Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() [B]BZe hebben soms dyslexie of dyscalculie: dyslexie, heb het nog steeds maar, mijn lieve ma heeft me naar goede dokters gestuurd[/B Er komen steeds meer mensen bij met dyslexie heb ik het idee dus je bent niet de enige. Op den duur moet men er wel rekening mee gaan houden, een aangepaste manier van onderwijs zien te vinden als het er zo veel worden. Er zitten trouwens ook voordelen aan dyslexie (als je die nog niet ontdekt had), lees er maar eens boeken over ('de gave van dyslexie' bijv.); ze zijn vaak creatief omdat ze zich hun leven lang al in allerlei bochten moesten wringen om iets te begrijpen, ze kunnen goed beelddenken, ze kunnen hun voorstellingsoog verplaatsen of zoiets ![]() ] |
![]() |
|
dit is zoo nep...voor je het weet breekt WO III uit, hebben ze een lijst van zogenaamde indigo-kindjes en gaan neo-nazi's systematisch ruimen.
Dit is serieus bedoeld. (hehe ![]() Tevens ben ik benieuwd naar de bedenker van de lijst. |
![]() |
|
![]() |
Ik ken de voordelen zeker wel ja!
![]() Maar mensen kunnen dus wel van dyslexie afkomen, eerst was het bij mij heel erg, nu niet meer zo heel erg. Is wel fijn, anders zou ik grote problemen hebben met natuurkunde enzo. Met die vervelende verhalen enzo, dan gaan ze helemaal om sommetjes heen draaien. Heb ik soms nog wel moeite mee, maar gelukkig niet te veel. |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zal die lijst wel invullen en proberen wat dingen uit te leggen
![]() Hijs wel lang hoor.. Maar indigo kind, mja zo noemen ze mij ook.. Ik weet niet of dat van 1986/87 wel klopt, want er zijn idd al veel langer indigo kinderen, al ben ik wel in 87 geboren ![]() Ze huilen vaak als baby: ja Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: Ja, ik word vaak vreemd aangekeken als ik weer eens iets zeg waarbij andere denken, komt dat uit jouw mond? Mijn leeftijd word vaak ook niet geloofd.. Ze benaderen alles vanuit hun emotie: ja, ik kan haast niet anders ![]() Ze leven vanuit de eigen wijsheid: Ja, ik denk veel over dingen na, haal daar dingen uit om te leren en op die dingen kun je leven.. Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: Heel sterk, als iemand zich niet goed voelt, hoef ik het niet eens te weten, dan kan ik ook heel erg in een dip raken.. Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: Ja! Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: Ja, heel erg, heb tegenwoordig ook de neiging weinig te gaan geloven Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: Beide.. Ik kan heel vrolijk zijn, maar in grotere groepen heel teruggetrokken.. Ze hebben moeite met de motoriek: ja, ik was ook een latertje, kon ook laat fietsen.. Nu eigenlijk niet meer zo Ze zijn dromerig: 24 uur per dag ja ![]() Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: ja, soms iets te ingewikkelde dat wel ![]() Ze reageren sterk intuïtief: ja, ik ga altijd eerst op mijn intuitie af Ze hebben soms paranormale ervaringen: (Helaas) Ja Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: Nee, dat niet Ze hebben vaak voedselintoleranties: Ja Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: Ja, heb vaak vreemde onbekende uitslag Ze hebben soms astma: nee Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: Sterke binding met de natuur idd, vegetarier niet, wel gewild maar moest van mijn moeder gewoon vlees eten.. Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: Mwah valt wel mee denk ik Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: Ja, of juist heel stil, omdat ik daar echt moeite mee heb Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: Jeps.. (kan ik niet uitleggen ![]() Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: Ja Ze zijn soms hoogbegaafd: nee, dat niet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ze huilen vaak als baby: beslist niet
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: vroegah Ze benaderen alles vanuit hun emotie: ja Ze leven vanuit de eigen wijsheid: ja Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: nou dat wel, maar ik kan me niet inleven in ene ander als ik bv wat zeg tegen die gene, wat klinkt dat lekker vaag. Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: ja Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: ja, als ik iets niet kan en haat. Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: teruggetrokken, heel erg. Ze hebben moeite met de motoriek: ja ik gooi altijd alles om en loop snel scheef :/ Ze zijn dromerig: ja Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: hehe jah Ze reageren sterk intuïtief: ja Ze hebben soms paranormale ervaringen: nee Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: moest ik ooit voor gestest worden maar das nooit gebeurt door de kosten. Ze hebben vaak voedselintoleranties: nee Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: ja, vroeger had ik last van rare bultje's Ze hebben soms astma: nee Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: ja Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: taal=slecht, rekenen=slecht, intellectueel WAS goed, sociaal=slecht, motorisch=slecht Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: ja Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: ja Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: ja Ze zijn soms hoogbegaafd: volgens een internet test wel, maar dat geloof ik niet. kan ook niet kloppen. maar ik denk dat iedereen wel overeenkomsten zal hebben. er klopte alleen wel veel bij mij. o, en ik ben uit 1985 |
![]() |
|
Ze huilen vaak als baby: Nee helemaal niet
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: Jawel Ze benaderen alles vanuit hun emotie: Ja Ze leven vanuit de eigen wijsheid: Ja absoluut Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: Nou nee niet op een paranormale manier nee. Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: Zeker. Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: Heel erg veel moeite. Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: Vrij teruggetrokken Ze hebben moeite met de motoriek: Hmm. Ja, eigenlijk wel! Ze zijn dromerig: Beetje. Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: Ik kom vaak vanuit mijn eigen wijsheid met oplossingen die anderen als totaal onmogelijk beschouwen. Ze reageren sterk intuïtief: Nee, valt wel mee. Ze hebben soms paranormale ervaringen: Nee. Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: Nee, maar ik lees wel langzaam Ze hebben vaak voedselintoleranties: Nee Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: Nee helemaal niet Ze hebben soms astma: Beetje denk ik Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: Veganist ![]() ![]() Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: Taal en rekenen niet, intellectueel en sociaal wel. Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: Ja vroeger wel, dat is er nu wel van af. Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: Ja. Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: Angstig wel, slapen doe ik als een roos. Ze zijn soms hoogbegaafd: Moelijk te zeggen, ik denk het wel.
||
Citaat:
Met 7e "aura" zul je 7e "chakra" bedoelen. In het Hindoeisme zien ze "chakra's", het is een onderdeel van de yoga filosofie, en in de 60-er jaren overgewaaid naar Europa. Een "aura" dat is een andere manier van zien. Dan zien mensen een soort gekleurde energie om je heen, de kleuren hebben symbolische betekenissen. De betekenis van de 7e chakra is wel in boeken te vinden, maar dan moet je in yogaboeken kijken, of op het internet zoeken onder 'chakra" of "yoga" of "lotusbloem" bijv. Die betekenis lijkt wel wat op de betekenis van de kleur indigo. Maar "chakra's" en "aurakleur" zijn eigenlijk twee geestelijke talen. Die natuurlijk hetzelfde kunnen zeggen. Indigo is dat mooie diepe blauw, en deze kleur staat in het algemeen voor "het spirituele", "het bovenaardse". Dat betekent hij volgens mij niet alleen in dromen en visioenen, maar ook in de aurakleur. En de 7e chakra staat volgens de yogaleer voor het contact met het bovenaardse. In beide talen (chakra & aurakleur) zou het betekenen dat het spirituele belangrijk is voor je. Dat is natuurlijk een heel goeie zaak, alleen vinden anderen het nogal eens gek, omdat het voor hen "niet normaal" is. Ik denk dat het voor nieuwetijdskinderen en indigokinderen niet normaal is, om te zijn zoals de rest van de mensen. Trouwens, over aurakleuren bestaan ook lijstjes op internet, die van persoon tot persoon verschillen. Je moet niet zomaar iets aannemen. En als je zelf aurakleuren kan zien, kan je volgens mij proberen, om de betekenis zelf aan te voelen. Er zijn op internet ook forums voor nieuwetijds- en indigokinderen. Bijv: http://www.nieuwetijdskinderen.nl/ (nederlands) of http://www.nieuwetijdskinderen.be/ (belgisch-nederlandstalig) en nog veel meer, als je op google zoekt. Maar misschien wist je dat alles al. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
Het overdreven (soms zweverige) gedoe rondom ntk's (nieuwetijdskinderen) en indigo's komt vaak van de ouders en hun omgeving af. Die vinden het soms heel mooi, het idee dat hun kind een soort "wonderkind" is, dat hij uit "hogere sferen komt", enz. Hun idee bij hogere sferen is dan vaak wat zweverig, daar kunnen ze niets aan doen, dus je kan het ze niet echt kwalijk nemen. En iedere ouder wil natuurlijk trots op zijn/haar kind zijn. Van de andere kant zijn er ook vaak overdreven negatieve reacties bij ouders en omgeving. Omdat ze stiekem jaloers zijn of zich geen houding weten, omdat een kind dingen beter weet als zij, volwassenen. Die het juist voor dat kind zouden moeten weten, dat geloven ze. Veel problemen komen doordat de mensen rondom deze "kinderen" niet mee kunnen komen, en omdat het leven niet ingericht is op ze. Een ntk is ergens een kind, ergens ook niet. Een volwassen geest in een kinderlichaam, zou je ook goed kunnen zeggen. --- Maar wat jij over aurafoto's denkt, dat gaat niet op volgens mij. Een aurafoto maakt geen foto van de aura die auralezers kunnen zien en waaruit ze je eigenschappen kunnen aflezen. Die aura ligt veel dieper als wat op zo'n foto komt, denk ik. Dat vertellen ze er vaak niet bij op paranormale beurzen, ze begrijpen zelf ook niet precies wat er op de foto komt. En het levert centjes op, natuurlijk. Ik was eens op een paranormale beurs met een paar mensen, en een meisje liet een aurafoto maken. Ze vond de kleuren niet mooi, te somber. Toen zei ik dat ze ook vrolijke kleuren kon krijgen, als ze nog een foto liet maken, en aan dingen dacht, die leuk zijn. Bijv. aan hoe lief haar vriendje haar vindt, of hoe lief ze hem kan vinden. Of aan iets anders, waardoor ze hele mooie gevoelens kreeg. Dat probeerde ze, en ze kreeg toen een mooie gele kleur. De sombere kleuren waren weg. Ze had nu dus 2 foto's van "haar aura". Welke was nu "de echte aurafoto"? Ik begrijp het zo, dat aan de buitenkant van de aura je oppervlakkige stemming zit. Die elk moment kan veranderen. En dat in de diepere lagen de vastere eigenschappen zitten, die je niet een twee drie kan veranderen. En dat daar ook je diepere gevoelens zitten. De dingen, die je "eigen" zijn. En dat zo'n camera alleen de buitenkant van je aura fotografeert, en dus alleen je oppervlakkige stemming "in beeld brengt". De kleur geel heeft te maken met liefde die je voor iemand voelt. Het meisje zal dus op dat moment dat die 2e foto genomen werd, liefde voor iemand gevoeld hebben. Dus ben maar heel voorzichtig om de aurafoto die je hebt laten maken, zo uit te leggen, dat je eigenschappen erop staan. Volgens mij is het niet meer dan het oppervlakkige deel van je stemming op dat moment! groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
Dan kan het wel weer kloppen wat Gael zegt, als je dan gaat zitten nadenken over waar je over zal gaan denken (je vriendje bijv.) dan krijg je dus een geel aura..maar misschien dat jij dat ook al zo bedoelde, dan heb ik het iets verkeerd begrepen. |
![]() |
|
[QUOTE]Frummel schreef op 05-11-2003 @ 12:06:
[B]Ik zal die lijst wel invullen en proberen wat dingen uit te leggen ![]() Ze hebben moeite met de motoriek: ja, ik was ook een latertje, kon ook laat fietsen.. Nu eigenlijk niet meer zo Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: ja, soms iets te ingewikkelde dat wel ![]() ] Over dat laat fietsen van jou, dat had ik ook hehe...ik kon pas fietsen toen ik 7 was ![]() Ik weet wel voor een deel de reden waarom ik motorisch slecht ben: ik zit teveel in mijn hoofd (dus te weinig in mijn lichaam), ik ben teveel een denker (ipv een voeler, een ervaarder) daarom kan ik me af en toe ook zo lang of houterig voelen.....en dat ik veel in mijn hoofd zit kan er ook weer voor een deel voor zorgen dat ik af en toe zo leef als buitenstaander van mn eigen leven....ik ben te weinig aanwezig op het actieve ervaringsvlak. Maar hoe dat bij de nieuwetijdskinderen onder ons zit weet ik niet...er staat bij dat die soms ook teveel in hun hoofd zitten, maar das dan toch weer op een andere manier dan neem ik aan want indigo's zijn juist voelers en geen (oppervlakkige) denkers lijkt mij..... Oja, over dat 'wijze uitspraken' doen......ik had nee ingevuld en dat is ook nog steeds nee ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 17:05. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ze huilen vaak als baby : mwoah.
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd : dat gevoel heb k wel ja. Ze benaderen alles vanuit hun emotie : nee niet specifiek Ze leven vanuit de eigen wijsheid : ook niet. ligt eraan welke situatie Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over : jep Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel : ja wel een beetje Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid : neuh.. Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: kben idd niet de rustigste Ze hebben moeite met de motoriek : pf een fatsoenlijke koprol maken is al een hele klus voor me. Ze zijn dromerig: ja. Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: k laat het denken vaak aan andere over ![]() Ze reageren sterk intuïtief: hm. geen idee. Ze hebben soms paranormale ervaringen: sja wat is paranormaal. waarschijnlijk word dat een ja Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: nope Ze hebben vaak voedselintoleranties : ? Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: wel es gehad ja Ze hebben soms astma: nee, alleen word ademer moeilijker als k me flink heb ingespannen. Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging : sterke binding met de natuur inderdaad, en ben heel even vege geweest. Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: taal gaat me prima af, rekenen is bagger. de rest weet ik niet Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: niet zeer driftig, gewoon pissed Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: ja. Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: het duurt wel een tijdje voordat k in slaap val, maar k slaap wel goed door. niet verdrieting, angstig valt wel mee Ze zijn soms hoogbegaafd: haha nog niet misschien
||
Citaat:
en aan hoeveel hiervan moet je voldoen wil het kunnen dat je dat hebt? ik heb er geloof ik best veel namelijk...
|
Het nuttige van het nieuwe begrip: "nieuwetijdskinderen" en "indigokinderen" vind ik, dat mensen zichzelf nu op deze manier kunnen gaan bekijken. Als je een ntk/indigo bent, zul je op deze manier meer van jezelf snappen.
Dan hoef je dus niet meer te geloven dat de problemen aan jezelf liggen, want dan liggen ze aan het grote verschil tussen jou en de anderen. En als kind kan je dan moeilijkheden krijgen alleen omdat je niet begrepen wordt. Je bent als geest dus gewoon wat verder ontwikkeld in sommige opzichten. Ik denk ook, dat het te simpel is om te zeggen: "je bent OF ntk/indigo OF een gewoon iemand". Volgens mij zijn er heel veel tussenvormen. Sommige mensen zijn 100% ntk/indigo, sommigen 90%, 80%, 70%, enzovoorts. En soms kun je bepaalde dingen van jezelf vergelijken met het idee ntk/indigo, en kun je die speciale delen van jezelf dan zo begrijpen. En andere delen van jezelf begrijp je dan weer beter op de gewone, alledaagse manier. Wat volgens mij echt bij ntk's/indigo's hoort, is dat ze heel idealistisch zijn, en de wereld vaak tot een betere plaats willen maken. Ik weet niet of dat wel goed in die lijstjes terugkomt. En ntk's/indigo's krijgen niet ZOMAAR problemen, ze krijgen die juist omdat ze zo idealistisch, gevoelig, wijs zijn, omdat ze zoveel van de waarheid houden, enz. Het druk worden is dan denk ik een poging, de problemen te ontvluchten. Maar begrijpen doe je bij een ntk/indigo de problemen pas, wanneer je weet dat ze idealist, gevoelig in geest en lichaam, wijs, geestelijk volwassen, enz. zijn. Ik ben zelf wel geen ntk of indigo, maar ik begrijp het wel op deze manier. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze huilen vaak als baby: Nope
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: Mjah Ze benaderen alles vanuit hun emotie: Ja, zeker weten Ze leven vanuit de eigen wijsheid: Ja Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: Ja Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: .. Jah, denk het wel Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: Zeker. Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: Behoorlijk teruggetrokken, ieg in bepaalde situaties Ze hebben moeite met de motoriek: Neu, niet zo Ze zijn dromerig: Heel erg. Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: Soms. Ze reageren sterk intuïtief: Best wel. Ze hebben soms paranormale ervaringen: .. Misschien. Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: Nee. Ze hebben vaak voedselintoleranties: Nee. Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: Eczeem gehad Ze hebben soms astma: Nee Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: Ik voel me zeker verbonden met de natuur, en ik ben vegetariër. Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: Mijn sociale vaardigheden ontwikkelen zich denk ik langzamer dan rekenen en taal ![]() Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: Niet driftig, wel pissed Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: Ja. Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: Slaapproblemen: af en aan. Soms heel erg, soms niet. En verdrietig/angstig minder dan vroeger, maar nog steeds af en toe. Ze zijn soms hoogbegaafd: In bepaalde opzichten, denk het wel. Edit: oh, en ik ben van 1988 ![]() Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 18:36. |
![]() |
|
hmmm indigo kind?
ik ben geboren in 1988 ik was geen huilbaby ik benader veel vanuit mijn emotie leef vanuit eigen wijsheid extreem gevoelig voor stemmingen en slechte aura's ik heb een echt overdreven gevoel voor rechtvaardigheid ( neig tot wereldverbeteren) -kan niet tegen liegen -de ene keer depri en teruggetrokken, de andere keer extreem manisch -geen moeite met motoriek, maar wel stuipjes -dromerig? ik leef twee verschillende werelden! een droomwereld, een echt leven -originele oplossingen, alleen onuitvoerbaar originele... -intuitief:zeeker! -paranormale ervaringen heb ik best veel -laatste tijd steeds meer dyslectie -ik kan helemaal niet goed tegen suikers....candida problemen enzo -veel last gehad van eczeem en allergisch voor bananensnoepjes -geen astma, wel drie kwart van het jaar verkouden -natuurmens, dierenmens, maar overtuigtd vleeseter -ik ontwikkel me intellectueel zeer snel, heb een brede algemene kennis -ik kan soms echt ontzettend driftig, dan wel niet hysterisch zijn -ben wel heel bang om in het sdonker van de paardenstal naar huis te lopen en bang heel bang om dood te gaan terwijl ik het koud heb -slaapproblemen niet, wel lucide en voorspellende dromen -vaak deppressief, manisch depressief, veel problemen mee gehad in het verleden. -hoogbegaafd... ben zeer muzikaal, creatief, en ben goed in tekenen en kunst
|
Verwijderd
|
Ze huilen vaak als baby: Jep, was een huilbaby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: schijnt van wel Ze benaderen alles vanuit hun emotie: jep Ze leven vanuit de eigen wijsheid: jep Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: heel erg ja Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: jep Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: jep Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: altijd 1 van de 2. afwisselend Ze hebben moeite met de motoriek: soms draaierig maar niet echt Ze zijn dromerig: jep Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: mwah. denk het wel Ze reageren sterk intuïtief: jep Ze hebben soms paranormale ervaringen: hallucineer geregeld. ja dus Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: nee Ze hebben vaak voedselintoleranties: nee Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: nee Ze hebben soms astma: nee Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: heb wel wat met de natuur maar geen vegetarier Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: taal=rampzalig, rekenen=goed motorisch=goed intellectueel= goed, sociale vaardigheden=goed Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: altijd Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: al mn hele leven last van ja Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: jep Ze zijn soms hoogbegaafd: ben hoogbegaafd ja Geboren: 1988 para: nee. hallucineer wel enzo op heel regelmatige basis ADHD: nee Autisme: autisme aanverwante stoornis ja dyslextie: nee gevoelsmens: ja schoppen tegen gevestigde orde: ja moeilijk e.d.: ja creatief: ja en nu? Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 07:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk 24u per dag.. Over uiteenlopende onderwerpen, durf ze ook niet te delen want dan komt vaak het onbegrip.. Dat mensen denken van, waar ben jij allemaal mee bezig, waarom denk je daar over na? Maar toch ben ik ook een voeler, vooral een aanvaarder soms, soms ook niet, maar dat komt dan omdat je de kennis van je denken kunt gebruiken met het aanvaarden van dingen.. Het word vaak als zweverig en mooi enzo beschreven, dat vind ik niet nodig eigenlijk.. Het kan wel eens mooi zijn hoor, maar het brengt ook wel vaak minder leuker dingen met zich mee.. Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 21:16. |
![]() |
|||
Citaat:
Dat kun je inderdaad ook niet zomaar uit een testje halen, of zomaar wat mensen aanwijzen en zeggen dat zij ntk zijn.. Ik ben er achter gekomen door een vader van mijn beste vriendin.. Die is dat dus ook en omdat hij ouder is en meer ontwikkeld, kan hij vaak de ntk er wel tussenuit pikken.. Citaat:
![]() Vaak krijg je die problemen inderdaad door gevoeligheid, ook door gevoeligheid voor andere, als een vriendin van mij zich niet goed voelt, dan voel ik me ook niet goed, simpelweg omdat ik haar gevoel op mij over neem, en dat maakt je kwetsbaarder dus stapelt het zich vaak allemaal op.. Je begrijpt het idd heel goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik nog chatte met mensen, het afgelopen jaar, kende ik een stuk of wat mensen die ntk waren (volgens mij dan, ik voel dat ook soms). En met die mensen kon ik veel beter chatten als met anderen. Ze waren serieus (en spiritueel!) en hadden echt iets te zeggen, het ging ergens over, en het was persoonlijker dan met de anderen. Als je met een ntk praat, praat je echt met iemand, vond ik. Maar ja, ik word van jongs af aan ook altijd erg serieus gevonden door de mensen waar ik mee omga, meestal vinden ze me veel te serieus. Dat vind ik niet, maar voor hun is het natuurlijk wél waar. Voor een (klein) deel herken ik ook wel wat ntk-eigenschappen in me Bijv. idealisme, spiritueel, serieus zijn, en het gevoel dat ik alleen ben, ondanks vrienden (wat niet negatief is, want zo kan je wel jezelf weten en jezelf zijn/worden). Doordat ik het zo kan begrijpen zoals het bij ntk's/indigo's begrepen wordt, schiet het nu wat meer op bij mezelf, om te worden wie ik eigenlijk ben. Daarvoor besefte ik niet, dat er meer soorten mensen zijn dan alleen maar de gewone soort. Dus als iemand zich afvraagt: "wat nu?", dan zou ik zeggen: beseffen wie je eigenlijk bent en jezelf worden. Dan maar 1 of 2 mensen die je begrijpen, bijv. op die ntk-forums. Of desnoods begrijp je alleen maar jezelf. Of word je door je dromen of misschien door je gedichten begrepen. Maar als je het leven van anderen leeft, vind je het geluk niet, dat is mijn ervaring tenminste. Tja, als wat de mensen zeggen over 21-12-2012 waar is (zie de topic hier in het forum: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=559046 ) dan kan het best, dat ntk's en indigo's tegen die tijd pas echt tot hun recht komen. (dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar die gedachte zit al een paar dagen in me te broeden en ik moet er nog een tijdje over nadenken - ik denk dat ik me in zo'n spiritueler klimaat ook wel thuis zal voelen - in een betere wereld!) goh, wat leuk eigenlijk dat er hier meer mensen zijn die iets herkennen in nieuwetijdskinderen en indigo's! Veel meer mystiek op scholierenforum dan ik dacht. I feel home in this thread! ![]() groeten, peter. Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 16:18. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De site van Sire bevestigt het. ![]() Als ik dat lijstje van Tulpje6 invul, zou ik ook een nieuwetijdskind zijn, ik ben alleen van 1981. Ze huilen vaak als baby: ja Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: 't schijnt Ze benaderen alles vanuit hun emotie: denk 't Ze leven vanuit de eigen wijsheid: wat is 'de eigen wijsheid'? Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: ja Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: ja Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: ja Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: ja Ze hebben moeite met de motoriek: gedeeltelijk Ze zijn dromerig: ja Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: 't schijnt Ze reageren sterk intuïtief: over het algemeen Ze hebben soms paranormale ervaringen: dunno Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: ja Ze hebben vaak voedselintoleranties: *klein* beetje maar Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: ja Ze hebben soms astma: ja Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: ja Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: zou best kunnen Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: soms, ja Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: soms Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: ja Ze zijn soms hoogbegaafd: dunno |
![]() |
||
Citaat:
Of ben je een kristal die erg samengeperst is zodat ie erg krachtig en mooi is?? Je bent in ieder geval wel iets....eigen-wijs zeker hehe.... |
![]() |
|
maar wat moet je dan doen als je weet dat je een nieuweetijdskind bent? ik bedoel, ik kom geloof ik heel aardig in de buurt, en ik ben best paranormaal aangelegd, maar wat ik er nu mee aanmoet... mijn tante doet reiki en readings enzo, en de vriendin van mijn moeder is magnetiseur, en die hebben mij al een paar keer behandeld, maar daar kan ik persoonlijk niets mee natuurlijk. wat kan ik met dit gegeven?
|
Zozo, nu ik maar eens
![]() Ze huilen vaak als baby: Neej, voor zover ik weet niet ![]() Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: nope Ze benaderen alles vanuit hun emotie: zeker, al kom je daardoor in vreemde situaties... Ze leven vanuit de eigen wijsheid: Zeker weten(natuurlijk niet altijd ten goede) Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: Ja, daar heb ik soms erg last van(hihi) Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: ja. Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: mwa, beetje. Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: Dit wissel lekker bij mij. Het ene moment ben ik gezelli, praten, druk, lachen ect, en dan opeens ben ik weer voor mn gevoel helemaal alleen en ben ik gewoon een tijdje stil. Ze hebben moeite met de motoriek:telt vaak struikelen meej?, Ze zijn dromerig: 100% moi Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: Jawel, al zeg ik ze meestal nie Ze reageren sterk intuïtief: Ja, maar heb ik me wel leren beheersen(beetje dan...) Ze hebben soms paranormale ervaringen: Ja, zolang ik me dingen kan herineren. Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: geen van beiden. Ze hebben vaak voedselintoleranties: nope. Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: Ja, een beetje. Ze hebben soms astma: nope. Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: Ja, echt een ken merk van mij^.^ Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: Ja, maar als ik goed word in de ene dan ben ik weer slecht in de andere. Al is Taal altijd wel goed bij mij. Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: Ja, al heb ik dat nu afgeleerd. Ik word wel boos, maar ga nie meppen ofzo... Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: Jaaa Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: Ja Ze zijn soms hoogbegaafd: Weenie(na al dat blowen denkik nie meer ![]() Ik denk tog weldat ik een Indigo ben...Niet alleen van wat hier staat, maar nog meer kleinedingetjes die dat kunnen aanduiden. |
![]() |
||
Citaat:
Vind je n beetje Belgisch praten ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat je met dit gegeven kan.. Jezelf accepteren, dat jij je problemen niet zelf veroorzaakt.. Begrijpen dat je niet gek bent, al kun je je dat wel eens voelen.. En als het goed is, heb jij je doel wel voor ogen en voel je wel welke weg goed voor je is.. Ontwikkel het, door veel naar je gevoel te luisteren, je hebt geen idee van hoeveel je van jezelf kunt leren.. |
![]() |
|
als je van sprookjes houdt met hun symbolische betekenissen:
De problemen die ntk's en indigo's vaak meemaken doen me ook ergens denken aan een sprookje van Andersen: 'het lelijke jonge eendje'. Omdat de onderdrukking en het niet herkennen van wie je (eigenlijk) bent, erin terugkomt. Andersen, de sprookjesschrijver, zei trouwens ook dat dit sprookje een weergave van zijn eigen leven was. Zie het lelijke jonge eendje. peter. Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 08:32. |
![]() |
|
Ik weet het niet, ik zou niet teveel consequenties aan zo'n vragenlijst willen verbinden. Owkeey, het is vooral leuk om te kijken of je in de buurt zit, maar ik merk altijd weer dat veel mensen graag positief uit zo'n test willen komen. En dat beïnvloedt natuurlijk wel de manier waarop je het maakt. Ik denk dat lang niet iedereen die zo'n test positief invult ook een nieuwetijdskind is. Dit soort "symptomen" komen wel meer voor, en jezelf dan het etiket "nieuwetijdskind" opplakken is dan een mooie rechtvaardiging.
Zelf zou ik ook wel als nieuwetijdskind uit die test kunnen komen, hoewel ik van mezelf wel weet dat ik dat niet ben. Maar eigenlijk ben ik veel meer geïnteresseerd in wat die nieuwetijdskinderen nu precies gaan doen, waarvoor ze op aarde neergezet zijn. Misschien zijn hier nog nieuwetijdskinderen, die al weten wat ze met dat gegeven willen gaan doen ofzo?
||
Citaat:
De link is: http://www.mens-nieuwetijd.nl/ Dan moet je bovenaan in de rode band klikken op: "Communicatie" en dan kun je kiezen tussen 3 forums: het algemene forum lijkt me het makkelijkste dan, daar schrijven ook jongeren in. Er is ook een nieuwetijdsforum in België: http://www.nieuwetijdskinderen.be/ En als je in google invult: 'nieuwetijdskinderen indigokinderen' dan krijg je deze 6 pagina's vol nederlandstalige links: http://www.google.nl/search?q=nieuwe...8&start=0&sa=N Je vindt in ieder geval heel wat links op: Startkabel: nieuwetijdskinderen Deze pagina: http://users.pandora.be/lille.norge/indigo.htm lijkt me serieus, de vrouw praat uit eigen ervaring. Als je haar beschrijvingen leest, dan is een indigo heel erg verschillend van gewone mensen. Maar of het een "goede" site is, kan ik niet zeggen - heb ik te weinig ervaring voor. Het idee 'nieuwetijdskinderen', 'indigokinderen' en 'kristalkinderen' komt van mediums af. Je kunt via de google-link hierboven bijv. hun sites en artikelen vinden. Maar de taal die ze gebruiken komt voor mensen die het niet gewend zijn, wel wat 'zweverig' over. Maar als je het basisidee goed wilt begrijpen, vanuit de spirituele hoek, waar het vandaan komt, dan kun je het beste wat van zulke teksten doorlezen, hoe vervelend het 'zweefjargon' soms ook kan zijn. Er zitten ook veel mensen bij, die wat verdienen aan hulp die ze geven aan (ouders van) ntk's, indigo's en kristalkids. Dat verdienen is natuurlijk nuttig, anders zouden ze bedelaars worden. Maar ik denk dat je op het internet genoeg gratis info hierover kunt vinden. Ik zou het niet bij 1 of 2 sites houden, maar me breed oriënteren. Er zijn verschillende stijlen. High-society stijlen en gewone taal zoals je hier in het scholierenforum ook vindt. (in het nederlandse ntk-forum bijv.) Tio, jouw vraag kun je denk ik in die mediumsites wel beantwoord zien. cirkelvanlicht enzovoorts. En als je die pagina van url]http://users.pandora.be/lille.norge/indigo.htm[/url] leest, dan zie je jouw mening versterkt denk ik, dat zo'n lijstje niet alles zegt. Misschien weet iemand anders nog wat meer links of info, die ik niet ken. Omdat ik mezelf geen 'echt' ntk vindt, heb ik er nog niet echt alles over uitgezocht. Dus als er meer info is, plaats die maar wat mij betreft. Kan ik wat van opsteken. groeten, peter. Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 09:30. |
![]() |
|
Er vallen natuurlijk idd wel kanttekeningen te plaatsen bij deze vragenlijst.....ten eerste is ie oorspronkelijk bedoeld voor ouders van jonge kinderen.....nu je in de puberteit zit zijn sommige dingen natuurlijk vrij 'normaal'...je kunt nu als normaal mens ook wel stemmingen van anderen overnemen etc. en je bent snel driftig en houdt van rechtvaardigheid en leeft vanuit je eigenwijsheid....dat zijn dingen die op iedere willekeurige puber kunnen slaan (en het merendeel hier is puber).
Verder: de een zal onder 'paranormaal' 'geesten zien, aura's zien, dingen kunnen voorspellen' verstaan (ik versta er dit onder), een ander misschien al dat ie vaak 'toevalligheden' meemaakt....en zo nog meer dingen...ik zal es wat kritische noten bij deze vragenlijst zetten: Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: Wat is wijs? ik versta hier onder dat ze echt, vaak, een hoger taalgebruik hebben dan bij hun leeftijd past, echt dingen zeggen die ze op die leeftijd niet kunnen weten of mee bezig horen te zijn, paranormale dingen als: 'die man is niet te vertrouwen' terwijl je zo iemand helemaal niet kent etc. Dingen en vragen die alle jonge kinderen stellen als 'waar kom ik vandaan' en 'waar ga ik heen als ik dood ben' vallen hier dus in mijn ogen niet echt onder want dit doet ieder kind. Ze benaderen alles vanuit hun emotie: Ze leven vanuit de eigen wijsheid: Tja wat is 'eigen wijsheid'....en welke puber leeft er nou niet voor een deel volgens zijn 'eigen wijsheid'.....dat hoort immers bij de levensfase, 'eigenwijs' zijn dus mensen zullen hier vaak 'ja' op invullen. (de vragenlijst is oorpsronkelijk voor ouders van jonge kinderen natuurlijk). Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: Als iedereen bedrukt is wordt je daar zelf natuurlijk niet vrolijk van, of als er thuis spanningen zijn....lijkt me logisch....t lijkt me ook logisch dat je zelf ook verdrietig wordt als het met je familie of een goede vriendin, kortom iemand die je dierbaar is, niet goed gaat. Maar kun je ook stemmingen overnemen zonder dat duidelijk zichtbaar is dat iemand verdrietig is? Kon je dit als jong kind al? Waren je ouders soms verbaasd over dat je ineens down werd als je bij die ene mevrouw kwam waarvan haar man was overleden terwijl jij dat als 4 jarige niet kon weten, dat soort dingen? Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: Wie niet.....ook dit hoort wel bij het puber zijn vind ik, je bent dan bezig met de maatschappij en tegen alles wat onrechtvaardig is (je leraar, legbatterijkippen, etc.) Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: Ja wie niet....kun je ook zelf slecht liegen en ben je vaak eerlijk, ook al haal je je daar soms nare dingen mee op de hals? Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: tis wel erg makkelijk te zeggen soms dat je teruggetrokken bent. Iedereen heeft wel eens een moment dat ie wat rustiger is. De meeste mensen zijn niet 24 u per dag vreselijk aanwezig en actief, je neemt ook wel eens een 'backgroundposition' in. Ze hebben moeite met de motoriek: duizelig zijn valt hier m.i niet onder. Ze zijn dromerig: TJa hoort ook wel bij puber zijn, was ik ook. Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: Je hebt altijd wel een andere oplossing dan een ander, wie niet? Ze reageren sterk intuïtief: tjaa Ze hebben soms paranormale ervaringen: wat versta je hieronder (zie boven) Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: iedereen kan wel genieten van de natuur, ik vond de natuur vroeger prachtig en wou wel van alles doen om het te beschermen e.d.....maar dit vind ik geen sterke binding met de natuur..dit vind ik normaal. Ik praat niet met bomen ofzo, zie geen aura's van bomen etc. Naja, etc.etc......(geen zin meer om te schrijven ![]() [/QUOTE] |
![]() |
|
Ik heb maar eens even op zo'n site rondgekeken. Viel me wel weer op dat ze gelijk alle verschillende soorten Indigo's in subcategorieën onderverdelen etc. Alsof er echt zo duidelijk onderscheid zou moeten zijn, maargoed.
Het concept van het aankomende Aquarius tijdperk, en dat de nieuwetijdskinderen ons moeten helpen bij de overgang oid, kende ik al. Maar nu komen er opeens twee nieuwe dimensies bij, en ik vraag me nu af wat die precies inhouden. Zelf vind ik het nogal hoog gegrepen. Dat ze anders denken hoeft m.i. niet persé te komen doordat ze in twee dimensies meer denken dan wij, laat staan dat die dimensies zich straks gaan manifesteren. Zijn hier nog Indigo's die zelf wat licht op de zaak willen werpen? Trouwens, nog over die vragenlijst. Het is ook nog eens zo, dat sommige vragen zo verbonden zijn, dat als je bij A "ja" antwoord, dat bij B ook zo is, en je er dan meteen al een stel goed hebt. Vooral bij de vragen over gedragsstoornissen gebeurt dat snel.
||
Citaat:
Die dingen gebeuren best vaak en dan ben ik blij dat ik dat kan voorkomen.. Net als met voorspellende dromen die negatief lopen, dan ben ik blij als ik daar wat aan kan doen.. Misschien is dat mijn doel wel ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
hoogbegaafd lanastar | 25 | 16-09-2013 21:11 | |
Psychologie |
Psychologische Patronen, Deel I: Harde Muziek ^AmArU^ | 80 | 24-03-2002 14:10 | |
Psychologie |
Stelling: Gevoel verwarren met fantasie. Marcade | 6 | 15-03-2002 14:01 | |
Seksualiteit |
glijmiddel bram_05 | 25 | 07-03-2002 15:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Wij bambykill | 7 | 05-03-2002 22:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onderontwikkelden... Sylvain Altherian | 81 | 28-02-2002 12:54 |