Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 12:44
martine17
martine17 is offline
Weet iemand hoe je kan voorkomen dat je blaasontsteking krijgt door het vrijen? Ik heb dit half jaar al iets van 6 x blaasontseking gehad, en het is echt heeeeeel vervelend. Ik had gelezen dat het kon komen door het vrijen, en dat kan wel kloppen want steeds als ik wat vaker in een korte tijd met mijn vriend naar bed ga, krijg ik blaasontsteking. Nu dus weer, ik kon niet meer slapen van de pijn. Ik had ook gelezen dat je voor de sex een groot glas water moest drinken en daarna naar de wc moet gaan. Dit probeer ik meestal wel, maar ja, dat is natuurlijk ook zo dom om als je net in the mood bent ff te stoppen om wat te drinken. Het naar de wc gaan na het vrijen doe ik wel altijd. Maar toch helpt dit niet. Ik vind het echt ontzettend vervelend, heeft iemand misschien een tip om dit te voorkomen? (trouwens, werkt de dokter op koninginnedag?)
Oud 30-04-2002, 13:08
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk voor een reply van mij over het voorkomen van een blaasontsteking in het algemeen maar eens op http://forum.scholieren.com/showthre...laasontsteking
Ik zag dat je dit topic ook op het sexualiteitsforum had gezet. Voor zover ik weet is het niet toegestaan om hetzelfde topic in verschillende forums te plaatsen omdat dit op crosspost neerkomt.
Oud 30-04-2002, 19:52
kizzy
kizzy is offline
bij mij hielp cranberrytabletjes wel goed, en je moet gewoon na het vrijen even naar de wc gaan, verder valt er niets aan te doen lijkt me
Oud 01-05-2002, 15:14
Verwijderd
het gaat om goede hygiene... als jij en je vriend gewoon elke dag douchen dan wil ut ook wel helpen... om ut maar grof te zeggen... bacterien van je vriends lul (daar komt ook urine uit natuurlijk) komen bij jou naar binnen waar ze ontstekingen veroorzaken in je blaas...

dit kan je voorkomen door bijvoorbeeld dingen te gaan slikken: elke dag een vitamine c tabnletje en cranberry (veenbessen) tabletten willen ook nog wel eens helpen. als je de pil slikt heb je ook een verhoogde kans op blaasontsteking

hou jezelf en je vriend vooral 'van onder' goed schoon, zo geef je bacterien geen kans

ga NIET voor, maar NA de sex even naar de wc, veel ut eventueel even schoon met een washandje ofzo

draag katoenen slipjes, geen strings, geen hele strakke broeken, en zo min mogelijk inlegkruisjes...

succes....
Oud 01-05-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef:
blah
eneeh... veel drinken..
als ik blasontsteking op voel komen drink ik in drie uur drie liter water en dan issut meestal weer weg...
Oud 01-05-2002, 18:16
ekki
ekki is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
het gaat om goede hygiene... als jij en je vriend gewoon elke dag douchen dan wil ut ook wel helpen... om ut maar grof te zeggen... bacterien van je vriends lul (daar komt ook urine uit natuurlijk) komen bij jou naar binnen waar ze ontstekingen veroorzaken in je blaas...
veel douchen hoeft niet per sé te helpen, hoor.

er worden bacteriën (ook met condoom enzo) je vagina in geperst. die zorgen voor ontsteking. je moet iig voor het vrijen 2 glazen water drinken en zo snel mogelijk erna even gaan plassen, dan gaan die bacteriën namelijk weer er uit.

cranberry is idd heel goed.
heeft bij mij errug goed gewerkt.
Oud 02-05-2002, 14:26
nl2suzy
nl2suzy is offline
Uhh het hoeft niet perse dat je wat merkt van blaasontsteking.. Ik kwam laatst bij de dokter.. En ik dacht.. Dat ik GEEn blaasontsteking had.. Zegt ie doodleuk dat er bloed in me plas zit (Kan je alleen onder de microscoop zien..) Dus.. jehoeft er niet altijd wat van te voelen! Zeker niet als je er vaker last van hebt.
Oud 04-05-2002, 12:15
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
martine17 schreef:
Weet iemand hoe je kan voorkomen dat je blaasontsteking krijgt door het vrijen? Ik heb dit half jaar al iets van 6 x blaasontseking gehad, en het is echt heeeeeel vervelend. Ik had gelezen dat het kon komen door het vrijen, en dat kan wel kloppen want steeds als ik wat vaker in een korte tijd met mijn vriend naar bed ga, krijg ik blaasontsteking. Nu dus weer, ik kon niet meer slapen van de pijn. Ik had ook gelezen dat je voor de sex een groot glas water moest drinken en daarna naar de wc moet gaan. Dit probeer ik meestal wel, maar ja, dat is natuurlijk ook zo dom om als je net in the mood bent ff te stoppen om wat te drinken. Het naar de wc gaan na het vrijen doe ik wel altijd. Maar toch helpt dit niet. Ik vind het echt ontzettend vervelend, heeft iemand misschien een tip om dit te voorkomen? (trouwens, werkt de dokter op koninginnedag?)
Je kan ook gewoon na het vrijen heel veel water of wat dan ook drinken, zolang de blaas maar zo snel mogelijk gespoeld wordt.. het beste is natuurlijk er voor maar dat is beetje onhandig idd Ik heb het ook 'n paar keer gehad door het vrijen en bij mij gaat het wel goed als ik gewoon Ssuuuper veel drink er na.. ennu van de dokter krijg je antibiotica waarschijnlijk wat wel oké werkt
xxx
Oud 22-05-2006, 20:36
moiiiii
moiiiii is offline
Heej allemaal,

Ook ik heb sinds 2 jaar heel vaak last van blaasontsteking gehad. Ik had het eigenlijk vaker wel dan niet. Na de sex kon ik altijd met 100% zekerheid zeggen dat ik binnen 1 á 2 dagen weer blaasontsteking zou krijgen. Heb echt alles geprobeerd ertegen, plassen na de sex, veel drinken voor en na, cranberrypillen, cranberrysap, cranberrythee, vitamine C - tabletten, goede hygiene, onderhoudskuur antibiotica van 2 maanden etc. Niets hielp, de kuur natuurlijk wel, maar zo snel ik daarmee stopte (wilde niet mn hele leven antibiotica slikken) had ik het gelijk de volgende keer na het vrijen weer. Ik werd er moedeloos van, het legt ook zo'n druk op je relatie. Ik en de huisarts dachten steeds meer aan chronische blaasontsteking... Toevallig kwam ik erachter dat ik het met condoom niet kreeg! (Omdat ik de pil was vergeten.) Dit nog een paar keer getest en het was echt zo. Mijn huisarts had er echter nog nooit van gehoord dat je iets van je vriend kon krijgen, dus ik was nog geen stap verder. Een paar maanden daarna kreeg mijn vriend lichte klachten, beetje ongemakkelijk gevoel bij de ballen. Van zijn huisarts kreeg hij een antibioticakuur van 1 maand, speciaal gericht op de prostaat, omdat hij het vermoeden had dat mn vriend prostatitis had (prostaatontsteking). Na deze kuur heb ik NOOIT meer ergens last van gehad! Mijn vriend had dus waarschijnlijk al die tijd een infectie in de urinewegen of prostaat gehad (hij heeft ook een keer blaasontsteking gehad), waar ik iedere keer blaasontsteking van kreeg. Al die tientallen keren blaasonteking en antibiotica voor mij waren dus niet nodig geweest als we dat geweten hadden. Omdat ik dit nergens kon vinden post ik het maar hier, misschien kan ik er nog iemand mee helpen! Sterkte iedereen met blaasontsteking verder, mijn advies is vooral veel drinken...

Groetjes!
Oud 22-05-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
moiiiii schreef op 22-05-2006 @ 21:36 :
Heej allemaal,

Ook ik heb sinds 2 jaar heel vaak last van blaasontsteking gehad. Ik had het eigenlijk vaker wel dan niet. Na de sex kon ik altijd met 100% zekerheid zeggen dat ik binnen 1 á 2 dagen weer blaasontsteking zou krijgen. Heb echt alles geprobeerd ertegen, plassen na de sex, veel drinken voor en na, cranberrypillen, cranberrysap, cranberrythee, vitamine C - tabletten, goede hygiene, onderhoudskuur antibiotica van 2 maanden etc. Niets hielp, de kuur natuurlijk wel, maar zo snel ik daarmee stopte (wilde niet mn hele leven antibiotica slikken) had ik het gelijk de volgende keer na het vrijen weer. Ik werd er moedeloos van, het legt ook zo'n druk op je relatie. Ik en de huisarts dachten steeds meer aan chronische blaasontsteking... Toevallig kwam ik erachter dat ik het met condoom niet kreeg! (Omdat ik de pil was vergeten.) Dit nog een paar keer getest en het was echt zo. Mijn huisarts had er echter nog nooit van gehoord dat je iets van je vriend kon krijgen, dus ik was nog geen stap verder. Een paar maanden daarna kreeg mijn vriend lichte klachten, beetje ongemakkelijk gevoel bij de ballen. Van zijn huisarts kreeg hij een antibioticakuur van 1 maand, speciaal gericht op de prostaat, omdat hij het vermoeden had dat mn vriend prostatitis had (prostaatontsteking). Na deze kuur heb ik NOOIT meer ergens last van gehad! Mijn vriend had dus waarschijnlijk al die tijd een infectie in de urinewegen of prostaat gehad (hij heeft ook een keer blaasontsteking gehad), waar ik iedere keer blaasontsteking van kreeg. Al die tientallen keren blaasonteking en antibiotica voor mij waren dus niet nodig geweest als we dat geweten hadden. Omdat ik dit nergens kon vinden post ik het maar hier, misschien kan ik er nog iemand mee helpen! Sterkte iedereen met blaasontsteking verder, mijn advies is vooral veel drinken...

Groetjes!
moet je daar een vier jaar oud topic voor uppen?
Oud 22-05-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-05-2006 @ 21:42 :
moet je daar een vier jaar oud topic voor uppen?
Ze is wel erg enthousiast.
Topic gesloten

Regels voor berichten