Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2006, 21:39
FebianJ
FebianJ is offline
Ik ben een beginnend wietroker en heb totaal geen ervaring met het roken van alleen shag. Ik kan dan ook echt niet een lange trek nemen omdat als ik dat naar binnen hijs het gewoon te pijn in m'n longen doet. Ik voel het zegmaar echt branden in m'n longen. Dit heb ik dus ook gewoon met normale shag, en als ik wiet rook.
Een maat van mij vond dat raar, want hij heeft dat zelf nooit gehad in het begin zegt hij (of hij weet het niet meer). Nu vroeg ik me dus af... Is het normaal dat je alleen van die mini trekjes kunt nemen, omdat een grotere trek zeer doet? Op deze manier is het dus moeilijk echt stoned worden, omdat het gewoon niet opschiet.

Is zoiets gewoon een fase die je moet doorgaan door het regelmatig te doen, en op den duur voelt het gewoon normaal? Hij kan dus gewoon een trek van 4sec lang nemen en dan alles inhijsen, als ik dat zou doen ging ik dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2006, 21:49
Verwijderd
Er zijn een aantal alternatieven, waarbij je geen tabak binnenkrijgt
Het simpelste voorbeeld is een puurpijp. Een pijp waarin je hasj of wiet verkruimeld en dan met een aansteker erbij trekjes neemt.

Eleganter en duurder is een vaporizer. Dan wordt de hasj of wiet verbrand en opgevangen in een grote plastic zak of andere vorm van reservoir.
Dan kan je de inhoud in je longen zuigen. Dat vind ik heel licht aan de longen voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 22:28
Wammus
Wammus is offline
Je zou ook een waterpijp kunnen proberen. Dat is ook vrij zacht voor je keel en er hoeft geen tabak bij. Ik ben zelf een voorstander van gewoon een joint draaien maar als je longen het niet fijn vinden als je tabak binnenkrijgt is het een goed alternatief.

Ik vraag me echter af of het veel uit maakt of je met of zonder tabak rookt. Zoals je zelf al zei heb je nog nooit eerder iets gerookt dus dat je longen er niet goed (of zegmaar helemaal niet) tegen kunnen dan vraag ik me ernstig af of je dit niet hebt als je de wiet puur rookt.

Kort gezegd zal het dus ook een kwestie van wennen aan rook in je longen zijn. Iets wat niet echt natuurlijk is en dus is het logisch dat je lichaam er tegen in protest komt door pijnsignalen af te geven.
Oud 07-09-2006, 23:04
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-09-2006 @ 23:28 :
Zoals je zelf al zei heb je nog nooit eerder iets gerookt dus dat je longen er niet goed (of zegmaar helemaal niet) tegen kunnen dan vraag ik me ernstig af of je dit niet hebt als je de wiet puur rookt.

Kort gezegd zal het dus ook een kwestie van wennen aan rook in je longen zijn. Iets wat niet echt natuurlijk is en dus is het logisch dat je lichaam er tegen in protest komt door pijnsignalen af te geven.
Ik zei het iets verkeerd, ik heb vroeger wel gerookt, alleen tijdens uitgaan enzo... Maar daar had ik hetzelfde bij als met een joint (wiets/shag combo). Ook last van die scherpe pijn in m'n longen omdat ik het niet gewend was (1x per week een paar sigaretten went niet snel). Ik weet dus alleen niet hoe puur wiet rookt. Iets om te proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 23:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 08-09-2006 @ 00:04 :
Ik zei het iets verkeerd, ik heb vroeger wel gerookt, alleen tijdens uitgaan enzo... Maar daar had ik hetzelfde bij als met een joint (wiets/shag combo). Ook last van die scherpe pijn in m'n longen omdat ik het niet gewend was (1x per week een paar sigaretten went niet snel). Ik weet dus alleen niet hoe puur wiet rookt. Iets om te proberen.
Of je bent een undercover van de TS (of omgekeerd), of je lult scheef of ik snap er even geen zak meer van...?
Oud 07-09-2006, 23:21
Vip3r
Vip3r is offline
Ik bedoel dat ik hetzelfde heb gehad. (ik ben totaal van het padje af hier. snap het zelf ook niet goed )

denk dat ik beter kan gaan slapen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 23:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 08-09-2006 @ 00:21 :
Ik bedoel dat ik hetzelfde heb gehad.
Mischien is het dan voor de volgende keer handig dat je dat erbij zet in plaats van dat je het verkeerd zei. No offense ofzo hoor maar dit kwam nogal verwarrend over.

Het is trouwens wel de moeite van het proberen waard om wiet puur te roken. Verwacht echter niet hetzelfde als stoned zijn want dat is het niet.
Oud 07-09-2006, 23:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 08-09-2006 @ 00:21 :
Ik bedoel dat ik hetzelfde heb gehad. (ik ben totaal van het padje af hier. snap het zelf ook niet goed )

denk dat ik beter kan gaan slapen
Oud 07-09-2006, 23:33
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
wammus schreef op 08-09-2006 @ 00:25 :
Het is trouwens wel de moeite van het proberen waard om wiet puur te roken. Verwacht echter niet hetzelfde als stoned zijn want dat is het niet.
puur zou beter zijn?
Oud 08-09-2006, 08:22
Verwijderd
Keertje proberen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 12:30
Verwijderd
Je kan ook een keer milde shag gebruiken?
En anders gwoon stoppen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 20:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 08-09-2006 @ 00:33 :
puur zou beter zijn?
Dat hangt van je persoonlijke smaak af. Het is de combinatie van wiet en tabak die je stoned maakt. Als je wiet puur rookt dan wordt je high wat een heel ander gevoel geeft (zegmaar heel zweverig in je hoofd). Wat beter is hangt af van wat je zelf het lekkerst vindt.

Offtopic: Ik weet niet of je hem gelezen hebt maar ik had al gereageerd. Echter is die reactie met de splitsing van dit topic daarheen verhuisd dus voor de zekerheid nog maar een keer
Oud 08-09-2006, 21:57
robbzooi
robbzooi is offline
Welk nummer is dat?
Oud 08-09-2006, 22:17
wann
wann is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 08-09-2006 @ 22:57 :
Welk nummer is dat?
De video zegt Stickfigure en zoeken met Google op stickfigure music zegt http://www.stickfiguremusic.net/index_home.htm

Misschien is het hem, misschien niet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 00:25
professor2
professor2 is offline
hasjmelk drinken
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:19
Verwijderd
Citaat:
robbzooi schreef op 08-09-2006 @ 22:57 :
Welk nummer is dat?
ik wilde net t zelfde vragen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:42
Lenny K
Lenny K is offline
waah heb er een gebouwd. leuk om te doen. alleen de vraag of ik em ooit zal gebruiken.
was er een half uurtje mee bezig.
als zout niet werkt: warm water en afwasmiddel gebruiken
Oud 10-09-2006, 16:23
FebianJ
FebianJ is offline
Waar is dat zout voor en hoe komt het dat het zo vast wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 16:39
wann
wann is offline
Het zout is om dat laagje witte/grijze spul aan de binnenkant van de glasbol weg te halen (zal wel schadelijk zijn om dat te verwarmen). En dat het vast wordt zal wel een of andere chemische reactie zijn maar ik weet niet welke.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:00
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
het is volkomen normaal dat het in het begint brand. ik denkd at iedereen dat wel heeft gehad,omdat wiet opzich best scherp kan zijn. Gewoon doorsmoken, en je ziet, net zoals met roken, dat het na een tijdje geen pijn meer doen. Je keel meot er gewoon aan 'wennen'.

niks waterpijp oid kopen, gewoon hijsen.
Oud 19-09-2006, 16:39
Lenny K
Lenny K is offline
waarom zou je je longen onnodige schade toebrengen. wees gewoon zuinig op je lichaam, ben je jezelf later dankbaar.

vaporizers zijn heel goedkoop als je ziet hoe lang je er mee doet, en ook nog es zelf te bouwen, dat is zelfs leuk om te doen!
Oud 20-09-2006, 15:46
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 19-09-2006 @ 15:00 :
het is volkomen normaal dat het in het begint brand. ik denkd at iedereen dat wel heeft gehad,omdat wiet opzich best scherp kan zijn. Gewoon doorsmoken, en je ziet, net zoals met roken, dat het na een tijdje geen pijn meer doen. Je keel meot er gewoon aan 'wennen'.

niks waterpijp oid kopen, gewoon hijsen.
nix wennen, die haartjes langs je luchtwegen verbranden en die zitten er daarna niet meer vandaar dat je er geen last van meer hebt dus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:43
Whappie
Whappie is offline
er zitten geen 'haartjes' in de luchtwegen zoals je op de rest van je lichaam haar hebt. die 'haartjes' zijn uitlopers van je cellen genaamd Cilia (enkelvoud Cilium). deze zorgen voor het transport van Mucus (slijm met daarin enzymen) dat bacteriën dood en toxines onschadelijk maakt.

het is onzin dat de haartjes in je luchtwegen verbranden, binnen een dag kan een cel nieuwe Cilia aanmaken. het is bij mijn weten nog niet aangetoont dat de rook van wiet (puur dus) schadelijk is voor de luchtwegen.

Ik benadruk echter weer eens, dat mijn kennis van het menselijk lichaam beperkt is tot 1 jaar Biomedische wetenschappen en wat hobbyisme.
Oud 21-09-2006, 16:42
Thinus
Thinus is offline
nou, iig je verneukt er je luchtwegen wel mee de hete rook die er langs komt verbrand alles in je luchtwegen, wiet of shag, allebei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 17:50
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Het is de tip waardoor je meer rook binnenkrijgt en dus sneller stoned bent...

een tip - altijd roken met half zware shaq je proeft the wierie beter en het is niet zo zwaar
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 22:12
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik rook zelf altijd puur omdat ik nooit tabak heb gerookt (ga daar dan ook erg van hoesten). Ik gebruik meestal een gewone pijp, soms een waterpijp.

Overigens, over die homemade vaporizers: je kunt ook gewoon zo'n bulp in de pijpenwinkel / smartshop kopen. In Amsterdam kan je bijvoorbeeld op de Nieuwedijk wel zo'n ding vinden. Die kosten echt niks (5 a 10 E) en het scheelt je weer een beetje werk.

Tenzij je van knutselen houdt natuurlijk
Oud 28-09-2006, 16:56
KiMZz
KiMZz is offline
Je moet gewoon wennen aan de nicotine van de shag en het 'gevoel' van roken, in het begin moest ik ook zwaar hoesten en mn ogen traanden maar na een tijdje is dat over en dan kun je relaxt van je jointje genieten en hijsjes nemen van 4 seconden lang
Reageren

Regels voor berichten