Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 20:18
lottaa
lottaa is offline
Na vandaag toch nog eens rond gebeld te hebben, kan ik wel terecht in een andere stad. (lees andere topic, ik wil in ieder geval vavo doen en ik kon ineens nergens meer terecht )

Dit is echter wel heel duur dus misschien is het beter om daar een goedkope kamer te huren zodat het goedkoper is. Qua reiskosten valt het wel mee, dat gaat me per maand zo'n 70 euro kosten.

Nu mag ik het in die andere stad waarschijnlijk alleen met havo proberen. Maar dat moet dan maar. Nu ben ik wel al 19, en eigenlijk heb ik het liefst mijn vwo. Nu ben ik dus aan het nadenken, misschien kan ik al 1 of 2 vakken via staatsexamen op vwo niveau doen? En dan dat jaar daarna alle overige vakken op vwo niveau, wat er dan niet meer zoveel zijn (vrijstelling door havo + 2 vakken afgerond).

Maar wil ik wel 2 jaar nog middelbare doen? Is 21 niet heel oud om dan pas je vwo te hebben?

Als jullie in mijn situatie zouden liggen, wat zouden jullie dan doen? Ik wil wel een goede toekomst, en ik heb een aantal opleidingen die ik wil en maar een daarvan is hbo (journalistiek).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2006, 20:32
muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Ik zou het gewoon doen hoor! Ik ben achttien en heb zowel mijn vmbo als havo diploma. Dit jaar begin ik aan het sprintvwo. Als ik klaar ben wil ik ook nog een aantal certificaten halen in het daaropvolgende jaar. Ik ben dus 20 als ik klaar ben met de middelbare school. Maar dan heb ik wel het diploma dat ik heel erg graag wil. Wat zijn die paar jaar nou op je hele leven?
Oud 29-08-2006, 20:34
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 29-08-2006 @ 21:32 :
Ik zou het gewoon doen hoor! Ik ben achttien en heb zowel mijn vmbo als havo diploma. Dit jaar begin ik aan het sprintvwo. Als ik klaar ben wil ik ook nog een aantal certificaten halen in het daaropvolgende jaar. Ik ben dus 20 als ik klaar ben met de middelbare school. Maar dan heb ik wel het diploma dat ik heel erg graag wil. Wat zijn die paar jaar nou op je hele leven?
Ja, maarja..ik ben 21, jij bent straks 18 als je het hebt. En daarbij komt dat het duur is (5000 euro ofzo voor een jaar!!)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:39
muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
lottaa schreef op 29-08-2006 @ 21:34 :
Ja, maarja..ik ben 21, jij bent straks 18 als je het hebt. En daarbij komt dat het duur is (5000 euro ofzo voor een jaar!!)
Ik ben 20 als ik klaar ben. En ik had hetzelfde probleem als jij met het geld, het komt door een vage wetswijziging. Bij de opleiding die ik nu ga doen is dat probleem er niet. Ik heb je een pm gestuurd.
Oud 29-08-2006, 20:40
Miracle
Miracle is offline
Ehh, één topic lijkt me voldoende?
Het is een beetje storend dat je steeds een nieuwe opent. Hou het nu gewoon in dít topic, oke?
Oud 29-08-2006, 20:45
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-08-2006 @ 21:40 :
Ehh, één topic lijkt me voldoende?
Het is een beetje storend dat je steeds een nieuwe opent. Hou het nu gewoon in dít topic, oke?
Ja, ik vond dat dit over iets anders ging, dus vandaar een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:50
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
lottaa schreef op 29-08-2006 @ 21:45 :
Ja, ik vond dat dit over iets anders ging, dus vandaar een nieuwe.
Het is makkelijker om voor 1 probleem 1 topic te hebben. Tenzij je het een overzichtelijke topictitel geeft over een bepaalde school, maar dat is niet het geval.
Als je alles in één topic houdt, blijft het probleem overzichtelijk en alle info over het probleem bij elkaar. Daarnaast staat het forum dan niet vol met topic's van een bepaald persoon.
Oud 30-08-2006, 13:41
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
lottaa schreef op 29-08-2006 @ 21:34 :
Ik zit bij een jongen in de klas die 24 is, dus 25 als ie zn diploma heeft. Ik zou er als ik jou was niet zo'n probleem van maken, zeker niet als je zo graag vavo wilt gaan doen! Je kan de rest van je leven nog werken dus zo erg zou ik het niet vinden als ik op mn 21e pas mn havo zou halen (maar t is natuurlijk wel zuur als het allemaal niet soepel loopt). Moet je je hele havo nog halen of moet je nog maar een paar vakken doen? Bij mij zijn er nu namelijk een stel die nu de laatste vakken van hun havo doen en er naast meteen een paar van vwo volgen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 15:15
Timothy
Timothy is offline
Volgens mij staat het al bomvol met topics over wat nou oud en wat nou niet oud is. Jeetje, ik ben 38 en ga binnenkort pas aan een studie beginnen. Nooit de kans gehad om een VWO diploma te halen, dus niet zeuren als je "pas" 21 bent als je 'm hebt... Wees blij dat je nog lekker jong bent en alles nog kunt gaan doen wat je wilt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten