Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 23-02-2004 @ 16:58:
Stacker 2 bevat ook ephedra, maar je hebt hem ook ephedra vrij.
Voor zo ver ik weet is Stacker 2 gewoon ephedra vrij.
Maar goed, kan me vergissen.

Citaat:
Stacker 2 zonder ephedra zou kunnen werken, maar het is wel weer duurder als wat ik nu neem.
Je moet er wat voor over hebben. Volgens mij is je lichaam onbetaalbaar.

Citaat:
Het is allemaal wel simpel om te zeggen dat die pillen slecht zijn en dat het allemaal niet goed is (ik beschuldig niemand), maar als je zo vaak vanalles geprobeerd hebt en je weet dat die dingen werken, waarom niet?
Omdat het je lichaam verziekt?

Ga dan naar je huisarts en bespreek het met hem/haar. Er zijn vast nog wel andere opties. (Er bestaan ook medicijnen om af te vallen bv.)

Citaat:
Daarbij woon ik alleen (wel op het domein van mijn ouders) en moet ik mijn eten zelf kopen en maken en als studente met een rottig betaald zondagsbaantje kun je niet die lightproducten betalen, laat staan dat ik na een hele dag school nog zin heb om voor mijn eentje groenten te gaan stomen ofzo.
Mag ik zeggen dat ik dit gigantische onzin vind? Ik ken zat mensen die op zichzelf wonen en die ook lijnen of een dieet volgen. Zoveel duurder zijn light-producten over het algemeen niet. En wat je bezuinigt op dingen als vlees, snoep, chips, enz. kan je dan aan light-producten besteden: het heft elkaar mooi op. En ook voor het avondeten zijn er zat alternatieven te bedenken. Als je maar wilt, denk en vind ik.

Citaat:
Als er een andere manier was, dan was ik daar al mee bezig, maar ik denk dat zolang je niet in een bepaalde situatie zit je niet kunt bedenken wat je zou doen. En in mijn situatie lijkt mij dit het beste (ik heb er een jaar over nagedacht, ik heb ze in het verleden gebruikt en voor mezelf uitgemaakt dat het dit waard is).
Jij gaat er voor de makkelijkheid maar even van uit dat ik niet in een soortgelijke situatie zit? Mjah, maakt het wel makkelijk om je 'gelijk' te krijgen. Wel jammer.
Oud 23-02-2004, 17:00
Verwijderd
Ik heb al gezegd dat ik niemand wil beschuldigen en ik wil helemaal geen gelijk krijgen. Het is niet zomaar dat ik ervoor heb gekozen. Ik kan alleen proberen duidelijke te maken waarom ik er zo over denk.
Ik val jou helemaal niet aan, maar als ik uitleg waarom het voor mij de enige manier is, valt iedereen over mij want ephedra is slecht en pillen zijn niet de manier. De huisarts heb ik al gevraagd, die komt toch met diëten die niet werken, die ik niet volhou of die ik ga overdrijven. Medicijnen zal hij niet voorschrijven want daar ben ik blijkbaar weer niet dik genoeg voor.
Ik ben net zo blij dat ik eens geen honger heb en normaal kan eten. Ik wil niet terug hervallen.
En je kan het onzin vinden, maar ik geef niet eens geld uit aan chips, snoep of vlees. Snoep enzo heb ik niet eens meer in huis, behalve wat celebrations van een verjaardag nog en die vind ik niet eens lekker. En ik ben op zoek naar een beter betaalde baan, maar die liggen hier ook niet voor het oprapen...

Maar je zal wel gelijk hebben, ik verziek mijn lichaam en misschien is het wel zo dat het me niet eens interesseert. Zal ik daar eerst aan moeten werken voor ik ga beseffen of me überhaupt bezighouden met wat het met me doet.
Oud 23-02-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 23-02-2004 @ 18:00:
Het is niet zomaar dat ik ervoor heb gekozen.
Je kiest er toch voor om die pillen te slikken? En je probeert het 'goed' te praten dat je die pillen slikt ondanks het feit dat je weet dat ze slecht voor je zijn. Dat is iig wat ik er uit opmaak.

Heb je de dieten van je huisarts al geprobeerd (soms slaat het ene wel en het andere niet aan)? Ben je al eens bij een dietiste geweest? Hij kan je misschien wel medicijnen voorschrijven omdat je altijd honger hebt enz. Heb je er al eens om gevraagd?

Ik geef ook geen geld uit aan chips, snoep of vlees. Wel aan light producten en die zijn niet zo waanzinnig veel duurder dan de meeste andere producten, dat is iig mijn ervaring. Ik weet niet wat jij verdient, maar ik red het als op mezelf wonend studentje.

Ik vraag me af waarom jij koste wat kost geen honger wilt hebben? Ik weet hoe het voelt om constant honger te hebben, maar al te goed, maar ik probeer toch maar wel om niet allemaal ongezonde troep binnen te krijgen...
Oud 23-02-2004, 17:20
Verwijderd
@Replica: Ik steek helemaal geen jubelverhalen af, daarbij op D&A zijn al genoeg topics over ephedra geweest met de voor- en nadelen erin, maar ik begrijp wat je bedoelt. Maar over goed een maand is het verboden en kunnen ze er niet meer aankomen, dus is dat al een probleem minder .
Oud 23-02-2004, 20:12
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Eindelijk, na 2,5 maand durfde ik opeens weer op de weegschaal.. ik wou het gewoon echt weten.
Misschien is het niet goed,en ergens weet ik dat zelf ook wel, maar ik was er trots op.. 48,5
Ik voelde me echt opgelucht, en ben blij dat ik het nu weet.
Oud 23-02-2004, 20:45
treintje
treintje is offline
Sorry mutant maar replica heeft gelijk. Ik kom niet op d&a omdat ik van mezelf weet dat ik daar verkeerde ideeen van krijg. En door dit te lezen van jou breng je me wel op een idee ja.
Als jij het wilt dan moet je het doen, maar dan hoef je het hier niet te goed te praten zodat je er zelf een beter gevoel van krijgt.

Oud 23-02-2004, 21:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 23-02-2004 @ 21:12:
Eindelijk, na 2,5 maand durfde ik opeens weer op de weegschaal.. ik wou het gewoon echt weten.
Misschien is het niet goed,en ergens weet ik dat zelf ook wel, maar ik was er trots op.. 48,5
goed van je dat je op de weegschaal durft
maar eh, als ik vragen mag, hoe lang ben je..? want 48.5 is erg licht
Oud 23-02-2004, 21:08
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 23-02-2004 @ 22:07:
goed van je dat je op de weegschaal durft
maar eh, als ik vragen mag, hoe lang ben je..? want 48.5 is erg licht
Ik ben ongeveer 1,62
Oud 24-02-2004, 00:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 23-02-2004 @ 21:12:
Hoeveel woog je eerst dan?
Oud 24-02-2004, 09:27
Gwen.
Gwen. is offline
Wat is dat toch met die weegschaal? Sommige mensen durven er niet op en sommige mensen staan er 3 keer per dag op om te kijken of ze alsjeblieft iets zijn afgevallen of tenminste niet zijn aangekomen. Het kost mij echt ontzettend veel moeite om het bij 1 keer per week te houden.

Verder zit ik nu al weken lang rond de 69, 70 kilo te schommelen en het werkt echt demotiverend. Ik heb het gevoel dat ik weer in mijn oude eetpatroon begin te vervallen en dat vind ik best wel eng. Dus ben ik vandaag weer goed begonnen.

Ik loop nu ook hard, 3 tot 4 keer per week, maar dat gaat ook voor geen meter want ik heb echt geen conditie en het is nu zó koud buiten.

Misschien ga ik een boek kopen over (power)yoga of pilates en dat er nog bij doen thuis. In groepsverband kan niet ivm inkomsten en daar baal ik echt onwijs van.
Oud 24-02-2004, 10:12
druiveke
druiveke is offline
hoe groot ben je Miss Quasy?

wat doen jullie zoal op jullie boterham??
Oud 24-02-2004, 10:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 24-02-2004 @ 01:31:
Hoeveel woog je eerst dan?
52,5

(en nog verder daarvoor 54, en daarvoor weer 56)
Oud 24-02-2004, 10:31
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
druiveke schreef op 24-02-2004 @ 11:12:
hoe groot ben je Miss Quasy?

1.72 dus ik ben niet te zwaar.

en op mijn boterham eet ik meestal slankie smeerkaas.
Oud 24-02-2004, 12:22
druiveke
druiveke is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-02-2004 @ 11:21:
52,5

dan weeg je nu toch wel VEEL te wienig
Oud 24-02-2004, 12:23
druiveke
druiveke is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 24-02-2004 @ 11:31:
1.72 dus ik ben niet te zwaar.

en op mijn boterham eet ik meestal slankie smeerkaas.
ik ben ook ongeveer zo groot maar vind mezelf toch te dik (natuurlijk is iedreen zijn gewicht anders verdeeld over het lichaam enz)

ik wil gewoon men buik eraf

ja ik eet nu ook light smeerkaas en light sneetjes kaas
iemand nog andere tips?

is een beschuit beter dan een boterham of slechte?
Oud 24-02-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 24-02-2004 @ 13:23:
ja ik eet nu ook light smeerkaas en light sneetjes kaas
iemand nog andere tips?

is een beschuit beter dan een boterham of slechte?
Light jam, sla, alfalfa, tomaat, komkommer, enz. Sommige mensen vinden appel op brood ook erg lekker...

Ik denk dat een boterham beter vult...maar beschuit is ook wel erg lekker.
Oud 24-02-2004, 17:30
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
druiveke schreef op 24-02-2004 @ 13:22:
dan weeg je nu toch wel VEEL te wienig
Nee, met 1.62 en 17 jaar is het wel een goed gewicht. Maar afvallen moet je in ieder geval niet doen.
Oud 24-02-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 24-02-2004 @ 18:30:
Nee, met 1.62 en 17 jaar is het wel een goed gewicht. Maar afvallen moet je in ieder geval niet doen.
Dat heeft ze al gedaan en volgens mij is ze het ook nog steeds aan het doen...en dan is het dus wel weinig. Vind ik iig.
Oud 24-02-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
52,5

Je weet het zelf volgens mij ook al wel, maar je moet echt niet verder afvallen. Je bent nu niet 'te' dun, maar wel heeeel erg slank (ik ben net zo lang als jij en de laatste keer dat ik ongeveer 48 kilo woog waren mijn ribben zonder moeite te tellen) en als je nu 1 kilo afvalt dan ben je wél te dun, BMIgewijs.
Oud 24-02-2004, 23:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
52,5

je moest eens weten hoeveel ìk weeg.. *zuchtje* (maar ik begrijp je wel hoor..(F)

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 23:12.
Oud 25-02-2004, 07:35
D-sire
D-sire is offline
Hee allemaal Heb lekker geen carnaval gevierd dit jaar waardoor overmatige alcohol en vet eten me bespaard zijn gebleven. Niet dat ik het daarom niet vierde hoor, gewoon omdat ik er echt geen zin in had.
Mja wat ik ff kwijt wilde, ik deed gisteren boodschappen (ouders weg, ik koken voor mij en mn vriendje) en toen had ik opeens zin in chocolademousse. Voor een keer kan dat wel dacht ik. Maar toen ik tijdens het eten op die verpakking keek, zag ik dat er maar 3g vet per 100g in zit! Is toch redelijk weinig volgens mij. En suiker was geloof ik 20g ofzo, ook niet overdreven veel. Ik had echt verwacht dat chocolademousse heel vet zou zijn maar dat valt blijkbaar dus best mee En hij was lekker!!!
Oud 25-02-2004, 09:39
Kippetje
Kippetje is offline
Ik wil zo graag weer een paar kilo kwijt maar het wil echt niet... de laatste tijd 2 kilo aangekomen en volgens mij is het vast vet geworden ofzo Mja, ik doe gewoon mijn best met gezond eten en veel sporten en dan moet het vanzelf komen (hopelijk). Enige probleem is dat ik de laatste tijd heel erg weinig honger heb en ik kan nogal slecht eten als ik geen honger heb. Iemand tips om er wat aan te doen? Sja, meer sporten is een goeie maar ik sport op het moment al 3 keer in de week.
Oud 25-02-2004, 10:23
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 25-02-2004 @ 10:39:
Enige probleem is dat ik de laatste tijd heel erg weinig honger heb en ik kan nogal slecht eten als ik geen honger heb. Iemand tips om er wat aan te doen?
Waar komt het door dat je heel erg weinig honger hebt ed?

Probeer iig te zorgen dat dat wat je eet wel gezond is ed, en regelmaat erin te brengen. (dus bijv 's ochtends gewoon ontbijten ook al heb je niet echt honger ed)

En lichte dingen misschien..?
Oud 25-02-2004, 10:50
Kippetje
Kippetje is offline
mja ik eet sowieso regelmatig en ontbijt altijd, al is het maar met fruit ofzo. Ik snap ook niet waardoor ik ineens minder honger heb, misschien door winter/voorjaarsdip? Ik heb echt geen idee maar vind het wel keirot
Oud 25-02-2004, 11:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-02-2004 @ 18:33:
Je weet het zelf volgens mij ook al wel, maar je moet echt niet verder afvallen. Je bent nu niet 'te' dun, maar wel heeeel erg slank (ik ben net zo lang als jij en de laatste keer dat ik ongeveer 48 kilo woog waren mijn ribben zonder moeite te tellen) en als je nu 1 kilo afvalt dan ben je wél te dun, BMIgewijs.
arrgh, ik kan niet stoppen met afvallen.. Ik blijf mezelf te dik vinden. Hoe vaak iedereen ook roept dat het goed is, het voelt alles behalve goed.
Nu een maaltijd voel ik me een olifant.. dr moet gewoon meer af..
Oud 25-02-2004, 13:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-02-2004 @ 12:24:
arrgh, ik kan niet stoppen met afvallen.. Ik blijf mezelf te dik vinden. Hoe vaak iedereen ook roept dat het goed is, het voelt alles behalve goed.
Nu een maaltijd voel ik me een olifant.. dr moet gewoon meer af..
En jij vraagt je nog af waarom jij je constant klote voelt? Ik volg je nou al een lange tijd, maar het wordt me steeds duidelijk dat je je gewoon rot wil blijven voelen. Constant zoek je iets nieuws, nieuwe problemen ed. Maar ik denk dat een eetziekte je veel goeds zal doen!
Misschien krijg je dan eindelijk de hulp van je ouders die je nodig hebt. Misschien zien mensen dan eindelijk hoe slecht het met je gaat. Maar weetje, daar heb je geen eetziekte voor nodig, dit kun je ze namelijk ook vertellen. Zelf de touwtjes van je leven in eigen hand nemen.
En nog wat. Vriendinnen willen je steunen, maar er komt een moment dat het voor hen te veel wordt. En dan ben je alles kwijt wat je nog over had.
En dan is je leven zo kut dat je idd maar beter dood kunt zijn.

Het is jouw leven. Jij kunt doen wat je wilt. Je bent bijna 18, dan ben je niet meer afhankelijk van je ouders. Ook op je 17 zijn er mogelijkheden het huis uit te gaan.

Doe eens wat aan je leven, ipv te blijven zeuren hoe kut het is. Want jij bent de enige die het kan veranderen. Maar op dit moment lijkt het echt dat je het niet wil veranderen en als dat zo is, is dat lullig voor de vriendinnen die je meesleept, want die willen je echt helpen, maar dan gebruik je ze in feite.

En nee ik weet dat dit niet is wat je wilt horen. Maar nu kun je het topic niet verwijderen als mensen een keer de waarheid spreken, de waarheid die je niet wilt horen. Want het enige wat je wilt is aandacht. Logisch, thuis krijg je dat niet. En elk kind heeft aandacht en liefde nodig. Maar, die zijn ook op andere manieren verkrijgbaar.
Oud 25-02-2004, 14:22
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-02-2004 @ 14:48:
*tekst*
Dit vind ik nu een nuttige reactie. Hopelijk ziet ~~dolce~~ nu meer in hoe omvangrijk haar probleem eigenlijk is. En ze weet nu hopelijk ook dat de oplossing van die problemen bij haarzelf ligt en niet bij anderen. Aandacht lost niets op, zo zoekt ze alleen een bevestiging dat ze zielig is.

@dolce: ik denk dat het goed is als je in ieder geval hulp gaat zoeken. Ga naar mensen die je vertrouwt of schakel desnoods professionele hulp in. Zo kan je niet verder met je leven, het maakt je gewoon kapot. Hopelijk gaat het snel wat beter met je, dit gun je niemand.
Oud 25-02-2004, 14:45
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
als je mij zo goed gevolgd heb dan weet je ook wel dat ik er alles aan doe om het te veranderen. Ik zoek gvd hulp..
Ik sta continu op een wachtlijst. ik heb er alles aan gedaan om voorrang te krijgen. dat is gelukt bij jeugdzorg, bij altrecht is het te druk.
Ik verzin geen nieuwe problemen, ik verzin geen kutgevoel. Ik verzin niet dat ik te dik ben, ik hoef geen zielige antwoorden, en/of aandacht..

Ik sta ingeschreven voor begeleid wonen, hoe lang daarvoor de wachtlijst is weet ik nog niet.
Ik ben dan wel bijna 18 maar ik wil het contact met mijn moeder houden, en niet zoals het is gegaan tussen mijn moeder en mijn zus, die hebben geen contact. Dat wil ik gewoon weg niet.

ik wil GVD helemaal niet zielig gevonden worden oid.
Oud 25-02-2004, 14:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-02-2004 @ 15:45:
als je mij zo goed gevolgd heb dan weet je ook wel dat ik er alles aan doe om het te veranderen. Ik zoek gvd hulp..
Ik sta continu op een wachtlijst. ik heb er alles aan gedaan om voorrang te krijgen. dat is gelukt bij jeugdzorg, bij altrecht is het te druk.
Ik verzin geen nieuwe problemen, ik verzin geen kutgevoel. Ik verzin niet dat ik te dik ben, ik hoef geen zielige antwoorden, en/of aandacht..

Ik sta ingeschreven voor begeleid wonen, hoe lang daarvoor de wachtlijst is weet ik nog niet.
Ik ben dan wel bijna 18 maar ik wil het contact met mijn moeder houden, en niet zoals het is gegaan tussen mijn moeder en mijn zus, die hebben geen contact. Dat wil ik gewoon weg niet.

ik wil GVD helemaal niet zielig gevonden worden oid.
Ik weet dat je hulp zoekt. Maar met een eetziekte ben je nog verder van huis. Ik weet niet of je Snow White kent? Maar die heeft jaren opgenomen gezeten, alle hulp gehad die er maar is, maar haar eetziekte is er nog steeds en zal misschien nooit meer weggaan.
Stop met afvallen, want als je zo doorgaat krijg je die eetziekte, die verzin je niet, maar die ben je wel zelf aan het creeeren. Je kunt wel degelijk stoppen met afvallen, als je dat wilt. Maar dat wil je niet, want in jouw ogen ben je te dik. Begin dus met je eigenwaarde, je zelfvertrouwen.

En je gaat mij niet vertellen dat jij geen liefde wilt? Liefde = aandacht. Dat is helemaal niets negatiefs. Het is ook niet zielig, het is gewoon nodig, anders kan een mens niet leven. Een mens is een groepsdier.

Het belangrijkste wat ik je wilde zeggen, is dat jij je leven in de hand hebt. Als jij je beter wilt voelen, is dat mogelijk. Jij bepaalt zelf hoe jij met je negatieve gevoelens omgaat, en mijns inziens doe je dat op een verkeerde manier. En dat is zonde, het leven zou je namelijk heel veel leuks kunnen bieden.
Oud 25-02-2004, 15:09
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-02-2004 @ 15:58:
Ik weet dat je hulp zoekt. Maar met een eetziekte ben je nog verder van huis. Stop met afvallen, want als je zo doorgaat krijg je die eetziekte, die verzin je niet, maar die ben je wel zelf aan het creeeren. Je kunt wel degelijk stoppen met afvallen, als je dat wilt. Maar dat wil je niet, want in jouw ogen ben je te dik. Begin dus met je eigenwaarde, je zelfvertrouwen.

Hoe kan ik daar in godsnaam aan beginnen??? alleen zeker??? ik heb 15 maart pas de intake gesprekken... en dan? geen idee..weer wachten?
Ik weet zelf ook wel dat ik een negatief zelfbeeld heb, geen zelfvertrouwen heb en al helemaal te onzeker ben...
Oud 25-02-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
treintje schreef op 23-02-2004 @ 21:45:
Sorry mutant maar replica heeft gelijk. Ik kom niet op d&a omdat ik van mezelf weet dat ik daar verkeerde ideeen van krijg. En door dit te lezen van jou breng je me wel op een idee ja.
Als jij het wilt dan moet je het doen, maar dan hoef je het hier niet te goed te praten zodat je er zelf een beter gevoel van krijgt.

Ik praat niets goed, als je wel op D&A zou komen, zou je lezen wat de nadelen van Ephedra zijn. Hartkloppingen, slapeloosheid, trillerige gevoelens enz. Wat mij betreft is het mijn eigen keuze, wat de rest betreft: denk er goed over na, want het is gewoon niet goed voor je lichaam en misschien dat het je nu nix kan schelen en dat je alleen maar die kilo's eraf wilt, over een paar jaar (of misschien zelfs sneller) zit je er wel mee. Dus omdat ik het doe, wil niet zeggen dat het goed is, ik ben op dat gebied niet bepaald het juiste voorbeeld dat je kunt volgen.

Dus voor mensen die ephedra willen gebruiken, je hebt nog maar een maand de kans, daarna wordt het (terecht) verboden. Alleen nog via doktersvoorschrift verkrijgbaar (het is een middel tegen astma geloof ik), maar wie er nu nog mee wil bezig zijn, informeer je goed, denk goed na over wat je doet, want je zou er veel spijt van kunnen krijgen. En zeker niet gebruiken als je al een hoge bloeddruk of hartproblemen hebt!!!
En nog iets: niemand is het waard om je lichaam voor te verpesten !!!

Hoop dat ik hiermee ook mijn 'verdedigende' verhaal wat goedmaak en verduidelijk. En Leonoor, pm komt nog .

Laatst gewijzigd op 25-02-2004 om 15:51.
Oud 25-02-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-02-2004 @ 16:09:
Hoe kan ik daar in godsnaam aan beginnen??? alleen zeker??? ik heb 15 maart pas de intake gesprekken... en dan? geen idee..weer wachten?
Ik weet zelf ook wel dat ik een negatief zelfbeeld heb, geen zelfvertrouwen heb en al helemaal te onzeker ben...
Ik heb het wel alleen gedaan. Alles... ik heb gevochten, maar ik wist dat ik dat niet meer wou en ik wou ook niet dat mijn ouders het zouden weten. Dat is mijn grootste motivatie geweest om geen hulp te zoeken, de teleurstelling, het verdriet en de angst van mijn ouders.
Maar ik kan begrijpen dat je het niet alleen kan, misschien kun je steun vinden bij je vrienden/vriendinnen, of misschien online. Er zijn genoeg mensen die het even moeilijk hebben als jij.
Succes en sterkte iig!
Oud 25-02-2004, 18:58
i'mstronger
i'mstronger is offline
heeej ik heb sinds vandaag appelslankie gekocht, en dat wil ik gaan proberen, dat is voor mensen met over gewicht, of voor mensen die het snoepen niet kunnen laten.

Ik hoop dus dat het werkt, iemand ooit uitgeprobeerd? en nog een vraagje, iedereen is hier zo druk bezig met afvallen,. maar zijn jullie toevallig ook aan de pil? want ik zit sinds 4 maandjes aan de diane 35, en volgens mij ben ik wel 5 kilo aan gekomen, ik ga dus nu stoppen met de pil, ( proberen of het werkt) en beginnen met appelslankie
Oud 25-02-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 25-02-2004 @ 19:58:
maar zijn jullie toevallig ook aan de pil? want ik zit sinds 4 maandjes aan de diane 35, en volgens mij ben ik wel 5 kilo aan gekomen, ik ga dus nu stoppen met de pil, ( proberen of het werkt) en beginnen met appelslankie
Ik ben aan de pil, een jaar of 5 ondertussen alweer. Van de pil zelf kom je niet aan (zeggen ze, zal wel onderzocht zijn ook, maar ik heb er geen bron van ofzo), 't kan wel dat je door de hormonen meer honger krijgt en dus meer gaat eten en dus aankomt.
Oud 25-02-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 25-02-2004 @ 19:58:
heeej ik heb sinds vandaag appelslankie gekocht, en dat wil ik gaan proberen, dat is voor mensen met over gewicht, of voor mensen die het snoepen niet kunnen laten.

Ik hoop dus dat het werkt, iemand ooit uitgeprobeerd? en nog een vraagje, iedereen is hier zo druk bezig met afvallen,. maar zijn jullie toevallig ook aan de pil? want ik zit sinds 4 maandjes aan de diane 35, en volgens mij ben ik wel 5 kilo aan gekomen, ik ga dus nu stoppen met de pil, ( proberen of het werkt) en beginnen met appelslankie
Appelslankie hebben mijn moeder en ik allebei geprobeerd, beiden geen effect gemerkt. Alleen kreeg ik er oprispingen van en had ik de hele dag het gevoel dat het in mijn keel was blijven steken (zo'n naar branderig gevoel alsof je iets niet helemaal hebt afgeslikt), dus dat heb ik niet lang genomen.

Over aankomen van de pil: een tijd terug heb ik voor de 1e keer de prikpil gekregen en ik bleek 7,5 kilo aangekomen te zijn (van 82 naar 89,5!), ondertussen was ik (zonder dieet) al weer teruggevallen naar 85, maar in de tijd dat ik die 7,5 kilo bijkwam, at ik minder, dronk liters water, kortom alles wat mij normaal gezien zou doen afvallen (zeker met mijn eetpatroon). En het bleef mij verbazen dat mijn broeken steeds meer spanden. Nu schijnt het toch een reactie te zijn geweest op die pil . Ben al lang blij dat het weer voorbij is .
Oud 26-02-2004, 07:34
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-02-2004 @ 20:04:
Ik ben aan de pil, een jaar of 5 ondertussen alweer. Van de pil zelf kom je niet aan (zeggen ze, zal wel onderzocht zijn ook, maar ik heb er geen bron van ofzo), 't kan wel dat je door de hormonen meer honger krijgt en dus meer gaat eten en dus aankomt.
Ik dacht dat je door de pil ook meer vocht ging vasthouden.. Kan het mishebben hoor, maar dat dacht ik dus
Oud 26-02-2004, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 26-02-2004 @ 08:34:
Ik dacht dat je door de pil ook meer vocht ging vasthouden.. Kan het mishebben hoor, maar dat dacht ik dus
Ik houd niet meer vocht vast, alleen als ik hem drie maanden doorslik tijdens de laatste strip (ongeveer) en in het begin van m'n stopweek, volgens mij... (Niet dat als het bij mij niet zo is, het bij niemand zo zou zijn... 'k heb er ook nog nooit van gehoord...maar wie weet is het wel zo.)
Oud 26-02-2004, 12:00
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
zo, kaarin gaat ook weer beginnen
Ik ga eerst maar even een tijdje niet snoepen, denk dat dat ook al veeeel scheelt!

Weet iemand misschien een manier waardoor ik niet meer wil snoepen?
Want nu MOET ik soms gewoon iets lekkers pakken
Oud 26-02-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 26-02-2004 @ 13:00:
Weet iemand misschien een manier waardoor ik niet meer wil snoepen?
Want nu MOET ik soms gewoon iets lekkers pakken
't is makkelijker als je niet als regel stelt 'helemaal niet snoepen', maar als je in plaats daarvan jezelf op een snoep-rantsoen zet. Bijvoorbeeld dat je elke dag 1 dropje mag en 1 keer per week óf een schaaltje chips óf een candybar. Rantsoen mag ook kleiner dan dat zijn, natuurlijk. Anders heb je al zo gauw de neiging om áls je snoept, meteen te denken 'nu heeft het toch al geen zin meer' waarna je al het snoep in huis opeet. En een heel klein beetje snoepen is al beter dan normaal snoepen
Oud 27-02-2004, 09:53
druiveke
druiveke is offline
mag je eieren eten wanneer je op dieet staat?

of best niet?
Oud 27-02-2004, 09:56
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
druiveke schreef op 27-02-2004 @ 10:53:

of best niet?
Als je tien eieren zou eten zal het vast niet goed zijn voor
je dieet, maar goed, tien eieren op één dag (of zelfs in een
week of 4) zijn sowieso al niet goed voor je...

Gewoon doen dus, zou ik zeggen.
Oud 27-02-2004, 10:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Quiana schreef op 27-02-2004 @ 10:56:
Als je tien eieren zou eten zal het vast niet goed zijn voor
je dieet, maar goed, tien eieren op één dag (of zelfs in een
week of 4) zijn sowieso al niet goed voor je...

Gewoon doen dus, zou ik zeggen.
Ik word al misselijk als ik meer dan 3 eieren eet.
Oud 27-02-2004, 11:38
druiveke
druiveke is offline
met dat van die eieren bedoel ik niet of je ze mag eten ed
dieet: "alles mag maar van niets teveel"

ik vraag gewoon of dat niet te vet is ed
liever een ei eten
of iets anders in de plaats...
Oud 27-02-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 27-02-2004 @ 12:38:
met dat van die eieren bedoel ik niet of je ze mag eten ed
dieet: "alles mag maar van niets teveel"

ik vraag gewoon of dat niet te vet is ed
liever een ei eten
of iets anders in de plaats...
Als ik het me goed herinner staat in een vetvrij ziekenhuisdieet elke dag een ei op het menu...ik denk dus dat een ei niet vet is.

Elke dag een ei is volgens mij btw niet echt goed voor je cholesterol...
Oud 27-02-2004, 13:04
MieX
MieX is offline
Citaat:
Juliah schreef op 23-02-2004 @ 11:33:
'k ga dat 40 punten dieet ook maar eens proberen...wie weet werkt het. Voor de mensen die zich ongerust gaan maken: die 40 zal me toch zelden lukken, dus daar kan ik best naar streven. 'k zal meestal toch wel zo rond de 60 zitten, verwacht ik.
Ik volg nu 5 weken het 40 punten dieet (afgelopen week heb ik een weekje geen punten geteld, op gewicht gebleven!) en ik ben 5.5 kg kwijt, maar ik zit lang niet elke dag aan de 40 punten, meestal 45-50 punten. Met 60 punten zou je ook nog moeten afvallen (als je wel sport natuurlijk), een volwassen vrouw heeft elke dag ongeveer 80 punten (2000 kcal) nodig.
Oud 27-02-2004, 13:36
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
MieX schreef op 27-02-2004 @ 14:04:
Ik volg nu 5 weken het 40 punten dieet (afgelopen week heb ik een weekje geen punten geteld, op gewicht gebleven!) en ik ben 5.5 kg kwijt, maar ik zit lang niet elke dag aan de 40 punten, meestal 45-50 punten. Met 60 punten zou je ook nog moeten afvallen (als je wel sport natuurlijk), een volwassen vrouw heeft elke dag ongeveer 80 punten (2000 kcal) nodig.
Ik ben m'n uiterste best aan het doen. Er is nu ruim een kilo af.
Moet ik niet te hard zeggen, want dan zit ie er meteen weer aan, maar goed...
Ik probeer een keer of 5/6 per dag wat te eten en dan zoveel mogelijk gezonde dingen... Het is wel makkelijk dat het nu vakantie is en dat ik thuis ben, ik kan nou makkelijk wat klaarmaken. Het nadeel van de vakantie is dat de trainingen niet doorgaan en het sporten dus even stil staat.
Oud 28-02-2004, 10:27
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
druiveke schreef op 27-02-2004 @ 10:53:

of best niet?
Een gekookt ei is 75 kcalorieën en dat is dus helemaal niet zo veel, best geschikt broodbeleg voor 2 boterhammen (als je er maar geen ladingen mayonaise overheen gooit).
Een gebakken ei/omelet/roerei weet ik niet, maar dat bak je natuurlijk in olie/boter en je klutst het met melk/room en dat maakt het natuurlijk wel vetter.
Oud 28-02-2004, 10:38
sublime
sublime is offline
het gaat goed

deze week iig een kilo eraf

*hurray!*
Oud 28-02-2004, 10:54
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hier slecht.(in de zin van; ik moet gezonder eten)

Misschien op suikervrij-dieet?.(en dan verder wel goed eten natuurlijk!, gezonde tussendoortjes).
Oud 28-02-2004, 11:50
druiveke
druiveke is offline
hier ook slecht, de drang naar zoetigheid stijgt
Topic gesloten

Regels voor berichten