Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 19:43
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Vanavond hoorde ik op Tros Radar (http://www.trosradar.nl) dan als UPC failliet gaat dat dan alle abbonees geen ontvangst meer zullen hebben. Kan dit wel? Moet de overheid niet ingrijpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2002, 20:00
autodropje
autodropje is offline
ja ik heb het ook gezien, ging erover dat als upc failliet gaat, wat niet geheel onwaarschijnlijk is, miljoenen nederlanders zonder tv/internet/foon zitten.

De overheid doet er momenteel niets aan, en hoopt dat upc snel overgekocht wordt dan, want tv ed zijn geen eerste levensbehoefte.

T ging ook over de slechte service van upc, waar veel mensen op dit forum waarschijnlijk ook last van hebben (oa ik).

Naja ik vind wel dat de overheid iets minder ongeintereseerd mag reageren. Ik bedoel als strax misschien een redelijk deel van Nederland plat ligt op het gebied van tv enzo, daar wordt de overheid ook niet beter op.
Oud 11-03-2002, 20:00
Verwijderd
Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat het een erg probleem is. Bij Radar haalden ze er een nationale ramp bij -> mensen die dan zonder kabel zouden komen te zitten, konden niet weten wat er aan de hand zou zijn.
Ik vind dat een beetje onzin. Je hebt je tv sowieso niet 24 uur per dag aan staan, daarnaast bestaan er ook mensen die géén kabel hebben én bestaat er ook nog het fenomeen 'radio met antenne'. Bij een ramp zet je lekker je wekkerradio aan, als je geen kabelontvangst meer hebt, en wacht je rustig op wat ze je vertellen.
De abbonees zullen na een dag of wat wel overgenomen worden door een andere organisatie....

Loos alarm..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:29
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik geloof niet dat als UPC failliet gaat ineens alle internet en TV d'r mee stopt... Dat lijkt me toch wel erg vergezocht, ik denk dat er best iemand zo slim zal zijn om UPS op te kopen, want zo slecht is heel dat netwerk echt niet hoor, de service is gewoon heel slecht, en intern.

Maar de UPC infrastructuur is heel goed. De servers etc. zijn uitstekend geconfigureerd en er is echt wel iets moois van te maken.
Oud 11-03-2002, 21:32
Verwijderd
Ik weet zeker dat ik dit eens iemand heb horen zeggen, misschien wel iemand van UPC zelf. Wanneer UPC failliet gaat is het alleen een kwestie van stroom op de boel draaiende te houden.

Er zal dus wel een heel noodplan zijn.

En dit komt best onnozel over
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:35
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Er zal dus wel een heel noodplan zijn.
dat is er dus niet, daar gaat dit topic over
Oud 11-03-2002, 21:38
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
dat is er dus niet, daar gaat dit topic over

Ik weet zeker dat iemand dat gezegd heeft, als het een "kwestie van de stroom lopende houden" is dan is er dus een "soort noodplan" lijkt mij

Ik vind btw dat de exploitatie van kabel tv door de overheid gebeuren moet, gemeente...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:43
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Jah nou anders ben ik nog wel bereid om het over te nemen... Als ik niet zo jong was...

Van UPC is echt wel wat te maken hoor, Chello/UPC blaast @home/Essent er vierkant uit met het netwerk en coax verbindingen.
Oud 11-03-2002, 21:51
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
autodropje schreef:

T ging ook over de slechte service van upc, waar veel mensen op dit forum waarschijnlijk ook last van hebben (oa ik).
AAAAARGH AAAAAARGH AAAAARGH
/me verscheurt 10 telefoonboeken!

Die rotservice van de UPC... daar heb ik een trauma aan overgehouden.

Merci! Laat me er niet weer aan herinneren!

AARGHAARGHAARGH!

Suzan
Oud 11-03-2002, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Jah nou anders ben ik nog wel bereid om het over te nemen... Als ik niet zo jong was...

Van UPC is echt wel wat te maken hoor, Chello/UPC blaast @home/Essent er vierkant uit met het netwerk en coax verbindingen.
hmmz de laatste weken ligt het hier om het kwartier plat, de laatste dagen niet meer. Wanneer ik die kakkerlakken dan probeer te bellen hangen ze op omdat het te druk is, wanneer ik dan uiteindelijk klaag zeggen ze dat het opgelost zal worden.

Dit heeft niets met topic te maken ik wil gewoon ff zeiken
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:53
Joostje
Joostje is offline
lang leve de privatisering
Oud 11-03-2002, 21:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Het gaat slecht met UPC, alweer.

Een aantal maanden terug was het net zo, en toen kregen ze weer een nieuwe kapitaalinjectie. Er kwam daarna ook publiciteit door o.a. Kassa (of hoe heet dat consumentenprogramma?), de consumentenvereniging COAX heeft flink wat gedaan en opeens waren alle storingen voorbij (bij internet).

Maar of het deze keer ook lukt?

Aan de andere kant, 'de kabel' is gewoon te groot om sowieso op zwart te gaan (voor langere tijd).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:57
Verwijderd
zoals jullie weten, is UPC gewoon een bedrijf dat alle (kleinere) kabelexploitanten heeft opgeslokt. in hilversum had je bijvoorbeeld A2000. wanneer UPC failliet gaat, hebben de consumenten denk ik niet echt een probleem; die kleinere bedrijven komen weer op de markt en alles wordt weer zoals het was (en hoort te zijn )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
zoals jullie weten, is UPC gewoon een bedrijf dat alle (kleinere) kabelexploitanten heeft opgeslokt. in hilversum had je bijvoorbeeld A2000. wanneer UPC failliet gaat, hebben de consumenten denk ik niet echt een probleem; die kleinere bedrijven komen weer op de markt en alles wordt weer zoals het was (en hoort te zijn )
prima, ik heb ook a2000 gehad, dat was echt top gewoon! nog beter dan advanced adsl!
en toen kwam upc...

maar ik denk niet dat heel nederland strax zonder tv ofzo zit, dat lijkt me wel heel erg lomp als dat zou gebeuren in nederland..

en de kleinere bedrijvne zullen idd wel denk ik terugkomen, gelukkig maar!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 01:51
drama
drama is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Vanavond hoorde ik op Tros Radar (http://www.trosradar.nl) dan als UPC failliet gaat dat dan alle abbonees geen ontvangst meer zullen hebben. Kan dit wel? Moet de overheid niet ingrijpen?

Das dan mooi kut want mijn internet gaat via fokking chello

Oud 12-03-2002, 07:06
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

De vraag is voor mij of de overheid wel mag ingrijpen uberhaupt. Is dat niet in strijd met de vrije handel?
Oud 12-03-2002, 07:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
maar ik denk niet dat heel nederland strax zonder tv ofzo zit, dat lijkt me wel heel erg lomp als dat zou gebeuren in nederland..

en de kleinere bedrijvne zullen idd wel denk ik terugkomen, gelukkig maar!
mja dat zal wel, dat denkt de overheid dus ook, nou ik hoop voor je dat er genoeg kleine bedrijven zijn die dat willen doen. Ik zie upc graag failliet gaan, maar ik had dan nog wel graag internet en tv.

enneh halve banaan over die service, dat klinkt heel bekend, voor klachten moet je perse bellen (je mag niet mailen ofzo) doe je dat krijg je na een kwartier zo'n bandje dat alle medewerkers in gesprek zijn en hangen ze (en daar gaat weer 1gulden50 per minuut) krijg je ze na maanden proberen op de meest rare tijdstippen een keer aan de lijn zeggen ze dat ze het goed zullen maken, dat gebeurd natuurlijk niet, jij weer bellen, na een maand elke dag proberen kom je er weer een keer door en dan zeggen ze weer dat ze het op zullen lossen, doen ze weer niet en zo zijn ze inmiddels al bijna een jaar bezig
Oud 12-03-2002, 08:29
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

enneh halve banaan over die service, dat klinkt heel bekend, voor klachten moet je perse bellen (je mag niet mailen ofzo) doe je dat krijg je na een kwartier zo'n bandje dat alle medewerkers in gesprek zijn en hangen ze (en daar gaat weer 1gulden50 per minuut) krijg je ze na maanden proberen op de meest rare tijdstippen een keer aan de lijn zeggen ze dat ze het goed zullen maken, dat gebeurd natuurlijk niet, jij weer bellen, na een maand elke dag proberen kom je er weer een keer door en dan zeggen ze weer dat ze het op zullen lossen, doen ze weer niet en zo zijn ze inmiddels al bijna een jaar bezig

ja...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 09:11
Verwijderd
Ikw eet niet of het al gezegd is..

Maar als UPC falliet gaat word het overgenomen door de overheid..

de TV-kabel altans omdat de overhied wil dat mensne in Nederland TV kunnen kijken om op de hoogte te blijven van het nieuws ed.

In nl is dat volgens mij zelfs een recht in zekere zin dan..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 09:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Maar de UPC infrastructuur is heel goed. De servers etc. zijn uitstekend geconfigureerd en er is echt wel iets moois van te maken.
Waarom heb ik dan gisteren 24 uur lang geen seconde internet gehad?

IK HAAAAAAAAAAAT UPC

Ik hoop maar dat ze failliet gaan, dan nemen m'n ouders wel ADSL... (die betalen alles)
Dat schijnt even snel te zijn, en hopelijk zónder 1 dag per week geen verbinding (ok, dat is overdreven, maar wel vaak... 1 dag per 2 weken, gemiddeld).

Maargoed, ontopic.

UPC heeft hier, in Zutphen e.o., de lokale kabelexploitant Tebecai (internetdiensten Tebenet) overgenomen, in december 2000.
Toen begonnen ook de storingen.
Voor die tijd, tijdens Tebenet (een van de eerste gebieden hier, waar kabel-internet beschikbaar was, in 1995), kon je gewoon de storingsdienst bellen, een gewoon lokaal nummer.
Sinds december 2000/UPC moet je daarvoor 0900-1580 bellen, kosten: €0,10 per minuut; gemiddelde wachttijd: 15 minuten. Dan krijg je een medewerker van een call-center te spreken die je vertelt dat er een storing is en dat eraan gewerkt word. Óf ze vertellen je dat er geen storing is en dat het aan jouw computer ligt (wat helemaal niet zo is).

K*tbedrijf.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 09:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
Zelfde in Zutphen met Tebecai (Tebenet) dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 10:29
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Waarom heb ik dan gisteren 24 uur lang geen seconde internet gehad?

nee, de servers en materiaal enzo is idd perfect, alleen ze weten er niet mee om te gaan, DAT is het probleem
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 10:32
Conan the Librarian
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
UPC heeft hier, in Zutphen e.o., de lokale kabelexploitant Tebecai (internetdiensten Tebenet) overgenomen, in december 2000.
Toen begonnen ook de storingen.
Maar waarschijnlijk is de snelheid ook flink toegenomen. Hier in Winterswijk, met vroeger Gelrevision (de Gamog-CAI), is de snelheid dankzij Chello van 32 kB/sec naar 192 kB/sec gegaan, om het product 'Chello' in heel Nederland gelijk te houden (en daarom is de upstream-snelheid van Amsterdam/A2000 verlaagd).

Het netwerk is overbelast, en dat is al een tijdje zo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Mensen, UPC is al falliet!!!
Oud 12-03-2002, 11:46
MC
MC is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:

bron?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2002, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:

M'n TV doet het nog
Doe niet zo dom, kijk bv ff op www.rtlz.nl

[Dit bericht is aangepast door darkshooter (12-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:52
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
MC schreef:
bron?
die heb ik niet nee, want ze willen het nog niet officieel bekent gemaakt, maar mn pa werkt bij de televisie dus dat vind ik wel veilig
Oud 12-03-2002, 12:04
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Maar waarschijnlijk is de snelheid ook flink toegenomen. Hier in Winterswijk, met vroeger Gelrevision (de Gamog-CAI), is de snelheid dankzij Chello van 32 kB/sec naar 192 kB/sec gegaan, om het product 'Chello' in heel Nederland gelijk te houden (en daarom is de upstream-snelheid van Amsterdam/A2000 verlaagd).

Het netwerk is overbelast, en dat is al een tijdje zo.

'
nee, lees mn reply maar eens, het is echt meer dan 3x slomer geworden, dat A2000 was toen het snelste internet in Nederland, A2000 begon in Hilversum, breidde zich uit naar Amsterdam en omstreken en ging verder met nog steeds topsnelheden, totdat UPC kwam..
het netwerk wordt voortdurend uitgebreid,verbeterd etc. t probleem is dat die materialen en die zooi wel goed is maar dat hun het zelf verkloten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 12:41
Isa
Isa is offline
UPC? dat gigantische bedrijf dat alle andere kabelbedrijven wegbeconcurreerd en opgeslokt heeft kan toch niet zomaar failliet gaan?

niet dat ik het erg zou vinden als het gebeurt btw.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
UPC? dat gigantische bedrijf dat alle andere kabelbedrijven wegbeconcurreerd en opgeslokt heeft kan toch niet zomaar failliet gaan?

niet dat ik het erg zou vinden als het gebeurt btw.
Als je nu eens naar bv RTLZ keek, was je op de hoogte.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:19
Conan the Librarian
Citaat:
Dutchy15 schreef:
nee, lees mn reply maar eens, het is echt meer dan 3x slomer geworden, dat A2000 was toen het snelste internet in Nederland, A2000 begon in Hilversum, breidde zich uit naar Amsterdam en omstreken en ging verder met nog steeds topsnelheden, totdat UPC kwam..
het netwerk wordt voortdurend uitgebreid,verbeterd etc. t probleem is dat die materialen en die zooi wel goed is maar dat hun het zelf verkloten
Maar FA - op wie ik repliede - woont niet in een A2000-regio.
(toch?)

Ik betwijfel overigens of hun materiaal wel voldoende, zowel qua kwaliteit als kwantiteit, is.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Als je nu eens naar bv RTLZ keek, was je op de hoogte.
alsof ik niks beters te doen heb dan kijjken naar economisch nieuws. RTLZ is wel de laatste zender waar ik naar wil kijken.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
alsof ik niks beters te doen heb dan kijjken naar economisch nieuws. RTLZ is wel de laatste zender waar ik naar wil kijken.

Waarom reageer je dan wel op economisch nieuws?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:53
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
UP, dit onderwerp is nog steeds actueel. Heeft iemand inmiddels meer nieuwe of nieuwe opmerkingen? Post It!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:25
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Waarschijnlijk al bekend, maar de kans is groot dat kabel-tv van UPC gewoon wordt overgenomen indien UPC failliet gaat...Het zijn voornamelijk de schulden die UPC de das omdoen en de inkomsten van kabel-tv zijn toch €20 miljoen...
Oud 14-04-2002, 13:25
Verwijderd
*Kant en klaar Plan van Aanpak voor UPC*

1. failliet laten gaan
2. nationaliseren
3. democratiseren
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:40
Jan
Jan is offline
Als upc failliet zou gaan zal gaan zal je gewoon tv kunnen kijken en internetten. Mocht niemand intresse in upc hebben dan zal ze wel zonder internet (chello) en tv kunnen komen maar dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Upc heeft een aantal back-ups dus de diensten zullen wel worden aangeboden alleen dit is maar voor korte duur want de back zal dan beslag op de inboedel van upc nemen.

*knip*

edit: reclame verkoop je maar op markt, niet op Scholieren.com

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Ehm, het gaat al tijden slecht met UPC. Meerdere keren op het journaal/nieuws geweest van 20:00.
Oud 14-04-2002, 17:42
Jan
Jan is offline
Jah maar het is nog niet zekern dat upc failliet gaat alleen de kans is groot

[edit]niet hardnekkig reclame blijven invoegen aub[/edit]

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:17
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Tis een beetje met kpn te vergelijken..

als ze geen umts licenties hadden en zo'n grote schuld waren ze zeker falliet verklaart.
doordat de umts licentie kpn middelen geeft waarmee ze de schuld verminderen, blijven ze operationeel

nou is upc wel iets ingewikkelder maar een kabelnetwerk wordt altijd wel verkocht..
misschien essent/@home of een andere partij zijn er meer dan genoeg.
Denk dat het eerder de vraag is wat de banken willen, als ze de uitgaven bijna zouden bevriezen zal upc ook winst kunnen maken.
(blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers.)
Oud 14-04-2002, 19:53
PFP
PFP is offline
Ik hoop het niet wat m,oet ik zonder kabel
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:44
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
weet iemand hoe de actuele stand van zaken is?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:27
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Ik hoorde dat over een halfjaartje ofzo Wannadoo Cable de boel gaat overnemen, wat Chello betreft dan he
Oud 16-04-2002, 16:03
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik ben ook best wel genaaid door die lui van UPC.. maar heb er uiteindelijk mooi winst op gemaakt: 50 gulden per niet op komen dagende monteur (2 keer) en ook nog eens 5 gulden per dag dat je geen internet hebt (totaal 10 dagen) daar kunnen we duz mooi van uit eten..

Iig als UPC failliet zou gaan dan is dat wel vrij lullig. Dan zit met zonder tv en internet .. lijkt me vreselijk!! Maar ik denk dat dan binnen een paar dagen ook alles weer wordt overgenomen.. al die kabels en dat hele netwerk ligt er dan al.. duz dat scheelt..

Conclusie: UPC heeft een heele slecht service... vaag eigenlijk dat ze daar nix aan doen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten