![]() |
||
Citaat:
(ik zeg overigens niet dat ik het er niet mee eens ben hoor, maar ik was gewoon benieuwd naar de redenering die achter de statement zat)
Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 17:49. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens, met een Amerikaans paspoort zijn ze Amerikaan en wčl buitenlander... welke is het? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tsja.. als de definitie "Nederlander" iemand is die een Nederlands paspoort heeft, dan zijn we gauw klaar. Waarom doen we dan zo moeilijk met integreren? Geef ze een paspoort en ze zijn Nederlander, toch? Het Nederlander zijn zit dus duidelijk dieper dan alleen dat rooie boekje. Daar hoort blijkbaar o.a. óók bij de Nederlandse spreekvaardigheid en kennen van de gebruiken voordat je door de autochtoon als Nederlander herkend wordt. Wat is daar nou niet aan te snappen? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de inleidende tekst stond: Overigens geldt sinds 1997 in Nederland de regel dat mensen nog maar één nationaliteit mogen hebben. Dit is dus tijdens Kok 1 ingesteld, vraag DIE eens waarom die regel is ingevoerd? En hoe het nog steeds mogelijk is dat kinderen van Nederlandse (met NL paspoort dus) ouders, in Nederland geboren tňch ook een ander paspoort kunnen krijgen, (waar ze vervolgens met geen mogelijkheid meer van af komen) Weet je, het zou me ook eigenlijk een worst zijn, zolang wordt voldaan aan de volgende eeuwenoude slogan: "When in Rome, behave like the Romans". (En als daar 0,5% Tokkie-gedrag bij hoort, so be it) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei geeft het ook wel wat moeilijkheden ^^. Als ik een uitnodiging had gekregen, zeker weten. Toen ik nog in Nederland woonde, ging ik ook altijd stemmen en toen ik een oproep voor België kreeg, ben ik ook daar gaan stemmen, al hield dat ook meteen in dat ik vast zat aan de stemplicht... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij verandert er niet veel, maar moet er gekeken worden naar het land waar men woont. |
![]() |
||
Citaat:
Je moet toch wčl toegeven dat Nederlandse paspoorten zijn uitgedeeld aan Moos en allahman. (woordspelingkje van Jan en alleman.. voor de buitenlanders) Veel protest ging uit van Nederland's schuchtere stapjes om eisen te stellen vóórdat mensen het land werden binnengelaten, terwijl naar mijn weten er al in 1980 veel strengere eisen waren voor immigranten naar bijv. Nieuw Zeeland. Je zou haast denken dat gedachte bestaat dat iedereen maar recht heeft op een NL paspoort. |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat we in Nederland wat orthodoxer ingesteld waren en het ontkennen van genocides van wat voor soort dan ook verboden hadden. (Oostenrijk kent een dergelijk verbod) Dat zou een leuke spagaat worden voor iedereen met zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit.
|||
Citaat:
![]() ![]() Taalles, voor de autochtonen. ![]() Citaat:
Nu trekt de economie weer aan, en komen er Polen Nederland binnen. Een puur rationele benadering dus, waarbij sentimentaliteit wordt genegeerd. Is dat iets slecht ? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar idd, Nederland had zeker strenger kunnen zijn. Wat dat betreft heb ik geluk. Maar of een dergelijk verbod ook wenselijk is, en past binnen de traditie die Nederland op het gebied van vrije meningsuiting heeft, is weer een ander verhaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dank voor de les. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik ben er uit: Bij woorden die op -ng eindigen, wordt in de verkleining de -ng vervangen door -nk. ˇ woning - woninkje ˇ leuning - leuninkje Het geldt dus alleen bij verkleiningen, verkleininkje en dus ook woordspelinkje ![]() Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 07:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar, gezien koninkrijk geldt het dus niet alleen voor verkleiningen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
debat (Criminelen met andere nationaliteit uitzetten?) rebtcmcan | 29 | 15-01-2013 13:36 | |
Dubbele Nationaliteit III RepsaJ Neretgun | 196 | 09-04-2007 19:52 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
PvV: 'Kamerleden en bewindslieden met dubbele nationaliteit kunnen niet' Mark Almighty | 500 | 26-02-2007 20:29 |