Oud 05-11-2004, 17:48
Poep
Poep is offline
Hoi, ik wil graag thuisstuderen maar dan wel op universitair niveau. Het aanbod van de Open Universiteit is mij absoluut te matig.

Ik sta wel ingeschreven bij een univeristeit en kan daar wel vrijelijk alle cursussen doen die ik wil, maar omdat we te maken hebben met -soms- probleem gestuurd onderwijs e.d. hebben we ook te maken met verplichte lessen, etc.

In feite is het misschien wel mogelijk iets te regelen met de universiteit en/of docenten, zodat ik niet elkens last heb van dat soort dingen, maar het probleem is dat ik dan alsnog de hele tijd bezig ben met het mailen van docenten, misschien wel het kopen van boeken, en natuurlijk het op school afleggen van tentamens.

Het liefst zou ik dat dus allemaal wat flexibeler doen, zodat ik gewoon op een goede dag kan zeggen dat ik nu eens zin heb om een Basiscursus Spaans te doen en dat ik daar dan ook mee begin...

Is er zoiets? iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2004, 18:31
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Motivatie alom


__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:43
Poep
Poep is offline
Citaat:
Apomes schreef op 05-11-2004 @ 19:31 :
Motivatie alom


nee nou juist niet eigenlijk
weet je wat het is, voorla naar school gaan enzo vind ik vervelend
ik ben best wel gedemotiveerd

daarom zou ik graag alles thuisdoen
soms slaat de motivatie opeens toe
dan moet ik iets doen
dus dan wil ik het graag meteen beschikbaar hebben
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:44
Verwijderd
Bij mijn weten is de enige universiteit die echt gericht is op thuisstudie de Open Universiteit. Of je met een andere universiteit iets kunt regelen kunnen we vanaf hier niet zeggen, dat zul je met het opleidingsbureau van die faculteit moeten overleggen.

Je moet je natuurlijk sowieso bedenken dat een thuisstudie geen garantie is nooit de deur uit te hoeven. Je zult artikelen moeten opzoeken, dingen samen moeten doen, et cetera.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 00:07
Verwijderd
Je hebt ook heel veel studies aan een gewone universiteit waar je nauwelijks college hebt en bijna alles thuis moet doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:32
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Poep schreef op 05-11-2004 @ 19:43 :
nee nou juist niet eigenlijk
weet je wat het is, voorla naar school gaan enzo vind ik vervelend
ik ben best wel gedemotiveerd

daarom zou ik graag alles thuisdoen
soms slaat de motivatie opeens toe
dan moet ik iets doen
dus dan wil ik het graag meteen beschikbaar hebben
smell the sarcasm dude.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-11-2004 @ 01:07 :
Je hebt ook heel veel studies aan een gewone universiteit waar je nauwelijks college hebt en bijna alles thuis moet doen.
Zoals welke studies dan? (Ben ook geinteresseerd in thuisstudie)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:18
Verwijderd
Onthou wel dat studeren meer is dan het stampen van feitjes uit een boek thuis.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik doe sinds kort VWO thuisstudie bij het NTI. Dat bevalt me prima. Daar kan je ook universitaire studies doen en daar heb je flexibiliteit e.d. Maar onthou daarbij 2 dingen goed: Je ziet nooit iemand als het niet op eigen initiatief komt (ook bij vrienden zal je dat merken) en bij sommige studies zal het moeilijker zijn om aan een baan te komen omdat je te weinig/geen praktijk ervaring hebt. Wat dat laatste betreft is het anders dan bijv. VWO
Of je via universiteiten dingen kan regelen... ik vraag het me af. Er zijn vast wel wat uni's die flexibel zijn maar ik weet niet of ze thuisstudie zullen toestaan gewoon omdat jij daar zin in hebt. (en tot nu toe begrijp ik dat uit je posts. En ik zie een enorme weerstand tegen school.. dat herken ik. Maar het is geen geldige reden.)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 06-11-2004 @ 13:18 :
Zoals welke studies dan? (Ben ook geinteresseerd in thuisstudie)
Mijn studie bijvoorbeeld. Ik heb ongeveer 7 uur per week college voor 2 vakken. Dat hebben best veel mensen. Ik zou het zo niet kunnen opnoemen maar ik hoor het vaak in mijn omgeving.
Anders zou je even een post moeten plaatsen en vragen hoeveel uur college men heeft voor welke WO-studie.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-11-2004 @ 14:40 :
Mijn studie bijvoorbeeld. Ik heb ongeveer 7 uur per week college voor 2 vakken. Dat hebben best veel mensen. Ik zou het zo niet kunnen opnoemen maar ik hoor het vaak in mijn omgeving.
Anders zou je even een post moeten plaatsen en vragen hoeveel uur college men heeft voor welke WO-studie.
Hehe, zeg er dan meteen even bij dat je kunstgeschiedenis studeert.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:08
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Poep schreef op 05-11-2004 @ 19:43 :
nee nou juist niet eigenlijk
weet je wat het is, voorla naar school gaan enzo vind ik vervelend
ik ben best wel gedemotiveerd

daarom zou ik graag alles thuisdoen
soms slaat de motivatie opeens toe
dan moet ik iets doen
dus dan wil ik het graag meteen beschikbaar hebben
Jij denkt dat iedereen die WEL gewoon naar de universiteit gaat wel altijd zin heeft in naar colleges gaan en studeren? Dat is echt niet zo hoor! Maar die hebben waarschijnlijk WEL ietsje meer discipline dan jij.

Volgens mij kan thuisstuderen op universitair niveau alleen bij de Open Universiteit, helaas voor jou (al moet ik toegeven dat ik me er ook niet echt in verdiept heb).

Als het naar school gaan je tegenstaat, zou ik een alfastudie gaan doen als ik jou was. Dan heb je geen practica waar je verplicht heen moet. Ik doe zelf ook een alfastudie (Engels) en heb altijd maar tussen de 8 en 14 uur college gehad per week. Bij de helft van de vakken had ik nog niet eens opkomstplicht ook...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:01
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
een universitair diploma halen, betekent eigenlijk vooral ook dat je iemand bent die kan doorzetten en volhouden...

Dus voor je aan een universitaire opleiding begint, moet je echt wel gemotiveerd zijn, en wat zelfdiscipline hebben.

Als je het iets flexibeler wil, laat je dan inschrijven als 'vrij student'.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:10
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Universiataire thuisstudies kun je volgen bij NTI. En ik denk ook wel bij de LOI.
Mja als je niet eens de discipline hebt om een paar uur in de week naar school te gaan, denk ik ook niet dat je die discipline hebt om thuis aan de slag te gaan. (zo zou t bij mij gaan iig )
Maar goed, dat is aan jou
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik bezoek een reguliere universiteit en heb gemiddeld eens in de twee weken iets dat verplicht is.
Er zijn genoeg mensen die de overige colleges nooit bezoeken en die boeken heb je toch wel thuis, dus je opeens iets wilt doen is daar altijd gelegenheid toe.

Tjah en voor tentamens zou je toch een paar keer per jaar naar de universiteit moeten, maar ja als je dat al te veel vindt..

waarom wil je eigenlijk altijd thuisblijven?
Lijkt mij maar saai.
En mocht je later gaan werken zul je toch ook af en toe eens moeten verschijnen op de werkplek.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 20:52
Verwijderd
Psychologie schijnt de studie te zijn met de minste studielast. Als je dat gewoon gaat studeren hoef je hoogstens een paar uurtjes per week naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:43
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 21:52 :
Psychologie schijnt de studie te zijn met de minste studielast. Als je dat gewoon gaat studeren hoef je hoogstens een paar uurtjes per week naar de universiteit.


Hoe dom moet je zijn als je je studie uitzoekt naar het aantal studielast uren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:03
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 12-11-2004 @ 22:43 :


Hoe dom moet je zijn als je je studie uitzoekt naar het aantal studielast uren.
zie TS, gewoon helemaal geen discipline.
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2004, 22:06
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 12-11-2004 @ 23:03 :
zie TS, gewoon helemaal geen discipline.
Ja, maar om dan iets te doen, alleen omdat je dan weinig uur hebt . Doe dan gewoon niets. Want als je er helemaal geen zin in hebt haal je ook psychologie niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
DZHAW schreef op 12-11-2004 @ 23:06 :
Ja, maar om dan iets te doen, alleen omdat je dan weinig uur hebt . Doe dan gewoon niets. Want als je er helemaal geen zin in hebt haal je ook psychologie niet.
Net of ik "zin had" in het VWO. Psychologie is echt niet moeilijker dan VWO.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:33
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 23:25 :
Net of ik "zin had" in het VWO. Psychologie is echt niet moeilijker dan VWO.
Maar niet iedereen is natuurlijk zo slim als jij

ps. misschien kan je het idd wel halen. Maar toch, je studeert iets in de verwachting dat je ermee leven kan dat je tenminste een groot deel van je leven met dat onderwerp bezig bent. En psychologie is volgens mij ook niet moeilijker dan het vwo, maar je zal denk ik wel discipline moeten hebben, om tenminste te lezen en te leren. Want zonder af en toe te lezen en te leren, had ik een vak als frans ook niet gehaald.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:38
Verwijderd
Voor zover ik kan vinden hebben ze bij het NTI wel twee universitaire studies en bij het LOI maarliefst drie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-11-2004 @ 23:38 :
Voor zover ik kan vinden hebben ze bij het NTI wel twee universitaire studies en bij het LOI maarliefst drie
Tsja, universiteiten zijn nu eenmaal niet voor Jan Lul uit de grond gestampt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 06:57
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-11-2004 @ 14:40 :
Mijn studie bijvoorbeeld. Ik heb ongeveer 7 uur per week college voor 2 vakken. Dat hebben best veel mensen. Ik zou het zo niet kunnen opnoemen maar ik hoor het vaak in mijn omgeving.
Anders zou je even een post moeten plaatsen en vragen hoeveel uur college men heeft voor welke WO-studie.
Idem hier.
Onderwijskunde, 8 of 10 uur in de week college, geldt volgens mij ook voor wel meer sociale wetenschappen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
in tilburg zouden de minste verplichte bijeenmkosten zijn heb ik gehoord
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.