Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 12:29
slimmieslak
slimmieslak is offline
ik heb al bijna een jaar een vriend, maar ik heb het idee dat ik in steeds meer dingen voor hem verander, ik ben niet meer de persoon die ik ooit geweest ben, eigenlijk ben ik gewoon helemaal mezelf niet meer.
ik draag sommige kleren niet omdat hij dat niet mooi vind en mijn haar zit altijd keurig netjes omdat hij dat mooi vind, ik doe minder vaak leuke dingen met vrienden omdat hij het vervelend vind als ik weg ben.
hij mag van mij best zijn eigen mening hebben, maar al sik ergens niet aan voldoe wordt ie boos, nou ja boos hij zegt er wel wat van op een irritante manier, hij laat duidelijk blijken dat ie het er niet mee eens is.

hij vind ook dat vouwen minder waardig zijn als mannen en het liefs zou hij hebben dat ik altijd naar hem luister.

zelfs vrienden van mij vinden mij veranderd en niet in mijn voordeel.

dus eigenlijk twijfel ik of ik het uit moet maken, ik ben echt nog wel gek op hem, maar ik wil ook wel weer gewoon mezelf zijn, dan voel ik me gewoon fijner. maar bij hem mezelf zijn gaat denk ik niet meer lukken.
en dan nog een probleem, hoe maak ik het uit! hij verwacht niks!!! hij vind mij duidelijk nog wel leuk, wat neit zo raar is want ikheb me volledig aan zijn ideaalbeeld aangepast!

zou jij zulke veranderingen voor iemand over hebben??
Oud 28-10-2002, 12:36
MazeMouse
MazeMouse is offline
Als hij van jou houd van accepteerd hij jou zoals jij bent. Maar het lijkt nu net alsof hij je er leuk uit vind zien en jou probeerd te maken dat jij bent zoals hij wilt. Maar zo werkt het niet. Jij moet gewoon laten merken waar de grens ligt en dat heeft hij te accepteren. Doet hij dat niet is het heel simpel want dan is hij jou tijd niet waard.
Oud 28-10-2002, 13:03
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Opzich denk ik als ik dit zo lees, nou duidelijke zaak. Hij wil dat jij de perfecte vrouw voor hem wordt....en dat was je misschien in het begin wel, maar later viel t steeds meer tegen en toen ging jij je aanpassen om nog perfecter te worden. Nou denk ik het is makkelijker voor jou als jij gewoon jezelf bent en meestal wordt er gezegd, iemand moet je nemen zoals je bent. Ik vind dat hij dat bij jou ook moet doen. Dit schiet allemaal niet op, want jij zit niet lekker in je vel door die aanpassing.
Maarja hoe maak je het uit? Ik denk dat je eerlijk tegen hem moet zijn en duidelijk moet vertellen wat er aan de hand is. Vertel hem dat het voor jou onmogelijk wordt om te zijn wie hij wil dat je bent. Dat je je daardoor niet lekker voelt. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maarja... Dat aanpassen vreet ook energie, dus sterkte ermee!

Kuzzje IK
Oud 28-10-2002, 13:33
*black rose*
*black rose* is offline
je hebt je dus helemaal aangepast naar zijn wensen, t lijkt mij duidelijk da je jezelf niet meer bent en ik denk da je da ook nie vol zal blijve houde, maja
ik zou et zelf denk ik nooit doen en ik zou ook niet willen dat mijn vriend zich helemaal gaat aanpassen....
Oud 28-10-2002, 13:40
Sister Bliz
Sister Bliz is offline

hij vind ook dat vouwen minder waardig zijn als mannen en het liefs zou hij hebben dat ik altijd naar hem luister.

Hoe kun je van iemand houden die je minderwaardig vind - (in dit geval omdat je een vrouw bent?)
Oud 28-10-2002, 13:48
tacidvs
tacidvs is offline
Kun je er zoals eerder gezegd niet over praten? (Dingen worden belangrijker naarmate ze meer gezegd worden geloof ik.)
Oud 28-10-2002, 15:04
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik zou nooit veranderen voor een man/jongen. Mensen moeten mij maar gewoon nemen zoals ik ben, en als ze daarmee niet overweg kunnen.. Jammer dan!

Ik denk dat jij eens serieus met je vriend moet gaan praten, want als ik jou verhaal lees heb ik zo het gevoel dat die jongen jou leven een beetje probeert te leiden, en ik geloof nooit dat dat de bedoeling is.

"Hij vind ook dat vouwen minder waardig zijn als mannen en het liefs zou hij hebben dat ik altijd naar hem luister."

Dit vind ik een beetje eng. Ik geloof niet dat ik dat een gezonde redenering vind. We leven niet meer in de jaren 80 dacht ik zo ..

Zorg ervoor dat hij niet gaat beslissen over jou leven! Daar zal jij nooit gelukkiger van worden .. En ik neem aan dat je niet van plan bent om zo'n afhankelijk kippetje te worden ..
Oud 28-10-2002, 15:42
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Lyn schreef:
Ik zou nooit veranderen voor een man/jongen. Mensen moeten mij maar gewoon nemen zoals ik ben, en als ze daarmee niet overweg kunnen.. Jammer dan!

Dit vind ik een beetje eng. Ik geloof niet dat ik dat een gezonde redenering vind. We leven niet meer in de jaren 80 dacht ik zo ..
Primo: Je veranderd tóch wel, da.

Secundo: Redelijk hoog lariegehalte en ook namens mijn ouders bedankt.
Oud 28-10-2002, 17:57
highlight
highlight is offline
in het begin van onze verkering deed ik wel vaak mijn haren los, omdat hij dat leuker vond, en droeg ik vaak die ene broek die hij mij zo leuk vond staan. Maar na een paar maanden was ik daar ook wel weer vanaf, en gedroeg ik me weer zoals vroeger. Het was minder nodig om alleen maar bij hem in de smaak te vallen, omdat het niet meer zo 'onzeker' was als in het begin. Tuurlijk doe ik nu nog wel dingen aan mijn uiterlijk om hem een plezier te doen, dingen die ik misschien anders niet had laten doen. Maar ik verander niet heel mijn levensstijl ofzo voor hem, ik blijf wel mezelf, en zal dus ook nooit iets doen voor hem wat ik zelf niet zou willen...
Oud 28-10-2002, 19:10
steentje
steentje is offline
een beetje veranderen, ok daar kank nog mee leven. Maar zoveel veranderen als dat jij verteld, nee, dan zou ik toch eens heel hard na gaan denken of je echt een relatie wilt met iemand die van jou een perfect persoon voor hem wil maken.

Als hij echt van je houd, accepteerd hij je om wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:44
wortelQ
wortelQ is offline
Ik zou weker wel veranderen... tot het punt waar ik wil. Je moet zelf onder controle houden tot waar je "jezelf kan zijn". En je kan best jezelf zijn EN veranderen. Misschien ben je wel zo dat je verandert. Maar daar zul je nooit achter komen. Ga dus gewoon je eigen gang. En stop waar jij denkt dat het te gek word.

Veranderingen zijn voor mij geen enkel probleem.
Oud 28-10-2002, 19:48
lieve
lieve is offline
Wel,...
als ik verander(en dan niet in de positieve manier van het woord) door m'n vriend dan is het voor mij FINITO! Gedaan!
Eerst een ernstig woordje praten en zeggen wat er me dwars zit aan hem, en dat ik het niet leuk vind dat hij op sommige dingen irritante opmerkingen maak... gewoon omdat het hem niet aanstaat!
Is hij daar niet mee content of houd hij geen rekening met mij..
Wel dan zeg ik BYE BYE!!
Hoe graag ik hem ook zie! Maar ik vind dat, hoe graag je iemand ook ziet.. je nog steeds jezelf moet zijn!

So WHATEVER HAPPENS --> BE YOURSELF!!!!
Oud 28-10-2002, 19:51
Murdoc137
Murdoc137 is offline
Get rit of him!
Oud 28-10-2002, 20:09
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Murdoc137 schreef:
Get rid of him!
Even dacht ik iets verkeerd te lezen.
Oud 28-10-2002, 21:37
vakje27
vakje27 is offline
hmm, als hij echt om je geeft, neemt ie je zolas je bent, en is hij gelukkig met de persoon die jij zelf wil zijn!
Aanpassen in een relatie is mijns inziens niet goed, omdat je dan een erg geforceerde verhouding krijgt, waar één persoon op den duur aan kapot zal gaan : degene die zich aanpast..
Oud 28-10-2002, 22:37
never mind
never mind is offline
heej!

ik ken jouw 'probleem'... zelf ook meegemaakt dat iemand om wie ik zo heel erg veel gaf me een beetje perfect wou hebben, is nu nog zo... Nu zit ik er niet zo mee.. Ik vind de veranderingen wel positief en krijg geen negatief commentaar...
maar als je er wel mee zit moet het stoppen. Als hij weer een opmerking maakt moet je gewoon duidelijk zeggen dat JIJ dat wel leuk vind en het zo wilt hebben. En dat hij je maar eventjes zo moet nemen. Hoef je heus niet boos te zeggen, kan ook lief of grappig. Als het maar duidelijk is.

Geeft hij een grote bek (kans lijkt me klein maar je hebt van die mensen) moet je gewoon vragen waarom hij je niet accepteerd zoals je bent en dat jij je niet altijd prettig voelt bij de manier waarop hij jou het liefst wil zien. Dit moet hij hopelijk begrijpen.

Houd iig je poot stijf en zwicht niet en zorg dat ie eventjes te horen krijgt wat jij er nou presies van vind!

Ga daarna vaker doen zoals je ZELF gewoon het liefst doe (laat m wel even wennen.. is misschien wel ERG vreemd voor m als jij plots helemaal vreemd bent...) en als hij kut reageerd... ja dan kan je denken aan uitmaken denk ik...

Succes!!
Oud 28-10-2002, 23:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wees jezelf. En laat hem merken dat als hij het er niet mee eens is hij een ander kan zoeken. Want zo simpel is het. Het is duidelijk dat jij de veranderingen die er nu zijn niet aankunt en niet wilt. Blijf er dan niet mee lopen en kom voor jezelf op. Jijzelf gaat nog altijd voor je vriendje. En als je vriendje van je houd. Dan is de uitkomst duidelijk.
Oud 29-10-2002, 11:09
whizzer
whizzer is offline
praat er eens met hem over, als hij tegenstribbeld moet je het uitmaken, als iemand je niet jezelf laat zijn heb je niets aan hem
Oud 29-10-2002, 12:03
Verwijderd
Oo
__

'k zou hem eens goed duidelijk maken, dat het zo niet verder kan. gewoon eens goed je gedacht zeggen: dat je er niet meer tegen kan dat hij van je verwacht dat je je aanpast aan zijn wensen. dat je je haar wil doen zoals jij het wil, dat jij wil dragen wat jij wil, dat jij wil doen wat jij wil, en voeg dan maar gelijk de daad bij het woord: steek je haar lekker wild op, draag de gekste kleren die in je kast hangen en ga eens lekker uit de bol met je vriendinnen.
shockeer hem gewoon. laat hem zien wie je bent. (voor zover dat shockerend is )
laat hem merken, hoe hij je de voorbije tijd heeft getiranniseerd, en hoe je wérkelijk bent. als hij met de nieuwe (of oude ) "jij" niet kan leven, moet ie zelf z'n keuze maar maken.
ofwel accepteert hij hoe je bent, ofwel kan ie z'n koffers pakken.

succes meid!

xxx

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 12:26
Verwijderd
'k zou het wel voor hem over hebben hoor, als ik me er verder goed over voel..

het moet alleen niet zo ver komen zoals in die film sleeping with the enemy..

dat vind ik niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:56
slimmieslak
slimmieslak is offline
hey allemaal bedankt voor jullie reactie's!
ik ga vanavond maar eensheel ernstig met ham praten. eigenlijk ben ik daar niet zo goed ik maar vanavond gaat het gewoon lukken! ik voel em nu zo klote dat zelfs mijn gezondheid eronder lijdt en dat is dus te erg voor mij! zover wil ik niet gaan!
dat ga ik hem vertellen
en ik verwacht ook niet dat hij direct helemaal gek op me is, me het einde vind en nooit meer kritiek op me heeft. want ik snap dat het voor hem ook helemaal niet makkelijk is!
maar het is ik met mijn eigenen ideeen of geen ik!
helaas is dat heel hard voor hem. maar het blijkt dat hij het op de zachtere manier niet snapt!
nog maals bedankt!
x

misschien vertel ik binnenkort hoe 't is gegaan!
Oud 29-10-2002, 15:46
Sushigirl
Sushigirl is offline
?????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten