Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 22:42
AngelLena
AngelLena is offline
Voor alle droomverklaringen wil ik jullie verzoeken om eerst deze site te bezoeken voordat je je vraag hier stelt. Wij hebben gemerkt dat alle antwoorden hier vandaan te halen zijn en dat de mensen die hun antwoord niet kunnen krijgen vanaf de site hun vraag stellen aan degene die deze site heeft gemaakt. Dus voordat je je vraag plaatst, bekijk deze site even als je wil...

http://www.geocities.com/pe100nl/droominfo.html

De logische methode om droomsymbolen te "kraken", daarover kan je meer lezen op de site droominfo in: dromen snappen zonder droomwoordenboek.
En zo lang dat nog niet helemaal lukt, vind je de meest voorkomende droomsymbolen terug in het droomwoordenboek

Probeer dit eerst mensen!!!

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 20:45.
Advertentie
Oud 28-07-2003, 22:31
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb dit topic geopend met als doel: als je dromen hebt en je wilt ze verklaard zien: zet ze hier maar neer als je ze niet hebt kunnen vinden op de gegeven site. Hebben we een mooie verzameling en misschien dat iemand zo lief is om iets voor je te betekenen als die het kan en wil.

Alle topics over dromen die hier niet staan maar in een apparte thread, worden vanaf heden gesloten.
Oud 30-07-2003, 16:29
Vince_007
Vince_007 is offline
Mmm ik droom heeeeel ingewikkeld,

en 'k heb efkes op de site geweest

maar 'k kan het niet in elkaar passen :-)

hier komt ie :

Het is avond, zo rond een uur of 11-12. het is 2012, alhoewel er in ons gezin en van ons huis nog niets verandert is, behalve dat we een plasmaTV hebben. We kijken naar een of ander rotprogramma, en ik kijk ongeïnteresseerd door het raam naar buiten, naar de maan.
ik kijk dus en opeens zie ik een komeet op de maan afvliegen en exploderen. De maan spat in duizende stukjes uiteen. Een extra nieuwsflash op TV zegt dat er overal paniek is ontstaan en dat bijna alle regeringen vallen door de plunderingen en de chaos die er heerst. We gaan rustig slapen. De volgende morgen, ik word wakker, de zon schijnt. Het vreemde is dat om de tien minuten de zon verduisterd wordt. Aangezien ik met vogels kan communiceren vraag ik aan de eerstvolgende (witte) duif die voorbijvliegt hoe dat komt. De duif zegt me dat er een stuk van de maan op de ECB (= Europese Centrale Bank) is terechtgekomen en dat door die knal er een wolk Euro's in een baan rond de aarde terechtgekomen is en zo om de tien minuten voor de zon vliegt. Daarna wordt ik wakker.

en dan dit nog :

ik lig ergens in het zand nabij een ravijn, bijna al m'n botten zijn gebroken. ik hoor iemand 'maak hem af' zeggen en er vliegen twee kogels door m'n kop. Ik ben vreemd genoeg niet dood. ze werpen me in m'n auto en rijden me het ravijn in. Ik wordt wakker, ik kan me terug bewgen, maar ik heb ongelooflijke hoofdpijn van die kogels in m'n kop. ik kruip het ravijn uit, kom terug de beschaafde wereld binnen en merk dat alles 16 jaar later is. Ik herken Kaatje, ze ziet er nog net zo uit als vandaag en ik loop erop af, al roepende 'Kaatje ! Kaatje!" . Zij zegt tegen mij dat ze Suzanne heet, en dat ze de dochter van Kaatje is.
Oud 30-07-2003, 16:30
Vince_007
Vince_007 is offline
ow 'k had de vorige post niet echt gelezen

sorryyyyyyyyyyyyyy!
Oud 30-07-2003, 18:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 17:30:
ow 'k had de vorige post niet echt gelezen

sorryyyyyyyyyyyyyy!
Ben je er nu wel achter wat je dromen betekenen?
Oud 30-07-2003, 19:28
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-07-2003 @ 19:09:
Ben je er nu wel achter wat je dromen betekenen?
Nee, maar 'k had het vooral over je laatste stukje, over dat in bestaande threads posten
Oud 30-07-2003, 19:36
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 20:28:
Nee, maar 'k had het vooral over je laatste stukje, over dat in bestaande threads posten
Kan dus nu gewoon hier... Heb deze topic niet voor niets opengegooid. Maar heb je de site al gelezen oid en gezocht naar je antwoorden?
Oud 01-08-2003, 09:13
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 17:29:
(…droom…) en dan dit nog :

ik lig ergens in het zand nabij een ravijn, bijna al m'n botten zijn gebroken. ik hoor iemand 'maak hem af' zeggen en er vliegen twee kogels door m'n kop. Ik ben vreemd genoeg niet dood. ze werpen me in m'n auto en rijden me het ravijn in. Ik wordt wakker, ik kan me terug bewgen, maar ik heb ongelooflijke hoofdpijn van die kogels in m'n kop. ik kruip het ravijn uit, kom terug de beschaafde wereld binnen en merk dat alles 16 jaar later is. Ik herken Kaatje, ze ziet er nog net zo uit als vandaag en ik loop erop af, al roepende 'Kaatje ! Kaatje!" . Zij zegt tegen mij dat ze Suzanne heet, en dat ze de dochter van Kaatje is.
Is dit laatste deel nu een droom, die bij de vorige hoort (maan ontploft enz.?) Of is het een droom die je vlak na die eerste kreeg? Of is t er één die er niets mee te maken heeft en die je op een andere dag gekregen had?
Oud 01-08-2003, 15:03
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 01-08-2003 @ 10:13:
Is dit laatste deel nu een droom, die bij de vorige hoort (maan ontploft enz.?) Of is het een droom die je vlak na die eerste kreeg? Of is t er één die er niets mee te maken heeft en die je op een andere dag gekregen had?
die ik op een andere dag had :-)
Oud 04-08-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Het is avond, zo rond een uur of 11-12. het is 2012, alhoewel er in ons gezin en van ons huis nog niets verandert is, behalve dat we een plasmaTV hebben. We kijken naar een of ander rotprogramma, en ik kijk ongeïnteresseerd door het raam naar buiten, naar de maan.
ik kijk dus en opeens zie ik een komeet op de maan afvliegen en exploderen. De maan spat in duizende stukjes uiteen. Een extra nieuwsflash op TV zegt dat er overal paniek is ontstaan en dat bijna alle regeringen vallen door de plunderingen en de chaos die er heerst. We gaan rustig slapen. De volgende morgen, ik word wakker, de zon schijnt. Het vreemde is dat om de tien minuten de zon verduisterd wordt. Aangezien ik met vogels kan communiceren vraag ik aan de eerstvolgende (witte) duif die voorbijvliegt hoe dat komt. De duif zegt me dat er een stuk van de maan op de ECB (= Europese Centrale Bank) is terechtgekomen en dat door die knal er een wolk Euro's in een baan rond de aarde terechtgekomen is en zo om de tien minuten voor de zon vliegt. Daarna wordt ik wakker.
Wist je dat volgens de Maya's de wereld (as we know it) in 2012 ophoudt? Zo ja: Dan kan het zijn dat je zo aan dat jaartal komt. zo nee: Dan is dit wel heel creepy!!! De Maya's zeggen ook dat er na 2012 een tijdperk van geluk aanbreekt. En dat er geen geld meer is enzo...

Laatst gewijzigd op 04-08-2003 om 19:47.
Oud 04-08-2003, 19:07
Mononoke
Mononoke is offline
Wist je dat volgens de Maya's de wereld (as we know it) in 2012 ophoudt? Zo ja: Dan kan het zijn dat je zo aan dat jaartal komt. zo nee: Dan is dit wel heel creepy!!! De Maya's zeggen ook dat er na 2012 een tijdperk van geluk aanbreekt. En dat er geen geld meer is enzo... [/B][/QUOTE]

Geen geld?
Dat zou toch wel heel mooi zijn.

Maar stoer dat er een link ligt tussen de droom
en de apocalypse van de Maya`s.

Wat gaan we met deze informatie doen?

Oud 05-08-2003, 07:27
Vince_007
Vince_007 is offline
wist ik dus niks van *slik*
Oud 05-08-2003, 11:39
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Mmm ik droom heeeeel ingewikkeld,

en 'k heb efkes op de site geweest

maar 'k kan het niet in elkaar passen :-)

hier komt ie :

Hallo Vince,

Beide dromen gaan over de toekomst. Over wat er wel en niet anders is voor jou in de toekomst.

Droom 1: 2012

2012. Veel mensen die met het spirituele (new age, het paranormale) bezig zijn, verwachten in 2012 een toekomstig keerpunt in de geschiedenis. Dan zouden ‘de tijden veranderen’, oorlogen zouden ophouden, mensen zouden vriendelijker met elkaar omgaan, enz. Deze geboorte van de ‘nieuwe tijd’ zou met geboorteweeën gepaard gaan, moeilijke tijden vooraf. Dit zou dan op 21 december 2012 gebeuren.
Daarom zie ik dit jaartal als een symbool hiervoor. Merkwaardig dat je hier niet vanaf wist, je zou toch verwachten dat je dit kende, dat de droom een bekend symbool zou nemen. Omdat de rest van de droom ‘hierin past’, overeenkomt met dit idee, lijkt het me goed toch deze symbolische betekenis aan te houden.

voorspellende droom? Er is natuurlijk het idee van: ‘zou dit voorspellend zijn?’, omdat je hier niets van af wist. Maar in principe zijn dromen bijna altijd symbolisch waar, dat blijkt uit de praktijk van dromen uitleggen. En wat belangrijke gebeurtenissen betreft, dit is ook meestal symbolisch waar. De één droomt zo’n gebeurtenis zus, de ander zó, en daarom moet de symboliek van zo’n zelfde gebeurtenis in dromen van verschillende mensen steeds anders uitgelegd worden – bij iedere persoon op een eigen, symbolische manier. In de praktijk van het leven maken mensen dezelfde belangrijke collectieve gebeurtenissen ook ieder op hún manier mee.

In jouw geval is het ook te zien aan de droom, dat het om persoonlijke symboliek gaat.
  • Omdat het vernietigen van de maan nergens door de Maya’s of anderen beschreven wordt. Dit moet dus een symbolisch deel in de droom zijn, omdat we het niet letterlijk kunnen nemen. De gevolgen van het verdwijnen van de maan zouden volgens wetenschappers erg drastisch worden in ons zonnestelsel. Zoiets past ook niet bij de voorspellingen over 2012 zoals ze bekend staan.
  • Alles in je droom is in 2012 hetzelfde als nu, alleen is jullie huis onveranderd en hebben jullie een plasma tv. Dat kan ook niet letterlijk genomen worden, omdat we kunnen begrijpen dat een huis in 9 jaar tijd wel zal veranderen (nieuw meubilair, nieuw behang, andere verf enz.) en er wel meer nieuwe uitvindingen gekomen zullen zijn in 2012. Ook dit gedeelte kunnen we daarom niet letterlijk nemen, het moet dus weer symbolisch waar zijn.
  • ik neem aan, dat jullie leeftijden in de droom onveranderd zijn, zoals ze nu zijn?
  • De plasma tv is een nieuwigheid, die we nu ook al kennen. Dat versterkt het idee, dat de droom niet bedoelt, om jou een kijkje in de materiële toekomst op aarde te geven. De droom lijkt eerder materiële, letterlijke veranderingen te omzeilen.

vraag 1: is dat zo, dat jullie in de droom even oud waren als nu?

hoe werken droomsymbolen? Een symbool in een droom laat in principe op een aardse, lichamelijke of materiële (letterlijke) manier iets zien, wat op een geestelijke (figuurlijke, symbolische) manier bedoeld is. Zie dromen snappen zonder droomwoordenboek. Dit principe passen we toe op delen in de droom, die symbolisch moeten zijn.

huis. Een materieel huis staat meestal voor een persoonlijke, of in dit geval, gezinssfeer, daar vindt je geest op dat moment ‘onderdak’, is het idee. Kun je in het droomwoordenboek op mijn site vinden onder de woorden ‘gebouw’ en ‘huis’. De droom zegt dus, dat er in jullie gezinssfeer niets veranderd zal zijn in dat keerpuntjaar. Er is alleen ‘vernieuwing’ op technisch gebied van de tv, het is een plasma tv geworden. De tv is luxueuzer geworden. Maar de geestelijke kant van de tv, de inhoud, de programma’s, zijn oninteressant. Ik schat, dat jij op dit moment de tv-programma’s ook oninteressant vindt. Dat er dus in dit opzicht niets veranderd zal zijn in 2012.
De vernieuwingen in jullie huis zijn dus alleen op het gebied van de tv: je kijkt dus nu naar een lúxe oninteressante tv. Voor de rest is er geen energie gestoken in vernieuwingen, het leven thuis is dus niet verder ontwikkeld, alles blijft bij het oude.Dat is dan symbolisch voor de veranderingen in de geestelijke sfeer van het gezin, daarin zijn ook geen vernieuwingen, alleen het gemak is groter geworden, maar het blijft even oninteressant.
vraag 2: Klopt dat, dat je de tv nu oninteressant vindt? En de sfeer in jullie gezin ook?
Het leven zelf kan natuurlijk wel interessant zijn geworden voor je in die tijd, maar dat zal niet in de gezinssfeer zijn dan, dat interessante, zoals de droom dit ziet.

de maan. De maan wordt dus door een komeet getroffen en spat in duizenden stukjes uiteen. Dit gedeelte moesten we symbolisch opvatten, omdat het niet past in het 2012 idee, zoals dit in oude voorspellingen staat en geloofd wordt.

De zon en maan zijn de twee lichtgevers op aarde, de maan spiegelt het licht van de zon. Zon en maan geven beiden licht, en staan zo ook voor bewustzijn. De zon is dan mannelijk, ‘de geest’, en de maan vrouwelijk: ‘het gevoel’, de spiegel van de geest. De maan staat dus ook voor reflectie, terugblik, kijken binnenin jezelf, alsof je in een spiegel kijkt en zo jezelf leert zien. In deze droom is de maan een spiegel van het zonlicht op aarde, dus van het bewustzijn op aarde, zoals dat voor iedereen geldt. (zie ook bij het woord ‘maan’ in het droomwoordenboek, waar ik dit overigens net bijgevoegd heb).

Deze spiegel wordt nu vernietigd, maar in de vernietiging wordt de Europese Centrale Bank getroffen, en een wolk euro’s wordt een satelliet van de aarde. Die euro’s nemen dus de plaats in van de maan als spiegel. Het verschil is, dat de maan als spiegel zonlicht weerkaatst naar de aarde toe, en dat de euro’s als spiegel het zonlicht verduisteren. Dit verduisteren van het zonlicht betekent weinig, als je het letterlijk opvat, maar des te meer als je het symbolisch opvat. Dus moet het symbolisch opgevat worden. Zonlicht staat voor gezamenlijk bewustzijn van de aardbewoners. Zonlicht laat je met je lichamelijke oog de dingen op aarde onderscheiden, dat is een symbool voor ‘bewustzijn’, wat je in je géést dingen laat onderscheiden.

= > Het gezamenlijke bewustzijn op aarde wordt dus verduisterd door de euro’s, het geld.

Dit is, wat duidelijk wordt, als het gezamenlijke spiegelende bewustzijn (het gezamenlijke gevoel) op aarde vervangen wordt door de gezamenlijke euro’s. De droom laat zo zien, wat geld eigenlijk is, wat het in wezen doet. Het verduistert je geest, je bewustzijn. Dit is volgens jouw droom, wat de nieuwe tijden in 2012 laat aanbreken. Het geld (wat staat voor dingen voor jezelf claimen, bezitten) is van de aarde verdwenen, de mensen kunnen er niet meer bij. En er is duidelijk te zien, met het geld als nieuwe satelliet, als nieuwe “maan”, dat het je bewustzijn, je geest verduistert. Dit verdwijnen van de aarde van het geld is natuurlijk niet letterlijk, maar figuurlijk op te vatten: Het geld zal verdwijnen uit het bewustzijn van de mensen als een manier “om iets te hebben”. Het zal in het bewustzijn van de mensen zijn als “datgene wat je geest verduistert.” Mensen zullen dus niet meer in geld gelóven, het is niet op aarde, maar in hun géést waar. Hoe het na 21 dec. 2012 op aarde is, is denk ik in deze droom niet te zien. Dan zou de droom de letterlijke, materiële toekomst voorspellen. De maya’s voorspellen in ieder geval, dat we vanaf 2012 “boven geld en tijd uitstijgen”. Dat zal in principe wel geestelijk bedoeld zijn denk ik, misschien ook letterlijk. Maar de droom zegt het in ieder geval alléén geestelijk.

Op een of andere manier moet deze boodschap belangrijk voor jou zijn. Het is de kern van de droom. De droom zegt: als het om iets als 2012 in de toekomst gaat, dan moet je je dít erbij voorstellen. Misschien moedigt dit je aan bij je idealen van niet achter het geld aanrennen, als je die hebt. Het zou ook een waarschuwing kunnen zijn, om bijv. geld niet al te belangrijk te gaan vinden, als je geld nu belangrijk aan het vinden bent. De invulling hangt dus van jouw persoonlijke omstandigheden af. Je zou dus na moeten gaan, hoe je over ‘geld in het leven’ denkt. Hoe je hier tegenaan kijkt.

vogels. Je komt er in de droom achter, wat die 10 minuten verduistering betekenen doordat je dan (in 2012) met de vogels kunt communiceren. Dat vat ik niet letterlijk op, want dan zou de communicatie waarschijnlijk alleen over zaadjes gaan die lekker zijn, over welke vogel op die en die plaats op het dak mag zitten, enz. Dus moet het weer een symbool zijn.
Een vogel is een dier, en dieren staan net als mensen voor bewustzijn. Een vogel is een dier, wat niet alleen op aarde kan zijn, maar ook boven in de lucht. Dat is dan een symbool voor: een bewustzijn wat niet alleen bij ons áárdse bewustzijn kan zijn, maar ook bij het bewustzijn op grote gééstelijke hoogtes. (aarde ->geest weer dus). Zie ook onder het woord ‘vogel’ in het droomwoordenboek. De vogel staat dus heel vaak voor het bewustzijn wat ‘boodschappen van boven’ naar mensen overbrengt. Denk bijv. aan de uil als symbool van wijsheid. In 2012 kan je dan een soort ‘inspiratie van boven’ ontvangen, is het idee. Vandaar ook dat het dan mogelijk is om te begrijpen wat die tijdelijke verduistering door de zon is. Het gaat duidelijk niet over zaadjes en territoriums van vogels.
De duif kan een symbool zijn van een vredelievende vogel. Vooral als dat jouw idee ove een duif is.

de wereld en jullie gezin. Na de botsing van de maan en de komeet is de hele wereld in paniek, en jullie gaan gewoon rustig slapen. Dat zou erop kunnen duiden dat er niet al te veel binding met het leven van andere mensen gevoeld wordt in jullie gezinssfeer. Tenminste niet in 2012. Het zou kunnen, dat dit nu ook al zo is, dat je dit herkent in de droom als wat nu al is, zoals je het belangrijk vinden van de tv herkennen zult, en van geld, in jullie gezinssfeer. Dan laat de droom zien, dat er dus niet veel zal veranderen bij de mensen in je gezin. Het vallen van de regeringen past ergens wel weer in het beeld van 2012, want dan zou een 1000-jarige vredesperiode beginnen. Het einde van nationalisme en eigenbelang, denk ik.

---

Droom 2: 16 jaar later
Citaat:
(...) en dan dit nog :

Deze droom gaat ervan uit dat je 16 jaar in een ravijn ligt na geweld, en hoe de wereld er dan uitziet.

Dat is net zoiets als nu, alleen is het dan een generatie verder gekomen. Met andere woorden: er verandert niet veel in de toekomst. Andere mensen, hetzelfde beeld, dezelfde soort mensen, bedoelt de droom denk ik. Net als in droom 1 dus in je gezin: het enige wat verandert is de nieuwe generatie tv's daar. En natuurlijk ook de tijdgeest, maar daar is het dan 2012 voor.

---

Ik vermoed dat beide dromen je suggesties willen geven over hoe je tegen "de toekomst" aan kunt kijken.

EINDE DROOMUITLEG.

Als je vragen hebt over de droom, kan je ze hieronder stellen.

groeten, peter.

---

Over 2012 heb ik een aparte topic: 21-12-2012 - voorspellingen over een nieuwe tijd en een 1000-jarige vrede geopend, omdat het in deze topic over dromen moet gaan. Het commentaar wat mensen op de voorspellingen over het jaar 2012 willen geven, dat kan dan in deze topic gezet worden, staat alles mooi bij elkaar.

---

Als je je over 2012 wilt oriënteren, dan kun je ook hier eens een kijkje gaan nemen:

* 2012 en het einde van de maya kalender

* een nieuw tijdperk? … het aquariustijdperk?

* 2012 – quantum sprong

* maya.pagina.nl

* sophia doorscrollen naar: “2012, goden en planetaire aangelegenheden”

* 2012 unlimited

* google.nl - 2012 maya

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 12:31.
Oud 05-08-2003, 12:36
Vince_007
Vince_007 is offline
Best wel cool eigenlijk...

We waren idd nog altijd even oud, en de algemene sfeer binnen was idd oninteressant.

enigzins merci voor de uitleg :-)
Oud 05-08-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Vince_007 schreef op 05-08-2003 @ 08:27:
wist ik dus niks van *slik*
Whaa! dit is eng! Maar het hoeft geen voorspelling te zijn! Er zijn namelijk theorieen dat alle mensen (en dieren) één groot bewustzijn delen... maar dat dit eenheidsgevoel opgedeeld word door de lichamen van mensen... misschien dat je in je droom de gedachten van andere mensen (uit dat collectieve bewustzijn) oppikte en zo aan het getal 2012 bent gekomen...
't Klinkt nu wel heel spiritueel, maarja... ik wil overal een verklaring voor hebben!!!
Oud 05-08-2003, 18:36
Frondish
Frondish is offline
Ik heb zelf ooit een nachtmerrie meegemaakt en dat ging zo :

Ik stond in een donkere kamer en we aten spinazie aan een heel lange eethoek...ik zat met familie maar aan de muur hing een kleed met allemaal kleurtjes rood geel , blauw , groen allemaal..dus iedereen zegt dat ze naar bed gaan en ik ging door eten want spinazie is mijn lievelings eten...dus alles is op ik ging ook naar bed ik ging poetsen stond voor de spiegel en ik zag een geest achter me komen hij wou me beetpakken bij me schouder..
ik draaide me om en weg was hij , toen schrok ik wakker een dag later ging ik naar familie..en die had iets speciaals weet niet wat waardoor die dromen kon voorspellen en er werd voorspelt dat er iets met me fiets zou gebeuren maar hij wist niet wat er mee zou gebeuren ik zou niet vallen of aan gereden ofzo worden want er zat groen in me droom als dat er niet in zat dan zou ik een ongeluk krijgen nou 2 maanden later werd ik wakker en was me fiets gestolen...

ik kon er gewoon niet overuit maar het zijn dus mensen met een 7e gave zoals ze dat noemen...
Oud 05-08-2003, 18:40
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Proozt! schreef op 05-08-2003 @ 17:42:
Whaa! dit is eng! Maar het hoeft geen voorspelling te zijn! Er zijn namelijk theorieen dat alle mensen (en dieren) één groot bewustzijn delen... maar dat dit eenheidsgevoel opgedeeld word door de lichamen van mensen... misschien dat je in je droom de gedachten van andere mensen (uit dat collectieve bewustzijn) oppikte en zo aan het getal 2012 bent gekomen...
't Klinkt nu wel heel spiritueel, maarja... ik wil overal een verklaring voor hebben!!!
Mijn 'verklaring':

Het onbewuste (wat je dromen geeft) weet gewoon meer dan jijzelf bewust kunt weten. Daar merk je bijv. iets van bij waarschuwende of voorspellende dromen. Het is ook niet voor niets dat psycho-analytici als dr. Carl G. Jung ervoor kozen om psychiatrische patienten te behandelen aan de hand van hun dromen. Door dus hun dromen als leidraad te nemen. Jung schreef daarover, dat hij sinds hij dat deed, een hoger percentage patienten had, waar de hulpverlening bij gelukt was.

Bij toekomstdromen is het helemaal duidelijk: Inclusief kleine details wordt de toekomst gezien, die je zelf onmogelijk kunt zien.

Zou het daarom niet mogelijk zijn, dat datzelfde onbewuste feiten uit het heden kan zien, waar je persoonlijke bewustzijn toevallig nog geen kennis van genomen heeft? Dat lijkt me minder moeilijk als de toekomst zien, die nog niet gebeurd is.

Als je kunt accepteren, dat dromen psychische kennis over jezelf hebben, waarschuwingen kunnen geven, in de toekomst kunnen zien, dan is het niet moeilijk om te geloven dat ze dingen kunnen zien in het heden, die je zelf nog niet gezien hebt.

Verder zie ik de stukken, die de droom behandelt, die in de toekomst zouden spelen, niet als letterlijke toekomstvoorspellingen, maar als symbolische ideeen over de toekomst. Wat ik ook in de uitleg geschreven heb. Niets sensationeels aan, dus ...

dat is mijn mening over de droom in ieder geval.

peter.
Oud 05-08-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
pe51 schreef op 05-08-2003 @ 19:40:
Mijn 'verklaring':
Ja, die verklaring lijkt mij ook logischer... dat theorietje dat ik noemde geloof ik ook niet echt, maar ik spui graag mijn ervaringen en dingen die ik gelezen heb Volgens mij neem je in het dagelijks leven veel dingen waar die je niet bewust merkt... zodra je droomt gebruik je je zintuigen niet meer en kunnen die dingen die je niet opmerkte plotseling wel opduiken... je bent immers niet meer constant bezig met je zintuigen en je bewustzijn (nadenken enzo)...
Mijn voorbeeld:
De nacht voordat mijn beste vriendin het uitmaakte met mijn beste vriend, droomde ik dat ze ruzie hadden... ze hebben nooit ruzie en ze zijn ook zonder ruzie uit elkaar gegaan...
Het zet je toch aan het denken: hoe wist mijn brein dat het zou gebeuren? toeval? ik denk het niet... ik heb het misschien onbewust opgemerkt aan details in gezichtsuitdrukkingen, stem enz...

Conclusie: Een voorspelling is altijd gebasseerd op onopmerkbare dingen die je meemaakt.
Oud 13-08-2003, 10:33
Fantôme
Fantôme is offline
ik kan de droom niet meer zo heel goed herinneren maargoed.
ik droomde over twee jongens. 1tje was mijn vriend.
de andere jongen kende ik vaag... van het internet.
ik ging die jongen ontmoeten, en hij vroeg mij ten huwelijk. ik dacht niet aan de andere jongen (=mijn vriend) en zei ja.
iedereen vond het fantastich enzo. hoewel iedereen wist dat ik een vriend had maakte niemand er ophef over. pas op de dag dat ik zou trouwen, besloot ik 'nee' te zeggen op het moment van 'neemt gij (naam), (naam) tot uw wettelijke echtgenoot en belooft.....' maar eerst rende ik naar buiten. daar zag ik mijn vriend heel, maar dan ook heel somber kijken. maar hij zei nix.
toen ik terugkwam, was er, op de plaats waar de bruiloft moest plaats vinden een hele grauwe stemming. mijn moeder had al nee voor mij gezegd. en mn vriend vergaf het me gelijk, en toen trouwde ik met hem

echt supervaag, met veel 'onkloppende' dingen.
zoals, dat ik nooit aan trouwen denk... dat ik altijd aan mn vriend denk, geen jongen van internet ken, die ik 1 keer heb ontmoet en waarop ik verliefd ben en bovendien, dat mn moeder op die bruiloft nee zegt HEEL VAAG
ben ook wel een beetje ashamed over deze droom.
-xxx- wen
Oud 13-08-2003, 15:42
Verwijderd
HIer zal geen navolging meer op komen, vanaf nu gaat alles via het droomwoordenboek. Eerst zelf kijken en opzoeken en dan pas vragen.
Advertentie

Regels voor berichten