Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 17:04
apekop123
apekop123 is offline
Om een heleboel topic zoals: Thuis kweek, indoor, outdoor enz enz enz te voorkomen.

Plaats hier dus al je vragen over het kweken van wiet.

Ik heb zelf ook een aantal vragen:

Wanneer is het beste tijdstip om te beginnen met kweken?
Hoe duur zijn outdoor zaadjes?
Kan je gewoon ergens (in bijv een bos) wat outdoor zaadjes planten en dan een paar weken / maanden later terug komen en de wiet ophalen? (of moet je ze voeden enz enz)
Oud 11-02-2003, 17:24
]{ing
]{ing is offline
Wanneer is het beste tijdstip om te beginnen met kweken?

eind mei/begin juni is het beste, licht natuurlijk ook aan het klimaat op dat moment

Hoe duur zijn outdoor zaadjes?

afhankelijk van de soort.. ik raad je aan om stekjes te kopen bij de growshop (rond dezelfde tijd hebben veel growshops ook stekjes, ookal staan die niet bij elke growshop gewoon in de zaak). je kunt namelijk geen losse zaden kopen, en ik neem niet aan dat je 15 planten wilt..

Kan je gewoon ergens (in bijv een bos) wat outdoor zaadjes planten en dan een paar weken / maanden later terug komen en de wiet ophalen? (of moet je ze voeden enz enz)

het zou mogelijk kunnen zijn, maar vind jij maar eens een plek, in een bos, met genoeg zonlicht, juiste vochtigheid. en als er mensen kunnen komen heb je pech gehad.. dan is je wiet zo weg
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:13
Artemis
Artemis is offline
yeaaahhh we gaan weer zaaien dit jaar
Oud 11-02-2003, 23:16
Griller
Griller is offline
Indoor planten, vraagje daarover.
Kun je ook met halogeenlamp en warmtelamp iets kweken?
Oud 12-02-2003, 18:31
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
binnenkweek: kan het hele jaar door...ik heb net een mijn eerste lading van 5 planten binnen: nat: 600 gram, droog 224 gram....op zich een goed wietje (first lady), maar volgende keer toch voor iets anders (heb white widow zaadjes geconfisqueerd). Mocht je binnen telen, zorg dat je gewoon een goede lamp en filter hebt, het is een investering maar meestal een eenmalige investering. in het begin genoeg licht geven en later is dat makkelijk te regelen met zo'n tijdschakelaartje...er bestaan wel wiedhandboeken voor binnen of buitenkweek...ik ben een beetje te knetter die nu op te zoeken...

buiten kweek: het belangrijkste is dat de vorst uit de grond is, ik zou zelf eind maart, half april eens buiten gaan stekken. Zorg ervoor dat je je plantje al wel wat hebt laten groeien binnen, voor de rest, zorg ervoor dat je goede geisoleerde plaats hebt en misschien aan t einde een keer een windscherm ervoor plaatsen...weinig aandacht voor de rest, beetje water, beetje voeding en Moeder Natuur doet de rest

Succes.
Oud 13-02-2003, 13:37
Verwijderd
en als je nou gewoon binnen een plant wil, zonder al die technische dingetjes, dus hoppa, plant in pot, en af en toe water geven...
Wanneer moet je dan ong beginnen?
ook rond april ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 13:40
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
en als je nou gewoon binnen een plant wil, zonder al die technische dingetjes, dus hoppa, plant in pot, en af en toe water geven...
ook rond april ofzo?
zelfde verhaal, alleen mn zusje heeft een paar van die dingen gehad en heeft ze elke keer weer vermoord :/
hoe hou je ze in leven
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:53
Verwijderd
Het Wietologisch Handboek. Leek me wel handig om hier te posten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:41
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
ook rond april ofzo?
Binnenkweek is gewoon het hele jaar door, je moet het kweken als een Tamagotchi zien...als je het goed doet, dan krijg je leuke kindjes, verwaarloos je 'm, dan gaattie dood.

Het kost eigenlijk niet eens zoveel moeite, maar je moet gewoon ff wat aandacht eraan besteden. Het is echt mooi om zo'n klein zaadje te zien ontkiemen tot plant van 1,75 meter (en dat in een kast van 2 meter).

Ik bedoel maar: een brood moet eerst gebakken worden alvorens het verorberd kan worden, een worst moet eerst gemaakt worden eer hij naar binnen gewerkt kan worden en de plantjes hebben aandacht en water nodig voordat het smoken van je eigen teelt kan beginnen.
Oud 13-02-2003, 16:43
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
snees schreef:
100 punten voor snees , sweet.
Oud 13-02-2003, 17:03
Copeland
Copeland is offline
Citaat:
snees schreef:
Ondanks het feit dat hennepgebruik in ons land niet meer vervolgd wordt, zijn hennepprodukten door de importboycot toch zo duur dat vele gebruikers de neiging hebben deze aan te lengen met de legale en veel goedkopere tabak, die zeer schadelijk is! Rook daarom altijd puur en verbouw het gewoon zelf, dan is het ook lang niet zo duur!
Oud 13-02-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Copeland schreef:
Ondanks het feit dat hennepgebruik in ons land niet meer vervolgd wordt, zijn hennepprodukten door de importboycot toch zo duur dat vele gebruikers de neiging hebben deze aan te lengen met de legale en veel goedkopere tabak, die zeer schadelijk is! Rook daarom altijd puur en verbouw het gewoon zelf, dan is het ook lang niet zo duur!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 10:20
flipm0
flipm0 is offline
dus als je 1 zaadje plant in je tuin rond maart half april komt r ook 1 wiet plant uit? en dan soms wat water geven en voeding en hij groeit? hoelang duurt dat?
en hoeveel planten mag je hebben in je tuin??

alvast bedankt
Oud 15-02-2003, 08:44
Verwijderd
Citaat:
flipm0 schreef:
dus als je 1 zaadje plant in je tuin rond maart half april komt r ook 1 wiet plant uit? en dan soms wat water geven en voeding en hij groeit? hoelang duurt dat?

alvast bedankt
Nou...
Je hebt kans dat het zaadje of helemaal niet uitkomt, of dat het een mannetjesplant is -> geen wiet. Hij groeit ongeveer tot het eind van de zomer. Je mag tot 5 planten hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:13
Günther
Günther is offline
Oud 16-02-2003, 16:18
Griller
Griller is offline
Citaat:
flipm0 schreef:

alvast bedankt

nee je hebt 3 zaadjes nodig als je 1 plant wil krijgen want er is versmelting odig
Oud 17-02-2003, 22:04
apekop123
apekop123 is offline
Wat is een goede grow-shop ?

het maakt niet echt uit waar hij zit want ik heb een OV-jaarkaart
Oud 18-02-2003, 12:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Wat is een goede grow-shop ?

het maakt niet echt uit waar hij zit want ik heb een OV-jaarkaart
www.sensiseeds.com www.organicearth.nl
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:58
Griller
Griller is offline
Citaat:
Griller schreef:
Indoor planten, vraagje daarover.
Kun je ook met halogeenlamp en warmtelamp iets kweken?
Ik herhaal mijn vraag..
Oud 19-02-2003, 00:14
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Griller schreef:
Ik herhaal mijn vraag..
Ik zou een antwoord geven als ik het wist

Trouwens worden halogeen lampen niet heel erg heet? Ik heb niet echt verstand van kweken, maar wel van natuurkunde. Het lijkt mij dat je een lamp moet gebruiken die zo min mogenlijk energie verbruikt (ivm de kosten enz.) Warmte is energie verlies (bij een lamp igg) het lijkt mij dat een spaarlamp het beste is, maar zoals ik al zei ik weet (helaas) heel weinig van kweken.
Oud 19-02-2003, 10:04
Poetin
Poetin is offline
Hoe zie je of een plant een mannetjesplant is?
Ik heb nu vanaf augustus een plantje staan (binnen), maar ik zie nog niets wat op knoppen ofzoiets lijkt.
Oud 19-02-2003, 13:31
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Poetin schreef:
Ik heb nu vanaf augustus een plantje staan (binnen), maar ik zie nog niets wat op knoppen ofzoiets lijkt.
Mannetjesplant

The male buds are small green balls that grow around the beginning of each branch.
If you notice these balls the plant should immediately be separated from any other plants you may have to avoid pollination.

You then have two choices, kill the plant to prevent any pollination or to let it grow and smoke it anyway. While the male plant is not as strong as the female it still has THC and will get you stoned. of course you could always make some fine rope.

Vrouwtjesplant

When the female plant begins budding you will see white hairs (the flower) grow around the junctions of the branches these will later turn brown and wither and the small buds at the branch will begin to fill up with THC.

You don't have to wait for the plant to grow fully to find out which sex it is, you can easily find out by taking a clipping of one of the branches, planting it in a new pot and reducing the amount of light to below 12 hours. (see opposite tip)
Oud 19-02-2003, 23:53
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Wat betreft dat halogeen lamp.... Normaal gezien wordt voor de bloeiperiode een natriumlamp gebruikt, en voor de groei soms kwiklampen of halogeen.
in practisch gebruik en qua opbrengst (rekening houdend met het lichtspectrum dat een plant bruikbaar kan opnemen, en het "rode" licht dat een plant veelvuldig nodig heeft in de bloeiperiode) is natrium toch een van de betere (ook qua prijs dan...).

Andere vraag: Welke soort kweek je, hoe bevalt het, heb je zaden over (misschien kunnen mensen zo gezellig ruilen )
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:52
Griller
Griller is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef:
Wat betreft dat halogeen lamp.... Normaal gezien wordt voor de bloeiperiode een natriumlamp gebruikt, en voor de groei soms kwiklampen of halogeen.
in practisch gebruik en qua opbrengst (rekening houdend met het lichtspectrum dat een plant bruikbaar kan opnemen, en het "rode" licht dat een plant veelvuldig nodig heeft in de bloeiperiode) is natrium toch een van de betere (ook qua prijs dan...).

Andere vraag: Welke soort kweek je, hoe bevalt het, heb je zaden over (misschien kunnen mensen zo gezellig ruilen )
natrium lampen??? geef es een voorbeeld waarbij die worden toegepast. Bv in een bureaulamp ofzow.
Oud 20-02-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Griller schreef:
natrium lampen??? geef es een voorbeeld waarbij die worden toegepast. Bv in een bureaulamp ofzow.
Sommige lantaarnpalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 21:28
Griller
Griller is offline
Citaat:
snees schreef:
Sommige lantaarnpalen.
Oh die .. nee ik heb al een klein wazig electronica zaakje gevonden , die hebben mij het uitgelegd, Ik ga nu met infra rood en natriumlampen kweken en eventueel nog hallogeen.
Oud 21-02-2003, 00:15
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Idd die lantaarnpalen die een oranje/geel licht afgeven, en die langzaam aangaan, dat zijn bijvoorbeeld natriumlampen.

Informeer je svp goed. Het gaat om voltages vanaf 400 volt normaal gezien, die shit wordt heet, en als je dus geen goede koeling hebt, krijg je misschien wel brand. Naja ik vertrouw er maar op dat iedereen weet waarmee die bezig is
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:19
Griller
Griller is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 21-02-2003 @ 01:15:
Idd die lantaarnpalen die een oranje/geel licht afgeven, en die langzaam aangaan, dat zijn bijvoorbeeld natriumlampen.

Informeer je svp goed. Het gaat om voltages vanaf 400 volt normaal gezien, die shit wordt heet, en als je dus geen goede koeling hebt, krijg je misschien wel brand. Naja ik vertrouw er maar op dat iedereen weet waarmee die bezig is

hmmzel , ik heb al een andere manier die goedkoper is... werkt ook goed
Oud 26-03-2003, 18:27
Mark87
Mark87 is offline
Ik wil wel gaan kweken, binnen... kan ook buiten evt. mijn ouders vinden het wel grappig, dat ik zoveel moeite wil doen. Maar het lijkt me zo leuk om te doen.

Zou ik eigenlijk ook goede planten kunnen krijgen zonder met allerlei lampen, fans en kastjes te gaan rotzooien? Ik wil eerst een paar plantjes maken en daarna proberen om eentje te klonen en Nederwiet er van te maken (7 generaties lang duurt dat ). Snel groeien hoeft het niet, als ik maar na 2 jaar een beetje toppen kan gaan drogen.

Het hoeft ook niet eens zo sterk te zijn omdat ik het toch ga vaporizen, en dat je dan veel zuiniger met je THC bent... en er meer uit haal dan bij roken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:50
]{ing
]{ing is offline
zet in mei een paar stekjes in de tuin op een goede plaats en in oktober heb je heerlijke wiet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Mark87 schreef op 26-03-2003 @ 19:27:
Ik wil wel gaan kweken, binnen... kan ook buiten evt. mijn ouders vinden het wel grappig, dat ik zoveel moeite wil doen. Maar het lijkt me zo leuk om te doen.

Zou ik eigenlijk ook goede planten kunnen krijgen zonder met allerlei lampen, fans en kastjes te gaan rotzooien? Ik wil eerst een paar plantjes maken en daarna proberen om eentje te klonen en Nederwiet er van te maken (7 generaties lang duurt dat ). Snel groeien hoeft het niet, als ik maar na 2 jaar een beetje toppen kan gaan drogen.

Het hoeft ook niet eens zo sterk te zijn omdat ik het toch ga vaporizen, en dat je dan veel zuiniger met je THC bent... en er meer uit haal dan bij roken.
mijn plantje he...
het verhaal, van mijn plant:
Ik begon, eerst in mijn kamer, met zaadjes in een schoteltje.
3 kwamen uit (van de 7?). Die 3 in een vaas met water gezet...
uiteindelijk kiemde er 2 of 3 uit... maar uiteindelijk was er maar 1 over.
Die deed ik in een klein potje met grond. Dat zette ik ergens neer en later in mijn speaker, met een grote lamp erboven. (grote speaker die ik uitgehold heb ). De volgende dag was mijn lamp kapot Toen maar in mijn vensterbank gezet, in het hoekje...
Na een tijd zei me ma tegen me: Je moet je plantje niet in het hoekje zetten, maar in het midden
Naja, ik dat doen dus... En hij begon weleenswaar te groeien
na een tijdje werd hij echt wel groter
maar ik was dus heel laat met planten... dacht ik... rond juni, juli ? kwee nie, daar ergens.
maar, hij werd groter en raakte al bijna het plafond!! dus hij moest naar benden vonden mijn ouders buiten, een soort serre ofzo, maar niet vast aan het huis, met zo'n ding erop, je weet wel... shit, ik ga een hijs nemen

...

...(10 min later, met gele pijp in bek )

wat? oja, voordat hij in de serre stond, gingen wij op vakantie...
ik had hem toen in de woonkamer gezet, bij het raam aan de voorkant van het huis, vensterbank.
Hij was toen niet groot, maar de overbuurvrouw zou plantjes water geven, dus ik hoopte dat zij mijn plantje ook water zou geven en idd, van vakantie terug, plantje gegroeid en weer naar mijn kamer.
Maar, ik ga verder. Hij stond dus buiten na de zomer
niet heel mooi weer ... soms wel
en *hijs* mijn broertje had iets zodat hij beter werd ofzo, een stof, dus erbij gedaan.
En net voordat hij goed was (rond oktober, september misschien bijna november ofzo pas...) heb ik onderaan, bij de steel van benden naar boven gesneden met een mes. (20cm?) ik deed minder, want mijn plant was niet zo groot...
bovenaan bind je een touwtje zodat hij niet verder openscheurd, eigenlijk zij.
En toen zij er goed genoeg uitzag heb ik haar uit de grond gehaald en in de meterkast op de kop opgehangen (idee van mijn moeder )
Daar laten hangen voor ongeveer 2 weken. En toen alle topjes (wat echt niet veel was) eraf gehaald, en wat kleine blaadjes.

Het werd genoemd: Rainy Days.
En het was some good shit
zooo vet
ik ga
deze post kan ook eigenlijk wel bij ik zit achtig high achter de stoned
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:52
Lord D!M
Lord D!M is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef op 11-02-2003 @ 21:13:
yeaaahhh we gaan weer zaaien dit jaar
das de mijne.... hehe

*schleb*
Oud 02-04-2003, 22:44
Griller
Griller is offline
Binnenkort komt er een mooie foto sessie!
Oud 04-04-2003, 19:30
Griller
Griller is offline
Ik heb geen camera , maar ik ben nu al verliefd op mijn planten! Zodra ik iets geregeld heb dan zet ik hier foto's neer
Oud 08-04-2003, 14:44
Verwijderd
Ik heb gisteren ca. 30 zaadjes (van vorige jaren) laten kiemen, geen goede kwaliteit, ik betwijfel ten zeerste of er rookbaar spul bij zit, maar die krengen groeien als kool, geweldig! Ik ga 4-5 planten laten staan, en verzorgen.
edit: ik laat ze gewoon in potten op het balkon staan (op het zuiden natuurlijk), en bij zware wind/regen/storm haal ik ze binnen.

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:18
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Poetin schreef op 19-02-2003 @ 11:04:
Als je weet wat wiet is kun je mannetjes en vrouwtjes onderscheiden, de "frutseltjes" van de mannetjes lijken nl. helemaal niet op wiet
Oud 12-04-2003, 15:51
Verwijderd
Kweken is echt simpel.

Ik ben zelf 1,90 meter dus reken maar uit hoe groot de plant was.

Deze plant heb ik gekweekt volgens de lazy methode.
Pleur een zaadje in de grond en wacht.
Alleen dit jaar ga ik het beter doen, heb al allemaal shit staan waardoor ze beter groeien en grotere toppen maken ( soort chemische wondermiddel shit voor wietplanten). Maar ik zie wel hoe eht dit jaar gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:20
Günther
Günther is offline
Citaat:
Robo schreef op 12-04-2003 @ 16:51:
Kweken is echt simpel.

[afbeelding]
Ik ben zelf 1,90 meter dus reken maar uit hoe groot de plant was.

Deze plant heb ik gekweekt volgens de lazy methode.
Pleur een zaadje in de grond en wacht.
Alleen dit jaar ga ik het beter doen, heb al allemaal shit staan waardoor ze beter groeien en grotere toppen maken ( soort chemische wondermiddel shit voor wietplanten). Maar ik zie wel hoe eht dit jaar gaat.
maarik zie geen toppen, waarom zul je anders wiet kweken ....
Oud 12-04-2003, 16:41
Verwijderd
Deze foto is ook genomen voordat er toppen aanzaten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:52
Günther
Günther is offline
Citaat:
Robo schreef op 12-04-2003 @ 17:41:
Deze foto is ook genomen voordat er toppen aanzaten.
beetje ok kwalitatief? of pure bagger ?
Oud 12-04-2003, 22:35
harrie the 5th
Citaat:
Robo schreef op 12-04-2003 @ 16:51:
Kweken is echt simpel.

koop een stekkie, kijk er een maandje naar om, zet hem in de grond, oogsten knippen roken stoont zijn, enz..
Oud 13-04-2003, 02:10
Verwijderd
Robo!!!
Joost hier
maare, met mijn plantje (5 cm) gaat het goed
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 06:21
Verwijderd
Citaat:
SecreT-JunkY schreef op 13-04-2003 @ 03:10:
Robo!!!
Joost hier
maare, met mijn plantje (5 cm) gaat het goed
Ik heb er al twee van 3 cm, vannacht opgekomen .
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:36
Griller
Griller is offline
Citaat:
snees schreef op 13-04-2003 @ 07:21:
Ik heb er al twee van 3 cm, vannacht opgekomen .
Ik heb er nu zes van 23 cm , die dingen groeien als kool onder de lamp , ik zal binnekort een foto proberen te posten..
Oud 13-04-2003, 18:52
harrie the 5th
Citaat:
harrie the 5th schreef op 12-04-2003 @ 23:35:
koop een stekkie, kijk er een maandje naar om, zet hem in de grond, oogsten knippen roken stoont zijn, enz..
ikwas drogen vergeten in mijn stoondheid....
Oud 13-04-2003, 20:59
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb sinds gister 3 zaadjes klaar liggen om te ontkiemen. Ik hoop dat ze binnen een paar dagen klaar zijn
Oud 13-04-2003, 22:10
]{ing
]{ing is offline

jonge plant

topjes

heh
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:16
Verwijderd
]{ing; jij werkt met stekjes?
En is dat je pa op de laatste foto?

Bij mij zijn nu al 4 zaadjes opgekomen. Natuurlijk niet meer, dat zou niet mogen van oom agent...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 15:11
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
snees schreef op 14-04-2003 @ 13:16:
]{ing; jij werkt met stekjes?
En is dat je pa op de laatste foto?

Bij mij zijn nu al 4 zaadjes opgekomen. Natuurlijk niet meer, dat zou niet mogen van oom agent...
ja en ja dat is mijn pa

je mag wel meer hoor. volgens mij mag je per persoon zelfs 5 planten hebben, maar dan nog, zolang er niemand klaagt zal je ook niet snel de politie voor de deur hebben
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:30
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 14-04-2003 @ 16:11:
ja en ja dat is mijn pa

je mag wel meer hoor. volgens mij mag je per persoon zelfs 5 planten hebben, maar dan nog, zolang er niemand klaagt zal je ook niet snel de politie voor de deur hebben
4 per huishouden is et
dacht eerst ook 4 per persoon
moe je allemaal appart gaan wonen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten