Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 01:00
maarte
maarte is offline
haj, ff lezen pls? als je de rest ervan wilt, roept maar..

Gewoon, om eens te kijken of het zou gaan. Gewoon, voor de gein, snap je? Ik had geen kwade bedoelingen of zo. Gewoon. Gewoon een snackbar uitlopen zonder te betalen, het personeel groetend en dan niet de volgende dag als halal opgediend te worden. En er gewoon mee wegkomen, zelfs niet eens de schijn opwekken dat je niet betaald hebt. Gewoon, weet je wel?
Ja, ik ken die buurt, ja. Ik ken ook die verhalen, ja. Nee, ik ben niet helemáál achterlijk. Nou ja, gewoon, voor de gein. Ik wilde alleen maar kijken of het zou lukken.
Ja, het lukte wel. Nou... de eerste tien meters dan. Het ging allemaal prima, totdat ik wat geschreeuw achter me hoorde. Ja, ik keek om. Ik zag een vuist, echt van heel dichtbij, daarna een flits en dan mist er een stukje.
Toen ik dus bijkwam, was ik bij dat lieve omaatje. Ja, ze heeft echt goed voor me gezorgd, heb haar wel twintig keer bedankt. Voordat ik wegging, vroeg ze nog of ik zeker wist dat ik geen aangifte wilde doen. Ja, heel aardig.
Nee, daar kwam ik dus pas de volgende ochtend achter. Mijn hele portomonnee, ja, ze hebben alles. Ja, dat is nog niet zo erg, maar nu hebben ze wel mijn adres. Daar dacht ik die ochtend niet aan. Had ik dat maar wel gedaan, dan had ik tenminste nog aangifte kunnen doen. Nu gelooft niemand me meer.
Maar ik moet ophangen, mijn advocaat is hier. Ik spreek je.

dat was het dus. kweet et, is niet echt lang..
uhm.. kritiek?
Oud 25-01-2004, 14:02
.krz
.krz is offline
Na de derde keer gewoon, begon ik me eraan te ergeren. Ik vind je schrijfstijl niet prettig en snapte eigenlijk het hele verhaal niet. Vind het echt niets.
Oud 25-01-2004, 14:44
Flshman
Flshman is offline
Nogal gewoon ja. Ook wat warrig!
Ik snap het hele punt ook niet, maar dat komt vast omdat ik het alszijnde 'warrig' beschouw. Ik weet niet of ik zin heb in een vervolg, als het net zo warrig is als dit stukje pas ik
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij heb je last van stopwoordjes Is niet echt prettig lezen. Een paar gewoontjes en ja'tjes minder was leesbaarder geweest. Wel een leuk verhaaltje. Grappig dat t een telefoongesprek is, vandaar misschien al die ja's???
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:01
maarte
maarte is offline
hmm.. shit
Citaat:
Grappig dat t een telefoongesprek is, vandaar misschien al die ja's???
Oud 26-01-2004, 15:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
maarte schreef op 26-01-2004 @ 15:01:

ghehehehe, wat goed van me
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik vind het juist een geweldig stukje!
Maar misschien is het, omdat ik zelf ook wel zo kan schrijven.
Het werd vooral leuk toen ik merkte dat het een telefoongesprek was (en je dus ophing).

Meer, meer!
Oud 29-01-2004, 23:24
maarte
maarte is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-01-2004 @ 14:17:
Meer, meer!
kgeloof dat je de enige bent
maarre.. als jij ook zo kan schrijven.. *interested*
laat es wat lezen? mail of reply maar..
Oud 30-01-2004, 07:47
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:

[/B]
slecht einde...
Oud 30-01-2004, 18:43
fractuur
fractuur is offline
Leuk gevonden, en op zich ook goed geschreven, maar misschien doe je er verstandig aan om nog even te kijken, en hier en daar wat bij te schaven. Telefoongesprek of niet, herhaling van woorden is niet leuk, probeer een synoniem te vinden.
Oud 30-01-2004, 20:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
maarte schreef op 30-01-2004 @ 00:24:
kgeloof dat je de enige bent
maarre.. als jij ook zo kan schrijven.. *interested*
laat es wat lezen? mail of reply maar..
De enige zijn is niet erg. Is in elk geval wel een bijna bewijs dat ik me niet laat leiden door andermans mening

Uhhm, die verhalen staan misschien nog wel ergens handgeschreven (ergens, tussen alle andere schrijfsels, romans, studieboeken, werkstukken etc. etc.) Of ze zijn al weggegooid, juist omdat anderen het altijd zo verschrikkelijk vinden..
Maar goed, als ik het vind zal ik me je proberen te herinneren en je een 'kopietje' sturen, goed?

dat verhaal van mij, 'Lief' genaamd, die heeft ook wel een klein beetje deze stijl, maar nog niet zo erg...
Oud 31-01-2004, 22:01
maarte
maarte is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 30-01-2004 @ 21:49:
je een 'kopietje' sturen, goed?
kopietje, JA!! [eentje maar?]

Citaat:
Charlottetje schreef op 30-01-2004 @ 21:49:

dat verhaal van mij, 'Lief' genaamd, die heeft ook wel een klein beetje deze stijl, maar nog niet zo erg...
ben héééél benieuwd!
Oud 31-01-2004, 22:05
maarte
maarte is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 30-01-2004 @ 08:47:
slecht einde...
heej, telefoongesprekken eindigen soms abrubt.. en kan ik het helpen dat het zo gebeurd is?

trouwens.. het verhaal is nog veel langer op mijn pc..
Oud 31-01-2004, 22:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
maarte schreef op 31-01-2004 @ 23:01:
kopietje, JA!! [eentje maar?]
een kopie per verhaal, ja!

Citaat:
ben héééél benieuwd!
zie hier ...
Deze is wel al aangepast hoor, dus al niet zo erg 'stopwoorderig' meer...

Citaat:
heej, telefoongesprekken eindigen soms abrubt.. en kan ik het helpen dat het zo gebeurd is?
That's the spirit!

Citaat:
trouwens.. het verhaal is nog veel langer op mijn pc..
Laat lezen dan...!
Oud 02-02-2004, 23:25
maarte
maarte is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 31-01-2004 @ 23:41:
*een heleboel koele dingen*
whee, jij bent leuk

hier is het vervolg dan. het verhaal neemt wel een soort van andere wending nu, hoop dat je het wat vindt.

[04 APR 96]
Gewoon, om eens te kijken of het zou gaan. Gewoon, voor de gein, snap je? Ik had geen kwade bedoelingen of zo. Gewoon. Gewoon een snackbar uitlopen zonder te betalen, het personeel groetend en dan niet de volgende dag als halal opgediend te worden. En er gewoon mee wegkomen, zelfs niet eens de schijn opwekken dat je niet betaald hebt. Gewoon, weet je wel?
Ja, ik ken die buurt, ja. Ik ken ook die verhalen, ja. Nee, ik ben niet helemáál achterlijk. Nou ja, gewoon, voor de gein. Ik wilde alleen maar kijken of het zou lukken.
Ja, het lukte wel. Nou... de eerste tien meters dan. Het ging allemaal prima, totdat ik wat geschreeuw achter me hoorde. Ja, ik keek om. Ik zag een vuist, echt van heel dichtbij, daarna een flits en dan mist er een stukje.
Toen ik dus bijkwam, was ik bij dat lieve omaatje. Ja, ze heeft echt goed voor me gezorgd, heb haar wel twintig keer bedankt. Voordat ik wegging, vroeg ze nog of ik zeker wist dat ik geen aangifte wilde doen. Ja, heel aardig.
Nee, daar kwam ik dus pas de volgende ochtend achter. Mijn hele portomonnee, ja, ze hebben alles. Ja, dat is nog niet zo erg, maar nu hebben ze wel mijn adres. Daar dacht ik die ochtend niet aan. Had ik dat maar wel gedaan, dan had ik tenminste nog aangifte kunnen doen. Nu gelooft niemand me meer.

[17 AUG 02]
Zo'n telefoongesprek lijkt een vrij uitzichtloze toekomst te betekenen. En dat was het ook geweest als ik Karel niet had leren kennen. Het is alweer ruim zes jaar geleden. En natuurlijk heb ik minder vrijheid dan vroeger. Altijd een valse identeteit opgeven, elk half jaar drastisch van uiterlijk veranderen, af een toe een klusje voor Karel opknappen. Tja, dat is de tol, hè?
Ik heb er zeker geen spijt van.
Ik word weleens met de dood bedreigd. Maar ja, zo gaan die dingen in deze wereld. Ik werk haast nooit en verdien een hele dikke boterham, dus mij hoor je niet klagen.
En Karel? Karel is gewoon een prachtkerel, hij heeft mijn leven gewoon gered.

[24 JAN 04]
Zeven keer!! Zeven keer moord heeft die eikel me in de schoenen geschoven! Nou mag ik voor die lul godverdomme zeven keer levenslang gaan uitzitten. Ik heb altijd geweten dat Karel niet te vertrouwen was, dat lachje van hem, ik wist het! Natuurlijk ben ik het die geschoten heeft en natuurlijk redt hij zijn eigen hachie eerst. Maar dat hij nou juist mij moest naaien, dat gaat er bij mij niet in. Wat een verrader. Zo iets doe je gewoon niet! Dit kan gewoon niet!

vrees dat je het niets vindt
Oud 03-02-2004, 17:39
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het laatste stukje vind ik wat minder, maar ik vind je schrijfstlijl opzich gewoon heel erg leuk!

Alleen wel korte extra stukjes helaas.
Je allereerste verhaal was gewoon leuk, dat tweede stukje iets minder, maar toch leuk en die derde vond ik inderdaad niet zo geweldig....sorry

maar blijf in die schrijfstijl werken, super!
Oud 03-02-2004, 22:11
maarte
maarte is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-02-2004 @ 18:39:
maar blijf in die schrijfstijl werken, super!
thanx
dacht al dat je het niet heel geweldig zou vinden. ik schrijf nog wel een keer iets en dan stuur ik het wel, goed?
Oud 03-02-2004, 22:39
Charlottetje
Charlottetje is offline
oke dan, super!

Heb je monoloog al gelezen?
Is misschien nog wel meer in de richting van jouw telefoongesprek, alleen is dit geen telefoongesprek...
Ik heb het nog niet herschreven hoor!
Reageren

Regels voor berichten