Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Daar sluit ik me bij aan. De lieden van feijnoord straalt wel wat meer uit, meer traditie. Mja of het niet is sterker dan dat ene woord.... zo relevant is momenteel vraag ik me af, vooral na de kansloze 2-0 nederlaag tegen teplice.
Ze hebben het ook wel eens over de trouwe feijnoordsupporter die het in goede en slechte tijden achter hun club blijven staan. Maar van deze Rotterdamse arbeidersmentaliteit bemerk ik weinig. Tegen teplice zaten slecht 27.000 man op de tribune, en dat voor een Europese wedstrijd. Vorig jaar speelde ajax 2 in de arena tegen willem 2, en daar alleen al zaten meer mensen. Ironisch, aint it? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is waar dat bepaalde clubs (volksclubs) een aanhang hebben die minder snel hun club in de steek zullen laten dan clubs als Heerenveen, Vitesse, RKC en Willem II maar overal waar het slecht gaat zullen supporters wegblijven. Bovendien schat ik Ajax en Feyenoord op hetzelfde niveau, want ook in Rotterdam krijgen ze de groeten uit Dokkum en Geleen. Daarom ben ik blij dat ik supporter ben van een kleintje…. De mensen die nu komen zijn tenminste échte supporters, omdat ze er in de jaren ’90 ook al waren en dus de glorietijden (10e in de Eredivisie) ook hebben meegemaakt. Natuurlijk ga ik liever ook weer met duizenden rood/gelen naar Heerenveen om gewoon te winnen en voor heeeeel eventjes op Europees voetbal te staan, maar het nadeel van supporter zijn van een kleine club is dat je vervolgens ook kunt afdalen en met een groepje van 15 man op een vervelende vrijdag naar MVV afreist. Maar de mooie momenten die ik met Go Ahead heb meegemaakt waren ook écht heel erg mooi, misschien wel mooier dan het, voor de dertiende keer, winnen van de KNVB beker voor Ajax of Feyenoord. Dus ik zou zeggen. Stel het bestuur van Go Ahead aan, maak Jan van Staa trainer en we heten je welkom in de wereld die Eerste Divisie heet. Kijken of er dan nog 27.000 man afkomt op Ajax 1 tegen Telstar (derby). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Edit: vraag maar aan Emilio ![]()
Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 14:31. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ajax II - Stormvogels Telstar Ajax 1 - FC Groningen.. Tja.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Denk dat niet dat je met het huidge Feijenoord bestuur op dit moment blijer moet zijn. De HSC periode lijkt weer terug te komen, alleen zal er dit keer geen veldbestorming in zitten. Tsjah 27.000 man, kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik die 15.000 toeschouwers gemist heb. Maar een club die zegt van het volk te zijn maar toch een elitaire prijs van €22 vraagt om zulke toeschouwersaantallen. Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 18:56. |
![]() |
|
Vitesse gisterenavond een puntje gepakt. Op basis van de wedstrijd verdient, de manier waarom niet helemaal. Voetbal was nog steeds matig, maar de inzet was van (behalve die Fransman) wel goed. vooral de persoon in mijn avatar was weer lekker aan het bikkelen.
||
Citaat:
![]() ![]() (Ik weet echt serieus niet wie t is) ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
en nog iets over gisteren, de broodjes worst waren op ![]()
|
AZ wint weer eens (dit keer met 1-2 uit bij NAC) en we schuiven weer door naar plek 2 in de HC-Eredivisie omdat PSV thuis punten laat liggen tegen RBC (Die dit seizoen na AZ toch wel de grootste verrassing zijn).
Ik weet niet of we het heel lastig hebben gehad in Breda, maar toch weer een lekker resultaat... We kunnen hier in Alkmaar dus blijven dromen van de Champions-league en zelfs het kampioenschap... ![]() ![]()
|
![]() |
Az zal denk ik geen kampioen worden. Maar champions leaque is zeker haalbaar. Indien het Europese seizoen van psv en ajax langduurt ( in cl of uefa cup), zullen zij punten gaan verspelen in de nationale competitie. Az kan hiervan profiteren, al vraag ik me af of ze het sensationele goede spel van de laatste weken, een heel seizoen lang vol kunne houden. AZ gaat zeker europees voetbal halen, want ze zijn te goed voor de middenmoot. Ze hebben al veel lastige wedstrijden gehad, al de hele top 3.
Dit is puur de verdienste van co adriaanse. Henk van stee wist met dezelfde groep (afgezien van huysegems), heel weinig klaar te bakken, en speelde rond de 12-15 plaats. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij Feyenoord kwam Lodewijks weer aan spelen toe
![]() Ook slecht nieuws voor Feyenoord: Leonardo heeft zijn kniebanden gescheurd en zal waarschijnlijk een seizoen lang uitgeschakeld zijn. Dit vind ik dus echt klote. Heeft ie zich eindelijk weer teruggevochten, krijg je dit weer ![]() Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 18:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het is alleen lastig te zien van de achterkant voor een scheids.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ook bij buitenspelval en andere bespreekbare doelpunten is dit erg handig
||
Citaat:
We winnen weer eens een uitwedstrijd, dat was al bijna een jaar geleden ![]() Komende programma is ook niet echt heel erg lastig voor ons RKC-uit Zwolle-uit(kan ook thuis zijn) Willem2-thuis AZ-uit(zullen we wel verliezen) en RBC-thuis. Ziet er leuk uit, zou mooi zijn als we 10punten konden halen (rkc-1, az-0 de rest 3punten) Dan staan we er goed voor vind ik zelf. Maar het is nog niet zover helaas we zullen afwachten.
||
Citaat:
Ben ik het 100% mee eens ![]() En dat ze het dan dmv. een mircofoontje oid. door kunnen geven aan de scheids.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij Ajax viel me de defensieve zwakte weer op, tegen Celta was het al slecht, maar nu kon zelfs Ado er doorheen komen. Zie de eerste goal, waarbij twee man Stroeve ongedekt lieten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Leonardo negen tot twaalf maanden uitgeschakeld
Uitgegeven: 10 november 2003 09:46 ROTTERDAM - Voetballer Leonardo van Feyenoord is negen tot twaalf maanden uitgeschakeld. Die voorspelling deed clubarts Robbart van Linschoten maandag. De Braziliaan verdraaide zondag in de wedstrijd tegen Volendam zijn linkerknie. Daarbij zijn de kruisbanden afgescheurd en is een binnenband ingescheurd. Leonardo had net een lange periode van blessureleed achter de rug en stond uitgerekend zondag voor het eerst weer in de basis van de Rotterdammers. Kort voor rust verdraaide hij bij het aannemen van de bal zijn knie en moest kermend van de pijn per brancard het veld verlaten. In het ziekenhuis bleek de ernst van de nieuwe blessure. "Eerst moet Leonardo herstellen van de ingescheude binnenband", zei dokter Van Linschoten. "Over een maand gaan we dan kijken of een operatie noodzakelijk is. Op dit moment houden we daar al wel rekening mee. In dat geval zal Leonardo negen tot twaalf maanden afwezig zijn." ![]() ******* Dat vind ik dus echt zeer triest. Hij is echt een heel goede voetballer, en nu is hij weer een seizoen uitgeschakeld. Het zou me nix verbazen als hij er mee zou stoppen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vooral kwestie Van Hooijdonk is daarvoor een duidelijk voorbeeld.
||||
Citaat:
Voor jou misschien de mooiste bekerwinst ooit, maar ik denk dat de meeste mensen over tien jaar alleen de dagen zullen herinneren dat Feyenoord zowel kampioen als bekerwinnaar werd (is dit ooit gebeurd???), terwijl de mooiste momenten vaak voort komen uit diepe dalen. Citaat:
Citaat:
Het volkse gaat er langzaam vanaf. Hooligans worden casual en lopen er strakker bij dan menig hockeyer, arbeiders hebben het geld niet en gaan naar de plaatselijke amateurclub en voetballers komen overal vandaan behalve uit dat ene wijkje waar ze iedereen kennen, waar ze opgegroeid zijn naast het stadion en waar ze met clubliefde te maken hebben gehad. Nu moet ik zeggen dat ik er blij om ben dat ik er zelf meer casual bij loop dan arbeider, maar ik vind het helemaal niet vervelend om in een stadion vol met lelijke, primitieve, vadsige mannen te zitten. Was het nog maar 1992, was ik toen maar iets ouder en zaten we nog maar in een halflege kuip (twee keer Clescenco!)! |
![]() |
||
Citaat:
Alsof dat nog wat helpt? ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Ik zelf was te jong om te beseffen wat er toen allemaal aan de hand was met de club, maar uit alles en iedereen om je heen merkte je gewoon dat het iets speciaals was, de vreugde was zo intens! Overigens is het 3 keer voorgekomen in de geschiedenis dat Feijenoord de dubbel pakte, laatste keer met Cruijff. De verhalen doen de ronde dat hij op basis van dat seizoen tot Nederlandse speler van de eeuw gekozen is! Citaat:
Eerste wedstrijd van Kiprich! Heeft moeten rennen voor z'n leven, maar noemde na het afsluiten van z'n carriere toch de gehele 6 jaar een groot hoogtepunt. Tegenwoordig beginnen voetballers al te huilen als er spreekkoren over hun liefjes van de tribune rollen. Denk inderdaad dat een veldbestorming dezer dagen ook niet het meest succesvolle is, de gevolgen zullen niet mals zijn. Laatste keer was RBC uit, toen Dudek afscheid nam. Al telt dat niet als echte veldbestorming. Als we het van Bosvelt eerder hadden geweten, hadden we misschien ook maar beter een veldbestorming kunnen plannen, want als we op Feijenoord moeten wachten voordat die eens een afscheid regelen... Citaat:
Het rauwe publiek is inderdaad verdwenen, en heeft plaats gemaakt voor mutsen die praten over permanentjes leggen, mietjes die die mutsen mee nemen naar de voetbal, en mutsen die denken dat ze door het hele vak genomen gaan worden... |
![]() |
|
Was laatst op Nova een docu over Den Haag supporters hij is ook te zien op http://www.omroep.nl/vara/zembla/ het is zeker de moeite waard!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Spam sextinction | 52 | 27-03-2004 12:12 |