Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 19:13
Balance
Balance is offline
Zijn er mensen wel eens naar Curacao geweest?
Wat vond je er van?

Is er nog wat te doen of niet?
Heb namelijk gehoord dat er weinig is naast aan het strand liggen, of heb je nog wel een tip voor me?
Oud 08-02-2004, 19:25
Verwijderd
Kan je daar niet goed duiken? (Of zeg ik nu wat doms?)
Oud 08-02-2004, 20:53
Princesita
Princesita is offline
veel watersporten en duiken inderdaad, en de natuur is ook mooi hoor en ik heb er echt geen moeite mee om daar een vakantie lang op die geweldige stranden te liggen hoor
Oud 09-02-2004, 12:45
Balance
Balance is offline
je kan er idd goed duiken en snorkelen, maar ik vroeg me af of er meer dingen te doen zijn dan aan of in het water liggen.
Oud 09-02-2004, 18:36
bumblebee
bumblebee is offline
Mijn broer zit voor een jaar op Curaçao. Op zijn website ( www.bramspeelman.nl ) vertelt hij daar over . Je kunt er inderdaad heel goed duiken en snorkelen, en er zijn vaak leuke feesten. (Op Mambo Beach oid.) Het is er nu echt heeerlijk weer!
Oud 02-04-2004, 16:13
Mother Earth
Mother Earth is offline
Curacao is cool, ik heb dr een jaar gewoond Er is heel veel te doen, idd zwemmen en duiken enzo. Maar ook naar het sea aquarium, daar kan je snorkelen tussen vissen die zeg maar worden vast gehouden daar, dus die zijn extra mooi en je kan er haaien voeren terwijl je snorkelt door een glazen ruit
Je hebt ook nog het Christoffel park met de Christoffel berg Dat is heel mooi om te beklimmen (moet wel 's ochtends vroeg anders is het te warm) of er met de auto op gaan.
In Willemstad kan je heel lekker eten en ik denk ook wel leuk uitgaan (maar daar was ik te jong voor toen ik daar was )
Naja, het is gewoon heel leuk
Oud 11-04-2004, 15:52
lilo
lilo is offline
ik ben er geweest voor 10dagen.. en dat was wel genoeg... er is niet heeeeel veeeeeel te doen, en áls er wel wat te doen is, is dat moeilijk te verwezenlijken..

maar voor een weekje is het wel toppie hoor !!!
Oud 25-04-2004, 20:20
Verwijderd
tja, mijn tante komt er vandaan..
en dat was al mijn interessante info voor dit topic
Oud 29-04-2004, 22:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een paar dagen geleden zag ik nog een deel van een aflevering van Bassie en Adriaan op Curacao en Mental Theo heeft er ook een "reportage" gemaakt. Lijkt me best mooi ja en gezellig dus het lijkt me wel eens leuk daar heen te gaan.
Oud 02-05-2004, 14:09
Pan Am
Pan Am is offline
Curacao is leuk! Nu we er niet meer op vliegen mis ik het stiekem toch wel een beetje eigenlijk Lekker stappen in de Mambo enzo
Oud 03-05-2004, 16:36
sunflower
sunflower is offline
woon op Curacao, is wel wat te doen maar hangt ervan af waar je van houdt.
lekker naar het strand , stappen , filmpie pakken in een zaal of op ut strand, zeilen , duiken, snorkelen, relaxen etc. hou je daar van dan kun je der genieten.

woon der al een hele tijd en verveeld nog nie zo heel erg, verzint daar wel wat op
Oud 13-07-2004, 14:48
droppiej
droppiej is offline
Ik woon ook op Curacao..en k verveel me ook nog niet zo veel...je kan hier duiken..maar ook surfen als je er een goeie wind is. En je kan hier leuk uit gaan...baya..mambo...living room...is basta cool.....en dan het strand..maar je hebt ook veel leuke dingen omte doen..ff bnaar westpunt..daar hebben ze van de week een walvis gezien..ennuh...
Oud 15-07-2004, 18:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 13-07-2004 @ 15:48 :
Ik woon ook op Curacao..en k verveel me ook nog niet zo veel...je kan hier duiken..maar ook surfen als je er een goeie wind is. En je kan hier leuk uit gaan...baya..mambo...living room...is basta cool.....en dan het strand..maar je hebt ook veel leuke dingen omte doen..ff bnaar westpunt..daar hebben ze van de week een walvis gezien..ennuh...
He cool ook walvissen... daar had ik nog niet over gezocht. Zijn er veel walvissen... of komen er af en toe wat langs?

Ik ga 5 maanden naar curacao voor stage... maar ik wil natuurlijk naast het werk ook wat interessante dingen zien. Nog meer tips? Vooral bezienswaardigheden en culturele activiteiten?

En over duiken... bij welk bedrijf kan je het beste gaan voor duikcursus?
Oud 15-07-2004, 19:40
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-07-2004 @ 12:31 :
He cool ook walvissen... daar had ik nog niet over gezocht. Zijn er veel walvissen... of komen er af en toe wat langs?

Ik ga 5 maanden naar curacao voor stage... maar ik wil natuurlijk naast het werk ook wat interessante dingen zien. Nog meer tips? Vooral bezienswaardigheden en culturele activiteiten?

En over duiken... bij welk bedrijf kan je het beste gaan voor duikcursus?
ze komen hier niet vaak langs hor..maar je komt hier heel vaak dolfijnen tegen enzotijdens duiken is dat vet strak
..Voor duiken kan je het beste bij wederfoort.daar zijn ze heel goed..je moet vooral nie kijken naar de prijzen.En je moet goed opletten als je bij een andere gaat dat je niet met grotere groepen gaat dan met ze'n 3 a 4en...dat is namelijk best gevaarlijk. Interessante dingen zijn hier wel te zien jah. Euhm je hebt hier veel salsa en zulke culturele activiteiten..maar dat is nie zo erg cool maar euhm je hebt hier verschillende musea en richting westpunt is het heel erg mooi...

add me anders..jolanda_ _ w @hotmail.com

waar ga je stage lopen??
Oud 15-07-2004, 22:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 15-07-2004 @ 20:40 :
ze komen hier niet vaak langs hor..maar je komt hier heel vaak dolfijnen tegen enzotijdens duiken is dat vet strak

Ah nou ja dolfijnen zijn ook wel walvisachtigen
Ja ik had het gehoord van de dolfijnen, en ook van schildpadden. Met schildpadden heb ik weleens gezwommen. Maar ja dolfijnen is wellicht nog leuker Die komen denk nieuwsgierig op je af of niet?

Citaat:
Interessante dingen zijn hier wel te zien jah. Euhm je hebt hier veel salsa en zulke culturele activiteiten..maar dat is nie zo erg cool maar euhm je hebt hier verschillende musea en richting westpunt is het heel erg mooi...
Lijkt me op zich wel leuk. Een paar musea had ik al gevonden.

Citaat:
waar ga je stage lopen??
Bij http://www.e-commercepark.com
Oud 16-07-2004, 01:33
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-07-2004 @ 16:16 :
Ah nou ja dolfijnen zijn ook wel walvisachtigen
Ja ik had het gehoord van de dolfijnen, en ook van schildpadden. Met schildpadden heb ik weleens gezwommen. Maar ja dolfijnen is wellicht nog leuker Die komen denk nieuwsgierig op je af of niet?

Lijkt me op zich wel leuk. Een paar musea had ik al gevonden.

Bij http://www.e-commercepark.com

Jah schilpadjes zijn ook erg cool om te zien onderwat op 18 meter.. het lijkt net of ze zweven en tis gewoon weird.. dolfijnen zijn wel nieuwsgierig jah..maar je moet wel op de goeie pleken zijn...en wat cool dat je daar gaat stage lopen..hebt er wels van gehoord..

als je veel meer info zoekt...ga naar curacao.pagina.nl....daar zie je heel veel info..
Oud 16-07-2004, 21:25
uggemenugge
uggemenugge is offline
Christoffelpark, seaquarium, grotten van hato, cura hollanda (ofzo museum over slaven erg interessant) snorkelen.

uitgaan mambo beach, baya beach erg gezellig

op kontiki chillen en fruitshakes drinken

winkelen in willemstad etc k heb me iig die 12 dagen dat ik er wasuitstekend vermaakt
Oud 16-07-2004, 23:26
Balance
Balance is offline
Ik ben er nou 15 dagen en morgenavond ga ik weer terug naar Nederland.
Ik heb hier m'n PADI gehaald, oftewel m'n duikbrevet. Waar je dat wil doen maakt niet zo veel uit. Luister een beetje naar ervaringen van anderen en kijk idd dat je niet met te veel man tegelijk gaat duiken. Ik heb ergens gedoken waar korting was voor stagiaires (ik weet niet of dat overal is), dus misschien is dat een goede tip om naar te kijken...
Ik heb 4x gedoken tijdens m'n cursus en nog 1x daarna. Ben een grote schildpad tegen gekomen en verder heel veel mooie vissen. Het is hier echt heel mooi onder water
Met snorkelen alleen al zie je verschrikkelijk veel, dus ga dat ook zeker doen!

Daarnaast ben ik nog naar het Seaquarium geweest, naar Punda en Otrabanda natuurlijk (die gekleurde huisjes en de pondjesbrug) en morgen ga ik naar de Tafelberg kristal hakken.
En de rest van mijn vakantie bestond voornamelijk uit verschillende stranden (Jan Thiel, Baya Beach, Mambo en nog een) en het zwembad. Maar goed, daar kwam ik dan ook voor.
Oud 19-07-2004, 07:39
angel--1987
angel--1987 is offline
haai
een hele goeie vriendin van me verhuisd morgen naar curacao..
maar ze is er nog nooit geweest en ze weet niet wat ze er kan verwachten..
ook niet met school enzo...en nieuwe mensen die ze daar moet ontmoeten..
heeft iemand ff tips waar veel jongeren komen waar zij ook heen zou kunnen gaan om mensen te ontmoete die daar wonen?
alvast bedankt
Oud 19-07-2004, 22:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 19-07-2004 @ 08:39 :
haai
heeft iemand ff tips waar veel jongeren komen waar zij ook heen zou kunnen gaan om mensen te ontmoete die daar wonen?
alvast bedankt
dat ligt er aan waar ze gaat wonen natuurlijk.
Oud 20-07-2004, 16:19
angel--1987
angel--1987 is offline
ehm....ja datis een geie vraag....k heb dr adres niet...als k het weet zal ik het wel melden...
Oud 01-08-2004, 19:58
Serginho
Serginho is offline
Hee Balance,

Ik ga aanstaande woensdag naar curacao. Het kristal hakken lijkt mij echt vet cool. Hoe en waar heb je dat geregeld? Ik verblijf trouwens in het Howard Johnson Hotel en die gaan vaak naar Baya Beach. Is het een leuk strand of kan ik liever op eigen houtje naar een ander strand?

Als iemand nog een supertip heeft, wil ik het graag horen.

Groeten,

Serginho
Oud 01-08-2004, 20:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Serginho schreef op 01-08-2004 @ 20:58 :
Hee Balance,

Ik ga aanstaande woensdag naar curacao. Het kristal hakken lijkt mij echt vet cool. Hoe en waar heb je dat geregeld? Ik verblijf trouwens in het Howard Johnson Hotel en die gaan vaak naar Baya Beach. Is het een leuk strand of kan ik liever op eigen houtje naar een ander strand?

Als iemand nog een supertip heeft, wil ik het graag horen.

Groeten,

Serginho
Baya Beach is het strand waar ik bijna dagelijks heen ging
Het is een klein stukje strand, wel lekker rustig en netjes. Er zitten voornamelijk Nederlanders want vlak voor Baya beach is een gedeelte waar je niet voor hoeft te betalen. Daar zit de Antiliaanse bevolking meestal.
Er zit een leuke tent om wat te lunchen en er is een klein duikschooltje waar ik bij heb gedoken. Oh ja, je kunt er ook dingen doen als op zo'n banaan getrokken worden, maar het klinkt op deze manier groter dan het is. Het is maar een klein baaitje. Komen overigens ook niet zo heel veel toeristen, die gaan allemaal naar Jan Thiel (ook best dichtbij).

Dat kristal hakken is door anderen geregeld. Niet door mijzelf. Het was in ieder geval bij de Tafelberg, dus ga daar eens informeren anders. Het was een klein stukje van de rondleiding over de Tafelberg. Dan ga je ook naar de top bijvoorbeeld (zie vakantie fototopic) en krijg je wat dingen te horen over een soort fabriek daar. Je hebt er een eigen auto en eigen hakmateriaal voor nodig, dus echt heel toegankelijk voor toeristen is het niet.
Het is wel leuk, maar niet heel bijzonder hoor. Eigenlijk sta je gewoon in een stuk steen te hakken (waar je maar nauwelijks iets vanaf krijgt) en vind je tussen het puin het een en ander glinsteren
Oud 01-08-2004, 22:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Serginho schreef op 01-08-2004 @ 20:58 :
Ik ga aanstaande woensdag naar curacao.

Ik ook

Citaat:
Ik verblijf trouwens in het Howard Johnson Hotel en die gaan vaak naar Baya Beach. Is het een leuk strand of kan ik liever op eigen houtje naar een ander strand?
http://www.curacao-aktief.com/content.php?bay_id=7&id=4

Wel leuke site met al die beoordelingen en info over stranden etc.
Oud 01-08-2004, 23:00
Balance
Balance is offline
Oh ja, je kan in Curacao echt heerlijk snorkelen. Op Baya Beach ligt de tugboat. Dat is een klein bootje op zo'n 2/3 meter diep (diep genoeg om d'r bij te kunnen als snorkelaar) waar heel veel vissen zwemmen die gewend zijn aan zwemmers. Weer eens wat anders dus ga daar vooral een keer kijken!
Oud 22-08-2004, 17:25
TechXP
TechXP is offline
Echt geweldig hierzo! Behalve een tegenvallende auto gaat het zeer goed en heb ik het iig naar mijn zin. Nu alweer 2 weken erop.

vanacht mambo waar ik een beetje teveel gezopen had en waardoor ik voordat ik op mijn werk aankwam (bijna rechtstreeks doorgegaan ) nog even langs de weg even moest kotsen, maar dat was die avond wel waard
Hoewel dat natuurlijk de laatste keer was dat ik zoveel drink voordat ik naar het werk ga.

Ik heb gesnorkelt in daaibooibaai en portomarie. Echt geweldig!
Bij portomarie kwamen we marco borsato tegen met zijn vrienden en familie.

Vele vissen al gezien. Met mooie kleuren. Echt fantastisch!
En aparte vogels. De namen ken ik niet. Van die vogeltjes met gele borstjes. Of grote vogels die in de lucht zweven een tijd. Met een beetje een zwaluwstaart.
Maar ook flamingos gezien en zelfs een kolibri zag ik voorbij schieten.

Het word nog leuker denk ik die 5 maanden.
Oud 22-08-2004, 21:26
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 19-07-2004 @ 01:39 :
haai
alvast bedankt

naar welke school gaat ze
Oud 22-08-2004, 21:28
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-08-2004 @ 17:00 :
Oh ja, je kan in Curacao echt heerlijk snorkelen. Op Baya Beach ligt de tugboat. Dat is een klein bootje op zo'n 2/3 meter diep (diep genoeg om d'r bij te kunnen als snorkelaar) waar heel veel vissen zwemmen die gewend zijn aan zwemmers. Weer eens wat anders dus ga daar vooral een keer kijken!
Ik ga daar ook altijd snorkelen, ik woon zlef op jan thiel dat is dus lekker dicht bij, maar een tip is , neem brood mee, en dat halve wege iets los en de vissen komen massaal achter je aan, en dan doe je de rest bij t tugboat, ..hopi bon

ayo
Oud 08-09-2004, 12:23
SuperS
SuperS is offline
ik ga in de herfstvakantie naar curacao heb er echt vet veel zin in en we gaan daar zwemmen met dolfijnen
Oud 08-09-2004, 12:29
droppiej
droppiej is offline
hey leuk jah

maar eerst komt waarschijnlijk een orkaantje over curacao

basta eng mensen
Oud 11-09-2004, 13:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 08-09-2004 @ 13:29 :
hey leuk jah

maar eerst komt waarschijnlijk een orkaantje over curacao

basta eng mensen
De mensen op curacao waren wel een beetje gestresst voor de dag dat de orkaan langs zou komen zeg. Zo had ik ze nog nooit gezien.

Achteraf viel het toch aardig mee. Ik hoorde dat baya beach wat in puin lag enzo. Bij het plaza hotel was er eigenlijk niet veel te beleven.
Oud 11-09-2004, 19:47
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-09-2004 @ 06:36 :
De mensen op curacao waren wel een beetje gestresst voor de dag dat de orkaan langs zou komen zeg. Zo had ik ze nog nooit gezien.

Achteraf viel het toch aardig mee. Ik hoorde dat baya beach wat in puin lag enzo. Bij het plaza hotel was er eigenlijk niet veel te beleven.
jah een beetje, vooral de stranden,...aruba heeft er meer last van, zit je trouwens in plaza...wow das saai
Oud 12-09-2004, 12:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-09-2004 @ 20:47 :
jah een beetje, vooral de stranden,...aruba heeft er meer last van, zit je trouwens in plaza...wow das saai
waarom is dat saai?

Vind het na een maand daar niet saai hoor. Lekker een zwembad bij de hand. Vele andere studenten. Voor de live optredens enzo dat is niet zo veel aan nee. Maar we hebben een auto dus kunnen overal heen voor andere dingen
Oud 12-09-2004, 16:01
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-09-2004 @ 05:33 :
waarom is dat saai?

Vind het na een maand daar niet saai hoor. Lekker een zwembad bij de hand. Vele andere studenten. Voor de live optredens enzo dat is niet zo veel aan nee. Maar we hebben een auto dus kunnen overal heen voor andere dingen
je weet niet wat je mist, ben je al naar mambo/baya of the living room geweest. En hoe vond je dat?
Oud 12-09-2004, 16:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 12-09-2004 @ 17:01 :
je weet niet wat je mist, ben je al naar mambo/baya of the living room geweest. En hoe vond je dat?
Ach plaza is alleen voor te wonen....

Ja mambo ben ik daarnet nog geweest (en meteen daarna gaan werken )

Mambo is echt top. Na mambo waren we vorige week naar baya geweest. Die was nog open. Vond het daar op het moment wat minder eigenlijk. Maar dat lag misschien aan de tijd.

Ben wel naar ay caramba en de nachtwacht geweest. The living room nog niet, maar die is vast ook nog wel aan de beurt.

Ik heb nog een paar maanden dus kan nog genoeg bezoeken
Oud 12-09-2004, 21:10
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-09-2004 @ 09:47 :
Ach plaza is alleen voor te wonen....

Ja mambo ben ik daarnet nog geweest (en meteen daarna gaan werken )

Mambo is echt top. Na mambo waren we vorige week naar baya geweest. Die was nog open. Vond het daar op het moment wat minder eigenlijk. Maar dat lag misschien aan de tijd.

Ben wel naar ay caramba en de nachtwacht geweest. The living room nog niet, maar die is vast ook nog wel aan de beurt.

Ik heb nog een paar maanden dus kan nog genoeg bezoeken
baya is niet meer zo leuk, er was een inval geweest...k woon trouwens vlakbij baya. Ik woon op jan thiel en heb bijna uitzicht op baya
Oud 13-09-2004, 22:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 12-09-2004 @ 22:10 :
baya is niet meer zo leuk, er was een inval geweest...k woon trouwens vlakbij baya. Ik woon op jan thiel en heb bijna uitzicht op baya
Baya was idd niets aan. Gingen snel weer weg.

Bij dat gedeelte met jan thiel ben ik nog niet geweest.
Oud 13-09-2004, 22:54
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-09-2004 @ 15:51 :
Baya was idd niets aan. Gingen snel weer weg.

Bij dat gedeelte met jan thiel ben ik nog niet geweest.
had je ook al door, dat hier nieuwere betere en eerder films zijn dan in nl

hihi
leuk man...
Oud 14-09-2004, 01:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 13-09-2004 @ 23:54 :
had je ook al door, dat hier nieuwere betere en eerder films zijn dan in nl
Ja draaien hier eerder. Maar ben nog niet naar the movies geweest.

Maar ik heb hier lekker snel internet op mijn werk, dus mijn laptop download hier nog eerder de nieuwe films op mijn laptop
Oud 12-10-2004, 15:05
flamez
flamez is offline
wet and wild, mambo zijn top, tijdens de vakantie ben ik daar 2 á 3 keer per week heen geweest. Overdag beetje luieren op strand & tussendoor even snorkelen. 's avonds een paar happy hours pakken.

en elke donderdag avond is er een open lucht bioscoop op mambo, geheel gratis met ligstoel

greetz

Flamez
Oud 20-10-2004, 19:52
Princesita
Princesita is offline
Hi!
Ik ben van plan om volgend studiejaar naar Curacao te gaan voor stage voor ongeveer 4 maanden. Vind het dus erg leuk om te lezen wat jullie er allemaal doen en gedaan hebben! Ik ben er al een keer een weekje geweest, maar das natuurlijk anders dan 4 maanden werken.
Ik ben dus ook nog op zoek naar een stageplaats en een kamer/appartementje/'studentenhuis' dus als er iemand tips heeft waar ik kan zoeken, of op Curacao woont en zelf een idee heeft, meld het dan! (email/reageer/stuur pm)
Ik studeer nu Culturele en Maatschappelijke Vorming, dus ik wil een stageplek in het welzijns/sociaal werk. (Ik heb al veel op internet gezocht, dus als je een site noemt ken ik die misschien wel...toch mag je het proberen :-))
Thnq!

dit is misschien niet helemaal passend bij reizen en vakantie, sorry
Oud 20-10-2004, 20:25
droppiej
droppiej is offline
heyhey,,,

ik woon op curacao maar ik heb neit van die supergeweldige ideetjes...maar heel veel mensen die ik hier heb leren kennen(studenten uit nl.) zitten vaak in plazaahotel (van der valk)...die zit in de stad.de meeste vinden het allemaal super..maar ik vind van de valk echt stom.....dat komt vanwege al die nederlandersheb liever antia;s om me heen haha....euh ik ben weer niet zo nederlands dat ik precies weet wat jou opleiding in houd....maar qua cultureel enzo...kan je volgens ook in een hotel ofnie...en que culturele gedoe...heb je weer hotel euhm.....hulanda..

verder heb je hier een stagabureau..en veel studenten huizen dacht ik....
Oud 21-10-2004, 09:44
Princesita
Princesita is offline
Uhm nee met mijn opleiding kom je vrijwel nooit in een hotel terecht... Het is meer richting maatschappelijk werk, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. Dingen die je ermee kunt zijn bv: evenementen organiseren, in een buurthuis werken, activiteiten voor jongeren opzetten (maar dan vaak wel met een boodschap),
uhm... Het is zo dat ik met iedere doelgroep kan/mag werken.

Dat stagebureau, bedoel je daarmee www.curacaostage.com / www.werelstage.com ? Of is er nog een ander bureau? Want op deze website staat niks in mijn sector zeg maar, dus ik kan me wel in gaan schrijven, maar als ze toch niks in die sector doen...

Ennem, ik wil denk ik liever niet in dat hotel (is dat ook niet duurder dan een studentenhuis???lijkt me wel...) en liever in een studentenhuis of gewoon tussen de antillianen.

Mag ik trouwens weten hoe oud je bent? En woon je je hele leven al daar of ben je verhuisd?
Oud 22-10-2004, 17:08
droppiej
droppiej is offline
ik ben 15...en ik woon hier al bijna 4 jaar....en me zus heeft hier stage gelopen en heel veel mensen die ik ken..je zal wel denken zo'n puber..maar believe me..k ben best popu hier op t eiland..
Oud 22-10-2004, 18:16
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 22-10-2004 @ 18:08 :
ik ben 15...en ik woon hier al bijna 4 jaar....en me zus heeft hier stage gelopen en heel veel mensen die ik ken..je zal wel denken zo'n puber..maar believe me..k ben best popu hier op t eiland..
haha nee ik oordeel niet op leeftijd hoor
maare, jij kunt mij niet echt verder helpen denk ik?
Oud 22-10-2004, 19:47
droppiej
droppiej is offline
t was ook niet om echt behulpzaam zijn hoor..maar als je iets wilt vragen about korsou...i can help you.maaruh....k ben tot nu toe de enigste die wat antwoordde...hopelijk krijg je wat betere antwoorden binnen....
Oud 22-10-2004, 23:08
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 22-10-2004 @ 20:47 :
t was ook niet om echt behulpzaam zijn hoor..maar als je iets wilt vragen about korsou...i can help you.maaruh....k ben tot nu toe de enigste die wat antwoordde...hopelijk krijg je wat betere antwoorden binnen....
oke, thanks!
Oud 01-11-2004, 18:33
sunflower
sunflower is offline
als je je stage wilt regelen kun je dat via het stage buro op curacoa doen het is niet echt aan te raden omdat ze niet zo heel erg goed zijn , maar wat voor maatschappelijk werk ? in welke richting , in een kindertehuis werken bijvoorbeeld , kan dan wel ff voor je vragen op cur, heb der 17 jaar gewoond en woon nu in nederland voor me studie.
laat me maar even weten als ik je kan helpen.
gr.
Oud 01-11-2004, 19:56
Princesita
Princesita is offline
Bedankt voor je reactie!

Hier even een beschrijving van mijn opleiding, dan kun je misschien een beetje meedenken wat ik op curacao zou kunnen doen. Aangezien ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik wel gaan omdat ik niet weet wat ik precies wil....

Cultureel Maatschappelijke Vorming
CMV'ers werken hoofdzakelijk met groepen en grotere maatschappelijke verbanden. De taken zijn divers: organiseren van recreatieve, kunst- en cultuuractiviteiten, uitvoeren van educatieve programma's, opzetten van maatschappelijke projecten. Toch werken CMV'ers regelmatig ook op individueel niveau.

En even een beschrijving van Maatscappelijk Werk en Dienstverlening, wat ik dus niet doe. Hier zitten maar kleine verschillen tussen, maar die zijn wel belangrijk.

Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
MWD'ers werken met individuen én met de onmiddellijke omgeving en relaties van deze individuen.De inhoud van het werk bestaat vooral uit materiële en immateriële hulpverlening. MWD'ers werken ook regelmatig met groepen: zelfhulpgroepen, preventie en voorlichting in groepen. Maatschappelijke signalering is een belangrijke taak die het individuele perspectief overstijgt.

Als je deze stukjes leest zou ik op dit moment kiezen voor het opzetten van maatschappelijke projecten en/of evenementenorganisatie. Ik werk denk ik het liefst met jongeren, ruim gezien tussen de 12 en 30 jaar.

Een kindertehuis waar je het over had lijkt me best leuk, maar dit gaat misschien iets te veel richting het maatschappelijk werk. (ja, ik weet dat ik zei dat ik een soort maatschappelijk werk studeer, maar als het erop aankomt moet ik wel kritisch zijn )

Bij mij op school is er ook een internationaal soort van stagebureau. Daar ga ik volgende week kijken of ze daar toevallig al een adres hebben aangezien er wel meer mensen naar curacao zijn geweest!
Oud 02-11-2004, 20:14
sunflower
sunflower is offline
zal ff voor je vragen en dan laat ik ut wel ff weten als het lukt op dat internationale stageburo laat je dat dan ff weten?
gr
Advertentie

Regels voor berichten