Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 09:54
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Bij mij was het veilig. (Ben al ongesteld.)

Maar de dokter heeft wel tegen mij gezegd dat de antibiotica kuur die ik had een negatief effect kan hebben op de pil, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is Marieke.
Oud 08-01-2004, 14:03
8januari2004
8januari2004 is offline
mijn vraagje aan jullie=>

Kun je de stopweek veranderen?
Ik ben aan de pil en stop normaal woensdags met de pil, dat zou ik nu graag willen veranderen naar vrijdag.
Kan dit??

En is de pil dan veilig?

Graag snelle reactie..
LIefs MOI
Oud 08-01-2004, 14:42
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
8januari2004 schreef op 08-01-2004 @ 15:03:

Ik ben aan de pil en stop normaal woensdags met de pil, dat zou ik nu graag willen veranderen naar vrijdag.
Kan dit??

En is de pil dan veilig?

Graag snelle reactie..
LIefs MOI
ja dat kan wel..
- maar je bent een man? -
je kunt gewoon je pil een keertje t/m vrijdag innemen (langer doorslikken dus)
en dan gewoon op vrijdag (7 dagen later) weer met de nieuwe strip beginnen
Oud 08-01-2004, 14:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
8januari2004 schreef op 08-01-2004 @ 15:03:

Kan dit??

En is de pil dan veilig?

Graag snelle reactie..
LIefs MOI
volgens mij moet je je M even in een V veranderen

Ja, dat kan. Je moet dan als je strip op is 2 extra pillen pakken uit een andere strip. Daarna hou je je stopweek en je begint weer met je eerste pil van een nieuwe strip op de zaterdag in de week erop. Voortaan is je strip op op de vrijdag en begin je daarna dus met de stopweek.
De pil blijft al die tijd ook gewoon veilig.
Oud 08-01-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-01-2004 @ 15:43:
De pil blijft al die tijd ook gewoon veilig.
Niet dat ik je niet geloof, maar weet je dat zeker?
Oud 08-01-2004, 22:22
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Pinkish Dress schreef op 08-01-2004 @ 10:54:
Bij mij was het veilig. (Ben al ongesteld.)

Maar de dokter heeft wel tegen mij gezegd dat de antibiotica kuur die ik had een negatief effect kan hebben op de pil, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is Marieke.
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest om het te vragen, maar volgens de vrouw die mij hielp kon het helemaal geen kwaad.
Oud 09-01-2004, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2004 @ 15:44:
Niet dat ik je niet geloof, maar weet je dat zeker?
ja, want je mag een pil wél langer dan 21 dagen slikken, maar niet korter.
en in dit geval raad ik haar dus aan om 23 dagen de pil te slikken ipv de normale 21 dagen, waardoor ze op de vrijdag uitkomt met het begin van haar stopweek.
en vanaf dat moment kan ze voortaan dus weer gewoon 1 complete strip slikken.

evt. ook nog van www.anti-conceptiepil.nl:
Citaat:
Kan met de pil de menstruatie worden uitgesteld?
Als u bijvoorbeeld op vakantie gaat en u vindt het niet prettig om dan ongesteld te zijn, zodat u bijvoorbeeld lekker kan zwemmen, is het inderdaad mogelijk de menstruatie uit te stellen. Er zijn verschillende manieren, ook afhankelijk van de soort pil (kijk altijd precies op de bijsluiter van uw eigen pil):

Voor het uitstellen van de menstruatie bij de gewone één fase combinatiepil, gaat u door met een nieuwe strip zodra je oude strip op is.
Gebruik u een pilmerk waarbij een strip 28 tabletten bevat (waarvan dus 6 of 7 neppillen voor de laatste week), sla dan de neppillen over en ga gelijk door met de nieuwe strip. Slikt u een meerfasenpil, ga dan zonder stopweek door met de pillen van de nieuwe strip die dezelfde kleur/samenstelling hebben. Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als u minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen.
het gaat er dus wel om welke pil je hebt (en dat was ik wel vergeten te zeggen ja). Maar bij de lichtste zoals Mycrogynon30, Diana35 enz. is het dus gewoon een kwestie van 2 dagen doorgaan.
Oud 09-01-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2004 @ 18:35:
en in dit geval raad ik haar dus aan om 23 dagen de pil te slikken ipv de normale 21 dagen, waardoor ze op de vrijdag uitkomt met het begin van haar stopweek.
Dat snap ik...maar ik weet niet of het zo werkt...

Citaat:
Dat gaat over een complete strip doorslikken, toch?
Oud 09-01-2004, 18:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 18:38:
Dat snap ik...maar ik weet niet of het zo werkt...

Dat gaat over een complete strip doorslikken, toch?
dat klopt ja.
maar ik heb altijd begrepen dat het niet uitmaakt of je nou 2 extra pillen slikt, 10 of 21.
Anders even afwachten wat anderen er van zeggen, maar ik dacht het erg zeker te weten. Maar op deze manier breng je me wel aan het twijfelen zeg
Oud 09-01-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2004 @ 19:21:
dat klopt ja.
maar ik heb altijd begrepen dat het niet uitmaakt of je nou 2 extra pillen slikt, 10 of 21.
Anders even afwachten wat anderen er van zeggen, maar ik dacht het erg zeker te weten. Maar op deze manier breng je me wel aan het twijfelen zeg
Je zou best gelijk kunnen hebben, hoor. Maar ik ben er niet van overtuigd en het zou zo lullig zijn als ze zwanger raakt oid doordat het toch niet veilig is.

Volgens mij is het iig zo dat je alles wat je doorslikt als week 4 moet rekenen...dan zou het idd gewoon veilig zijn, tenzij je een pil vergeet oid...toch?
Oud 09-01-2004, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heeft Balance gelijk en kan je gewoon twee pillen extra slikken als je je menstruatie twee dagen wilt verschuiven. Je moet er wel voor zorgen dat je stopweek niet langer wordt dan zeven dagen want dan wordt de pil onbetrouwbaar. Als je de weken daarna steeds op dezelfde dag als eerst wilt stoppen kan je dus ook twee dagen eerder al weer beginnen met het slikken van de pil en dus maar een stopweek van vijf dagen houden.

Maar zoals Leonoor zegt: het zou lullig zijn als ze zwanger zou raken terwijl wij hier zeggen dat het allemaal veilig is. Maar als we het alledrie denken dan zal het toch wel zo zijn?
Oud 09-01-2004, 20:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-01-2004 @ 21:39:
Volgens mij heeft Balance gelijk en kan je gewoon twee pillen extra slikken als je je menstruatie twee dagen wilt verschuiven. Je moet er wel voor zorgen dat je stopweek niet langer wordt dan zeven dagen want dan wordt de pil onbetrouwbaar. Als je de weken daarna steeds op dezelfde dag als eerst wilt stoppen kan je dus ook twee dagen eerder al weer beginnen met het slikken van de pil en dus maar een stopweek van vijf dagen houden.
Voor zover ik het weet geldt het 2 pillen extra slikken voor 1-fase-pillen; dit moet je niet doen bij bijvoorbeeld een 3-fasen-pil. Daar moet je een kortere stopweek houden als je je menstruatie wilt verschuiven. Bij geen enkele pil is een stopweek langer dan 7 dagen veilig.
Oud 09-01-2004, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 09-01-2004 @ 21:47:
Voor zover ik het weet geldt het 2 pillen extra slikken voor 1-fase-pillen; dit moet je niet doen bij bijvoorbeeld een 3-fasen-pil. Daar moet je een kortere stopweek houden als je je menstruatie wilt verschuiven. Bij geen enkele pil is een stopweek langer dan 7 dagen veilig.
Daar heb je gelijk in, dit is alleen bij een eenfase pil. Ik slik zelf microgynon 30 dus ik weet haast niets van driefase pillen.
Oud 10-01-2004, 14:37
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb mn stopweek gehad en ik kom er net achter dat ik gister weer had moeten beginnen met de pil (micvroginon 30) wat moet ik nou doen...?
Oud 10-01-2004, 14:39
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ok, domme vraag:

ik zit in mijn stopweek. betekend dat dat ik nu ook beschermt ben tegen zwanger raken, zelfs als ik mn pil nu niet meer elke avond slik én geen condoom gebruik? of moet ik toch een condoom gebruiken tijdens mn stopweek om beschermt te zijn tegen zwangerschap?!

hahah, ja, domme vraag, ik weet het nog steeds niet
Oud 10-01-2004, 14:46
Divina Flor
Divina Flor is offline
Volgensmij ben je in je stopweek - mits je alle pillen netjes en op tijd hebt genomen - wel beschermd tegen zwangerschap.
Oud 10-01-2004, 14:47
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 10-01-2004 @ 15:37:
ik heb mn stopweek gehad en ik kom er net achter dat ik gister weer had moeten beginnen met de pil (micvroginon 30) wat moet ik nou doen...?
Staat ook wel in de bijsluiter geloof ik, maar; gewoon vandaag beginnen en de eerste week als je sex hebt extra bescherming gebruiken (b.v. condoom).
Oud 10-01-2004, 14:47
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja, dat las ik net ergens anders

dus mn vraag hoeft niet meer beantwoord te worden
en dankje divina
Oud 10-01-2004, 16:24
Nona
Nona is offline
Even een quote, omdat ik het topic wel kan verplaatsen maar niet samenvoegen op dit forum.

Citaat:
misslinda schreef op 10-01-2004 @ 17:22:
Ik weet het dit hoort bij het pil topic maar ik kan hem zou gauw niet vinden en heb haast.

Mijn vrag is ik ga de pil weer slikken ik heb hem 3 maanden niet geslikt ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden en de 1e pil ingenomen.

Kan ik als ik nu sex ga hebben zwanger worden vanaf wanneer is ie betrouwbaar?
Oud 10-01-2004, 16:38
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
Ik ben vannochtend voor het eerst begonnen met de pil, het is vandaag dus de eerste dag van mijn menstruatie..is het normaal dat mn menstruatie nu al iets minder word..ik heb de pil vanochtend genomen.
Oud 10-01-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 10-01-2004 @ 15:39:
ok, domme vraag:

ik zit in mijn stopweek. betekend dat dat ik nu ook beschermt ben tegen zwanger raken, zelfs als ik mn pil nu niet meer elke avond slik én geen condoom gebruik? of moet ik toch een condoom gebruiken tijdens mn stopweek om beschermt te zijn tegen zwangerschap?!

hahah, ja, domme vraag, ik weet het nog steeds niet
in je stopweek is het ook veilig ja
Oud 11-01-2004, 12:04
BelleRosé
BelleRosé is offline
VRAAGJE

Ik neem dus nu de pil tegen zwangerschap in. Maar voordat ik die innam, nam ik een pil in die niet tegen de zwangerschap werkte maar er wel voor zorgde dat de menstruatiepijnen minder moesten worden.

Nu die pil die NIET tegen de zwangerschap hielp, moest ik altijd 5dagen na mijn eerste menstruatiedag innemen.
Maar nu ben ik dus overgeschakeld op de pil die WEL tegen zwangerschap helpt.
Maar nu blijkt dat ik die pil al van op mijn eerste menstruatiedag moest innemen. Maar ik dacht daar niet aan, (dacht namelijk dat het ook gewoon om de 5de dag moest..) (ja bijsluiters.. ik heb der al van gehoord )
Maw: ik ga dus 3 pilletjes teveel overhebben op't einde van mijn cyclus.

Nu is mijn vraag: is dat erg? dat ik er telaat mee begonnen ben en vraag 2: mijn dokter vertelde me dat je na 1 week van het slikken van de pil niet meer zwanger kon worden en dus ook sex kon hebben, nu, kan ik na een week pilgebruik niet meer zwanger worden? of is dat nu helemaal in de war gestuurd door het laattijdiger innemen van die pil?

(ja ik weet het, het is zowiezo al dom om de pil al te laat in te nemen op de eerste keer gebruik)
Oud 11-01-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 11-01-2004 @ 13:04:
Maar nu blijkt dat ik die pil al van op mijn eerste menstruatiedag moest innemen. Maar ik dacht daar niet aan, (dacht namelijk dat het ook gewoon om de 5de dag moest..) (ja bijsluiters.. ik heb der al van gehoord )
Maw: ik ga dus 3 pilletjes teveel overhebben op't einde van mijn cyclus.
Of je slikt die ook en je cyclus verplaatst drie dagen.

Het is niet erg, maar je bent tijdens die eerste strip niet veilig volgens mij... Misschien staat het in de bijsluiter van je pil. Anders zou ik het toch ff aan de dokter vragen. (Zeker als je seks hebt gehad of zeer binnenkort wilt hebben.)
Oud 12-01-2004, 15:29
8januari2004
8januari2004 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2004 @ 18:35:

het gaat er dus wel om welke pil je hebt (en dat was ik wel vergeten te zeggen ja). Maar bij de lichtste zoals Mycrogynon30, Diana35 enz. is het dus gewoon een kwestie van 2 dagen doorgaan.
(Bedankt voor alle reacties!!! (ik zal straks even M- V veranderen

Ik slik trouwens Diane 35 , dus als ik het allemaal goed lees, moet het wel kunnen dat ik de pil 2 dagen langer doorslik en daarna verder ga met een andere strip..zodat ik mijn stopweek kan veranderen!

Bedankt voor jullie hulp!
Liefs MOI
Oud 12-01-2004, 16:20
dinki
dinki is offline
hoihoi, ik heb even een vraagje.
Wat vinden jullie de beste tijd om de pil te slikken? ('s ochtends, 's avonds...) want ik heb begrepen dat er niet meer dan 2 uur tijdsverschil tussen mag zitten, omdat ie dan onveilig wordt. Doordeweeks sta ik om 7 uur op, maar in het weekend veel later, dat zou dus niet goed zijn. na het eten ofzo? ik ben bang dat ik dat vergeet... en mijn bedtijden verschillen ook per dag. Naja, wat doen jullie?
Oud 12-01-2004, 21:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
dinki schreef op 12-01-2004 @ 17:20:
Wat vinden jullie de beste tijd om de pil te slikken? ('s ochtends, 's avonds...) want ik heb begrepen dat er niet meer dan 2 uur tijdsverschil tussen mag zitten, omdat ie dan onveilig wordt. Doordeweeks sta ik om 7 uur op, maar in het weekend veel later, dat zou dus niet goed zijn. na het eten ofzo? ik ben bang dat ik dat vergeet... en mijn bedtijden verschillen ook per dag. Naja, wat doen jullie?
als je een pil vergeet mag je hem 12 uur erna nog innemen, dus ook 2 uur later issie nog veilig. Het is echter wel zo dat hij het meest veilig is wanneer je hem altijd rond hetzelfde tijdstip inneemt.

ik zelf neem hem om 22.00 in. Zo laat ga ik vaak naar bed en als ik iets later naar bed ga is het nooit later dan 23.00/23.30 uur. Dan scheelt het dus nog maar een uur of anderhalf.
En in het weekend, al wil ik uitgaan, dan kan ik hem voor het uitgaan innemen. Meestal ben ik dan om 22.00 nog wel thuis, maar anders neem ik hem een uurtje eerder.
Oud 13-01-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
dinki schreef op 12-01-2004 @ 17:20:
Gewoon een tijdstip waarop je altijd wakker bent . Ik neem de pil meestal ergens tussen 10 en 11. Maargoed, je mag 12 uur 'te laat' zijn met de pil, nouja, niet als je 't steeds doet, maar voor een keertje. Als ik 'm eens vergeet dan kan ik 'm dus altijd de volgende ochtend nog nemen.
Oud 13-01-2004, 13:44
bassgirl
bassgirl is offline
en als je de pil 16 uur later neemt... werkt ie dan nog wel, als je daarvoor al 2 strippen goed geslikt hebt, maar de dag na je stopweek was vergeten...
Oud 13-01-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 13-01-2004 @ 14:44:
en als je de pil 16 uur later neemt... werkt ie dan nog wel, als je daarvoor al 2 strippen goed geslikt hebt, maar de dag na je stopweek was vergeten...
Citaat:
bassgirl schreef op 13-01-2004 @ 14:38:
heb ik ook nog ff een vraagje lijkt op 't zelfde vandaar.

vorige week was mn stopweek en ik had vrijdag weer moeten beginnen, en na 16 uur kwam ik erachter.. de 12 uur dus voorbij, maar had wel 2 strippen achter elkaar geslit, mischien dan meer hormonen ofzo??

en toen zaterdag middag 4 uur na de 12 uur heb ik de pil van vrijdag ingenomen, en verder ben ik weer gewoon goed gaan slikken zeg maar.... maar nou heb ik gister gemeenschap gehad vast nietzo slim, maar is dat een kans op zwangerschap?

want bij 12 uur is er niks aan de hand en kan dan toch niet na 4 uur zijn uitgewerkt...? of vergis ik me.
Je stopweek mag niet langer zijn dan 7 dagen...en dat is die van jou wel geweest. Die 12 uur geldt volgens mij meer als je midden in de strip een pil vergeet. En ik denk dat die vier uur wel uit maakt (ze zeggen niet voor niks 12 uur en geen 16 uur). Ik denk dat er wel kans is op zwangerschap.
Oud 13-01-2004, 13:54
bassgirl
bassgirl is offline
en kan ik dan gewoon wachten tot mn stopweek of ik ongesteld wordt zeg maar?... en als ik dan niet ongesteld wordt dan een test halen?

is er trouwens iets te merken.... als je een week/ 2/ 3 weken zwanger bent, merk je dat dan? of merk je niks?
Oud 13-01-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 13-01-2004 @ 14:54:
en kan ik dan gewoon wachten tot mn stopweek of ik ongesteld wordt zeg maar?... en als ik dan niet ongesteld wordt dan een test halen?

is er trouwens iets te merken.... als je een week/ 2/ 3 weken zwanger bent, merk je dat dan? of merk je niks?
Ik ben nog nooit zwanger geweest, ik zou niet weten of je na een week of 2/3 al iets merkt...

Misschien kun je met je huisarts overleggen wat je het beste kunt doen? Misschien is er geen kans en maak je je voor niks druk. Misschien is er wel een kans en heeft hij/zij een 'oplossing'. Ik ben geen arts, ik kan alleen zeggen wat ik denk.
Oud 13-01-2004, 14:45
loes1986
loes1986 is offline
heej mensen.. kheb ff n vraagje. ben in de zomervakantie gestopt met de pil. daarna nog wel naar bed geweest, maar dat was wel veilig gegaan. daarna werd ik wel gewoon ongesteld, maar pas n hele tijd nadat ik gestopt was met de pil. nu ben ik al iets van 2 maanden niet meer ongesteld geweest, dus t zat (zit) me niet zo lekker. ik heb 2 x een test gedaan en daar kwam bij allebei uit dat ik NIET zwanger was. ben ook niet dikker of zo, en ieder1 zegt dat er niets aan de hand is. heeft iemand er ervaring mee dat het een lange tijd duurt voor ongesteld te worden nadat je met de pil gestopt bent? of andere reacties? ik hoor het graag.....
Oud 13-01-2004, 14:50
Verwijderd
Je lichaam moet vaak wennen aan dat je de pil niet meer gebruikt. Wanneer je het niet vertrouwd, zou ik toch even langs de dokter gaan.
Oud 13-01-2004, 18:42
Ellàn
Ellàn is offline
Ik heb een vraagje:
3 maanden geleden ben ik begonnen met de pil, omdat ik erg last had van afscheiding. Ik ben toen met de Mycrogynon 30 begonnen, sindsdien heb ik veeeel meer last van acné dan eerst. Daar baal ik natuurlijk ontzettend van!Nu ben ik gister weer naar de dokter geweest en heb het probleem uit gelegd. Ik heb nu dus de Diane 35 meegekregen, die als positieve bijwerking heeft dat de acné na een tijdje erg kan verminderen.
Nou is mijn vraag: Hebben meer mensen hier 'last'van gehad met de Mycrogynon 30? En werkt de Diane 35 tegen dit probleem? Ik weet natuurlijk dat elk lichaam er anders af reageert maar ik zou wel graag wat ervaringen van anderen willen lezen.
Oud 13-01-2004, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
loes1986 schreef op 13-01-2004 @ 15:45:
heej mensen.. kheb ff n vraagje. ben in de zomervakantie gestopt met de pil. daarna nog wel naar bed geweest, maar dat was wel veilig gegaan. daarna werd ik wel gewoon ongesteld, maar pas n hele tijd nadat ik gestopt was met de pil. nu ben ik al iets van 2 maanden niet meer ongesteld geweest, dus t zat (zit) me niet zo lekker. ik heb 2 x een test gedaan en daar kwam bij allebei uit dat ik NIET zwanger was. ben ook niet dikker of zo, en ieder1 zegt dat er niets aan de hand is. heeft iemand er ervaring mee dat het een lange tijd duurt voor ongesteld te worden nadat je met de pil gestopt bent? of andere reacties? ik hoor het graag.....
Ik ben ook een keer een poosje gestopt met de pil en toen kreeg ik na mn laatste pil nog wel gewoon een pil-menstruatie maar daarna werd ik drie maanden lang niet ongesteld. Ik wist zeker dat ik niet zwanger was dus het kan ook gewoon komen doordat je lichaam weer moet wennen aan een natuurlijk ritme.
Oud 13-01-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ellàn schreef op 13-01-2004 @ 19:42:
Ik heb een vraagje:
3 maanden geleden ben ik begonnen met de pil, omdat ik erg last had van afscheiding. Ik ben toen met de Mycrogynon 30 begonnen, sindsdien heb ik veeeel meer last van acné dan eerst. Daar baal ik natuurlijk ontzettend van!Nu ben ik gister weer naar de dokter geweest en heb het probleem uit gelegd. Ik heb nu dus de Diane 35 meegekregen, die als positieve bijwerking heeft dat de acné na een tijdje erg kan verminderen.
Nou is mijn vraag: Hebben meer mensen hier 'last'van gehad met de Mycrogynon 30? En werkt de Diane 35 tegen dit probleem? Ik weet natuurlijk dat elk lichaam er anders af reageert maar ik zou wel graag wat ervaringen van anderen willen lezen.
Diane 35 is in eerste instantie tegen acné, het heeft als bijwerking dat het als anticonceptie werkt. Diane 35 zal acné niet verergeren, meestal wordt het idd minder, soms helpt het niet. Ik ben ook overgestapt van Mycrogynon 30 naar Diane 35, oa omdat ik van Mycrogynon 30 veel meer acné kreeg. Sinds ik Diane 35 gebruik, is het een stuk minder geworden.
Oud 13-01-2004, 21:16
Ellàn
Ellàn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 21:06:
Diane 35 is in eerste instantie tegen acné, het heeft als bijwerking dat het als anticonceptie werkt. Diane 35 zal acné niet verergeren, meestal wordt het idd minder, soms helpt het niet. Ik ben ook overgestapt van Mycrogynon 30 naar Diane 35, oa omdat ik van Mycrogynon 30 veel meer acné kreeg. Sinds ik Diane 35 gebruik, is het een stuk minder geworden.
Ooh ik wist niet dat Diane eigelijk speciaal tegen acné was gemaakt, weer wat geleerd Nou ik ga maar afwachten wat het wordt( of niet)
Oud 13-01-2004, 21:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 21:06:
Ik kreeg ook meer acné met de Mycrogynon 30, maar daarna nam het juist erg af. Het leek dus wel alsof het eerst allemaal m'n lichaam uit moest om daarna een huid te krijgen met veel minder acné.
Inmiddels ben ik ook overgestapt op de Diana35 en mijn acné is sterk afgenomen. Dit heeft wel een paar maanden geduurd, maar nu heb ik bijna alleen nog maar puistjes als ik ongesteld ben (dan krijg ik standaard 1 of 2 puistjes, is altijd al zo geweest) en heel af en toe eentje. Maar niet meer zo veel als hiervoor.
Oud 14-01-2004, 17:21
DnY
DnY is offline
Als je begint met de pil (voor het eerst), moet je dan gewoon op de eerste dag van je menstruatie de strip beginnen en normaal afmaken (21 dagen)? Want dat meende ik uit de bijsluiter op te maken. maar iemand anders zei tegen me (weet niet meer of het de huisarts of de apothekersasistente was) dat ik bij de eerste keer 7 dagen de pil moet nemen, en daarna een week stoppen (iets ivm onttrekkingsbloeding) en dan weer gewoon verdergaan met de strip... ik snap het niet meer......
Oud 14-01-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
DnY schreef op 14-01-2004 @ 18:21:
Als je begint met de pil (voor het eerst), moet je dan gewoon op de eerste dag van je menstruatie de strip beginnen en normaal afmaken (21 dagen)? Want dat meende ik uit de bijsluiter op te maken. maar iemand anders zei tegen me (weet niet meer of het de huisarts of de apothekersasistente was) dat ik bij de eerste keer 7 dagen de pil moet nemen, en daarna een week stoppen (iets ivm onttrekkingsbloeding) en dan weer gewoon verdergaan met de strip... ik snap het niet meer......
Volgens mij moet je - en dat staat in mijn bijsluiter en heeft mijn huisarts me verteld - gewoon meteen de hele strip af maken (dus 21 dagen) en dan een stopweek van 7 dagen.
Oud 14-01-2004, 17:39
DnY
DnY is offline
Oh, okee bedankt! ik begon volgens mij dingen door elkaar te halen tnx
Oud 14-01-2004, 17:41
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
Citaat:
DnY schreef op 14-01-2004 @ 18:39:
Oh, okee bedankt! ik begon volgens mij dingen door elkaar te halen tnx
ja klopt ook wel..moest ik ook doen
Oud 15-01-2004, 13:30
Princesita
Princesita is offline
'looo
Ik gebruik de pil (microgynon 30, weet niet of dat er wat toe doet) en ik denk dat sinds ik die gebruik ik veel gevoeliger ben. Ik huil zonder echte reden en ook veel sneller. Normaal heb ik ongeveer een x per 3 maanden het gevoel dat ik even MOET huilen, en nu heb ik dat bijna iedere week wel, best vervelend. Ik kan me dan wel wat bedenken waarom ik zou moeten huilen, maar dat zijn dan heel veel kleine dingetjes, niet echt een hoofdzaak. De afgelopen paar maanden heb ik ook wel vrij veel veranderingen meegemaakt (nieuwe opleiding, eerste vriend, eerste keer, minder vaak goede gesprekken met vrienden omdat ik die minder zie door tijdgebrek) dus dat zal ook wel meespelen. Een jaar geleden was ik heel nuchter en maakte ik me nergens druk om, dit is ook verminderd.
Maar kan het ook gewoon aan de hormonen in de pil liggen dat ik zo ben?
groets+x
E

Oh edit: weet er iemand of er een pil is die je stemming niet zo verandert?
Oud 15-01-2004, 14:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Princesita schreef op 15-01-2004 @ 14:30:
'looo
Ik gebruik de pil (microgynon 30, weet niet of dat er wat toe doet) en ik denk dat sinds ik die gebruik ik veel gevoeliger ben. Ik huil zonder echte reden en ook veel sneller. Normaal heb ik ongeveer een x per 3 maanden het gevoel dat ik even MOET huilen, en nu heb ik dat bijna iedere week wel, best vervelend. Ik kan me dan wel wat bedenken waarom ik zou moeten huilen, maar dat zijn dan heel veel kleine dingetjes, niet echt een hoofdzaak. De afgelopen paar maanden heb ik ook wel vrij veel veranderingen meegemaakt (nieuwe opleiding, eerste vriend, eerste keer, minder vaak goede gesprekken met vrienden omdat ik die minder zie door tijdgebrek) dus dat zal ook wel meespelen. Een jaar geleden was ik heel nuchter en maakte ik me nergens druk om, dit is ook verminderd.
Maar kan het ook gewoon aan de hormonen in de pil liggen dat ik zo ben?
groets+x
E

Oh edit: weet er iemand of er een pil is die je stemming niet zo verandert?
ja, het kan door de hormonen komen. Als je denkt dat je last hebt van negatieve bijwerkingen (en daar valt dit dus onder) kun je terug gaan naar je huisarts die je dan een andere pil kan voorschrijven.
er is niet één specifieke pil die ervoor zorgt dat je stemming niet zo verandert. Elk persoon reageert namelijk anders op een pil. Daarom moet je dan een andere uitproberen om te kijken hoe je daar op reageert.
Oud 15-01-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2004 @ 15:31:
ja, het kan door de hormonen komen. Als je denkt dat je last hebt van negatieve bijwerkingen (en daar valt dit dus onder) kun je terug gaan naar je huisarts die je dan een andere pil kan voorschrijven.
er is niet één specifieke pil die ervoor zorgt dat je stemming niet zo verandert. Elk persoon reageert namelijk anders op een pil. Daarom moet je dan een andere uitproberen om te kijken hoe je daar op reageert.
'k sluit me aan bij Balance.
Oud 15-01-2004, 15:11
Princesita
Princesita is offline
Ik voel me hier niet zo heel lekker bij...Ik ben nu bijna aan de 3e strip bezig, dan is het doosje leeg. Als het dan nog steeds zo is of erger (het lijkt nu alsof het erger word) vraag ik wel om een andere. Ik moet dan sowieso de dokter even bellen voor een herhalingsrecept.

In ieder geval bedankt voor de reacties
Oud 15-01-2004, 15:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Princesita schreef op 15-01-2004 @ 16:11:
Ik voel me hier niet zo heel lekker bij...Ik ben nu bijna aan de 3e strip bezig, dan is het doosje leeg. Als het dan nog steeds zo is of erger (het lijkt nu alsof het erger word) vraag ik wel om een andere. Ik moet dan sowieso de dokter even bellen voor een herhalingsrecept.

In ieder geval bedankt voor de reacties
je moet na de eerste drie strippen toch terug naar de dokter. Hij zal je dan vragen of je ergens last van hebt zoals extra hoofdpijn, buikpijn of stemmingswisselingen. Noemt hij dit laatste niet, dan noem jij het uiteraard.
Vervolgens zal hij vast voorstellen een andere pil te proberen. Je bent namelijk niet de enige die dit heeft.
Maar dus je had sowieso terug gemoeten volgens mij. Na de eerste keer een bepaalde pil proberen krijg je namelijk altijd een soort 'controle afspraak'. Althans, dat is dus bij mij zo en ik dacht ook bij anderen..
Oud 15-01-2004, 15:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-01-2004 @ 15:41:
'k sluit me aan bij Balance.
daar ben ik blij mee
Oud 15-01-2004, 16:20
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2004 @ 16:17:
je moet na de eerste drie strippen toch terug naar de dokter. Hij zal je dan vragen of je ergens last van hebt zoals extra hoofdpijn, buikpijn of stemmingswisselingen. Noemt hij dit laatste niet, dan noem jij het uiteraard.
Vervolgens zal hij vast voorstellen een andere pil te proberen. Je bent namelijk niet de enige die dit heeft.
Maar dus je had sowieso terug gemoeten volgens mij. Na de eerste keer een bepaalde pil proberen krijg je namelijk altijd een soort 'controle afspraak'. Althans, dat is dus bij mij zo en ik dacht ook bij anderen..
hmmja hij zei dat als het goed ging ik alleen even hoefde te bellen voor een herhalingsrecept. En anders dus wel even een afspraak maken.
Oud 16-01-2004, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Princesita schreef op 15-01-2004 @ 17:20:
hmmja hij zei dat als het goed ging ik alleen even hoefde te bellen voor een herhalingsrecept. En anders dus wel even een afspraak maken.
Dan moet je dus even een afspraak maken.
Topic gesloten

Regels voor berichten