Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2003, 20:59
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
hei, k volg t morgen wel.
en delta one, ik demonstreer toch!!!!
die argumenten van jou hebben me niet kunnen overtuigen.
en wat de topic betreft, ik denk dat we afdwalen
anders:
ALTERNATIEVEN VOOR EEN OORLOG IN IRAQ????
dag.
Oud 13-02-2003, 21:02
Verwijderd
doe je best , veel plezier
zal waarschijnlijk niet veel uitmaken... maar oke

maar ik bedoel gewoon, wat is nou het grote verschil tussen de redenen :
- oorlog om saddam weg te krijgen omdat hij ABC wapens heeft

- oorlog om saddam weg te krijgen omdat hij de bevolking onderdrukt

hoe dan ook, saddam rot op, en de bevolking zal daar blij om zijn, dat is toch de bedoeling??? of heb ik het nou mis
Oud 13-02-2003, 21:02
sublime
sublime is offline
Citaat:
******** schreef:
leuk kunnen de nnietr amsterdammers gezellig samen verdwalen..

verder is t wel een goed id
nou de dam moet zelfs voor de hele erge niet-amsterdammer wel te vinden zijn; gewoon helemaal recht door vanaf het cs
Oud 13-02-2003, 21:07
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
dit is gewoonweg dieptriest, heel europa denkt weer is standaard aan zichzelf, en laat al die mensen daar aan hun lot over, want oorlog is niet goed en neej amerika is slecht....
al die irakezen daar zijn doodsbang, worden onderdrukt, gemarteld, en saddam treedt heus niet af hoor....
echt zwaar kinderachtig, dit laat weer eens zien hoe laf jullie zijn
een oorlog zal de situatie in het m.o alleen maar verslechteren... en ik denk dat de mensen die tegen een oorlog zijn in de eerste plaats aan de situatie daar denken (in tegen stelling tot bush die denkt aan zn eigen olie en plaatsje in het geschiedenis boek )... als wij (die tegen de oorlog zijn) echt zulke egoïsten zijn zouden we ons totaal niet druk maken over wel of geen oorlog. > dan zouden we gewoon zeggen "wat gaat ons dat aan zoek het maar lekker uit"..

wat je nu allemaal zegt is niet echt redelijk; een (imo) idiote reactie zelfs...
Oud 13-02-2003, 21:09
sublime
sublime is offline
Citaat:
ThomasV schreef:
Daarom zegt hij net dat saddam weg moet

L-E-Z-E-N
er is al 100x gezegd dat saddam weg moet; en als jij even goed leest is eigenlijk iedereen het daar over eens > het gaat om de manier waarop...
Oud 13-02-2003, 21:11
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
hier, weer zon goedgelovig figuur, 'schakel saddam uit' o, ja , hoe? hij zit in bagdad, laten we met een helicopter ff over irak vliegen en wat commandos droppen, goh, die missie zal zeker slagen...
hoe anders ? bombarderen?? gooi je alsnog zon 100 mensen plat die ook in dat gebouw zitten, met de kans dat het een nep-saddam is..
en een oorlog werkt wel zeker?? > na al die bombardementen leeft bin laden nu ook nog steeds, dus zo'n geweldige oplossing is dát ook niet
Oud 13-02-2003, 21:16
Destrøyer
Destrøyer is offline
mjoa, maar ik ben bang dat'k niet al te lang kan blijven, 15:00 moet ik weer met de trein terug
Oud 13-02-2003, 21:16
Verwijderd
bin laden is een heel ander verhaal, die bestuurde geen land
als saddam weg is, heeft ie weinig over om te onderdrukken he?
Oud 13-02-2003, 21:17
Verwijderd
en verder weet je helemaal niet of ie nog leeft, heb nog geen enkele video gezien waarop je bin laden ziet praten over de dreigende oorlog.....
alleen een geluidsband, die 90% nep kan zijn
Oud 13-02-2003, 21:18
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:

hoe dan ook, saddam rot op, en de bevolking zal daar blij om zijn, dat is toch de bedoeling??? of heb ik het nou mis
dat is nou een doel waar iedereen dus achterstaat > dat dit niet te bereiken is dmv een oorlog zien de voorstanders niet. ik geef toe dat een goed alternatief nog niet aangevoerd is, maar moet je daarom maar gewoon een oorlog beginnen?

*er zullen heel veel onschuldige burgerslachtoffers vallen
*er is grote kans dat die hele oorlog ontzettend uit de hand loopt
*als saddam ind m.v.w. heeft, zal hij ze juist gebruiken als reactie op een aanval
*etc.
Oud 13-02-2003, 21:19
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
bin laden is een heel ander verhaal, die bestuurde geen land
als saddam weg is, heeft ie weinig over om te onderdrukken he?
het gaat erom, dat dmv een oorlog saddam niet automatisch weggewerkt kan worden; ze wilden bin laden vermoorden lukte niet, waarom zou het dan wel lukken om met bommen gegooi saddam weg te werken/ te vermoorden?
Oud 13-02-2003, 21:20
Verwijderd
verzin dan eerst maar is een goede oplossing om saddam weg te krijgen, voordat je commentaar gaat leveren op de oorlog
Oud 13-02-2003, 21:21
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
en verder weet je helemaal niet of ie nog leeft, heb nog geen enkele video gezien waarop je bin laden ziet praten over de dreigende oorlog.....
alleen een geluidsband, die 90% nep kan zijn
je weet ook niet of saddam mvw heeft, hoe de irakezen daadwerkelijk zullen reageren, hoe het mo zal reageren op een oorlog, wat bush daadwerkelijke beweegredenen zijn, enz enz...

de hele situatie isonzeker, een groot vraagteken > daarom is een oorlog ook zo gevaarlijk, omdat het zo goed als onmogelijk is de gevolgen in te schatten
Oud 13-02-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
het gaat erom, dat dmv een oorlog saddam niet automatisch weggewerkt kan worden; ze wilden bin laden vermoorden lukte niet, waarom zou het dan wel lukken om met bommen gegooi saddam weg te werken/ te vermoorden?
saddam hoeft niet dood ( liefst wel) , maar zolang hij maar weg is uit irak, dan hebben we ook geen last meer van hem he?
en niet door bommen te gooien willen ze saddam weg krijgen, maar door een complete inname van bagdad, en dus saddam op te sporen, vinden ze hem niet? jammer dan, als er eenmaal een andere regering daar zit, zal saddam niet snel meer aan de macht komen, aangezien maar weinig mensen hem willen helpen
Oud 13-02-2003, 21:23
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
verzin dan eerst maar is een goede oplossing om saddam weg te krijgen, voordat je commentaar gaat leveren op de oorlog
wil je nou gewoon niet luisteren

heb inmiddels al 100x gezegd dat je niet zomaar een oorlog moet beginnen omdat je geen andere oplossing ziet, de gevolgen van een oorlog zijn te onzeker > misschien breng je nu wel een veel groter gebied en dus een veel groter aantal mensen in gevaar dan wanneer je je tijd besteed aan het zoeken van een andere oplossing...
Oud 13-02-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
je weet ook niet of saddam mvw heeft, hoe de irakezen daadwerkelijk zullen reageren, hoe het mo zal reageren op een oorlog, wat bush daadwerkelijke beweegredenen zijn, enz enz...

de hele situatie isonzeker, een groot vraagteken > daarom is een oorlog ook zo gevaarlijk, omdat het zo goed als onmogelijk is de gevolgen in te schatten
een oorlog is ALTYD onzeker...je weet nooit hoe het zal aflopen...
als nooit iemand dat risico had genomen, spraken wij nu misschien duits he? of weet ik veel wat...
Oud 13-02-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
wil je nou gewoon niet luisteren

heb inmiddels al 100x gezegd dat je niet zomaar een oorlog moet beginnen omdat je geen andere oplossing ziet, de gevolgen van een oorlog zijn te onzeker > misschien breng je nu wel een veel groter gebied en dus een veel groter aantal mensen in gevaar dan wanneer je je tijd besteed aan het zoeken van een andere oplossing...
dat had ik getypt voordat ik dat laatste van jou gelezen had, sorry
Oud 13-02-2003, 21:27
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
saddam hoeft niet dood ( liefst wel) , maar zolang hij maar weg is uit irak, dan hebben we ook geen last meer van hem he?
en niet door bommen te gooien willen ze saddam weg krijgen, maar door een complete inname van bagdad, en dus saddam op te sporen, vinden ze hem niet? jammer dan, als er eenmaal een andere regering daar zit, zal saddam niet snel meer aan de macht komen, aangezien maar weinig mensen hem willen helpen
hoe kun je in hemelsnaam denken dat dat zo makkelijk gaat? in de eerste plaats zal er gewoone en reactie komen op een amerikaanse aanval, waarvan absoluut niet zeker is hoe sterk deze zal zijn... daarnaast is zo'n nieuwe regering niet zomaar aangesteld.

bovendien ís er een kans dat de irakezen zich nu toch achter saddam scharen, niet omdat ze zo dol op het zijn, maar omdat het toch hun land is dat aangevallen wordt. ze zullen dat zien als een vijandige daad van amerika.

en zelfs al zou amerika het daadwerkelijk goed bedoelen, dacht je dat de mensen in irak dat weten? > weleens van propaganda gehoord? > de nieuwsberichten etc daar schrijven echt niet "amerika gaat ons aanvallen om de onderdrukte irakzen te bevrijden van de wrede dictator saddam"
Oud 13-02-2003, 21:27
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
dat had ik getypt voordat ik dat laatste van jou gelezen had, sorry
dan vergeef ik het je maar he
Oud 13-02-2003, 21:28
Verwijderd
maar oke, dan geen oorlog!
laten we met ze allen wachten tot de NAVO en de VN na jarenlang gedebatteer en gepraat en gepraat en gepraat en overleg, overleg, en nog eens overleg te hebben gepleegd, erachter komt, dat het MISSCHIEN een andere oplossing is...
het gaat daar gewoon zo ongelovelijk traag
ze hadden het in 1991 af moeten maken, is niet gebeurd, daarna heeft het 12 jaar geduurd voordat er weer eens wat aan gedaan wordt, en nou wil iedereen NOG langer wachten? *zugt*
Oud 13-02-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
dan vergeef ik het je maar he
gelukkig
Oud 13-02-2003, 21:31
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
maar oke, dan geen oorlog!
laten we met ze allen wachten tot de NAVO en de VN na jarenlang gedebatteer en gepraat en gepraat en gepraat en overleg, overleg, en nog eens overleg te hebben gepleegd, erachter komt, dat het MISSCHIEN een andere oplossing is...
het gaat daar gewoon zo ongelovelijk traag
ze hadden het in 1991 af moeten maken, is niet gebeurd, daarna heeft het 12 jaar geduurd voordat er weer eens wat aan gedaan wordt, en nou wil iedereen NOG langer wachten? *zugt*
> heb niet veel achtergrond info over de golfoorlog, dus weet niet helemaal hoe dat begonnen is enzo, maar vanavond bij netwerk zei iemand dat oa GB saddam in het zadel geholpen heeft...

en zelf ben ik nog altijd een voorstander van het ingrijpen door de mensen daar zelf, of iig door die regio > maar ik ken de situatie inhet land niet, in feite kennen alleen de irakezen zelf die.. dus hoe kunnen wij eigenlijk beoordelen wat goed is voor dat land...

maar kga nu maar slapen > ben moe
Oud 13-02-2003, 21:35
Verwijderd
ja saddam was idd aan de macht gekomen dankzij GB en de VS
maarja, die dachten dat hij wel goed was, maar kwamen er dus later achter dat dat niet zo was
maar in de golfoorlog ging de invasie in irak wel heel mooi enzo, maar ze vielen bagdad niet aan, omdat ze geen straatgevechten aandurfden (niet op getraind enzo)
de amerikanen lagen 10 km voor bagdad, en toen trokken ze zich terug, waren ze doorgegaan, dan hadden we dit gezeik nu niet gehad, vandaar zeg ik, het heeft 12 jaar geduurt voordat iemand het karwei af wil maken, wat 12 jaar geleden niet afgemaakt is
maar oke, ik ga ook maar
Oud 13-02-2003, 21:37
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
we vallen weer in herhaling, delta one als jij het niet kan bedenken hoeft het nog niet zo te zijn dat jouwn oplossong de beste is, simpel gezecht dan...
Oud 13-02-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
we vallen weer in herhaling, delta one als jij het niet kan bedenken hoeft het nog niet zo te zijn dat jouwn oplossong de beste is, simpel gezecht dan...
jij kan het ook niet bedenken, en op het moment is dit de enige oplossing, maar goed, als jij nog lekker lang wil wachten to de politiek er eindelijk uit is, terwijl het daar alleen maar erger wordt? mij best he...
Oud 13-02-2003, 21:40
Verwijderd
en ik zeg niet dat het de BESTE oplossing is, het is op het moment de enige oplossing die enig effect zal hebben...
maar ik smeer em nu, ik reageer morgen wel weer ofzo
Oud 13-02-2003, 21:41
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
hei ik heb niet gezecht dat de politiek de oplossing heeft, maar k vindt een dreigende oorlog gewoon niet acceptabel.
Oud 13-02-2003, 21:41
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
ben ook moe.kga slap
Oud 13-02-2003, 22:01
Nate
Nate is offline
Oké, maar schrijf alsjeblieft nóóit meer 'gezegd' met ch.
Oud 13-02-2003, 22:16
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
*knip* kijk je pm

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 22:25.
Oud 13-02-2003, 22:26
Nate
Nate is offline
Citaat:
Pibbo schreef, maar Nate verving:
Domme praatjes van Pibbo die autodropje er subtiel heeft uitgewerkt, en ik, nederig als ik ben, ga daar uiteraard in mee

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 22:28.
Oud 13-02-2003, 22:58
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
*knip* kijk je pm
dus je ontwijkt nu de feiten
Oud 13-02-2003, 23:28
Escapism
Escapism is offline
hmmz nu ben ik benieuwd hehe
Oud 13-02-2003, 23:35
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Aan alle mensen die VOOR de oorlog zijn en zeggen "hoe wil je Saddam anders wegkrijgen?":

Je moet goed begrijpen dat Saddam geen probleem was totdat er een probleem van hem gemaakt werd. Er zijn talloze andere dictators in de wereld die ook allemaal door de VS gesteund worden/werden. Die hebben misschien nog wel veel ergere mvw's en onderdrukken hun bevolking nog veel erger en schenden veel meer mensenrechten dan dat Saddam Hoessein dat doet. Denk hierbij aan Mubarak in Egypte, de president van Libie en het regime in Liberia bijvoorbeeld. Ik denk dat de mensenrechten in Irak niet meer worden geschonden dan in bijvoorbeeld Turkije of China. Waarom worden die niet aangepakt? Juist! er zit daar geen olie in de grond, of er valt op een andere manier niets te halen. Denk eens aan de gevolgen van de oorlog voor de burgerbevolking, en de gevolgen op lange termijn.
"Saddam is een dictator en die moet weg, daar kun je alleen maar voor zijn" dat soort uitspraken vind ik het toppunt van ongenuanceerd denken.
Oud 14-02-2003, 01:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Hoe ironisch, verzamelpunt bij de BURGERKING. Maarre, als ik kan zal ik komen!

Maareh....... jullie roepen allemaal dingen door elkaar!
Zo lukt het ook niet om het te organiseren

12:30 perron 2 Burger King Centraal Station

12:45 DAM
Ingang PALEIS (er staat al een groep te meeten bij de Nieuwe Kerk, dus lijkt me het Paleis logischer).

GOED?
Oud 14-02-2003, 09:50
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Citaat:
"Saddam is een dictator en die moet weg, daar kun je alleen maar voor zijn" dat soort uitspraken vind ik het toppunt van ongenuanceerd denken.
ik vindt dat elke dictator weg moet, niet alleen saddam. maar je hebt gelijk, de media blaast het allemaal op. niet dat ik zeg dat saddam niet weg moet, maar de media bepaalt wat wij belangrijk vinden. hetzelvde geld voor al het andere buitelands 'nieuws,' er gebeuren over de wereld veel te veel foute dingen, de media haalt daar alleen maar uit wat ze belangrijk vindt. mensenrechten worden dagelijks geschonden(http://www.amnesty.nl/landeninfo.shtml#alfabet). en daar moeten we iets aan doen.

Massaal in actie komen dus!
Oud 14-02-2003, 09:53
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
ik vindt dat elke dictator weg moet, niet alleen saddam. maar je hebt gelijk, de media blaast het allemaal op. niet dat ik zeg dat saddam niet weg moet, maar de media bepaalt wat wij belangrijk vinden. hetzelvde geld voor al het andere buitelands 'nieuws,' er gebeuren over de wereld veel te veel foute dingen, de media haalt daar alleen maar uit wat ze belangrijk vindt. mensenrechten worden dagelijks geschonden(http://www.amnesty.nl/landeninfo.shtml#alfabet). en daar moeten we iets aan doen.

Massaal in actie komen dus!
De media doen net alsof Amerika de slechterik is...
Oud 14-02-2003, 09:54
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ingang PALEIS (er staat al een groep te meeten bij de Nieuwe Kerk, dus lijkt me het Paleis logischer).

GOED?
Eh ja... maar wáár is die ingang?
Oud 14-02-2003, 09:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Eh ja... maar wáár is die ingang?
De museumingang van het Paleis. Het is gericht naar de Dam en als je recht voor het paleis op de Dam staat dan is het meer aan de rechterkant (richting Nieuwe Kerk).
Oud 14-02-2003, 10:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Er is niet zoiets als DE slechterik. Er zijn slechterikken en goeierds, ja.
Oud 14-02-2003, 10:20
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Citaat:
Er is niet zoiets als DE slechterik. Er zijn slechterikken en goeierds, ja.
lekker vaag. zelf weet ik ook niet wat goed en slecht is, concreet dan. goed en kwaad is ook persoons gebonden, maar als je van het algemene goed en kwaad spreekt, dan denk ik dat als je mensenrechten schent, je een boef bent.

zowiezo is amerika zelf slecht bezig.
Citaat:
maar het zomaar beginnen van een oorlog, niet om het schenden van menserechten, niet om een dictatuur, niet om vrouwenonderdrukken maar om olie, slaat op oorlog.

het lijkt wel dat amerika 11-sep gebruikt als een excuus om 'wereld politie-agentje' te spelen, een corrupt agentje daN. terrorisme is niet te rechtvaardigen, zekers, daar moeten we vanaf. maar het gebruiken voor een excus van een scheef liberaal(!) buitelands beleid, om er zelf beter van te worden, vindt ik een kwalijke zaak.

de tweede wereld oorlog dan. dat we niet duits spreken dat hebben we aan hun te danken! fijn. nu spreken we engels. toen begon amerika de oorlog niet. toen ging het om mensenrechten. dat kun je dus niet bij betrekken vindt ik. dus zeg niet dat we hun moeten helpen bij een oorlog omdat we ze wat schuldig zijn.

ooorlog in het algemeen dan, een simpele oplossing voor een complex probleem. het gaat niet zo makkelijk denk ik.

Citaat:
Oké, maar schrijf alsjeblieft nóóit meer 'gezegd' met ch.
kerel ik ben dislectisch...
Oud 14-02-2003, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
lekker vaag. zelf weet ik ook niet wat goed en slecht is, concreet dan. goed en kwaad is ook persoons gebonden, maar als je van het algemene goed en kwaad spreekt, dan denk ik dat als je mensenrechten schent, je een boef bent.
En dat doet zowel Bush' regernig als Saddams regering

Sorry voor de vaagheid, maar ik vind: de media schildert de VS af als de slechterik ook vaak
Oud 14-02-2003, 10:34
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
amerika--->regering bush
bedoel ik meer.
wat ik bedoel is dat we niet een vietnam iets moeten krijgen.
weer zoiets, en de dreiging van korea dan?
mijn beelt van amerika wordt steeds slechter....
Oud 14-02-2003, 11:35
Verwijderd
Noord korea dreigt al met het aanvallen van amerikaanse troepen daar als ze door blijven gaan met meer soldaten sturen
ik zou zeggen tegen noord korea, val aan, dan is er over een paar maanden niets meer van jullie over
Oud 14-02-2003, 11:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Maareh....... jullie roepen allemaal dingen door elkaar!
Zo lukt het ook niet om het te organiseren

12:30 perron 2 Burger King Centraal Station

12:45 DAM

GOED?
dankje denk dat het als het lukt om te komen dan bij de burgerking word (die op spoor 2 is toch de enige?)
Oud 14-02-2003, 11:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dankje denk dat het als het lukt om te komen dan bij de burgerking word (die op spoor 2 is toch de enige?)
Ja.
Oud 14-02-2003, 11:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
Noord korea dreigt al met het aanvallen van amerikaanse troepen daar als ze door blijven gaan met meer soldaten sturen
ik zou zeggen tegen noord korea, val aan, dan is er over een paar maanden niets meer van jullie over
Amerikaans opportunisme kennende zou me dat niets verbazen, maar zoals opportunisme zich kenmerkt: het komt vaak niet uit zoals men gewild had.
Oud 14-02-2003, 12:51
MissGreeny
MissGreeny is offline
Hey ik kom morgen waarschijnlijk ook.
Maar tis dus in Amsterdam op de dam. Hoelaat moet je er ongeveer zijn?
Oud 14-02-2003, 13:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Penishapper schreef:
Hey ik kom morgen waarschijnlijk ook.
Maar tis dus in Amsterdam op de dam. Hoelaat moet je er ongeveer zijn?
13:00 op de DAM

Meer info:
www.wereldcrisis.nl
www.geenoorlog.dds.nl
http://deepsky.host.ie/~awo

Alle artikelen die onder dit onderwerp gepost zijn (waarvan de meest recente info op de laatste pagina staat,....duh! ).
Oud 14-02-2003, 13:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ALs je alle overige sporen voor je hebt en je met de rug tegen de muur staat, ligt de Burger King rechts van je.
Op Perron 2, ja.

Regels voor berichten