Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 10:58
Estar
Estar is offline
Je kunt ook doordraven en jezelf de angst aanpraten dat je toch en zwanger en ongesteld bent.

Maar je hebt de MA gehaald en je bloed dus hoeveel overtuiging heb je dan nog nodig?
Oud 21-07-2006, 19:24
Roy.C
Roy.C is offline
Ik Heb Een Vraag Mijn Vriendin Slikt De Pil Maar toen Wij SEX Hebben Gehad Was Ze De Pil Vergeten Te Slikken Daarna heeft ze Gewoon Weer Doorgeslikt Is De Kans Er Nu Dat Ze Zwanger Is ??? alvast bedank

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 19:30.
Oud 21-07-2006, 20:17
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Roy.C schreef op 21-07-2006 @ 20:24 :
Ik Heb Een Vraag Mijn Vriendin Slikt De Pil Maar toen Wij SEX Hebben Gehad Was Ze De Pil Vergeten Te Slikken Daarna heeft ze Gewoon Weer Doorgeslikt Is De Kans Er Nu Dat Ze Zwanger Is ??? alvast bedank
Doe iets aan je hoofdletters dude...
Oud 22-07-2006, 09:04
Inga
Inga is offline
Citaat:
Is De Kans Er Nu Dat Ze Zwanger Is ???
ja
Oud 22-07-2006, 14:54
DDM
DDM is offline
Citaat:
Ja die kans is er. Maar die is wel afhankelijk van de week waarin je vriendin zit met haar pilgebruik.
Oud 22-07-2006, 20:41
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Zeker Nooit Gehoord Van Een Condoom?

ennuh.. als je dit soort dingen niet weet.. BEGIN DAN GEWOON NIET AAN SEX
Oud 25-07-2006, 13:58
kattebolleke
kattebolleke is offline
Hoelang kan het max duren eer je menstruatie doorkomt na je gestopt bent met de pil?
Want ik krijg mijn regels normaal gezien al 2 dagen na ik gestopt ben met de pil, en nu is dat al 4 dagen geleden...
Ik maak me nu zorgen omdat ik een keer onveilig heb gevreeën en ooit ergens 1 pil ben vergeten.
Oud 25-07-2006, 14:32
Verwijderd
piltopic
Oud 25-07-2006, 21:35
Verwijderd
voor de meiden die mij hebben gefeliciteerd

bedankt!!! Sarah is geboren op 20 juni en heb geen nare bevalling gehad. De weeën begonnen 's avonds heftig te worden. Om 6 uur mocht ik persen en om 06.32 uur is ze geboren. Een half uurtje dus, ging erg snel.
Oud 25-07-2006, 21:58
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 25-07-2006 @ 22:35 :

bedankt!!! Sarah is geboren op 20 juni en heb geen nare bevalling gehad. De weeën begonnen 's avonds heftig te worden. Om 6 uur mocht ik persen en om 06.32 uur is ze geboren. Een half uurtje dus, ging erg snel.
Whoohoo! Da's soepel! Gefeliciteerd!
Oud 26-07-2006, 05:46
Verwijderd
Citaat:

Ik had je blog gelezen, dat is een supersnelle bevalling geweest! Gefeliciteerd
Oud 26-07-2006, 09:14
Bloem
Bloem is offline
Wow CrazyMoon, wat een mooi meisje! Gefeliciteerd!
Oud 26-07-2006, 10:18
JJ13
JJ13 is offline
wow, gefeliciteerd!!!
Oud 27-07-2006, 11:33
Verwijderd
Dank jullie wel. Ben blij dat ik van die dikke buik af ben
Oud 01-08-2006, 13:23
miekmuis
miekmuis is offline
Gefeliciteerd met jullie kindje!
Oud 01-08-2006, 16:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 27-07-2006 @ 12:33 :
Dank jullie wel. Ben blij dat ik van die dikke buik af ben
Leuk! Heb je nog een grote foto? Gefeliciteerd met je dochtertje!

(ik zie net een grote foto op je site... aahhhhhh wat een snoepie! )
Oud 01-08-2006, 18:12
Verwijderd
Aww, wat lief, die grotere foto gefeliciteerd!

leuke naam heeft ze
Oud 01-08-2006, 21:53
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-08-2006 @ 19:12 :
leuke naam heeft ze
Ja he! . Zo noemde ik mijn pop vroeger, omdat ik het zo'n mooie naam vind haha. CrazyMoon: gefeliciteerd!
Oud 11-08-2006, 17:58
onderkuffer
onderkuffer is offline
Ik ben aan de pil, (migro 30), heb deze een hele strip geslikt, daarna ben ik gelijk begonnen met een nieuwe strip. Tijdens het begin van deze 2e strip heb ik doorbraakbloedingen gehad, kort hierna seks. Normaal gesproken zou er niks aan de hand moeten wezen bij mijn weten?
Maar ik maak me toch enigszins lichte zorgen,
- Is de pil wel sterk genoeg (omdat ik doorbraakbloedingen had)
- Ik vaker naar de wc moet, lgevoeligere borsten als normaal.

Zwangerschapstesten bieden de uitkomst,maar is het nodig om deze te halen of maak ik me zorgen voor niks ?
Oud 11-08-2006, 18:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk niet dat het nodig is om een test te doen. Doorbraakbloedingen kunnen heel normaal zijn als je de pil doorslikt, ook als je pil gewoon zwaar genoeg voor je is. Van doorbraakbloedingen wordt je pil niet onveilig. Vaker naar de wc vind ik zo'n vaag begrip, dat kan door van alles komen, zelfs door verbeelding. Ik weet niet hoelang je nog wilt doorslikken voor je ongesteld moet worden? Anders zou ik dat gewoon afwachten en in de tussentijd jezelf niet al te zenuwachtig maken
Oud 11-08-2006, 22:17
onderkuffer
onderkuffer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-08-2006 @ 19:18 :
Ik denk niet dat het nodig is om een test te doen. Doorbraakbloedingen kunnen heel normaal zijn als je de pil doorslikt, ook als je pil gewoon zwaar genoeg voor je is. Van doorbraakbloedingen wordt je pil niet onveilig. Vaker naar de wc vind ik zo'n vaag begrip, dat kan door van alles komen, zelfs door verbeelding. Ik weet niet hoelang je nog wilt doorslikken voor je ongesteld moet worden? Anders zou ik dat gewoon afwachten en in de tussentijd jezelf niet al te zenuwachtig maken
IK ben bang dat de pil te licht is ,en daarom dus doorbraakbloedingen. Als het te licht is -> zwanger ?
ik stop naar het weekend, en dan maar afwachten
Oud 18-08-2006, 19:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
HvJ schreef op 18-08-2006 @ 17:35 :
Sinds een paar maanden slik ik weer een nieuwe pil, een nog lichtere dan voorheen; Mercilon.

Na mijn 1e strip heb ik een stopweek ingelast, na mijn 2e strip heb ik mijn stopweek overgeslagen en ik ben nu dus bezig aan mijn 3e strip. Probleem is nu alleen dat mijn stopweek precies in een érg onhandige week valt (Sportdag, kennismakingsdag van school, toetsweek van school en nog een weekendje weg). Omdat ik me gedurende mijn stopweek vaak hondsberoerd voel wil ik deze dus eigenlijk overslaan/uitstellen/vervroegen. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Of zit er niets anders op dan gewoon een stopweek inlassen?

Alvast bedankt!
Ik weet niet of het hetzelfde werkt als met de "normale" pil, en ik weet niet hoe ver je nu bent met de 3e strip, maar je zou nu bijvoorbeeld kunnen stoppen, een stopweek inlassen en dan een aantal dagen voor die onhandige week weer kunnen beginnen met slikken?
Oud 20-08-2006, 13:40
roosj
roosj is offline
Ik ben niet aan de pil etc. maar we doen het wel met condoom. Een paar weken geleden zijn we doorgegaan nadat hij was klaargekomen . Ik was best wel in de stress dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Ik ben een aantal dagen geleden heel erg licht ongesteld geworden - 1 ochtend echt eigelijk - (terwijl ik het normaal veel zwaarder ben), is er een kans dat ik zwanger ben?
Oud 20-08-2006, 15:02
reminiscent
reminiscent is offline
Mijn vriend en ik hebben de afgelopen week veel gemeenschap met elkaar gehad. We hebben altijd een condoom gebruikt; ik slik de pil niet i.v.m. medicijnen. Nu heb ik vooral de laatste twee dagen pijn bij het plassen (moet ook vaak plassen), en heb wat licht bloedverlies geconstateerd. Verder ben ik niet extreem moe of misselijk. Door het licht bloedverlies ben ik nu bang dat er toch een mogelijkheid bestaat dat ik 'bevrucht' ben.
Bovenstaande punten voldoen aan de punten van zwangerschapvoortekens. Nu wil ik absoluut niet zwanger worden, en vraag me ook daarom af hoe ik dit vast kan stellen. Een aftermorningpil is nu te laat, maar vanaf wanneer kan ik een zwangerschapstest doen, en hoe secuur is deze?Mijn laatste menstruatie was afgelopen rond 9 augustus. Wat raden jullie mij aan? Graag serieuze reacties.
Bij voorbaat dank.
Oud 20-08-2006, 15:37
Muchacha
Muchacha is offline
reminiscent: Je kan een zwangerschapstest doen vanaf dat je ongesteld moest worden. Dus je laatste was afgelopen rond 9 augustus, dan zou je de volgende moeten krijgen euhm... rond 28 augustus? (de pil/ring is toch handiger )
Pijn bij het plassen en licht bloedverlies kan ook komen door een blaasontsteking, wat ook kan komen door veel seks en weinig gaan plassen na de seks.
Oud 26-08-2006, 18:08
quatsch
quatsch is offline
Hoi, ik ben ook nog niet aan de pil en heb wel seks gehad, niet geheel onveilig, maar ook niet waterdicht veilig. 2 weken geleden was ik ongesteld en nu heb ik bruine afscheiding, alsof het weer het begin van een nieuwe menstruatie is. Daarvoor heb ik weer seks gehad.
Heeft dit met de eisprong te maken of iets dergelijks?
Alvast bedankt.
Oud 28-08-2006, 14:01
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Citaat:
quatsch schreef op 26-08-2006 @ 19:08 :
Hoi, ik ben ook nog niet aan de pil en heb wel seks gehad, niet geheel onveilig, maar ook niet waterdicht veilig
Een beetje veilige seks bestaat niet.. wat versta jij onder niet geheel onveilig? Bruine afscheiding heb je meestal voor je weer ongesteld moet worden, of net nadat je ongestelt bent geweest, maar tussendoor is ook niet vreemd. Bruine afscheiding kan je ook hebben als je zwanger bent, maar ook als je niet zwanger bent, het is gewoon een beetje oud bloed. Het kan dus meerdere oorzaken hebben.
Oud 29-08-2006, 10:26
$tarlight
$tarlight is offline
Sorry als dit al eens eerder ter sprake is gekomen en ik het niet gelezen heb (heb nl. niet de moeite genomen het hele topic door te spitten).

Het is inmiddels 2,5 maand geleden dat ik voor het laast ongesteld ben geweest, ik heb al 2 zwangerschapstesten gedaan, die beide een negatieve uitslag hadden (ik ben dus volgens beide testen NIET zwanger).
Hoe betrouwbaar zijn de testen, op de verpakking staat 99% maar is dat dan redelijk betrouwbaar of gewoon echt heel erg betrouwbaar.
En wat zou een andere reden dan zwangerschap kunnen zijn voor het uitblijven van mijn menstruatie?

Voor iedereen die de moeite neemt om dit te lezen, alvast heel erg bedankt
Oud 29-08-2006, 10:39
Verwijderd
Citaat:
$tarlight schreef op 29-08-2006 @ 11:26 :
Sorry als dit al eens eerder ter sprake is gekomen en ik het niet gelezen heb (heb nl. niet de moeite genomen het hele topic door te spitten).

Het is inmiddels 2,5 maand geleden dat ik voor het laast ongesteld ben geweest, ik heb al 2 zwangerschapstesten gedaan, die beide een negatieve uitslag hadden (ik ben dus volgens beide testen NIET zwanger).
Hoe betrouwbaar zijn de testen, op de verpakking staat 99% maar is dat dan redelijk betrouwbaar of gewoon echt heel erg betrouwbaar.
En wat zou een andere reden dan zwangerschap kunnen zijn voor het uitblijven van mijn menstruatie?

Weeg je niet te weinig?
Oud 29-08-2006, 16:43
DDM
DDM is offline
Citaat:
$tarlight schreef op 29-08-2006 @ 11:26 :

Ja er zijn heel veel redenen voor het uitblijven van de menstruatie. Stress, schommelingen in gewicht, te laag gewicht, veel sporten, medicijngebruik, afwijkingen aan de hypofyse, eierstokken, baarmoeder, schildklier. Elke (chronische) ziekte kan het geven. Bijv Diabetes Mellitus. Dus ik zou als het te lang duurt naar de huisarts gaan.
Oud 30-08-2006, 13:55
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Xia schreef op 29-08-2006 @ 11:39 :
Weeg je niet te weinig?
Nee
Oud 15-09-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:

beetje laat misschien, maar ... proficiat!!
Oud 15-10-2006, 17:09
rits
rits is offline
vraag

Nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik de 3e dag, na mijn menstruatie dus, tot mijn spijt onveilig gevreeen. Het liefst wil ik heel snel met de pil starten, deze week nog. Er is mij verteld dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie de pil neemt, zeven dagen moet wachten, voordat de pil zekerheid biedt. Is het verstandig om nu de pil te nemen, omdat ik 27 oktober ongesteld moet worden, en als ik dat niet word, moet ik een zwangerschapstest doen. Hoe groot is de kans dat je vlak na je menstruatie überhaupt zwanger kan worden?
Oud 15-10-2006, 17:24
Anika
Citaat:
rits schreef op 15-10-2006 @ 18:09 :
vraag

Nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik de 3e dag, na mijn menstruatie dus, tot mijn spijt onveilig gevreeen. Het liefst wil ik heel snel met de pil starten, deze week nog. Er is mij verteld dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie de pil neemt, zeven dagen moet wachten, voordat de pil zekerheid biedt. Is het verstandig om nu de pil te nemen, omdat ik 27 oktober ongesteld moet worden, en als ik dat niet word, moet ik een zwangerschapstest doen. Hoe groot is de kans dat je vlak na je menstruatie überhaupt zwanger kan worden?
In theorie hebben vrouwen een cyclus van 28 dagen en vindt op de 14e dag de eisprong plaats. De eerste dag van je cyclus is de eerste dag van je menstruatie. Ik dacht dat zaadcellen 4 tot 5 dagen in leven bleven in een vrouwelijk lichaam, dus de kans dat je zwanger wordt vlak na je menstruatie is aanwezig.
Maargoed, die cyclus is voor iedereen verschillend, dus hoe groot de kans bij jou is valt niet zomaar te zeggen.

Als er een kans bestaat dat je zwanger bent kun je beter niet met de pil beginnen en even afwachten of je ongesteld wordt. Als je inderdaad ongesteld wordt kun je direct beginnen en ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap.
En tot die tijd niet meer onveilig vrijen natuurlijk.
Oud 15-10-2006, 17:40
rits
rits is offline
Citaat:
Anika schreef op 15-10-2006 @ 18:24 :
In theorie hebben vrouwen een cyclus van 28 dagen en vindt op de 14e dag de eisprong plaats. De eerste dag van je cyclus is de eerste dag van je menstruatie. Ik dacht dat zaadcellen 4 tot 5 dagen in leven bleven in een vrouwelijk lichaam, dus de kans dat je zwanger wordt vlak na je menstruatie is aanwezig.
Maargoed, die cyclus is voor iedereen verschillend, dus hoe groot de kans bij jou is valt niet zomaar te zeggen.

Als er een kans bestaat dat je zwanger bent kun je beter niet met de pil beginnen en even afwachten of je ongesteld wordt. Als je inderdaad ongesteld wordt kun je direct beginnen en ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap.
En tot die tijd niet meer onveilig vrijen natuurlijk.
Ik begrijp het, dankjewel.
Oud 20-10-2006, 17:27
telefoontje
telefoontje is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 20-08-2006 @ 16:02 :
Mijn vriend en ik hebben de afgelopen week veel gemeenschap met elkaar gehad. We hebben altijd een condoom gebruikt; ik slik de pil niet i.v.m. medicijnen. Nu heb ik vooral de laatste twee dagen pijn bij het plassen (moet ook vaak plassen), en heb wat licht bloedverlies geconstateerd. Verder ben ik niet extreem moe of misselijk. Door het licht bloedverlies ben ik nu bang dat er toch een mogelijkheid bestaat dat ik 'bevrucht' ben.
Bovenstaande punten voldoen aan de punten van zwangerschapvoortekens. Nu wil ik absoluut niet zwanger worden, en vraag me ook daarom af hoe ik dit vast kan stellen. Een aftermorningpil is nu te laat, maar vanaf wanneer kan ik een zwangerschapstest doen, en hoe secuur is deze?Mijn laatste menstruatie was afgelopen rond 9 augustus. Wat raden jullie mij aan? Graag serieuze reacties.
Bij voorbaat dank.
het kan waarschijnlijk een blaasontsteking zijn, dan heb je vaak¨pijn bij het plassen, je moet vaker plassen en je hebt er bloed bij.

Dus even langs de dokter met een potje plas en antobiotica in 3 dagen ofz er vanaf, ( wel de kuur afmaken )

succes
Oud 26-10-2006, 10:23
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 20-10-2006 @ 18:27 :
het kan waarschijnlijk een blaasontsteking zijn, dan heb je vaak¨pijn bij het plassen, je moet vaker plassen en je hebt er bloed bij.

Dus even langs de dokter met een potje plas en antobiotica in 3 dagen ofz er vanaf, ( wel de kuur afmaken )

succes
dat was twee maanden geleden, ik neem aan dat ze daar ondertussen geen advies meer voor nodig had hoor
Oud 01-11-2006, 15:51
September
September is offline
[weet niet zeker of het in dit topic kan maar vond het ook weer zoiets om er een heel nieuw topic over te starten..]

je hoort wel eens over vrouwen/meisjes die zwanger raken, maar doordat ze de pil slikken toch ongesteld blijven worden en hierdoor [lange tijd] niet weten dat ze zwanger zijn.

hoe kan dat? en, ik heb geen biologie, dus misschien is het een hele domme vraag, maar:

als je zwanger bent is je baarmoeder toch afgesloten met vliezen? hoe kun je dan ongesteld worden? waar komt dat bloed vandaan?

[x]
Oud 01-11-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
September schreef op 01-11-2006 @ 16:51 :
[weet niet zeker of het in dit topic kan maar vond het ook weer zoiets om er een heel nieuw topic over te starten..]

je hoort wel eens over vrouwen/meisjes die zwanger raken, maar doordat ze de pil slikken toch ongesteld blijven worden en hierdoor [lange tijd] niet weten dat ze zwanger zijn.

hoe kan dat? en, ik heb geen biologie, dus misschien is het een hele domme vraag, maar:

als je zwanger bent is je baarmoeder toch afgesloten met vliezen? hoe kun je dan ongesteld worden? waar komt dat bloed vandaan?

[x]
De menstruatie als je de pil gebruikt is eigenlijk geen 'echte' menstruatie, de hormoonconcentraties in het bloed zijn anders dan als je echt menstrueert, en de toch verlagende hormoonconcentraties in het bloed aan het eind van de pilstrip (net als aan het eind van elke pilstrip) kunnen daardoor nog steeds zo'n 'nep-menstruatie' opwekken. Hoe het kan dat de bevruchte eicel dan wel ingenesteld blijft zitten weet ik niet.
En nee, je baarmoeder is niet afgesloten met vliezen. Om het embryo/de foetus zit een vlies, en als de foetus groot is en de hele baarmoeder vult raakt dit vlies natuurlijk wel aan alle kanten de baarmoeder, maar dit vlies hoort bij het kind en niet bij de moeder.
Oud 02-11-2006, 23:22
Superping
Superping is offline
Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben sex gehad met condoom.(ze is niet aan de pil) Alleen toen ik hem eruit haalde bleef het condoom zitten. Zij zegt dat het pas gebeurde toen ik hem er al bijna uithad. Condoom stak ook stukje buiten haar uit. Ik zelf heb het niet gezien maar ze zegt dat het pas op het eind gebeurde , maar misschien je weet maar nooit heb ik er toch zonder condoom poosje ingezeten..

Ze was trouwens al 5 dagen ongesteld toen we het deden.

Volgens haar is de kans vrij klein.. Ikzelf weet het niet zo goed en zit er redelijk mee in me maag...

Vraag aan jullie is natuurlijk bestaat er kans dat ze door de evt aanraking met voorvocht toch wat kan krijgen? (5 dagen ongesteld)
Oud 03-11-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Superping schreef op 03-11-2006 @ 00:22 :
Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben sex gehad met condoom.(ze is niet aan de pil) Alleen toen ik hem eruit haalde bleef het condoom zitten. Zij zegt dat het pas gebeurde toen ik hem er al bijna uithad. Condoom stak ook stukje buiten haar uit. Ik zelf heb het niet gezien maar ze zegt dat het pas op het eind gebeurde , maar misschien je weet maar nooit heb ik er toch zonder condoom poosje ingezeten..

Ze was trouwens al 5 dagen ongesteld toen we het deden.

Volgens haar is de kans vrij klein.. Ikzelf weet het niet zo goed en zit er redelijk mee in me maag...

Vraag aan jullie is natuurlijk bestaat er kans dat ze door de evt aanraking met voorvocht toch wat kan krijgen? (5 dagen ongesteld)
De kans dat ze hiervan zwanger raakt, is inderdaad klein, als het condoom inderdaad pas op het laatste moment afgleed. Maar er is wel een kans. Ik denk dat ze het beste toch een morning after pil kan slikken (als het minder dan 3 dagen geleden is gebeurd). Gewoon voor de zekerheid.
Oud 03-11-2006, 21:45
GewoonxMezelf
GewoonxMezelf is offline
Heey, ik ben 14, en ben nu 2 maanden zwanger. Ik wil het zeker weten houden, eerst vond ik dat mensen die abortus pleegden en het moord vonden zich aanstellen, maar nu weet ik wat ze bedoelen, ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een jong mensje te vermoorden. Ik wil het dus houden, maar mijn ouders zijn het er écht niet mee eens. M'n vriend is 22, en hij heeft gezegd dat als ik het hou, hij nooit iets met mij of het kind te maken wil hebben... Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Of hoe ik m'n ouders ervan kan overtuigen dat ik het écht wil houden? 't Is tenslotte mijn lichaam... Ik kan het kindje geen kansen bieden, ik bedoel, ik woon thuis, ik ga naar school, welke kansen kan ik een kindje bieden? Ik weet 't niet meer....

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 21:47.
Oud 03-11-2006, 23:05
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
GewoonxMezelf schreef op 03-11-2006 @ 22:45 :
Heey, ik ben 14, en ben nu 2 maanden zwanger. Ik wil het zeker weten houden, eerst vond ik dat mensen die abortus pleegden en het moord vonden zich aanstellen, maar nu weet ik wat ze bedoelen, ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een jong mensje te vermoorden. Ik wil het dus houden, maar mijn ouders zijn het er écht niet mee eens. M'n vriend is 22, en hij heeft gezegd dat als ik het hou, hij nooit iets met mij of het kind te maken wil hebben... Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Of hoe ik m'n ouders ervan kan overtuigen dat ik het écht wil houden? 't Is tenslotte mijn lichaam... Ik kan het kindje geen kansen bieden, ik bedoel, ik woon thuis, ik ga naar school, welke kansen kan ik een kindje bieden? Ik weet 't niet meer....
het is natuurlijk wel heel erg lastig, maar 2 maanden is geen lange zwangerschap. Het is eigenlijk nog maar een heel klein dingetje. Een kind opvoeden op je 14 kan eigenlijk niet zonder steun van je ouders en je vriend. Als je die steun zou hebben had je wel een kans gehad. Maar wat als ze je het huis uitzetten ofzo Je kan geen baan krijgen op je 14e.
Ik zou in jou geval denk ik voor abortus gaan, omdat je geen steun hebt van je omgeving en omdat je zelf niet voor het kind kan zorgen. Hoe je het ook wendt of keert je hebt je ouders nodig. Aangezien de zwangerschap nog niet ver gevorderd is zou ik het weg laten halen.
Oud 05-11-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 04-11-2006 @ 00:05 :
Als je die steun zou hebben had je wel een kans gehad. Maar wat als ze je het huis uitzetten ofzo
er zijn altijd mogelijke oplossingen... als je écht je kindje wilt houden, wat mij persoonlijk best begrijpelijk lijkt (ook al ben je nog maar veertien) kan je altijd contact opnemen met centra voor opvang van tienermoeders en dergelijke

beetje googelen leed mij onder andere naar deze site:

http://www.debocht.nl/index.asp

neem zeker ook eens een kijkje op www.tienermoeders.nl, misschien vind je daar nog bruikbare informatie!

succes meisje...
Oud 05-11-2006, 12:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind het onverantwoord als een 14 jarige een kind gaat opvoeden. Een abortus of adoptie zou verplicht moeten zijn in dat geval.
Oud 05-11-2006, 13:56
Verwijderd
daar ga ik écht niet op in vandaag
Oud 05-11-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
GewoonxMezelf schreef op 03-11-2006 @ 22:45 :
Wat een moeilijke situatie!
Objectief zou een abortus vast het verstandigst zijn, maar jij zit er midden in en voor jou is er dus niets 'objectief' aan.
Probeer eens, zonder ruzie te gaan maken, eens echt goed aan je ouders uit te leggen waarom jij het kindje wil houden, want je kunt op jouw leeftijd écht niet zonder de steun van een volwassene een kind opvoeden, en de beste volwassenen om je daarbij te helpen zijn je ouders.
Als zij je willen helpen kun jij de derde klas afmaken, een certificaat van je school krijgen dat je de basisvorming hebt gehaald, dan een paar jaar thuis blijven, voor het kindje zorgen en misschien een dag per week werken (bv. om kostgeld te kunnen betalen aan je ouders), en als het kindje naar de basisschool gaat een deeltijd mbo opleiding doen. Dan kun je het kindje uiteindelijk gewoon een goed leven bieden. Maar daar zijn dus wel je ouders voor nodig, zeker nu je vriend er niets mee te maken wil hebben. En bedenk ook dat je dan veel inlevert: even spontaan uitgaan met vriendinnen is er bijvoorbeeld niet meer bij. Misschien verlies je zelfs vriendinnen omdat jullie dan heel andere levens leiden.
Een andere mogelijkheid is dat je het kind laat adopteren. Dan is het geen abortus en hou je het ook niet.

Wat je ook besluit, in elk geval veel sterkte ermee

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 14:34.
Oud 05-11-2006, 14:28
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-11-2006 @ 15:07 :

Probeer eens, zonder ruzie te gaan maken, eens echt goed aan je ouders uit te leggen waarom jij het kindje wil houden, want je kunt op jouw leeftijd écht niet zonder de steun van een volwassene een kind opvoeden, en de beste volwassenen om je daarbij te helpen zijn je ouders.
ja je hebt nu eenmaal je ouders nodig, anders kom je er gewoon echt niet. Stel eens voor dat j eniet je ouders geen contact meer met je wilden. Dan had je geen eten, geen kleren geen woonplek, en je kon met geen mogelijkheid daar zelf voor zorgen. Als je wat ouder bent kun je gaan werken, zelf een woonplek huren. Als je vriend je wilde helpen konje bij hem gaan wonen, en zou hij voor jullie beiden kunnen zorgen.
Die vriend vind ik trouwens wel een onverantwoordelijk type! Een meisje van 14 neuken en vervolgens weigeren voor de gevolgen in te staan. Hoe is het eigenlijk gekomen dat je zwanger bent geraakt? (ben stiekem wel erg benieuwd )
Ik hoop dat je dr nog uit komt, tis wel lastig hoor
Oud 05-11-2006, 15:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-11-2006 @ 14:56 :
daar ga ik écht niet op in vandaag
Je zou beter moeten weten aangezien je criminologie studeert en daar vast wel psychologie hebt gehad.
Het is een ander verhaal (maar dan nog niet fantastisch overigens) als haar ouders haar steunen. Maar zonder hun steun, is het al helemaal onverantwoord.
Oud 05-11-2006, 18:38
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Een van mijn beste vriendinnen is 31 oktober bevallen van een dochtertje, Jamilia.
Mijn vriendin is nu net 19 jaar oud, maar ze wilde per se geen abortus en ze is nu hartstikke blij met de kleine. ^_^

Regels voor berichten