Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
voor de duidelijkheid: dat zijn dingen waarvan we nu dus nog niet zouden weten wat het zijn, misschien nieuwe voetballen, misschien tennissokken. Wat ik ermee wil zeggen is dat als je iets niet kent, en het nut er niet van weet dat je zelf een beschrijving maakt.. en die kan en hoeft niet altijd te kloppen. Nostradamus werkte voor zichzelf, en hij bewees een dienst aan anderen, en die anderen moeten maar kijken wat ze ermee (willen) doen. Je hoeft toch ook niet te geloven in god. Dat is ook een dienst van de mensen "and in the beginning, men created god!" anyway.. ik hoop dat je het nu snapt.. die groene dingen zijn onzin die verzon ik dus te plekke om mijn mening duidelijk te maken.. |
![]() |
||
Citaat:
NOSTRADAMUS HAD HET VOORSPELT!! Tis maar hoe je er zelf over denkt....ik denk dat dus... En ik weet wel wat een metafoor is ![]() Ik dacht dat je duidde op een voorspelling die zogenaamd al uitgekomen zou zijn.
|
ja.. maaruh.. Allereerst kijk jomanda enz. hebben ook vanalles voorspelt, hele sekten hebben weken lang niet gegeten omdat ze dachten dat 1 bepaalde dag de dag van verlichting was.. en dan is die dag er en dan komt er geen verandering..
Daartegenover staat weer wel.. als je bijvoorbeeld kijkt naar het rijk van de Azteken die hadden voorspeld aan de hand van de sterrenhemel wanneer ze werden veroverd door de Spanjaarden. Dat bewijst dus opzich wel dat volken veel kunnen voorspellen aan de hand van de sterren en planeten. Als de Maya dan ook zo'n voorspelling hebben gedaan dan is het heel goed mogelijk.. zeker in deze tijd met het broeikaseffect, china die de ruimte ingaat, A.I. in ontwikkeling en noem maar op. Ook die oorlogen zie ik wel terugkomen. Wat nou als het op de molukken uit de hand loopt?.. Of dat er een reuze aanslag wordt gepleegd en door misverstanden er weer een soort oorlog komt? Tenslotte: zou een antoombom echt zo erg zijn? Want als je het sceptisch bekijkt dan is de enige die eraan lijd als jij sterft, degenen die je nalaat... Maar als iedereen tegelijk overlijd dan laat niemand iemand na.. dus is t eigenlijk een goede manier van dood gaan tog? graag reacties..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik hoop maar dat je ongelijk hebt....want ik acht de kans niet groot dat ik bij de overlevenden hoor (ben niet intelligent, niet handig, geen nieuwetijdskind, niet paranormaal begaafd etc.....dus geen uitverkoren persoon om over te blijven...ik behoor nog tot de 'oude' materialistische egocentrische mensch...in tegenstelling tot de nieuwetijdskinderen onder ons enz.)....ik vrees dat ik dus gedoemd ben ten onder te gaan....maja...aan de andere kant: ach al dat geploeter om te overleven en al die huidziektes...dan mag ik blij zijn dat ik van een rustig afterlife-je in het hiernamaals mag genieten
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 21:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Toch ben ik van mening dat eerst een ware ramp zich moet voltrekken en bijna alles van de oude cultuur verwoest moet zijn voordat dit zich kan voordoen. Dan is ons weer 1000 jaar vrede toegestaan en dan zijn we weer op het punt waarop we alles gaan mollen stukje bij beetje tot de volgende harde klap ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb momenteel even geen tijd om nu die info allemaal te gaan lezen dus zal ik numaar een mening geve zonder me erin verdiept te hebben. een titel zegt iets over het aquariustijdperk... hm ik dacht dat ide al een jaar of 20 geleden begonnen was? (rond 1980) Ik denk wel dat er over een aantal jaar echt een grote verandering in de wereld zal komen. Alleen al gezien alle problemen nu. Oorlog hier, ramp daar, bom zus, enz. enz. En ook die TE grote wereldbevolking, milieuproblemen, stomme economie. het kan gewoon niet zo doorgaan! trouwens, het bewustzijn van de mens, gaat dat niet soms al stiekem omhoog? met 'nieuwetijdskinderen' (ik haat die benaming ![]() HET EINDE IS NADERBIJ (hehe sorry ik moest het ff zeggen) nee maar ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid in die voorspellingen zitten... maar of dat nou komt omdat ik het hoop of omdat ik het ook voorzie weet ik niet.
|
![]() |
dit slaar ook op de theorie van Einstein, ik weet niet of dit al is gezegd hoor.
"ik weet niet met welke wapens de 3e werld oorlog word uitgevochten maar ik weet wel dat de 4e wordt uitgevochten met stokken en stenen" Ook in Star Trek: First Contat (1996) word er ook gesproken over een WO3 waarbij 600 miljoen doden vallen. Nog veel intressanter is "The Matrix theorie". Daar word in 2012 de werld aangevallen en nemen de machines het over. |
![]() |
||
Citaat:
groeten, peter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
2012 hhhmm ik heb dat ergens eerder gezien...
Heb het http://www.mysterie-wetenschapsforum...topic.php?t=54 Ja dat is hem. Er zou dus een dimensieverschuiving plaats vinden. Volgens mij hebben sommigen hier het al min of meer gezegt, maar hier heb je iig een link met wat achtergrond info. Wel toevallig dat er zo veel voorspellingen zijn voor 2012. Er zou dan bijna wel iets van waar moeten zijn.
||
Citaat:
|
Een 1000-jarige vrede is pricipieel onmogelijk, kijk naar de geschiedenis. misschien een periode van betrekkelijke rust in vergelijking tot de roerige 20e eeuw maar ook dat geen 1000 jaar. Het basisstreven van de mens is overleven, liefst zo comfortabel mogelijk. Het is een feit dat er op deze planeet onvoldoende grondstoffen zijn om iedereen rijk te maken, of zelfs maar iedeereen rederlijk welvarend te laten leven. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat we voor 2012 ineens een tweede aarde ontdekken en koloniseren.
En zelfs dan... Dan barst er weer een oorlog los om de rijke grondstoffen op deze "terra nova". Sorry maar conflict zit ons allemaal in het bloed. Jaloezie, woede, haat...
|
Misschiend dat we daarom ook eerst de wereld half moeten laten vergaan door oorlogen e.d waarna er nog maar een fractie van de mensen overblijft...dan is alles wel deelbaar
![]() Maar zelf geloof ik ook niet zo in 1000-jarige vrede....dat gaat ook vervelen op den duur...ik kan het me gewoon niet voorstellen, dat zit niet in de mens. Maar misschien dat er dus eerst de wereld zo'n beetje moet vergaan en daarna het bewustzijn van de mens immens veranderd...dat we ineens wel tegen vrede kunnen voor langere tijd...tja dan... |
![]() |
|||
we schijnen op 8 november de laatste fase in te gaan van de maya kalender, op 8/9 november is er een bijzondere samenstand van hemellichamen, met de aarde in het midden. Dit wordt een "Harmonische Concordantie" genoemd. Van het internet haalde ik deze tekst hierover:
Citaat:
http://groups.msn.com/Sacred-Grove/heksenevents.msnw Citaat:
Je kan van mening verschillen over de woorden: christusbewustzijn, Allah, enz. Dat zijn dure woorden. Je kan zoiets volgens mij ook zonder goden en godsdienst beleven. Vanuit de astrologie bekeken. Maar waar het om gaat, wat met deze topic te maken heeft is, dat we op 8/9 november de laatste fase van deze maya kalender ingaan (de kalender die op 21-12-2012 ophoudt - waar deze hele topic over gaat). Over deze Harmonische concordantie heb ik een aparte topic geopend: http://forum.scholieren.com/showthre...05#post7943505 Maar hier gaat het dus alleen over deze laatste fase, wat die inhoudt. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, wat hier staat, ik heb nog geen tijd gehad om me alles goed te lezen en overdenken. Maar het is wel stof tot nadenken, deze laatste periode van 8-11-3002 tot aan 21-12-2012 lijkt op het eerste gezicht een periode waarin innerlijke harmonie en het spirituele belangrijker worden. stof tot nadenken dus - is dit een voorbereiding op de nieuwe tijd (1000 jaar vrede of zoiets?) die op 21-12-2012 gaat komen? peter. Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 17:47. |
![]() |
|
Jezus zegt ook ergens: "Denk niet dat ik ben gekomen om vrede te brengen. Er zal juist een scheiding ontstaan tussen de mensen die vóór en anderen die tegen het Licht zullen kiezen".
Noem me gek maar ik herken hier een gelijkenis met het boek The Time Machine. In dit boek gaat de hoofdpersoon naar de verre verre toekomst, als hij daar is ziet hij dat de 'mens' is geëvolueerd in een dom fragil maar vredelievend wezen dat niet egt voor zichzelf kan zorgen de Eloi. Maar elk goede heeft zijn slechte want onder de grond leeft een wezen dat slim is. Je komt er niet egt achter of zij nu goed of slecht zijn maar ze lijken dus de afstammelingen van de arbeiders te zijn die verbannen zijn onder de grond om daar te werken het heeft hun sterk en intelligent gehouden. Zij heten de Morlocks. Dus wie van hen heeft nu voor het licht gekozen? De Eloi of de Morlocks? Gremlin
|
Verwijderd
|
W8 ff... ik vind die maya theory super intressant... maar als ik het dus goed begrijp :
Hebben de maya's een kalender die dingen van beschaafdheid voorspelde en ook zo is en daarom meest betrouwbaarde is. op 13.0.0.0. houd die op (Staat gelijk aan 21-12-2012). Dan weten ze dus eigelijk neit wat er gebeurd maar ze voorspellen dat we naar de 4e demensie gaan en zo "geupgrade" worden, zo zouden wij dood gaan want "in een verhevene bewustzijn schijnt geen lichaam nodig te zijn". Op die dag de planeten (t\m de 12) en de zon, aarde op 1lijn en komen we zo het dichtsbij onze oorsprong van onze bestaan komen. Vandaar de "Upgrade" naar de 4e demensie. heb ik het zo goed??????? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 20:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 |