Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 08:17
morgainemanson
morgainemanson is offline
ikwil weten wie satanisten zijn en dan heb ik het niet over wannabees wat je er aan doet(wat je onder neemt om hem te aan bidden) en naar welke muziek je luisterd en welke kleding je draagt! blessed be
Oud 26-11-2003, 08:18
morgainemanson
morgainemanson is offline
wel reageren he want anders verdoe ik mijn tijd
Oud 26-11-2003, 10:04
Upke
Upke is offline
Nou ik zie mijzelf als een satanist. Ik geloof nergens in, niet in God en niet in de duivel. Ik heb gewoon een site gelezen over hoe het werkelijke satanisme in elkaar zat. En door te lezen en te mailen met een satanist kwamen we tot de conclusie dat ik gewoon dezelfde denkwijze heb als bij het satanisme, en je hoeft niet gedoopt te worden of ingewijd, het is zo bij satanisme dat als je begrijpt waar het over gaat dat je het zelf ook kan worden, het is een manier van leven meer niet. En satanisme is gewoon het beeld dat word gebruikt ter herkenning. Kijk maar eens op google en zoek naar de kerk van satan. Op die site kunnen ze het beter uitleggen dan mij.
Oud 26-11-2003, 12:53
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
waarom zou je er meer over willen weten?

en een satanist zijn zonder in de duivel (en dan ook in God) te geloven, ik weet niet als dat helemaal klopt?
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 26-11-2003, 13:55
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-11-2003 @ 13:53:
waarom zou je er meer over willen weten?

en een satanist zijn zonder in de duivel (en dan ook in God) te geloven, ik weet niet als dat helemaal klopt?
als je satanist bent aanbid je alleen jezelf en als je sataan bent de duivel.

zo iets was het dacht ik.
Oud 26-11-2003, 15:27
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Narod schreef op 26-11-2003 @ 14:55:
als je satanist bent aanbid je alleen jezelf en als je sataan bent de duivel.

zo iets was het dacht ik.
Precies. Een satanist gaat uit van zijn eigen kunnen. Het menselijk vermogen.

Een Sataan gaat uit van de Duivel.
Oud 26-11-2003, 16:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
morgainemanson schreef op 26-11-2003 @ 09:18:
wel reageren he want anders verdoe ik mijn tijd

hier geef ik dus geen antwoord op, wat een arrogantie. Dan zou ik mijn tijd verdoen
Oud 26-11-2003, 19:17
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-11-2003 @ 17:18:

hier geef ik dus geen antwoord op, wat een arrogantie. Dan zou ik mijn tijd verdoen
Nee dat blijkt wel ja.
Oud 26-11-2003, 19:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 26-11-2003 @ 20:17:
Nee dat blijkt wel ja.
ja hallo hey, we zijn godverdomme geen bediendes. Vraga je het netjes en sociaal, dan doen we (iig IK) zo terug, maar mevrouw wil NU bedient worden, anders is het zonde van HAAR tijd...tssk wij zijn diegene die 'moeten' antwoorden....ik ga niet voor slaaf spelen
Oud 26-11-2003, 20:02
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
morgainemanson schreef op 26-11-2003 @ 09:17:
ikwil weten wie satanisten zijn en dan heb ik het niet over wannabees wat je er aan doet(wat je onder neemt om hem te aan bidden) en naar welke muziek je luisterd en welke kleding je draagt! blessed be
Hmz, interessant

Citaat:
(wat je onder neemt om hem te aan bidden)
bij het satanisme draait het allemaal niet om het aanbidden van Satan.

Citaat:
en naar welke muziek je luisterd en welke kleding je draagt!

en Marilyn Manson en Him zijn de bruutste bands die ik ken!!!!

en we zijn heel blei dat we zo'n truie goed sociaal begaafde satanist (die alles goed begrijpt waar het om draait in het leven)
zoals jij hebben! ! !
Oud 26-11-2003, 20:09
Verwijderd
Oh ja.. als dat zo is he..

waarom bestaan er dan hele satanisten kerken? en lopen die knakkers toch met satan-iconografie? het is allemaal zo hypocriet als de tering dat satanisme. Het nergens in geloven verheffen tot een geloof, ben ik de enige die daar het kromme van inziet?
Oud 26-11-2003, 20:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
eXo schreef op 26-11-2003 @ 21:09:
Oh ja.. als dat zo is he..

waarom bestaan er dan hele satanisten kerken? en lopen die knakkers toch met satan-iconografie? het is allemaal zo hypocriet als de tering dat satanisme. Het nergens in geloven verheffen tot een geloof, ben ik de enige die daar het kromme van inziet?
oh, omdat er een aantal idioten tussen zitten is het allemaal hypocriet... hmm beetje te erg kort door de bocht.
Oud 26-11-2003, 21:29
sgt. Fire
sgt. Fire is offline
ik voel me helemaal geen satanist, ookal luister ik naar bands als Slayer, Slipknot en andere satanistische glorie. Echte satanisten zijn er volges mij niet echt in nederland. Alleen in Amerika lopen er een paar rond (dan heb ik het over de ECHTE satanisten die dieren en mensen offeren enzo).

Oud 27-11-2003, 06:44
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
sgt. Fire schreef op 26-11-2003 @ 22:29:
ik voel me helemaal geen satanist, ookal luister ik naar bands als Slayer, Slipknot en andere satanistische glorie. Echte satanisten zijn er volges mij niet echt in nederland. Alleen in Amerika lopen er een paar rond (dan heb ik het over de ECHTE satanisten die dieren en mensen offeren enzo).

Satanisten zijn toch mensen die gewoon schijt hebben aan de rest en daar hun geloof van maken? Het had geloof ik niet echt iets te maken met dieren en mensen offeren enz. Als je naar bands als Slipknot en Slayer luistert hoef je bovendien ook niet meteen satanist te zijn. Ik hou bijvoorbeeld ook van Gothic Rock, maar ik ben ook geen Gothic. Je geloof hoeft dus echt niet samen te hangen met je muziekkeuze...
Oud 27-11-2003, 09:28
Charisma
Charisma is offline
Satanisme

*zucht* Als dat niet met die hele duivel te maken heeft why the fuck komt z'n naam er dan in voor? Als je gewoon in geen ene flikker gelooft, waarom benoem je het dan naar iets bovennatuurlijks....idioten.

Laatst gewijzigd op 28-11-2003 om 08:50.
Oud 27-11-2003, 09:55
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet maken... serieuze reacties zijn misschien wel welkom, maar heb zelf moeite met serieus blijven op de ts. Als je geen wannabee wilt zijn, why the fuck kom je het dan vragen en ga je niet zelf op zoek? Zo luister je maar alleen naar wat andere mensen ervan vinden en jij kunt niet de wannabees van de gelovigen onderscheiden dus...

en idd: Fade heeft volkomen gelijk, wij zitten hier voor onze lol... en gewoon binnen een minuut he... er komt heus wel antwoord, doe maar rustig aan.
Oud 27-11-2003, 10:17
Justastranger
Justastranger is offline
als de beste meneer morgainemanson eerst ff uitlegt wat hij precies onder satanisten verstaat.... welk boek volgt ie etc....
Oud 27-11-2003, 11:54
Upke
Upke is offline
Nogmaals Satanisme is geen geloof. Ookal komt zijn naam er dan in voor. Het is gewoon hetzelfde als Boedhisme, daar komt de naam boedha in voor maar bij boedhisme geloven ze ook niet in een god. Eigelijk lijkt het veel op elkaar, behalve dat boedhisme alles in vrede en rust wil doen, en dat satanisme meer op de regels van moeder natuur kijkt.
Oud 27-11-2003, 20:34
AngelLena
AngelLena is offline
Wat de topicstarter dus wil weten: wie hier aanbid satan? waarom? hoe?

Laten we het hierbij houden, en verder niet op andere dingen ingaan die er niet toe doen in dit topic.
Oud 28-11-2003, 16:55
coopergirl
coopergirl is offline
In het kort even 3 vormen van satanisme + overige informatie...

Satanisme link

Samenvatting van bovenstaande site....

De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn. Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god. Waarom jezelf dan satanist noemen als de satan uit het christendom niet aanbidt, simpel satan betekent tegenstander en dit is precies wat wij zijn voor hen die ons dwars zitten. We hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met ons te maken.

Er is wel een grove onderverdeling te maken tussen de diverse varianten van het satanisme.

1. Gnostische Satanisme.
Gnostische satanisten gaan er van uit dat alles voortkomt uit een en hetzelfde. Het maakt dus niets uit waar je in gelooft aangezien alles tot hetzelfde terug te voeren is.

2. Traditionele Satanisme.
Traditionele satanisten geloven in het bestaan van een of meerdere godheden of hogere levensvormen. Deze worden echter niet aanbeden maar als broeder of helper gezien. Dit kan de Romeinse god Lucifer zijn of de Noorse god Loki maar ook demonen of buitenaardse wezens.

3. Modern Satanisme.
Moderne satanisten, oftewel LaVeyan Satanisten, geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard regel bij deze Satanisten.

Er zijn binnen het satanisme maar weinig regels. Eigenlijk is er maar 1 regel en deze luidt; "Doe wat je wilt zal de hele wet zijn". Dit brengt echter wel de nodige verantwoordelijkheid met zich mee. Om te voorkomen dat je jezelf in grote problemen brengt heeft Anton LaVey in de Satanic bible een aantal verklaringen, zonden en regels opgenomen die als goed advies beschouwd kunnen worden. Deze regels staan bekend als de 9 Satanische Verklaringen, de Satanische Zonden, en de 11 Regels der Aarde.

Citaat:
wat je onder neemt om hem te aan bidden
Dit is dus niet relevant -> zie bovenstaande tekst (Er wordt niemand, behalve jezelf vereerd/ verheerlijkt)
Oud 28-11-2003, 17:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-11-2003 @ 17:55:
*knip*

Dit is dus niet relevant -> zie bovenstaande tekst (Er wordt niemand, behalve jezelf vereerd/ verheerlijkt)
Ja, dat was dus al duidelijk, even terug naar de vraag of ik zal moeten sluiten.
Oud 28-11-2003, 17:32
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-11-2003 @ 21:34:

Laten we het hierbij houden, en verder niet op andere dingen ingaan die er niet toe doen in dit topic.
Oud 28-11-2003, 17:32
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-11-2003 @ 21:34:

Ja ik heb het al gezegd, ik doe dus Modern Satanisme. Maar jah er word verder niet op ingegaan blijkbaar tjaah...
Oud 28-11-2003, 19:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Upke schreef op 28-11-2003 @ 18:32:
Ja ik heb het al gezegd, ik doe dus Modern Satanisme. Maar jah er word verder niet op ingegaan blijkbaar tjaah...
Nee want jij aanbid geen Satan figuur, dus heeft de topicstarter er ook weinig aan lijkt mij.
Oud 28-11-2003, 23:39
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
lekker is dat, mn levensbeschouwingsleraar dacht al dat ik een satanist was. werd er vervolgens uitgestuurd
Advertentie
Oud 29-11-2003, 01:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 29-11-2003 @ 00:39:
lekker is dat, mn levensbeschouwingsleraar dacht al dat ik een satanist was. werd er vervolgens uitgestuurd
??

rofl, aanklagen die hap. Vrijheid van geloof(sovertuiging)
Oud 29-11-2003, 11:29
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
gaat dat?
Oud 29-11-2003, 11:46
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik zou er wel zeker wat van zeggen ja..

Maar, morgainemanson vraagt om verduidelijking over satanisten,
niet over hoe satan te aanbidden hoor..
Maar als hij/zij zelf ff zou antwoorden om het wat beter uit te leggen zou dat wel makkelijk zijn
en is de kans op serieuze reactie's ook wat groter wsl..
Oud 29-11-2003, 16:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-11-2003 @ 20:26:
Nee want jij aanbid geen Satan figuur, dus heeft de topicstarter er ook weinig aan lijkt mij.
Ze vroeg ook wie er satanisten waren en dat ben ik, dus ze heeft wel degelijk wel iets aan mij.
Oud 01-12-2003, 18:40
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
hmm om me maar even in de discussie te voegen..!

Citaat:
De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn. Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god.
Geloof je dit zelf? Wij mensen zijn geen god! we hebben misschien iets goddelijks in ons.. omdat God ons gecreert heeft naar zijn evenbeeld..!
Wij mensen zijn gemaakt om Te aanbidden! om God te aanbidden.. aanbidden we God niet/ dan aanbidden we wel iets anders... bv auto's vrouwen/jongens.. what ever..
Het klopt dat er niets boven God is want Hij is allmachtig! maar wij zijn niet zelf de God van ons zelf..! dat kan niet want het zijn NIET WIJ MENSEN DIE HEMEL EN AARDE GEMAAKT HEBBEN!

Citaat:
We hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met ons te maken.
Het cristendom, bij deze pak ik even de cristenen, hebben wel wat met Satanisten te maken. teminste in iedergeval gaat deze zin voor mij op: WAnt wij vechten niet tegen mensen van vlees en bloed maar tegen de overheden, de machten, het bovennatuurlijke!(m,et God allmachtig aan onze kant!!).
Maar wat is dan nog de betrekking tussen cristenen en Satenisten??? Nou wij cristenen leven voor God/en willen zijn stem verstaan en hem dienen! en dat kan betekenen dat wij door God worden geroepen om voor iemand te bidden die bv Satanist is!

ke was het zover wel... check het evt response wel..
chiau bello/a 's !!
Oud 01-12-2003, 18:43
seeker of ligt
Dit was trouwens een reactie op Cooper girl....
en misschien ook wel op jouw!

ajuusa! greets Micah .. ennuuu het moet Seeker of Light zijn..
yeashjjjj I know!!
Oud 01-12-2003, 19:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
omdat ik niet geloof dat de topicstarter uberhaupt erugkomt, zal ik maar gewoon op deze christen hierboven reageren.

Citaat:
seeker of ligt schreef op 01-12-2003 @ 19:40:
Geloof je dit zelf? Wij mensen zijn geen god! we hebben misschien iets goddelijks in ons.. omdat God ons gecreert heeft naar zijn evenbeeld..!
Wij mensen zijn gemaakt om Te aanbidden! om God te aanbidden.. aanbidden we God niet/ dan aanbidden we wel iets anders... bv auto's vrouwen/jongens.. what ever..
Het klopt dat er niets boven God is want Hij is allmachtig! maar wij zijn niet zelf de God van ons zelf..! dat kan niet want het zijn NIET WIJ MENSEN DIE HEMEL EN AARDE GEMAAKT HEBBEN!
blabla, als je niet gelooft in God, kun je met gemak de mens als god definieren. Mogen we jou er even op wijzen dat jouw "god" ide slechts een hypothese en geen waarheid is

Citaat:
Het cristendom, bij deze pak ik even de cristenen, hebben wel wat met Satanisten te maken. teminste in iedergeval gaat deze zin voor mij op: WAnt wij vechten niet tegen mensen van vlees en bloed maar tegen de overheden, de machten, het bovennatuurlijke!(m,et God allmachtig aan onze kant!!).
Maar wat is dan nog de betrekking tussen cristenen en Satenisten??? Nou wij cristenen leven voor God/en willen zijn stem verstaan en hem dienen! en dat kan betekenen dat wij door God worden geroepen om voor iemand te bidden die bv Satanist is!
JE vecht tegen iets waar je geen kennis van hebt, hoe achterlijk.

edit: niet aanvallend bedoelt, heb je dislexie?
Oud 01-12-2003, 21:14
seeker of ligt
hahaha ja ik heb diaslectie... And I am proud of it!!
(goed opgemerkt trouwens!!haha)

Maar even terug komend op wat jij hebt neergezet...
Mag ik ook beargumentatie van jouw kant.. bedoel dit komt een beetje over als..: DAt wat jij zegt klopt niet..! (zal je ook vast wel bedoelen maar tog.. You get it?/)

jij zegt dat wat ik geloof slechts een hypothese is...Voor mij is het dat zeker niet.. Maar ja misschien geld hier wel : eerst geloven dan zien he!!
Toch weet ik ook heeel zeker dat Jezus persoonlijk voor jouw aan het kruis gestorfen is..!(dit vernoem ik in dit verband want ik geloof dat deze gebeurtenis het voor mij een feit maakt(raare zin ja..)) Maar daaar gaat deze discussie niet overmaar toch prima de bima om even te vernoemen he!!

ke well hoor nog wel van!!

ciau bello/bella's!
Oud 01-12-2003, 21:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 01-12-2003 @ 22:14:
hahaha ja ik heb diaslectie... And I am proud of it!!
(goed opgemerkt trouwens!!haha)
hmm hoe kun je er nou trots op zijn? Dat je het accepteert ok, maar trots??

Citaat:
Maar even terug komend op wat jij hebt neergezet...
Mag ik ook beargumentatie van jouw kant.. bedoel dit komt een beetje over als..: DAt wat jij zegt klopt niet..! (zal je ook vast wel bedoelen maar tog.. You get it?/)
Vanuit de visie van een satanist, zijn mensen wel goden, of wat voor een labeltje je er ook aan wilt plakken... Niks is per definitie correct.

Citaat:
jij zegt dat wat ik geloof slechts een hypothese is...Voor mij is het dat zeker niet.. Maar ja misschien geld hier wel : eerst geloven dan zien he!!
Toch weet ik ook heeel zeker dat Jezus persoonlijk voor jouw aan het kruis gestorfen is..!(dit vernoem ik in dit verband want ik geloof dat deze gebeurtenis het voor mij een feit maakt(raare zin ja..)) Maar daaar gaat deze discussie niet overmaar toch prima de bima om even te vernoemen he!!

ke well hoor nog wel van!!

ciau bello/bella's!
dat stoort me ook zo erg aan gelovigen, en misschien wel het ergste aan christenen, dat ze niet meer kritisch zijn. Wat zij denken is waar <punt> Zo werkt het natuurlijk niet. Ik ben wetenschappelijk ingesteld, 'dus' ik geloof in de evolutietheorie e.d. en ik denk ook dat het scheppingsverhaal onzin is, maar ik zeg niet dat het niet kan. Wie weet zit ik er wel naast, die mogelijkheid houd ik open, ik blijf kritisch en dat zouden gelovigen ook eens moeten doen.

en dat jezus voor mij gestorven is aan het kruis ofzo, daar heb ik verder geen boodschap aan, als jij het leuk vindt om te vermleden, dan moet je dat zelf weten
Oud 02-12-2003, 12:29
seeker of ligt
Citaat:
hmm hoe kun je er nou trots op zijn? Dat je het accepteert ok, maar trots??
Was niet zo bedoelt als trots in de zin van : WOw check me out..
Misschien kwam het er bij jouw zo over.. ach boeie!
(hihie)

Citaat:
Vanuit de visie van een satanist, zijn mensen wel goden, of wat voor een labeltje je er ook aan wilt plakken... Niks is per definitie correct.
ke dat is zakkelijk gezien goed omschreven.. zal best zo kunnen zijn ja dat ze er zo over denken..! (wat ik probeerde in stuk hiervoor was mijn mening geven waarom dit niet zou kunnen kloppen!)

Citaat:
dat stoort me ook zo erg aan gelovigen, en misschien wel het ergste aan christenen, dat ze niet meer kritisch zijn. Wat zij denken is waar <punt> Zo werkt het natuurlijk niet. Ik ben wetenschappelijk ingesteld, 'dus' ik geloof in de evolutietheorie e.d. en ik denk ook dat het scheppingsverhaal onzin is, maar ik zeg niet dat het niet kan. Wie weet zit ik er wel naast, die mogelijkheid houd ik open, ik blijf kritisch en dat zouden gelovigen ook eens moeten doen.
heel naar voor je dat je je aan mij stoort, om eerlijk te zijn stoor ik me weer aan zon opmerking dat ik als cristen niet critiscch zou zijn! ook ik als cristen zie soms dingen verkeert (misschien nog best vaak!).
En ik denk dat ik best wel critisch ben..Van af de basis school al bezig met het onderzoeken van de evolutie theorie en meer willen weten hoe dingen ook in de bijbel wetenschappelijk te bewijzen zijn! Ik weet nu wel vrij zeker dat Wetenschap een Theorie is! een geloof ! klinkt raar misschien maar ook de evolutie theorie is een geloof!!! helaas nemen veeeeel mensen maar gewoon aan dat de evolutie-THEORIE klopt...! zonder er zelf ECHT onderzoek na te doen.. Alleen maar voor-standers horen van Evolutie-Theorie telt niet hoor/hoor ook eens aan wat echt wetenschappers die tegenstanders zijn kunnen inbrengen! (niet wetend of jij dit ook doet hoor!).
Van de 2de ben ik ook steeds meer bezig geweest om New-age te onderzoeken. wat gelooven die mensen nou, en om hier meer over te weten heb ik lange gesprekken gehad met mensen die hierin geloven.. en zodoende gekeken waarom deze mensen dit geloven ect.!
Zelf ben ik er echt van overtuigt(en dit groeit alleen nog maar meer merk ik) dat Jezus de enigste weg is!) en ik sta zeker open om andere theorien/levensbeschouwingen aan te horen!
ook ben ik critisch na wat er in de bijbelsta.. bedoel ik niet op bijbelstudie om aan te horen ZO IS HET EN ZO MOET JE HET MAAR DOEN!... Nee dus! uitzoeken ja !
Cristenen zijn misschien over het algemeen niet meer critisch, gelukkig is de vrienden groep enzo. waar ik mee omgaan wel lekker critisch.. we hebben bv discusies een nacht/ochtend lang(hihi) .
Ke men excusses dat dit bericht heeel erg of-Topic is. Maar ik wou hier toch zeker wel even op reageren!

Na ja zal je reactie nog afwachten nog even kort, ook in genesis 1 staan dingen die al wetenschappelijk bewezen zijn..!
Zou zeggen kijk daar ook eens na..heb het zelf een keer met een wetenschapper doorgenomen, heeft me die situatie van toen ook geschetst, best intressant!

was het dan Chiau bello/bella's!
Oud 02-12-2003, 14:03
trasher
trasher is offline
Citaat:
(ingekort) seeker of ligt schreef op 02-12-2003 @ 13:29:
Ik weet nu wel vrij zeker dat Wetenschap een Theorie is! een geloof ! klinkt raar misschien maar ook de evolutie theorie is een geloof!!! helaas nemen veeeeel mensen maar gewoon aan dat de evolutie-THEORIE klopt...! zonder er zelf ECHT onderzoek na te doen.. Van de 2de ben ik ook steeds meer bezig geweest om New-age te onderzoeken. wat gelooven die mensen nou, en om hier meer over te weten heb ik lange gesprekken gehad met mensen die hierin geloven.. en zodoende gekeken waarom deze mensen dit geloven ect.!
Zelf ben ik er echt van overtuigt(en dit groeit alleen nog maar meer merk ik) dat Jezus de enigste weg is!) en ik sta zeker open om andere theorien/levensbeschouwingen aan te horen!
ook ben ik critisch na wat er in de bijbelsta.. bedoel ik niet op bijbelstudie om aan te horen ZO IS HET EN ZO MOET JE HET MAAR DOEN!... Nee dus! uitzoeken ja !
Waarom gaat de evolutietheorie toch niet samen met het nieuwe testament. En kan iemand me even uitleggen waarom je zou zoeken naar bewijzen voor het al of niet bestaan van God? Dat is onbewijsbaar, geen zorgen.

(Ook niet met evolutieleer nee, want voor hetzelfde geld is de evolutie God's techniek geweest om de aarde zoals we die kennen te scheppen. Ook niet door een structuur in de temporaalkwab aan te wijzen die verantwoordelijk is voor het hallucineren van spirituele ervaringen, want misschien is dat wel een door God bij de gezalfden geïmplanteerd ontvangertje. Enzovoorts.)

Hoewel, je zou natuurlijk de overbodigheid van God kunnen bewijzen door neurofysiologisch aan te tonen dat voor het religieuze gedrag van mensen het geen verschil maakt of God daadwerkelijk bestaat of niet, omdat de hersenen God niet nodig hebben om erin te geloven, omdat de bedrading van die aard is dat ze dat vanzelf doen. Religie zou dan een uit de evolutie ontstane overlevingsstrategie kunnen zijn.

Waarschijnlijk is dat ook wat christenen zorgen baart aan de evolutietheorie, het maakt God overbodig. Wel, geen zorgen beste lieden, de hogere natuurwetten zijn dermate eigenaardig dat sommige wetenschappers het God zijn gaan noemen.
Oud 02-12-2003, 15:29
seeker of ligt
Citaat:
Waarschijnlijk is dat ook wat christenen zorgen baart aan de evolutietheorie, het maakt God overbodig. Wel, geen zorgen beste lieden, de hogere natuurwetten zijn dermate eigenaardig dat sommige wetenschappers het God zijn gaan noemen.
Boelsheet knuppel!!!

duidelijk weer zo iemand die maar wat overneemt !!!

Wetenschap geeft je geen liefde! wetenschap ging niet voor je aan het kruis! Wetenschap geeft geen hol om je!
En wat is liefde dan volgens jouw ? zeker een chemische reactie op hoger nieveau?> hahaha je moet niet alles geloven..

sorry voor me sarcasme en misschien wel boosheid..
ondanks mijn niet-perfect woorden weet ik wel dat ook God van jouw houd(even tussen door gezecht hebben)
op de rest van je andwoord reageer ik nog wel!
Oud 02-12-2003, 15:32
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 02-12-2003 @ 16:29:
Boelsheet knuppel!!!

Wetenschap geeft je geen liefde! wetenschap ging niet voor je aan het kruis! Wetenschap geeft geen hol om je!
En wat is liefde dan volgens jouw ? zeker een chemische reactie op hoger nieveau?> hahaha je moet niet alles geloven..

sorry voor me sarcasme en misschien wel boosheid..
ondanks mijn niet-perfect woorden weet ik wel dat ook God van jouw houd(even tussen door gezecht hebben)
op de rest van je andwoord reageer ik nog wel!
AMEN...
Oud 02-12-2003, 15:32
trasher
trasher is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 02-12-2003 @ 16:29:
Boelsheet knuppel!!!

Oud 02-12-2003, 15:46
seeker of ligt
Sorry en alvast men excusses slayer dat ik waarscheinlijk te lomp reageerde!
bij deze zal ik nog wel even reageeren op je geschreven stukje!

Citaat:
Waarom gaat de evolutietheorie toch niet samen met het nieuwe testament. En kan iemand me even uitleggen waarom je zou zoeken naar bewijzen voor het al of niet bestaan van God? Dat is onbewijsbaar, geen zorgen.
Uhm waarom ik zou zoeken naar OOK bewijzen?
Nou omdat ik daar ook naar geintreseert ben.. sorry neem niet alles dus zomaar over!! Dat heb ik dus ook willen zeggen met die post! en er zijn ook veel dingen te bewijzen die in de bijbel staan zoals het scheppingsverhaal... Daar kan men een mooi plaatje van maken..
en sorry ik snapte niet helemaal het verband wat jij trekt tussen evolutie theorie en het nieuwe testament...(zou je dat alsjeblieft willen verklaren?) En ja daar ben ik het zeker mee eens we kunnen God niet bewijzen! daar ben ik het dus zeker mee eens!
maar der is dus meer en daar sprak ik over!

Citaat:
Hoewel, je zou natuurlijk de overbodigheid van God kunnen bewijzen door neurofysiologisch aan te tonen dat voor het religieuze gedrag van mensen het geen verschil maakt of God daadwerkelijk bestaat of niet, omdat de hersenen God niet nodig hebben om erin te geloven, omdat de bedrading van die aard is dat ze dat vanzelf doen. Religie zou dan een uit de evolutie ontstane overlevingsstrategie kunnen zijn.
Als we de bijbel zouden geloven, is er al contact tussen God en de mens sinds het begin van ons wezenlijk onstaan/ Het heeft dus altijd al in de mens gelegen dat wij contact met God willen hebben en ook nodig hebben! we hebben behalve onze hersens inhoud ook nog een ziel en geest!
Ten tweede geloof ik wel in mutatie binnen in een soort maar zeker niet in de evolutie zoals jullie bedoelen.
Je laatste stukje heb ik al op gereageert. he..

oke ik hoor nog wel van je..
alsnog men excusses voor taalgebruik...
Oud 02-12-2003, 15:48
seeker of ligt
met slayer bedoelde ik dus jouw... darn nu ben ik dus weer die naam kwijt.. haha sorry das de diaslectie..
haha oke well chiau bello/bella
Oud 02-12-2003, 15:49
Fade of Light
Fade of Light is offline
als je zo kritisch bent als je bweert, dan weet je dat je geen bewijzen hebt voor het bestaan van God en dan weet je dat jouw geloof slechts een geloof, dus hypothese, is en geen vaststaand feit.
Wetenschap is ook een geloof, je gelooft in de basisprincipelen en wat daarop volgt dat is dan te bewijzen.

Waarom moet ik niet geloven dat het een chemische reactie is? Moet ik jou zomaar geloven dan?

komop jongen zo voer je natuurlijk geen discussie
Oud 02-12-2003, 15:51
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 01-12-2003 @ 19:43:
Dit was trouwens een reactie op Cooper girl....
en misschien ook wel op jouw!

ajuusa! greets Micah .. ennuuu het moet Seeker of Light zijn..
yeashjjjj I know!!
Mijn stuk was letterlijk geciteerd van de 'bovenstaande link'.... Ofwel; het heeft géén betrekking tot mijn opinie ten opzichte van het satanisme!!

Ben zelf geen satanist, doch vind ik het niet noodzakelijk dat je het christendom hier gaat rondbazuinen...
Oud 02-12-2003, 16:00
seeker of ligt
Citaat:
Ben zelf geen satanist, doch vind ik het niet noodzakelijk dat je het christendom hier gaat rondbazuinen...
Vind ik wel..!!

ennu... voor de rest vind ik het prima de bi,ma dat je andwoord gaf op de stelling hoor!!
ciau bello/bella's
Oud 02-12-2003, 16:04
trasher
trasher is offline
Dyslexie is geen excuus.

Citaat:
trasher schreef op 02-12-2003 @ 15:03:
Om mezelf dan maar even toe te lichten: ik bedoel hier niet: wetenschap is God, of iets dergelijks, maar: door steeds dieper op de fysica in te gaan stuit je als wetenschapper op een punt waarna het nog dieper graven en opnieuw op blijven stellen van extra hypotheses gewoon ondoenlijk of in elk geval vergeefs wordt. Dat punt dus.

Citaat:
en sorry ik snapte niet helemaal het verband wat jij trekt tussen evolutie theorie en het nieuwe testament...(zou je dat alsjeblieft willen verklaren?)
Ik bedoelde: waarom kan het niet zo zijn dat God de evolutie geschapen heeft en dat het scheppingsverhaal daar een symbolisch verslag van is. Om maar eens iets te noemen. Ik bedoelde: waarom slaan christenen direct op tilt zodra het woordje 'evolutie' valt.

Citaat:
En ja daar ben ik het zeker mee eens we kunnen God niet bewijzen! daar ben ik het dus zeker mee eens!
maar der is dus meer en daar sprak ik over!
Dat is dus eveneens niet te bewijzen.
Oud 02-12-2003, 16:06
Verwijderd
(Seeker of Light vooral) Er is een God-discussie-topic en ik wil graag dat niet alle andere dicussies 'vervuild' worden door een nevendiscussie.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=589513
Het is eigenlijk al geen discussie voor hier dus...
Oud 02-12-2003, 16:07
seeker of ligt
Citaat:
als je zo kritisch bent als je bweert, dan weet je dat je geen bewijzen hebt voor het bestaan van God en dan weet je dat jouw geloof slechts een geloof, dus hypothese, is en geen vaststaand feit.
Ik heb volgens mikj deze volgende zin al es eerder geciteert maar oke komt die nog es: eerst geloven dan zien!
Dit gaat natuurlijk niet in alle gavellen op, kijk maar naar de ongeloovige Thomas, geloofde eerst niet maar kreeg God wel even later te zien... !!
Wat ik wou zeggen met eerst geloven is dat God me nu steeds meer en meer laat zien hoe echt hij is!

Citaat:
Wetenschap is ook een geloof, je gelooft in de basisprincipelen en wat daarop volgt dat is dan te bewijzen
Deels mee eens, maar ik geloof niet dat alles wat uit de basis princiepes voort vloeit gelijk te bewijzen is ofzo..

Citaat:
Waarom moet ik niet geloven dat het een chemische reactie is? Moet ik jou zomaar geloven dan?
Nee alsjeblieft ga niet in mij geloven!! maar in Jezus de verlosser Maar zoals ik al had probeeren te zeggen is dat er totaal geen reden is om te gaan geloven dat liefde een chemische reactie is.... Natuurlijk ook dit standpunt omdat ik in creationisme geloof!

greet Micah!
Oud 02-12-2003, 16:09
trasher
trasher is offline
Ontopic.
Oud 02-12-2003, 16:15
seeker of ligt
beste Trasher!

Citaat:
Ik bedoelde: waarom kan het niet zo zijn dat God de evolutie geschapen heeft en dat het scheppingsverhaal daar een symbolisch verslag van is. Om maar eens iets te noemen. Ik bedoelde: waarom slaan christenen direct op tilt zodra het woordje 'evolutie' valt.
Het zou kunnen ja dat God de evolutie theorie heeft gecreeert, maar! WAt mij als cristen soms zo boos maakt is. dat mensen gaan zeggen dat de Evolutie theorie waarheid is (terwijl er na mijn mening dus veeeel bewijzen tegen zijn, maar goed das andere discussie) en daardoor niet kunnen geloven da er een God is....

En sorry maar Diaslectie is wel een excus na mijn mening voor namen vergeten! ik las nml je naam eerst en wou hem opschrijven maar vergat hem weer en verwarde hem met een andere!! hihi maar oke diaslectie is ook weer een andere discussie? hahaha

Ke maar zo als de forum baas hier al zei moeten we misschien deze discussies op andere manier voortzetten..
Maar uhm je hebt gelijk dat ik vooral veel andwoorden hierover heb "veroorzaakt"maar tjah ik bedoel als zei een uitspraak maken wil ik daar wel graag op reageeren zoals je bgrijpt.. toch men excusseS!
zijn er toch nog mensen die hier op willen reageren, doe dat dan op een andere topic... dan verplaatsten we ons wel naar andere .. of 1 tje opent een nieuwe topic zodat we hier over doorkunnen gaan..!

ajuusa! was leuk zover gediscuseert te mogen hebben!!
chiau chiau!!
Oud 02-12-2003, 16:17
seeker of ligt
Dit was dus men laatste andwoord erover op deze Topic!!

Mijn excusses voor de overlast!!

Zal het proberen te voorkomen een volgende keer...!!!(I'll try!!!)

Regels voor berichten