Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*er zullen heel veel onschuldige burgerslachtoffers vallen *er is grote kans dat die hele oorlog ontzettend uit de hand loopt *als saddam ind m.v.w. heeft, zal hij ze juist gebruiken als reactie op een aanval *etc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de hele situatie isonzeker, een groot vraagteken > daarom is een oorlog ook zo gevaarlijk, omdat het zo goed als onmogelijk is de gevolgen in te schatten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en niet door bommen te gooien willen ze saddam weg krijgen, maar door een complete inname van bagdad, en dus saddam op te sporen, vinden ze hem niet? jammer dan, als er eenmaal een andere regering daar zit, zal saddam niet snel meer aan de macht komen, aangezien maar weinig mensen hem willen helpen |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb inmiddels al 100x gezegd dat je niet zomaar een oorlog moet beginnen omdat je geen andere oplossing ziet, de gevolgen van een oorlog zijn te onzeker > misschien breng je nu wel een veel groter gebied en dus een veel groter aantal mensen in gevaar dan wanneer je je tijd besteed aan het zoeken van een andere oplossing... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als nooit iemand dat risico had genomen, spraken wij nu misschien duits he? of weet ik veel wat... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
bovendien ís er een kans dat de irakezen zich nu toch achter saddam scharen, niet omdat ze zo dol op het zijn, maar omdat het toch hun land is dat aangevallen wordt. ze zullen dat zien als een vijandige daad van amerika. en zelfs al zou amerika het daadwerkelijk goed bedoelen, dacht je dat de mensen in irak dat weten? > weleens van propaganda gehoord? > de nieuwsberichten etc daar schrijven echt niet "amerika gaat ons aanvallen om de onderdrukte irakzen te bevrijden van de wrede dictator saddam" |
![]() |
|
Verwijderd
|
maar oke, dan geen oorlog!
laten we met ze allen wachten tot de NAVO en de VN na jarenlang gedebatteer en gepraat en gepraat en gepraat en overleg, overleg, en nog eens overleg te hebben gepleegd, erachter komt, dat het MISSCHIEN een andere oplossing is... het gaat daar gewoon zo ongelovelijk traag ze hadden het in 1991 af moeten maken, is niet gebeurd, daarna heeft het 12 jaar geduurd voordat er weer eens wat aan gedaan wordt, en nou wil iedereen NOG langer wachten? *zugt* |
![]() |
||
Citaat:
en zelf ben ik nog altijd een voorstander van het ingrijpen door de mensen daar zelf, of iig door die regio > maar ik ken de situatie inhet land niet, in feite kennen alleen de irakezen zelf die.. dus hoe kunnen wij eigenlijk beoordelen wat goed is voor dat land... maar kga nu maar slapen > ben moe ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja saddam was idd aan de macht gekomen dankzij GB en de VS
maarja, die dachten dat hij wel goed was, maar kwamen er dus later achter dat dat niet zo was ![]() maar in de golfoorlog ging de invasie in irak wel heel mooi enzo, maar ze vielen bagdad niet aan, omdat ze geen straatgevechten aandurfden (niet op getraind enzo) de amerikanen lagen 10 km voor bagdad, en toen trokken ze zich terug, waren ze doorgegaan, dan hadden we dit gezeik nu niet gehad, vandaar zeg ik, het heeft 12 jaar geduurt voordat iemand het karwei af wil maken, wat 12 jaar geleden niet afgemaakt is ![]() maar oke, ik ga ook maar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 22:28. |
![]() |
|
Aan alle mensen die VOOR de oorlog zijn en zeggen "hoe wil je Saddam anders wegkrijgen?":
Je moet goed begrijpen dat Saddam geen probleem was totdat er een probleem van hem gemaakt werd. Er zijn talloze andere dictators in de wereld die ook allemaal door de VS gesteund worden/werden. Die hebben misschien nog wel veel ergere mvw's en onderdrukken hun bevolking nog veel erger en schenden veel meer mensenrechten dan dat Saddam Hoessein dat doet. Denk hierbij aan Mubarak in Egypte, de president van Libie en het regime in Liberia bijvoorbeeld. Ik denk dat de mensenrechten in Irak niet meer worden geschonden dan in bijvoorbeeld Turkije of China. Waarom worden die niet aangepakt? Juist! er zit daar geen olie in de grond, of er valt op een andere manier niets te halen. Denk eens aan de gevolgen van de oorlog voor de burgerbevolking, en de gevolgen op lange termijn. "Saddam is een dictator en die moet weg, daar kun je alleen maar voor zijn" dat soort uitspraken vind ik het toppunt van ongenuanceerd denken.
||
Citaat:
![]() Maareh....... jullie roepen allemaal dingen door elkaar! Zo lukt het ook niet om het te organiseren ![]() 12:30 perron 2 Burger King Centraal Station 12:45 DAM Ingang PALEIS (er staat al een groep te meeten bij de Nieuwe Kerk, dus lijkt me het Paleis logischer). GOED? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Massaal in actie komen dus!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
zowiezo is amerika zelf slecht bezig. Citaat:
het lijkt wel dat amerika 11-sep gebruikt als een excuus om 'wereld politie-agentje' te spelen, een corrupt agentje daN. terrorisme is niet te rechtvaardigen, zekers, daar moeten we vanaf. maar het gebruiken voor een excus van een scheef liberaal(!) buitelands beleid, om er zelf beter van te worden, vindt ik een kwalijke zaak. de tweede wereld oorlog dan. dat we niet duits spreken dat hebben we aan hun te danken! fijn. nu spreken we engels. toen begon amerika de oorlog niet. toen ging het om mensenrechten. dat kun je dus niet bij betrekken vindt ik. dus zeg niet dat we hun moeten helpen bij een oorlog omdat we ze wat schuldig zijn. ooorlog in het algemeen dan, een simpele oplossing voor een complex probleem. het gaat niet zo makkelijk denk ik. Citaat:
||
Citaat:
![]() Sorry voor de vaagheid, maar ik vind: de media schildert de VS af als de slechterik ook vaak ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Meer info: www.wereldcrisis.nl www.geenoorlog.dds.nl http://deepsky.host.ie/~awo Alle artikelen die onder dit onderwerp gepost zijn (waarvan de meest recente info op de laatste pagina staat,....duh! ![]()
||
Citaat:
Op Perron 2, ja. ![]()
|
![]() |
|
|