Na vandaag toch nog eens rond gebeld te hebben, kan ik wel terecht in een andere stad. (lees andere topic, ik wil in ieder geval vavo doen en ik kon ineens nergens meer terecht

)
Dit is echter wel heel duur dus misschien is het beter om daar een goedkope kamer te huren zodat het goedkoper is. Qua reiskosten valt het wel mee, dat gaat me per maand zo'n 70 euro kosten.
Nu mag ik het in die andere stad waarschijnlijk alleen met havo proberen. Maar dat moet dan maar. Nu ben ik wel al 19, en eigenlijk heb ik het liefst mijn vwo. Nu ben ik dus aan het nadenken, misschien kan ik al 1 of 2 vakken via staatsexamen op vwo niveau doen? En dan dat jaar daarna alle overige vakken op vwo niveau, wat er dan niet meer zoveel zijn (vrijstelling door havo + 2 vakken afgerond).
Maar wil ik wel 2 jaar nog middelbare doen? Is 21 niet heel oud om dan pas je vwo te hebben?
Als jullie in mijn situatie zouden liggen, wat zouden jullie dan doen? Ik wil wel een goede toekomst, en ik heb een aantal opleidingen die ik wil en maar een daarvan is hbo (journalistiek).