Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 17:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wetenschap ging niet voor je aan het kruis!
Jesus did not die for my sins. I do not accept unsolicited service or merchandise. To me, Jesus is God's own squeegee guy, grunging up my windshield and assuming I owe him for the favor.
Oud 02-12-2003, 17:40
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Als je nou eerst eens uitzoekt wat een satanist precies is, dan maak je het een stuk duidelijker.

De helft hier reageert zonder te weten wat een satanist is..

'Beetje dom' zeg ik dan.
Oud 02-12-2003, 19:01
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 02-12-2003 @ 18:40:
Als je nou eerst eens uitzoekt wat een satanist precies is, dan maak je het een stuk duidelijker.

De helft hier reageert zonder te weten wat een satanist is..

'Beetje dom' zeg ik dan.
beetje veel
Oud 02-12-2003, 19:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 01-12-2003 @ 19:40:
hmm om me maar even in de discussie te voegen..!

Geloof je dit zelf? Wij mensen zijn geen god! we hebben misschien iets goddelijks in ons.. omdat God ons gecreert heeft naar zijn evenbeeld..!
Wij mensen zijn gemaakt om Te aanbidden! om God te aanbidden.. aanbidden we God niet/ dan aanbidden we wel iets anders... bv auto's vrouwen/jongens.. what ever..
Het klopt dat er niets boven God is want Hij is allmachtig! maar wij zijn niet zelf de God van ons zelf..! dat kan niet want het zijn NIET WIJ MENSEN DIE HEMEL EN AARDE GEMAAKT HEBBEN!

Het cristendom, bij deze pak ik even de cristenen, hebben wel wat met Satanisten te maken. teminste in iedergeval gaat deze zin voor mij op: WAnt wij vechten niet tegen mensen van vlees en bloed maar tegen de overheden, de machten, het bovennatuurlijke!(m,et God allmachtig aan onze kant!!).
Maar wat is dan nog de betrekking tussen cristenen en Satenisten??? Nou wij cristenen leven voor God/en willen zijn stem verstaan en hem dienen! en dat kan betekenen dat wij door God worden geroepen om voor iemand te bidden die bv Satanist is!

ke was het zover wel... check het evt response wel..
chiau bello/a 's !!
*zucht* Dit is dus de reden waarom ik het christendom steeds meer ga haten, ze weten het allemaal beter dan de rest toch? Satanisten zie je geen christensite's lasten vallen met teksten van: "Jullie moeten oprotten jullie zijn vergif voor het leven!!" Nee satanische site's worden lastig gevallen door christenen die satanisten bedreigen zelfs met de dood!!! Is dit nu wat die zogenaamde god van jullie bedoelde? Andere mensen bedreigen die toevallig in hunzelf geloven en daar niemand anders mee lastigvallen? By the way, satanisten hebben ook nooit gezegd dat de mens het universum heeft gemaakt, de meeste satanisten willen bewijs zien voor zoiets. Maar dat kun je van die christenen niet zeggen, die zeggen god heeft alles gemaakt zonder ook maar één enkel bewijsje te hebben...
Oud 02-12-2003, 20:06
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
lievert! dit onderwerp ergens anders voorzetten!
misschien heb je niet alle stukjes gelezen .. de forumbaas heeft ook al duidelijk gezecht dat we sdit onderwerp ergens anders moeten voortseten.. maar heel duidelijk te zien heb je niet alle berichten gelezen.. doe dat eerst maar es .. en mail me dan maar es..!

oke alvast bedankt..! ik zal hier verder hier niet op reageren!
open een nieuwe Topic als je dat graag wil..
Oud 02-12-2003, 20:32
seeker of ligt
Dus zucht zucht nog wat meer..!

Jent ook zo lekker opjectief merk ik ... Bij deze weer men excusses voor men sarcasme in de hierbpoven genoemde zin.. sorry het maakt me alleen een beetje moe..
Wat ik nu ga reageren heeft wel met Satanisme te maken vandaar dat ik nu WEL wat neerzet..

Citaat:
*zucht* Dit is dus de reden waarom ik het christendom steeds meer ga haten, ze weten het allemaal beter dan de rest toch?
Teneerste wie zegt dat cristenen het zoveel beter altijd weten?
Ik probeer niet zo te zijn. ik probeer echter wel een mening die ik heb overtebrengen naar jullie.. Maar zoals hiervoor in de berichten al eerder vernoemt. Ik ben ook maar gewoon een mens! Als cristen ben ik geen haar beter! laat dat duidelijk zijn dat ik dit niet wil zeggen! het enigste verschil is dat ik geloof in de genade/liefde van God, en dat is zo graag de boodschap die ik aan jullie zou willen overbrengen! God houd zoooo veel van jullie en hij is echt een genadig God!! en dmv deze discussie's probeer ik ook wat overtebrengen(en ja soms zal ik dit ook echt wel op foute manieren doen!)... Maar ik vind het soms zo vervelend dat je net probeerde dingen omtedraaien, misschien bedoelde je dit niet, maar het kwam zo over!

Citaat:
Satanisten zie je geen christensite's lasten vallen met teksten van: "Jullie moeten oprotten jullie zijn vergif voor het leven!!" Nee satanische site's worden lastig gevallen door christenen die satanisten bedreigen zelfs met de dood!!!
Ik probeer als cristen te zaaien en misschien wel te oogsten, niet probeer ik te oordelen of te bedreigen met de dood! maar uhm zijn er cristenen die mensen probeeren te bedreigen met de dood?! bedoel echte cristenen!!! die jij ook kent !! Want als dat zo is dan klopt er iets niet... Wat God wil is dat we liefde verspijden, zijn woord, en dat we zegenen!

Citaat:
Is dit nu wat die zogenaamde god van jullie bedoelde? Andere mensen bedreigen die toevallig in hunzelf geloven en daar niemand anders mee lastigvallen?
Het is niet aaaanvallen! maar proberen bijte sturen (als ik het zo teminste goed verwoord).

Citaat:
By the way, satanisten hebben ook nooit gezegd dat de mens het universum heeft gemaakt, de meeste satanisten willen bewijs zien voor zoiets. Maar dat kun je van die christenen niet zeggen, die zeggen god heeft alles gemaakt zonder ook maar één enkel bewijsje te hebben...
hmmmmm heb ik al geprobeert te zeggen! ook cristenen nemen niet zomaar iets aan! en het is dus niet waar wat je hierzegt! ik heb in vorig vernoemde brief hier al genoeg over gezecht dacht ik zo! en rijd us door de bergen en Be Impressed vraag je zelf af! kan dit door 1 knal! ga ik geloofen in een theorie die ik niet eens zelf heb onderzocht!?
succes er mee!

chiau bello/bella!

feel the rising power, for it's going to get you and heal you, hug you and it will give the love you always wanted to get! It will fill up the empty spaces in up!
See! and rise like soldier!
Oud 02-12-2003, 20:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 02-12-2003 @ 21:32:
Dus zucht zucht nog wat meer..!
aap, eerst zeg je dat ze dan maar een ander topic meot openen en dan reageer je er zelf op, hypocriete christen
Oud 02-12-2003, 20:49
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-12-2003 @ 21:34:
aap, eerst zeg je dat ze dan maar een ander topic meot openen en dan reageer je er zelf op, hypocriete christen
Dan nog is het geen aap..
kweet niet wat jij wil bereiken met deze opmerking LOSER...kbedole als we zo gaan beginnen!!!

God Bless u
Oud 02-12-2003, 20:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 02-12-2003 @ 21:49:
Dan nog is het geen aap..
kweet niet wat jij wil bereiken met deze opmerking LOSER...kbedole als we zo gaan beginnen!!!

God Bless u
aap is een stopwoord . christenen groeperen zich tegen mij hehe
Oud 02-12-2003, 20:52
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-12-2003 @ 21:50:
aap is een stopwoord [afbeelding]. christenen groeperen zich tegen mij hehe
ok...
jouw feestje
geen nare woorden meer nu heh??

#JUF MAARTJE SPRAK#
Oud 02-12-2003, 20:59
seeker of ligt
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-12-2003 @ 21:34:
hahaha heel goed gevonden!!! aplause!!!
!! maar uhm wat heb jij nou toegevoegd aan de topic!! en de bon!!
voor de rest ben je wel grappig!!

chiau bello/bella!!
Oud 03-12-2003, 11:51
Upke
Upke is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 02-12-2003 @ 21:59:
hahaha heel goed gevonden!!! aplause!!!
!! maar uhm wat heb jij nou toegevoegd aan de topic!! en de bon!!
voor de rest ben je wel grappig!!

chiau bello/bella!!
Hier spreekt de clown van God...
Oud 03-12-2003, 14:11
seeker of ligt
Citaat:
Hier spreekt de clown van God...
hahaha thanxs!!

bij deze dan nog een mop!!!!

ooooooh toch niet...!(of twee)...

p.s: en lachen he!! Hupke!! whiehoe!!!!
Oud 03-12-2003, 14:18
AngelLena
AngelLena is offline
Dames en heren alsjeblieft. Over God praten doen we ergens anders. Discussier over god in dit topic zullen verwijderd worden, gepaard met de nodige waarschuwingen. We staan toe dat jullie een topic aanmaken of opzoeken en uppen om over God te praten, maar niet in dit topic. God heeft geen donder met satanisten te maken, satanisten zijn mensen die geloven in zichzelf en niets of niemand anders. Nou laat ze. Als het nou over satanen ging...Was een ander verhaal, maar dan nog sluit god niet aan bij de vraag van de topicstarter.

Wees gewaarschuwd.
Oud 03-12-2003, 14:26
Verwijderd
Ik wil ff kwijt dat het op mijn zenuwen werkt...
Laatste keer.
Oud 03-12-2003, 14:37
AngelLena
AngelLena is offline
@ metroid minded: ff lezen. Satanisten en satanen zijn 2 verschillende dingen. de vraag is wie er 1 is (sataan dan) en waarom ed. Niet waar satanen/satanisten mee in verband worden gebracht. Je reactie is verwijderd omdat het geen toegevoegde waarde aan de discussie gaf. Diezelfde discussie is al 10tallen keren gevoerd.
Oud 03-12-2003, 14:41
seeker of ligt
Bij deze een sirrieuse vraag der aan!!

bedoel der is inderdaad al vertelt dat satanisten geloofen dat ze zelf God zijn...
maar hebben ze dan ook een soort muziek styl?
ik dacht eerst vaak dat satinisten vooral naar de wat hardere muziek luisteren.. zoals: marlyn manson -korn -slipnot
ik bedoel de gemiddelde satanist he..
zal best dat dat heel verschillend is.. Maar hoe laten satanisten naar buiten komen dat ze satanist zijn, das dus eigenlijk meer men vraag, aan jullie!

jaja ik kan wel on-Topic blijven,... (teminste, ik bedoel, doe men best!)
Oud 03-12-2003, 14:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 15:41:

bedoel der is inderdaad al vertelt dat satanisten geloofen dat ze zelf God zijn...
ik dacht eerst vaak dat satinisten vooral naar de wat hardere muziek luisteren.. zoals: marlyn manson -korn -slipnot
zal best dat dat heel verschillend is.. Maar hoe laten satanisten naar buiten komen dat ze satanist zijn, das dus eigenlijk meer men vraag, aan jullie!

Volgens mij heeft muziekstijl weinig met satanisten te maken. Met satanen misschien iets meer, die gaan vaak (lang niet altijd) idd de kant van Marilyn Manson ed op.

Maar dan nog is het denk ik net waar je smaak ligt. Zelf luister ik ook wel eens naar Slipknot, Linkin Park, Korn etc. Maar ook ben ik grote liefhebber van Toy Dolls, Within Temptation, After Forever, Nightwish, Nickelback, Rancid etc. Ik ben dan geen sataan en ook geen satanist, maar de muziek verschilt mijlenver van elkaar, terwijl het allemaal wel iets heeft...

Denk dat dat met satanisten ook zo ligt.
Oud 03-12-2003, 18:09
Droyd
Droyd is offline
Ok, een Sataan gelooft dus in Satan, maar kvind het toch ontzettend krom dat een SATANist, wel, die zou enkel in zichzelf geloven...terwijl de naam Satan er echt heel expliciet in voorkomt.

Grote onzin allemaal, hou je dan gewoon aan je eigen principes in de plaats van jezelf wijs te maken dat je tot een bepaalde groep behoort, (die bovendien meer een trend is dan iets anders)
Oud 03-12-2003, 18:33
seeker of ligt
Droyd, misschien moet je dan us de betekenis van het woord sataan opzoeken.. en satan.. misschien geeft dat duidelijkhied!!(zeg misschien want ik heb het zelf niet gedaan ofzo..hihi)

maaar ja succes, zelf vind ik het ook wel beetje raar hoor, dacht eerst ook stanist ook een satan aanbidder was, maar dat schijnt toch een andere betekenis te hebben ofzo.. (bedoel zou dus best kunnen)...

Toch geloof ik wel dat wij mensen allemaal zijn gemaakt om "iets"te aanbidden...
Dus ik vroeg me af wat aanbid een Satanist dan?!?!
Oud 03-12-2003, 18:35
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 19:33:
Droyd, misschien moet je dan us de betekenis van het woord sataan opzoeken.. en satan.. misschien geeft dat duidelijkhied!!(zeg misschien want ik heb het zelf niet gedaan ofzo..hihi)

maaar ja succes, zelf vind ik het ook wel beetje raar hoor, dacht eerst ook stanist ook een satan aanbidder was, maar dat schijnt toch een andere betekenis te hebben ofzo.. (bedoel zou dus best kunnen)...

Toch geloof ik wel dat wij mensen allemaal zijn gemaakt om "iets"te aanbidden...
Dus ik vroeg me af wat aanbid een Satanist dan?!?!
Mij beschuldigen van niet lezen terwijl je het zelf al helemaal niet doet... Voor de laatste maal: de satanist aanbid niemand!
Oud 03-12-2003, 18:55
seeker of ligt
Jaaaaaa dat weet ik nu wel dat de stanist volgend jullie geen God aanbid!!

Maar ik legde dus al uit.. dat IK DENK dat elke mens IETS aanbid..!

Mijn vraaaag was dus! WAt aanbnidden Satanisten niet!
geloof jij niet dat elk mens iets aanbid Reageer dan gewoon niet op mijn vraag!

en de bon... bedankt..
Oud 03-12-2003, 18:55
trasher
trasher is offline
Citaat:
Narod schreef op 26-11-2003 @ 14:55:
als je satanist bent aanbid je alleen jezelf en als je sataan bent de duivel.

zo iets was het dacht ik.
Kan iemand daar misschien eens een (betrouwbare) bron voor leveren, want
Citaat:
Van Dale Groot Woordenboek hedendaags Nederlands:
sa·ta·nis·me
het satanisme

aanbidding van Satan
Oud 03-12-2003, 18:58
seeker of ligt
heeel erg bedankt voor je andwoord trascher!

Goed dat je het opgezocht hebt!
Oud 03-12-2003, 18:59
trasher
trasher is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 19:58:
heeel erg bedankt voor je andwoord trascher!

Goed dat je het opgezocht hebt!
Houd jij je mond nu eens.
Oud 03-12-2003, 20:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 03-12-2003 @ 19:55:
Kan iemand daar misschien eens een (betrouwbare) bron voor leveren, want
van dale wordt samengesteld met woorden die vaak gebruikt worden door journalisten. Dat journalisten de betekenis niet weten, is een schande.

Trouwens, als ik nu een geloof begin dat voldoet aan de besschrijving van (wat we tot nu toe ff satanisme noemden zonder satan te aanbidden) een stroming en ik noem dat satanisme. En mensen gaan dat volgen, dan is dat toch ok? Of accepteer je die hele stroming dan pas als het in van dale goed beschreven staat?

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 20:42.
Oud 03-12-2003, 21:13
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-12-2003 @ 21:34:
Trouwens, als ik nu een geloof begin dat voldoet aan de besschrijving van (wat we tot nu toe ff satanisme noemden zonder satan te aanbidden) een stroming en ik noem dat satanisme. En mensen gaan dat volgen, dan is dat toch ok? Of accepteer je die hele stroming dan pas als het in van dale goed beschreven staat?
Ik vraag me gewoon af waar men het vandaan haalt dat satanist-zijn geloven in jezelf is, en Van Dale biedt geen uitkomst.
Oud 03-12-2003, 21:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 03-12-2003 @ 22:13:
Ik vraag me gewoon af waar men het vandaan haalt dat satanist-zijn geloven in jezelf is, en Van Dale biedt geen uitkomst.
odat veel mensen die stroming volgen...die is er nu eenmaal, dat is een feit. Zoek ook maar eens met google
Oud 03-12-2003, 21:23
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-12-2003 @ 22:18:
odat veel mensen die stroming volgen...die is er nu eenmaal, dat is een feit. Zoek ook maar eens met google
Google is wel een uiterst betrouwbare bron inderdaad.
Oud 04-12-2003, 11:42
Justastranger
Justastranger is offline
...goh ik ben benieuwd wat we allemaal te weten komen wanneer we satanistische bijbel intikken bij google....
iets over een man genaamd Anton LaVey, ben benieuwd wat hij te vertellen heeft?
Oud 04-12-2003, 15:40
Meartje
Meartje is offline
Oud 04-12-2003, 17:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 03-12-2003 @ 22:23:
Google is wel een uiterst betrouwbare bron inderdaad.
je snapt het argument/ de opzet niet...jammer
Oud 04-12-2003, 17:26
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2003 @ 18:18:
je snapt het argument/ de opzet niet...jammer
Iemand het bos in sturen vind ik 't.

Citaat:
Justastranger schreef op 04-12-2003 @ 12:42:
...goh ik ben benieuwd wat we allemaal te weten komen wanneer we satanistische bijbel intikken bij google....
Is het nou zo moeilijk om gewoon een link te posten.

www.churchofsatan.org, lijkt me wel officieel genoeg. Onderaan de msngroep-bron van coopergirl's post blijkt trouwens ook een serieus te nemen bronvermelding te staan. pardon

Citaat:
Charisma schreef op 27-11-2003 @ 10:28:
Satanisme

*zucht* Als dat niet met die hele duivel te maken heeft why the fuck komt z'n naam er dan in voor? Als je gewoon in geen ene flikker gelooft, waarom benoem je het dan naar iets bovennatuurlijks....idioten.
Citaat:
Droyd schreef op 03-12-2003 @ 19:09:
Ok, een Sataan gelooft dus in Satan, maar kvind het toch ontzettend krom dat een SATANist, wel, die zou enkel in zichzelf geloven...terwijl de naam Satan er echt heel expliciet in voorkomt.

Grote onzin allemaal, hou je dan gewoon aan je eigen principes in de plaats van jezelf wijs te maken dat je tot een bepaalde groep behoort, (die bovendien meer een trend is dan iets anders)
Citaat:
http://www.bibleweb.org/TruthAbout/TA18.htm:
Satan is a Hebrew word which was taken over into the Greek and then into the English. It means 'an adversary.'(ad·ver·sar·y - tegenstander; vijand, antagonist, tegenstrever) Satan as a word denotes neither a good nor bad adversary but it has to be interpreted according to the context in which it is found. (..) the great adversary of mankind is sin, (..) The power of the adversary (Satan) from which men are made free in Christ, is SIN. "The law of the spirit of life in Christ Jesus hath made me free from the law of sin and death..." (Romans 8:2)
Oud 04-12-2003, 17:38
trasher
trasher is offline
Nu vraag ik me nog steeds af: waar haalt men het woord 'sataan' vandaan.

edit: http://www.faq-online.nl/Verslagen/g.../satanisme.htm

Het zal wel.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 18:45.
Oud 04-12-2003, 19:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 04-12-2003 @ 18:26:
Iemand het bos in sturen vind ik 't.
ik had en heb ff geen zin om het uit te leggen, niks verkeerds aan. LEes mijn redevoering nog maar een keer.

Citaat:
van dale wordt samengesteld met woorden die vaak gebruikt worden door journalisten. Dat journalisten de betekenis niet weten, is een schande.

Oud 04-12-2003, 19:10
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2003 @ 20:08:
ik had en heb ff geen zin om het uit te leggen, niks verkeerds aan. LEes mijn redevoering nog maar een keer.
Heb je het zelf eigenlijk wel gelezen.
Oud 04-12-2003, 19:13
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 19:55:
Jaaaaaa dat weet ik nu wel dat de stanist volgend jullie geen God aanbid!!

Maar ik legde dus al uit.. dat IK DENK dat elke mens IETS aanbid..!

Mijn vraaaag was dus! WAt aanbnidden Satanisten niet!
geloof jij niet dat elk mens iets aanbid Reageer dan gewoon niet op mijn vraag!

en de bon... bedankt..
In principe kan je het dan zo zien dat Satanisten zichzelf en de mensheid aanbidden. Als ze iets zouden moeten aanbidden zou dat het zijn.
Oud 04-12-2003, 19:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 04-12-2003 @ 20:10:
Heb je het zelf eigenlijk wel gelezen.
Oud 04-12-2003, 19:16
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2003 @ 20:15:
Dan zou je begrijpen dat het geen bevredigend antwoord op de vraag is.
"Dat is nu eenmaal zo!" Ja dag.
Oud 04-12-2003, 19:20
Upke
Upke is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 15:41:

Waar slaat dat op? Rockliefhebbers luisteren naar korn, slipknot en zo. Als een satanist van rock houd zal hij daar waarschijnelijk ook wel van houden. Ik ben satanist en houd meer van hardcore en hardstyle, maar ook van dance en disco. En als een christen van rockmuziek houd dan is het een christen die rockliefhebber is, zo moeilijk is dat niet. Christen en satanist blijven gewoon doodnormale mensen. Anders geef me je email dan voeg ik je toe en kunnen we serieus op msn verder gaan in plaats van dit forum vollullen.
Oud 04-12-2003, 19:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 04-12-2003 @ 20:16:
Dan zou je begrijpen dat het geen bevredigend antwoord op de vraag is.
"Dat is nu eenmaal zo!" Ja dag.
JA dat is leuk dat je daar neit tevreden mee bent, maar dat is niet de rest van de wereld zijn probleem. Een boom heet ook een boom, dat is nu eenmaal zo.

Er is een stroming die in zichzelf gelooft en die satan niet aanbidt en die stroming heeft ook de naam 'satanisme'. Dan kun je het er wel niet mee eens zijn, maar dat is dan botte pech, aangezien het simpelweg een feit is.
Oud 04-12-2003, 19:35
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light
De vraag in kwestie luidde, eenduidig en ten volle gesteld:
hoe komt iedereen toch bij het onderscheid tussen satanisten en satanen?

Een antwoord als het jouwe volstaat dan niet.
Oud 04-12-2003, 20:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 04-12-2003 @ 20:35:
De vraag in kwestie luidde, eenduidig en ten volle gesteld:
hoe komt iedereen toch bij het onderscheid tussen satanisten en satanen?

Een antwoord als het jouwe volstaat dan niet.
Zucht, was de vraag zo simpel....iedereen komt bij het onderscheid, omdat het verschil er nou eenmaal is. Satanen zijn geen satanisten, want de stroming van een sataan (gelooft wel in satan, zie uitleg) is anders dan die van een satanist (gelooft niet in satan, zie uitleg)
Oud 04-12-2003, 20:45
trasher
trasher is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2003 @ 21:42:
Zucht, was de vraag zo simpel....iedereen komt bij het onderscheid, omdat het verschil er nou eenmaal is. Satanen zijn geen satanisten, want de stroming van een sataan (gelooft wel in satan, zie uitleg) is anders dan die van een satanist (gelooft niet in satan, zie uitleg)
.
Oud 04-12-2003, 20:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
trasher schreef op 04-12-2003 @ 21:45:
.
Serieus, probeer je me nou gewoon uit de tent te lokken of probeer je gewoon feiten weg te drukken of wat?!
Oud 04-12-2003, 21:56
Droyd
Droyd is offline
Waar komt het woord Sataan vandaan? Het stond niet letterlijk in de link die werd aangeboden. (waar volgens mij wel wat onzin instond, niet alles, maar veel)

'Sataan' lijkt gewoon ofgeleid te zijn van 'Satan' (tegenstander,adversery, niet de mijnheer met de bokkenpoten dus) lijkt me...

Correct me if I'm wrong.
Oud 30-12-2003, 14:33
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-12-2003 @ 20:13:
In principe kan je het dan zo zien dat Satanisten zichzelf en de mensheid aanbidden. Als ze iets zouden moeten aanbidden zou dat het zijn.
Upke, hoe hou je het vol?!

Maarre AngelLena; Satanisten aanbidden in de regel niks, of laat ik dat ff beter formuleren.. Een Satanist is vrij om te geloven wat hij of zij wil (als je tenimste de stempel Satanist wil hebben..) Het houdt eigenlijk niks meer of minder in dan een way of life.. En of je daarbij in een 1 God geloof of in 300 Goden.. dat moet je helemaal zelf weten..

Een Satanist zet zichzelf boven alles, hij is het centrale punt. Maar dat is een een erg ruim.. Dood en verderf speeld in ieder geval GEEN rol.. Indien iemand dat zelf leuk vind.. tjah.. dat moet ie dat zelf weten.. zolang ie er maar niemand mee lastig..

In ieder geval zijn er 3 links redelijk belangrijk.. Ik heb niet alles doorgelezen, mijn spijt hiervoor.. Dus als ik dubbele dingen schrijf.. of de discussie geheel gemist heb.. dan moge mijn post vergeten worden..

Voor meer info:
(Site van het voormalige SB) :: http://www.satanisme.info/
Grotto Magistrates Amsterdam :: http://www.satanisme.nl/
Church of Satan :: http://www.churchofsatan.com/
Oud 30-12-2003, 14:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Blowie schreef op 30-12-2003 @ 15:33:
Upke, hoe hou je het vol?!

Maarre AngelLena; Satanisten aanbidden in de regel niks, of laat ik dat ff beter formuleren.. Een Satanist is vrij om te geloven wat hij of zij wil (als je tenimste de stempel Satanist wil hebben..) Het houdt eigenlijk niks meer of minder in dan een way of life.. En of je daarbij in een 1 God geloof of in 300 Goden.. dat moet je helemaal zelf weten..

Een Satanist zet zichzelf boven alles, hij is het centrale punt. Maar dat is een een erg ruim.. Dood en verderf speeld in ieder geval GEEN rol.. Indien iemand dat zelf leuk vind.. tjah.. dat moet ie dat zelf weten.. zolang ie er maar niemand mee lastig..

In ieder geval zijn er 3 links redelijk belangrijk.. Ik heb niet alles doorgelezen, mijn spijt hiervoor.. Dus als ik dubbele dingen schrijf.. of de discussie geheel gemist heb.. dan moge mijn post vergeten worden..

Voor meer info:
(Site van het voormalige SB) :: http://www.satanisme.info/
Grotto Magistrates Amsterdam :: http://www.satanisme.nl/
Church of Satan :: http://www.churchofsatan.com/
Was bij mij bekend, alleen als je ff gelezen had kwam je tegen dat er iemand was die het niet kon geloven dat iemand helemaal niets zou aanbidden. Mijn atwoord daarop was dan weer: ze aanbidden helemaal niks, maar als ze dat iets zouden MOETEN aanbidden, dan was het zichzelf en de mensheid geweest.
Oud 31-12-2003, 12:18
Blowie
Blowie is offline
Mijn welgemeende excusses; ik had uw reactie verkeerd begrepen..

ik zat ff http://www.faq-online.nl/Verslagen/g.../satanisme.htm door te snuffelen.. maar ik geloof niet dat ik mij hierbij aansluit..

In ieder geval al omdat ie zelf zegt: "Ik heb zelf ook de attentie niet om het satanisme, in wat voor vorm dan ook, te kennen "

En tjah.. de argumenten die ie gebruikt om de zooi af te kraken.. het is net hoe je het brengt.. Ik hou het op een gebrek van kennis.. ontwetendheid is een bron van angst..

Ik heb me nog wel gedwongen om het hele stuk te lezen.. maar hij geeft naar mijn mening niet goed het verschil tussen Satanisten en Sataanen weer..
Volgens hem is het enige verschil dat een sataan direct in Duivel aanbid en de satanist dit indirect / zonder het te weten doet..
Maar verder noemt hij ze in 1 zin..

En zo ver ik weet is het satanisme meer gebaseerd op de Babylonische mythologie.. en niet op die van de godsdienst van de Azteken..

Citaat:
Justastranger schreef op 04-12-2003 @ 12:42:
Als het goed is niks.. hij is al bijna 7 jaar dood.. Maar hij heeft wel het een en ander aan stof tot nadenken achtergelaten.. bv dus al die bijbel die je zelf noemt.. Maar het is natuurlijk net wat je intressant vind en wat niet

Terug ontopic..
Het is een beetje moeilijk.. omdat de meeste mensen per se een naamkaartje aan dingen wil hangen.. niet alles heeft nu een naam.. Niet alles in in groepen in de delen..

Ik kan je alleen vertellen wat ik en sommige mensen om mij heen geloven, denken.. En welke naam je dat wil geven dat laat ik aan jou.. Heiden, Satanist, Sataan, Atheist van mijn part een islamiet ..

Voor mij zit er in ieder geval een wereld van verschil tussen duivelsaanbidders en Satanisten..

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 13:11.
Oud 02-01-2004, 23:45
Dhyana
Dhyana is offline
Ik heb niet verder gelezen want ik vind t een zeiktopic, dus misschien zeg ik iets wat al gezegd is. Bij voorbaat sorry. Toch wil ik ook even meezeiken:

Citaat:
Charisma schreef op 27-11-2003 @ 10:28:
Satanisme

*zucht* Als dat niet met die hele duivel te maken heeft why the fuck komt z'n naam er dan in voor? Als je gewoon in geen ene flikker gelooft, waarom benoem je het dan naar iets bovennatuurlijks....idioten.
Het woord Satan komt uit het hebreeuws en betekent tegenstander. Een satanist gaat ervanuit dat het leven niets voorstelt zonder tegenstand. Zonder tegenstand hoef je niet te 'vechten' om iets te bereiken. Zonder tegenstand zouden alle wensen en behoeften direkt behartigd worden. Zonder tegenstand zou het leven saai zijn. Een satanist leeft dus voor satan, tegenstand. Daarom 'Satanisme'.

voor de rest zal ik geen woord meer vuil maken aan dit onderwerp, zo uitgekauwd.

Overigens.. ik aanbid de duivel niet en ik ken voor zover ik weet niemand die dat doet. Wat ik wel durf te zeggen is dat voor een zogeheten duivelsaanbidder ongetwijfeld ook geen vaste norm bestaat over wat hij voor kleding draagt, wat voor muziek hij draagt etc. En de reden ? Hij zal vast geen goede vrienden zijn met God. Zo gaat dat..

Regels voor berichten