![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
NEKSCHOT, OPHANGING, VASTBINDEN AAN DE TRAP! nog even dorogaan op dat van de evolutie: het is niet paar HONDERD jaar, maar eerder slordige 3000 jaar dat we al bezig zijn het dna van de mens te verzwakken. het moment dat de mens bewust begon geneeskunde, ging 't (genetisch) gezien de foute kant op. Don't get me wrong; ik ben absoluut geen tegenstander van geneeskunde. Steven Hawking bijvoorbeeld; die man heeft zoveel voort gebracht, en wellicht hadden we zonder hem (en dus zonder geneeskunde) het huidige niveau van wetenschap niet bereikt, op dit moment, en bv pas over 50 jaar. het enige waar ik over val is het asociale gedrag van 'ik wil kinderen'. de wereld is gewoon VOL. de bewoonbare delen. En verhuizen naar de sahara is ronduit zinloos (het idee alleen al). neemt niet weg dat wanneer iemand in mijn omgeving een kind heeft/krijgt, ik wel blij ben voor die persoon. voor die mensen is het bijna het mooiste dat er is; een kind! 'the token of our love', of zoiets. maar voor mijzelf? no way.
||
Citaat:
wellicht ook omdat ik het teveel van een wetenschappelijk standpunt bekijk. zoals zappa het ooit zo mooi zei "ITS JUST ABOUT WORDS!' zeg ik nu: 'its just about atoms!' het is niets meer of minder dan een verzameling atomen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En iemand die claimt dat ie fysiek iets niet wil ( ![]() Laatst gewijzigd op 08-12-2006 om 14:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat je hier nog wel op terug komt. Ik ben het ook niet eens met de vrouwen die 24/7 voor hun kinderen in de weer zijn en zelden aan zichzelf denken, maar als ik dan mijn schoonzusje zie die haar kinderen 4 a 5 dagen in de week naar de oppas brengt en enkel in het weekend zelf voor ze zorgt (en dan krijgt ze nog hulp van mijn broer en 1 van de oma's), dan denk ik 'tsjaa... Het is waar dat zij ondertussen al haar werkkansen benut, maar of je dan voor kinderen moet gaan is voor mij echt een vraag. En daarbij, zoveel carrieretijgers zijn er niet, dus ik zie het nut er ook niet van in om mijn werkweek geheel vol te krijgen zodra ik kinderen heb (en ja ik wil wel carriere, maar wel met een baan die te combineren is met kinderen). Ik heb ook nog nooit van een vrouw (en zelfs geen man gehoord) dat zij van mening was dat haar buurvrouw een betere moeder voor haar kinderen zou zijn geweest, tuurlijk niet, ze weten het zelf allemaal het beste. Hoe tegenstrijdig soms ook. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je geen 'moedergevoelens' hebt, wil niet zeggen dat je lichaam zich niet wil voortplanten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Plopper-de-plop!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ga jij maar gitaar spelen..... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou graag kinderen willen krijgen en heb daar af en toe ook wel de drang naar, maar ik moet er tegelijkertijd niet aan denken om nu al moeder te worden. Het lijkt me leuk voor een paar daagjes, maar dat gaat nogal lastig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik ben het eens met PV. Ik heb een schijthekel aan kinderen, gruwelijke krengen en om de een of andere reden weten ze dat ook nog te ruiken ook "ohhh die mevrouw geeft mij geen aandacht, maar ik ben lief en schattig en ik HOOR aandacht te krijgen, dus kruip ik op haar schoot en EIS aandacht en die mevrouw durft toch niets te doen want mama en papa staan erop te kroelen van Schattig he? "ARGH moord en doodslag!!!
*kuch* Even een serieuze onderbouwing. Ten eerste hou ik dus niet van kinderen en wil ik er om die reden geen. Ten tweede vind ik het niet verantwoord dat ik kinderen zou nemen. Ik heb misschien mijn intelligentie mee, maar ik heb behoorlijk wat lichamelijke klachten die ik niet zou willen doorgeven aan een eventueel nageslacht. Zoals Orpheo sprak over het verzwakken van de mensheid, idd. Als je lichamelijke of geestelijke erfelijkheden hebt, hou die dan voor jezelf en zadel niet nog een kind ermee op. En dat klinkt misschien grof, mijn excuses voor diegenen die zich aangesproken zouden voelen. Pas was er nog een discussie op F&F dat je alleen met rasbeesten zou moeten fokken, na diverse controles op allerlei ziektes... En wij zouden maar raak mogen kweken? Ten derde vind ik het behoorlijk egoïstisch om een kind te nemen. Mensen vinden dat ze het récht hebben om kinderen te krijgen, ongeacht of er plek op de wereld is, of ze het geld hebben om zo'n kind op te voeden, of dat ze überhaupt er voor kunnen zorgen. Ik vind het toch behoorlijk egoïstisch om even te beslissen dat jij een leven op de wereld zet, ook al zijn de omstandigheden er niet naar. Dat is zo van: jouw toekomst, zoek jij het zelf maar uit later, zolang ik maar mijn kinderwens heb bevredigd. Ten vierde zou ik absoluut niet mijn geld, aandacht en tijd erin willen steken. Ik wil vrijheid, nachten over kunnen slaan, stapels cds en spellen kopen, alcohol zuipen, vakanties nemen, festivals bezoeken enz. Dat lijkt dan weer heel egoïstisch van mij, maar ik wil tenminste niet én een kind én al die zaken. Een kind zou mij beperken in mijn vrijheid en dat wil ik niet. Ten vijfde, ik zou de ellende en de bezorgdheid niet willen. 's Nachts wakker liggen over hoe laat ze thuiskomen, achter elke boom een kinderlokker zien,... En dan hoef je nog niet eens ver van huis om een verkrachter tegen te komen, incest genoeg tegenwoordig. Ten zesde, ik wil een kind niet aandoen wat ik zelf heb ondergaan. Ik heb me ellendig gevoeld, ik voel me vaak genoeg nog steeds ellendig, pijn, verdriet, ruzies, andere rotzooi, scholen, werk,... (en dat gaat nog wel verder dan het dagelijkse (puber)leven, maar dat ga ik allemaal niet aan jullie neus hangen ![]() En misschien nog wel wat zaken, maar dat zijn mijn hoofdredenen. Oh, ik vergeet het gedoe van de zwangerschap ![]() En dit: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 16-12-2006 om 12:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar zolang ze deze mening heeft, doet ze er verstandig aan om niet aan kinderen te beginnen ![]() Je moet er wel de tijd voor nemen..Elke dag naar de creche doet er ook geen goed op. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat 2e dat je zegt, idd. En toch is dat wel wat een heleboel mensen doen. Kinderen nemen en dan ze ergens anders steken omdat ze er zelf geen tijd voor hebben/willen nemen. Ze moeten toch werken? Want stel je voor dat je tegenwoordig je leven opzij zet om je kinderen een behoorlijke opvoeding te geven! Verbitterd, misschien, maar zoals ik al zei, komt daar ook wel heel wat meer bij kijken dan de oppervlakkige puberale gevoelens die ik hier op dit forum ten toon spreid. Mijn moeder was fantastisch voor mij, daarentegen heeft mijn biologische vader duidelijk gemaakt dat sommige mensen werkelijk gecastreerd moesten worden om te voorkomen dat zij zich voortplanten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie met een lief meisje met een kind? Top-Notch | 9 | 06-01-2012 22:23 | |
De Kantine |
Wanneer is een vrouw te oud om een kind te krijgen? Missy | 66 | 31-10-2007 17:31 | |
Werk, Geld & Recht |
het erkennen van een kind door een vrouw? Fantôme | 9 | 14-03-2006 23:00 | |
Psychologie |
ik wil een kindje:S *Supergirlll* | 32 | 05-01-2004 16:15 | |
Psychologie |
Soms word ik een kind, help HelpMePlease | 40 | 02-10-2003 16:11 | |
Psychologie |
Ik wil een kindje. )Vampje( | 150 | 07-08-2003 13:00 |