Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 17:38
Wandering
Wandering is offline
Hoi,

Ik heb pas een digitale camera gekocht. Het probleem wat zich nu voordoet is dat hij meteen (na een minuut of 5 gebruik) aangeeft dat de batterijen leeg zijn en vervolgens uitvalt. Maar de batterijen zijn helemaal niet leeg! (Ik heb ze gecontroleerd)
Ik heb dit met de bijgeleverde batterijen aan de hand (duracell, normaal toch goed merk) en dacht "oh dit had ik bij mn mp3 speler ook, de bijgeleverde batterijen gaan maar even mee, ik doe er andere in en het werkt allemaal tiptop" Dus, ik doe er nieuwe verse batterijen in, en hetzelfde verhaal speelt zich af... Ze zijn meteen leeg, volgens de camera dan.
Is dit een fout in de camera of iets anders?
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 18:51
Verwijderd
Nee, voor een digitale camera heb je gewoon betere batterijen nodig. (met een hogere cappaciteit) anders zijn ze idd ontzettend snel leeg
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:05
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dat probleem daar had ik ook last van, want digitale camera's hebben een hoog stroom verbruik, met name de flitser (werkt op een hoogspannings condensator van 300 volt) gebruikt veel stroom. Je moet dan ook spaciale oplaadbare batterijen kopen (met bijpassende lader) die minstens een capaciteit van 2 amperes heeft, anders vreet die camera jou nog arm aan (gewone) batterijen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:18
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Laat me raden, je digitale camera loopt op 3,3 Volt? Twee batterijen in serie geeft hooguit 3,0 Volt. En ja, dan lijken ze nogal snel leeg te zijn dus.

Bekend probleem dus, en het ligt dus niet aan de capaciteit van je batterijen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:26
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Ben om die reden ook blij dat ik een digitale camera heb met een accu..........natuurlijk heeft dat ook weer zijn nadelen, maja je kunt niet alles hebben.
__________________
:: I Love Hardstyle ::
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 23:50
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-01-2005 @ 22:18 :
Laat me raden, je digitale camera loopt op 3,3 Volt? Twee batterijen in serie geeft hooguit 3,0 Volt. En ja, dan lijken ze nogal snel leeg te zijn dus.

Bekend probleem dus, en het ligt dus niet aan de capaciteit van je batterijen.
vreemde camera hoor, die 3,3v vraagt. Sommige camera's vragen om adapters die 3,3v leveren, maar das een ander soort verhaal.

Oplaadbare batterijen leveren 1,2v, daar 2 van zou maar 2,4v zijn. Niet genoeg dus.

Ik denk wel dat het capaciteit is. Simpele batterijtjes zijn in notime leeg. Probeer eens nimh batterijen van minstens 1800mA
__________________
he lol, en nog meer, apeldoorn :/
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 00:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Party_P schreef op 24-01-2005 @ 00:50 :
vreemde camera hoor, die 3,3v vraagt. Sommige camera's vragen om adapters die 3,3v leveren, maar das een ander soort verhaal.
Die 3,3 volt bij een adapter is gemeten zonder belasting, als je de camera hierop gaat aansluiten, dan zal de spanning iets gaan zakken tot...3 volt.

Het stroomgebruik bij digitale camera's geeft de meeste problemen, niet de spanning.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 00:05
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Thompie schreef op 24-01-2005 @ 00:26 :
Ben om die reden ook blij dat ik een digitale camera heb met een accu..........natuurlijk heeft dat ook weer zijn nadelen, maja je kunt niet alles hebben.
geef mij toch maar met digitaal camera met batterijen. Ik heb 20 batterijen van 2300 mAh. Ik gebruik dit batterijen voor meerdere dingen en had ze al voor dat ik deze camera kocht. Daarom ging ik ook voor een camera die op batterijen werkte.

@TS, koop oplaadbare batterij die minimaal 1800mAh hebben, hoe hoger hoe beter. Check regelmatig Aldi en Lidle folders, wat ze hebben vaak leuke aanbiedingen qua batterijen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:04
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-01-2005 @ 01:04 :
Het stroomgebruik bij digitale camera's geeft de meeste problemen, niet de spanning.
Nee, zo'n digicam begint te klagen dat de batterijen leeg zijn omdat de spanning lager wordt. Kijk maar eens naar ontladingskarakteristieken van batterijen, van niet-oplaadbare zakt de spanning vrij snel in naar iets wat vergelijkbaar is met oplaadbare.

En stop je ze in een ander apparaat dan doen ze het nog gewoon een flinke tijd. Als de levensduur van de batterijen beperkt was door de capaciteit zouden ze bij een ander apparaat ook het niet doen.

Dat een digicam 3,3 Volt wil hebben is verre van raar. Waar denk je dat al die chips op lopen?

Helemaal hilarisch is het als iemand roept dat de TS maar fatsoenlijke 1800mAh batterijen moet gebruiken, alsof de capaciteit van niet-oplaadbare batterijen niet vergelijkbaar zo niet hoger is.
En hahahahaha, dan moet-ie ze nog opladen ook, en waarschijnlijk heeft de TS toch geen fatsoenlijke lader, dus krijg je die batterijen ook nog niet goed vol.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke digitale camera?
x-spekkie-x
8 04-11-2007 18:16
Software & Hardware [Digitale camera] Advies gevraagd
Daantje_0705
11 14-06-2007 15:50
Software & Hardware [Camera] Goedkope, doch goede digitale camera
duivelaartje
15 21-04-2007 15:55
Software & Hardware Digitale camera Schlecker
DxpZ
13 10-05-2006 13:59
Software & Hardware [Digicam] Gezocht: digicam < €250
DT
2 30-11-2003 13:48
Software & Hardware Digitale Camera: is dit een goeie?
MaakUt
15 08-10-2001 23:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.