Won't stay. Obviously, he didn't get the blood Jesus promised.)

now that you fell from this world
I carry a knife, my god, for you
how many times have you bitten me
and how many times have I left
I'm no longer in love with your lies
In hell I sleep
because hell is the only truth in my life

(Satan was plucked from heaven and onto the earth so the person falling from earth is, again, God, or Jesus. People often speak of heaven being held in the skies, so if you fell from Earth, you'd fall into the sky, you'd be in heaven. Speaks of leaving faith because he was bitten and lied to and so, in conclusion, he states that he will reside in hell because that is the only truth in his life. The opposite of all that is holy, the lies, is the truth, hell. A knife he carries for this god so he can kill him, it is a knife for the god, it is the knife that kills the god.)

morning star
samael I chase you
and if I burn without wings
I also die for you
morning star

(Here you can learn about Samael: http://en.wikipedia.org/wiki/Samael )

(Here you can learn about Lucifer, the Latin name for Morning Star: http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer )

(Considering the Latin influences, they are probably speaking of Morning Star, not as Jesus but as Lucifer, or Satan. The fallen angel, the fallen star. Narrator follows Satan and if he died with all his sins, without his wings, it would be for Satan.)

Cedric is not a Satanist, he doesn't like any religions. This is another story to tell like in the past stories, this isn't in the perspective of Cedric, it is in the eyes of someone else. Someone who wants Jesus' blood. A follower of Satan.

--------------------------------------------------------------

blablabla wel interessant
Oud 26-07-2006, 16:45
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
http://www.mtv.com/news/articles/153...headlines=true
Oud 26-07-2006, 17:03
funest
funest is offline
ben benieuwd, maar hoor em wel als ie in de winkel is
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:59
Paniccore
Paniccore is offline
dit is een band die ik totaal niet trek
Oud 27-07-2006, 13:48
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Ik heb de cd net gedownload en ik 'voel' hem nog niet hoor. Beetje teleurstellend. Ben een groot fan van de-loused! Frances moest bij mij ook groeien; ik hoop dat dat bij deze plaat ook het geval is, maar ik vrees dat ik hem minder goed vindt dan de-loused en frances.

Na alle lofuitingen in dit topic over asilos verwachtte ik ook van dat nummer veel, maar moet eerder zeggen dat het me nog niet veel doet. Dit in tegenstelling tot veel van de oude nummers van mars volta die me echt kunnen raken!

Nou ja, wie weet moet ik er even aan wennen. Ik zal het in ieder geval nog wel een kans geven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:02
grandmommy
grandmommy is offline
ik vond asilos magdalena eerst een zeiknummer maar na een beetje verdiepen in de tekst en er wat vaker naar luisteren beon ik hem wel te waarderen en nu zing ik hem zelfs af en toe stiekem met met mijn boer met kiespijnspaans.
Oud 27-07-2006, 16:48
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
op de één of andere manier waardeer ik muziek meer als je het langzamerhand weet te waarderen, zo ook met TMV. Tot nu toe vind ik Viscera Eyes nog steeds het mooist
Oud 27-07-2006, 16:51
HenkMul
HenkMul is offline
Het getrommel aan het einde van Day of the Baphomets samen met het emoëske gezang aan het begin van Tetragrammaton vind ik weergaloos.

Laatst gewijzigd op 27-07-2006 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 10:56
Wazzup1
Wazzup1 is offline
Wat dan wel zeer kut is:
Jon Theodore is uit de band en wordt vervangen door Blake Fleming, bekend van onder meer Laddio Bolocko en Dazzling Killmen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:07
Verwijderd
vanaf vandaag in de winkel. ben m nu voor het eerst aan het luisteren, maar ben er niet echt ondersteboven van tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wazzup1 schreef op 31-07-2006 @ 11:56 :
Wat dan wel zeer kut is:
Jon Theodore is uit de band en wordt vervangen door Blake Fleming, bekend van onder meer Laddio Bolocko en Dazzling Killmen.
jup, daar gaat het grootste talent uit de band.
Oud 09-09-2006, 18:13
Haligh
Haligh is offline
deloused is echt zo'n plaat die zo geniaal is dat ik de titels ervan op mijn hoofd zou tattoe'eren.

frances is ook tof en deze plaat is ook puik.
Oud 12-09-2006, 16:44
Verwijderd
1 nummer geluisterd. Klinkt echt stevig, en toch wat funky. Super .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:51
Haligh
Haligh is offline
ja vooral het basloopje van day of the baphomets !
Oud 12-09-2006, 16:58
Haligh
Haligh is offline
the mars volta stelt je nooit teleur qua artwork nee.
Oud 12-09-2006, 17:00
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-09-2006 @ 17:58 :
the mars volta stelt je nooit teleur qua artwork nee.
terwijl de cd er vrij ordinair uitziet
Oud 12-09-2006, 17:01
Haligh
Haligh is offline
met vinyl kan je jezelf dan ook beter uitleven.
Oud 12-09-2006, 17:01
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-09-2006 @ 18:01 :
met vinyl kan je jezelf dan ook beter uitleven.
true, had alleen stiekem iets meer verwacht
Oud 12-09-2006, 17:03
Haligh
Haligh is offline
tss.

iig:
dit is een plaat die hoe dan ook hoog in mijn eindejaarslijst komt te staan .
Oud 12-09-2006, 17:07
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
tss?
Oud 12-09-2006, 18:32
Escapism
Escapism is offline
topicstarters
Reageren

Regels voor berichten