![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien: staan coffeeshop houders dan boven de wet. Wiet en hasj staan op lijst van verboden substanties. En wat doen we: WE GEDOGEN!! Wat zijn we een laf, walgelijk volk!! |
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik het zo ranzig dat er mensen zijn die dergelijk gedrag vergoeielijken, terwijl het feitelijk vergelijkbaar is met organisaties als de Ku Klux Klan.
||
![]() |
Citaat:
En wat vind je dan van het gedoogbeleid aangaande wiet en hasj.... daar is er geen wettelijke uitzondering, en toch doen we er niks aan... Dat is toch veel laffer dan iets tenminste regelen... ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Staat koningin boven de wet dan? Enkele wetten gelden niet voor haar? Citaat:
Gedogen is juist boven de wet staan... en dat vindt je dan geen probleem... En discrimineer je als je zegt: ik vind dat huwelijk voor man en vrouw is? Huwelijk is toch ook zo ontstaan... verbindtenis van een man met een vrouw. Dat kan je uitbreiden naar man-man en vrouw-vrouw, maar dat hoeft toch niet? Ik kan geen koning worden, want ben geen lid van huis van Oranje. Dat kunnen we uitbreiden, tot mijn familie er ook bij hoort... maar dat hoeft niet... Word ik dan gediscrimineerd? We hebben nu maar recht op 4 jaar studiefinanciering. Vroeger op 5 jaar. Of 6 jaar. Worden wij dan gediscrimineerd? He, ik ben geen 65plus. Ik krijg bepaalde korteningen niet. Word ik dan gediscrimineerd? Hou toch op man! Iemand is homo, prima! Daar kan je niks aan doen (ja, je leet het goed). Goh, dat heeft gevolgen... zoals mijn zijn ook gevolgen heeft. Bijvoorbeeld geen koning kunnen worden... Maar is dat dan discriminatie? |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben je echt een erg geval van alles met vergelijkingen vergoeielijken. Het is zoals ik al zei: discriminerende fundamentalisten zijn niet te vergoeielijken. Mensen hebben een recht om te kunnen leven zonder onderdrukt te worden door (de meningen van) andere mensen. Als de staat dus een paar ambtenaren moet ontslaan om te kunnen zorgen dat anderen gewoon vrijelijk kunnen trouwen, dan is dat niet meer dan normaal.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En daar zijn nu nog uitzonderingen op. Maar die gaan er dus uit. Dus ik snap je punt wel ![]() Citaat:
En ik kan wel janken dat LINKS daar niks aan doet! Het is een UNBORN COMRADE! Protect it!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan ga ik toch naar ambtenaar B.! Wat is probleem? Als die man er ECHT moeite mee heeft.... en dat kan onderbouwen... |
![]() |
|||
Citaat:
Wat zou je er van vinden als er morgen mensen voor de deur staan die je vertellen dat je je huis uit moet, vanwege je huidskleur, wat die ook moge zijn? Vind je dat dan ook jofel en ga je dan lekker op straat wonen? Of vind je bescherming van grondrechten toch ook wel belangrijk? Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zie nou eens het verschil tussen euthenasie en abortus. Bij abortus is NOG een individu betrokken. Die kan je toch niet zomaar letterlijk en figuurlijk 'weggommen'? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Interessant overigens dat je mijn vraag niet beantwoord. Is het te confronterend als een voorbeeld van discriminatie op jezelf betrokken wordt en je volgens je standpunt zou moeten antwoorden dat het okay zou zijn?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Heel belangrijk punt. Weer: mee eens! (3) Lieve T_ID, bedankt voor je medeleven. Maar dat is gelukkig niet het geval. Ik probeer alleen uit te leggen dat ik vind (jij mag andere mening hebben) dat je best rekening mag houden met bestaande gevallen (ambtenaren). That's all! Je kent me toch: life is a party!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het kan, getuige het feit dat de buitengewoon ambtenaar in Drimmelen, die kennelijk nogal hing aan zijn fundamentalisme, zijn baan opzegde toen de gemeenteraad een voorstel aannam om het trouwen van alle stellen verplicht te stellen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, mijn oplossing was geweest: Huwelijk blijft voor man en vrouw. Want huwelijk IS voor man en vrouw! Zoals adelijke titels via mannelijke lijn gaan, dat IS zo. Een ontologisch argument dus. Maar.... Creeer een gelijkwaardig 'insituut, verzin mooie naam, en zet dat open voor homo-stellen. Iedereen blij. Toch? Vergelijk nou eens met koninklijke famalie. Dat is dan toch ook discriminatie? Maar dat onderscheid (!) *is* juist waar het daarbij om draait. Huwelijk *is* iets tussen man en vrouw. Hebben homo's recht op iets gelijks/gelijkwaardigs? Dat is andere vraag. En ik denk dat onze meningen elkaar dan niet zoveel ontlopen ![]() Gerustgesteld? ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En mijn punt van adel? Moeten adelijke titels dan ook in vrouwelijke lijn? Enne, als we toch bezig zijn: oudste zoon krijgt de rechten. Tja, dat moet dan natuurlijk valle alle zonen, nee voor alle dochters gelden... En waarom kan jij geen koning worden? Grondrechten zei je... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ga er nu eens inhoudelijk op in! |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Grondrechten die de levenskwaliteit van burgers waarborgen, waarvan artikels 1-18 goede voorbeelden zijn, moeten ten allen tijde verdedigd worden. Puur vanwege hun inhoud en karakter verschillen ze van de rest van de wetgeving. Het behoeft daarbij geen betoog dat artikel 6 lid 1 geen vrijbrief bevat om andere grondrechten buiten werking te stellen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De mensen die die wet opstelden bedoelden toch echt: man en vrouw. Moet je daar dan met terugwerkende kracht ook man-man en vrouw-vrouw aan toevoegen? Enne, ik heb er nog eentje voor je: Als je nu gaat studeren krijg je 4 jaar studiefinanciering. Voorheen 5 of 6. Je geboortejaar bepaalt dat. DAAR KAN JE NIKS AAN DOEN! Waarom deze discriminatie? |
![]() |
|||
Citaat:
De opstellers van de grondwet waren overigens overtuigde liberalen, de macht van confessionele partijen kwam pas later. Het valt nog maar te bezien of die liberalen, geplaatst in dit tijdperk, zouden kiezen voor fundamentalisme. Op dit moment is het liberalisme de felste aanhanger van de principes van gelijke grondrechten en kansen voor iedereen. Uiteraard is legale discriminatie daar niet mee te rijmen. Citaat:
||
Citaat:
en het is WEL discriminatie. dus ga jij maar in je hoekje zitten met je bijbel.
||||
Citaat:
Het is geen probleem als we het christendom zouden verbieden, want alle christenen kunnen immers atheist worden of een andere godsdienst aan gaan hangen. Citaat:
Citaat:
Kwestie van de consequenties van je principes dragen. Leden van de NVU is het ook niet toegestaan om in het dagelijks leven rond te lopen met een groot bord met "ik haat buitenlanders" erop, maar probeer jij maar eens te betogen dat dit hun rechten aantast.
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat homo's zich niet gediscrimineerd kunnen voelen. En wat worden homo's door het huidige "christelijke" kabinet in de weg gelegt? Homoparen mogen gewoon trouwen, waarom zouden gewetensbezwaarde trouwambtenaren niet gewoon mogen blijven? En wat doet het er toe of het op fabeltjes gebaseerd is? Godsdienst is niet verboden, iedereen mag een relegie aanhangen en hier zijn leven naar inrichten (als de wet maar niet overtreden word) Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 21:08. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Ik verbied homo's ook niet om te trouwen. Christenen zullen niet-gelovigen niet dwingen tot het christendom. Citaat:
Citaat:
En homo's worden echt niet gehaat door Christenen. (Christenen wel, door jou bijv.) |
![]() |
||||
Citaat:
Bijvoorbeeld, hen niet lastig vallen met je persoonlijke haatdragendheid als ze bij je komen om te trouwen. Als daaraan is voldaan, dan is liberalisme ook weer zo dat diezelfde haatdragende mafkees niet vervolgt kan worden voor die overtuiging, zolang hij die binnenshuis kan houden. Citaat:
Wat zou jij denken als een huwelijksambtenaar zou weigeren om christenen te trouwen omdat hij die beschouwd als immoreel? Er is heel wat meer grond voor dan voor de discriminatie van homoseksuelen, maar vind jij dat discriminatie van christenen om hun godsdienst dan maar legaal moet worden? Citaat:
Los daarvan staat nergens in artikel 6 dat het voorrang heeft boven of opheffend werkt op andere artikelen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik het in alle opzichten met je eens. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Wetten veranderen nou eenmaal. In 1880 hadden alleen mannen met een bepaald beastbaar inkomen kiesrecht. Was dat ook zo 'bedoeld'? Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus naar aanleiding van een ander topic ***ailá*** | 108 | 14-04-2007 16:30 |