Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 17:43
pe51
pe51 is offline
Op 8/9 november is er een MAANSVERDUISTERING , van ongeveer 2:15 tot 2:45. Als het mooi weer is en je kunt niet slapen (met volle maan!), dan kun je dat zelf volgen, bijv. met verrekijker.

Maar dat is nog niet alles! Op dat moment is er ook een heel bijzondere ASTROLOGISCHE SAMENSTAND van hemellichamen, met de aarde in het midden. Dit wordt een "Harmonische Concordantie" genoemd. Daarover kwam ik deze tekst tegen op:

http://groups.msn.com/Sacred-Grove/heksenevents.msnw

Citaat:
Harmonic Concordance

8/9 november (en/of 5 tot 11 nov.)

Op 8/9 november zal er een verbinding aan de hemel komen tussen 6 sterren/planeten (de Zon, Jupiter, Mars, Saturnus, Chiron en de Maan) die in een configuratie van een perfecte zeshoek komen te staan. Het is nog nooit in de geschiedenis voorgekomen dat deze sextet verschijnt op (zo) een groot veranderingsmoment : de Volle MaanEclips(Equinox/verduistering) op 8/9 november. Deze energie zal geactiveerd blijven tot (ongeveer) 23 november, waarop een ZonneEclips plaatsvindt.

De planeten zullen op harmonieuze wijze energieën gaan uitwisselen en elkaars energieën versterken en één krachtige toon (Con-cordance=in één akkoord) van samenwerking zijn, waardoor er ongelofelijk veel transformatie mogelijk is. Omdat we de energie van al deze planeten ook zelf in ons lichaam dragen, zal dit tegelijkertijd ook in ons gebeuren. Polariteiten in onszelf komen tot versmelting en waardering voor elkaar. Maar ook in jou ten opzichte van de maatschappij, je naasten, je werk en vrienden. Tegenstrijdigheden kunnen zich nu gaan oplossen.

De twee driehoeken van deze zespuntige ster vormen een klassieke geometrie - één vertegenwoordigt de Geest (manlijke energie), de andere vertegenwoordigt de fysieke wereld (vrouwelijke energie), oftewel; 'Zo boven, zo beneden/onder'.

Ook is de 3 dimensionale zespuntige ster het symbool voor het Hart en het is dan ook in ons eigen hart waar deze energie met zijn krachtige en hoge trilling zijn werk zal gaan doen. Het betekent een grote bewustzijnsverandering overal op Aarde. We zullen in super tempo alles kunnen transformeren wat als negatief naar de oppervlakte komt en er zullen straks steeds meer mensen gaan ontwaken in de waarheid van wie ze werkelijk Zijn. De energie van het hart gaat zich verbinden met daadkracht, wat betekent dat we meer in contact kunnen komen met onze 'missie' en zo ieder op eigen wijze, een unieke bijdrage kunnen leveren door het vorm geven van eigen kwaliteiten en het uitdragen van deze universele liefdesenergie.

Wij begeven ons nu van de derde naar de vijfde dimensie waarin de kwaliteit van leven bepaald zal worden door liefde en niet door angst of kwaadheid zoals wij dat nu vaak ervaren. We zullen ons meer en meer bewust worden of we onze keuzes vanuit liefde of angst maken en weer durven te gaan staan voor wat voor joú goed voelt, door in contact te blijven met wie je zélf bent en daar trouw aan zijn, ongeacht of de omgeving daar misschien teleurstellend op zal reageren.

Deze ster verscheen eerder, zo'n 2000 jaar geleden en bracht een boodschapper om mensen de weg te onderwijzen om vanuit Liefde te leren leven. Nu zal er geen boodschapper komen, maar zal het Christusbewustzijn, de energie van onvoorwaardelijke Liefde, door élk van ons werkzaam zijn om liefde en leven als één te ervaren. Vanuit ons eigen hart mogen en kunnen wij deze boodschap neer gaan zetten en creëren hiermee een maatschappij die wij zelf graag wensen: één waar samenwerking, zorg en compassie met en voor elkaar vanzelfsprekend zullen zijn.

Het zal een blij feest worden van gewaarwording als we ons gaan herinneren wie en wat we in werkelijkheid zijn. Dat we in wezen allen voortkomen en deel uitmaken van één Grote Bron, God, Liefde, Al(lah) (en er zijn nog vele andere namen), wat ons Goddelijke weZens maakt, die het mensZijn hier, op Aarde, ervaren. Niet 'afgescheiden' van elkaar, maar in wezen één Geheel vormend... Door dit besef zul je de 'ander' met meer respect, liefde en compassie benaderen en het 'anderszijn' kunnen loskoppelen van oordeel, want uiteindelijk zijn wij in wezen állen het Zelfde, alleen op oneindig verschillende manieren uitdrukking gevend aan ons eigen unieke gevoel van zijn.

Wat je kan doen om dit unieke moment optimaal te beleven is je de komende dagen bewust deze vragen te stellen :

- wat is mijn passie - wat is mijn echte hartenwens - wat is er in mij dat ik opgeruimd of anders zou willen hebben - wat heb ik op dit moment nodig om me veilig, in balans, zeker te voelen - baseer ik mijn doelen op werkelijke waarden, of laat ik ze bepalen door wat anderen van mij verwachten - maak ik keuzes vanuit liefde en compassie of vanuit angst ?

Neem de gelegenheid om nu en de komende tijd (en met name op het moment van de maansverduistering in combinatie met de configuratie tussen 01.00 - en 02.00 uur 'snachts op 9 nov.) bewust gericht te zijn op wat jij voor jezelf én de wereld wenst en focust op wat je wilt loslaten. Hoe duidelijker je intentie is, hoe meer de energieën die vrij komen je zullen ondersteunen. Het is aan jou...

Er is een Engelse website; www.astrosite.com die veel informatie geeft. Zo ook een vertaling op http://childrenoflight.com/meditationdutch.htm
Van het internet haalde ik ook dit stukje tekst hierover:
Citaat:
( ... knip ...) De concordantie is een vervolg op de Harmonische Convergentie in 1987, toen de laatste fase aanbrak van de Maya tijdsberekening. Deze fase eindigt in 2012, waarop de Maya-kalender stopt. ( ... knip ... ) [/u]
Daarover meer in de 2012 topic: http://forum.scholieren.com/showthre...32#post7942932

Kijk ook eens op deze link: google nl: harmonische concordantie

Je kan van mening verschillen over de woorden: christusbewustzijn, Allah, enz. Dat zijn dure woorden. Je kan zoiets volgens mij ook zonder goden en godsdienst beleven. Vanuit de astrologie bekeken. Maar waar het om gaat is, wat dit dan wél zou betekenen. Zulke samenstanden hebben in de geschiedenis van de astrologie altijd betekenissen gehad, in de loop der eeuwen. Ze zijn volgens mij een deel van de astrologische kennis.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, wat hier staat, ik heb nog geen tijd gehad om me alles goed te lezen en overdenken. Maar het is wel stof tot nadenken, deze laatste periode van 8-11-3002 tot aan 21-12-2012 lijkt op het eerste gezicht een periode waarin innerlijke harmonie en het spirituele belangrijker worden.

stof tot nadenken dus - zou dit iets te betekenen hebben, en wat dan wel, deze samenstand? Praten al die mensen op het internet onzin, of zou er een kern van waarheid in zitten?

peter.
Advertentie
Oud 06-11-2003, 19:19
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Cool dat er weer een maansverduistering is...ik heb het geluk dat ik zaterdag tot 01.00 moet werken dus dat uurtje wakker blijven erna moet dan ook wel lukken.....nu maar hopen dat het weer dit keer es meezit.
Maarre, ik dacht dat maansverduisteringen zich slechts eens in de 7 jaar voordeden? Hmm blijkbaar heb ik dat dan mis...waar ik die stelling vandaan heb gehaald ooit weet ik ook niet meer.
En 23 november is er dus een zonne-eclips? Is die dan ook hier gedeeltelijk zichtbaar? (niet dat ik daar in ga kijken heb daar een oogbeschadiging aan opgelopen in '96 dus ik kijk wel uit, heb er een paar maanden geleden nog wel 1 gezien, een gedeeltelijke,...met brilletje of course dit keer....)

Tja en de rest van het verhaal over die constellatie.....het klinkt allemaal erg mooi.....te mooi om waar te zijn als ik zo naar de wereld om mij heen kijk, er zijn meer kloven dan bruggen....

Zo'n constellatie kan toch nooit op iedereen dezelfde uitwerking hebben, of wel? Iedereen heeft toch een eigen geboortehoroscoop en als je dan kijkt naar hoe de planeten nu staan in vergelijking met waar ze stonden op het moment van geboorte, dan kun je zeggen wat voor een invloed ze nu hebben op een bepaald persoon. Maar voor een ander persoon zal dat weer anders zijn.
Maarja nu hebben de planeten (zoals ze nu staan) invloed op ELKAAR.....heel sterk...dus misschien dat het dat is.....die invleod zal dan wel weer voor iedereen merkbaar zijn.

Tja ik weet er verder ook niet genoeg van af eigenlijk om iets zinnigs over te zeggen dus correct me if I'm wrong...

Het klinkt mooi, maar het lijkt me raar als ik nu binnen een maand ofzo me ineens heel anders zou gaan gedragen.....dat ik nu ineens heel liefdevol zou worden, dat ik nu ineens wel gedisciplineerd aan mijn schoolwerk zou beginnen omdat ik nu me echt instel op het doel etc.
Oud 07-11-2003, 16:33
Verwijderd
Zoals Tulpje6 al zei, het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat door deze constellatie iedereen zich op slag anders gaat gedragen. Maar ik heb wel het gevoel dat er iets gaat veranderen.

Ik ga het in iedergeval 'vieren' zaterdagavond, met een paar avond, en ik laat het allemaal maar over me heen komen
Oud 07-11-2003, 17:14
pe51
pe51 is offline
Dag Tulpje,

Eerst even wat praktische info over de MAANSVERDUISTERING zondagnacht: (citaat uit: http://www.astrostart.nl/index.php?s...from=&ucat=13& )

Citaat:
In de vroege ochtend van 9 november kun je vanuit Nederland een totale maansverduistering zien. Deze vind plaats van 00:00 (dus precies tussen 8 en 9 november) tot 04:00. Het verloop van de maansverduistering zie je hieronder:

- De maan komt om 0.33 de kernschaduw binnen. Vanaf dan zal hij langzaam verduisteren.
- Om 2.08 is de maan volledig verduisterd.
- Om 2.19 zal de maansverduistering op zijn maximum zijn.
- De totale verduistering zal om 2.30. De maan zal weer lichter worden.
- Om 4.04 zal de schaduw voor het laatst de maan aanraken.

Doordat de maan niet door het midden van de ecliptica gaat, zullen we een mooie donkerrode maan kunnen verwachten. Waarschijnlijk een L=2 (Donkerrode of roestkleurige eclips met een zeer donker centraal deel van de kernschaduw en een relatief heldere rand).

Je kunt de maansverduistering gewoon met het oog zien, maar met de telescoop is het ook heel mooi, dan zie je de schaduw in de kraters vallen en dat is altijd prachtig om te zien. Dus laten we hopen op een onbewolkte dag.
----------------

Over maansverduisteringen, HOE VAAK ZE VOORKOMEN, citeer ik Govert Schilling op http://www.allesoversterrenkunde.nl/ (klikken op: LEES MEER (onder: Zaterdagnacht: totale maansverduistering):

Citaat:
In de nacht van zaterdag 8 op zondag 9 november is bij helder weer een totale maansverduistering zichtbaar. Bij een maansverduistering beweegt de volle maan door de schaduw van de aarde. Tijdens de totale fase van de eclips hult de maan zich in een oranjerode gloed. Tussen 00.33 uur en 02.08 uur schuift de maan steeds verder de aardschaduw binnen. Van 02.08 uur tot 02.30 uur is de verduistering totaal. Om 04.04 uur is de maan weer geheel uit de schaduw tevoorschijn gekomen.

Achtergrondinformatie (uit Handboek sterrenkunde )
Een maansverduistering treedt op wanneer de maan door de schaduw van de aarde beweegt. Er valt dan geen direct zonlicht meer op de maan. Zo’n verduistering kan alleen optreden wanneer de maan zich tegenover de zon aan de hemel bevindt, dus rond Volle Maan. Dat er niet bij elke Volle Maan een maansverduistering optreedt, komt door de scheve ligging van de maanbaan: meestal beweegt de maan iets boven de schaduw van de aarde langs, of er juist iets onderdoor.

Zeldzaam?
Maansverduisteringen zijn niet buitengewoon zeldzaam. Er gaat geen jaar voorbij zonder dat er een optreedt. Maar vanaf een bepaalde plaats op aarde zijn niet alle maansverduisteringen te zien: om het verschijnsel waar te nemen moet de maan natuurlijk wel boven de horizon staan. Bovendien zijn niet alle maansverduisteringen even indrukwekkend. Sommige duren maar kort of vinden plaats wanneer de maan heel laag aan de hemel staat; bij gedeeltelijke maansverduisteringen verdwijnt slechts een deel van de maan in de aardschaduw, en tijdens een bijschaduwverduistering, waarbij de maan net boven of onder de donkere slagschaduw van de aarde beweegt, wordt de Volle Maan maar een heel klein beetje zwakker, wat aan vrijwel niemand opvalt.

Donker deukje
Een mooie, lange totale maansverduistering, met de maan hoog aan de hemel, is echter een buitengewoon indrukwekkend schouwspel, vooral ook omdat het verschijnsel zich zo langzaam voltrekt. Vlak voor het eerste contact – het moment waarop de slagschaduw van de aarde voor het eerst op de maan valt en er een klein, donker ‘deukje’ aan de rand van de Volle Maan zichtbaar wordt – is de invloed van de bijschaduw te zien: er lijkt een grauwsluier over de maan te liggen, omdat een deel van het zonlicht al wordt tegengehouden. Na het eerste contact duurt het ongeveer een uur voordat de maan zich geheel in de schaduw van de aarde bevindt. Dat begin van de totale fase van de maansverduistering wordt het tweede contact genoemd.

Onscherpe schaduw
Tijdens de gedeeltelijke fase van de maansverduistering beweegt de rand van de aardschaduw langzaam over de kraters, bergen en vlakten van de maan. Gezien door een kleine telescoop is dat een prachtig gezicht: het is alsof je op een andere wereld heel snel de nacht ziet vallen. De aardschaduw is overigens niet heel scherp begrensd. Dat komt voornamelijk doordat de zon geen puntbron is maar een zekere afmeting heeft (om diezelfde reden produceert een klassieke, bolvormige plafonnière minder scherpe schaduwen dan een kaal peertje), maar ook door het feit dat de aarde omgeven wordt door een dampkring die het zonlicht verstrooit.

Rode bal
De aardse dampkring is ook de oorzaak van de prachtige oranjerode kleur die de totaal verduisterde maan heeft. Omdat het rode deel van het zonlicht gemakkelijker een lange weg door de dampkring aflegt dan het blauwe deel (dat is ook de reden dat de ondergaande zon rood is), komt er uitsluitend nog wat rood licht in de aardschaduw terecht. De roodverkleuring van het verduisterde deel van de maan begint al tijdens de gedeeltelijke fase zichtbaar te worden, maar is pas tijdens de totaliteit echt goed zichtbaar, omdat er dan geen overstraling meer optreedt door het onverduisterde deel. Ruim een uur lang kan de verduisterde maan als een zwak verlichte oranjerode bal aan een met sterren bezaaide hemel hangen – een buitengewoon indrukwekkend schouwspel.
groeten, peter.
Oud 07-11-2003, 17:28
pe51
pe51 is offline
Dag Tulpje,

Over de CONSTELLATIE:

Er zijn meer astrologische omstandigheden die voor iedereen gelden. Zo hebben de planeten een langzame baan rondom ons in ons zonnestelsel, en zijn er periodes, waarin het leven een andere stijl heeft. Omdat een planeet dan in een bepaald sterrenbeeld staat bijvoorbeeld, voor 10 -30 jaren of zo. Dan wordt de invleod van die planeet anders, door het sterrenbeeld, wat anders is dan het vorige. De invloed is namelijk (sterrenbeeld + planeet samen).

Zo'n samenstand van 6 in een cirkel, daar komt het op neer, is zo gunstig omdat alle 6 hemellichamen in een onderlinge hoek van 60 graden (of 2 x 60, 3 x 60, 4 x 60, 5 x 60 graden) met elkaar staan. En 60 graden is de gunstigste hoek die er is in de astrologie. Ze werken dan alle 6 harmonisch met elkaar samen, die 6 invloeden. Dat geldt dus ook voor alle mensen op aarde, omdat die hoek voor iedereen gelijk is.

Natuurlijk kunnen ze het supermooi zeggen, zweverigheid genoeg helaas in deze branche. Maar als je daar doorheen leest, dan snap je het idee zo'n beetje. Dat de tijden veranderen, en dat zondag een mijlpaal in die veranderingen is. En dat dat samengaat volgens de astrologie met planeetstanden.

Natuurlijk gaan de veranderingen geleidelijk. Misschien kun je pas na een aantal jaren zeggen, hoe de tijdgeest na 9-11-03 veranderd is vergeleken met de periode die nu op zijn eind loopt. De leraar op school zal weinig verschil merken, volgende maand. Misschien kun je pas na een aantal jaren zeggen, hoe de tijdgeest na 9-11-03 veranderd is vergeleken met de periode die nu op zijn eind loopt.

Je hoeft zoiets natuurlijk nooit te geloven. Maar je hebt het idee zo ongeveer te pakken. De verandering van de tijdgeest wordt in spirituele en astrologische kringen op deze manier bekeken.

peter.
Oud 07-11-2003, 17:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
leuk, meer niet
Oud 07-11-2003, 20:03
Shade
Shade is offline
mooi ga ik door telescoop naar kijken

Maar al dat bijgeloof met die davidster enzo geloof ik dus geen bal van....

Dat verzinnen mensen er gewoon bij...je zal zien dat er niks bijzonders gebeurd
Oud 07-11-2003, 21:33
grandmommy
grandmommy is offline
ik weet natuurlijk niet of ik het 100% geloof, maar zoals wel meer mensen voel ik dat er iets gaat gebeuren. ik heb het idee dat er onder het masker van de samenleving een beest zit dat losgelaten wil worden om de duivels van de maatschappij, de oorlogvoerders, een halt toe te roepen en de vrede wil herstellen, en de mensheid weer wil verenigen. als dit te maken heeft met de sterren, lijkt het me een heel logische verklaring. misschien klinkt het wel heel stom wat ik hierboven zei, maar anders kan ik het niet uitleggen. ik voel gewoon dat er iets gaat gebeuren, en dit zou best eens het enteren van een vijfde dimensie kunnen zijn.
Oud 07-11-2003, 21:43
Shade
Shade is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 07-11-2003 @ 22:33:
ik weet natuurlijk niet of ik het 100% geloof, maar zoals wel meer mensen voel ik dat er iets gaat gebeuren. ik heb het idee dat er onder het masker van de samenleving een beest zit dat losgelaten wil worden om de duivels van de maatschappij, de oorlogvoerders, een halt toe te roepen en de vrede wil herstellen, en de mensheid weer wil verenigen. als dit te maken heeft met de sterren, lijkt het me een heel logische verklaring. misschien klinkt het wel heel stom wat ik hierboven zei, maar anders kan ik het niet uitleggen. ik voel gewoon dat er iets gaat gebeuren, en dit zou best eens het enteren van een vijfde dimensie kunnen zijn.
lol!
Sorry hoor maar dat klinkt wel heeeeel naief...
Een heel mooi voorbeeld van menselijke fantasie, gewoon iets dat ons allemaal red....

Ik kan echt niet begrijpen dat je zoiets gelooft....
En voor iedereen die voelt dat er iets gaat gebeuren:
Ik spreek jullie wel na de maans verduistering

Dit is puur astrologisch en als je puntje gaat verbinden zoals planeten en sterren komt er altijd wel een figuurtje uit. En morgen is dat dan toevallig iets wat we op aarde herkennen...
Oud 07-11-2003, 21:45
Shade
Shade is offline
Citaat:
pe51 schreef op 07-11-2003 @ 18:28:
Dag Tulpje,

Over de CONSTELLATIE:

Er zijn meer astrologische omstandigheden die voor iedereen gelden. Zo hebben de planeten een langzame baan rondom ons in ons zonnestelsel, en zijn er periodes, waarin het leven een andere stijl heeft. Omdat een planeet dan in een bepaald sterrenbeeld staat bijvoorbeeld, voor 10 -30 jaren of zo. Dan wordt de invleod van die planeet anders, door het sterrenbeeld, wat anders is dan het vorige. De invloed is namelijk (sterrenbeeld + planeet samen).

Zo'n samenstand van 6 in een cirkel, daar komt het op neer, is zo gunstig omdat alle 6 hemellichamen in een onderlinge hoek van 60 graden (of 2 x 60, 3 x 60, 4 x 60, 5 x 60 graden) met elkaar staan. En 60 graden is de gunstigste hoek die er is in de astrologie. Ze werken dan alle 6 harmonisch met elkaar samen, die 6 invloeden. Dat geldt dus ook voor alle mensen op aarde, omdat die hoek voor iedereen gelijk is.

Natuurlijk kunnen ze het supermooi zeggen, zweverigheid genoeg helaas in deze branche. Maar als je daar doorheen leest, dan snap je het idee zo'n beetje. Dat de tijden veranderen, en dat zondag een mijlpaal in die veranderingen is. En dat dat samengaat volgens de astrologie met planeetstanden.

Natuurlijk gaan de veranderingen geleidelijk. Misschien kun je pas na een aantal jaren zeggen, hoe de tijdgeest na 9-11-03 veranderd is vergeleken met de periode die nu op zijn eind loopt. De leraar op school zal weinig verschil merken, volgende maand. Misschien kun je pas na een aantal jaren zeggen, hoe de tijdgeest na 9-11-03 veranderd is vergeleken met de periode die nu op zijn eind loopt.

Je hoeft zoiets natuurlijk nooit te geloven. Maar je hebt het idee zo ongeveer te pakken. De verandering van de tijdgeest wordt in spirituele en astrologische kringen op deze manier bekeken.

peter.
Peter, stel dat idd na diie planeten stand een nieuw tijdperk word ingeluid. Hoe kunnen wij dat dan al weten?

Vertrouw jij gewoon maar op verhaaltjes van Maya's etc?

Ik blijf het leuk vinden...als er iets bijzonders gebeurd wordt er altijd wel wat moois bij bedacht. Ik weet nog dat 2 jaar terug ofzo het eind van de wereld zou zijn. lol
Oud 08-11-2003, 00:18
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Shade schreef op 07-11-2003 @ 22:45:
Peter, stel dat idd na diie planeten stand een nieuw tijdperk word ingeluid. Hoe kunnen wij dat dan al weten?

Vertrouw jij gewoon maar op verhaaltjes van Maya's etc?

Ik blijf het leuk vinden...als er iets bijzonders gebeurd wordt er altijd wel wat moois bij bedacht. Ik weet nog dat 2 jaar terug ofzo het eind van de wereld zou zijn. lol
Ik denk dat je niets bijzonders zal zien, als je de lucht in kijkt zondagochtend. Alleen een maansverduistering. Dat groepje van 6 zul je niet eens zien, omdat de aarde precies in het midden hiervan staat. En ook geen speciale gebeurtenissen. Het nieuwe bewustzijn waar ze over praten, daar geloof ik wel in. Maar ik weet niet of dat dit weekend te voelen zal zijn. Misschien voor een paar mensen ... ??? Ik geloof wel dat we achteraf deze periode als periode zullen kunnen herkennen. Net als andere periodes. We ... dat is wie er open voor staat. De grote groep mensen ziet de dingen anders.

Die gunstige samenstand, dat zie ik gewoon als (al langer bestaande) astrologische kennis. Waar ik helemaal in kan geloven. Dat een 6-figuur de meest harmonische figuur is. 360 graden gedeeld door 6 = 60 graden, en planeten die in een hoek van 60 graden staan, werken optimaal samen. Hier zijn 6 van die planeten in een volle cirkel, met onze aarde in het midden. Dat is gewoon technisch gesproken de meest gunstige astrologische samenstand.

Het tijdperk wat dan gaat beginnen, dat zie ik als wat de maya's als kennis beschouwden. Ik zal het idee, dat het waar is, niet gaan verdedigen, want ik heb me er niet in verdiept, en het is mijn eigen stelling niet. Maar ik zal ook niet zeggen, dat het onwaar is. Het is kennis van anderen vooralsnog. Maar tussendoor hou ik dit goed in de gaten, want andere maya voorspellingen klopten ook, als je het uitzoekt. Ik heb daar serieuze dingen over gelezen op internet. En ik ben niet de enige die het vindt.

Ik vind het geen "verhaaltjes". De maya's hebben wel verhaaltjes die ik niet geloof, dat is het bijgeloof wat ze er ook bij hadden. Bijv. dat ze de zon moesten helpen, rond de aarde te draaien, en dat ze met hun mensenoffers de kracht van een persoon konden krijgen door zijn hart uit te rukken, die dingen deden ze en geloofden ze.

Maar hun astrologie neem ik wel serieus, want daar lijkt toch heel wat kennis in te zitten. Ik ken hem niet, hij is gebaseerd op de omloop van Venus dacht ik. Anders dan de onze. Maar mensen die ik serieus neem als ik hun dingen lees, die kunnen er wel wat mee. De Chinese astrologie ken ik ook niet, maar die neem ik ook serieus. Omdat weer ándere mensen die serieus op me overkomen, daar iets mee kunnen.

Ik wilde dit alleen bekend maken, dit idee. Omdat het speelt, omdat ik het heel interessant vind en omdat je hierover na kunt denken. Of je vindt dat er wat in zit of niet. Als er niets in zit voor je gevoel, dan heb je in ieder geval een idee over hoe er gedacht wordt in sommige paranormale, mystieke kringen. En, misschien komt er ook een interessante discussie van, waar we wat van op kunnen steken.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 00:33.
Oud 08-11-2003, 01:38
Shade
Shade is offline
nee ik verwachtte ook niet dat je zou zeggen dat de wereld er meteen anders uit zou zien

Een maansverduistering vind vrij vaak plaats en is niets bijzonders. Verder hebben planeten en sterren combinaties ook een heleboel andere figuren gehad die je met aardse symbolen zou kunnen vergelijken. Maar waarom zou dit juist iets zijn? En waarom een davids ster? Past het heelal zich aan aan wat wij kennen op aarde? Want de mens heeft de davids ster verzonnen en benoemd....

En wat bedoel je met samenwerken?
Heb je het dan over zwaartekracht, licht, wat?
Ik vind dit meer fictie hoor...dat zie je in filmpjes ook en lees je in boeken. Dat als planeten een bepaalde vorm aannemen of op een rij staan ofzo dat er iets geweldigs gebeurd. Ik vind et nogal primitief.

En hoe zit dat precies met de maya's? Wisten zij al voor iedereen wist dat de aarde rond was dat er planeten en sterren waren? En dat er een heelal was...?

Ik vind het opzich wel leuk om over na te denken, maar het is mij allemaal wat te perfect en zowieso vertrouw ik nooit op voorspellingen....

Hoe kan een mens nou van te voren weten of er iets gaat gebeuren?

Er zijn zoveel verhalen en voorspellingen....het een heft het ander op. Want maar 1 van al due voorspelling kan waar zijn, of natuurlijk GEEN een. Voor mij zijn al die voorspellingen hetzelfde.

Het een wat naiever of vreemder dan het andere. En het een slim bedacht en het ander slechts wat gegis. Sommige zijn zo vaag dat je van alles kan bedenken om het te laten lijken kloppen.....

greetz
shade
Oud 09-11-2003, 14:46
Shade
Shade is offline
nou et was heel mooi
vooral door de telescoop

maar ik voelde niks bijzonders ofzo....
Oud 09-11-2003, 15:11
Verwijderd
Ik voelde me wel apart, maar ook vooral omdat ik onder een volledig zichtbare hemel stond, alle sterrenbeelden kon zien, de maan zag verduisteren, een planeet zag flikkeren EN 2 vallende sterren heb gezien. Was echt wel machtig!
Oud 09-11-2003, 22:19
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik heb het ook gezien.. Heerlijk, de warmte, rust.. 'T gevoel dat ik een thuis gevonden had ofzo.. Heerlijk
Oud 10-11-2003, 09:21
grandmommy
grandmommy is offline
de maan zowiezo vind ik een machtig mooi ding, gister keek ik naar de wolkjen die erover heen dreven...het zag er zo mooi uit...
Oud 10-11-2003, 10:52
Verwijderd
ik kwam net terug van de film/bowlen in scheveningen en ik zat zo te kijken naar de maan, en hij was donker maar je kon em tog nog wel zien, en ik was toen afgezet bij mijn huis en ik liep achterlangs, via een donker poortje en ik heb er zeker wel een kwartier gestaan, omdat er ook geen enkel wolkje was, was best cool
Oud 10-11-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Shade schreef op 08-11-2003 @ 02:38:
.......Verder hebben planeten en sterren combinaties ook een heleboel andere figuren gehad die je met aardse symbolen zou kunnen vergelijken. Maar waarom zou dit juist iets zijn? En waarom een davids ster? Past het heelal zich aan aan wat wij kennen op aarde? Want de mens heeft de davids ster verzonnen en benoemd....
de mens heeft de davids ster wel benoemd maar het symbool is niet door de mens verzonnen, die geometrische figuren zijn o.a. ook de taal van het onderbewustzijnde ofzo, en voor meerdere dingen staan geometrische tekens symbool
Oud 10-11-2003, 13:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb 'm gezien samen met mn vriend...nouja van +-01.45 tot 02.30 dan....dus niet alles helaas (dat duurt ook nogal lang als je dat helemaal wil gaan volgen en dat geduld had ik niet in die kou, had nl al de hele dag buiten in de kou moeten werken en was best moe ) maar wel het hoogtepunt.
Wel lachen: we waren in Utrecht en in de binnenstad waren er van die kluitjes mensen die naar iedereen riepen: 'kijk, de maan! Kijk jongens, een maansverduistering!'. Wel leuk, schept toch een soort vebondenheidsgevoel.
Op het laatst zijn we nog even de polder ingelopen omdat we daar wat minder last hadden van lichten van de stad.....ik vond het wel indrukwekkend, kreeg er wel een speciaal gevoel bij...sereen ofzo...

Maar ik voel me niet veranderd zoals ik al zei, maar als dat zo is zullen we dat idd misschien niet zo 1-2-3 merken...

Gister wel ff een 'minder' moment gehad omdat ik ineens last kreeg van mn ogen (zie lichaam en gezondheid forum)....ineens gaten zien in de ondertiteling/ beeld etc. en later strepen en vlekken etc. Het leek heel erg op wat ik heb gehad na in de (gedeeltelijke) zonsverduistering van '96 te kijken waar ik toen (denk ik zelf) een oogbeschadiging aan over heb gehouden.....t ging wel weer voor het grootste deel over gister maar zie nog steeds een bewegend draaiend ding op het brandpunt van mn ogen dus ik voel me nu niet helemaal top omdat ik nu weer in die onzekerheid van toen wordt geduwd.....dat niks meer zeker is, dat het weer erger kan worden....dus wat dat betreft wel veranderd maarja.......(ik dacht dat een maansverduistering niet schadelijk zou zijn dus ik heb er wel een beetje ingekeken...kan toch geen kwaad??)......

Mn vriend had t erover dat ik 7 jaar spanningen in mn lichaam heb zitten/ opgebouwd (van dat zonsverduistering-gedoe) en dat dat er nu misschien ff uitkwam, of dat het door stress komt..... maar het kwam echt compleet onverwacht en onaangekondigd, ik was er echt niet mee bezig ofzo....misschien onderbewust maar ik denk het niet.

Oja, ik hoorde gisterochtend op de radio dat er een prinsesje is geboren (weet niet van wie )....vraag me wel af wanneer ze dan is geboren......als dat tussen 0.00-04.00 is, en in het bijzonder tussen 02.15-02.45 dan is het wel een speciaal gevalletje hehe, al helemaal ook met die planeetstanden erbij denk ik....
Oud 10-11-2003, 14:52
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 10-11-2003 @ 14:06:
( ... knip ... )Gister wel ff een 'minder' moment gehad omdat ik ineens last kreeg van mn ogen (zie lichaam en gezondheid forum)....ineens gaten zien in de ondertiteling/ beeld etc. en later strepen en vlekken etc. Het leek heel erg op wat ik heb gehad na in de (gedeeltelijke) zonsverduistering van '96 te kijken waar ik toen (denk ik zelf) een oogbeschadiging aan over heb gehouden.....t ging wel weer voor het grootste deel over gister maar zie nog steeds een bewegend draaiend ding op het brandpunt van mn ogen dus ik voel me nu niet helemaal top omdat ik nu weer in die onzekerheid van toen wordt geduwd.....dat niks meer zeker is, dat het weer erger kan worden....dus wat dat betreft wel veranderd maarja.......(ik dacht dat een maansverduistering niet schadelijk zou zijn dus ik heb er wel een beetje ingekeken...kan toch geen kwaad??)......

Mn vriend had t erover dat ik 7 jaar spanningen in mn lichaam heb zitten/ opgebouwd (van dat zonsverduistering-gedoe) en dat dat er nu misschien ff uitkwam, of dat het door stress komt..... maar het kwam echt compleet onverwacht en onaangekondigd, ik was er echt niet mee bezig ofzo....misschien onderbewust maar ik denk het niet.
Het kan helemaal geen kwaad om in de verduisterde maan te kijken. Maar ik denk dat je vriend gelijk heeft. Dat het onverwerkte indrukken zijn van de stress en problemen die je kreeg nadat je in de zon gekeken had. Zulke dingen komen vaker onverwacht. Doordat je met iets gelijksoortigs bezig komt, komt het dan naar boven. Ze zeggen dan: 'dat het door associatie wordt opgeroepen. Je hebt de angsten even opgeroepen die bij het kijken in de zon hoorden in het verleden.

Maar ik zou goed in de gaten houden, dat de maan geen zon is, en dat je een deel van het zonne-kijken-probleem hebt gevoeld. En dat het nu dus niet zo zal gaan, dat het weer erger wordt, zoals het bij de zon ging. Want als je dat niet in de gaten houdt, dan wordt het een "self-fulfilling prophecy". Dan zou je dat gaan beleven omdat je jezelf voorspelt, dat het zal gebeuren, en omdat je helemaal in die eigen voorspelling gelooft, en er zo onbewust op aanstuurt, dat het gebeurt. Het zal denk ik niet erger worden, omdat het een "oude (geestelijke) wond" is, en niet een "verse wond".
Citaat:
Oja, ik hoorde gisterochtend op de radio dat er een prinsesje is geboren (weet niet van wie )....vraag me wel af wanneer ze dan is geboren......als dat tussen 0.00-04.00 is, en in het bijzonder tussen 02.15-02.45 dan is het wel een speciaal gevalletje hehe, al helemaal ook met die planeetstanden erbij denk ik....
Daar moest ik ook aan denken, dat als er nu iemand geboren zou worden, dat je kans hebt dat dat harmonische nu ook in de geboortehoroscoop zit. Ik ben benieuwd, hoe de astrologen hierop reageren. Of het "officieel" wordt of niet ...

Zorg maar dat je je niet al te nerveus maakt om of er eventueel nog meer onverwerkt gevoel van je naar boven kan komen. Want als je rustig bent en zo merkt dat er niets komt, dan weet je voor de rest van je leven, dat je zonder grote problemen in een maansverduistering kan kijken, dan blijft die angst ook weg verder.

groeten, peter.
Oud 10-11-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 09-11-2003 @ 16:11:
Ik voelde me wel apart, maar ook vooral omdat ik onder een volledig zichtbare hemel stond, alle sterrenbeelden kon zien, de maan zag verduisteren, een planeet zag flikkeren EN 2 vallende sterren heb gezien. Was echt wel machtig!
hihi ik ook!!!

de maan is cker wel machtig
Oud 10-11-2003, 15:12
pe51
pe51 is offline
Ja, maar ik vraag me af of het nu de verduistering was, die zo'n indruk maakte, of dat het het zien van de volle maan was.

Als je naar de volle maan kijkt als ie niet verduisterd wordt, is hij denk ik ook zo gaaf. Ik heb wel een een wandeling over de hei gemaakt met volle maan. Is ook prachtig en indrukwekkend. Heel wat anders als dat je op je fietsje onder lantaarnpalen door fietst in het verkeer. Alleen moet je wel opletten, of met meer mensen tegelijk gaan, omdat het niet altijd veilig is 's nachts buiten natuurlijk.

peter.
Oud 10-11-2003, 15:40
AngelLena
AngelLena is offline
Je zult het niet geloven maar ben dus opgebleven en heb tv aangezet om wakker te blijven. Dat is prima gelukt moet ik zeggen, vooral omdat ik dus op de klok keek om te kijken of het al bijna zover was en bleek dat ik em al gemist had

Dat was stom... Weer niets kunnen zien...*baalt*
Oud 10-11-2003, 16:51
Upke
Upke is offline
Fietste rond 3 uur naar huis, en zag ver toeval dat ze maan voor de helft bedekt was met iets roodachtigs. En het was ongelofelijk helder die nacht echt vele mooie sterren kunnen bekijken. Maar wat stond er nou precies voor de maan? Een schaduw van de planeet Venus?
Oud 10-11-2003, 18:53
pe51
pe51 is offline
De schaduw van de aarde, want die staat bij een maansverduistering tussen de zon en de maan in. De maan draait cirkels om de aarde heen.
Het rode komt doordat de aarde blauw licht weerkaatst, wat dan als rood licht door de maan wordt opgenomen. Vraag me niet precies waarom. Deze wetenschappelijke uitleg heb ik op een Belgische sterrenwacht-site gelezen. Via Google kom je die wel ergens tegen.

groeten, peter.
Advertentie
Oud 10-11-2003, 20:35
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 10-11-2003 @ 19:53:
De schaduw van de aarde, want die staat bij een maansverduistering tussen de zon en de maan in. De maan draait cirkels om de aarde heen.
Het rode komt doordat de aarde blauw licht weerkaatst, wat dan als rood licht door de maan wordt opgenomen. Vraag me niet precies waarom. Deze wetenschappelijke uitleg heb ik op een Belgische sterrenwacht-site gelezen. Via Google kom je die wel ergens tegen.

groeten, peter.
Ik dacht te begrijpen uit jouw tekst een stuk terug in dit topic (of was het de tekst van iemand anders ) dat een maansverduistering er niet altijd hetzelfde uitziet? Dat hij dus ook wel eens een iets andere rode gloed kan hebben etc.? Of las ik dat nou verkeerd?

Toen ik 7 was heb ik wel eens een maansverduistering gezien, en in mijn herinnering was ie toen roder....kan dat? Nouja herinnering kleurt dingen natuurlijk vaak mooier dan ze zijn, maar misschien dat het wel kan of dat het komt omdat de maan toen iets dichterbij de aarde stond-->groter-->meer roder lijkend??

Groetjes tulpje
Oud 10-11-2003, 20:41
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
fiepje schreef op 10-11-2003 @ 16:01:
hihi ik ook!!!

de maan is cker wel machtig
Zeker! als je al bedenkt dat ze eb en vloed bepaalt..en dus (wellicht) ook je lichaam omdat die ook voor 70 of 80 procent uit water bestaat...
Volgens mij zou er niet eens leven zijn op aarde als we de maan niet hadden vanwege dat de zwaartekracht etc. dan anders zou zijn......en dat de aarde dan wellicht uit koers raakt en niet meer zo mooi rondjes blijft draaien...dan knallen we misschien uiteindelijk op de zon ofzo....of komen er te dichtbij waardoor het te heet wordt....kweenie...

Ben er de laatste tijd/ jaren wel mee bezig, ze intrigeert me, de volle maan.....ook omdat de maan staat voor vrouwelijkheid en al eeuwen lang gebruikt wordt om op dat tijdstip rituelen uit te voeren etc. etc.
Ik word er ook wel stil van als het volle maan is soms.
Oud 10-11-2003, 21:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 10-11-2003 @ 21:41:
Zeker! als je al bedenkt dat ze eb en vloed bepaalt..en dus (wellicht) ook je lichaam omdat die ook voor 70 of 80 procent uit water bestaat...
leuke gedachtengang, maar zo werkt het volgens mij niet, vanwege nogal groot verschil in massa. Vraag het een natuurkundige en je zal het antwoord te horen krijgen....
Oud 10-11-2003, 22:03
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nouja vrouwen zijn af en toe toch wel gevoelig voor de maan....toch
Oud 10-11-2003, 22:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 10-11-2003 @ 23:03:
Nouja vrouwen zijn af en toe toch wel gevoelig voor de maan....toch
Dat is volgens mij meer een mythde, psycholisch tikje, of toevallig samenloop van hormonen met jaargetijde
Oud 11-11-2003, 05:23
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 10-11-2003 @ 21:35:
Ik dacht te begrijpen uit jouw tekst een stuk terug in dit topic (of was het de tekst van iemand anders ) dat een maansverduistering er niet altijd hetzelfde uitziet? Dat hij dus ook wel eens een iets andere rode gloed kan hebben etc.? Of las ik dat nou verkeerd?

Toen ik 7 was heb ik wel eens een maansverduistering gezien, en in mijn herinnering was ie toen roder....kan dat? Nouja herinnering kleurt dingen natuurlijk vaak mooier dan ze zijn, maar misschien dat het wel kan of dat het komt omdat de maan toen iets dichterbij de aarde stond-->groter-->meer roder lijkend??

Groetjes tulpje
Ja, dat klopt, een maansverduistering ziet er iedere keer weer anders uit. Maar ik bedoelde met m'n woorden alleen deze ene rode kleur. Het groot zijn van de maan kan een atmosferische vergroting van het beeld geven, als hij nog niet ver boven de horizon is, de atmosfeer schijnt dan als een soort lens te werken. Is een heel mooi gezicht, vind ik.

Op http://www.urania.be/dossiers/maansv...ring/index.php staat dit:
Citaat:
Tijdens een periode van enkele uren kan er dan geen rechtstreeks zonlicht op de volle maan vallen. Toch wordt de maanschijf niet volledig onzichtbaar. Onze aardse atmosfeer buigt immers nog een aantal rode zonnestralen richting maan; het is dit rood licht dat de maan haar typisch rood-oranje uitzicht geeft. Meer over dit fenomeen kan je leren op onze sterrenkunde-pagina's.
En op die sterrenkunde-pagina's ( http://www.urania.be/sterrenkunde/he...lipsen.php#mvd ) kun je dit lezen:
Citaat:
Bij een totale maansverduistering is de maan toch nog zichtbaar: zonlicht afkomstig van de dagzijde van de aarde bereikt door verstrooiing in de atmosfeer van de aarde de maan en wordt gedeeltelijk teruggekaatst. Een totaal verduisterde maan is koperrood tot donkerbruin van kleur, afhankelijk van hoeveel stof er in de atmosfeer zit (bijvoorbeeld ten gevolge van vulkaanuitbarstingen).
Ik heb het dus niet goed onder woorden gebracht zie ik.

groeten, peter.
Oud 11-11-2003, 07:00
Tio
Tio is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-11-2003 @ 22:05:
leuke gedachtengang, maar zo werkt het volgens mij niet, vanwege nogal groot verschil in massa. Vraag het een natuurkundige en je zal het antwoord te horen krijgen....
Ik weet het niet. Bij die Biologisch-Dynamische telers enzo wordt er ook op de maanstanden gelet. Zou iets met de sapstromen in de planten te maken hebben. Ik weet niet of er nou merkbaar resultaat is, maar er bestaat in ieder geval wel een officieel keurmerk voor (Demeter), als je als teler rekening houdt met de maanstanden bij het planten en oogsten e.d.
Oud 11-11-2003, 13:35
Shade
Shade is offline
Citaat:
pe51 schreef op 10-11-2003 @ 19:53:

groeten, peter.

Hoe kan de aarde nou licht weerkaatsen als de zon aan de andere kant staat?....

EDIT:
Is al besproken
Oud 12-11-2003, 12:10
CryperA
CryperA is offline
Ik had het verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat het de volgende dag was, jaja, alsnog naar het bos gegaan maar natuurlijk was dat een dag telaat Ach ja...
Oud 12-11-2003, 12:26
Verwijderd
Ben ik de enige die die vallende sterren heeft gezien dan?
Oud 12-11-2003, 20:35
pe51
pe51 is offline
Citaat:
CryperA schreef op 12-11-2003 @ 13:10:
Ik had het verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat het de volgende dag was, jaja, alsnog naar het bos gegaan maar natuurlijk was dat een dag telaat Ach ja...
Jammer, zeg! Net zoiets als iemand, die op is gebleven op die nacht, en toen op de vloer in slaap is gevallen! Gewoon dikke pech.
Advertentie

Regels voor berichten