![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, dat kan. Je moet dan als je strip op is 2 extra pillen pakken uit een andere strip. Daarna hou je je stopweek en je begint weer met je eerste pil van een nieuwe strip op de zaterdag in de week erop. Voortaan is je strip op op de vrijdag en begin je daarna dus met de stopweek. De pil blijft al die tijd ook gewoon veilig.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
en in dit geval raad ik haar dus aan om 23 dagen de pil te slikken ipv de normale 21 dagen, waardoor ze op de vrijdag uitkomt met het begin van haar stopweek. en vanaf dat moment kan ze voortaan dus weer gewoon 1 complete strip slikken. evt. ook nog van www.anti-conceptiepil.nl: Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik heb altijd begrepen dat het niet uitmaakt of je nou 2 extra pillen slikt, 10 of 21. Anders even afwachten wat anderen er van zeggen, maar ik dacht het erg zeker te weten. Maar op deze manier breng je me wel aan het twijfelen zeg ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Volgens mij is het iig zo dat je alles wat je doorslikt als week 4 moet rekenen...dan zou het idd gewoon veilig zijn, tenzij je een pil vergeet oid...toch? |
![]() |
|
Volgens mij heeft Balance gelijk en kan je gewoon twee pillen extra slikken als je je menstruatie twee dagen wilt verschuiven. Je moet er wel voor zorgen dat je stopweek niet langer wordt dan zeven dagen want dan wordt de pil onbetrouwbaar. Als je de weken daarna steeds op dezelfde dag als eerst wilt stoppen kan je dus ook twee dagen eerder al weer beginnen met het slikken van de pil en dus maar een stopweek van vijf dagen houden.
Maar zoals Leonoor zegt: het zou lullig zijn als ze zwanger zou raken terwijl wij hier zeggen dat het allemaal veilig is. Maar als we het alledrie denken dan zal het toch wel zo zijn? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
ok, domme vraag:
ik zit in mijn stopweek. betekend dat dat ik nu ook beschermt ben tegen zwanger raken, zelfs als ik mn pil nu niet meer elke avond slik én geen condoom gebruik? of moet ik toch een condoom gebruiken tijdens mn stopweek om beschermt te zijn tegen zwangerschap?! hahah, ja, domme vraag, ik weet het nog steeds niet ![]()
||
Citaat:
||
Even een quote, omdat ik het topic wel kan verplaatsen maar niet samenvoegen op dit forum.
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
VRAAGJE
Ik neem dus nu de pil tegen zwangerschap in. Maar voordat ik die innam, nam ik een pil in die niet tegen de zwangerschap werkte maar er wel voor zorgde dat de menstruatiepijnen minder moesten worden. Nu die pil die NIET tegen de zwangerschap hielp, moest ik altijd 5dagen na mijn eerste menstruatiedag innemen. Maar nu ben ik dus overgeschakeld op de pil die WEL tegen zwangerschap helpt. Maar nu blijkt dat ik die pil al van op mijn eerste menstruatiedag moest innemen. Maar ik dacht daar niet aan, (dacht namelijk dat het ook gewoon om de 5de dag moest..) (ja bijsluiters.. ik heb der al van gehoord ) Maw: ik ga dus 3 pilletjes teveel overhebben op't einde van mijn cyclus. Nu is mijn vraag: is dat erg? dat ik er telaat mee begonnen ben en vraag 2: mijn dokter vertelde me dat je na 1 week van het slikken van de pil niet meer zwanger kon worden en dus ook sex kon hebben, nu, kan ik na een week pilgebruik niet meer zwanger worden? of is dat nu helemaal in de war gestuurd door het laattijdiger innemen van die pil? (ja ik weet het, het is zowiezo al dom om de pil al te laat in te nemen op de eerste keer gebruik)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is niet erg, maar je bent tijdens die eerste strip niet veilig volgens mij... Misschien staat het in de bijsluiter van je pil. Anders zou ik het toch ff aan de dokter vragen. (Zeker als je seks hebt gehad of zeer binnenkort wilt hebben.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik slik trouwens Diane 35 , dus als ik het allemaal goed lees, moet het wel kunnen dat ik de pil 2 dagen langer doorslik en daarna verder ga met een andere strip..zodat ik mijn stopweek kan veranderen! Bedankt voor jullie hulp! Liefs MOI |
![]() |
|
![]() |
hoihoi, ik heb even een vraagje.
Wat vinden jullie de beste tijd om de pil te slikken? ('s ochtends, 's avonds...) want ik heb begrepen dat er niet meer dan 2 uur tijdsverschil tussen mag zitten, omdat ie dan onveilig wordt. Doordeweeks sta ik om 7 uur op, maar in het weekend veel later, dat zou dus niet goed zijn. na het eten ofzo? ik ben bang dat ik dat vergeet... en mijn bedtijden verschillen ook per dag. Naja, wat doen jullie? |
![]() |
||
Citaat:
ik zelf neem hem om 22.00 in. Zo laat ga ik vaak naar bed en als ik iets later naar bed ga is het nooit later dan 23.00/23.30 uur. Dan scheelt het dus nog maar een uur of anderhalf. En in het weekend, al wil ik uitgaan, dan kan ik hem voor het uitgaan innemen. Meestal ben ik dan om 22.00 nog wel thuis, maar anders neem ik hem een uurtje eerder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
en kan ik dan gewoon wachten tot mn stopweek of ik ongesteld wordt zeg maar?... en als ik dan niet ongesteld wordt dan een test halen?
is er trouwens iets te merken.... als je een week/ 2/ 3 weken zwanger bent, merk je dat dan? of merk je niks?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien kun je met je huisarts overleggen wat je het beste kunt doen? Misschien is er geen kans en maak je je voor niks druk. Misschien is er wel een kans en heeft hij/zij een 'oplossing'. Ik ben geen arts, ik kan alleen zeggen wat ik denk. |
![]() |
|
heej mensen.. kheb ff n vraagje. ben in de zomervakantie gestopt met de pil. daarna nog wel naar bed geweest, maar dat was wel veilig gegaan. daarna werd ik wel gewoon ongesteld, maar pas n hele tijd nadat ik gestopt was met de pil. nu ben ik al iets van 2 maanden niet meer ongesteld geweest, dus t zat (zit) me niet zo lekker. ik heb 2 x een test gedaan en daar kwam bij allebei uit dat ik NIET zwanger was. ben ook niet dikker of zo, en ieder1 zegt dat er niets aan de hand is. heeft iemand er ervaring mee dat het een lange tijd duurt voor ongesteld te worden nadat je met de pil gestopt bent? of andere reacties? ik hoor het graag.....
|
![]() |
|
Ik heb een vraagje:
3 maanden geleden ben ik begonnen met de pil, omdat ik erg last had van afscheiding. Ik ben toen met de Mycrogynon 30 begonnen, sindsdien heb ik veeeel meer last van acné dan eerst. Daar baal ik natuurlijk ontzettend van!Nu ben ik gister weer naar de dokter geweest en heb het probleem uit gelegd. Ik heb nu dus de Diane 35 meegekregen, die als positieve bijwerking heeft dat de acné na een tijdje erg kan verminderen. Nou is mijn vraag: Hebben meer mensen hier 'last'van gehad met de Mycrogynon 30? En werkt de Diane 35 tegen dit probleem? Ik weet natuurlijk dat elk lichaam er anders af reageert maar ik zou wel graag wat ervaringen van anderen willen lezen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Inmiddels ben ik ook overgestapt op de Diana35 en mijn acné is sterk afgenomen. Dit heeft wel een paar maanden geduurd, maar nu heb ik bijna alleen nog maar puistjes als ik ongesteld ben (dan krijg ik standaard 1 of 2 puistjes, is altijd al zo geweest) en heel af en toe eentje. Maar niet meer zo veel als hiervoor.
|
![]() |
Als je begint met de pil (voor het eerst), moet je dan gewoon op de eerste dag van je menstruatie de strip beginnen en normaal afmaken (21 dagen)? Want dat meende ik uit de bijsluiter op te maken. maar iemand anders zei tegen me (weet niet meer of het de huisarts of de apothekersasistente was
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
'looo
Ik gebruik de pil (microgynon 30, weet niet of dat er wat toe doet) en ik denk dat sinds ik die gebruik ik veel gevoeliger ben. Ik huil zonder echte reden en ook veel sneller. Normaal heb ik ongeveer een x per 3 maanden het gevoel dat ik even MOET huilen, en nu heb ik dat bijna iedere week wel, best vervelend. Ik kan me dan wel wat bedenken waarom ik zou moeten huilen, maar dat zijn dan heel veel kleine dingetjes, niet echt een hoofdzaak. De afgelopen paar maanden heb ik ook wel vrij veel veranderingen meegemaakt (nieuwe opleiding, eerste vriend, eerste keer, minder vaak goede gesprekken met vrienden omdat ik die minder zie door tijdgebrek) dus dat zal ook wel meespelen. Een jaar geleden was ik heel nuchter en maakte ik me nergens druk om, dit is ook verminderd. Maar kan het ook gewoon aan de hormonen in de pil liggen dat ik zo ben? groets+x E Oh edit: weet er iemand of er een pil is die je stemming niet zo verandert? |
![]() |
||
Citaat:
er is niet één specifieke pil die ervoor zorgt dat je stemming niet zo verandert. Elk persoon reageert namelijk anders op een pil. Daarom moet je dan een andere uitproberen om te kijken hoe je daar op reageert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik voel me hier niet zo heel lekker bij...Ik ben nu bijna aan de 3e strip bezig, dan is het doosje leeg. Als het dan nog steeds zo is of erger (het lijkt nu alsof het erger word) vraag ik wel om een andere. Ik moet dan sowieso de dokter even bellen voor een herhalingsrecept.
In ieder geval bedankt voor de reacties ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vervolgens zal hij vast voorstellen een andere pil te proberen. Je bent namelijk niet de enige die dit heeft. Maar dus je had sowieso terug gemoeten volgens mij. Na de eerste keer een bepaalde pil proberen krijg je namelijk altijd een soort 'controle afspraak'. Althans, dat is dus bij mij zo en ik dacht ook bij anderen..
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger en pil ? helpsnel | 1 | 08-09-2008 23:19 | |
Lichaam & Gezondheid |